Jump to content

Kuranda kölelikle ilgili ayetler


Recommended Posts

  • İleti 284
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Hayir, sana göre kisas hure hur, köleye köle... O halde kadin erkegi rahatça öldurebilir ve kisas asla almaz. Ve köleler efendilerini rahatca öldurup islerine bakabilirler. :D

bana göre değil..senin ALLAHINA göre öyle

ALLAH açık net ayeti vermiş sizlere işte daha ne istiyorsunuz....

köleye - köle

kadına - kadın

yazmış açıkça

dememiş ki...her kim - her kimi öldürürse öldürülür....

demiş mi ? DEMEMİŞ....neden DEMEMİŞ PEKİ ????? İŞİNE Mİ GELMEMİŞ ALLAHIN ????

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kisas suçluya uygulanan misilleme demek.

Köle köle öldururse öldurulur. Ok.

Pek iyi, efendisini köle öldururse diyeti kim ödeyecek ? :D

köle ödeyecek.....kurana göre değil ...müslümanların uyanıklığına göre...

dedim ya.....KÖLE efendisini öldürürse eğer....o köleyi orda bulunan bir başka erkek ÖLDÜRÜR.....bölece kuranda KÖLE ÖLDÜRMEYE ceza da olmadığından köleyi öldüren adama da CEZA VERİLEMEZ...

bölece efendisini öldüren köle CEZASINI çekmiş olur....

Link to post
Sitelerde Paylaş

bana göre değil..senin ALLAHINA göre öyle

ALLAH açık net ayeti vermiş sizlere işte daha ne istiyorsunuz....

köleye - köle

kadına - kadın

yazmış açıkça

dememiş ki...her kim - her kimi öldürürse öldürülür....

demiş mi ? DEMEMİŞ....neden DEMEMİŞ PEKİ ????? İŞİNE Mİ GELMEMİŞ ALLAHIN ????

zavallı arkadaşım burdan bişey çıkmaz. farklı konular bulmalısın. :)

bu ayeti senin anlayacağın şekilde yazayım.

"hürse hür, köleyse köle, kadınsa kadın" bu şekilde algılamalısın. yani öldüren ister hür olsun, ister kadın, ister köle yerine başka birini koyamazsın demek oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

zavallı arkadaşım burdan bişey çıkmaz. farklı konular bulmalısın. :)

bu ayeti senin anlayacağın şekilde yazayım.

"hürse hür, köleyse köle, kadınsa kadın" bu şekilde algılamalısın. yani öldüren ister hür olsun, ister kadın, ister köle yerine başka birini koyamazsın demek oluyor.

ayetin neresinde yazıyor...

HÜRSE - KÖLEYSE - KADINSA diye ?

o SA - SE ekleri nerede var ayette ? gösterebilirmisin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

ayetin neresinde yazıyor...

HÜRSE - KÖLEYSE - KADINSA diye ?

o SA - SE ekleri nerede var ayette ? gösterebilirmisin?

Mealler, metnin lafzi karşılığını verirler. Böyle durumlarda daha derin olan gerçek anlamı az veya çok gözden kaçırılmış olur. Kur'an da buna benzer yüzlerce örnek var.

.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mealler, metnin lafzi karşılığını verirler. Böyle durumlarda daha derin olan gerçek anlamı az veya çok gözden kaçırılmış olur. Kur'an da buna benzer yüzlerce örnek var.

.

allah anlatmak istediğini anlatamamış--siz allaha yardım ediyorsunuz gene öle mi ?

bu allah neden hep yarım yamalak yazmış kuranı ? hep bütün işi sizlere bırakmış böle ???? kuranı neden TAM ve ANLAŞILIR şekilde indirmemiş ? yahut yanında bir AÇIKLAYICI - kullanım kılavuzu vs. yollamamış ?

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

allah anlatmak istediğini anlatamamış--siz allaha yardım ediyorsunuz gene öle mi ?

bu allah neden hep yarım yamalak yazmış kuranı ? hep bütün işi sizlere bırakmış böle ???? kuranı neden TAM ve ANLAŞILIR şekilde indirmemiş ? yahut yanında bir AÇIKLAYICI - kullanım kılavuzu vs. yollamamış ?

:)

Buna eksiltili ifade tarzı (îcâz) denir.

