Jump to content

Nisa Suresi 34. Ayet


Recommended Posts

Mekkeyi komple almadı !!mekkeye kopmle serbestsiniz dedi!! git oku yaaa!! islam tarihini!!!

bir fransız tarihini çayır çayır okursun!! islam tarihinden hiç bir .. bilmezsin :D

kimsenin malını canına parasına dokunulmamış oku!!

istese bütüh şehrin malını alabilirdi ama almadı!!! dokumadı bir kuruş almadan medineye döndü

Mekkeden ayrılan Müslüman askerleri şikayet ettiler biz neden biz şey almıyoruz diye

peyamberimiz siz beni alcıaksınzı başkaları koyunları develeri alıcak

beni mi istersiniz yoksa koyunları develeri mi

medineye benimle dönmi istersiniz yoksa develer koyunlarla mı? dedi hepsi ağlayarak biz seni isteriz dedileri

Ebu süfyana 3000 deve verildi!!

ki ebu süfyan son anına kadar müslümanları kanını içmeye yemin etmişti pes etmemişti...

mekkelilerin paralarına para katılarak!!! medineden ayrılınmış!!1 git oku yahu!!!

Aaa!! Aa!! :D

sen git biraz islam tarihi oku açılırsın aydınlanırsın!!!!

git de sen oku be cahil....mekkeyi kuşatmışlar...çıkış yok - kaçacak yer yok.....

üstelik mekkedekiler de hep müslümanların yakın akrabaları.....

kalkıp da onları da kılıçtan geçirecek halleri yoktu ya....

YER YERİNDEN oynardı....islam başlamadan BİTERDİ o durumda be saftirik.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 117
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Cariyeler kelimesini cariye yapınca her şey halloluyor mu?

Sen burada belirli bir cariye tanımlamışsın, bari adını, yaşını falan da yazsaydın. Evet, hangi cariyeyi verecekmiş Allah Muhammed'e? Allah'ın işi, gücü Muhammed'e özel ihtiyaçları için cariye temin etmek mi? Madem bu işlerle de mi uğraşıyor?

Allahın harp ganimetlerinden milk-i yeminin olan sana vereceği CARİYEYİ!! demek şu demektir!

Harb ve harplerin ganimetlerin de CARİYE olabilir

bunlar elbette harbten sonra peygamberin milk-i yeminden olucaklardır!!!

işte Allah ganimetLERden milki yeminden olan (Cariyelerden) sana vereceği cariye demektir

bütün cariyeler değil!! yaaa !!!

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

git de sen oku be cahil....mekkeyi kuşatmışlar...çıkış yok - kaçacak yer yok.....

üstelik mekkedekiler de hep müslümanların yakın akrabaları.....

kalkıp da onları da kılıçtan geçirecek halleri yoktu ya....

YER YERİNDEN oynardı....islam başlamadan BİTERDİ o durumda be saftirik.

Afferin bak birazcıkcıkcık o kadarcık bile okuduktan sonra azcık bir islam tarihi bilgisiyle ŞUNU dedin

O zaman islam başlamadan biterdi!! demek ki herşey İslam içindi!! para için ganimet için değildi! :)

hem Bütün mekkeliler de akraba değildi herhalde!! :D :D

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Afferin bak birazcıkcıkcık o kadarcık bile okuduktan sonra azcık bir islam tarihi bilgisiyle ŞUNU dedin

O zaman islam başlamadan biterdi!! demek ki herşey İslam içindi!! para için ganimet için değildi! :)

hem Bütün mekkeliler de akraba değildi herhalde!! :D :D

mekkeyi de aldılar ve İSLAM BAŞLADI...

aha şimdilerde bile görüyoruz...

IŞİD - EL KAİDE - TALİBAN - BOKO HARAM vs.vs.vs

Link to post
Sitelerde Paylaş

mekkeyi de aldılar ve İSLAM BAŞLADI...

aha şimdilerde bile görüyoruz...

IŞİD - EL KAİDE - TALİBAN - BOKO HARAM vs.vs.vs

Peygamberimiz Ve Dört hak halife zamanın da islamın en büyük düşmanı IŞİD EL KAİDE TALİBAN vs. gibi müslümanlardı!!! Zateeeeee!!! en!!! hızlı oku! zaten :D

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamberimiz Ve Dört hak halife zamanın da islamın en büyük düşmanı IŞİD EL KAİDE TALİBAN vs. gibi müslümanlardı!!!

alinin osmanın katliamlarını nereye koyacan ?

http://ateistcanavar.wordpress.com/2012/11/23/halife-osman/

http://panteidar.wordpress.com/2010/11/25/islamin-yuz-karalari/

git oku buraları da bişiler öğren hırt...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın harp ganimetlerinden milk-i yeminin olan sana vereceği CARİYEYİ!! demek şu demektir!

Harb ve harplerin ganimetlerin de CARİYE olabilir

bunlar elbette harbten sonra peygamberin milk-i yeminden olucaklardır!!!

işte Allah ganimetLERden milki yeminden olan (Cariyelerden) sana vereceği cariye demektir

bütün cariyeler değil!! yaaa !!!

Ama hangi cariyeyi? Sen bir tane cariye tanımlamıyor musun? Koskoca peygambere sadece bir tane cariye mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

alinin osmanın katliamlarını nereye koyacan ?

http://ateistcanavar...3/halife-osman/

http://panteidar.wor...n-yuz-karalari/

git oku buraları da bişiler öğren hırt...

Bunlar İslamın düşmanı batılı kalemşörlerin uydurdukları sahte sahte süsledikleri seyler buradaki temsilcileri türkçeye çevirdikleri Düşmanın sözüyle tecavüze yeltenmek oh ne güzel sahte sahte süsle ohh ne ala

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunlar İslamın düşmanı batılı kalemşörlerin uydurdukları sahte sahte süsledikleri seyler buradaki temsilcileri türkçeye çevirdikleri Düşmanın sözüyle tecavüze yeltenmek oh ne güzel sahte sahte süsle ohh ne ala

size göre işinize gelmeyen her ayet - her hadis - her bilgi YALAN-SAHTE zaten....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhteşem Yüzyıl dizi ne kadar gercekse Bunlarda o kadar gerçek! :D

BU KAYNAKLARI YOK mu sayıyorsun ?....eğer öle yapıosan İSLAMI YOK SAYIYORSUN DEMEKTİR...

