Yâdellerdeki Yurtdaş 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi "Toplumsal evrilim" terimini çoğumuz bilir. Ama "sosyal Darvinizm" de neyin nesi? Bin yıl düşünsem, böyle bir kavramın olabileceği aklıma gelmez. Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Kullandığım ifade kemalizmin aptallığıydı yani "kemalistlerin aptallığı" vs. gibi bireyi hedef alan bir ifade değil. Hatta o yorumumu aşağıya alıntılıyorum daha dikkatli oku. İslam'ın aptallığından (veya benzeri) yazdığım bir mesajımı göster bana.. Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi (düzenlendi) Hayvan/bitki topluluklarinda gecerli kurallarin aynisini neden insan topluluklarina uygulamak zorundayiz? Canlilarin ilk amaci uremek, ikinci amaci hayatta kalmaktir. Insanlarin ilk ve ikinci amaclari ateist/teist farketmez bunlar degildir. O halde neden evrim yasalarini sosyal hayatimizda kullanalim mi? Sosyal darwinizim kendi icinde tutarli olabilir, zaten her sistem kendi icinde tutarlidir. Her din de kendi icinde tutarlidir. Onemli olan tum evrenle tutarli olup olmadigi. İnsanı, hayvan bitki topluluklarıyla birlikte değerlendirmemizde evrimsel felsefe bize engel olmaz. Lakin burada insanı hayvan ile özdeşleştirmiyorum.. Anlatmak istediğim şey, Tanrı öğretisi olmayan bir toplumda bireylerin "fayda ekseninde" kurallar oluşturacağı ve o kurallara göre yaşalarını sürecekleri öngörüsüdür... Böyle bir yaşam biçimi de "sosyal Darwinizimin" adı konmayarak uygulanması anlamına gelir.. Benim iddiam; insan tabiatinda ki "Fayda eksenine" yönelik frenleyici bir mekanizma olan "tanrı öğretisi" arasında muhteşem bir görünmez bağ bulunduğu ve tanrı öğretisinin çıkarıldığı toplumların hukuk kurallarıyla kontrol edilemeyeceğidir....(bazı ülkelerde ki refahtan kaynaklı suç oranlarının düşüklüğü bu noktada anlam ifade etmez. 7 mlyar ateistin muhtemel olarak olacağı bir dünya için konuşuyorum) Konuya ilişkin daha önce yazdığım bir yorumu aşağıya alıntılarsam sanırım kelime israfından kurtulmuş oluruz Böylece göz kirliliği de oluşturmam . İnsan doğası salt kötülük için çalışmaz. Böyle bir şey iddia etmedim zaten. Lakin, insan tabiatı "fayda ekseninde" çalışır. Yani iyilik yapmak "faydasına" ise iyilik yapar. Kötülük yapmak "faydasına" ise kötülük yapar. Yani amaç ayakta kalmak ** İşte teizmin Tanrısı bu noktada devreye girer. "Kötülük yapmak faydana olsa bile kötülük yapmayacaksın" der... Ama Tanrı öğretisinin olmadığı toplumlarda bu sözü söyleyebilecek bir mercii yok. Bunun için bu tarz toplumlar sosyal Darwinizmi adı konmamış şekliyle yaşarlar, yaşamak zorundalar, ileride mutlaka yaşayacaklardır. Sizlerin olayı kavramayadığınız ayrıntı, sistemin Teizmin Tanrısına göbekten bağlı olması ve ona muhtaç olması. Bu bir çeşit toplumsal/bireysel psikoloji.. İster evrimin mirası deyin.. İster Tanrının DNA'mıza kendisi için bıraktığı açık kod diyin.. Realite değişmez. İleriye projeksiyon tutup, muhtemel olayları insan tabiati ile eşleştirin.. Görmek zor değil. Mayıs 16, 2014 tarihinde YalnizcaKuran tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi (düzenlendi) İslam'ın aptallığından (veya benzeri) yazdığım bir mesajımı göster bana.. Artık bu konuyu kapatalım, zira kısır