Jump to content

Muaviye


Recommended Posts

Muaviye demek istedim bugün.

Arabistan paganizmi olan şeytana tapmaya tüm kalbiyle inanan; -vay anasını- dedirtse de gnostik hristiyanlar tarafından Muhammed'i tahmin ettikleri gibi tahmin ettikleri (onlar deccal dedi gerçi hakkında) Muaviye hakkında inananlar ne düşünür ?

Hep Muhammed şunu bunu zügdü gibi basit laflarla örtüyoruz islamı...

İslamı asıl örten Muaviye'nin yaşamıdır.

Muaviye'nin yaşamını, karılarını, tecavüz ettiklerini, ele geçirdiği memleketi ve "krallığı", oğullarına geçirdiği soyunu, ve bilhakis yaptığı cinayet, soykırım ve şerefsizlikleri savunacak adam arıyorum.

Biri çıksın desin ki : "Muaviye kutsal ! O Hazreti Muaviye!" ve haykırsın herkese ben Muaviye'den bile daha şerefsizim diye.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 41
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

muaviye nin benim için bi kutsallığı yok.benim ve müslümanlar için ölçüde değil.bu şeytan peygamberimiz hakkında bir sürü uydurma hadis ve kaynaklar hazırlatmış ve malesef günümüze kadar gelmiştir.bu köpeği savunmak ne kelime.elime geçce yüzüne tüküreceğim itin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

işte yırtındığınız nokta bu

eğer Yaratıcı isteseydi (insanın eline imkan, fırsat vermeseydi)

Muaviyeyi yok eder, İslam'dan sonra oluşacak tüm tehdidleri yok ederdi

kader olgusu burada dereye giriyor

yani insanın istediği elindedir,

istersen şu olursun, istersen bu.

insan müthiş bir varlıktır, Yaradıcının bir ruhudur, nurudur

sen akıllısın, insan akıllıdır

istisnalar (kötülüğün süren egemenliğinden oluşmuştur) bu da din değildir

Link to post
Sitelerde Paylaş
muaviye nin benim için bi kutsallığı yok.benim ve müslümanlar için ölçüde değil.bu şeytan peygamberimiz hakkında bir sürü uydurma hadis ve kaynaklar hazırlatmış ve malesef günümüze kadar gelmiştir.bu köpeği savunmak ne kelime.elime geçce yüzüne tüküreceğim itin.

hani senin fikirlerin(etki oluşması işte budur)

yan yanlışsa, ya muaviye değilse

ya başka biriyse

ya ona isnad edilmişse

ya öyle değilse

ey iman edenler zannın çoğundan kaçının çünkü zannın bir kısmı günahtır birbirinizin kusurunu araştırmayın biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin *hucurat 12*

Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi, bir Tanrı isteseydi şu,bu olurdu diyorsun bir de insanın istediği elindedir diyorsun.Saçmalıyorsun.İki bilinç varsa ve biri diğerini kapsıyorsa,ikinci bilincin özgür iradesinden bahsedemezsin.Bahsettiğin an ikinci bilinç yani kapsanan bilinç,kapsar olan birinci bilincin kapsama alanı dışına çıkar yani özgürleşir.

Diğer konu muaviya köpeğinin hakkında söylenen iddiaların,insanların k.çından uydurmalar olmadığıdır.Bunlar tarihsel gerçekliklerdir ve de bu gerçeklikler dile getirildiğinde ''ya yanlışsa, ya muaviye değilse, ya başka biriyse, ya ona isnad edilmişse, ya öyle değilse'' sorularınının yersiz olduğudur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

heraklesin,

artık sokrates olmuş kendisi,

şuna benzer bi ifadesi vardı:

herkese karşı kazanan muhammed,

ebu süfyana karşı kaybetmiştir. :blink:

hakikaten de öyle olmuş,

bu heriflerin yaptıklarının haddi hesabı yok.

müslüman açısından olaya baksak...

sahabe diye,

yaptıkları içtihat farkından kaynaklanıyor diye,

başına hz. takanlara sövmemek mümkün değil. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
ey iman edenler zannın çoğundan kaçının çünkü zannın bir kısmı günahtır birbirinizin kusurunu araştırmayın biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin *hucurat 12*

şaka değil mi bu?

tarihin yazdığı bir şey var ortada.

hangi zandan bahsediyorsun? ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Muaviye'yi sevmeyen neden sevmiyor acaba?

islam dinini kullanarak birçok katliamlara imza atmış ve peygamber hakkında bir sürü hadisler uydurmuştur.bu hadisleri uydurmasının nedeni kendi çıkarları içindir bu şerefsizin.ben kreyza olayınıda uyduran bizzat muaviye olup ha bakın peygamber milleti kesmişse bende keserim gibisinden kılıflar uydurmuştur.muaviyeyi bi ara daha çok araştıracağım.

bu adam islamiyete ve dünyaya çok büyük zararlar vermiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
islam dinini kullanarak birçok katliamlara imza atmış ve peygamber hakkında bir sürü hadisler uydurmuştur.bu hadisleri uydurmasının nedeni kendi çıkarları içindir bu şerefsizin.ben kreyza olayınıda uyduran bizzat muaviye olup ha bakın peygamber milleti kesmişse bende keserim gibisinden kılıflar uydurmuştur.muaviyeyi bi ara daha çok araştıracağım.

bu adam islamiyete ve dünyaya çok büyük zararlar vermiştir.

evet,

ebu hureyreyi sarayına alıp

kendi lehine hadisler uydurtmuştur.

ebu hureyre malum,

een çok hadis rivayet eden sahabelerden,

belki de en çok rivayette bulunmuş olanı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öyle ise Muaviye'yi biraz tanıyalım..

Kendisi ilk Emevi halifesidir. Babask Mekke'nin en sözü geçen kişisi olan Ebu Süfyan, anası Kureyşlilerin başkanı Utba bin Rabia'nın kızı Hind'dir.

Yedinci yüzyılın ilk 10 yılı içinde Mekke'de doğduğu sanılmaktadır.

Mekke'nin Müslüman'larca alınışında Muhammed'in yazıcıları arasına katılmıştır.

Hem soylu, hem de çok yetenekli ve akıllı bir Müslüman'dır.

Ebu Bekir ve Ömer'in halifelikleri sırasında birçok askeri zaferler kazanmış, Şam valiliğine atanmıştır.

Osman zamanında Suriye'nin birçok ilinin yönetimi kendisine verilmiştir.

Aslında Osman'la Muaviye akrabadırlar.. Ve Osman tarafından çok tutulmuştur.

Osman'ın pek sevilmeyen bir halife olduğu dikkate alınırsa, Muaviye daha başından kaybetmişe benzemektedir.

Muaviye eline geçen bütün fırsatları kendi lehine kullanmasını bilen biridir.

20 yıl içinde Suriye'yi İslam devletinin en güçlü ve örnek bir bölgesi yapmıştır.

Osmanın katlinin intikamını alırken de kendi çıkarını düşünerek hareket etmiştir.

Ali Muaviye'nin valiliğini elinden almış ise de, bunda başarılı olamamıştır.

Yerine gönderilen Sehl bin Hanif'i Muaviye geri çevirmiştir.

Daha da ötesi Osman'ın kanlı gömleğini Şam camisinin minberine astırmış ve Ali'yi Osman'ın katillerini cezalandırmadığı için suçlamıştır.

Tabii Müslüman'ları bu arada Ali'ye karşı da kışkırtmıştır.

Halife olursa hükümet merkezini Şam'a taşıyacağını ilan etmiş ve Suriyeli Müslüman'lar tarafından desteklenmiştir.

Aslında Ali'ya karşı başlattığı hareket, Ali'nin soyu olan Haşimoğullarına karşı olan bir mücadeledir.

Bu arada Muaviye Ayşe'nin Ali'ye olan eski düşmanlığından bile yararlanmıştır.

Ali bir ordu kurmuş ve onların üstüne yürümüştür. 15 bin Müslüman'ın öldüğü Cemel savaşını Ayşe ve yandaşları kaybetmişlerdir.

Tarihçilere göre Muaviye dört Arap dahisinden biri kabul edilir.

Ayşe'yi yenen Ali, Muaviye'yi de yok etmek üzere üzerine saldırmıştır.

Sıffın denen bir yerde Muaviye'nin ordusu ile Ali'nin ordusu karşı karşıya gelmişlerdir.

Bu kanlı savaş 26 Temmuz 657 yılı sabahı başlamıştır.

Muaviye tam yenilmek üzere iken, yine bir kurnazlık yapmış ve Kur'an sayfalarını askerlerin mızraklarının ucuna taktırmıştır.

Bunun üzerine savaş durmuş ve bir hakem aranmaya başlanmıştır..

Buna hakem olayı denir ve Muaviye'nin akıllı bir manevrası olarak kabul edilir..

Yaw görüldüğü üzere bu adam, gelmiş geçmiş en akıllı, acımasız, politik, müthiş bir lider..

Birçok bakımdan Muhammed'e çok benziyor..

Bu ilginç karakterin yaşamına sonra devam edeceğim.

HCI

Link to post
Sitelerde Paylaş

amma sıkmışlar ha,

müslüman olamak aklını peynir ekmekle yemek demektir.

Hz. Ali onun hakkında; (Muaviyenin idaresini kötülemeyiniz! Zira Onu kayb ederseniz başların koptuğunu ve düştüğünü görürsünüz) buyurmuştur. (Kısas-ı Enbiya, Mirat-i Kainat, Medaric-ün nübüvve)

(İşlerinizde Muaviye’yi bulundurunuz. Çünkü, o kavî ve emîndir.) [Tathîr-ül-cenân]

(Ümmetimin en halimi ve cömerdi Muaviye bin Ebu Süfyandır) [İ.Süyuti]

(Muaviye’nin mülk sahibi olmasına fazla zaman geçmez.) [Deylemî]

Hz. Hasan diyor ki: Resulullah, (Bir gün gelir, Muaviye devlet başkanı olur) buyurdu. (Deylemî)

(Ya Rabbi, onu [Muaviye’yi] hâdî ve muhdî eyle) [Tirmizî] (Yani, Onu doğru yola ulaştır ve doğru yola ulaştırıcı eyle!)

(Ya Rabbi, ona [Muaviye’ye] kitap öğret, ülkelere sahip et ve azaptan koru.) [İ.Ahmed, Taberani, Ebu Nuaym, Ebu Ya'la, İ.Asakir]

Ebu İdris el-Havlâni anlatıyor:

Hz. Ömer, Umeyr İbnu Sa'd'ı Humus valiliğinden azledince yerine Muaviyeyi tayin etti. Halk, "Umeyri azledip Muaviyeyi mi tayin etti" diye mırıldandı. Umeyr; "Muaviyeyi hayırla yadedin. Zira ben Resulullahın, (Allahım, onunla (insanlara) hidâyetini ulaştır!) dediğini duydum dedi. [Tirmizi]

Âmir İbnu Sa'd babasından naklen anlatıyor:

Resulullah Benî Muâviye Mescidine girdi. Orada iki rekat namaz kıldı, biz de onunla beraber kıldık. Sonra uzun uzun dua etti. Sonra yanımıza döndü. Buyurdu ki:

(Rabbimden üç şey talep ettim. İkisini verdi, birini geri çevirdi: Rabbimden ümmetimi umumi bir kıtlıkla helâk etmemesini talep ettim, bunu bana verdi. Ümmetimi suda boğulma suretiyle helâk etmemesini diledim, bana bunu da verdi. Ümmetimin kendi aralarında savaşmamalarını da talep etmiştim, bu geri çevrildi.) [Müslim]

Hadis imamlarından İbni Asâkir bildiriyor ki: Resulullah, Muaviye’ye, (Benden sonra, ümmetimin üzerine hâkim olursun. O zaman, iyilere iyilik et, kötüleri de affet!) buyurdu.