.

.

349) Belazuri, Ensab’ul Eşraf, 6/160.

350) a- İbni Kuttybe, Maarif, 112-113.

b- Belazuri Ensab., 6/149.

c- İbni Kutıybe, Maarif, s. 112.

d- Başka bir eserim olan Sümerlerden İslam’a Kutsal kitaplar ve Dinler, s. 23.

351) İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, 7/190.

352) Feth’ül Bari, Kitab’ül fiten, bab’ü iza ilteqe’l müslimani bi seyfihima, cilt 13/35.

353) a- Taberi Tarihi, 4/333-367.

b- İbni Teymiye, Minhac’ü Sünne, 3/206.

c- ibni Kasir, Bidaye… 7/222 Zehebi’den alıntı yaparak.

d- Askalani, Feth’ül Bari, 13/35.

354) Tüm bu kaynaklarda Na’sel’in ne anlama geldiği ve niçin Osman’a Na’sel dendiği anlatılıyor:

a- ibni Asakir, Tarih-ü Medinet-i Dımaşk, 39/327.

b- Kamus’ül Muhit, Na’sel md.

c- Zamahşeri, el-Faik, 4/52.

d- Ibn’ül Esir, el-Nihaye 5/177

e- Zebidi, Tac’ül Arus, 1 cilt Na’sel md.

f- İbni Manzur, Lisan’ül arab, 11 /669.

355) a- İbn-i Kesir, Bidaye-Nihaye, cilt 7/211 vd.

b- Hindi, Kenz, no: 36306

356) a-lbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 5/521-26.

b- İbni Esir, El-Kamil, Osman kısmı.

357) İleride bu önemli şahsiyetlerle ilgili bilgi vereceğim zaten. Mesela; aktif olarak onun ölümünde görev alan Amr b. Hamik, Şebes b. Rab’i, Abdurrahman b. Udeys, Ferve b. Amr Ensari, Ekder b. Hamam ve Muhammed b. Ebi Hüzeyfe gibi şahsiyetler. İbni Hacer, Isabe, no: 486, 3959, 5267 ve 5822. İbni Esir, Üsd. Muhammed b. Ebi Huzeyfe, Ferve b. Amr ve Amr b. Hamik maddeleri.

358) Taberi Tarihi, 4/338 vd.

359) a- İbni Asakir, Tarih u Medinet’i Dımaşk, 39/532.

b- Taberani, Mucemi Kebir, 1/78-no: 107.

c- Taberi Tarihi, 4/412 ve devamı.

d- Ebu Naim Asfahani, Marifet’ü Sahabe, no: 248.

e- Heysemi, Mecme-ü Zevaid, 9/95, no: 14558.

f- lbni-l Manzur, Lisan’ül Arab, 6/283 Heşş Kevkeb md ve Na’sel md.

g- İbnil Esir, El-Nihaye fi Garibi-1 Eser, 1/966.Heşş Kevkeb/Na’sel.

h- Yakut Hamevi, Mucem’ül Buldan, 2/262.

ı- Ibni Kesir, Bidaye ve’l Nihaye, 7/213.

j- ibni Esir, Üsd. Eşlem b. Evs kısmına.

k- Tehzib-i Kemal, 19/457.

360) İbni Şebbe, Tarih’ül Medine, Osman’ın kabri kısmında no: 321-323.

361) a- Taberi, Tarih 4/412 vd. ve Asbahani, Marifet-ü Sahabe, no: 265-266.

b- lbni-1 Esir, El-Kamil. halife Osman kısmı 2. cilt

c- İbni Kuteybe, imame Siyase, 1/64.

d- Askelani, Isabe, no: 1082. Cebele b. Amr b. Evs kısmında.

e- ibni Asakir, Tarih-i Dımaşk, 39/532.

f- Taberani, Mucem-i Kebir, 1/78-no: 107.

g- Heysemi M.Zevaid, no: 14558-9/95.

h- Yakut Hamevi, Mucem’ül Buldan, 2/262.

i- ibni Hacer, Talhis-ül Habir, 2/145.

j- İbni Sad, Tabakat, 3/37-44.

362) Taberi Tarihi, 4/415-421.

363) a-Taberi Tarihi, 4/412-414.

b- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, 7/207 vd.

c- İbni Kuteybe, Maarif, s. 113.

364) Yukarıda Osman’ın ölümüyle ilgili açıkladığım bilgiler şu kaynaklarda geçiyor. Daha nice kaynaklar da var:

1- İbni Sad, Tabakat, 3/37-43.

2- Taberi Tarihi, 4/412 vd.

3- Ali b. Yunus el-Amili, Sırat’ül Müstakim, 3/30.

4- İbni A’sem, el-Fütuh, 1/64.

5- Ebü’I Feda, el-Muhtasar fi Ahbar’il Beşer, 1/172.

6- İbni Abdirabbih, Ikd’ül Ferid, 4/270.

7- Zebidi, Tac’ül Arus, 8/139-141.

8- Ibn’il Manzur, Lisan ül Arab, 1 1/670 Nasel ve Haşş Kevkcb md

9- Ibn’il Esir, a) En-Nihaye fi Garibil Hadis’i ve’l Eser, 1/969 ve 5/80. B) el-Kamil fi Tarih, h.35. yılı, halife Osman bölümü, c) Üsd’ül Gabe, Eşlem b. Evs b. Becre el-Ansari bölümünde.

10- İbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 39/532 vd Hz. Osman konusu.

11- Taberani, Mucem-i Kebir, halife Osman kısmı. 1/78-no: 107-109.

12- İbni Hacer, a) Isabe, no: 1081 Cebele b. Amr kısmında. Ve Eşlem b.Evs b. Becre el-Ansari bölümünde, B) ‘Telhis’ül Habir’, 2/145 ve 5/275.

13- Heysemi, Mecme’ü Zevaid, 9/95, no: 14558.

14- İbni Abdilberr, Istiab, A.Rahman b. Udeys ile Eşlem b. Evs. B. Becre bölümleriyle halife Osman kısmında.

15- İbni Şebbe, Medine Tarihi, Osman’ın kabri bölümünde, no: 321 vd.