Örneğin "Hayırlı İşler" dersin ama "dilerim" demeyebilirsin. karşıdaki ne demek istediğini anlar. Bunun gibi yani.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:)

Buna eksiltili ifade tarzı (îcâz) denir.

Örneğin "Hayırlı İşler" dersin ama "dilerim" demeyebilirsin. karşıdaki ne demek istediğini anlar. Bunun gibi yani.

ee kuranı anlamak için kılı kırk mı yaracağız ? DEYİMLERE - ATASÖZLERİNE - içeriğindeki gizli saklı şeyleri bulup çıkarmak ve anlamak için göbeğimizimi çatlatacağız ?

nasıl bi kitapdır bu böle ?

bulmaca kitabımıdır kuran ? bu yüzden mi 1400 yıldır kimse anlayamamış yoksa bu kitabı ? :D :D :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

:)

Buna eksiltili ifade tarzı (îcâz) denir.

Örneğin "Hayırlı İşler" dersin ama "dilerim" demeyebilirsin. karşıdaki ne demek istediğini anlar. Bunun gibi yani.

Bakın. Bu konuda daha önce de yazdığım hatırlıyorum ama aynı yanlışı gene sürdürmektesiniz.

Karşınızdaki ne dediğinizi tam olarak anlamaz. Karşınızdakinin ne dediğini anladığını varsayan ön kabullerle hayatı yürütürsünüz. İletişim temel protokoller üzerinden temel kabuller ile yürür. Bu yüzden iletiyimde olabildiğince yan anlamları olmayan ve çokça bilindik lafları, kalıpları seçersiniz ki, iletişim kolay işlesin. Bu insanlar için normal ve alışalageldik durumdur. Fakat bazen karşınıza kafası karışık, kafası çalışmayan, yetersiz, dilinizi anlamayan, kafası sizinkinden çok farklı çalışan, sizin kültürünize yabancı birileri çıkar; bu durumda çokça bilindik laflarınız, çokça bilindik eksik ifadeleriniz bile sorunlara yol açar. Bu insanlar için nomaldir. Hepimiz, söylediğimizi bir sebepten dolayı anlamayan insanlarla karşılaştık.

Bir tanrı eksik ifadede bulunamaz.

Bu tanrı, aynı lafı bin defa söylemeyi eksik etmiyorken (allah überdir, allestir lafızları ), kalkıp daha önemli konularda beyler dediğimi dedim; şafak atar, baba yatar deyip kıçını dönüp uykuya geçemez. Böyle ise, ya allah sandığınız aslında cahil bir bedevidir, ya da allahınız ifade edebilmekten acizdir.

Farkında olmadığınız sorunu size belki kavrayabilirsiniz diye anlatalım:

Müslüman bu ayetleri olduğu gibi anlıyor, onlara göre davranıyor. Ateist bu ayetleri olduğu gibi anlıyor. İslam budur, bu pisliğe inanan da zaten bu müslümanlar gibi davranır deyip ondan uzak duruyor. Ama bir tek siz çıkıp diyorsunuz ki, yok hayır onlar eksik ifadedir de, allah şöyledir de böyledir de.

Önce müslümanları ikna edin. Sonra bize gelin.

Fakat ikna etmeye gittiğinizde sizi cihada destek vermeye giden kızlardan sanmamalarını sağlamaya dikkat edin.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önce bende yazdığımı hatırlıyorum,

"beyler dediğimi dedim; şafak atar, baba yatar deyip kıçını dönüp uykuya geçemez" den öteye gidemediğinizi.

Tanrı insana eksik yada fazla ifadede bulunmuyor. İnsan, Tanrının ifadelerini anlamak istemiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önce bende yazdığımı hatırlıyorum,

"beyler dediğimi dedim; şafak atar, baba yatar deyip kıçını dönüp uykuya geçemez" den öteye gidemediğinizi.

Tanrı insana eksik yada fazla ifadede bulunmuyor. İnsan, Tanrının ifadelerini anlamak istemiyor.

Anlamak istiyoruz; neden istemeyelim? Muhammed, tanrıcılık oynarken, burada ne demek istemiş diye sürekli sorguluyoruz.

