Jump to content

Benim tam bir müslüman olmama yardım edebilecek biri var mı?


Recommended Posts

  • İleti 387
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

iyi ya işte önce bunun cevabını alayım

öyleyse konuyu fazla dağıtmadan inancımın bizimle oynayan tanrı modeline kaydığını belirteyim ve evet evet hakim

tarihinde matrixx tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
güzel bu ayetler ışığında son kez yazıyorum

Musa olayların içyüzünü anlayamıyor daha sonra Musa'ya(ve dolayısıyla bizlere) anlamamız için açıklanıyor OKEY adaleti anlayamayacağımız önergen yanlış

Peki bu kisasta anlatilan üc olayin mutlak adaletini Allah bizlere belirtmis. Ama dünyada sif bu üc olay mi yasananiyor? Bu uc olaydan haric dünyada olan olaylarin mutlak adaletini bu hizir kisasindan sonra cözebilirmiyiz? Onlarin adaletini de kavrayabilirmiyiz?

çocuk her halükarda büyüyecek ya daha iyi bir müslüman olup cennette makamı yüksek olacak(ki imkansız anne babasına zulmedecek.......)

YADA daha kötü bir insan olup yaptıklarından ötürü daha fazla yanacak

BAŞKA BİR OLASILIK YOK

her iki olasılıktada çocuk ya daha iyi olmaktan alı konuluyo yada daha kötü olmaktan BUNUN NESİNİ ANLAMIYORSUN(bide büyük harfle yazma diyorsun)

Bu soru mu? Bu soruyla senin vardign sonuc ne?

Cocuk neden daha fazla yasatilmiyorda iyi veya kötü olmaktan alikonuyor sorusumu? Soru böyleyse bunu sana hic bir insan cevaplayamaz!

Yumurtami tavuk mu sorusuna benziyor...

Senin kesin bu konular üzerine cikardign bir sonucun vardir, bunlari bizlere acikla da, senin düsüncene neden katilip katilmadigmizi konusalim.

Cünki hep ayni soruyu soruyorsun ben de ayni cevabi veriyorum. Böyle olmuyor, bir de sen acikla ben soru sorayim! Belki o zaman sonuca ulasiriz!

Baris ve Güven

tarihinde Tas tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu bu konu ne kadar okunmuş ve ne kadar yazı yazılmış.

doğrusu takip etmek okumak zor.insan üşeniyor.sadece bu yazdığım son sayfadaki kehf suresinde geçen olayı gördüm.

öncesi sonrası ne onuda bilmiyorum ve okumaya üşeniyorum.

ama bazı teknikler vereyim ! Kuranı nasıl okumak ve nasıl anlamak konusunda belki fikir verir.

burda matrixx hızır demiş.peki Kuranda hızır diye biri var mı ! çok basit bir ifade gibi geldi değil mi !

hayır kesinlikle basit değil.bu bir iman meselesi.Allah ne derse onu diyebilir insan.hızır mızır yok !

kendisine bilgi verilen biri bu kişi.hızır değil.hızır diye bişey yok.onun ismi hızır falan değil.yalnız Kuranın kullandığı ifade onu tanımlar.

bu konudaki hassasiyetim bazılarına abes gelebilir.ama dediğim gibi değil !

bakın bu şekilde okursanız hurafeye açık olursunuz.ve kendinizi sakınamazsınız.salt Kuran ifadelerine bağlı kalınmalıdır.

konu için yada özne için ne dediyse onu o aralıkta düşünmelidir.ötesi yanlış yerlere gitmeye sebep olabilir.

yunusu balık yutar.ama nasıl yutar iyice okuyun ayetleri !

o balığın bildiğiniz balık olmadığını anlarsınız.

ayetin orjinalinde denize atılma yoktur.ama bu hızır kelimesi gibi hurafeyi oraya yamadıkları için.

yunus kendini kınarken onu balık yuttu yerine

onu denize attılar diye meal ediyorlar.oysa deniz meniz yok orada.

onu yutan balık hapishanedir.

evt anlamak biraz zor biliyorum.ama malesef bu böyle.

buradada ayetler ne diyorsa oradan gitmeli.o çocuğun ne yaptığı söylenmiyor.geçmişi verilmiyor.

cennet yada cehennem raporu yok.ileride yapacaklarının hesabı sorulacak denmiyor.bu konuda tek söz yok.

o yüzden bunları karıştırmak doğru değil.çünkü bunlar söylenmemiş.

kaldıki tasın dediği gibi mutlak adaleti bilmek zor !

ne iyi ne kötü süreç içinde belli olur.bunun benzeri bir konu açılmıştı islami forum sitelerinde.

uzun uzun anlatmıştım ama üşeniyorum yinelemeye.

kısaca bir tane anlatım

daha yeniyken bir araba çarpmıştım.2000 km olmamıştı.bir kere bile yıkanmamış yeni arabayı darmadağın ettim.hurdaya çıkardım.

