Jump to content

Recommended Posts

Var. Yasak elmaya yaklaşmamak bir sınır.

Havva diye birşey yok. Adem ve eşi var. Ademi erkek eşini dişi yapan hadis kaynak ları dır.

Hadisleri kabul etmiyorsun galiba, Kuran'da elma yazıyor mu peki?

Havva'yı kabul etmiyorsan elmayı da etmemen gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 71
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Zahmet olmaz da bana siz ezber bozup size anlatılanların dışına çıkıp mana verip aydınlanır mısınız bilemem.

Adem bilinç tir. Eşi ise kendisine var eden bilgi dir.

Peki, bu çıkarımınızı neye, hangi ayet ve hadise dayanarak yapıyorsunuz ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadisleri kabul etmiyorsun galiba, Kuran'da elma yazıyor mu peki?

Havva'yı kabul etmiyorsan elmayı da etmemen gerekir.

Kabul ediyorum.kur,an da bir hadis nede olsa. Benim kur,an ve hadis anlayışım sizin bildiğiniz den farklı. Bu yüzden farklı anlaşılır olabilir sözlerim. Yukarıda zaten elmayı tanımlamıştım. Elma dememe bu kadar dur mayın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki, bu çıkarımınızı neye, hangi ayet ve hadise dayanarak yapıyorsunuz ?

Yaşarken belli oluyor. Kelimelerde ararsak bulamayız. Üzerinde düşünmek gerek. Beni ben yapan vücudum degil sizi de öyle. Bilinç adem oluyor. Baktıgın, duyduğun, hissettiğin ise eşim oluyor. Bana hayat veriyor. Ben bilgiyi kullandık ca benim!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaşarken belli oluyor. Kelimelerde ararsak bulamayız. Üzerinde düşünmek gerek. Beni ben yapan vücudum degil sizi de öyle. Bilinç adem oluyor. Baktıgın, duyduğun, hissettiğin ise eşim oluyor. Bana hayat veriyor. Ben bilgiyi kullandık ca benim!

Sallıyorsun.

Adem ilk insan değile getirdin şimdi de.

Daha önce de Adem dünyaya atılmış vs.

Kuran'da da yeri yok söylediklerinin hadis'te de.

Bilmiyorum demek bu kadar zor olmamalı...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski ahit Havva Ademin kaburga kemiğinden yaratıldı diyor. Kaburga kemiğinin özelliği nedir? esnekliği ve eğriliğidir banim kanaatimce Esnek ve eğri olan nedir? Düşüncedir. Bilgi olamaz ama Bilgiyle düşüncede akrabadır.

Yaşarken belli oluyor. Kelimelerde ararsak bulamayız. Üzerinde düşünmek gerek. Beni ben yapan vücudum degil sizi de öyle. Bilinç adem oluyor. Baktıgın, duyduğun, hissettiğin ise eşim oluyor. Bana hayat veriyor. Ben bilgiyi kullandık ca benim!

Eski ahidde Havvanın yaratılışına bakalım. Adem uyutuluyor Kaburga kemiği alınıyor.Ondan Havva oluşturuluyor.Bu nedemektir? Kaburga kemiğinin özelliği nedir? Esnektir vede Eğridir. Esnek ve eğri olan düşüncedir. Bilgi olamaz.Ama bilgi ile düşüncede akrabadırlar. Düşünmezseniz bilgi sahibi olamazsınız.

Bana Göre adem ise Aşktır.Nereden çıkartıyorum:yaratılışından. neydi başta ? Toprak! ama kuruydu. Sonra Yeraltı suları ile ıslandı ve yumuşadı. Yumuşayınca Toprak molekülleri birbirine yapıştı ve balçık oldu.İşte o balçığa şekil verildi.Şekil aldı ama yerde yatıyordu.Çünkü Balçıktı! nefes verildi Ruhtan ruh üflenildi denir.: Ruh bilinçtir. Bilinçten bilinç verildi.Ve o bilinç suyu yok etti. Adem ayağa kalktı o zaman. Burada müteşabih bir anlatım vardır.Yapılan müteşabihiyat ise Çamurdan heykel yapmakla aşk arasındaki benzerliktir.Aşkın ana maddesi sevgidir. Sevginin ana maddesi ise düşüncedir.Şimdi misallendirelim.Bir kız gördük . Başta onunla hiç ilgilenmedik.Bu nedir? Bu insana karşı düşünce toprağımız henüz kuru.Ama bir şey oldu ne olduysa Onun güzelliğini fark ettik.İşte Düşünce toprağına yeraltı su buharı geldi ve toprağımız ıslandı.Güzel olduğunu anladık.Daha sonra Bu güzelliği incelemeye başladık .Onunla tanıştık onunla arkadaş olduk.O zaman onu şekillendirmeye başlarız.Ama ortada sadece bir güzellik ve arkadaşlık vardır.Fakat daha sonra O kızda güzelliktende ötede Dostluğunu gördük.Artık onun güzelliğide bizi ilgilendirmiyor o çok farklı şişmanlasada kaza geçirip bacağını dahi kaybetse o bizim için yine aynı o Dünya güzeli. İşte şimdi sevgideki suda yok oldu balçık balçık olmaktan çıktı ayağa kalktı ayağa kalkan Ademdir .Oda aşktır. Ve aşk bizi, düşündürmeğe başladı: Bu kız benim olmalı bana kazak örmeli!Yani aşkımıza sahip çıkmaya karar verdik!!İşte şimdide Ortaya Havva çıktı.Yoksa sadece kıza aşık olup Nötradamın kamburu gibi bakar dururduk.Aşk ile düşüncede tekrar birleştiğinde Hayat gaileleri ortaya çıkar bizim için.Bakalım o kızda bizi sevecekmi?Sevse bile beraber olabilmemiz için gerekli şartları elde edebilecekmiyiz?Cennette değiliz artık Yaşamın realitesi içindeki savaştayız.Bu yaşamın her sahasında böyledir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sallıyorsun.

Adem ilk insan değile getirdin şimdi de.

Daha önce de Adem dünyaya atılmış vs.

Kuran'da da yeri yok söylediklerinin hadis'te de.

Bilmiyorum demek bu kadar zor olmamalı...

Ben birşey biliyorum buda doğrudur demedim. Dediklerim hadis kaynaklı değil dedim zaten. Benim anlattigim kur,an dan anladığım bana fayda veren doğrularım dir. Kur,an da adem dünyaya duşmedimi? Sen atalarının anlattıgı adem ilk insan masalına inanmaya, sayıklama ya devam et faydasınını serinlik olarak alırsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski ahit Havva Ademin kaburga kemiğinden yaratıldı diyor. Kaburga kemiğinin özelliği nedir? esnekliği ve eğriliğidir banim kanaatimce Esnek ve eğri olan nedir? Düşüncedir. Bilgi olamaz ama Bilgiyle düşüncede akrabadır.

Eski ahidde Havvanın yaratılışına bakalım. Adem uyutuluyor Kaburga kemiği alınıyor.Ondan Havva oluşturuluyor.Bu nedemektir? Kaburga kemiğinin özelliği nedir? Esnektir vede Eğridir. Esnek ve eğri olan düşüncedir. Bilgi olamaz.Ama bilgi ile düşüncede akrabadırlar. Düşünmezseniz bilgi sahibi olamazsınız.