Ulaştığımız sonuçlar ise, bir tanrıyı geçin, bir insana yakışmayacak sonuçlar oluyor. Gerçekten doğru sonuca mı ulaştık diye bulduklarımızı doğrulamak için müslümanlara bakıyoruz ve görüyoruz ki sonuçlar doğrudur. Müslümanlar, gerçekten de beklediğimiz gibi boğazlarına kadar pislik içindedirler. Kölecilik, haydutluk, hırsızlık, yalancılık, sübyancılık, katillik, cehalet ve daha nice rezalet hep normalin üstünde bir yoğunlukla müslümanlardan çıkıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlamak istiyoruz; neden istemeyelim? Muhammed, tanrıcılık oynarken, burada ne demek istemiş diye sürekli sorguluyoruz.

Ateist bu ayetleri olduğu gibi anlıyor. İslam budur, bu pisliğe inanan da zaten bu müslümanlar gibi davranır deyip ondan uzak duruyor. Ama bir tek siz çıkıp diyorsunuz ki, yok hayır onlar eksik ifadedir de, allah şöyledir de böyledir de.

Bu konu o kadar da karmaşık bir şey değil ki.

Kur'an da "Allah'ın ipine sımsıkı sarılın" diye bir ayet vardır. Bu ayeti yukarıdan bir ip sarkıtılır ve ona müslümanlar sarılır diye mi anlıyorsunuz?

Bunu anlarken kullandığınız metodu neden başka ayetler için kullanmıyor sunuz?

Eğer anlayamıyorsanız araştırmıyorsunuz demektir yada anlamak istemiyorsunuzdur.

Yok o da değilse;

"Allah kimseye kaldıramayacağı yükü yüklemez"

diyelim ve geçelim.

tarihinde papik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konu o kadar da karmaşık bir şey değil ki.

Kur'an da "Allah'ın ipine sımsıkı sarılın" diye bir ayet vardır. Bu ayeti yukarıdan bir ip sarkıtılır ve ona müslümanlar sarılır diye mi anlıyorsunuz?

Bunu anlarken kullandığınız metodu neden başka ayetler için kullanmıyor sunuz?

Eğer anlayamıyorsanız araştırmıyorsunuz demektir yada anlamak istemiyorsunuzdur.

Yok o da değilse;

"Allah kimseye kaldıramayacağı yükü yüklemez"

diyelim ve geçelim.

Yine tipik bir müslüman çarpıtması görüyoruz. Müslümanların hayır işte, orada birbirinizi sevin diyor gibi kurtarmaya çalıştığı ayetlerin ne oldukları az çok bellidir. Bunlar genellikle islamın ve allahçılık oyanayan Muhammed'in ne olduğunu ortaya koyan, insanlık dışı ayetlerdir.

Yukarda verdiğiniz örnek ise, sanki bu duruma eşdeğermişçesine gösterdiğiniz, masum bir örnek. Eğer bunu yapmak istiyorsanız, biz de yaparız; ama tersinden. Örneğin:

Kuranda bazı mecaz kullanımlar vardır, ama aşağıdaki o mecazlardan biri kesinlikle olmayan, rezalet ve sapıklık dolu bir ayettir!!1

Hadid 6: ... O göğüslerde olanı bilendir.

Allahçılık oynayan Muhammed kadına doyduğu için memenin de her türlüsünü görmüş, bu yüzden kimde ne var, ne yok, artık görmeden de tahmin edebiliyormuş.

Asıl meseleye gelirsek: Kuranda mecazlar vardır, fakat bu mecazlar Müslümanların olmasını istediği ve bize yutturmaya çalıştığı mecazlar değildir. Dilini iyi kötü bilen, okumayı sökebilmiş her fikri hür, vicdanı hür insan kuranda mecazdır mecaz diye savunulan kısımların tümden zırvalar ve daha da kötüsü pislikler olduğunu farkedebilecek durumdadır.

Bu yüzden, onlar meca, bunlar hicaz demek yerine; ayetlere dayanan uygulamalara bakın ve kendiniz görün. Anadili arapça olan, baba dini islam olan herkesin gerçekleştirdiği uygulamaları, siz, yok aslında onlar bilmiyor, gerçek islam bu değil diye savunuyorsunuz.

Tereciye tere satmak budur. Ama olmuyor.

