Jump to content

Recommended Posts

Merhaba, bu başlıkda Tanrı'nın yok olması bakımından delil veya argüman olarak sıkca ileri sürülen bir mantığın yanlışlığına değinmek istedim. Madem kölelik semavi dinlerde var, madem savaşa izin verilyor, ..., o halde Tanrı yoktur savı tutarlımıdır ?

Bu mantık aslında bilimsel asla değil, nitekim varsa bir tanrı istediğini emreder veya yapar, ve bu konuda hesaba çekilmesi söz konusu olamaz ?

(Enbiya, 21:23) : "O, yaptığından dolayı sorgulanamaz fakat onlar sorgulanırlar."

En baştan, iyi ve kötü kavramları yanlışlanabilir veya ispat edilebilinen şeyler değiller, ve yere ve zamana göre sürekli değişirler. Mutlak bir iyi veya kötü değer dünyada yoktur... Bu konuyu şurada gösterdik ve inceledik : http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=55820&st=0

Sonra, insanın evrende bir detay olduğunu unutmamalı, oysa dogada bireysel çıkar için dahi can alma ve köleleştirme gözlemlenmektedir ?

Video'da yabancı karıncaları kölelestiren karıncalar görüntüsü.

14798_2294499424d2998a88448d.jpg

Doğada var olan şeyler insanlarda da olablir, Tanrı varsa doğayı tasarlayanın aynısı değilmidir ?

Kuran'da insanın tarifi :

Allah’a nasıl küfrediyorsunuz ki cansız iken sizlere can verdi. Sonra sizleri yine öldürecek, sonra sizleri yine diriltecek, sonra da döndürülüp O’na götürüleceksiniz.” (Bakara 2/28)

“O sizi bir tek nefsten (Adem’den) yaratandır. (Sizin için) bir kalma yeri, bir de emanet olarak konulacağınız yer vardır. Anlayan bir toplum için ayetleri ayrıntılı bir şekilde açıkladık.” (En’âm 6/98)

“İnsanı bir damla sudan yarattı. Birde bakarsın ki o, açık bir düşman kesilmiş.” (Nahl 16/4)

“Allah sizlere kendi cinsinizden eşler yarattı. Eşlerinizden oğullar ve torunlar verdi. Ve sizi hoş hoş ni’metlerle rızıklandırdı. Onlar, şimdi batıla inanıp da Allah’ın ni’metine nankörlük mü ediyorlar.” (Nahl 16/72)

"İnsan hayra dua eder gibi şerre dua eder. İnsan çok acelecidir." (İsra 17/11)

“Düşünmediler mi ki gökleri ve yeri yaratmış olan Allah , kendilerinin benzerini yaratmaya da kadirdir ! Allah, onlar için bir vade takdir etti. Bunda şüphe yoktur. Ama zalimler inkarcılıktan başkasını kabüllenmediler.” (İsrâ 17/99)

İnsan düşünmez mi ki daha önce, o hiçbir şey olmadığı halde Biz kendisini yaratmışızdır.” (Meryem 19/67)

“Sizi yeryüzünde yaratıp yapan O’dur, hep O’nun huzurunda toplanacaksınız.” (Mü’minun 23/79)

"Biz emaneti, göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler, (sorumluluğundan) korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o çok zalim, çok cahildir." (Ahzab 33/72)

“Yerin bitirdiklerinden, insanların kendilerinden ve henüz mahiyetini bilmedikleri şeylerden bütün çftleri yaratan Allah’ı tesbih ve takdis ederim.” (Yâsîn 36/36)

“İnsan görmez mi ki biz onu meniden yarattık. Birde bakıyorsun ki apaçık düşman kesilmiş !” (Yâsîn 36/37)

“Andolsun insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz ve biz ona şah damarından (habli’l-verid) daha yakınız.” (Kaf 50/16)

“Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar ? Yoksa kendilerimi yaratıcıdırlar?” (Tûr 52/35)

“Sizi yaratan O’dur. Böyle iken kiminiz kafir, kiminiz mü’mindir.Allah yaptıklarınızı görendir.” (Tegâbûn 64/2)