Bana Göre adem ise Aşktır.Nereden çıkartıyorum:yaratılışından. neydi başta ? Toprak! ama kuruydu. Sonra Yeraltı suları ile ıslandı ve yumuşadı. Yumuşayınca Toprak molekülleri birbirine yapıştı ve balçık oldu.İşte o balçığa şekil verildi.Şekil aldı ama yerde yatıyordu.Çünkü Balçıktı! nefes verildi Ruhtan ruh üflenildi denir.: Ruh bilinçtir. Bilinçten bilinç verildi.Ve o bilinç suyu yok etti. Adem ayağa kalktı o zaman. Burada müteşabih bir anlatım vardır.Yapılan müteşabihiyat ise Çamurdan heykel yapmakla aşk arasındaki benzerliktir.Aşkın ana maddesi sevgidir. Sevginin ana maddesi ise düşüncedir.Şimdi misallendirelim.Bir kız gördük . Başta onunla hiç ilgilenmedik.Bu nedir? Bu insana karşı düşünce toprağımız henüz kuru.Ama bir şey oldu ne olduysa Onun güzelliğini fark ettik.İşte Düşünce toprağına yeraltı su buharı geldi ve toprağımız ıslandı.Güzel olduğunu anladık.Daha sonra Bu güzelliği incelemeye başladık .Onunla tanıştık onunla arkadaş olduk.O zaman onu şekillendirmeye başlarız.Ama ortada sadece bir güzellik ve arkadaşlık vardır.Fakat daha sonra O kızda güzelliktende ötede Dostluğunu gördük.Artık onun güzelliğide bizi ilgilendirmiyor o çok farklı şişmanlasada kaza geçirip bacağını dahi kaybetse o bizim için yine aynı o Dünya güzeli. İşte şimdi sevgideki suda yok oldu balçık balçık olmaktan çıktı ayağa kalktı ayağa kalkan Ademdir .Oda aşktır. Ve aşk bizi, düşündürmeğe başladı: Bu kız benim olmalı bana kazak örmeli!Yani aşkımıza sahip çıkmaya karar verdik!!İşte şimdide Ortaya Havva çıktı.Yoksa sadece kıza aşık olup Nötradamın kamburu gibi bakar dururduk.Aşk ile düşüncede tekrar birleştiğinde Hayat gaileleri ortaya çıkar bizim için.Bakalım o kızda bizi sevecekmi?Sevse bile beraber olabilmemiz için gerekli şartları elde edebilecekmiyiz?Cennette değiliz artık Yaşamın realitesi içindeki savaştayız.Bu yaşamın her sahasında böyledir..

Adem aşk, istek olabilir. Ben bilinç demeyi doğru belledim kendime güzeli gelene dek.

Kimileri adem e ihtiyaç hissi diyor. Eşi ise ihtiyacını karşıladığı. Bunların birleşimi ile cennet, cehennem kişinin iç dünyasında hisleri oluyor. Su içme ihtiyacın olur. Bu adem dir. Su içersin ihtiyaç geçer. Su da eş olmuş olur. Cenneti yaşam olursunuz böylece. Eğer suya ulaşamadıysanız o anki duyguların cehennem olur, acı verir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adem aşk, istek olabilir. Ben bilinç demeyi doğru belledim kendime güzeli gelene dek.

Kimileri adem e ihtiyaç hissi diyor. Eşi ise ihtiyacını karşıladığı. Bunların birleşimi ile cennet, cehennem kişinin iç dünyasında hisleri oluyor. Su içme ihtiyacın olur. Bu adem dir. Su içersin ihtiyaç geçer. Su da eş olmuş olur. Cenneti yaşam olursunuz böylece. Eğer suya ulaşamadıysanız o anki duyguların cehennem olur, acı verir.

Aynen Yaşam gailesinde yada savaşında yenik düştüğünüzde cehennemdesiniz.Sevdiniz ondan sonrada istediniz.isteğinize bağlı düşünce yada düşünceler ortaya çıkardınız bunlara bağlı olarakta eylemler çıkardınız.Sevginin dışındakiler hep Havvadır.Su maddenin esasıdır. Şarkılarda bile vardır :Suyun şarap olması. Maddeye mananın düşmesidir.

Şu adem dedikleri el ayakla baş değil

Adem manaya denir suret ile kaş değil

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 6 months later...

Allah şeytanın bir gün isyan edeceğini bildiği halde,onu yanında tutuyor.Sonra adem ile eşini yaratıyor,şeytana bunlara secde et diyor,etmeyeceğini bildiği halde.Sonra şeytanı huzurundan kovuyor.Adem ile eşini cennete yerleştiriyor,ama sakın şu yasak ağaca yaklaşmayın diyor,yaklaşacaklarını bildiği halde.Şeytanın cennete girip,onların aklını çelmesine izin veriyor,sonra adem ile eşini dünyaya sürgün ediyor.

Allah'a bak,ortalığı mikser gibi karıştırmış,hem yazmış,hem oynamış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah şeytanın bir gün isyan edeceğini bildiği halde,onu yanında tutuyor.Sonra adem ile eşini yaratıyor,şeytana bunlara secde et diyor,etmeyeceğini bildiği halde.Sonra şeytanı huzurundan kovuyor.Adem ile eşini cennete yerleştiriyor,ama sakın şu yasak ağaca yaklaşmayın diyor,yaklaşacaklarını bildiği halde.Şeytanın cennete girip,onların aklını çelmesine izin veriyor,sonra adem ile eşini dünyaya sürgün ediyor.

Allah'a bak,ortalığı mikser gibi karıştırmış,hem yazmış,hem oynamış.

ufak çocukların - ERİK - KİRAZ bahçesine dalmaları sonra da bahçe sahibinin gelip çocukları yakalayıp dövmesi gibi....

lan ne kıymetli elması varmış allahın ?

1 kasa elma vereydik bari kendisine ?

1 tane elma için ettiğine bak allahın ?

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ufak çocukların - ERİK - KİRAZ bahçesine dalmaları sonra da bahçe sahibinin gelip çocukları yakalayıp dövmesi gibi....

lan ne kıymetli elması varmış allahın ?

1 kasa elma vereydik bari kendisine ?

1 tane elma için ettiğine bak allahın ?

Doğru diyon agam,sonsuz güçte ki Allah bir tanecik meyve için,insanları birbirine düşman edip,kan döktürüyor.Allah varken,şeytana ne gerek var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru diyon agam,sonsuz güçte ki Allah bir tanecik meyve için,insanları birbirine düşman edip,kan döktürüyor.Allah varken,şeytana ne gerek var.

yani ....elmanı mı yediler ? yarat bir tane daha ?

hatta elma bahçesi yarat ?...

bu nedir böle yaw ? yok dünya - yok sınav - yok cehennem - yok azap - ateş vs.

bi elma lan alt tarafı ?

elma kurtları yese elmanı napacaktın ?

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

yani ....elmanı mı yediler ? yarat bir tane daha ?

hatta elma bahçesi yarat ?...

bu nedir böle yaw ? yok dünya - yok sınav - yok cehennem - yok azap - ateş vs.

bi elma lan alt tarafı ?

elma kurtları yese elmanı napacaktın ?

Ben olsam yiyin koçlarım,sizden bir elmayımı esirgeyecem derdim.MeyveLİ dondurma yapar,adem ile eşine ikram ederdim.

Elma kurtları yese,elma kurtları da dünyaya sürgün edilirdi,ki edilmişler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben olsam yiyin koçlarım,sizden bir elmayımı esirgeyecem derdim.MeyveLİ dondurma yapar,adem ile eşine ikram ederdim.

Elma kurtları yese,elma kurtları da dünyaya sürgün edilirdi,ki edilmişler.

herşeyi yap - cennette özgürsün - sınırsız....

ama şu ağaca yaklaşma....

niye lan ? o ağacı kaldır o zaman ordan ? etrafını dikenli telle felan çevir ? önlem al ? o kadar kıymetliyse ? hatta o kadar tehlikeli KÖTÜ bir ağacın cennette ne işi var lan ?

hani cennet huzur bahçesiydi ?

böle pislik - huzur bozan - baş kaldırtan - bir ağacın cennette ne işi var kardeşim ?

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...