döngüden başka birşey değil .. "Toplumsal evrilim" terimini çoğumuz bilir. Ama "sosyal Darvinizm" de neyin nesi? Bin yıl düşünsem, böyle bir kavramın olabileceği aklıma gelmez. İsimden ziyade ismin çatısı altında biriken mânaya dikkat etmeliyiz Mayıs 16, 2014 tarihinde YalnizcaKuran tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sanalkabus 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi hep mana mana mana... Mana çıkarmaktan anamız ağladı Şu ayetten de bi mana çıkar bakalım Mulk-5 Andolsun biz, en yakın göğü kandillerle donattık. Onları şeytanlara atılan taşlar yaptık ve (ahirette de) onlara alevli ateş azabını hazırladık. Link to post Sitelerde Paylaş
sanalkabus 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Yada şu ayet Tevbe 111 Şüphesiz Allah, mü’minlerden canlarını ve mallarını, kendilerine vereceği cennet karşılığında satın almıştır. Artık, onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve ölürler. Allah, bunu Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’an’da kesin olarak va’detmiştir. Kimdir sözünü Allah’tan daha iyi yerine getiren? O hâlde, yapmış olduğunuz bu alışverişten dolayı sevinin. İşte asıl bu büyük başarıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
ölügen_91 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Islam+cariyelik+bilim disilik+kolelik+baskicilik+ vs vs vs Dansi nasil??? :) Yaw bunların işi gücü nikah düğün çocuk bu ne saçma ve uyduruk bir başlık böyle ... Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Yada şu ayet Tevbe 111 Şüphesiz Allah, mü’minlerden canlarını ve mallarını, kendilerine vereceği cennet karşılığında satın almıştır. Artık, onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve ölürler. Allah, bunu Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’an’da kesin olarak va’detmiştir. Kimdir sözünü Allah’tan daha iyi yerine getiren? O hâlde, yapmış olduğunuz bu alışverişten dolayı sevinin. İşte asıl bu büyük başarıdır. Yada şu ayet Tevbe 111 Şüphesiz Allah, mü’minlerden canlarını ve mallarını, kendilerine vereceği cennet karşılığında satın almıştır. Artık, onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve ölürler. Allah, bunu Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’an’da kesin olarak va’detmiştir. Kimdir sözünü Allah’tan daha iyi yerine getiren? O hâlde, yapmış olduğunuz bu alışverişten dolayı sevinin. İşte asıl bu büyük başarıdır. ilgili ayetlerin bu sayfadaki konu ile ilgili bir yönünün olduğunu düşünmüyorum.. ayrı bir başlık açarsanız, ayetlerde anlamadığınız kısım üzerinde fikir alışverişi yaparak tartışabiliriz. pasajda süreklilik arz eden bu tarz ayetler cımbızlanmaz.. esas kaide tümden varım olmalıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