çarptığım arabada yaralananlar oldu.ama acayip şeylerde oldu.detay lazım ama girmiyorum.sonuçta yeni araba artık hurdaydı.

ama ben bu kazadan tam 3 milyar kar ettim !

o yüzden ne iyi ne kötü zaman içinde belli oluyor.ve şimdi hızlı arabada kullanamıyorum.buda aslında en önemli getirisi oldu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah diledigni lehvi mahvusa yazmistir dedim....

Dilediklerini durmadan degistirip duruyor demedim hic bir zaman.

Bu forumda farkina verdigm seylerden biri, idda etmedig halte o kisiye bir idda yükleme cabalari....

Iletim 237 de anlamamissin! Bu sordugn soruyu sen kendin cevaplamadan önce ya da cevap beklemeden önce, evindeki adaleti yerine getir de. Senin sordugn sorular ve adalet kavraminin, gercekci oldugnu görelim....

Evinde adalet uygulayamayan kalkmis nelerle ugrasiyor demesinler sana.... Adalet kavramimiz zaten bozuk, bize gercek adaleti biri anlatsa bile, adaletsizlikle suclayacagiz...

Sorum:O halde Levhimahfuzda yazdıkları ne olacak?Çöpemi?Allah tutarsız olabilirmi diyorsunuz?

Tas:Diledigni diledig yere atarla, yani diledigni levhimahfuza yazmadigni nerden cikardin.

Eğer,dilediğini dilediği yere atar diyorsan bunun manasını katılımcılara bırakıyorum.Fakat cümlenin devamında başka bir eylemden bahsetmişsin(dilediğini kitaba yazabilir).Anlayacağın tas arkadaş,eğer yanlış anlaşılmaya mahal vermek istemiyorsan,kırmızıyla işaretlediğim ilk yargıyı dile getirmeyeceksin.Yani hata sende!!

Diğer konuda ise,dilediğini Levhimahfuza yazmasından bahsetmişsin.Fakat sonuçta bir şeyler yazılacak ve tüm yaşanacaklar(iyi ve kötü) en baştan belirlenecektir,öyle değilmi?Yani senin dilediğini yazabilir şeklinde ki öngörün,yaşanacakların harfi harfine yazılmadığını tanıtlamaz.Sadece Allahın ne yazacağıyla ilgili bir şey bilemeyeceyimize yönelik bir öngörü sunmuşsun ki bu da mesnetsiz ve sonuçları etkileyemeyecek bir öngörüdür.Çünkü tekrarlıyorum,dilediğini yazsın ama sonuçta yazacağı her şey cereyan edecek,etmek zorunda,etmezse Allahın kudretinden ve herşeyi bilmesinden bahsedemeyiz.O halde bu güne kadar dünyada yaşanan tüm iyilik ve kötülüklerin mutlaka ki,daha önceden kitaba aynen yazılmış olması lazım.Bu durumda bizim yaşadığımız herşey yazıldığı gibi ve de her ne kadar tepki gösterseniz de,yazıldığı için yaşanmalıdır.İyi ve kötü.Bu koşullarda kötülüğün faturasını kötülük yapan insana çıkarılamayacağı gibi,iyilik yapan insanın da ödüllendirilmesi de saçmadır.Çünkü herşey aynen yazıldığı gibi ve yazıldığı için yaşanmıştır.Çünkü Allahın herşeyi önceden bilme gücünden dolayı hiçkimse kitapta yazılandan farklı yaşayamaz.Aksi takdirde Allahın önceden yazdıkları ile çatışır.Bu durumda ya kendimizi kurma oyuncaklar gibi kabul edeceğiz ya da hiçbir şeyin önceden yazılmadığını ve de herşeyin sadece insan bilinci sayesinde yaşandığını kabul etmek zorundayız ki,birinci görüşe göre kader kazayla çelişmez fakat cennet ve cehennem inancına ters olur.İkinci durum ise Allah inancıyla tam ters bir durum olup,ateist anlayışla bağdaşır.

İleti 237 den ısrarla bahsetmenin nedeni ne olabilir?İnanılan sözde yüce güç ile insanı kıyaslama!! :blink: Ben sana yanıt vereyim istersen.Allahın kader anlayışı ve adaletine yönelik sıraladığımız sorulara yanıt veremediğinin sonucudur.Evet,tıkanmanın işaretidir.İnançlarda ki açıklığın,yalınlığın,duruluğun,doğruluğun,hakkın,adaletin çıkmaza girmesi sonucu,Allahın bu özelliklerinde ki çatışmanın farkına varıp,sorgulayanın sorgulanması üzerine sorduğun bir sorudur.Ama şunu söyleyeceğim sana;Benim kendi hayatımda olabilecek adaletsizlik durumlarından yola çıkıp Allah inancında ki çelişkileri örtbas etmeye çalışman,çaresizlik göstergesidir.Yinede ayrıca benim adalet anlayışımı seninle konuşacağım,hem de tüm açıklığı ile.Yalnız şunu bilmeni isterim,içinde bulunduğumuz hiç bir durum, inaçları sorgulamamıza engel teşkil edemez.Çünkü ortada büyük bir iddia var ve de milyonlarca insan büyük bir inançla bu iddiaya bağlı kalıyor.O da yetmiyor yayılmacı karaktere bürünüyor.Bu durumda,Allah inancı bizim yaşam tarzımızdan bağımsız olarak daima eleştiri oklarımızın hedefi olmak zorundandır,olacaktır da!!