“Oysa, sizi türlü merhalelerden geçirerek O yaratmıştır.” (Nûh 71/14)

“O (döl yatağına) akıtılan meninin içinden nutfe (sperm) değil miydi ? Sonra bu, alaka (aşılı yumurta) olmuş, derken Allah onu yaratıp şekillendirmişti. Ondan da iki eşi yaptı; Erkek ve dişi (Adem ile Havva) !…” (Kıyâmet 75/37-39)

Sizi yaratmak mı daha güç yoksa gökyüzünü yaratmak mı, ki onu Allah bina etti, onu yükseltip düzene koydu. Gecesini kararttı, gündüzünü ağarttı.” (Nazi’ât 79/27-29)

“Andolsun ki biz insanı sıkıntı içinde yarattık.” (Beled 90/4)

“İncire, zeytine, Sinâ Dağı’na ve şu emin beldeye yemin ederim ki biz insanı en güzel dik biçimde yarattık. Sonra onu aşağıların aşağısına indirdik.” (Tîn 95/1-2)

* Kuran'a göre insan kibirli, cahil, aceleci, nankör olarak tarif ediliyor sürekli. Kendini yaratan Allah'a nankör olarak. Buna göre, onlara her hangi bir canlı gibi bakması gölülmekte... Allah neden bizlere bunlar gibi şeyler emrediyor, bu olamaz demek dolayısıyla mantıksal bakımdan tutarsız. Bunu kabul etmemek mümkün sadece. Ama bu imkasız, Tanrı böyle yapmaz demek mantıksız.

Sevgiler.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 151
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Senin kurgun üzerinden konuşmak gerekir ise, yukarılarda bir yerde varlığından haberdar olmadığımız manyak bir tanrı olabilir(!). Ama dinlerde bahsedilen tanrı böyle olamaz. Madem bizimle temasa geçiyor, bir şeyler söylüyor o zaman bizim mantığımıza uygun davranması gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin kurgun üzerinden konuşmak gerekir ise, yukarılarda bir yerde varlığından haberdar olmadığımız manyak bir tanrı olabilir(!). Ama dinlerde bahsedilen tanrı böyle olamaz. Madem bizimle temasa geçiyor, bir şeyler söylüyor o zaman bizim mantığımıza uygun davranması gerekir.

hala anlamıyorsunuz ya senin mantığınla bir psikopatın mantığı ayrıdır veya seninle bir kadının mantığı farklıdır her insanın mantığı birbirinden farklılık gösterir levia mükemmel bir konuya değinmiş orda aslanın bir geyik yavrusunu parçalaya parçalaya yediğini görürken diğer tarafta çok savunmasız bir geyik yavrusununda büyüyüp serpildiğine şahit olabiliyorsun dolayısıyla senin mantığınada Allah hitab eder bir başkasının mantığınada zaten ondan geldiğimizinde en büyük delilidir bu aslında konulara yazmıyacaktım ama levia çok ince bir noktaya değinmiş senin istediğin şekle göre Tanrı olmaz kardeş sen onun istediği gibi bir kul olacaksın.

senin mantığına aykırı diye dünyada yapılan savaşları redmi edelim veya hitleri yaşamamışmı kabul edelim?

yani bir mantık kuracaksanda geniş perspektifden kurmaya çalış kendi atgözlüğünden bakıyorsun dünyaya.

beyfendi hazretlerine bak Tanrı onun isteklerine uygun davranacakmış hey Allahım yaaa :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne alaka, köleliği emrettiği ve kötü biri olduğu için tanrı yoktur diye bir iddia olmadı.

Olan şu: Kuran adlı kitap müsvettesini cahil, yağmacı adamlar ortaya çıkarmışlardır. Yazmışlardır bile denemez. Kitap bile denemez. Olay bu....

Bu allahın olmadığı anlamına gelir mi, evet. Allah diye bir tanrının olduğu iddiası kuran denen bu şeyde iddia edildiğine göre durum böyle oluyor. Tanrının olmadığı ise ayrı bir konudur. Tanrının olmadığı konusunun kuran ile ilgisi yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

tanrı tabi ki istediğini yapabilir...

ve yaptığından dolayı kimse onu sorgulayamaz...

