Agnostik Ludingirra 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Belirttiğim kısım kuran tarafından pek çok kere yalanlanıyor. Allah dudaklarını şıklatır ve istediği şey hemececik olur. Bunlardan bir tanesi: Nahl 40: Biz bir şeyin olmasını istediğimiz zaman sözümüz sadece, ona, “ol” dememizdir. O da hemen oluverir. Bu yüzden ilim, dilim söz konusu değildir. Allah'ınızın oldurmasında bir ilim varsa, bu işin bir yöntemi var demektir. Bu yöntemi Allah'tan başka bilenler de gerçekleştirebilir. Bu yüzden allah'ınızın oldurması ancak kendinin de bilemeyeceği bir şekildedir. "kun fe yekun" ifadesi aynı zamanda süreç gerektiren işleri de ifade eder.. Eğer yaratıcı herşeyi bir anda yaratmış olsaydı bugün bilim adına hiçbirşey yapamazdık.. Ayrıca, Allah'ın ilmine bir insanın ulaşması mümkün değildir.. İnsana takdir edilen potansiyelin dışına kişi çıkamaz, şuan zaten o potansiyeli kullanıyoruz Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi "kun fe yekun" ifadesi aynı zamanda süreç gerektiren işleri de ifade eder.. Eğer yaratıcı herşeyi bir anda yaratmış olsaydı bugün bilim adına hiçbirşey yapamazdık.. Ayrıca, Allah'ın ilmine bir insanın ulaşması mümkün değildir.. İnsana takdir edilen potansiyelin dışına kişi çıkamaz, şuan zaten o potansiyeli kullanıyoruz Aynı zamanda mı, yoksa daima mı? Daima değil ise, bu durumda allah'ın ol deyip olduruverdikleri nelerdir? Daima ise, ol deyip olduramadıkları, ancak bitmesini beklemek zorunda kaldıkları nelerdir? Allah'ın ilmine insanın ulaşması ne şekilde mümkün değildir? İnsan Allah'ın bildiklerini bilemez mi? Allah'ın kendisi de bilmediği için kesin konuşulamaz mı? Allah'ın ol deyip oldurması, bir tasarlama işlemine tabi midir, yoksa kendiliğinden bildiği şeylerin maddi karşılıklarını mı yaratmaktadır? Allah'ın ilmine erişilememesi diye birşey varsa, bu ancak kendiliğinden bildiği, fakat nasıl bildiğini bilmediği şeyleri oldurması ile olabilir. Bu durumda yine oldurmayı da bilmemesi gerekir. Bilinebilen birşey öğrenilebilirdir. Tasarlama işlemi söz konusu ise, gene -varsa- ilmini öğrenmek mümkündür. Bu durumda Allah olmak da mümkündür. Allah diye birşey varsa, ancak kendinden habersiz olması gerekir. Bunun dışında, neyi nasıl yaptığının bilgisine sahipse, bu bilgi edinilebilirdir ve allah'tan tamamı ile bağımsızdır. Allah'tan bağımsız bilgi de, Allah'ın yaratıcı değil, bir başka yaratıcının ol deyip oldurduğu birşeydir. Allah kendinden habersiz, neyi nasıl yaptığını bilmiyorsa da, acizdir. Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Aynı zamanda mı, yoksa daima mı? Daima değil ise, bu durumda allah'ın ol deyip olduruverdikleri nelerdir? Daima ise, ol deyip olduramadıkları, ancak bitmesini beklemek zorunda kaldıkları nelerdir? Allah'ın ilmine insanın ulaşması ne şekilde mümkün değildir? İnsan Allah'ın bildiklerini bilemez mi? Allah'ın kendisi de bilmediği için kesin konuşulamaz mı? Allah'ın ol deyip oldurması, bir tasarlama işlemine tabi midir, yoksa kendiliğinden bildiği şeylerin maddi karşılıklarını mı yaratmaktadır? Allah'ın ilmine erişilememesi diye birşey varsa, bu ancak kendiliğinden bildiği, fakat nasıl bildiğini bilmediği şeyleri oldurması ile olabilir. Bu durumda yine oldurmayı da bilmemesi gerekir. Bilinebilen birşey öğrenilebilirdir. Tasarlama işlemi söz konusu ise, gene -varsa- ilmini öğrenmek mümkündür. Bu durumda Allah olmak da mümkündür. Allah diye birşey varsa, ancak kendinden habersiz olması gerekir. Bunun dışında, neyi nasıl yaptığının bilgisine sahipse, bu bilgi edinilebilirdir ve allah'tan tamamı ile bağımsızdır. Allah'tan bağımsız bilgi de, Allah'ın yaratıcı değil, bir başka yaratıcının ol deyip oldurduğu birşeydir. Allah kendinden habersiz, neyi nasıl yaptığını bilmiyorsa da, acizdir. Önermelerden oluşan bir dünya kurdun, o dünyanın atmosferini verdiğin önermelerle inşaa ettin daha sonra da denklem misali kavramları birbirleriyle sadeleştirip işin içinden çıktın İlk soru Allah herşeyi bilir mi?