16- Hindi, Kenz’ül Ummal, no: 36172 ve 36298, halife Osman kısmında.

17- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, Osman bölümü, 7/192 vd.

18- Muhibbüddin Taberi, Riyad’ü Nadre, Osman konusunda, s. 3/70 ve sonrası.

19- Müzi, Tehzib-i Kemal, 19/457-no: 3847 Osman b. Affan kısmında.

20- Yakut Hamevi, Mu’cem-ül Buldan, 2/262 Haşş Kevkeb kısmında.

21- Ebu Naim Asbahani, Marifetli Sahabe, Osman kısmı, I. cilt, no: 263 ve sonrası.

22- Belazuri, Ensab’ül Eşraf, 6/160 ve devamı.

365) a- İbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 57. cilt/270 vd. No: 3712.

b- Heysemi, Mec’me’ü Zevaid, no: 431 ve 9233.

c- Taberani, Mucem-i Kebir, Abdullah kısmında no: 13770.

d- Bezar, Bahr’ü Zihar, no: 2060.

e- Fakihi, Ahbar-u Makke, no: 706.

366) Belazuri, Ensab’ül Eşraf, 6/149.

367) a- İbni Kuteybe, Maarif, s. 112 ve 199 Mervan kısmında.

b- İbni Abdil’ber, Istiab, no: 529. Hakem b. Ebi-I As kısmında,

c- Muhibbüddin Taberi, Riad’ü Nadre, 3/72 ve devamı,

d- Hakim, Müstedrek, 4/479-481. Hakem b. As kısmında,

e- ibni’l Esir, Üsd, 4/348 Mervan kısmında; ayrıca Hakem kısmında da bilgi verir.

f- İbni Hacer Askalani, Isabe no: 8324 Mervan kısmında.

g- İbni Sad, Tabakat. Taberani, Mucem-i Kebir. Zehebi, Siyer-i A’lam. Ve daha birçok tabakat kitaplarında bu konuya yer verilmiştir.

368) a- Taberi Tarihi, 4/256-272.

b- ibni Kuteybe, Marif, 112.

369) a- İbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 57.cilt/270 vd. No: 3712. İbni Asakir bu eserinde ona 56 sayfa yer vermiş. 224′ten 280. sayfaya kadar.

b- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye. Osman’ın katli bölümünde,7/290 ve devamında.

c- Ahmet b. Hanbel, Müsned’ül müksirin, Müsned’ü Abdullah, no: 6233.

d- Taberi, Riyad’ü Nadre, 3/79 vd.

e- lbni-l Esir, Üsd, Mervan ve hakem kısmında.

f- Suyuti,Tarih ül Hulefa, s. 130 ve devamı.

g- İbni Kuteybe, Maarif, 112.

370) İbni Kesir, Bidaye, 7/190.

371) Suyuti, Dürrül Mensur, Taberi Tefsiri, Kurtubi ve diğer tefsirler, Enam suresi 93. ayetin açıklama kısmında ve İbni Kuteybe, Maarif, s. 169 vd

372) 1- istiab, no: 1553.

2- Zehebi, Siyer-i a’lam, 3/33 vd.

3- ibni Sad, Tabakat, no: 3997-7/230.

4- İbni Kuteybe, el-Maarif, s, 169.

5- ibni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 29/34 vd.

6- Ebu Davud, Hudud hemen başta.

7- Nesai, Tahrim-i dem, mürted kısmında.

8- M.Taberi, Riyad’ü Nadre, 2/112 vd

373) a- ibni Asakir, Tarih-i Dımaşk, 38. cilt/60ve devamı,

b- M. Taberi, Riyad’ü Nadre, 3/77.

374) Sahih-i Müslim, Hudud, İçki cezası kısmında.

375) a- Müslim, Hudut, Hadd’ül Hamr kısmında,

b- İbni Kuteybe, Maarif, s. 180 vd.

c- Zehebi Siyer-i A’lam, 3/412 vd. No:67. Burada kitabı tahkik eden, dipnotta ayrıca imam Ahmet b. Hanbel, Taberani, Tehzib-i Kemal, Bidaye- Nihaye, tstiab, Isabe, Ağanı, Üsd’ül Gabe, El-Kamil fi Tarih, el-Marife ve Tarih (Besevi) Neseb’ü Kureyş gibi kaynaklarda da geçtiğini belirtiyor,

d- ibni Asakir, Tarih-i Dımaşk, 63. cilt/218 vd. no: 8033.

e- Askalani, Isabe, Velit b. Ukbe kısmında. No: 9153.

376) a- Taberi Tarihi, 3/433.

b- İbni Esir, El-Kamil 2/535.

377) a-Muhammed Rıda (1865-1935), ‘Osman b. Affan’ adlı eseri, Osman’dan kalan servet kısmında,

b- İbni Kuteybe, Maarif, s. 112-113.

378) Muhammed Rıda, Hz. Osman b. Affan, s. 204.

379) 1- Mühibbüddin Taberi (694.Ö) Riyad’ü Nadere fi Menakıb’il Aşere, 3/75.

2- Belazuri (279.Ö) ‘Ensab ul Eşraf 6/161 vd.

3- lbni’l Arabi Ebubekir (543.Ö)’ El-Avasim’ü ımin’el Kavasım.’ s. 280 vd.

4- İbni Kesir (h.774.ö), Bidaye, Nihaye, 7/80 ve sonrası, Osman kısmı.

5- Suyuti,Tarih’ül Hulefa, s. 130 ve sonrası.

380) a-İbni Abdilber, İstiab, İbni Mesut md. No: 1659.

b- Heysemi M.Zevaid, no: 14548, cilt 9/109

c- Belazuri, Ens’ab, 6/148

381) a- Belazuri, Ensab, 6/140-164.

b- Taberi Tarihi, 4/251 ve devamı,

c- İbnil Arabi, el-Avasım’u min’I Kavasım, s. 280.

d- Şehristani, Milel ve Nihal, s. 14. Nizamiye mezhebi kısmında.

382) Mesela Küfe’den Sabit b. Kays, Sa’saa b. Savhan, Amr-el Huzai, Amir b. Abdi-I Kays, Malik-i Esterhttp://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png, Malik b. Kab, Kümeyi b. Ziyad gibi şahsiyetler, Suriye tarafına Muaviye emrine gönderilirler.

383) a- Taberi Tarihi, 4/317 ve devamı.

b- ibni Kuteybe, Maarif, s. I 13 ve 146.

c- Tabakt-i İbni Sad, 4/429.

384) Belazuri, Ensab’ül Eşraf, 6/166 vd.

385) Bu adamın asıl adı, Amir b. Vasile b. Abdullah el-I Cenani. Muhammed zamanında vardı ve Muhammed’in sahabelerinden en son ölen kişi. İbni Asakir, no:3064, cilt 26/113 ve devamı.

386) a- Suyuti, Tarih’ül Hulefa, s. 200.

b- İbni Asakir, no:3064, cilt, 26/117 ve devamı.

387) Zehebi Tarihü’l İslam, Halifeler kısmı özel bölüm, s. 95.

388) a- Ebül Feda, el-Muhtasar fi Ahbar’il Beşer, 1/239.

b- Hakim Müstedrek, İsrail b. Musa’dan, 3. cilt no: 4607.

c- ibni A’sem, Futuh, 1/420.

389) a-Taberi Tarihi, 4/386.

b- ibni Kesir, Bidaye-Nihaye, 7/210.

c- İbni Esir, El-Kamil 2. cilt, Osman kısmında.

d- İbni Sad, Mervan b. Haken kısmında. 5/19 vd.

390) Ahmet bin Abdullah b. Kays o da Numan b. Beşir’den.

391) a- A. Razzak, Musannaf, no: 20967, cilt 11/447.

b- Halife b.Gayyat Tarihi, s. 98.

392) a- Taberi, Tarih: 4/459.

b- Fahrettin er-Razi, el-Mahsul fi ilmi Usuli’l fıkıh, 4/343.

c- İbni Sad, Osman kısmında.

d- İbni Manzur, Lisan’ül Arab, Na’sel md, 11/669.

e- Ebül Feda, Muhtasar’ü Ahbar’il Beşer, 1/172 Hz. Ali kısmında.

f- İbni Kuteybe, Imame-Siyase, s.80-88.

g- İbni Abdirabbih, Ikd, 4/270.

h- Ibnil Esir, El-Nihayefi garib’il hadis, 5/80. Na’sel md.

i- Zebidi.Tac’ül Arus, Na’sel md. 8/141.

j- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, 7/209.

k- İbni A’sem, el-Fütuh, 1/420.

I- Ibnil Esir, el-Nihayefi Garib-il Hadis, 5/64. Na’sel maddesinde,

m- A. Razzak, Musannaf, 11/447, no: 20967.

n- Heysemi, Mecmeu Zevaid, no: 14568.

393) Enfal, 25.

394) a- İbni Hacer, Feth’ül Barihttp://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png, Buhari şerhi, Kitab’ül Fiten, hemen ilk başta, cilt 13/6.

b- Suyuti, Dürrü’l Mensur, İbni Kesir ve daha birçok müfessir, Enfal suresi, 25. ayet açıklamasında.

c- Heysemi, Muceme’u Zevaid, Tefsir kısmı no: 11027. Ayrıca Zehebi, İslam Tarihi, özel bölüm, Halifeler kısmı, s. 504.

395) Buhari, Farz’ul humus, Bab’u bereketi’! Gazi.

396) Kaçanlardan birkaçı: Halife Osman, Rafi b. Mualla, Harise b. Zeyd, Ebu Hüzeyfe b. Utba, Velit b. Utbe,

397) Al-i İmran 155. Ayet.

398) a- İmam Suyuti, Dürrü’l Mensur, İbni Kesir, Kurtubi ve daha birçok müfessir, Al-i İmran 155. ayette.

B) İbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 39/257-262 ve 42/139. Filozof, Seneca (m.ö 4, l.s. 65)

399) a- Belazuri, Ensab, 6/172.

b- Heysem, M. Zevaid, 9/84.

c- Taberani Mucem-i Kebir, 7/226

d- Suyuti, Dürrü’l Mensur, Al-i İmran suresi 155. ayet yorumunda.

400) a- Taberi Tarihi, 4/ 405.

b- İbni Şebbe, Tarih’ü Medine, s. 1160 ve sonrası, dördüncü cilt.

401) a-Taberi Tarihi, 4/371.

b- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye 7/199.

c- Mecme’ü Zevaid, 9.cilt no: 14544 Osman kısmı.

402) a- Taberi Tarihi, 4/ 405.

b- İbni Abdilberr, Istiab, Talha md.

c- İbni Esir, el-Kamil, 2/541 Osman kısmı.

d- İbni Hacer, Isabe, Talha kısmı.

e- Belazuri, Ensab’ul Eşraf.

403) Ahzab, 6 ve 53. ayetler

404) a- İbni Sad, Tabakat, 8/349. Yasak içeren Ahzab 53. ayeti Talha’nın sözü üzerine inmiştir diyor.

b- A. Razzak, kendi tefsirinde ilgili ayette Talha adını veriyor. 53. ayet.

c- Belazuri, Ensab, 10/123. Talha ve Ayşe isimini veriyor.

d- Begavi (516). Kendi tefsirinde Talha’nın adını veriyor. Ahzab 53. ayet.

e- İbni Ebi Hatem er-Razi (h.327) tefsirinde Ahzab 53 yorumunda.

f- İbni Kesir tefsirinde yine Talha-Ayşe diyor. Ahzab 53. Bu arada Ahzab 6. da önemli.

g- Vahidi (468) tefsirinde yine aynı şeyleri söylüyor ve daha birçok kaynak.

405) İbni Sad, Tabakat, 8/275.

406) a- Suyuti, Dürrü’l Mensur, Ahzab 52. Ayet.

b- Abdurrazzak, Tefsir. Ahzab, 52. ayet.

c- Begavi, Mealim…, Ahzab 52. ayet.

d- İbni Kesir, Ahzab, 52. ayet açıklamasında.

e- Kurtubi, Ahzab, 52.

f- İbni Abdilberr, Istiab, Uyeyne b. Hısn md. No: 2055.

g- Darekutni, 3/218 ve ayrıca I. Hacer Askalani, Buharı şerhi Fethü’lbari, 10/455. ve Buhari Şerhi. U. Kari 15/74. Daha niceleri.

407) a- Taberi Tarihi, 4/357. Hicri 35. yılı bağlamında halife Osman kısmı,

b- İbni Esir, El-Kamil, 35. hicri yılı olayları,

c- Zehebi, İslam Tarihi, Halifeler kısmı özel bölüm, s. 95.

d- İbni Asakir, Tarihi Dımaşk, 13/ 262.

e- Istiab, Amr b. As md, no: 1931.

408) Belazuri, Ensab, 6/209. Istiab, no: 1931, Amr b: As md.

409) İbni Asakir, 39/40. Bu konudaki kaynaklar, kitabın sonlarına doğru gelecek olan Muhammed’in kızları bölümünde geçiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

BU KAYNAKLARI YOK mu sayıyorsun ?....eğer öle yapıosan İSLAMI YOK SAYIYORSUN DEMEKTİR...

.

.

349) Belazuri, Ensab’ul Eşraf, 6/160.

350) a- İbni Kuttybe, Maarif, 112-113.

b- Belazuri Ensab., 6/149.

c- İbni Kutıybe, Maarif, s. 112.

d- Başka bir eserim olan Sümerlerden İslam’a Kutsal kitaplar ve Dinler, s. 23.

351) İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, 7/190.

352) Feth’ül Bari, Kitab’ül fiten, bab’ü iza ilteqe’l müslimani bi seyfihima, cilt 13/35.

353) a- Taberi Tarihi, 4/333-367.

b- İbni Teymiye, Minhac’ü Sünne, 3/206.

c- ibni Kasir, Bidaye… 7/222 Zehebi’den alıntı yaparak.

d- Askalani, Feth’ül Bari, 13/35.

354) Tüm bu kaynaklarda Na’sel’in ne anlama geldiği ve niçin Osman’a Na’sel dendiği anlatılıyor:

a- ibni Asakir, Tarih-ü Medinet-i Dımaşk, 39/327.

b- Kamus’ül Muhit, Na’sel md.

c- Zamahşeri, el-Faik, 4/52.

d- Ibn’ül Esir, el-Nihaye 5/177

e- Zebidi, Tac’ül Arus, 1 cilt Na’sel md.

f- İbni Manzur, Lisan’ül arab, 11 /669.

355) a- İbn-i Kesir, Bidaye-Nihaye, cilt 7/211 vd.

b- Hindi, Kenz, no: 36306

356) a-lbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 5/521-26.

b- İbni Esir, El-Kamil, Osman kısmı.

357) İleride bu önemli şahsiyetlerle ilgili bilgi vereceğim zaten. Mesela; aktif olarak onun ölümünde görev alan Amr b. Hamik, Şebes b. Rab’i, Abdurrahman b. Udeys, Ferve b. Amr Ensari, Ekder b. Hamam ve Muhammed b. Ebi Hüzeyfe gibi şahsiyetler. İbni Hacer, Isabe, no: 486, 3959, 5267 ve 5822. İbni Esir, Üsd. Muhammed b. Ebi Huzeyfe, Ferve b. Amr ve Amr b. Hamik maddeleri.

358) Taberi Tarihi, 4/338 vd.

359) a- İbni Asakir, Tarih u Medinet’i Dımaşk, 39/532.

b- Taberani, Mucemi Kebir, 1/78-no: 107.

c- Taberi Tarihi, 4/412 ve devamı.

d- Ebu Naim Asfahani, Marifet’ü Sahabe, no: 248.

e- Heysemi, Mecme-ü Zevaid, 9/95, no: 14558.

f- lbni-l Manzur, Lisan’ül Arab, 6/283 Heşş Kevkeb md ve Na’sel md.

g- İbnil Esir, El-Nihaye fi Garibi-1 Eser, 1/966.Heşş Kevkeb/Na’sel.

h- Yakut Hamevi, Mucem’ül Buldan, 2/262.

ı- Ibni Kesir, Bidaye ve’l Nihaye, 7/213.

j- ibni Esir, Üsd. Eşlem b. Evs kısmına.

k- Tehzib-i Kemal, 19/457.

360) İbni Şebbe, Tarih’ül Medine, Osman’ın kabri kısmında no: 321-323.

361) a- Taberi, Tarih 4/412 vd. ve Asbahani, Marifet-ü Sahabe, no: 265-266.

b- lbni-1 Esir, El-Kamil. halife Osman kısmı 2. cilt

c- İbni Kuteybe, imame Siyase, 1/64.

d- Askelani, Isabe, no: 1082. Cebele b. Amr b. Evs kısmında.

e- ibni Asakir, Tarih-i Dımaşk, 39/532.

f- Taberani, Mucem-i Kebir, 1/78-no: 107.

g- Heysemi M.Zevaid, no: 14558-9/95.

h- Yakut Hamevi, Mucem’ül Buldan, 2/262.

i- ibni Hacer, Talhis-ül Habir, 2/145.

j- İbni Sad, Tabakat, 3/37-44.

362) Taberi Tarihi, 4/415-421.

363) a-Taberi Tarihi, 4/412-414.

b- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, 7/207 vd.

c- İbni Kuteybe, Maarif, s. 113.

364) Yukarıda Osman’ın ölümüyle ilgili açıkladığım bilgiler şu kaynaklarda geçiyor. Daha nice kaynaklar da var:

1- İbni Sad, Tabakat, 3/37-43.

2- Taberi Tarihi, 4/412 vd.

3- Ali b. Yunus el-Amili, Sırat’ül Müstakim, 3/30.

4- İbni A’sem, el-Fütuh, 1/64.

5- Ebü’I Feda, el-Muhtasar fi Ahbar’il Beşer, 1/172.

6- İbni Abdirabbih, Ikd’ül Ferid, 4/270.

7- Zebidi, Tac’ül Arus, 8/139-141.

8- Ibn’il Manzur, Lisan ül Arab, 1 1/670 Nasel ve Haşş Kevkcb md

9- Ibn’il Esir, a) En-Nihaye fi Garibil Hadis’i ve’l Eser, 1/969 ve 5/80. B) el-Kamil fi Tarih, h.35. yılı, halife Osman bölümü, c) Üsd’ül Gabe, Eşlem b. Evs b. Becre el-Ansari bölümünde.

10- İbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 39/532 vd Hz. Osman konusu.

11- Taberani, Mucem-i Kebir, halife Osman kısmı. 1/78-no: 107-109.

12- İbni Hacer, a) Isabe, no: 1081 Cebele b. Amr kısmında. Ve Eşlem b.Evs b. Becre el-Ansari bölümünde, B) ‘Telhis’ül Habir’, 2/145 ve 5/275.

13- Heysemi, Mecme’ü Zevaid, 9/95, no: 14558.

14- İbni Abdilberr, Istiab, A.Rahman b. Udeys ile Eşlem b. Evs. B. Becre bölümleriyle halife Osman kısmında.

15- İbni Şebbe, Medine Tarihi, Osman’ın kabri bölümünde, no: 321 vd.

16- Hindi, Kenz’ül Ummal, no: 36172 ve 36298, halife Osman kısmında.

17- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, Osman bölümü, 7/192 vd.

18- Muhibbüddin Taberi, Riyad’ü Nadre, Osman konusunda, s. 3/70 ve sonrası.

19- Müzi, Tehzib-i Kemal, 19/457-no: 3847 Osman b. Affan kısmında.

20- Yakut Hamevi, Mu’cem-ül Buldan, 2/262 Haşş Kevkeb kısmında.

21- Ebu Naim Asbahani, Marifetli Sahabe, Osman kısmı, I. cilt, no: 263 ve sonrası.

22- Belazuri, Ensab’ül Eşraf, 6/160 ve devamı.

365) a- İbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 57. cilt/270 vd. No: 3712.

b- Heysemi, Mec’me’ü Zevaid, no: 431 ve 9233.

c- Taberani, Mucem-i Kebir, Abdullah kısmında no: 13770.

d- Bezar, Bahr’ü Zihar, no: 2060.

e- Fakihi, Ahbar-u Makke, no: 706.

366) Belazuri, Ensab’ül Eşraf, 6/149.

367) a- İbni Kuteybe, Maarif, s. 112 ve 199 Mervan kısmında.

b- İbni Abdil’ber, Istiab, no: 529. Hakem b. Ebi-I As kısmında,

c- Muhibbüddin Taberi, Riad’ü Nadre, 3/72 ve devamı,

d- Hakim, Müstedrek, 4/479-481. Hakem b. As kısmında,

e- ibni’l Esir, Üsd, 4/348 Mervan kısmında; ayrıca Hakem kısmında da bilgi verir.

f- İbni Hacer Askalani, Isabe no: 8324 Mervan kısmında.

g- İbni Sad, Tabakat. Taberani, Mucem-i Kebir. Zehebi, Siyer-i A’lam. Ve daha birçok tabakat kitaplarında bu konuya yer verilmiştir.

368) a- Taberi Tarihi, 4/256-272.

b- ibni Kuteybe, Marif, 112.

369) a- İbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 57.cilt/270 vd. No: 3712. İbni Asakir bu eserinde ona 56 sayfa yer vermiş. 224′ten 280. sayfaya kadar.

b- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye. Osman’ın katli bölümünde,7/290 ve devamında.

c- Ahmet b. Hanbel, Müsned’ül müksirin, Müsned’ü Abdullah, no: 6233.

d- Taberi, Riyad’ü Nadre, 3/79 vd.

e- lbni-l Esir, Üsd, Mervan ve hakem kısmında.

f- Suyuti,Tarih ül Hulefa, s. 130 ve devamı.

g- İbni Kuteybe, Maarif, 112.

370) İbni Kesir, Bidaye, 7/190.

371) Suyuti, Dürrül Mensur, Taberi Tefsiri, Kurtubi ve diğer tefsirler, Enam suresi 93. ayetin açıklama kısmında ve İbni Kuteybe, Maarif, s. 169 vd

372) 1- istiab, no: 1553.

2- Zehebi, Siyer-i a’lam, 3/33 vd.

3- ibni Sad, Tabakat, no: 3997-7/230.

4- İbni Kuteybe, el-Maarif, s, 169.

5- ibni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 29/34 vd.

6- Ebu Davud, Hudud hemen başta.

7- Nesai, Tahrim-i dem, mürted kısmında.

8- M.Taberi, Riyad’ü Nadre, 2/112 vd

373) a- ibni Asakir, Tarih-i Dımaşk, 38. cilt/60ve devamı,

b- M. Taberi, Riyad’ü Nadre, 3/77.

374) Sahih-i Müslim, Hudud, İçki cezası kısmında.

375) a- Müslim, Hudut, Hadd’ül Hamr kısmında,

b- İbni Kuteybe, Maarif, s. 180 vd.

c- Zehebi Siyer-i A’lam, 3/412 vd. No:67. Burada kitabı tahkik eden, dipnotta ayrıca imam Ahmet b. Hanbel, Taberani, Tehzib-i Kemal, Bidaye- Nihaye, tstiab, Isabe, Ağanı, Üsd’ül Gabe, El-Kamil fi Tarih, el-Marife ve Tarih (Besevi) Neseb’ü Kureyş gibi kaynaklarda da geçtiğini belirtiyor,

d- ibni Asakir, Tarih-i Dımaşk, 63. cilt/218 vd. no: 8033.

e- Askalani, Isabe, Velit b. Ukbe kısmında. No: 9153.

376) a- Taberi Tarihi, 3/433.

b- İbni Esir, El-Kamil 2/535.

377) a-Muhammed Rıda (1865-1935), ‘Osman b. Affan’ adlı eseri, Osman’dan kalan servet kısmında,

b- İbni Kuteybe, Maarif, s. 112-113.

378) Muhammed Rıda, Hz. Osman b. Affan, s. 204.

379) 1- Mühibbüddin Taberi (694.Ö) Riyad’ü Nadere fi Menakıb’il Aşere, 3/75.

2- Belazuri (279.Ö) ‘Ensab ul Eşraf 6/161 vd.

3- lbni’l Arabi Ebubekir (543.Ö)’ El-Avasim’ü ımin’el Kavasım.’ s. 280 vd.

4- İbni Kesir (h.774.ö), Bidaye, Nihaye, 7/80 ve sonrası, Osman kısmı.

5- Suyuti,Tarih’ül Hulefa, s. 130 ve sonrası.