çünkü o en üstün olandır...

itiraz edilse de değişen bir şey olmayacaktır...

buraya kadar tamam...

şimdi bizim bu tanrıya karşı tutumumuz ne olmalıdır...

ne isterse yapmalıyız mıdır...

istedikleri bizim açımızdan doğru da olsa yanlışta olsa farketmez midir...

ben şöyle düşünüyorum...

eğer bu tanrı zalim ve kötü bir tanrı ise istediklerini dediklerini yapsakta yapmasakta bir değişiklik olmaz....

yani aferim size dediklerimi yaptınız diye bizi salıvereceği garanti değil...

zalim değil mi isterse kendisine inananları tapanları dediklerini harfiyyen yerine getirenleri de cehenneminde sonsuza kadar yakabilir...

zalim bir tanrı ya güvenemeyiz...

güvenebilmemiz için onun adil olması şartı vardır...

zalim bir tanrı varsa öyle bir tanrıyı dikkate olmak anlamlı değildir...

hatta o tanrının kafiri olmak daha anlamlıdır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

mesela tanrı bildiğimiz bütün kötülükleri bizden ritüel olarak istese...

mesela bebekleri öldürmek tecavüz etmek insanları diri diri fırınlarda yakmak hergün beş vakit beş kişiye değişik kötülükler yapmak gözünü çıkarmak kafasını kırmak yakmak yıkmak evleri kundaklamak kendi anne babasını kesmek gibi...

bu tanrının yok olduğu anlamına mı gelir...

tabi ki hayır...

tanrı vardır ama kötüdür deriz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

mesela tanrı bildiğimiz bütün kötülükleri bizden ritüel olarak istese...

mesela bebekleri öldürmek tecavüz etmek insanları diri diri fırınlarda yakmak hergün beş vakit beş kişiye değişik kötülükler yapmak gözünü çıkarmak kafasını kırmak yakmak yıkmak evleri kundaklamak kendi anne babasını kesmek gibi...

bu tanrının yok olduğu anlamına mı gelir...

tabi ki hayır...

tanrı vardır ama kötüdür deriz...

zaten varsa bile o tanrı KÖTÜDÜR...

ibrahime oğlunu KES diyen bir tanrı nasıl iyi olabilir ki ......babanın yüreğini sızım sızım sızlatan - "TAMAM KESME" diyene kadar bir babanın içini yakıp kavuran bir tanrının neresine İYİ denebilir ki ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten konu, iyi ve kötu kavramlarinin göreceli olmasi. Herkes insan eti yese, bu gayet dogal ve normal olacakti. Dogada kanibal canlilar çok. Bu o durumda kötu olarak algilanmayacakti. Bir zamanlar çok eslilik veya esini dövmek de normal karsilaniyordu. Bu tamamen uygulamalara, ve toplumsal meyillere göre surekli degisir, ve her zaman uygulanan iyi kabul edilir. Nitekim, iyi ve kötu kavrami soyut kurgular, bilimsel sabit veya ölçulur gerçekler degiller.

Link to post
Sitelerde Paylaş

burda GENELİN yaptığına bakmıyoruz...

AKIL - MANTIK ne gerektirir ona bakıyoruz...

ama DİNLERDE - İSLAMDA akıl YOKTUR - İMAN vardır...

o yüzden KÖTÜ DE olsa verilen emirler YAPMAK GEREKİR.......ki müslümanlar da YAPIYORLAR - YAPMAK istiyorlar zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısın tanrı varsa onun için var olan doğruları ve yanlışları kendimize göre seçmemiz doğru olmaz ve herhangi bir dinin tanrısının gerçekliği de olasıdır(100000 rakamlı bir piyango biletinin tutması da olasıdır) ancak yinede olabilecek tanrı figürlerine olasılıklar dağıtsam İslam tanrısının olasılığı düşük gibi geliyor.