1. Kaderi cözük. Kader var oldugnu kabullenmistin!

2. Adaleti de cözdük. Mutlak adalet Allahin elinde. Bizler bunu kavrayamayiz!

3. Cocugn cennette mi cehennemdemi oldugnu bilmyoruz!

Ne çabuk,ne çabuk?Yangından malmı kaçırıyoruz ki ortada hiçbir çözüm yok.Tam tersine tam bir KAOS sözkonusu.Dedim ya iki ucu boklu değnek!!

1)Bana sorarsan kader vardır.Fakat kaderi Allah denen metafiziksel bir varlık iddiası değil,insanın kendisi yazar.Bu da sınıflı sömürülü düzenlerde ki insan yaşamına açıklık getirmez.Çünkü bu sistemlerde insanların özgür iradesinden bahsedilemez.Dolayısıyla kaderleri sistemin dinamikleri yazar,ta ki sistemleri yıkacak potansiyele kadar.İnsanın kendi kaderini kendisnin yazmaya başlayacağı yani kendi tarihini kendisinin belirlemeye başlayacağı zaman, toplumsal düzen yapısının sınıfsız-sömürüsüz toplumlarda olacağını pekiala öngörebiliriz.Daha detaylı ve doyurucu bilgi için Erich Fromm'un yazmış olduğu Marx'ın İnsan Anlayışı adlı kitabını okumanı tavsiye edrim!!

2)Onca çelişki karşısında sen dahi Allahın adaletini anlamamışken,mutlak adaletin Allahın elinde olduğu vargısına nasıl varıyorsun?Bu vargıda, inaçlarda ki tüm kaosal duruma rağmen sanki bir keyfiyet seziyorum.Yani kuralsızca bir sonuca varmışsın.Bu durumda inandırıcılığı düşük bir sonuç olur,hatırlatırım!!

3)Evet bilmiyoruz.Fakat çocuğun büyüdüğünde anne babasına büyük sorunlar yaratacağı bilindiğinden ve bundan dolayı işlenecek günahları engellemek için sonuç itibariyle çocuk öldürülüyor,öyle değilmi?Artık çocuğun cennet veya cehenneme gitme olasılığını siz bir düşünün tekrar.

Yahu ben burda cocugn cennete mi cehennememi gidecegine dair hic bir cümle görmüyorum... Coca iyilik yapildigndan da bahs edilmiyor,

Önceki iltimde bunu sana acikladim, mutlak adaleti kavrayamayiz, onun icin kendi algilamamiza allahin adaleti bizlere adaletsizlik mis gibi görünür. Mehrsem bizim algilamamiz adaletsizli...

Hayır,tam tersine, mutlak adaleti kavrayabiliriz.Çoğu inançlı sizden faklı bakıyor bu olaya.Çünkü,islami öğretide Allahın sıfatları ve adaletine yönelik oldukça net tanımlar yapılmış.Fakat işte bundan dolayıdır da, dikkatle incelendiğinde inancın tam bir kaosa sürüklenmesine neden olunmuştur.Yani net va açık tanımlar ama sonuç tam bir karmaşa!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sorum:O halde Levhimahfuzda yazdıkları ne olacak?Çöpemi?Allah tutarsız olabilirmi diyorsunuz?

Tas:Diledigni diledig yere atarla, yani diledigni levhimahfuza yazmadigni nerden cikardin.

Eğer,dilediğini dilediği yere atar diyorsan bunun manasını katılımcılara bırakıyorum.Fakat cümlenin devamında başka bir eylemden bahsetmişsin(dilediğini kitaba yazabilir).Anlayacağın tas arkadaş,eğer yanlış anlaşılmaya mahal vermek istemiyorsan,kırmızıyla işaretlediğim ilk yargıyı dile getirmeyeceksin.Yani hata sende!!

Diledigni diledig yere atar derken, cehennem ve cenneti kast etmisitim. Yani lehvimahvusdakini oraya buraya atar degil....

Sonra konudan cok dalmissin, Allah var mi yok mu tartismasina cekiyorsun konuyu.

Burda Allahi var sayarak bir konu tartisiyoruz. Bu var sayilan allahin da gönderdig kitapdaki olumsuzlugu. Madem zaten allah yok diyorsun o zaman yanlissin bu tartismada....