(herşeyden kasıt, olan ve olmuş şeylerdir) - cevap = Evet ikinci soru Allah'ın varlıkları yaratış tarzı Allah'ın kendisi bağlar mı? - cevap = Hayır, Birçok yaratış tarzı olması bunların zorunlu olmasından dolayı değidir. Yaratıcının bunlardan birini "seçmiş" olmasındandır. üçüncü soru Evrende herşeyin sebep-sonuç ilişkisi içersinde yaratılmış olması başka bir varlık aleminde de işlerin böyle ilermesinin zorunlu olduğu düşüncesini doğurur mu? - cevap = Evrenimiz için geçerli sebep-sonuç ilişkisine sünnetullah denir.. Başka bir varlık aleminde sünnetullahın işleyiş tarzı pek tabii ki değişebilir. dördüncü soru Allah'ın ilmine ulaşabilir miyiz? - cevap = Onun müsaade ettiği dışındakilere ulaşabilecek kabiliyetimiz/potansiyelimiz yoktur. Evet, bir müslümanın olaylara bakış açısı böyle.. --- Bence asıl sorular şunlar.. Onları senin yerine sorayım Allah birşeyi tasarlar mı? Allah'ın birşeyi tasarlaması kendi iç bünyesinde sebep-sonuç-bekleyiş-karar verme gibi bir takım olguları içerir mi? Allah ezelden beri herşeyi biliyorsa, bu demektir ki ezelden bu yana bildiği şeylerin dışına çıkamamıştır, bu durum bir çeşit noksanlık ifadesi değil midir? Eğer ezelde takdir ettiği şeyleri değiştirebiliyorsa o zaman ezelde "herşeyi bilmiyordu" anlamına gelmez mi? vs. vs. gibi sorular bu bağlamda daha da arttırılabilir.. Bu soruların ana kitlesi döner dolaşır kader inancı, özgür irade kavramı çevresinde düğümlenir.. Açıkcası bu konuda, yaratıcının maiyetine ilişkin, tasarruflarının işleyiş tarzına ilişkin bir bilgi indirilmemiştir. Bu soruların cevabı yoktur demiyorum.. bu soruların cevabı bildirilmemiştir diyorum.. Ve bir müslüman, şu iki ayete dayanarak bilmediği şeyi söylememelidir.. http://www.kuranmeali.org/7/araf_suresi/33.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx 7:33 - "De ki: "Rabbim, ancak şunları haram kıldı: İğrençlikleri -görünenini, gizli olanını- günahı, haksız yere saldırmayı, hakkında hiçbir kanıt indirmediği şeyi Allah'a ortak koşmayı, bir de Allah hakkında bilmediğiniz şeyler söylemeyi."" http://www.kuranmeali.org/3/ali_imran_suresi/66.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx 3:66 - "İşte siz böyle insanlarsınız! Hakkında biraz bilginiz olan şeyde çekişmeye girdiniz. Peki, hakkında hiçbir bilginiz olmayan şeyde neden tartışmaya giriyorsunuz? Allah bilir ama siz bilmezsiniz." . Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Bence asıl sorular şunlar.. Onları senin yerine sorayım Allah birşeyi tasarlar mı? Allah'ın birşeyi tasarlaması kendi iç bünyesinde sebep-sonuç-bekleyiş-karar verme gibi bir takım olguları içerir mi? Allah ezelden beri herşeyi biliyorsa, bu demektir ki ezelden bu yana bildiği şeylerin dışına çıkamamıştır, bu durum bir çeşit noksanlık ifadesi değil midir? Eğer ezelde takdir ettiği şeyleri değiştirebiliyorsa o zaman ezelde "herşeyi bilmiyordu" anlamına gelmez mi? Bunları bir zamanlar ben de sormuştum. Mantıken ezelden beri herşeyi bilen bir varlığın tasarım yapması imkansızdır çünkü tasarım sonucunda yeni, daha önce bilinmeyen bir şey çıkar. Ezelden beri herşeyi bilen bir varlık kendisi için yeni, bilinmeyen ne ortaya koyacak ki? Ezelden beri herşeyi bilen ve bildiklerini sırayla uygulamaya koyan bir varlık olsa olsa makine olur. Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Önermelerden oluşan bir dünya kurdun, o dünyanın atmosferini verdiğin önermelerle inşaa ettin daha sonra da denklem misali kavramları birbirleriyle sadeleştirip işin içinden çıktın Önermeler iyidir. İlk soru Allah herşeyi bilir mi?(herşeyden kasıt, olan ve olmuş şeylerdir) - cevap = Evet ikinci soru Allah'ın varlıkları yaratış tarzı Allah'ın kendisi bağlar mı? - cevap = Hayır, Birçok yaratış tarzı olması bunların zorunlu olmasından dolayı değidir. Yaratıcının bunlardan birini "seçmiş" olmasındandır. üçüncü soru Evrende herşeyin sebep-sonuç ilişkisi içersinde yaratılmış olması başka bir varlık aleminde de işlerin böyle ilermesinin zorunlu olduğu düşüncesini doğurur mu? - cevap = Evrenimiz için geçerli sebep-sonuç ilişkisine sünnetullah denir.. Başka bir varlık aleminde sünnetullahın işleyiş tarzı pek tabii ki değişebilir. dördüncü soru Allah'ın ilmine ulaşabilir miyiz? - cevap = Onun müsaade ettiği dışındakilere ulaşabilecek kabiliyetimiz/potansiyelimiz yoktur. Evet, bir müslümanın olaylara bakış açısı böyle.. Bu sorular eksik ve sonuncu dışındakiler benim sorularım değil. Ama yine de ilerde değerlendirmeye katılabilir diye, arşivde dursun. Bence asıl sorular şunlar.. Onları senin yerine sorayım Allah birşeyi tasarlar mı? Allah'ın birşeyi tasarlaması kendi iç bünyesinde sebep-sonuç-bekleyiş-karar verme gibi bir takım olguları içerir mi? Allah ezelden beri herşeyi biliyorsa, bu demektir ki ezelden bu yana bildiği şeylerin dışına çıkamamıştır, bu durum bir çeşit noksanlık ifadesi değil midir? Eğer ezelde takdir ettiği şeyleri değiştirebiliyorsa o zaman ezelde "herşeyi bilmiyordu" anlamına gelmez mi? ilk ve ikinci soruyu alıştırma olarak sorabilirim. Sonuncu soru zorlama bir soru, böyle bir soruyu kullanmam. http://www.kuranmeal...m_mealleri.aspx 7:33 - "De ki: "Rabbim, ancak şunları haram kıldı: İğrençlikleri -görünenini, gizli olanını- günahı, haksız yere saldırmayı, hakkında hiçbir kanıt indirmediği şeyi Allah'a ortak koşmayı, bir de Allah hakkında bilmediğiniz şeyler söylemeyi."" http://www.kuranmeal...m_mealleri.aspx 3:66 - "İşte siz böyle insanlarsınız! Hakkında biraz bilginiz olan şeyde çekişmeye girdiniz. Peki, hakkında hiçbir bilginiz olmayan şeyde neden tartışmaya giriyorsunuz? Allah bilir ama siz bilmezsiniz." Allah'ın neleri bilmenize müsade etmediğini ne şekilde bilebilirsiniz? Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Bunları bir zamanlar ben de sormuştum. Mantıken ezelden beri herşeyi bilen bir varlığın tasarım yapması imkansızdır çünkü tasarım sonucunda yeni, daha önce bilinmeyen bir şey çıkar. Ezelden beri herşeyi bilen bir varlık kendisi için yeni, bilinmeyen ne ortaya koyacak ki? Ezelden beri herşeyi bilen ve bildiklerini sırayla uygulamaya koyan bir varlık olsa olsa makine olur. bizler kısıtlı zeka kapasitesine sahip canlılarız.. mesela, zihnimiz zamanın ve mekanın olmadığı hiçbir "ortamı" hayal bile edemez .. bu yüzden yaratıcıya dair bir takım soruların yanıtsız kalıyor oluşu, yaratıcaya bir noksanlık atfetmez... bu durum olsa olsa bizlerin kısıtlı zihin dünyamızı ifşa eder. Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Allah'ın neleri bilmenize müsade etmediğini ne şekilde bilebilirsiniz? eğer birşeyi biliyorsak ve bilmeye dair potansiyel taşıyorsak bu durum ilgili bilgiye zihnen ulaşabileceğimiz biir yapıda olduğumuzu gösterir.. yani denemesi bedava Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi (düzenlendi) eğer birşeyi biliyorsak ve bilmeye dair potansiyel taşıyorsak bu durum ilgili bilgiye zihnen ulaşabileceğimiz biir yapıda olduğumuzu gösterir.. yani denemesi bedava Allah'ın neleri bilmenize müsade etmediğini ne şekilde bilebilirsiniz? Allah'ınızın size birşeyleri bilmeniz için müsade vermemesi demek, neleri bilmediğinizi de bilmemenizi gerektirir. Neleri bilmediğinizi biliyorsanız, Tanrıyı köşeye sıkıştırmışsınızdır; çünkü bundan sonrasını öğrenmek Allah olmak demektir. Bu durumda Allah'lık: edinilebilirdir ve allah'ınızın benden başka tanrı yoktur lafı geçersizdir. Neleri bilmediğinizi bilmiyorsanız, bu durumda tanrının sizden ne farkı olduğunu ve bilmemeniz, bundan dolayı bir Allah'a herhangi bir şekilde de ihtiyaç duymamanız gerekir. Çünkü Allah'ı sizlerden ayıran herhangi bir fark olup olmadığını bilmiyorsunuz ve böylece bir Allah'a ihtiyaç duymuyorsunuz demektir. Haziran 1, 2014 tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Allah'ın neleri bilmenize müsade etmediğini ne şekilde bilebilirsiniz? Allah'ınızın size birşeyleri bilmeniz için müsade vermemesi demek, neleri bilmediğinizi de bilmemenizi gerektirir. Neleri bilmediğinizi biliyorsanız, Tanrıyı köşeye sıkıştırmışsınızdır; çünkü bundan sonrasını öğrenmek Allah olmak demektir. Bu durumda Allah'lık: edinilebilirdir ve allah'ınızın benden başka tanrı yoktur lafı geçersizdir. Neleri bilmediğinizi bilmiyorsanız, bu durumda tanrının sizden ne farkı olduğunu ve bilmemeniz, bundan dolayı bir Allah'a herhangi bir şekilde de ihtiyaç duymamanız gerekir. Çünkü Allah'ı sizlerden ayıran herhangi bir fark olup olmadığını bilmiyorsunuz ve böylece bir Allah'a ihtiyaç duymuyorsunuz demektir. "birşeyleri bilmediğinin farkında olup, bilmediği şeylerin ne olduğunu da bilmemek" hangi kategoriye giriyor? Link to post Sitelerde Paylaş
Levia 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Kimileride cehalette bir numara. =D Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi bizler kısıtlı zeka kapasitesine sahip canlılarız.. mesela, zihnimiz zamanın ve mekanın olmadığı hiçbir "ortamı" hayal bile edemez .. bu yüzden yaratıcıya dair bir takım soruların yanıtsız kalıyor oluşu, yaratıcaya bir noksanlık atfetmez... bu durum olsa olsa bizlerin kısıtlı zihin dünyamızı ifşa eder. Bilgin yok anladık ama mantığın ve zekan da mı yok? Benim söylediğimin bilgi ile alakası yok basit bir mantık yürütme. Allah herşeyi ezelden beri biliyorsa yeni olan ne yaratabilir, ne tasarlayabilir? Tasarlama ortaya yeni bir şey koymak değil mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi (düzenlendi) Bilgin yok anladık ama mantığın ve zekan da mı yok? Benim söylediğimin bilgi ile alakası yok basit bir mantık yürütme. Allah herşeyi ezelden beri biliyorsa yeni olan ne yaratabilir, ne tasarlayabilir? Tasarlama ortaya yeni bir şey koymak değil mi? Yaratıcı, zaman kavramına bağımlı mı? ilk önce bu soruyu yanıtlamak gerekir.. Zamanın olmadığı yerde "önce/ sonra/ şuanda" gibi kavramlar olmaz.. Benim yukarıda sorduğum sorular felsefi düşüncelerden ibaret.. Yani yaratıcının maiyetini bilmeden bir hükme varamayız, her kafadan bir ses çıkar demeye getirdim ama gördüğüm kadarıyla mevzuyu pek anlamamışsın Haziran 1, 2014 tarihinde YalnizcaKuran tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi "birşeyleri bilmediğinin farkında olup, bilmediği şeylerin ne olduğunu da bilmemek" hangi kategoriye giriyor? İkinci kategori bunu anlatıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Yaratıcı, zaman kavramına bağımlı mı? ilk önce bu soruyu yanıtlamak gerekir.. Zamanın olmadığı yerde "önce/ sonra/ şuanda" gibi kavramlar olmaz.. Benim yukarıda sorduğum sorular felsefi düşüncelerden ibaret.. Yani yaratıcının maiyetini bilmeden bir hükme varamayız, her kafadan bir ses çıkar demeye getirdim ama gördüğüm kadarıyla mevzuyu pek anlamamışsın Allah zamana bağımlıdır, hatta onun bir günü bizim 1000 yılımız gibidir. Ortada bir bilinç ve bir eylem varsa zaman da vardır. Sen zaman yok dersen Allah da yok demiş olursun. Allah için zaman yoksa Allah bu yaptıkları şeyleri neye göre sıralayacak? Link to post Sitelerde Paylaş
BabyKnight 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Yaratıcı, zaman kavramına bağımlı mı? ilk önce bu soruyu yanıtlamak gerekir.. Zamanın olmadığı yerde "önce/ sonra/ şuanda" gibi kavramlar olmaz.. Benim yukarıda sorduğum sorular felsefi düşüncelerden ibaret.. Yani yaratıcının maiyetini bilmeden bir hükme varamayız, her kafadan bir ses çıkar demeye getirdim ama gördüğüm kadarıyla mevzuyu pek anlamamışsın Sizlere sürekli çelişki göstermeye çalışmak gerçekten yorucu. Zeus vardır diyorsunuz ve insaları bir şeyleri anlayamamakla itham edip kendinizce eğleniyorsunuz. içinde bulunduğunuz durumu ah bizim kafamızla bir görseniz Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Allah zamana bağımlıdır, hatta onun bir günü bizim 1000 yılımız gibidir. Ortada bir bilinç ve bir eylem varsa zaman da vardır. Sen zaman yok dersen Allah da yok demiş olursun. Allah için zaman yoksa Allah bu yaptıkları şeyleri neye göre sıralayacak? bu durumu yukarıda ki bir mesajımda söylemiştim bizlerin zihni zaman/mekan kavramlarının olmadığı hiçbir "oluşumu" hayal edemez.. bizlerin bu tarz olguları? hayal edememesi o olguların kesinkes yok olduğu anlamına gelmez... zira beynimizde "kırmızı rengi" algılayan bölge olmamış olsaydı bugün hiçkimse kırmızı renginin varlığını olabileceğini iddia edemezdi.. peki bizim bu rengin varlığı iddia edememiz kırmızı renginin olmadığı anlamına gelir miydi? bu bağlamda düşünecek olursak, zaman ve mekanın olmadığı boyutlar da pek ala olabilir.. Link to post Sitelerde Paylaş
Levia 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Allah zamana bağımlıdır, hatta onun bir günü bizim 1000 yılımız gibidir. Ortada bir bilinç ve bir eylem varsa zaman da vardır. Sen zaman yok dersen Allah da yok demiş olursun. Allah için zaman yoksa Allah bu yaptıkları şeyleri neye göre sıralayacak? Oradaki bin rakami çok uzun anlaminda. Bizim için mesela daglarin olusmasi ve turlerin ortaya çikmasi suresi ona göre göz kirpip açmadan basittir. Tanri varsa, zamani da o yaratmistir, ve o zaman ustudur. Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi (düzenlendi) Sizlere sürekli çelişki göstermeye çalışmak gerçekten yorucu. Zeus vardır diyorsunuz ve insaları bir şeyleri anlayamamakla itham edip kendinizce eğleniyorsunuz. içinde bulunduğunuz durumu ah bizim kafamızla bir görseniz bir zamanlar sizlerin kafasındaydım iman etmek için önce reddetmek gerekir. Haziran 1, 2014 tarihinde YalnizcaKuran tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
BabyKnight 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi bir zamanlar sizlerin kafasındaydım iman etmek için önce reddetmek gerekir. Hayata ateist mi başladınız yoksa müslümanken ateist sonra tekrar müslüman mı oldunuz Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Haziran 1, 2014 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2014 gönderildi Hayata ateist mi başladınız yoksa müslümanken ateist sonra tekrar müslüman mı oldunuz hayat şemam 6 bölümden oluşur diyebilirim.. (1.bölüm teist >>2. bölüm deist >>3.bölüm ateist >>4.bölüm deist >>5.bölüm ateist >>6.bölüm "gerçeğe şahitlik eden bir müslüman") Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts