Jump to content

dua paradoksu


Recommended Posts

Allah kimsenin kabisina gidecek kadar aciz degil.Bir arzusu olan varsa,kendisi Allahın kabisina gitmeli.

Allahın hidayete erdirmesi kulun isteğine bağlı,yani Allah kimseye zulm etmez.Hidayetide,Dalaletide satın alan kuldur.

Selam Vahşi, bu yazdığın iddianı bir ayetle gösterir misin? Yani Allah'ın hidayete erdirmesi kulun isteğine bağlı olması iddianı. Benim bildiğim Allah dilemedikçe kul iman edemez ve Allah (dileyeni değil), dilediğini saptırır, dilediğini de hidayete erdirir. Bunlar birçok ayette geçen sözler. Sen de kendi iddianı bir ayetle (hadisle veya uzun saçma salak bir alıntıyla falan değil) gösterir misin? Kısaca bir ayet lütfen. Gerçekten öğrenmek istediğim için soruyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 72
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yunuz/49. De ki: “Allah dilemedikçe, ben kendime bile ne bir zarar, ne de fayda verme gücüne sahibim.

Muhammed bile Allah dilemedikçe bir şey yapma gücüne sahip değilken diğer müslümanlar nasıl özgür iradeye sahip olduklarını iddia ediyorlar bir müslüman olarak?

Kehf/29. De ki: “Hak, Rabbinizdendir. Artık dileyen iman etsin, dileyen inkâr etsin.”

Bu ayette isteyen iman etsin, isteyen inkar etsin deniyor.

Tekvir/27-29. O sadece âlemler için bir hatırlatma, öğüttür. O, içinizden, istikamet üzere olmak (Allah'a yönelmek) isteyen kimse içindir. Ve âlemlerin Rabbi Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.

Yunus/100. Allah’ın izni olmadıkça, hiçbir kimse iman edemez.

Sonra bu ayetlere bakıyoruz, ben dilemedikçe kimse iman edemez diyor, hangi ayetlere inanalım?

Bu çelişkilerin, tutarsızlıklarının sebebi Kuran'ın olayların akışına göre yazılmasıdır.

Muhammed en yakını, koruyucusu Ebu Talip'i bir türlü müslüman olmaya ikna edemez, bunun üzerine çevresinden homurtular, itirazlar yükselmeye başlar, bu ne biçim bir peygamber ki, en yakınını bile inandıramıyor diye. Muhammed'de durumu kurtarmak için suçu hemen allah'a atar, ben ne yapayım, Allah dilemedikçe, izin vermedikçe kimse iman edemez diye.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin kafandan da bir şey çıkacağı yok. Sen zaten niye yazıyorsun ki? Hatta niye yaşıyorsun ki? Dinciler zaten kıyamet kopmadan dünyayı ele geçirecekler. Yapacak bir şey yok. Git öl!

Bu konudan birsey cikmaz. Muslumanlara paradoks gostermekle geciyor hayatimiz ama bir ise yaramiyor. Mantiga inanmayan adamlara mantikli seyler yaziyoruz. aslinda biz de celiskideyiz :)

Onerini dikkate alacagim. Kalanlara kolay gelsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam Vahşi, bu yazdığın iddianı bir ayetle gösterir misin? Yani Allah'ın hidayete erdirmesi kulun isteğine bağlı olması iddianı. Benim bildiğim Allah dilemedikçe kul iman edemez ve Allah (dileyeni değil), dilediğini saptırır, dilediğini de hidayete erdirir. Bunlar birçok ayette geçen sözler. Sen de kendi iddianı bir ayetle (hadisle veya uzun saçma salak bir alıntıyla falan değil) gösterir misin? Kısaca bir ayet lütfen. Gerçekten öğrenmek istediğim için soruyorum.

Ve kâfirler: “Ona, Rabbinden bir âyet (mucize) indirilse olmaz mı?” derler. De ki: “Muhakkak ki Allah, dilediği kimseyi dalâlette bırakır ve O'na yönelen kimseyi Kendine ulaştırır (hidayete erdirir).”13/RA'D-27

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte onlar, hidayete karşılık dalâleti satın alanlardır. Ancak onların bu ticareti kazançlı olmamış ve kendileri de doğru yola girememişlerdir.Bakara Suresi 16. Ayet

Link to post
Sitelerde Paylaş

''Ey kullarım! Benim hidayete ulaştırdıklarım hariç, hepiniz sapıklık içinde kalırsınız, öyleyse benden sizi hidayete ulaştırmamı isteyin ki, size hidayet nasip edeyim.''Kudsi hadis

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve kâfirler: “Ona, Rabbinden bir âyet (mucize) indirilse olmaz mı?” derler. De ki: “Muhakkak ki Allah, dilediği kimseyi dalâlette bırakır ve O'na yönelen kimseyi Kendine ulaştırır (hidayete erdirir).”13/RA'D-27

Vahşi haklı, arap putuna ulaşmanın en kolay yolu beyni çöpe atıp papağan gibi vahşiye benzemektir.

Ne diyor sevimli arapların hikaye kitabı? Hani tanrının ayetleri alaya alındığı zaman onlar ile oturma yoksa sende onlar gibi olursun.

Neden diyor? Muhammed'in net korkusu işte, etkileşimden uzak dur, bir beni dinle, robot ol-köle ol-aklını kullanma. Benim sözlerim hikaye adamların ince sözlerine takılabilirsin ama sen bir otsun ve ben ne söylersem onu yapacak kadar da beynini inkar edenin önde gidenisin bu kadar basit.

O halde neymiş, bir Muhammed'in dilinden dökülen sözleri dinle ve al eline kılıcı doğru cihada.... Sonra bu islami terör örgütleri neden hortluyor derler... Bol soslu cehalet, kuranın hiç bilemediği organ olan beyinden hızlıca uzaklaşma

Ve karşınızda canlı örnek;

O halde diyoruz ki, ey dinsiz kardeşlerim, tek ciltlik bir kitabı aklınız yerine koyduğunuz vakit, insan olmayı unutup Vahşi01 gibi olursunuz. Bakın iyice, ve müslümanlık denilen hastalıktan kurtulduğunuz günü düşünüp gülümseyin...

tarihinde mrdragon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu hidayete gelme kimin isteğine bağlı olayına gelince,

Ortada sözel bir dolandırıcılık var ve ayetlerin herkese aynı şekilde geldiğini düşünmeyin.

Tanrı bilidiğiniz siyasetçi.(tabi bu oraya zorla tanrı koymak isteyenler için geçerli)

. Diyelim ki, siz müslüman oldunuz ve müslüman olmasını çok istediğiniz bir gurup var. Lakin ne söylerseniz, Muhammed ne yaparsa yapsın bu adamlar müslüman olmuyorlar.

O zaman Muhammed yorulmasın boş boş heder etmesin kendisini değil mi? Tanrı istemiyordur, onlar sağır ve kördürler.

İyi de, ama bir şekilde müslüman olmayanları, müslüman yapma zorunluluğu var? O zaman sağır ve kör değilse yeter ki istesin. Yani tanrının özellikle yollarını tıkamadığı biriyse, hop gel bakalım aramıza, 3 gün önce ayetler ile alay ediyordun ama şimdi eline kılıç tutacağız cennete huri, dünyada ganimet adına emmi oğlunun kellesini almaya gideceksin. O yüzden bundan sonra o vatandaşlar ile oturma, konuşma onlar kakadır.

Kuran'ın siyaseti yeterince açık ve ilkel. Bunu görmekten insan neden kaçınır onu sorgulasın. Korku sarmışsa, ve sözlere esaretlik kölelik işlemişse benliklerine, otluk bakidir. Asıl körlük budur işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş
biz de celiskideyiz

Bu kafayla gidersen hiç bir şeyden hiç bir iş çıkmaz. Boşuna yemek yer, boşuna su içer, boşuna solursun. Böyle saçma sapan boşluk edebiyatları ile oflanıp puflanmayın. Çok çaresiz ve zavallı görünüyorsunuz. İyi bir görüntü olmuyor.

Dünyada tek ateist ben kalsam ben hâla ateist olurum. Daha bir şey söylememe gerek var mı? Tanrı ile savaşmak en birincil insanlık görevidir. Tanrıyla savaşmadan insan olunmaz! Sefil, rezil ve düşüklerin en düşüğü aşağılık bir köleden başka bir şey olunmaz.

Ne kadar büyük bir güce köleysen o kadar sefil ve rezil olursun. Buna göre en alçakça kölelik, evreni yarattığı iddia edilen bir uydurma güce köle olmaktır. Bundan daha büyük bir güç iddia edilmediğine göre, en aşağı kölelik budur.

Daha az güçlü bir şeye köle olmak, daha az aşağılanmak demektir. Paraya köle olmak, paranın gücü kadar alçaltır. Aşka köle olmak, aşkın gücü kadar alçaltır. (Az değildir İnsanı manyak yapabilir) Ama evreni yarattı diye üstelik yalan ve uydurma bir iddiaya köle olmak, en berbatı! Bir de üstelik iddia yalan ve uydurma! Bundan berbatı yoktur.

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve kâfirler: Ona, Rabbinden bir âyet (mucize) indirilse olmaz mı? derler. De ki: Muhakkak ki Allah, dilediği kimseyi dalâlette bırakır ve O'na yönelen kimseyi Kendine ulaştırır (hidayete erdirir).13/RA'D-27

Bu hariç diğer ayet dediğinizi söylemiyor. Hadisleri zaten önemsemem. Ancak bu ayetin haricinde Kuran da belki 20 yerde Allah dilemezse sen dileyemezsin gibi ifadeler var. Bakın insan suresi 29 ve 30:

29

Muhakkak ki bütün bu anlatılanlar, bir uyarı ve öğüttür. Öyleyse dileyen Rabbine giden doğru yolu tutar.

30

Ve Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. Muhakkak ki Allah; Alîm'dir, Hakîm'dir (hüküm ve hikmet sahibidir).

Buradan anlaşılıyor ki, kulun iman etmesi için önce Allah'ın bunu dilemesi lazım. Çünkü ilk ayet diyor ki, dileyen Rabbine doğru yol tutar, ikinci ayette de Allah dilemeden siz dileyemezsiniz.

Aynı durum aşağıda da geçerli.

Mudessir 54 55 ve 56

54

Gerçek (şu ki), o (Kur'an,) elbette bir öğüttür.

55

Artık kim dilerse ondan düşünür öğüt alır.

56

Allah dilemedikçe öğüt alamazlar. Kendisinden sakınılmaya lâyık olan O'dur, bağışlamaya yetkili (ehil) olan da O'dur.

Yunus 100

Allah'ın izni olmadıkça hiçbir kimse iman edemez; Allah, azabı ve rezilliği, akıllarını kullanamayanlara musallat eder.

Bütün bunlardan anlaşılıyor ki, Rad 27 de geçen "ona yöneleni hidayete erdirmeden" önce Allah'ın bunu dilemiş olması gerekiyor. Yanılıyor muyum?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanılıyorsunuz

Kul zaten Allaha yönelmesiyle iman etmiş olamaz.Eğer yönelmesi Allahın elinde olsa idi kula zulm edilmiş olurdu ancak

(Allah, kullarına zulüm etmez, haksızlık etmez. Onlar, kendilerini azaba, acılara sürükleyen bozuk düşünceleri, çirkin işleri ile kendilerine zulüm ve işkence ediyorlar.) [Nahl, 33]

Allahın hidayete erdirmesi için önce kulun kendi iradesiyle Allah'a yönelmesi lazım.Ondan sonra ancak dilerse kulu doğru yola erdirir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

tanrı : ...karar değiştirmeyen, dönek olmayandır

Bu yanlış. Kuranda bir sürü ayet var, hükmü kaldırılmış ve yerine başka

ayet yazılmış.

Müslümanlar Allahın insanlar gibi hatalar yapabileceğine inanıyorlar.

Yani Allaha Döneklik serbest.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yanlış. Kuranda bir sürü ayet var, hükmü kaldırılmış ve yerine başka

ayet yazılmış.

Müslümanlar Allahın insanlar gibi hatalar yapabileceğine inanıyorlar.

Yani Allaha Döneklik serbest.

Kafası azıcık çalışır gibi olanlar, durumu döneklikle değil, şartların olgunlaşması ile açıklıyorlar. Yani, koskoca allah, hükümleri verebilmek için şartların olgunlaşmasını bekliyor. Şartlar olgunlaşmazsa, hükümler yerini bulmayacaktır. Bu yüzden: şartlar uygun olduğunda, önceki hükümler ile çelişen hükümler vermesi doğaldır diyorlar.

Ama aynı koskoca Allah; Muhammed'in zekeri dingildemeye başlayınca, bırakın şartları, memelerin bile olgunlaşmasını beklemeden, çoluğu çocuğu yatağına koyması için hükümler indiriveriyor bir yandan.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yanlış. Kuranda bir sürü ayet var, hükmü kaldırılmış ve yerine başka

ayet yazılmış.

Müslümanlar Allahın insanlar gibi hatalar yapabileceğine inanıyorlar.

Yani Allaha Döneklik serbest.

Fatır43 Allah’ın kanununda değişiklik ve asla bir döneklik bulamazsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fatır43 Allah’ın kanununda değişiklik ve asla bir döneklik bulamazsın.

Hangi kanun?

Bir kere dinler farklılar değişmiş.

Haramlık helalliklerin değişmiş.

Ganimet paylaşımı değişmiş.

Kıblen kudüsken, bir anda yandan çarklı tanrın araplara yaranmak için ayet indirip kabeyi işaretlemiş.

Bedir savaşında bir melek gücünün etkisini bile değiştiren komik tanrı modeli var. Nişancı melekleri ile destek veren tanrı, 1 müslüman ile 10 müşrik haklama vaadine pek inanamayan! sevgili cihadcı kellecileri görünce 1 müslüman 2 müşrik diyecek kadar aciz bir varlığa bürünmüş.

Zina hükmü yine değişmiş.

Kuran tam anlamı ile sözel siyasetteki ilkellikleri açıkça gösteriyor. Tanrı aciz ve Muhammed'in dilinde oyuncak onun nefesine muhtaç tasarlanmış.

Tabi şimdi modernist bir yaklaşım ile; efendim oradaki kanunlar evrenin kanunları diyebilirler.

E peki bir de işin hristiyan kısmına bakalım;

Matta 5:18 “Gök ve yer ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa’dan (Tevrat’tan) en küçük bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecektir”

Markos 13:31 ‘Gök ve yer ortadan kalacak, benim sözlerim ise asla ortadan kalkmayacaktır Markos 13:31

Peki, sözel siyasetçi Muhammed'in medine döneminde hristiyan ve yahudiler arasındaki kurnazlığına kurandan bağlantı kuralım:

Maide 48. Sana da, daha önceki kitabı doğrulamak ve onu korumak üzere hak olarak Kitab'ı (Kur'an'ı) gönderdik. Artık aralarında Allah'ın indirdiği ile hükmet; sana gelen gerçeği bırakıp da onların arzularına uyma. (Ey ümmetler!) Her birinize bir şerîat ve bir yol verdik. Allah dileseydi sizleri bir tek ümmet yapardı; fakat size verdiğinde (yol ve şerîatlerde) sizi denemek için (böyle yaptı). Öyleyse iyi işlerde birbirinizle yarışın. Hepinizin dönüşü Allah'adır. Artık size, üzerinde ayrılığa düştüğünüz şeyleri(n gerçek tarafını) O haber verecektir.

Demek ki, Muhammed'in medine yönetimindeki bakışlarına göre(size göre tanrının) Her birinin ayrı bir şeriatı yani izleyeceği yolu varmış. Hali ile farklı kanunları gönderen sevgili tanrınızmış. Hatta bunu tester tanrı modeli olarak özellikle yapmış.

Kuran böyledir azizim, tek tek ayet alarak bir yerde kanun değiştirmezsiniz, diğer yerde ayetlerini iyileri ile değiştirirsiniz. Bir yerde de farklı şeriatler ortaya çıkartırsınız. Bunun nedeni basit olsa da, imanlı kardeşler akıllarını inkar edenler gurubundan ne anlatsak boştur.

Dua saçmalığı da bundan olsa gerek aslında, ortada bir tanrıda olmayınca altbilinç sevimli müslümanlara sen dile tanrın emrine amede diyebiliyor.

tarihinde mrdragon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

mrdragon

selelktör! selektör! selektör!

Fatır43 Allah’ın kanununda değişiklik ve asla bir döneklik bulamazsın.

Nahl101 Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman ki Allah, neyi indireceğini gayet iyi bilir

Bakara106 Biz herhangi bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturur (ya da ertelersek), yerine daha hayırlısını veya mislini getiririz.

Enam7 Eğer sana KAĞIDA YAZILI BİR KİTAP İNDİRSEYDİK, onlar da elleriyle ona dokunsalardı. Bu, apaçık büyüdür diyeceklerdi.

maide44 Kim Allah'ın indirdikleriyle hükmetmezse işte onlar KAFİRLERİN TA KENDİSİDİR.

Link to post
Sitelerde Paylaş

mrdragon

selelktör! selektör! selektör!

Fatır43 Allah’ın kanununda değişiklik ve asla bir döneklik bulamazsın.

Nahl101 Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman ki Allah, neyi indireceğini gayet iyi bilir

Bakara106 Biz herhangi bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturur (ya da ertelersek), yerine daha hayırlısını veya mislini getiririz.

Enam7 Eğer sana KAĞIDA YAZILI BİR KİTAP İNDİRSEYDİK, onlar da elleriyle ona dokunsalardı. Bu, apaçık büyüdür diyeceklerdi.

maide44 Kim Allah'ın indirdikleriyle hükmetmezse işte onlar KAFİRLERİN TA KENDİSİDİR.

Selektörü aldım sen yazmadan sonu değiştim üstad. Her ne kadar tek başına o ayeti verince önceki iletilerine bakmadan müslüman diye algılasakta, alttaki tutarsız ise tanrı değildir sözü gözüme ilişti. Algıda seçicilik diyelim

Link to post
Sitelerde Paylaş

tanrı : ...karar değiştirmeyen, dönek olmayandır

dua : tanrıya karar değiştirmesi için yalvarmaktır

ey tanrı sen karar değiştiremezsin ama karanını değiştir

bu saçmalığa dua paradoksu denir.

Ulu Tanrı Allah: Herşeyi bilir ve namütanahi olan hayatta karar'da değiştirebilir (Ezeli ve ebedi olanın başlangıçı ve sonu olmadığı gibi ortası da yokturki! ortanın!!! geçmişini yada geleceğini düşünüyorsun hah-hah-ha :D sonsuzluk kavramını sen zamanla ölçemezsin!!yaaaa!!!)

Kul: Esrar-ı kaderden agah değildir!!!!!!! kendisi için hayırlı güzel şeyler istemek ve kötü şeylerden sakınmakla mükellefdir!!!! lisanen veya halen dua etmezsen Mükellefiyetini yerine getirmiyorsun demektir!

Dua: maneviyatı maddeye sevk etmek demektir (plasebo, ayet: ol der ve olu verir sakın süphe edenlerden olma=

Dua: Boynu bükmektir

Dua: hakka acizliğini İlan etmektir

Dua: yalvarmak yakarmaktır

Dua: benliğinden (yaratırım, ederim, vurarım, kırarım, gösteririm, dalarım hallerinden) sıyrılmaktır adam olmaktır adam!!!!

hahahaha :D

cahillere dua nedir onu yazmam lazım ki düşüncelerini düzelteyim doğru düşünüp konuşsunlar

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...