Cevabina sabah daha net cevap veririm insALLAH...

Bu arada kader konusu ile ilgili bir baska basikin linkini vermistim, matrix orda kader var demisti...

Baris ve Güven

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak müslüman olma düşüncen var ise, o seninle inanacağın Allah arasında bir şey, Kur'anı araştır bilemedin merak ettiğin konuları ateistlere değil de bu dinin içinde olan insanlara ya da forumlara sor, tebliğ amaçlı yerlerde araştır bu dini ve kararını ver.

Burada sana Allah yok, kader yok gibi şeylerden başka bir şey söylemezler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Peki bu kisasta anlatilan üc olayin mutlak adaletini Allah bizlere belirtmis. Ama dünyada sif bu üc olay mi yasananiyor? Bu uc olaydan haric dünyada olan olaylarin mutlak adaletini bu hizir kisasindan sonra cözebilirmiyiz? Onlarin adaletini de kavrayabilirmiyiz?

Bu soru mu? Bu soruyla senin vardign sonuc ne?

Cocuk neden daha fazla yasatilmiyorda iyi veya kötü olmaktan alikonuyor sorusumu? Soru böyleyse bunu sana hic bir insan cevaplayamaz!

Yumurtami tavuk mu sorusuna benziyor...

Senin kesin bu konular üzerine cikardign bir sonucun vardir, bunlari bizlere acikla da, senin düsüncene neden katilip katilmadigmizi konusalim.

Cünki hep ayni soruyu soruyorsun ben de ayni cevabi veriyorum. Böyle olmuyor, bir de sen acikla ben soru sorayim! Belki o zaman sonuca ulasiriz!

Baris ve Güven

Bakın bu konunun önemi şundan kaynaklanır müslüman anne-babadan doğmadığı halde sonradan müslüman olanların oranını kim tespit eder bilmiyorum(milyonda-milyarda bir)

Ama şu bir gerçekki o oranın içerisinde büyüyüpte cehennemlik olacağına küçükken ölüp cennetlik olanları tahmin edebiliriz ama ispatlayamayız

Elimizdde tek bir istisna var oda hızırın öldürdüğü çocuk.Ayette anne babaya yapılan iyilik anlatılıyor ama hiç çocuk açısından bakılmıyor.

Yaşasaydı çocuk açısından iki olasılık vardı.Ya daha iyi ya daha kötü olacak.Allah geleceği bildiğine göre daha iyi olacak olsaydı canını almazdı diyebiliriz.

Anne babasına eziyet edip sıkıncı vereceğinden yola çıkarak kötü olacağını öngörüyoruz.

BUDA TÜM CEHENNEMLİKLERİN BİZİDE NİYE KÜÇÜKKEN ÖLDÜRMEDİN SORUSUNU ORTAYA ÇIKARACAKTIR.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kirmiziyla iletin icinde cevap veriyorum..

Diğer konuda ise,dilediğini Levhimahfuza yazmasından bahsetmişsin.Fakat sonuçta bir şeyler yazılacak ve tüm yaşanacaklar(iyi ve kötü) en baştan belirlenecektir,öyle değilmi?

evet öyle bu benim su anki düsüncem

Yani senin dilediğini yazabilir şeklinde ki öngörün,yaşanacakların harfi harfine yazılmadığını tanıtlamaz.

Yani yasanacaklar harfi harfine yazildigni tanitir...

Sadece Allahın ne yazacağıyla ilgili bir şey bilemeyeceyimize yönelik bir öngörü sunmuşsun

ne yazdigyla, da diyebiliriz..

ki bu da mesnetsiz ve sonuçları etkileyemeyecek bir öngörüdür.Çünkü tekrarlıyorum,dilediğini yazsın ama sonuçta yazacağı her şey cereyan edecek,etmek zorunda,etmezse Allahın kudretinden ve herşeyi bilmesinden bahsedemeyiz.

Evet..

O halde bu güne kadar dünyada yaşanan tüm iyilik ve kötülüklerin mutlaka ki,daha önceden kitaba aynen yazılmış olması lazım.Bu durumda bizim yaşadığımız herşey yazıldığı gibi ve de her ne kadar tepki gösterseniz de,yazıldığı için yaşanmalıdır.İyi ve kötü.Bu koşullarda kötülüğün faturasını kötülük yapan insana çıkarılamayacağı gibi,iyilik yapan insanın da ödüllendirilmesi de saçmadır.

Çünkü herşey aynen yazıldığı gibi ve yazıldığı için yaşanmıştır.Çünkü Allahın herşeyi önceden bilme gücünden dolayı hiçkimse kitapta yazılandan farklı yaşayamaz.Aksi takdirde Allahın önceden yazdıkları ile çatışır.Bu durumda ya kendimizi kurma oyuncaklar gibi kabul edeceğiz ya da hiçbir şeyin önceden yazılmadığını ve de herşeyin sadece insan bilinci sayesinde yaşandığını kabul etmek zorundayız ki,birinci görüşe göre kader kazayla çelişmez fakat cennet ve cehennem inancına ters olur.