ölügen_91 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Sosyal Darwinizm diye bir şey yoktur. Darwin sosyolog değil biyologdur. İslam zaten yorumlar ve geri kalmışlık uydurukçuluk demek olduğu için kafası karışık olanların böyle uydurması çok normal .Ayrıca sosyal Darwinizm diye bir şey olsaydı bu kadar saçma bir şey olmazdı .Bu yorum Darwinizmi saçma sapan bir şey olarak gösteriyor.Ayrıca bu kadar anlamsız bir başlığın bu kadar çok yorum almasıda tuhaf doğrusu ... Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi İnsanı, hayvan bitki topluluklarıyla birlikte değerlendirmemizde evrimsel felsefe bize engel olmaz. Lakin burada insanı hayvan ile özdeşleştirmiyorum.. Anlatmak istediğim şey, Tanrı öğretisi olmayan bir toplumda bireylerin "fayda ekseninde" kurallar oluşturacağı ve o kurallara göre yaşalarını sürecekleri öngörüsüdür... Böyle bir yaşam biçimi de "sosyal Darwinizimin" adı konmayarak uygulanması anlamına gelir.. Benim iddiam; insan tabiatinda ki "Fayda eksenine" yönelik frenleyici bir mekanizma olan "tanrı öğretisi" arasında muhteşem bir görünmez bağ bulunduğu ve tanrı öğretisinin çıkarıldığı toplumların hukuk kurallarıyla kontrol edilemeyeceğidir....(bazı ülkelerde ki refahtan kaynaklı suç oranlarının düşüklüğü bu noktada anlam ifade etmez. 7 mlyar ateistin muhtemel olarak olacağı bir dünya için konuşuyorum) Konuya ilişkin daha önce yazdığım bir yorumu aşağıya alıntılarsam sanırım kelime israfından kurtulmuş oluruz Böylece göz kirliliği de oluşturmam . Fayda ekseninde kurallar olusturmak cok normaldir. Neden biri fadyasiz bir sey yapmak istesin ki. Benim anlayamadigim neden faydayi kisa donemli fayda olarak dusundugunuz? Eger insan kendi cocuklarinin veya yasadigi toplumun geleceginin iyi olmasini istiyorsa ahlakin insana fayda sagladigini soyleyebiliriz. Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi (düzenlendi) Fayda ekseninde kurallar olusturmak cok normaldir. Neden biri fadyasiz bir sey yapmak istesin ki. Benim anlayamadigim neden faydayi kisa donemli fayda olarak dusundugunuz? Eger insan kendi cocuklarinin veya yasadigi toplumun geleceginin iyi olmasini istiyorsa ahlakin insana fayda sagladigini soyleyebiliriz. Tüm ömrü 70 yıl olan bir kişi için "gelecek/uzun vade" gibi kavramlar ne ifade eder. Ölümünden sonra hiç yaşamamış gibi hiçliğe karışacak bir kişinin bakış açısında toplumun iyiye gitmesinin ya da gitmemesinin ne kıymeti var Neden kendisini bir takım şeylerden kısıtlasın Niçin ayağına gelmiş bazı "fayda eksenli" fırsatları toplum/ahlak/vicdan gibi sanal duygulara dayanarak elinin tersiyle itelesin -- "Tanrı öğretisi"ni maalesef çok hafife alıyorsunuz.. İnsan psikolojisinde ki bu bariyeri aşabilecek hiçbir hukuk düzeni oluşturulamaz .. Yapılacak tüm düzenlemeler her bir birey için "başkasının uygun gördüğü ama kendi yaşamında ki 'fayda ekseniyle' çakıştığı anda uygulamak zorunda olmadığı" sıradan kurallar şeklinde yer bulacaktır. Asıl sorum, bu duruma ilişkin sunduğunuz çözüm nedir? . Mayıs 16, 2014 tarihinde YalnizcaKuran tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi tüm ömrü 70 yıl olan bir kişi için "gelecek/uzun vade" gibi kavramlar ne ifade eder. ölümünden sonra hiç yaşamamış gibi hiçliğe karışacak bir kişinin bakış açısında toplumun iyiye gitmesinin ya da gitmemesinin ne kıymeti var neden kendisini bir takım şeylerden kısıtlasın niçin ayağına gelmiş bazı "fayda eksenli" fırsatları toplum/ahlak/vicdan gibi sanal duygulara dayanarak elinin tersiyle itelesin ahlak kavramı zaten apayrı bir mevzu Sen geri zekali misin??? Gelecek nesiller...cocuklarimiz diye bir kavram duydun mu sen??? Bu ne sacma bir yazidir bole?? Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Tüm ömrü 70 yıl olan bir kişi için "gelecek/uzun vade" gibi kavramlar ne ifade eder. Ölümünden sonra hiç yaşamamış gibi hiçliğe karışacak bir kişinin bakış açısında toplumun iyiye gitmesinin ya da gitmemesinin ne kıymeti var Neden kendisini bir takım şeylerden kısıtlasın Niçin ayağına gelmiş bazı "fayda eksenli" fırsatları toplum/ahlak/vicdan gibi sanal duygulara dayanarak elinin tersiyle itelesin -- "Tanrı öğretisi"ni maalesef çok hafife alıyorsunuz.. İnsan psikolojisinde ki bu bariyeri aşabilecek hiçbir hukuk düzeni oluşturulamaz .. Yapılacak tüm düzenlemeler her bir birey için "başkasının uygun gördüğü ama kendi yaşamında ki 'fayda ekseniyle' çakıştığı anda uygulamak zorunda olmadığı" sıradan kurallar şeklinde yer bulacaktır. Asıl sorum, bu duruma ilişkin sunduğunuz çözüm nedir? . Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Sen geri zekali misin??? Gelecek nesiller...cocuklarimiz diye bir kavram duydun mu sen???Bu ne sacma bir yazidir bole?? Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Hiç bir şey yok olmaz. Çünkü var edilmemiştir. Tanrı yoktur ve varlık yaratılmamıştır. Zaten vardır ve hep olacaktır. Müslüm dogmatikler bunu anlayamaz. Allahın bir şeyleri yarattığını sandıkları için allah olmayınca yok olunur sanırlar. Tam tersine. Hiç bir şeyi yok edecek hiç bir güç yoktur. Varsa, sıkıysa yok etsin de görelim. Sıkar... Olsa bile beceremezdi. Aha hodri, aha meydan. Hiç kimse ve hiç bir şey beni yok edemez. Tekrar var olurum. Bundan zerre kadar kuşkum yok. Döngü sonsuzdur. Ne var eden, ne yok eden bir tanrı filan yoktur. Nedensellik ve evrim vardır. Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Tüm ömrü 70 yıl olan bir kişi için "gelecek/uzun vade" gibi kavramlar ne ifade eder. Ölümünden sonra hiç yaşamamış gibi hiçliğe karışacak bir kişinin bakış açısında toplumun iyiye gitmesinin ya da gitmemesinin ne kıymeti var Neden kendisini bir takım şeylerden kısıtlasın Niçin ayağına gelmiş bazı "fayda eksenli" fırsatları toplum/ahlak/vicdan gibi sanal duygulara dayanarak elinin tersiyle itelesin -- "Tanrı öğretisi"ni maalesef çok hafife alıyorsunuz.. İnsan psikolojisinde ki bu bariyeri aşabilecek hiçbir hukuk düzeni oluşturulamaz .. Yapılacak tüm düzenlemeler her bir birey için "başkasının uygun gördüğü ama kendi yaşamında ki 'fayda ekseniyle' çakıştığı anda uygulamak zorunda olmadığı" sıradan kurallar şeklinde yer bulacaktır. Asıl sorum, bu duruma ilişkin sunduğunuz çözüm nedir? . Insan öolmek istemez. Dindari da ölmek istemez, ateisti de ölmek istemez. Ne var ki hayat sonlu ve ölum kacinilmaz. Insan en azindan kendisinin bir parcasinin yasamasini ister. Bu cocuklari olur, daha buyuk dusunursek, kendi toplumlari veya ulkeleri olabilir. Bunu hayvanlardaki ureme ve hayatta kalma icgudusunun insana yansimasi olarak evrimle de bagdastirabilirsin. Yani insan kendisinden sonrakiler icin fedakarlik yapmak isteyebilir. Ateist, kendisi icin faydaci davranmak zorunda degildir. Kendisinden sonrakileri dusunerek kendi faydasindan vazgecmenin dinle bir ilgisi olmak zorunda degilddir, tamamen insani duygular ile aciklanabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi (düzenlendi) Hiç bir