Mikelanjo007 0 Ağustos 15, 2014 gönderildi Raporla Share Ağustos 15, 2014 gönderildi (düzenlendi) uyduruk hadisler/rivayetler benim için haktan(gerçekten) yana bir anlam ifade etmezler.. ben dedikodulara değil, mesajın kendisine bakar ve yalnız onu kritik ederim. Yalnızca kuran hadisleri reddetmen uygun değil. çünkü peygamberimiz Kuranı insanlara anlatması açıklaması için gönderilmiş bir Peygamberdir.Onun hayatı kurandır. Bu anlamda hz aişeyle 9 yaşında evlenmiş olması utanılacak bir durumn değildir bu aişenin küçük yaştaki evliliği diğer hanımlarının vefatından sonra onun onlardan daha uzun yaşamında peygamberimizi insanlara anlatmasına vesile olacaktır.HEM PEYGAMBERİMİZ GAYET YAKIŞIKLI VE genç GÖRÜNÜMLÜYDÜ. gözleri sürmeli bakımlıydı. vefat ettiğinde bile genç görününlüydü. saçları falan beyazlamamıştı. Bu evlilik insanlar için bir hayırdır. Ağustos 15, 2014 tarihinde Mikelanjo007 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Ağustos 15, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 15, 2014 gönderildi (düzenlendi) PEYGAMBERİMİZ GAYET YAKIŞIKLI VE genç GÖRÜNÜMLÜYDÜ. gözleri sürmeli bakımlıydı. vefat ettiğinde bile genç görününlüydü. saçları falan beyazlamamıştı. Bu evlilik insanlar için bir hayırdır. . Muhammet insansa neden suratının tasviri ahlaksızlık oluyor? Suratının resmedilmesi ahlaksızlık oluyorsa, uçkur işleri nasıl ahlaksızlık olmuyor? Karıları ve cariyeleriyle olan uçkur işlerini neden kurana koymuşlar, çokmu gerekliydi? Acaba muhammet gerçekten tipsizmiydi? Bir bildiğiniz varsa söyleyin, çokmu çirkindi ? Ağustos 15, 2014 tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 15, 2014 gönderildi Raporla Share Ağustos 15, 2014 gönderildi Yalnızca kuran hadisleri reddetmen uygun değil. çünkü peygamberimiz Kuranı insanlara anlatması açıklaması için gönderilmiş bir Peygamberdir.Onun hayatı kurandır. Bu anlamda hz aişeyle 9 yaşında evlenmiş olması utanılacak bir durumn değildir bu aişenin küçük yaştaki evliliği diğer hanımlarının vefatından sonra onun onlardan daha uzun yaşamında peygamberimizi insanlara anlatmasına vesile olacaktır.HEM PEYGAMBERİMİZ GAYET YAKIŞIKLI VE genç GÖRÜNÜMLÜYDÜ. gözleri sürmeli bakımlıydı. vefat ettiğinde bile genç görününlüydü. saçları falan beyazlamamıştı. Bu evlilik insanlar için bir hayırdır. Bu utanılacak, hatta utançtan yerin dibine girilmesi gereken bir durumdur. İşte din insanların bütün bu pislikleri görmesini engeller, insanın sağlıklı, düzgün düşünmesini engeller. Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Ağustos 15, 2014 gönderildi Raporla Share Ağustos 15, 2014 gönderildi Yalnızca kuran hadisleri reddetmen uygun değil. çünkü peygamberimiz Kuranı insanlara anlatması açıklaması için gönderilmiş bir Peygamberdir.Onun hayatı kurandır. Bu anlamda hz aişeyle 9 yaşında evlenmiş olması utanılacak bir durumn değildir bu aişenin küçük yaştaki evliliği diğer hanımlarının vefatından sonra onun onlardan daha uzun yaşamında peygamberimizi insanlara anlatmasına vesile olacaktır.HEM PEYGAMBERİMİZ GAYET YAKIŞIKLI VE genç GÖRÜNÜMLÜYDÜ. gözleri sürmeli bakımlıydı. vefat ettiğinde bile genç görününlüydü. saçları falan beyazlamamıştı. Bu evlilik insanlar için bir hayırdır. Hadisleri reddetme gerekçemin asıl omurgasını bazı sansasyonel hadislerin içeriği değil, Kur'anın ayetleri oluşturuyor.. Şuan ki ehlisünnet yahut şia itikadına göre dinde yasa belirleyen, haram helal şartlarını belirleme yetkisini kendisinde bulan, ayet nesh edebilen bir peygamber portresi Kur'ana uymuyor.. Kur'ana uymayan bir peygamber portresi de Resulullah'ı temsil edemez.. Bunu dışında emevi abbasi dönemlerinde ki söz sirkülayonlarını da göz önüne alınca Kur'anın ne denli güçlü bir kitap olduğunu bir kez daha görüyoruz. Yani hadisleri dinde kaynak olarak reddetme gerekçem; Tevhid prensibiyle Kur'ana uyabilmek içindir. Link to post Sitelerde Paylaş