Neden olsun? Allah bizlere yazdigni uygulatiyor, sonra da istedig sekilde ayriyor! Istedigni yasatignda bir problem görmeyip istedig sekilde ayirmasinda mi problem görüyorsun?İkinci durum ise Allah inancıyla tam ters bir durum olup,ateist anlayışla bağdaşır.

Bence tam aksine, ateist düsüncesi bir materyalist düsüncesidir ve özgür iradeyi icermez!

İleti 237 den ısrarla bahsetmenin nedeni ne olabilir?İnanılan sözde yüce güç ile insanı kıyaslama!! :blink: Ben sana yanıt vereyim istersen.Allahın kader anlayışı ve adaletine yönelik sıraladığımız sorulara yanıt veremediğinin sonucudur.Evet,tıkanmanın işaretidir.

Evet tikaniyorum, cünki insanim, Yaratici gibi sonsuz kapasiteye sahip degilim. Ama ateistler bunu kabullenmek istemediklerinden, kendilerini yaraticidan daha büyük bir kapasiteye sahip olduklari düsüncesiyle yasayip gidiyorlar iste...

İnançlarda ki açıklığın,yalınlığın,duruluğun,doğruluğun,hakkın,adaletin çıkmaza girmesi sonucu,Allahın bu özelliklerinde ki çatışmanın farkına varıp,sorgulayanın sorgulanması üzerine sorduğun bir sorudur.Ama şunu söyleyeceğim sana;Benim kendi hayatımda olabilecek adaletsizlik durumlarından yola çıkıp Allah inancında ki çelişkileri örtbas etmeye çalışman,çaresizlik göstergesidir.

Bak ileti 237 yi anlamissin. Ben diyorum ki, bizim kendimizin atalet kavrami dogru olmadan, gercek/mutlak adaleti nasil kavrayabiliriz? Sen bana anlatsana mutlak adalet nedir! Gerci siz ateistler yine kendinizin sinirli oldugnu kabullenemedignizden bu sözkonusu mutlak adaleti de kavrayabilecegnizi saniyorsunuz!

Yinede ayrıca benim adalet anlayışımı seninle konuşacağım,hem de tüm açıklığı ile.Yalnız şunu bilmeni isterim,içinde bulunduğumuz hiç bir durum, inaçları sorgulamamıza engel teşkil edemez.

Tabiki inanclari sorgulayacagiz, inanclari sorgulamadan kabullenen, zana uyan ve sirf taklitci seklinde yasayandir, kuranla da bu inanc celisir!

Çünkü ortada büyük bir iddia var ve de milyonlarca insan büyük bir inançla bu iddiaya bağlı kalıyor.O da yetmiyor yayılmacı karaktere bürünüyor.Bu durumda,Allah inancı bizim yaşam tarzımızdan bağımsız olarak daima eleştiri oklarımızın hedefi olmak zorundandır,olacaktır da!!

Olsun, tabi. Böylelikle insanin uydurdugu tanrilarin gercek yüzü ortaya cikmaya mahkumdur...

Ne çabuk,ne çabuk?Yangından malmı kaçırıyoruz ki ortada hiçbir çözüm yok.Tam tersine tam bir KAOS sözkonusu.Dedim ya iki ucu boklu değnek!!

1)Bana sorarsan kader vardır.Fakat kaderi Allah denen metafiziksel bir varlık iddiası değil,insanın kendisi yazar. Bu da sınıflı sömürülü düzenlerde ki insan yaşamına açıklık getirmez.Çünkü bu sistemlerde insanların özgür iradesinden bahsedilemez.Dolayısıyla kaderleri sistemin dinamikleri yazar,ta ki sistemleri yıkacak potansiyele kadar.İnsanın kendi kaderini kendisnin yazmaya başlayacağı yani kendi tarihini kendisinin belirlemeye başlayacağı zaman, toplumsal düzen yapısının sınıfsız-sömürüsüz toplumlarda olacağını pekiala öngörebiliriz.Daha detaylı ve doyurucu bilgi için Erich Fromm'un yazmış olduğu Marx'ın İnsan Anlayışı adlı kitabını okumanı tavsiye edrim!!

Yani özgür irade en azindan bagzi kisilerde var diyorsun? Kader konusunu bilim isignda bir incele.. Kader konusunu burada tartisalim basigna da bakabilrsin

Kader var! Özgür irade yok! sonucuna varilmisti...

2)Onca çelişki karşısında sen dahi Allahın adaletini anlamamışken,mutlak adaletin Allahın elinde olduğu vargısına nasıl varıyorsun?

Bu allahin belitlerinden/axiomlarindan biri! X e tanri deniyorsa, ama X de mutlak adalet yoksa o X tanri degildir... bu yüzden Alemlerin Rabbine inaniyorum, mutlak adaletin onda oldugna inaniyorum, onun icin de benim adalet kavramim mutlak adaleti icermedigni kabullenebiliyorum...

Bu vargıda, inaçlarda ki tüm kaosal duruma rağmen sanki bir keyfiyet seziyorum.Yani kuralsızca bir sonuca varmışsın.Bu durumda inandırıcılığı düşük bir sonuç olur,hatırlatırım!!

Peki mutlak adalet sen bilmiyorsun ben de bilmiyorum, geride kalan milyarlarca insan da bilmiyor, kimin elinde bu mutlak adalet. Bir düsünce kurarkan formülle bir konuya aciklik getirmeye calisirken, belirli varsayimlar yapmak lagzim. Böyle bir varsayim da Allahin belitlerinden birinin Mutlak atalete sahip oldug dur...

Simdi sen "+" bu semboll ne oldugnu biliyorsun. Ama ilk basta bu sembolun bir anlami yoktu, belik konulduktan sonra. 1+1= 2 edecegni kavrayabiliyoruz. ati beliti zamaninda konmasaydi hesap yapilamazdi. Ama kimse de sana o belit hatalidir demez... Allahin belitleride öyle....

3)Evet bilmiyoruz.Fakat çocuğun büyüdüğünde anne babasına büyük sorunlar yaratacağı bilindiğinden ve bundan dolayı işlenecek günahları engellemek için sonuç itibariyle çocuk öldürülüyor,öyle değilmi?

Degil! Sözkonusu cocuk degil! Annesi gil, onlara taskinlik ve nakörlük uygulanmasin diye olay gerceklesiyor! Degilse cocugn iyiligi veya kötülü düsünüldügnden degil. Ön pilanda annesi gil!

Artık çocuğun cennet veya cehenneme gitme olasılığını siz bir düşünün tekrar.

Bu sizlerin uydurmasi, Hikayede bununla ilgili hic bir anlatim yok!

Hayır,tam tersine, mutlak adaleti kavrayabiliriz.

kesinlikle(!)

Çoğu inançlı sizden faklı bakıyor bu olaya.Çünkü,islami öğretide Allahın sıfatları ve adaletine yönelik oldukça net tanımlar yapılmış.

Tamam ama bunlar insaninda ya da inaninda bu sifatlara dail oldugnu nerden cikariyorsun?

Fakat işte bundan dolayıdır da, dikkatle incelendiğinde inancın tam bir kaosa sürüklenmesine neden olunmuştur.Yani net va açık tanımlar ama sonuç tam bir karmaşa!!

bu da senin sahsi zanin!

Baris ve Güven

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın Tas

Anlaşıldıki hızır kıssasında anlaşamıyacağız özgür iradeye geçmeden geleceğimizin belirlenmiş olduğu konusuna açıklık getirelim(konuyu baştan takip etttiğini bilerek)

tarihinde matrixx tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam,

Bakýn bu konunun önemi þundan kaynaklanýr müslüman anne-babadan doðmadýðý halde sonradan müslüman olanlarýn oranýný kim tespit eder bilmiyorum(milyonda-milyarda bir)

Ama þu bir gerçekki o oranýn içerisinde büyüyüpte cehennemlik olacaðýna küçükken ölüp cennetlik olanlarý tahmin edebiliriz ama ispatlayamayýz

Elimizdde tek bir istisna var oda hýzýrýn öldürdüðü çocuk.Ayette anne babaya yapýlan iyilik anlatýlýyor ama hiç çocuk açýsýndan bakýlmýyor.

Evet, konuda anne baba ön pilanda..

Yaþasaydý çocuk açýsýndan iki olasýlýk vardý.Ya daha iyi ya daha kötü olacak.Allah geleceði bildiðine göre daha iyi olacak olsaydý canýný almazdý diyebiliriz.

Diyemeyiz!

Anne babasýna eziyet edip sýkýncý vereceðinden yola çýkarak kötü olacaðýný öngörüyoruz.

evet, ama cokuz belki zaten ölümüne kadar kötüydü! onun icin öldürülüpte cennetlik oldu da diyemeyiz, bu hikayede belirtilmiyor... kurani okurken terliksi kardesin anlatig gibi, yazmayan seyleri kuranin mesajina ilave etmeyelim...

BUDA TÜM CEHENNEMLÝKLERÝN BÝZÝDE NÝYE KÜÇÜKKEN ÖLDÜRMEDÝN SORUSUNU ORTAYA ÇIKARACAKTIR.

Bu sonucun da zaten kuranda olmayan bir seye dayanarak cikariyorsun! Cocuk cennetlik mi cehennemlikmi belirtilmiyor, Cocugn konumu o hikayete sadece bir statist....

Sayýn Tas

Anlaþýldýki hýzýr kýssasýnda anlaþamýyacaðýz özgür iradeye geçmeden geleceðimizin belirlenmiþ olduðu konusuna açýklýk getirelim(konuyu baþtan takip etttiðini bilerek)

Belirmedikmiydi?

Gelecegmizin degisemiyecegi konusunda, kader var demistik. Yani gelecek lehvi mahvusta yazilik..

Materyalist düsünce de bunu destekliyor..

Tabiki bunlar benim su anki düsüncelerim, herkeze de bu düsüncelerimi zorla bastiracagim diye de bir durumum yok!

Yani mantima su an en uygunu bunlar, baska veriler ve dayanaklar görebilirsem bu düsüncelerimi yenilemeye de daima hazirim...

Yeni konuyla da ilgili. Kader var oldugnu inaniyorsam, özgür iradeye inanmiyorum demektir..

Barsi ve Güven

Link to post
Sitelerde Paylaş

çocuların öldüğünde cennete gidecek olması bilgisi yanlışmı?

ölenin bir çocuk olmadığını sorumluluk yaşını geçmiş cehenneme gidecek biri olabilir diyosan,o zamanda büyüdüğünde ulaşacağı cehennemlik derecesiyle öldürüldüğü andaki derecesi aynı olmalı

yani burda adaletin olması için öldürülmesi, o insanın imtihan sonucunu asla etkilememeli.Sende bunu onaylıyorsan geleceğin belirli olmasının pisikolojimize etkisini(irademize)tartışalım

Link to post
Sitelerde Paylaş
çocuların öldüğünde cennete gidecek olması bilgisi yanlışmı?

Hangi kaynakla bu iddayi dogrulayabilirim veye yanlislayabilirim?

ölenin bir çocuk olmadığını sorumluluk yaşını geçmiş cehenneme gidecek biri olabilir diyosan,o zamanda büyüdüğünde ulaşacağı cehennemlik derecesiyle öldürüldüğü andaki derecesi aynı olmalı

Ölen cocuklarla ne olup ne bitiyor bilmem, sorumluluk yasini (kuranda 40) gecmemis olanlar ölünce ne olacagini da bilmem!

yani burda adaletin olması için öldürülmesi, o insanın imtihan sonucunu asla etkilememeli.Sende bunu onaylıyorsan geleceğin belirli olmasının pisikolojimize etkisini(irademize)tartışalım

Birakamadin giti, kisasta cocuga ve adalet konu degil. cocugn ne olacagindan bahs edilmiyor!

Ama kaderrin olma bilgisi, bizi ne kadar etkiler tartisalim. Sen anlat bakalim ne düsünüyorsun bu konuda! Bence etkileyecek bir sey yok, cünki zaten kaderde yazili sonuc :)

Baris ve Güven

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi hem cehenneme gidip gitmeyeceğin belli deyip,gitmemek için uğraş demek ne kadar mantıklı?

ugrasmayalim o zaman! Yani ugrasmazsan demekki kaderinde zaten cehennem yaziyormustur, onun icin de ugrasmiyorsundur!

Ve kim sana garanti verebilirki cennetlikmi degilmi?

Sonucu bilmedigmizden ve özgür irademiz varmis gibi davranip sonucu sonunda görecegiz!

Baris ve Güven

Link to post
Sitelerde Paylaş
ugrasmayalim o zaman! Yani ugrasmazsan demekki kaderinde zaten cehennem yaziyormustur, onun icin de ugrasmiyorsundur!

Ve kim sana garanti verebilirki cennetlikmi degilmi?

Sonucu bilmedigmizden ve özgür irademiz varmis gibi davranip sonucu sonunda görecegiz!

Baris ve Güven

Sevgili Tas,gözlerinden öperim :)

Evet,Allah inancını islamiyet açısından derince ve yeterince araştırıp öğrenen bir din mensubu için insan iradesi için varması gereken sonuç,senin ifade ettiğin gibi olmalıdır.Ben ateistim ve de bunu görebiliyorum.Ama hemen hemen hiç bir dinci arkadaş bu açıklığı görememektedir veya gözardı etmektedir.İlahi gücün belirlediği kader varsa insan iradesi yoktur.Kader yoksa kendi irademiz vardır!!Allah inancının bu kadar yalın ve gerçek sonucudur bu.

Defalarca yazdım; biri diğerini kapsayan iki bilince inanılıyorsa,bu durumda her iki bilincin de özgürlüğünden bahsedemeyiz.Bilakis Allah inancında kapsanan bilinç(insan),kapsayan bilincin(Allah) sıfatlarından dolayı,inancın mantığında çelişkiye düşmemek için insanların tamamen edilgen olduğu kabul edilmelidir.

Ama bu kabul bile diğer taraftan doğacak çatışmaları engelleyemez.Yani anlayacağın,Allah inancı,kader inancı,ahiret inancı,bunların tümü özellikle günümüz insan mantığı için adeta iki ucu boklu değnek.Nerden tutarsan tut,elinin kirlenmesini engelleyemezsin.

Saygılar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>''Bence tam aksine, ateist düsüncesi bir materyalist düsüncesidir ve özgür iradeyi icermez!'' demişsiniz

>>Ben de öncesinde; ''Bu da sınıflı sömürülü düzenlerde ki insan yaşamına açıklık getirmez.Çünkü bu sistemlerde insanların özgür iradesinden bahsedilemez.Dolayısıyla kaderleri sistemin dinamikleri yazar,ta ki sistemleri yıkacak potansiyele kadar.İnsanın kendi kaderini kendisnin yazmaya başlayacağı yani kendi tarihini kendisinin belirlemeye başlayacağı zaman, toplumsal düzen yapısının sınıfsız-sömürüsüz toplumlarda olacağını pekiala öngörebiliriz.'' demiştim.

Özgür iradenin olmadığı düşüncene bir yere kadar katılıyorum.Yukarıda yazdığım gibi,sınıflı sistemlerde insan yaşamı düzen tarafında belirlenmiştir ve de bu sınırların dışına pek fazla çıkılamaz.Bunun nedeni insanın toplumun bir bireyi olmasından ve insanın da toplumun da doğa ile içiçe olmasından kaynaklanır.Yani bir bireyin içinde bulunduğu bir sistem tarafından şekillenmesinin önüne geçmenin tek koşulu,bireyin kendini toplumdan tamamen yalıtmasından geçer.Bu da maddenin tabiatına aykırı olduğundan imkansız bir durumdur.O halde insanların kaderini sistemler belirler,ta ki sistemleri yıkacak güce erişene kadar bu böyle olur.Devrimler,eski sistemin her türlü direncine karşı insan eyleminin özgürce sonucunu oluşturur.Ve her yeni kurulan sistem, gelişmesini ve ilericiliğini bitirene kadar insan yaşamının özgürlüğünü simgeler.İnsanın özgür iradesini hemen hemen sınırsızca yaşayacağı toplum düzeni,sınıfsız ve sömürüsüz olmak zorundadır!!Demek ki özgür iradeden bahsetmek mümkündür.

Size tavsiyem,herhangi bir konu hakkında yapacağınız değerlendirmeleri, içinde bulunulan somut durumu ve tarihsel gelişmeyi göz önünde bulundurarak yapmanızdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Matrixx sana Allahın ''hakim'' ismine imanın var mı demiştim bunu nden sordum biliyormusun cünkü Allahın bi olayda tek bir ismi tecelli etmez.Eger bir ismini görsek diğer isimlerini görmezsek yoldan cıkar küre düşeriz.Her ismin manası farklıdır.Mana farklı olnuca tecellide farklı olur...

Örneğin,

kudret bir seyi bir anda yaratır...Zamansız yaratmak bu ismin vir vasfıdır..Hikmetin ortaya cıkması zamanı gerektirir...Bu sebeble bi olayda hikmet nazarı ile bakınca o işte kudreti yani bir anda yaratmasını beklemek yanlış olur....Kudrete bakınca ondada hakim gözlenemez...Hani bazıları diyor ya bir meyveye ol dese bir anda olur neden sebeblere zamana ihtiyac duyuyor?İşte bunlar Allahın kadir(herseye güücü yeten) ismini görürken hakim(hikmetli yaratan ,zamanla ortaya cıkan) ismini göremiyorlar.Ve yanlış bi hükümle

tarihinde katreyim tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kader bilimsel bir gerçek mi

Bir araştırma, beynin, kişi daha farkına varmadan 10 saniye önce karar verdiğini ortaya koydu.

Araştırmayı yöneten Leipzig Beyin Bilimleri merkezinden John-Dylan Haynes, Nature Dergisi’ne yaptığı açıklamada, "Biz, kararımızı bilinçli aldığımızı düşünürdük. Ama yapılan araştırmalarda ortaya çıkan sonuç, bilincin, sadece buzdağının görünen parçası olduğunu gösterdi" dedi. Tennessee’deki Vanderbilt Üniversitesi uzmanlarından Frank Tong da, araştırma sonucunu "oldukça dramatik" diye niteledi. Tong, "Beyin faaliyeti söz konusu olduğunda, 10 saniyelik süre yaşam boyu anlamına gelir" diye konuştu. Yapılan araştırma sırasında, beyinleri MR ile incelenmekte olan 14 gönüllü deneğe akıp giden harf zinciri gösterildi. Sağ ve sol ellerinde birer düğme bulunan deneklerden, ekranda akıp giden harf zincirinden akıllarında kalanını, düğmeye basarak saptamaları istendi. Böylece, MR aracılığıyla, beynin aldığı kararla, kişinin verdiği karar arasındaki 10 saniyelik fark açıkça belirlendi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...