380) a-İbni Abdilber, İstiab, İbni Mesut md. No: 1659.

b- Heysemi M.Zevaid, no: 14548, cilt 9/109

c- Belazuri, Ens’ab, 6/148

381) a- Belazuri, Ensab, 6/140-164.

b- Taberi Tarihi, 4/251 ve devamı,

c- İbnil Arabi, el-Avasım’u min’I Kavasım, s. 280.

d- Şehristani, Milel ve Nihal, s. 14. Nizamiye mezhebi kısmında.

382) Mesela Küfe’den Sabit b. Kays, Sa’saa b. Savhan, Amr-el Huzai, Amir b. Abdi-I Kays, Malik-i Esterhttp://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png, Malik b. Kab, Kümeyi b. Ziyad gibi şahsiyetler, Suriye tarafına Muaviye emrine gönderilirler.

383) a- Taberi Tarihi, 4/317 ve devamı.

b- ibni Kuteybe, Maarif, s. I 13 ve 146.

c- Tabakt-i İbni Sad, 4/429.

384) Belazuri, Ensab’ül Eşraf, 6/166 vd.

385) Bu adamın asıl adı, Amir b. Vasile b. Abdullah el-I Cenani. Muhammed zamanında vardı ve Muhammed’in sahabelerinden en son ölen kişi. İbni Asakir, no:3064, cilt 26/113 ve devamı.

386) a- Suyuti, Tarih’ül Hulefa, s. 200.

b- İbni Asakir, no:3064, cilt, 26/117 ve devamı.

387) Zehebi Tarihü’l İslam, Halifeler kısmı özel bölüm, s. 95.

388) a- Ebül Feda, el-Muhtasar fi Ahbar’il Beşer, 1/239.

b- Hakim Müstedrek, İsrail b. Musa’dan, 3. cilt no: 4607.

c- ibni A’sem, Futuh, 1/420.

389) a-Taberi Tarihi, 4/386.

b- ibni Kesir, Bidaye-Nihaye, 7/210.

c- İbni Esir, El-Kamil 2. cilt, Osman kısmında.

d- İbni Sad, Mervan b. Haken kısmında. 5/19 vd.

390) Ahmet bin Abdullah b. Kays o da Numan b. Beşir’den.

391) a- A. Razzak, Musannaf, no: 20967, cilt 11/447.

b- Halife b.Gayyat Tarihi, s. 98.

392) a- Taberi, Tarih: 4/459.

b- Fahrettin er-Razi, el-Mahsul fi ilmi Usuli’l fıkıh, 4/343.

c- İbni Sad, Osman kısmında.

d- İbni Manzur, Lisan’ül Arab, Na’sel md, 11/669.

e- Ebül Feda, Muhtasar’ü Ahbar’il Beşer, 1/172 Hz. Ali kısmında.

f- İbni Kuteybe, Imame-Siyase, s.80-88.

g- İbni Abdirabbih, Ikd, 4/270.

h- Ibnil Esir, El-Nihayefi garib’il hadis, 5/80. Na’sel md.

i- Zebidi.Tac’ül Arus, Na’sel md. 8/141.

j- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, 7/209.

k- İbni A’sem, el-Fütuh, 1/420.

I- Ibnil Esir, el-Nihayefi Garib-il Hadis, 5/64. Na’sel maddesinde,

m- A. Razzak, Musannaf, 11/447, no: 20967.

n- Heysemi, Mecmeu Zevaid, no: 14568.

393) Enfal, 25.

394) a- İbni Hacer, Feth’ül Barihttp://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png, Buhari şerhi, Kitab’ül Fiten, hemen ilk başta, cilt 13/6.

b- Suyuti, Dürrü’l Mensur, İbni Kesir ve daha birçok müfessir, Enfal suresi, 25. ayet açıklamasında.

c- Heysemi, Muceme’u Zevaid, Tefsir kısmı no: 11027. Ayrıca Zehebi, İslam Tarihi, özel bölüm, Halifeler kısmı, s. 504.

395) Buhari, Farz’ul humus, Bab’u bereketi’! Gazi.

396) Kaçanlardan birkaçı: Halife Osman, Rafi b. Mualla, Harise b. Zeyd, Ebu Hüzeyfe b. Utba, Velit b. Utbe,

397) Al-i İmran 155. Ayet.

398) a- İmam Suyuti, Dürrü’l Mensur, İbni Kesir, Kurtubi ve daha birçok müfessir, Al-i İmran 155. ayette.

B) İbni Asakir, Tarih’ü Medinet’i Dımaşk, 39/257-262 ve 42/139. Filozof, Seneca (m.ö 4, l.s. 65)

399) a- Belazuri, Ensab, 6/172.

b- Heysem, M. Zevaid, 9/84.

c- Taberani Mucem-i Kebir, 7/226

d- Suyuti, Dürrü’l Mensur, Al-i İmran suresi 155. ayet yorumunda.

400) a- Taberi Tarihi, 4/ 405.

b- İbni Şebbe, Tarih’ü Medine, s. 1160 ve sonrası, dördüncü cilt.

401) a-Taberi Tarihi, 4/371.

b- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye 7/199.

c- Mecme’ü Zevaid, 9.cilt no: 14544 Osman kısmı.

402) a- Taberi Tarihi, 4/ 405.

b- İbni Abdilberr, Istiab, Talha md.

c- İbni Esir, el-Kamil, 2/541 Osman kısmı.

d- İbni Hacer, Isabe, Talha kısmı.

e- Belazuri, Ensab’ul Eşraf.

403) Ahzab, 6 ve 53. ayetler

404) a- İbni Sad, Tabakat, 8/349. Yasak içeren Ahzab 53. ayeti Talha’nın sözü üzerine inmiştir diyor.

b- A. Razzak, kendi tefsirinde ilgili ayette Talha adını veriyor. 53. ayet.

c- Belazuri, Ensab, 10/123. Talha ve Ayşe isimini veriyor.

d- Begavi (516). Kendi tefsirinde Talha’nın adını veriyor. Ahzab 53. ayet.

e- İbni Ebi Hatem er-Razi (h.327) tefsirinde Ahzab 53 yorumunda.

f- İbni Kesir tefsirinde yine Talha-Ayşe diyor. Ahzab 53. Bu arada Ahzab 6. da önemli.

g- Vahidi (468) tefsirinde yine aynı şeyleri söylüyor ve daha birçok kaynak.