Mikelanjo007 0 Ağustos 15, 2014 gönderildi Raporla Share Ağustos 15, 2014 gönderildi (düzenlendi) Hadisleri reddetme gerekçemin asıl omurgasını bazı sansasyonel hadislerin içeriği değil, Kur'anın ayetleri oluşturuyor.. Şuan ki ehlisünnet yahut şia itikadına göre dinde yasa belirleyen, haram helal şartlarını belirleme yetkisini kendisinde bulan, ayet nesh edebilen bir peygamber portresi Kur'ana uymuyor.. Kur'ana uymayan bir peygamber portresi de Resulullah'ı temsil edemez.. Bunu dışında emevi abbasi dönemlerinde ki söz sirkülayonlarını da göz önüne alınca Kur'anın ne denli güçlü bir kitap olduğunu bir kez daha görüyoruz. Yani hadisleri dinde kaynak olarak reddetme gerekçem; Tevhid prensibiyle Kur'ana uyabilmek içindir. hangi ayeti neshetmiş örnek yazabilirmisin. Ağustos 15, 2014 tarihinde Mikelanjo007 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Agnostik Ludingirra 0 Ağustos 15, 2014 gönderildi Raporla Share Ağustos 15, 2014 gönderildi hangi ayeti neshetmiş örnek yazabilirmisin. Bununla ilgili bir sürü örnek verilebilir lakin en belirgin olanını yazayım.. VEDA HUTBESİ Bismillahirrahmanirrahim "Ey insanlar! "Sözümü iyi dinleyiniz! Bilmiyorum, belki bu seneden sonra sizinle burada bir daha bulusamiyacagim. "Insanlar! "Bugünleriniz nasil mukaddes bir gün ise, bu aylariniz nasil mukaddes bir ay ise, bu sehriniz (Mekke) nasil mübarek bir sehir ise, canlariniz, malariniz, namuslariniz da öyle mukaddestir, her türlü tecâvüzden korunmustur. "Ashabim! "Muhakkak Rabbinize kavusacaksiniz. O'da sizi yapti olayi sorguya cekecektir. Sakin benden sonra eski sapikliklara dönmeyiniz ve birbirinizin boynunu vurmayiniz! Bu vasiyetimi, burada bulunanlar, bulunmayanlara ulastirsin. Olabilir ki, burada bulunan kimse bunlari daha iyi anlayan birisine ulastirmis olur. "Ashabim! "Kimin yaninda bir emanet varsa, onu hemen sahibine versin. Biliniz ki, faizin her cesidi kalidirilmistir. Allah böyle hükmetmistir. Ilk kaldirdigim faiz de Abdulmutallib'in oglu (amcam) Abbas'in faizidir. Lakin anaparaniz size aittir. Ne zulmediniz, ne de zulme ugrayiniz. "Ashabim!" "Dikkat ediniz, Cahiliyeden kalma bütün adetler kaldirilmistir, ayagimin altindadir. Cahiliye devrinde güdülen kan davalari da tamamen kaldirilmistir. Kaldirdigim ilk kan davasi Abdulmuttalib'in torunu Iyas bin Rabia'nin kan davasidir. "Ey insanlar! "Muhakkak ki, seytean su topraginizda kendisine tapinmaktan tamamen ümidini kesmistir. Fakat siz bunun disinda ufak tefek islerinizde ona uyarsaniz, bu da onu memnun edecektir. Dininizi korumak icin bunlardan da sakininiz. "Ey insanlar! "Kadinlarin haklarini gözetmenizi ve bu hususta Allah'tan korkmanizi tavsiye ederim. Siz kadinlari, Allah'in emaneti olarak aldiniz ve onlarin namusunu kendinize Allah'in emriyle helal kildiniz. Sizin kadinlar üzerinde hakkiniz, kadinlarin da sizin üzerinizde hakki vardir. Sizin kadinlar üzerindeki hakkinizi; yataginizi hic kimseye cignetmemeleri, hoslanmadiginiz kimseleri izininiz olmadikca evlerinize almamalaridir. Eger gelmesine müsade etmediginiz bir kimseyi evinize alirlarsa, Allah, size onlarin yataklarinda yalniz burakmaniza ve daha olmasza hafifce dövüp sakindirmaniza izin vermistir. Kadinlarin da sizin üzerinizdeki haklari, mesru örf ve adete göre yiyecek ve giyeceklerini temin etmenizdir. "Ey mü'minler! "Size iki emanet burakiyorum, onlara sarilip uydukca yolunuzu hic sasirmazsiniz. O emanetler, Allah'in kitabi Kur-ân-i Kerim ve Peygamberin (a.s.m) sünnetidir. "Mü'minler! "Sözümü iyi dinleyiniz ve iyi belleyiniz! Müslüman Müslümanin kardesidir ve böylece bütün Müslümanlar