Jump to content

İçki ve domuz eti neden haram


Recommended Posts

  • İleti 168
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Benim zaten diyemezler. Çünkü ruhlarında o birliği sağlayamamış insanlardır sofiler.Ve Kendi gerçeklerini görmüşlerdir.

Kamu bimarına canan devayı derd eder ihsan

Niçin kılmaz bana derman ol beni bimar sanmazmı?

Bir yandan Beşeri hayatla mücadele ederken bir yandanda kendi ruh mozayiğinindeki birliği sağlayacaksın. Bu ne kadar zor iştir? Bunu ancak ve ancak yaşayan bilir?

Çok ama çok yorucudur.Ve bazı zikirlerde hep bu hal anlatılmaya çalışır. Ama O birliği zaten sağlamış olanlara o zikirler hiç bir şey ifade etmez.Onlar sadece cuşa gelir dururlar. Şeyh efendilerde onları bir güzel silkeler durur.! :))

İradeyi cüziyesini kullanamayan insanlardır sofiler. Ama bu sakın yanlış anlaşılmasın APTAL değil ama ABDALDIRLAR. Çünkü onlardada İradeyi cüziye vardır.(Yani Akıl)Ama bunun yanında birde İradeyi Külliye vardır.İradeyi Külliye ise Şuuraltını kontrol eden genlerde oluşan çift yönlü düşüncedir. İnsanda Tereddütleri yani VESVESELERİ oluşturur.Ve İradeyi cüziyeyi siler.Bir günü bir gününe asla uymaz sofinin. Bir gün Cüzi iradesi ile çok rahat hallettiği bir işi ertesi gün yapamaz!!!

Onlarda Yusuf ve Züleyha asla birleşmez.

O zamanda bu insanlar BEN diyemezler. BİZ derler. Demeseler bile bilirler.Saklar dururlar kendilerini aksi taktirde yaşayamazlar.

Derdi gammın gevherini bulmağa

Kasavet bahrine daldık bakalım

Ümidimiz vardır halas olmağa

Girdabı mihnette kaldık bakalım

Takdire bağlanıp demişiz beli

İradeyi cüziyeden çekmişiz eli

Dümeni şikeste keştii dili(Şikeste kırık)

Nihayat ummana saldık bakalım

Bir güruha bende hem sırdaş olduk

Gahu Pestü geda gahu baş olduk(Pest:Alçak)

Harabat ehline ayakdaş olduk

Melamet tablını çaldık bakalım(melamet tablı:Sevilmeyen davul)

TURABİ çak ettim alemde özüm

Hatmeyledim bunca encamı sözüm(sözümü tamamladım)

Bezmi erenlerden heyyy iki gözüm

Mahfice bir teselli aldık bakalım(Mahfice:gizli)

çok karışık falan filan yani ben bi şey anlamadım

Ruhun beden ile nokta-i itisalin de kişi BEN diyor! benlikten sıyrılmak uykuda oluyor mesela

neyse bir de irade-i cüzziyye yoktur.

Hakiki İnsan da irade-i cüzziye yoktur bunu bilir! kendini ara yerden çeker! bir gün irade-i cüzziyesini kullanır diye bir şey gerçek sofide yoktur

çakma sahne seyh şıh sofilarde bu bolca mevcuttur

fena lazım yok ya fenanında fenası lazım oohooo!

Aşk olmadıkça benlikte kurtulamaz insan. Tabi buradaki aşk romanda okunan aşk manasına değildir! romanda okunan şehvettir

Link to post
Sitelerde Paylaş

çok karışık falan filan yani ben bi şey anlamadım

Ruhun beden ile nokta-i itisalin de kişi BEN diyor! benlikten sıyrılmak uykuda oluyor mesela

neyse bir de irade-i cüzziyye yoktur.

Hakiki İnsan da irade-i cüzziye yoktur bunu bilir! kendini ara yerden çeker! bir gün irade-i cüzziyesini kullanır diye bir şey gerçek sofide yoktur

çakma sahne seyh şıh sofilarde bu bolca mevcuttur

fena lazım yok ya fenanında fenası lazım oohooo!

Aşk olmadıkça benlikte kurtulamaz insan. Tabi buradaki aşk romanda okunan aşk manasına değildir! romanda okunan şehvettir

İnsan maneviyatı bir bütün değildir.Mozayiktir. Ama Mozayiği fazla olanlar vardır Mozayiği az olanlar vardır. Yaşamdaki başarı ise Mozayiklerin BİRLİĞİDİR.

Bu Şuna benzer Sürüsü olan Çoban Koyunlarını otlatırken sürü ovada her yere dağılır.Otlama bitince onları toplaması oldukça zordur. Yani Birliğin sağlanması.Sofinin hali Ama Üç beş tane koyunu olan onları otlatırken koyunlar dağılmazlar bile ve Otlama bitincede onları hemen toplarsınız.Birliği anında geçilir ki Normal insanın halidir. Onlar bu yüzden kendilerini hep bir sanırlar(Haklıdırlarda)O yüzdende başarı onlardadır.

Aşk ise işte sizin o koyunlarınızdır. Koyunu fazla olan BEN diyemez Biz der. Bizden gaye manevi mozayiklerinde birliği sağlama çabasıdır. Biz istersek neler yapmayız? Ama diğeri derki Ben istersem neler yapmam?

Link to post
Sitelerde Paylaş

he ya he!

Kuranı kerim ve hadisi şerif ile pek sabit ve direk!!! Işid mıdır nedir! hepsi alemi nara gidcelerdir.. bana cehennem de yaşayan insanları gösterme! kainatta hangi hayır bir şey vardır ki! Şer olarak kullandığın da! Şerre inkılap etmesin!

bana kainatta dünya da bir hayır! en hayırlı bir şey göster ki! bu çok hayırlı şeyi! Şer olarak kullandığın da! şer olmasın! yine hayır olsun! yok böyle bir şey kainatta! onlar din gibi en hayırlı bir nimeti kötüye kullanıyorlar! suç dinde değil! ona salik olanlar da!!

din daima güzelliği iyliği emreder!

Amma Allah hamine'de değildir eşyaya nazarı hakaretle bakan insanlara zulm eden insanlara karşıda haminne gibi durmaz!

zulm eden size misli ile zulm edin der!

Allah zalimi zalim ile teper!! bir tane mazlum olsa içlerin de! o mazlumun ahı!! Işidi yerle yeksan eder!!!

demek iki aralarında bir tane mazlum yok! o yüzden devam ediyor!!

Demek Filistinde de hiç mazlum yokki hiçbirinin Ahi israili etkilemiyor....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed zamanı arabistan

Arabistan yarımadası farklı kültür ve geleneklerin yaşadığı bir coğrafya idi. Muhammet zamanında da Çağrı filminden de hatırlanacağı gibi Yahudiler ve Hristiyanlar başta olmak üzere vedik tanrılara tapanlar ve pagan inançlar da bulunmaktaydı. Muhammed de aslında Musa dan pek farksız davranarak kabilesinin servetini yönetmek istiyordu. Musa tüm ibranilerin kollarından boyunlarından ve parmaklarından tüm ziynetlerini toplattırıp hepsini eritip şu meşhur sandığı yaptırmıştı. Tabi tüm bu koca servette payı olanlar sandığın peşinden ayrılmayacaklardı artık.

Muhammed de Yahudi ve Hristiyanların elinde olan içki ve domuz eti ticaretini baltalamak istemiş, halkının bu malları alarak paraların dışarıya gitmesini önlemek istemiştir. işte o yüzden bu mamulleri Haram kılmıştır. Ve işte bu dangalak ticari tutum yüzünden dünya müslümanları Dionisos un sunduğu güzelim şaraptan hep mahrum kalmışlardır.

1- O SANDIK DEĞİL BUZAĞI,

http://tr.wikipedia....Altın_buzağı

2-O ZAMANDA TİCARET YAHUDİLERİN DEĞİL MEKKE İLERİ GELENLERİNİN ELİNDE İDİ VE KABENİN ZİYARETİNDEN ELDE EDİLEN GELİRLERİDE MUHAMMEDİN DEDESİNİN İDARESİNDEKİ HANFİLER TOPLUYORDU...

yine cahilce ve bilgisizce bir yaklaşım...

ayrıca,içkinin haram değil hamr olduğu,hamr denileninde şarap'ı değil zihni örtenleri kast ettiği bir sürü adam tarafından açıklanmıştır,

buda gayet mantıklıdır,ibrahimi dinlerin içinde bir tek islamın şarabı yasaklıyor olması sadece haccacın keyfinden kaynaklanan bir hatadır...

domuz etinin hamr olması da tamamen hayvanın biyolojik özelliklerinden kaynaklanan bir yaklaşımdır,

yani haram değillerdir,sadece hamr olarak tanımlanmışlardır...

azıcık öğrenin öğrenmeden sallamayın...

tarihinde eliflammim tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 weeks later...

Genel olarak olay şu, insana bilinç kapattıran her şey günahtır. Bu açıdan bakınca, sigara uyuşturucu haram mıdır sorusuna da cevap olur. Domuza gelince, şimdilerde hastalığa yol açtığı için kitabımız yüzyıllar öncesinden yasaklamış işte kuranin hikmeti vs denilse de, kanaatimce muhammedin kafasına göre menfaati için uydurduğu bir kuraldir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçenlerde araştırmıştım "trişinozis" diye bir parazite sebep oluyormuş. ancak derin dondurucuda (-15 C) 3 hafta bekletilmesi veya iyi pişirilmesi bu paraziti yokediyormuş.

O zamanlar fazla pişirmeden yiyip de hastalanan olduysa, ondan getirilmiş bir yasak olabilir. ama kesin olarak haram denmesini, kuran'ın evrensel bilgiler içermediğinin ayrı bir göstergesi olarak da ele alabiliriz.

Yine de fazla merak etmiyorum. çöp yiyen bir hayvanın eti pek güzel olmaz, ağır bir tadı olabilir, gibime geliyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 months later...

Müslüman değilim ancak içkiden ve rakıdan oldum olası hep nefret etmişimdir . Belki de İslam dininde nadiren doğru olan şeylerden biri de bu 2 veledin yasak olmasıdır :) Şarap bilemem ama hiç içmedim .

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...