Hz.Ali, (Muaviye, hiç mağlup olmaz) hadis-i şerifini hatırlasaydım, Muaviye ile savaşmazdım buyurdu. İmâm-ı Beyhekî de diyor ki: Hz. Ali buyurdu ki, Resulullahtan işittim, (Ümmetimden bazıları, Eshâbımı kötüleyecekler. Bunlar, Müslümanlıktan ayrılacaklardır) buyurdu. (Mevâhib-i ledünniyye)

İmam-ı Mâlik’in ictihadına göre, Hz. Muaviye dalâlette idi diye kötüleyenin katline fetva verdiği birçok kitaplarda yazılıdır. (Meselâ Eshâb-ı Kirâm Ö.N. Bilmen s. 84)

Ebussuud Efendi Muaviye’ye lanet eden kimseye tazir-i beliğ ve hapis lazım olduğu fetvasını vermiştir. (488. Mesele sayfa 112)

Hz. Ali, Hz. Muaviye ve arkadaşları için. “Onlar bizim kardeşimizdir, fasık ve kâfir değillerdir” buyurmuştur. (Şerh-i Mekasıd)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yaw görüldüğü üzere bu adam, gelmiş geçmiş en akıllı, acımasız, politik, müthiş bir lider..

Birçok bakımdan Muhammed'e çok benziyor..

Bu ilginç karakterin yaşamına sonra devam edeceğim.

HACI

Bu kısım biraz abartı olmuş..

Evet Muaviye zeki adammış. Ali ise sen tut savaşı tam kazanacakken Sırf mızrağın ucundaki kuran parçalrı için savaşı durdur. Birde hakem tongasına düş. Arap geleneklerinden bire bir dövüşü seçseymiş ya.. :lol: :lol: Muaviyenin kelle Hakka yürürdü. Tabi Tarih nasıl bir seyir alırdı o merak konusu. Ali Muaviye ve onun soydaşları gibi fetih tutkusuyla yanıp tutuşur muydu?

tarihinde Kıtipiyoz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
amma sıkmışlar ha,

müslüman olamak aklını peynir ekmekle yemek demektir.

Hz. Ali onun hakkında; (Muaviyenin idaresini kötülemeyiniz! Zira Onu kayb ederseniz başların koptuğunu ve düştüğünü görürsünüz) buyurmuştur. (Kısas-ı Enbiya, Mirat-i Kainat, Medaric-ün nübüvve)

(İşlerinizde Muaviye’yi bulundurunuz. Çünkü, o kavî ve emîndir.) [Tathîr-ül-cenân]

(Ümmetimin en halimi ve cömerdi Muaviye bin Ebu Süfyandır) [İ.Süyuti]

(Muaviye’nin mülk sahibi olmasına fazla zaman geçmez.) [Deylemî]

Hz. Hasan diyor ki: Resulullah, (Bir gün gelir, Muaviye devlet başkanı olur) buyurdu. (Deylemî)

(Ya Rabbi, onu [Muaviye’yi] hâdî ve muhdî eyle) [Tirmizî] (Yani, Onu doğru yola ulaştır ve doğru yola ulaştırıcı eyle!)

(Ya Rabbi, ona [Muaviye’ye] kitap öğret, ülkelere sahip et ve azaptan koru.) [İ.Ahmed, Taberani, Ebu Nuaym, Ebu Ya'la, İ.Asakir]

Ebu İdris el-Havlâni anlatıyor:

Hz. Ömer, Umeyr İbnu Sa'd'ı Humus valiliğinden azledince yerine Muaviyeyi tayin etti. Halk, "Umeyri azledip Muaviyeyi mi tayin etti" diye mırıldandı. Umeyr; "Muaviyeyi hayırla yadedin. Zira ben Resulullahın, (Allahım, onunla (insanlara) hidâyetini ulaştır!) dediğini duydum dedi. [Tirmizi]

Âmir İbnu Sa'd babasından naklen anlatıyor:

Resulullah Benî Muâviye Mescidine girdi. Orada iki rekat namaz kıldı, biz de onunla beraber kıldık. Sonra uzun uzun dua etti. Sonra yanımıza döndü. Buyurdu ki:

(Rabbimden üç şey talep ettim. İkisini verdi, birini geri çevirdi: Rabbimden ümmetimi umumi bir kıtlıkla helâk etmemesini talep ettim, bunu bana verdi. Ümmetimi suda boğulma suretiyle helâk etmemesini diledim, bana bunu da verdi. Ümmetimin kendi aralarında savaşmamalarını da talep etmiştim, bu geri çevrildi.) [Müslim]

Hadis imamlarından İbni Asâkir bildiriyor ki: Resulullah, Muaviye’ye, (Benden sonra, ümmetimin üzerine hâkim olursun. O zaman, iyilere iyilik et, kötüleri de affet!) buyurdu.

Hz.Ali, (Muaviye, hiç mağlup olmaz) hadis-i şerifini hatırlasaydım, Muaviye ile savaşmazdım buyurdu. İmâm-ı Beyhekî de diyor ki: Hz. Ali buyurdu ki, Resulullahtan işittim, (Ümmetimden bazıları, Eshâbımı kötüleyecekler. Bunlar, Müslümanlıktan ayrılacaklardır) buyurdu. (Mevâhib-i ledünniyye)

İmam-ı Mâlik’in ictihadına göre, Hz. Muaviye dalâlette idi diye kötüleyenin katline fetva verdiği birçok kitaplarda yazılıdır. (Meselâ Eshâb-ı Kirâm Ö.N. Bilmen s. 84)

Ebussuud Efendi Muaviye’ye lanet eden kimseye tazir-i beliğ ve hapis lazım olduğu fetvasını vermiştir. (488. Mesele sayfa 112)

Hz. Ali, Hz. Muaviye ve arkadaşları için. “Onlar bizim kardeşimizdir, fasık ve kâfir değillerdir” buyurmuştur. (Şerh-i Mekasıd)

sen bunları yazmısında abi şimdi diyeceklerki bunların hepsi muaviyenin uydurması ne adammış şu muaviye ya acaba bu müslümanlar bu kadar şey yapan emevi hanedanı ve muaviyenin kuranı değiştirmediğine nasıl emin oluyorlar

Link to post
Sitelerde Paylaş
sen bunları yazmısında abi şimdi diyeceklerki bunların hepsi muaviyenin uydurması ne adammış şu muaviye ya acaba bu müslümanlar bu kadar şey yapan emevi hanedanı ve muaviyenin kuranı değiştirmediğine nasıl emin oluyorlar

muaviye vahiy katibidir,

kuranı muhammedin hayatında yazanlardan biridir.

ebu hureyre ise en çok hadis rivayet eden sahabedir.

hadislere karşı çıkan müslüman kardeşler de

ona bu ümmetin pavlusu falan derler.

ebu hureyre aynı zamanda kuranın toplanması için kurulan

zeyd bin sabitin başkanlığındaki komitededir.

yani bunca dönekliği yapıp hadis uyduranlar,

kuranın toplanışında ve kitaplaştırılmasında pay sahibi iken

hangi akıl kuranın asla değişmeden bize intikal ettirildiğini iddia edebilir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...