şey yok olmaz. Çünkü var edilmemiştir. Tanrı yoktur ve varlık yaratılmamıştır. Zaten vardır ve hep olacaktır. Müslüm dogmatikler bunu anlayamaz. Allahın bir şeyleri yarattığını sandıkları için allah olmayınca yok olunur sanırlar. Tam tersine. Hiç bir şeyi yok edecek hiç bir güç yoktur. Varsa, sıkıysa yok etsin de görelim. Sıkar... Olsa bile beceremezdi. Aha hodri, aha meydan. Hiç kimse ve hiç bir şey beni yok edemez. Tekrar var olurum. Bundan zerre kadar kuşkum yok. Döngü sonsuzdur. Ne var eden, ne yok eden bir tanrı filan yoktur. Nedensellik ve evrim vardır. ölümünün ardından atomlarına ayrılıp manasızca evrende salınacaksan "var" olsan ne çıkaarrrrr.. "yok" olsan ne çıkaaarrr .. eğer ki bir ateist kendisi için yeni bir felsefe olan reenkarnasyonu benimserse onu bilemem o vakit istediği kadar doğar istediği kadar ölür Mayıs 16, 2014 tarihinde YalnizcaKuran tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Anlamsızca salınan hiç bir atom ve kuantum parçacık yoktur. Varlık bütününde ne olduğun hiç farketmez. Sürekli bir şeyler olursun. Reenkarnasyonla hiç ilgilenmem. Safsataya ihtiyacım yok. Hep vardım ve hep var olacağım. Buna hiç kimse engel olamaz. Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi Insan öolmek istemez. Dindari da ölmek istemez, ateisti de ölmek istemez. Ne var ki hayat sonlu ve ölum kacinilmaz. Insan en azindan kendisinin bir parcasinin yasamasini ister. Bu cocuklari olur, daha buyuk dusunursek, kendi toplumlari veya ulkeleri olabilir. Bunu hayvanlardaki ureme ve hayatta kalma icgudusunun insana yansimasi olarak evrimle de bagdastirabilirsin. Yani insan kendisinden sonrakiler icin fedakarlik yapmak isteyebilir. Ateist, kendisi icin faydaci davranmak zorunda degildir. Kendisinden sonrakileri dusunerek kendi faydasindan vazgecmenin dinle bir ilgisi olmak zorunda degilddir, tamamen insani duygular ile aciklanabilir. Bir kişi kendisi ve ailesi içinde minik bir "fayda eksenli" zihin şeması çizebilir.. Bu durum diğer insanları sömürmeyi ya da muhtemel tehlikeleri yok etmesinde ki "haklılık" payını yine ortadan kaldırmıyor Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Mayıs 16, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2014 gönderildi ölümünün ardından atomlarına ayrılıp manasızca evrende salınacaksan "var" olsan ne çıkaarrrrr.. "yok" olsan ne çıkaaarrr .. eğer ki bir ateist kendisi için yeni bir felsefe olan reenkarnasyonu benimserse onu bilemem o vakit istediği kadar doğar istediği kadar ölür Arkadasim acikladim ya, insan ölmek istemez diye. Ölumun ardindan atomlarima ayrilip manasizca evrende salinacagim, evet dogru. Ama arkamda iz birakmak istiyorum, bedenim ölsun ama yasayan bir seylerim olsun istiyorum. Bu yuzden "Benden sonra ne olacaksa olsun, ben hayatimin tadini cikaririm" demiyorum. Ateıstın cocuk sahıbı olması, kendisini kendisinden daha buyuk bir seye adaması sacma mı? Bir kişi kendisi ve ailesi içinde minik bir "fayda eksenli" zihin şeması çizebilir.. Bu durum diğer insanları sömürmeyi ya da muhtemel tehlikeleri yok etmesinde ki "haklılık" payını yine ortadan kaldırmıyor Bu minik semasini tum insanliga genisletmemize engel nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts