Jump to content

Recommended Posts

  • İleti 103
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Çelişkiler sizin kabullerinizde olabilir...

Yo bizzat siz bunları dillendirdiniz.

Tanrının geleceği bilemeyeceğini söylediniz. Sonra geleceği bilen tanrı daha acizdir... dediniz. Yani tanrınız ne geleceği bilebilir, ne bilemez; çünkü her iki durumda da acizdir. Bu yüzden, tanrınız var olamaz.

Kabuller sizin, tanrı sizin. Her iki durumda da, bir tanrısal varlık olamayacağını kanıtladınız. Ama olsun, korkmaya devam gene de...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yo bizzat siz bunları dillendirdiniz.

Tanrının geleceği bilemeyeceğini söylediniz. Sonra geleceği bilen tanrı daha acizdir... dediniz. Yani tanrınız ne geleceği bilebilir, ne bilemez; çünkü her iki durumda da acizdir. Bu yüzden, tanrınız var olamaz.

Kabuller sizin, tanrı sizin. Her iki durumda da, bir tanrısal varlık olamayacağını kanıtladınız. Ama olsun, korkmaya devam gene de...

Tanrının geleceği bilmediğini bunun zaten olasılıksız bir şey olduğunu bu yüzden de bunun acizlikle bir alakası olmadığını belirtmiştim...

Geleceği bilmek zaten olasılıksız olsa da hadİ diyelim ki sanıldığı gibi tüm geleceği bilen bir tanrı olsa bile onun çük daha aciz Kısıtlı olacağını anlatmaya çalıştım...

Her şeyi bilmek ile de geleceği bilmemek çeliŞik değildir...

şeylerin yani varlıkların hepsini gizlisini gaybını aşikarını bilmek gelecekte olacak olanları bilmeyi gerektirmez...

Çünkü gelecek şu anda yoktur ...

Olduğu zaman varlık sahasına girer birer

Şey olur ve bilginin konusu olurlar...

Bilgi varlıklara ilişkindir....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrının geleceği bilmediğini bunun zaten olasılıksız bir şey olduğunu bu yüzden de bunun acizlikle bir alakası olmadığını belirtmiştim...

Geleceği bilmek zaten olasılıksız olsa da hadİ diyelim ki sanıldığı gibi tüm geleceği bilen bir tanrı olsa bile onun çük daha aciz Kısıtlı olacağını anlatmaya çalıştım...

Her şeyi bilmek ile de geleceği bilmemek çeliŞik değildir...

şeylerin yani varlıkların hepsini gizlisini gaybını aşikarını bilmek gelecekte olacak olanları bilmeyi gerektirmez...

Çünkü gelecek şu anda yoktur ...

Olduğu zaman varlık sahasına girer birer

Şey olur ve bilginin konusu olurlar...

Bilgi varlıklara ilişkindir....

Yanlış çelişkiye odaklanmışsınız. Siz bir tanrının, geleceği bilemeyeceğini, bilse de daha aciz olacağını söylediniz. Bir tanrısalı varlık geleceği bilemiyorsa, acizdir; bildiği halde de gene acizdir. Bu yüzden tanrısal varlık diye bir şey olamaz.

Diğer taraftan, size öyle göründü diye, geleceği bilmek olasılıksız olmak zorunda değildir. Geleceği bilmek mümkündür. Ortamdaki tüm değişkenler bilinirken, problemlerin sonuçları da her aşamada bilinebilirdir. Bizler için değişkenler son derece kısıtlıyken bile, yine de neredeyse hatasız hesaplar yapabiliyoruz, örneğin gök cisimlerinin, uzaydaki nesne ve uyduların, hava durumunun ve daha nice -değişkenlere bağlı- durumun hesaplarını çok önceden neredeyse tamı tamına yapabiliyoruz.

Tanrısal varlık ise, bilginin sahibidir. Çünkü, var olan tüm madde, enerji halinde bile olsa, onun tarafından yaratılmıştır. Bu yüzden, tüm maddenin tek tek nasıl davranacağını, hangi aşamada nerede olacağını, diğerleri ile nasıl etkileşeceğini bilir. Yani bu tanrısal varlık, uçsuz bucaksız zamanın en başından beri maddelerin nasıl davranacağını bilerek, bu maddelerin meydana getirdiği canlıların da nasıl davranacağını bilir; çünkü hepimiz, beynimizin, hormonlarımızın ve çevrenin ürünüyüz ve bunların hepsi de maddedir, yani tanrının en iyi bildiği şeydir.

Bu yüzden, tanrısal bir varlık, bize göre gelecek olan şeyi bilir. Maddeleri içeren bir eylemden önce, sonucunu bilir. Ama tabii eğer siz, tanrınızı, maddeyi bilemeyecek şekilde yarattınızsa, o da sizin bileceğiniz iştir. Fakat allah, islam diye konuştuğunuz için, tanrınızı yerden yere vurmak durumundayız; çünkü yaratılmış en pislik tanrılardan birini allayıp pullayıp satmaya çalışmaktasınız.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış çelişkiye odaklanmışsınız. Siz bir tanrının, geleceği bilemeyeceğini, bilse de daha aciz olacağını söylediniz. Bir tanrısalı varlık geleceği bilemiyorsa, acizdir; bildiği halde de gene acizdir. Bu yüzden tanrısal varlık diye bir şey olamaz.

Diğer taraftan, size öyle göründü diye, geleceği bilmek olasılıksız olmak zorunda değildir. Geleceği bilmek mümkündür. Ortamdaki tüm değişkenler bilinirken, problemlerin sonuçları da her aşamada bilinebilirdir. Bizler için değişkenler son derece kısıtlıyken bile, yine de neredeyse hatasız hesaplar yapabiliyoruz, örneğin gök cisimlerinin, uzaydaki nesne ve uyduların, hava durumunun ve daha nice -değişkenlere bağlı- durumun hesaplarını çok önceden neredeyse tamı tamına yapabiliyoruz.

Tanrısal varlık ise, bilginin sahibidir. Çünkü, var olan tüm madde, enerji halinde bile olsa, onun tarafından yaratılmıştır. Bu yüzden, tüm maddenin tek tek nasıl davranacağını, hangi aşamada nerede olacağını, diğerleri ile nasıl etkileşeceğini bilir. Yani bu tanrısal varlık, uçsuz bucaksız zamanın en başından beri maddelerin nasıl davranacağını bilerek, bu maddelerin meydana getirdiği canlıların da nasıl davranacağını bilir; çünkü hepimiz, beynimizin, hormonlarımızın ve çevrenin ürünüyüz ve bunların hepsi de maddedir, yani tanrının en iyi bildiği şeydir.

Bu yüzden, tanrısal bir varlık, bize göre gelecek olan şeyi bilir. Maddeleri içeren bir eylemden önce, sonucunu bilir. Ama tabii eğer siz, tanrınızı, maddeyi bilemeyecek şekilde yarattınızsa, o da sizin bileceğiniz iştir. Fakat allah, islam diye konuştuğunuz için, tanrınızı yerden yere vurmak durumundayız; çünkü yaratılmış en pislik tanrılardan birini allayıp pullayıp satmaya çalışmaktasınız.

dogru herseyi bilen matematiksel olarak gelecegi hesaplar ve hesabi dogru cikar bu durumda tanri gelecek disinda baska bir takim seyleri bilemez

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrının geleceği bilmediğini bunun zaten olasılıksız bir şey olduğunu bu yüzden de bunun acizlikle bir alakası olmadığını belirtmiştim...

Geleceği bilmek zaten olasılıksız olsa da hadİ diyelim ki sanıldığı gibi tüm geleceği bilen bir tanrı olsa bile onun çük daha aciz Kısıtlı olacağını anlatmaya çalıştım...

Her şeyi bilmek ile de geleceği bilmemek çeliŞik değildir...

şeylerin yani varlıkların hepsini gizlisini gaybını aşikarını bilmek gelecekte olacak olanları bilmeyi gerektirmez...

Çünkü gelecek şu anda yoktur ...

Olduğu zaman varlık sahasına girer birer

Şey olur ve bilginin konusu olurlar...

Bilgi varlıklara ilişkindir....

tanri geleceği bilir bir robotun içindeki demirin paslanacağini nereye gidceğini ne yapacağini nasil davranacağini hesaplarsan o hesaplar dişina çikamayacak robot yapmiş olursun içindeki maddelerin nezaman bozulacağini ne diyeceğini matamatiksel dahi hesaplasan sonuç olarak onu tanri yaptiği için her şeyi bilmiş olur bunun dişina çikamayan robot yaptıklarindan sorumlu tutulamaz sonuç olarak matamatiksel bir dahi çok zeki bir varlik olan tanrinin geleceği hesaplamasi en ufak ayrintilari dahi bilmesi gerekir ki bu durumda yaptiği canli yaptıklarindan sorumlu tutulamaz
Link to post
Sitelerde Paylaş

geleceği bilmemek acizlik değildir...

Bu zaten olasılıksız bir şeydir...

Yani aynı anda hem var hemde yok olmak gibi...

Tanrı aynı anda hem var hem yok olsun bakalım ...

Bunu yapamıyorsa acizdir diyenin durumuna benzer....

Geleceği bilemeyen bir tanrı cenneti cehennemi hazırlarken patlama oldu kontrol altına almaya çalışıyoruz sizi biraz bekleticez de diyebilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Başlangıç koşulları belirli olduğu takdirde karıncanın 2931481958102141424810491021. harekette nerede olacağı ve tüm renklerin nasıl olacağı en baştan bellidir.

Sistemi aynı şartlar altında yine başlatırsanız, karınca 2931481958102141424810491021. harekette yine aynı noktada olacakve tüm renkler yine aynı şekilde olacaktır.

Sistemde ne kadar fazla değişken olursa olsun, eğer "herşeyi bilen" bir tanrıdan söz ediyorsak, herşey en baştan bellidir ve sistem bu şekilde başlatılmıştır. Sistemin içindekilerin olacakları değiştirmeye imkanı hiçbir zaman olamaz çünkü onlar zaten sistemin parçasıdır.

Bu video senin düşüncene kanıt sayılmaz. Burada karar verebilen, değişkenleri değiştiren bir yapı yok, dolayısıyla yaşadığımız hayata benzemiyor. ''madem tanrı yok, nasıl kendi kendine bu düzenli kainat?'' diye soranlara cevap olabilir ancak, kaostan düzene geçişi anlatıyor çünkü. Kader meselesi ile ilgili değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

biz de özgürüz tanrı da özgür...

Her şeyi yaratan bir tanrı geleceği bilmek zorundadır.

Zira uzayı, zamanı, kütle çekimini ve diğer temel kuvvetleri de o yaratmış demektir.

Uzay ve zaman birbirinden ayrılamaz. Kütle çekimi uzayı büktüğünde zamanı da büker. Zaman ve uzay birbirilerinin tamamlayıcısıdır.

Evrenin kuvvetlerini ve yasalarını yaratan bir tanrı varsa gelecek kavramı onun için komik olurdu. Zira kütle çekimini yaratan uzay-zamanı istediği gibi eğip bükebilir ve geleceği rahatlıkla görebilirdi.

Evreni yaratan tanrı geleceği bilemez diyen birisi, evrenin dört temel kuvvetini ve uzay-zamanın ne olduğunu bilmiyor demektir.

Size biraz fizik yasaları okumanızı tavsiye ediyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her şeyi yaratan bir tanrı geleceği bilmek zorundadır.

Zira uzayı, zamanı, kütle çekimini ve diğer temel kuvvetleri de o yaratmış demektir.

Uzay ve zaman birbirinden ayrılamaz. Kütle çekimi uzayı büktüğünde zamanı da büker. Zaman ve uzay birbirilerinin tamamlayıcısıdır.

Evrenin kuvvetlerini ve yasalarını yaratan bir tanrı varsa gelecek kavramı onun için komik olurdu. Zira kütle çekimini yaratan uzay-zamanı istediği gibi eğip bükebilir ve geleceği rahatlıkla görebilirdi.

Evreni yaratan tanrı geleceği bilemez diyen birisi, evrenin dört temel kuvvetini ve uzay-zamanın ne olduğunu bilmiyor demektir.

Size biraz fizik yasaları okumanızı tavsiye ediyorum.

gelecek bilinebilir diyen birisi de bilginin ne olduğunu bilmiyor demektir...
Link to post
Sitelerde Paylaş

gelecek bilinebilir diyen birisi de bilginin ne olduğunu bilmiyor demektir...

Kireç, ben fizik uzay konulardan pek anlamam ama zaman kavramı bigbang ile başlamış bir olay.

Geleceği, zaman kavramından soyutlayarak düşünemezsin.

Tanrı'yı da aynı şekilde, bigbang öncesinde varolan bir güç olarak sağlam bir yere oturtmak durumundasın.

Zaman kavramının bir fizik olayı olduğunu düşünürsen, zamanı yaratan da Tanrı'dır.

Zamandan münezzeh kıldığı yerler de vardır, mesela karadelikler içerisinde zaman olayının ya hiç olmadığı ya da çok yavaş aktığı düşünülüyor.

Bu durumda bu güç -Tanrı-, zamana da yani geleceğe de zamansızlığı da hakim olmak durumundadır.

Tanrı'nın geleceği bilmediğini iddia etmek, Tanrı'nın olmadığını iddia etmektir.

Evren, uzay, canlılık vs. kendi kendine oluşmuş demektir.

tarihinde Mırnaw tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

gelecek bilinebilir diyen birisi de bilginin ne olduğunu bilmiyor demektir...

Kusura bakma da, var mı elinde bilimsel bir bilgi? Ben sana bugün bile hala geçerli olan Einstein'ın uzay-zaman teorisini getiriyorum, sense işkembe-i kübradan sallıyorsun.

Ben sana bilimsel bilgi sunuyorum, sense kafandan uydurduğun zırvaları anlatıyorsun bana. Kimin bilginin ne olduğunu bilmediği belli.

Uzay, zamandan bağımsız değildir. İkisi de aynı şeydir. Uzayı yaratabilen bir varlık tahayyül ediyorsan zamanı da yaratmış bir varlık tahayyül etmek zorundasındır. Zamanı yaratabilecek kudreti olan zamanın önünü de arkasını da görebilir.

Eğer düşündüğün tanrı zamanı yaratmamışsa bilemem tabii. Ama evreni yarattığını düşünüyorsan uzay-zamanı yaratmış demektir bu kadar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bilgi varlığa ilişkindir...

özne ile nesne arasındaki bir ilişkidir...

var olmayan şey görülemediği gibi bilinemez de...

gelecek şu anda yoktur...

bilginin konusu olabilmesi için önce var olması lazım...

var olduktan sonra bilginin konusu olabilir...

şu an için sadece hesaplamaların tahminlerin umutların vaatlerin konusudur...

olaylar oldukça bilinir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kader'in imanın şartlarından biri olduğunu da hatırlatalım.

Yani hem zamana hakim olmadığını söylerek Tanrı'yı inkar etmiş hem de imanın şartlarından birini inkar ederek,

açık bir sapıklık içerisine düşmüş oluyorsun kireç'cim.

Kendi Tanrısına tuzak kuranların en şaşkını olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim.

Üzgünüm. :(

tarihinde Mırnaw tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

gelecek şu anda yoktur...

bilginin konusu olabilmesi için önce var olması lazım...

var olduktan sonra bilginin konusu olabilir...

Bir mühendis çamaşır makinesi üretecek; ama o makinenin ne zaman deterjan, ne zaman yumuşatıcıyı alacağını, ne zaman sıkma, kurutma programına geçeceğini bilmeyecek öyle mi?

O makine çamaşır falan yıkamaz kireç...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...