Tabi bunlar söylediklerinde dürüst olan bir tanrı için geçerli her şeye gücüm yeter nihaha diyen ileri teknoloji kullanan bir uzaylıda olabilir İslam tanrısı Hira(doğrusu bu muydu?) mağarasında Muhammed'e bir şov yapmış ve ona radyo dalgalarıyla ayetler yollamıştır vs. Ama... Adaletinin mutlak olduğunu söyleyen bir dürüst tanrı gibi davranmıyor İslam tanrısı -aslında adaleti mutlak biz anlayamıyoruz ifadesini devre dışı bırakıyorum, belki g.tümüzde karınca yuvası varda biz anlayamıyoruzdur...-

Öncelikle sınavının kuralları kesin dediklerine uyanı cennete uymayanı cehenneme gönderiyor. Ancak dediklerini herkese ulaştırmak için çok vasat bir yöntem uyguluyor. Acaba dediklerini nasıl Eskimolara, Azteklere, Sibirlere, Vikinglere Araplarla aynı şartlarda ulaştıracaktı kullandığı yöntemle? Ayrıca herkes eşit şartlarda mıydı? Bir Budist tapınağında ki çocukla peygamberin çocuğu yada bir imam çocuğu eşit şartlarda mı yarışmaktaydı? Her ikiside Kur'an'ı okusa aynı şeyleri mi anlayacaklardı? Aynı birikime mi sahiplerdi? Hayatlarında aynı iyi ve kötü(İslama göre) insanlarla mı tanışacaklardı?

Evet bu dürüst bir tanrıya uymuyor. İslam tanrısı varsa eğer yüksek ihtimalle yalancı bir tanrıdır. Ki matematikte bazen çok küçük sayıları hesaba katarken sıfır der geçeriz dimi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Islam dunyada en ucra köselere hizla duyuldu. Ve ulasilmayan kimseler ulemaca sorunlu tutulmaz. Bu baska bir konu. Ayrica, iyi/kötu kavramlari asla akil ile alakali degil. Bir insani öldurup sonra parçalayip yemenin kötu bir sey oldugunu nasil yanlislanabilir olarak ispat edebiliriz ? Bu görecelidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Islam dunyada en ucra köselere hizla duyuldu. Ve ulasilmayan kimseler ulemaca sorunlu tutulmaz. Bu baska bir konu. Ayrica, iyi/kötu kavramlari asla akil ile alakali degil. Bir insani öldurup sonra parçalayip yemenin kötu bir sey oldugunu nasil yanlislanabilir olarak ispat edebiliriz ? Bu görecelidir.

nerde ücra köşelere duyuruldu ? ne zaman duyuruldu ?

AMERİKA kıtası ne zaman keşfedildi ? islam oraya neden 1300 yıl sonra ancak ulaşabildi ?

bu mu HIZLI ??? 1300 yıl geçtikten sonra ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Islam dunyada en ucra köselere hizla duyuldu. Ve ulasilmayan kimseler ulemaca sorunlu tutulmaz. Bu baska bir konu. Ayrica, iyi/kötu kavramlari asla akil ile alakali degil. Bir insani öldurup sonra parçalayip yemenin kötu bir sey oldugunu nasil yanlislanabilir olarak ispat edebiliriz ? Bu görecelidir.

Hayır, aynı şey değil. Dediğimi dikkatli okursan Araplara göre dedim. Araplar mı İslamı anlamak konusunda daha şansylıydı yoksa aynı dönemin Japonya'sı mı? Sibirya'sı mı? İskandinavya'sı mı? Avustralya'sı mı? İngiltere'si mi? Amerika'sı mı?

Ayrıca İslam'ın yayılmasında ben mutlak bir adalet anlayışı göremiyorum, ele geçir baskı kur kabullendir diyerek ilerledi. Sadece Volga-Bulgarların nasıl Müslüman olduklarını bilmiyorum geri kalan halklar illa ki Müslüman bir hükümdarın yönettiği bir ülkenin içinde yer alarak Müslüman oldular.

Bu yüzden Batınilik ortaya çıkmadı mı? Eğer mutlak adaleti olan bir tanrı olsaydı belirttiği gibi dünyanın herhangi bir yerinde ki insanlar aynı olasılıkla Müslüman olma şansını elde ederlerdi. Ama öyle değil. Kim bilir ilk müslüman Çinli, Moğol, Viking Muhammed'den kaç sene sonra Müslüman oldu. Ben bu Tanrıda mutlak bir adalet görmüyorum. Sadece yanlış yerde doğmanın cezası cehennem olamaz, en azından insanları bu sınavda adil yarattığını iddia eden bir Tanrı için.

Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten varsa bile o tanrı KÖTÜDÜR...

ibrahime oğlunu KES diyen bir tanrı nasıl iyi olabilir ki ......babanın yüreğini sızım sızım sızlatan - "TAMAM KESME" diyene kadar bir babanın içini yakıp kavuran bir tanrının neresine İYİ denebilir ki ?

Tanrı çocuğunu benim için keserek kurban et dese Ne yapmalıdır...

İnsanın kendi çocuğunu kesmesi kurban etmesi zalimce bir iştir ....

Bunu isteyen kişi de zalimdir....

Zalimln istediğini yapsam da beni cezalandırabilir yapmasam da...

Bu yüzden zalim tanrıya güvenipte ona uyUlmaz...

Zaten uysan da elinden kurtulamazsın...

Çocuğunu kestin aferim şimdi babanı kes sonra kendiNi kes der mi der...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı çocuğunu benim için keserek kurban et dese Ne yapmalıdır...

İnsanın kendi çocuğunu kesmesi kurban etmesi zalimce bir iştir ....

Bunu isteyen kişi de zalimdir....

Zalimln istediğini yapsam da beni cezalandırabilir yapmasam da...

Bu yüzden zalim tanrıya güvenipte ona uyUlmaz...

Zaten uysan da elinden kurtulamazsın...

Çocuğunu kestin aferim şimdi babanı kes sonra kendiNi kes der mi der...

DER......çocuğunu kes diyen bir tanrıdan her kötülük beklenir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır, aynı şey değil. Dediğimi dikkatli okursan Araplara göre dedim. Araplar mı İslamı anlamak konusunda daha şansylıydı yoksa aynı dönemin Japonya'sı mı? Sibirya'sı mı? İskandinavya'sı mı? Avustralya'sı mı? İngiltere'si mi? Amerika'sı mı?

Ayrıca İslam'ın yayılmasında ben mutlak bir adalet anlayışı göremiyorum, ele geçir baskı kur kabullendir diyerek ilerledi. Sadece Volga-Bulgarların nasıl Müslüman olduklarını bilmiyorum geri kalan halklar illa ki Müslüman bir hükümdarın yönettiği bir ülkenin içinde yer alarak Müslüman oldular.

Bu yüzden Batınilik ortaya çıkmadı mı? Eğer mutlak adaleti olan bir tanrı olsaydı belirttiği gibi dünyanın herhangi bir yerinde ki insanlar aynı olasılıkla Müslüman olma şansını elde ederlerdi. Ama öyle değil. Kim bilir ilk müslüman Çinli, Moğol, Viking Muhammed'den kaç sene sonra Müslüman oldu. Ben bu Tanrıda mutlak bir adalet görmüyorum. Sadece yanlış yerde doğmanın cezası cehennem olamaz, en azından insanları bu sınavda adil yarattığını iddia eden bir Tanrı için.

(Zilzal, 6-7) : "Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse, onun mükâfatını görecektir ve kim de zerre kadar kötülük yapmışsa, onun karşılığını görecektir." Bir musluman, bir baska kimse gibi hesaba çekilmez.

(Bakara, 286) : "Allah, bir kimseyi ancak gücünün yettiği şeyle yükümlü kılar. Onun kazandığı iyilik kendi yararına, kötülük de kendi zararınadır."

Link to post
Sitelerde Paylaş

(Zilzal, 6-7) : "Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse, onun mükâfatını görecektir ve kim de zerre kadar kötülük yapmışsa, onun karşılığını görecektir." Bir musluman, bir baska kimse gibi hesaba çekilmez.

(Bakara, 286) : "Allah, bir kimseyi ancak gücünün yettiği şeyle yükümlü kılar. Onun kazandığı iyilik kendi yararına, kötülük de kendi zararınadır."

müslümanlar ne yaparsa yapsın SORGUYA çekilmez yani....güzelmiş bu ayette :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...