kardestirler. Bir Müslümana kardesinin kani da, mali da helal olmaz. Fakat malini gönül hoslugu ile vermisse o baskadir. "Ey insanlar! "Cenab-i Hakk her hak sahibine hakkini vermistir. Her insanin mirastan hissesini ayirmistir. Mirasciya vasiyet etmeye lüzüm yoktur. Cocuk kimin döseginde dogmussa ona aittir. Zina eden kimse icin mahrumiyet vardir. Babasindan baskasina ait soy iddia eden soysuz yahut efendisinden baskasina intisaba kalkan köle, Allah'in, meleklerinin ve bütün insanlarin lanetine ugrasin. Cenab-i Hakk, bu gibi insanlarin ne tevbelerini, ne de adalet ve sehadetlerini kabul eder. "Ey insanlar! "Rabbiniz birdir. Babaniz da birdir. Hepiniz Adem'in cocuklarisiniz, Adem ise topraktandir. Arabin Arap olmayana, Arap olmayanin da Araap üzerine üstünlügü olmadigi gibi; kirmizi tenlinin siyah üzerine, siyahin da kirmizi tenli üzerinde bir üstünlügü yoktur. Üstünlük ancak takvada, Allah'tan korkmaktadir. Allah yaninda en kiymetli olaniniz O'ndan en cok korkaninizdir. "Azasi kesik siyahî bir köle basinza amir olarak tayin edilse, sizi Allah'in kitabi ile idare ederse, onu dinleyiniz ve itaat ediniz. "Suclu kendi sucundan baskasi ile suclanamaz. Baba, oglunun sucu üzerine, oglu da babasinin sucu üzerine suclanamaz. "Dikkat ediniz! Su dört seyi kesinlikle yapmaycaksiniz: Allah'a hicbir seyi ortak kosmayacaksiniz. Allah'in haram ve dokunulmaz kildigi cani, haksiz yere öldürmeyeceksiniz. Zina etmeyeceksiniz. Hirsizlik yapmayacaksiniiz.. "Insanlar Lâilahe illallah deyinceye kadar onlarla cihad etmek üzere emrolundum. Onlar bunu söyledikleri zaman kanlarini ve mallarini korumus olurlar. Hesaplari ise Allah'a aittir. "Insanlar! "Yarin beni sizden soracaklar, ne diyeceksiniz?" Saheb-i Kiram birden söyle dediler: "Allah'in elciligini ifa ettiniz, vazifenizi hakkiyla yerine getirdiniz, bize vasiyet ve nasihatta bulundunuz, diye sehadet ederiz!" Bunun üzerine Resul-i Ekrem Efendimiz (S.A.V.) sehadet parmagini kaldirdi, sonra da cemaatin üzerine cevirip indirdi ve söyle buyurdu: "Sahid ol, yâ Rab! Sahid ol, yâ Rab! Sahid ol, yâ Rab!" İlgili ayetler; 2:180 - İçinizden birine ölüm geldiğinde, eğer bir hayır bırakacaksa, üzerinize yazılan şudur: Ana-babaya, akrabaya, örfe uygun vasiyette bulunmak. Takva sahipleri üstüne bir hak olarak... 2:240 - İçinizden ölüp de geriye eşler bırakan erkekler, eşlerinin evden çıkarılmaksızın bir yıla kadar geçimlerinin sağlanmasını vasiyet etsinler. Eğer kendileri çıkarlarsa, onların kendileri için yararlı gördüklerini yapmaları yüzünden size bir günah yoktur. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir. 4:11 - Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir. Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah'tan bir buyruğu önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah herşeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir. 4:12 - Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir. Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah'tan bir öneridir bu. Allah Alîm'dir, Halîm'dir. Gördüğün gibi ayetlerde vasiyet bir farz olarak belirtildiği halde en mütevatir hadis olan Veda hutbesinde farz olan görev kaldırılmış ve bir hadis bir ayeti nesh etmiştir.. Allah'ın sözü hadis ile nesh edilebilir mi? Kurân ayetlerine baktığında Peygamberin böyle bir yetkisi olabilir mi? Link to post Sitelerde Paylaş
müslümann 0 Ağustos 15, 2014 gönderildi Raporla Share Ağustos 15, 2014 gönderildi Yeni dünya kurulucak Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Ağustos 15, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 15, 2014 gönderildi Yeni dünya kurulucak kurulacak demiyor.... sadece insanlar dirilecekmiş....olmayan DÜNYADA ???!!!! Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts