Jump to content

Naturalizm [ Bilimsel Perspektif ] vs. Din/Tanrı Fikri [ İnanç ]


Recommended Posts

natüralistin zihinsel dünyası kapalı bir devreden ibarettir.. bir noktadan sonra maddeye ve bilime tapınma ihtiyacı oluşacaktır..

Bilimsel perspektifin "Zihinsel dünyası kapalı" mı? :))))

Tabi ya nasıl düşünemedim? Bilgisayar, ulaşım, evrene ait olan bulduğumuz bilgiler, başdündürücü teknoloji ve daha gelecek olan MUAZZAM ilerleme

dar kafalı bilimsel perspektife sahip olanlar tarafından geliştirilmiyor...!

Halbuki her türlü gelişime, meraka açık, islam tarafından onun dindar/dinci köleleri tarafından geliştiriyor., islam bizi uzaya çıkarıyor...xD

tarihinde Neofreeman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilimsel perspektifin "Zihinsel dünyası kapalı" mı? :))))

Tabi ya nasıl düşünemedim? Bilgisayar, ulaşım, evrene ait olan bulduğumuz bilgiler, başdündürücü teknoloji ve daha gelecek olan MUAZZAM ilerleme

dar kafalı bilimsel perspektife sahip olanlar tarafından geliştirilmiyor...!

Halbuki her türlü gelişime, meraka açık, islam tarafından onun dindar/dinci köleleri tarafından geliştiriyor., islam bizi uzaya çıkarıyor...xD

söylediğim şeyi anlamamışsın.. "kapalı devre" ifadesini daha iyi düşünmen lazım

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapalı devre derken? Neyi kast ettigini söyle de bilelim. Bilmece bulmaca gibi konuşmanın alemi ne? Nedir bu gizemli, çok derin X kişisi olma çabaları?

Natüralistlerin ve kısmen materyalistlerin algısında iki ayaklı sırt sırta vererek birbirini dengede tutan sonsuz sandalyelerden oluşan "hakikat" dışında bir düşünce yoktur..

Yarattıkları sanal atmosfer ile atmosferin içindekilerin var oluşunu tekrar atmosferin içindekilere mahkum ederler.. Bu tam anlamıyla saçmalık..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Natüralistlerin ve kısmen materyalistlerin algısında iki ayaklı sırt sırta vererek birbirini dengede tutan sonsuz sandalyelerden oluşan "hakikat" dışında bir düşünce yoktur..

Yarattıkları sanal atmosfer ile atmosferin içindekilerin var oluşunu tekrar atmosferin içindekilere mahkum ederler.. Bu tam anlamıyla saçmalık..

''var edildi'' diye düşünenlerin kuruntusu bu senin dedigin. ''zaten vardı birşeyler'' diyorum ben.

Ayrıca senin dedigin gibi ''var edildi'' diye gidelim... Sen şimdi bununla ekstradan neyi açıklamış oluyorsun? Tabi ki hiçbir şeyi... e o zaman olay ne? Adam gibi ispatlı açıklamalar yerine hikaye dinleyince mi sınırlarımızı aşmış olacagız?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Islam ve diger semavi dinler, dogal dinlerin bir çesidinden ibaret. Dogal halindeki bir insan inanç duymadan yasayamaz. Butun bilim dallari sadece inançlarin degisik bir sistematikle olusturulmasindan ibaret : yanlislanabilirlik. Kesin bir gerçek ise insan için sadece imkansiz. Kuran Muhammedde arinin bal uretmesindeki gibi ilhamla beyin islevindeki sosyo-antropilojik anlamsalligin havzasinin suzgecinden ortaya çikip olusmustur..

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kurana göre örnegin Israilogullari nereden kovulup nereye 40 yil sonra yerlesmisler ? Ve Tevratta bu ayni mi ? Papagan gibi her okunani yansitan sen ver cevabi bakalim, Kuran eski yazilarin sadece bir fotokopisisye.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kurana göre örnegin Israilogullari nereden kovulup nereye 40 yil sonra yerlesmisler ? Ve Tevratta bu ayni mi ? Papagan gibi her okunani yansitan sen ver cevabi bakalim, Kuran eski yazilarin sadece bir fotokopisisye.

Arapların laflarını papağan gibi tekrarlayan sen değil misin? İbadetleriniz bile papağan gibi bazı lafları tekrarlamaktan ibaret. Papağan anlamını bilmeden bazı lafları tekrar tekrar söyler, müslüman anlamını bilmediği lafları tekrar tekrar ibadet amacıyla kullanır.

Kuran eskilerin masallarının bölük pörçük, yarım yamalak anlatılmasından oluşur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap neden vermedin ? Ahkam kesen sagduyu cevap veremeyecegi konulara girdi mi anlayalim ?

(Su'ara, 54-59) : " 'Esasen bunlar, sayıları az, bölük pörçük bir cemaattır. (Böyle iken) kesinkes bizi öfkelendirmişlerdir. Biz ise, elbette uyanık (ve yekvücut) bir

cemaatız.' (diyor ve dedirtiyordu). Ama (sonunda) biz onları (Firavun ve kavmini), bahçelerden, pınarlardan, çıkardık. Hazinelerden ve değerli bir yerlerden. Böylece, bunlara İsrailoğullarını mirasçı yaptık. erken (Firavun ve adamları) gün doğumunda

onların ardına düştüler."