Heba ettiğiniz hayatınıza yazık. Heba etmeye çalıştığınız hayatlara yazık.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine tipik bir müslüman çarpıtması görüyoruz. Müslümanların hayır işte, orada birbirinizi sevin diyor gibi kurtarmaya çalıştığı ayetlerin ne oldukları az çok bellidir. Bunlar genellikle islamın ve allahçılık oyanayan Muhammed'in ne olduğunu ortaya koyan, insanlık dışı ayetlerdir.

Yukarda verdiğiniz örnek ise, sanki bu duruma eşdeğermişçesine gösterdiğiniz, masum bir örnek. Eğer bunu yapmak istiyorsanız, biz de yaparız; ama tersinden. Örneğin:

Kuranda bazı mecaz kullanımlar vardır, ama aşağıdaki o mecazlardan biri kesinlikle olmayan, rezalet ve sapıklık dolu bir ayettir!!1

Hadid 6: ... O göğüslerde olanı bilendir.

Allahçılık oynayan Muhammed kadına doyduğu için memenin de her türlüsünü görmüş, bu yüzden kimde ne var, ne yok, artık görmeden de tahmin edebiliyormuş.

Asıl meseleye gelirsek: Kuranda mecazlar vardır, fakat bu mecazlar Müslümanların olmasını istediği ve bize yutturmaya çalıştığı mecazlar değildir. Dilini iyi kötü bilen, okumayı sökebilmiş her fikri hür, vicdanı hür insan kuranda mecazdır mecaz diye savunulan kısımların tümden zırvalar ve daha da kötüsü pislikler olduğunu farkedebilecek durumdadır.

Bu yüzden, onlar meca, bunlar hicaz demek yerine; ayetlere dayanan uygulamalara bakın ve kendiniz görün. Anadili arapça olan, baba dini islam olan herkesin gerçekleştirdiği uygulamaları, siz, yok aslında onlar bilmiyor, gerçek islam bu değil diye savunuyorsunuz.

Tereciye tere satmak budur. Ama olmuyor.

Heba ettiğiniz hayatınıza yazık. Heba etmeye çalıştığınız hayatlara yazık.

Teşbih

Kur'an-ı Kerim'de çokça kullanılan Teşbih, aralarında hakiki veya mecaz yönden ilgi kurulabilen iki varlıktan zayıf olanın kuvvetli olana benzetilmesi ile yapılan bir sanattır.

"Onun nuru, içinde lamba bulunan bir kandil yuvasına benzer"

İstifham

Soru sormak suretiyle dikkat çekerek sözün tesirini artırıp anlamı kuvvetlendirme sanatıdır.

Soruyla yapılır, fakat karşılığında muhatabtan cevap beklenmez. Hakikati teyid için kullanılır.

"Gökleri ve yeri yaratan Allah hakkında şüphe mi ediyorsunuz?"

Ta'riz

Söylenen sözün ya da kavramın gerçek ve mecazlı anlamı dışında büsbütün tersini kastetmektir. Sözün gerçek anlamı doğruymuş gibi görünse de asıl amaç sözün ters anlamına yüklenmiştir.

"Beni yaratana ne diye kulluk etmiyeyim?"

Burada asıl maksat "ne diye sizi yaratana kulluk etmiyorsunuz?" dur.

Akis

Cümlenin bir kısmının takdim, diğer kısmının tehir edilmesi, sonra da tehir edilen cümlenin takdim, takdim edilen cümlenin tehir edilmesine denir.

İstenen mesaj farklı şekillerde söylenerek daha tesirli verilmesi için kullanılır.

"Onlar sizin elbiseniz, siz de onların elbisesisiniz"

kadın ve erkeğin karşılıklı olarak vazifeleri hatırlatılmaktadır.

Mecaz

Bir kelimeyi ya da sözü gerçek anlamı dışında kullanmaktır. Bir kelimenin gerçek anlamının değil de mecaz anlamının kastedilmesi için iki anlam arasında bir ilgi bulunması gereklidir.

"Ticaretleri kar etmedi"

burada inaçsızların hidayete karşı dalaleti seçmeleri sebebiyle hüsranda oldukları ifade edilmiş, ticaret ve kar etme ifadeleri mecaz olarak kullanılmıştır.

Kinaye

Kelimenin kendi anlamına eşit bir başka anlamda kullanılmasıdır.