405) İbni Sad, Tabakat, 8/275.

406) a- Suyuti, Dürrü’l Mensur, Ahzab 52. Ayet.

b- Abdurrazzak, Tefsir. Ahzab, 52. ayet.

c- Begavi, Mealim…, Ahzab 52. ayet.

d- İbni Kesir, Ahzab, 52. ayet açıklamasında.

e- Kurtubi, Ahzab, 52.

f- İbni Abdilberr, Istiab, Uyeyne b. Hısn md. No: 2055.

g- Darekutni, 3/218 ve ayrıca I. Hacer Askalani, Buharı şerhi Fethü’lbari, 10/455. ve Buhari Şerhi. U. Kari 15/74. Daha niceleri.

407) a- Taberi Tarihi, 4/357. Hicri 35. yılı bağlamında halife Osman kısmı,

b- İbni Esir, El-Kamil, 35. hicri yılı olayları,

c- Zehebi, İslam Tarihi, Halifeler kısmı özel bölüm, s. 95.

d- İbni Asakir, Tarihi Dımaşk, 13/ 262.

e- Istiab, Amr b. As md, no: 1931.

408) Belazuri, Ensab, 6/209. Istiab, no: 1931, Amr b: As md.

409) İbni Asakir, 39/40. Bu konudaki kaynaklar, kitabın sonlarına doğru gelecek olan Muhammed’in kızları bölümünde geçiyor.

Muhteşem yüzyıl dizisi de kaynaklardan nasıl yaranlanıp hatta işine gelen kaynaklardan nasıl yararlanıp süslü süslü insanlara

önüne sunulmuşsa

yani Muhteşem yüzyıl dizisi gerçeğe ne kadar yakınsa :D batılıların güzelce sahte sahte süslerle süsüleyip uydurması da o kadar gerçeğe yakındır!! :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhteşem yüzyıl dizisi de kaynaklardan nasıl yaranlanıp hatta işine gelen kaynaklardan nasıl yararlanıp süslü süslü insanlara

önüne sunulmuşsa

yani Muhteşem yüzyıl dizisi gerçeğe ne kadar yakınsa :D batılıların güzelce sahte sahte süslerle süsüleyip uydurması da o kadar gerçeğe yakındır!! :D

kuranda adalet yoktur ki - uygulayıcılarında olsun be evladım...masal mı anlatıosun sen bize ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

KARINIZ artık sizi sıkıyor mu ?....BIKTINIZ mı ondan ?....

KURTULMAK mı istiyorsunuz ?....TEMİZ bi şekilde ?.....BOŞANMADAN - TAZMİNAT ÖDEMEDEN - NAFAKA vs. DERDİ olmadan - ÇOCUKLARIN VELAYETİ vs.vs. sorunu yaşamadan ????

1459122_616237498436305_1275421995_n.jpg

bölece karınızın ZİNA ETTİĞİ KESİNLEŞMİŞ oluyor ve siz de ondan KURTULUYORSUNUZ....karınızı şeriat mahkemesi alıp götürüyor...HADİSLERE göre ŞERAN RECM edip günahının cezasını ÇEKTİRİYOR....

NASIL AMA ???

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu durumda recm olmaz. Devam ayetlerini okursanız kadın da dört defa kocasının iftira ettiğine yemin eder ve beşincide kocasına lanet okursa, zina cezasından kurtulur.

Fakat böyle olunca kuran aklanmıyor. Kuran'da her konuda olduğu gibi çok bozuk bir anlatım var bu konuda. Bu kadar bozuk bir anlatım olmaz. Bunu allah yazdı gönderdi demek aklın dumuru, iflası ve bataklığa gömülmesidir. Bunu allah yazdı demek için aklın varsa bile çalışmıyor olması şarttır.

Bozuk anlatım şurada: Adam kadını lanetledi. Kadın da adamı lanetledi. Eee sonra ne olur yazmıyor. Afedersin karıcığım, yanlış görmüşüm deyip alıp gidiyor mu kadını, ne yapıyor? Bunu belirtmiyor. Bunu belirtmemek, bu kadar restleşmeden sonra akıldan kaçıklık demektir. Allah akıldan noksan değilse bunu mutlaka belirtmeliydi.

Allah (yani muhammedi kullanan ekip) bunu belirtmediği için islam imamları bu durumda lanetleşen eşlerin nikahının sona ereceğine kendi kafalarından hükmetmişlerdir. Şöyle düşünmüşler: Lan bu ona lanet etti. O da buna. Bunlar artık evli kalamazlar.

İyi de bunun kuran'da yazması gerekirdi.

Bitmedi, 10. ayet ile 20. ayet aşağı yukarı aynı. Böyle bir iş olur mu? Açıklayıcı olduğunu iddia eden bir metin böyle yazılır mı? Yazılmaz. Lüzumsuz laf et, lüzumluyu etme. Böyle kitap olmaz. Bunu insan yazsa eleştirilir, bu nasıl bir cahilce yazım denir. Bir de allah yazdı denmesi üstüne tüy dikmek!

Bunu allah yazdıysa müslümler yandı! Böyle iki lafı bir araya getiremeyen, bir meramın belini doğrultamayan allahı olanların yolu doğruya asla çıkamaz. Allahına bak, dinini al...

Link to post
Sitelerde Paylaş

1400 yıllık islam tarihinde bir islam ülkesi yoktur ki başka bir islam ülkesinin dayağını yememiş olsun.bakınız osmanlı,ırak,iran,suriye,kuveyt, filistin abbasisi emevisi mısırı afrikalısı hepsi gerçek ve gözünün önünde. Bir gercek de şu ki Kuranı anlamıyorlar veya yaşamıyorlar.

islam başlamadan biterdi bitmedi demişsiniz ama nerede yaşanıyor.

İçimizde...

bireysel. Herkeste ayri bir versiyon yüklü.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Namaz denilen ritueller zincirinin belli bir amaci var arkadas ben musluman degilim ama anlayabiliyorum.Bir yaraticinin karsisinda egilmek kasdediliyor.Ona secde etmek bunu niye bu kadar zorlastiriyorsunuz anlamis degiliz araya on tane sey koyarak?

tarihinde DevilDriver tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...