Kurana göre Israilogullari Misirdan çikarildiklari yere tekrar yerlesecekler, ama sahipleri olarak. Bu ise, Tevrattaki en önemli bir hatanin duzeltilmesi demek. Nitekim, Afrika kitasindan Sinai çölune kaçtiklari Tevrat versiyonu arkeolojik olarak saçmaydi. Sinai çölu o zaman Misirin topraklariydi, ve Filistin de Firavunlarin egemenligi altindaydi. Ve arkeolojik olarak ilk Israil'in millet olarak anildigi Mineptah zamaninda Filistinden Arap çölune kaçis oldugu ve 40 sene sonra tekrar oraya, III Ramses'in bölgede egemenligi kaybettikten sonra ve vergi kesildikten sonra döndukleri kanitlanmistir.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap neden vermedin ? Ahkam kesen sagduyu cevap veremeyecegi konulara girdi mi anlayalim ?

(Su'ara, 54-59) : " 'Esasen bunlar, sayıları az, bölük pörçük bir cemaattır. (Böyle iken) kesinkes bizi öfkelendirmişlerdir. Biz ise, elbette uyanık (ve yekvücut) bir

cemaatız.' (diyor ve dedirtiyordu). Ama (sonunda) biz onları (Firavun ve kavmini), bahçelerden, pınarlardan, çıkardık. Hazinelerden ve değerli bir yerlerden. Böylece, bunlara İsrailoğullarını mirasçı yaptık. erken (Firavun ve adamları) gün doğumunda

onların ardına düştüler."

Kurana göre Israilogullari Misirdan çikarildiklari yere tekrar yerlesecekler, ama sahipleri olarak. Bu ise, Tevrattaki en önemli bir hatanin duzeltilmesi demek. Nitekim, Afrika kitasindan Sinai çölune kaçtiklari Tevrat versiyonu arkeolojik olarak saçmaydi. Sinai çölu o zaman Misirin topraklariydi, ve Filistin de Firavunlarin egemenligi altindaydi. Ve arkeolojik olarak ilk Israil'in millet olarak anildigi Mineptah zamaninda Filistinden Arap çölune kaçis oldugu ve 40 sene sonra tekrar oraya, III Ramses'in bölgede egemenligi kaybettikten sonra ve vergi kesildikten sonra döndukleri kanitlanmistir.

Nesine cevap vereyim? Eskilerin masallarını bölük pörçük, yalan yanlış tekrar etmiş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunu Tevratin katipleri unutmuslardi, asagida Misir'in en eski Israil milletinin anildigi ve yok edilme projeleri anilan Mineptah zamanindaki Misirin haritasi. Israil'in ve Sinai'nin o sirada Misirin sinirlari içinde oldugu görulmektedir. Sinai çölunde Tevratta iddia edilen 100.000 israili kaçak ve mallarinin 40 yil dolasmadiklarinin Finkelstein'ca arkeolojik kazilarla ispatlanmasi dolayisiyla normal idi : o sirada Israil'de oturuyorlar, ve oradan Misirin sinirlari ötesindeki en yakin çöl olar Arap çölune kaçmislardi.

http://media1.mweb.co.za/iziko/sh/resources/egypt/images/map_e3_l.gif

Link to post
Sitelerde Paylaş

300px-Israel_segment.jpg

Israil'in yok edilmek istendigi ifadesi Minepta'nin kazdirdigi ustte hyoroglifde okunmaktadir. Erkeklerin yok edilmek istendigi açikca okunabilmektedir : "Israil'in döl suyu tuketildi".

(A'raf, 141) : "Hani sizi Firavun ailesinden kurtarmıştık. Onlar size en kötü işkenceyi uyguluyorlardı. Oğullarınızı öldürüyor, kadınlarınızı sağ bırakıyorlardı. Bunda size Rabbiniz tarafından büyük bir imtihan vardı."

Yanlis anlasilmasin, bu katliyam ise Tevratta aniliyor, ama kaçis Afrika kitasindan Sinai çölune diye yaziyor : imkansiz bu.

Bu anittaki yaziyi Israilin o sidara Firavunlarin egemenligi altinda Filistinde bulunduklarina kanit olarak paylastim..

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran eskilerin masallarına bir kaç saçmalık daha eklenmesiyle ortaya çıkmıştır.

Kuranda doğru olan hiç bir söz yoktur şeklinde bir iddiamı her zaman tekrarlarım. Gösterebilen de çıkmadı. Fakat buna bir istisna koyulabilir. Kuran'da doğru sözler vardır. Bunlar bu söylediğin gibi müşriklerden "dediler ki" şeklinde aktarılan sözlerdir. Bu sözlerin büyük çoğunluğu doğrudur. Kuran'da doğru söz arayan, müşriklerden aktarılan sözlere bakacak. Başka yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fizikçi Sean Carroll bilimsel perspektifi net ifadelerle anlatıyor.

Benim sorum Sean Carroll'ın konuşmasının finalde ifade ettiği

"Evreni olduğu gibi kabul etmek" "kendi kökenimizi olduğu gibi kabul etmek" bizi nerelere taşıyabilir?

videoyu seyredemeğim için bakamadım.

Bazı naturalistler doğayı değiştirmeye dolayısı ile bilimede karşıdır.

Örneğin doğada hastalıkları doğal görüp hastalıkların tedavi edilmesine karşı çıkarlar.

Çıplaklık doğal olduğu için çıplak dolaşan naturalistlerde var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...