"ikisi de yemek yerlerdi'

Hz. Meryem ve İsa 'nın ilah alamayacaklarından kinaye olarak kullanılmıştır.

Zira yemek yiyen başka şeylere muhtaç demektir. İhtiyaç içinde olan ilah olamaz.

Mübalağa

Kastedilen anlamdan daha anlaşılır olacak şekilde bir sıfatın zikredilmesidir.

"Neredeyse ateş değmese de yağı ışık verir"

"Deve/Halat iğnenin deliğinden geçmedikçe cennete giremezler"

Bu ayetlerde meydana gelmesi zor olan olaylar örnek verilerek dikkat çekilmektedir.

İcaz

Maksadı en az kelimeyle ifade etmektir.

"Ey arz, suyunu yut ve ey gök, yagmuru tut denildi. Su çekildi ve iş bitirildi"

"Hamd Allah'a mahsustur"

Ne kadar hamd ve medh varsa, kimden gelse, kime karşı da olsa, ezelden ebede kadar Allahü Teala'ya has ve layıktır"

İtnab

Kastedilen anlamı daha çok kelimeyle ifade etmektir.

"Müşriklerin vay haline, onlar ki zekat vermezler"

Müşriklerin zekat vermedikleri zaten biliniyor. Maksad, mü'minleri zekat vermeye teşvik, vermemekten sakındırmaktır.

Görüldüğü gibi Kur'an 'da bir çok edebi sanat kullanılmış.

Siz sadece mecazı anlarım diğerini anlamam diyemezsiniz. Eğer derseniz lütfen bana cevap vermeye çalışmayın.

Nasıl bir yaşanmışlık sizi bu kadar önyargılı hale getirdi bilemiyorum. sağlıklı düşünemiyorsunuz.

Verdiğiniz örnekler basit yada araştırılmamış.

önceki cevabınıza da değinmek istiyorum,

"Kölecilik, haydutluk, hırsızlık, yalancılık, sübyancılık, katillik, cehalet ve daha nice rezalet hep normalin üstünde bir yoğunlukla müslümanlardan çıkıyor"

şeklinde bir beyanınız var.

ama dünyadaki en tehlikeli 3 şehrin

San Pedro Sula, Honduras;

Acapulco, Mexico;

Caracas, Venezuela

olduğundan haberiniz yok yada önyargınız yüzünden görmek istemiyorsunuz.

ayrıca

ben, buradaki suç oranı ile insanlarının müslüman olmaması arasında nasıl bir bağlantı kuramaz isem, sizde müslüman olduğunu söyleyen bir ülkede

yaşanan suçlar ile islam arasında bir bağlantı kuramazsınız. Bu konuyu da bir araştırın isterseniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

suç oranı ile insanlarının müslüman olmaması arasında nasıl bir bağlantı kuramaz isem, sizde müslüman olduğunu söyleyen bir ülkede

yaşanan suçlar ile islam arasında bir bağlantı kuramazsınız. Bu konuyu da bir araştırın isterseniz.

İSLAM ile bunu bağdaştırırım...

çünkü İSLAM yüce AHLAK üzerine kurulu olduğunu İDDİA EDER....

eğer yüce ahlak üzerine kurulu bir din 1400 yıldır islam ülkelerini ADAM EDEMEMİŞ ise İSLAMDA SORUN VAR demektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İSLAM ile bunu bağdaştırırım...

çünkü İSLAM yüce AHLAK üzerine kurulu olduğunu İDDİA EDER....

eğer yüce ahlak üzerine kurulu bir din 1400 yıldır islam ülkelerini ADAM EDEMEMİŞ ise İSLAMDA SORUN VAR demektir.

tercih serbestisi olan insandan bahsediyoruz.

İslam, doğru yolu tarif eder. ötesini insana bırakır.

İslam'ın bir ülkede geçerli bir din olması, insanlarının top yekün buna göre yaşadıkları anlamına gelmez. Dikkat edilise yazımda, "müslüman olduğunu söyleyen ülke" dedim. Sünnet, hadis, fıkıh ve otorite fetvaları islam toplumlarına yön veren kaynaklar olmuşlar. iktidar hırsı, servet, para, altın gibi

zamanın tanrılarından hiç bahsetmeyeyim.

Bu yüzden islamı yargılayamazsınız.

tarihinde papik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...