Jump to content

Tanrı neden kötü olamaz?


Recommended Posts

tanrı olmak için gücünün sonsuz olması gerek miyor...

en güçlü olsa yeter...

Gucun sonsuz degilse, sana yakin gucte varliklar da olabilir. Hatta bunlardan birkaci birlesip tanriyi dovebilir. yada birgun bu varliklardan bir grup kendilerini gelistirerek tanriyi tahtindan tek basina indirebilir. Bu olasiliklari da goz onunde bulundurmak lazim o halde.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gucun sonsuz degilse, sana yakin gucte varliklar da olabilir. Hatta bunlardan birkaci birlesip tanriyi dovebilir. yada birgun bu varliklardan bir grup kendilerini gelistirerek tanriyi tahtindan tek basina indirebilir. Bu olasiliklari da goz onunde bulundurmak lazim o halde.

en güçlü oldun mu hepsiyle başedebilirsin...
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir çok insan vardır ki bunlar Allah`ın varlığına inanma konusunda şüphe içindedirler. Sürekli kafalarını kurcalamakta ancak bu sorunlarını çözmek için hiç araştırma yapmamaktadırlar.

Ormanda yürüdüğünüzü ve karşınıza bir kitap çıktığını düşünün. Bu kitabı aldınız ve 1. sayfasından okumaya başladınız. Kitapta Komşunuzun evinin yarın yanacağı yazıyor. Gerçekten de yarın komşunuzun evinin yandığına şahit oluyorsunuz. İhtimaldir diyorsunuz ama etkileniyorsunuz. Okumaya devam ediyorsunuz. 1 Ay sonra köyünüze yağmur yağıp her tarafı sel basacağını ve kardeşinizin boğulacağı yazıyor. Siz bu olamaz diyorsunuz ama 1 ay sonra gerçekten de sel oluyor ve kardeşiniz boğuluyor. O okudukça kitabın yazdıkları hep doğru çıkıyor. Ve nihayet okuduğunuz kitabın sonuna geliyorsunuz ve kitabın son cümlesi şu oluyor:“ Bu kitabı seni yaratan Allah yazmıştır“

Şimdi soruyorum size. Sizce önceki yazılanların hepsi doğru çıktıktan sonra Bu son cümle yanlış mıdır?

Eminim ki bazılarınız bana:(benim elime böyle bir kitap geçmedi ki Allahın varlığına emin olayım) diyecek. Şu an dünyada bundan çok daha fazla mucizeleri olan bir kitap var. Ancak acaba bu kitabı kaçımız alıp da okuduk? Bu kitap Kurandır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir çok insan vardır ki bunlar Allah`ın varlığına inanma konusunda şüphe içindedirler. Sürekli kafalarını kurcalamakta ancak bu sorunlarını çözmek için hiç araştırma yapmamaktadırlar.

Ormanda yürüdüğünüzü ve karşınıza bir kitap çıktığını düşünün. Bu kitabı aldınız ve 1. sayfasından okumaya başladınız. Kitapta Komşunuzun evinin yarın yanacağı yazıyor. Gerçekten de yarın komşunuzun evinin yandığına şahit oluyorsunuz. İhtimaldir diyorsunuz ama etkileniyorsunuz. Okumaya devam ediyorsunuz. 1 Ay sonra köyünüze yağmur yağıp her tarafı sel basacağını ve kardeşinizin boğulacağı yazıyor. Siz bu olamaz diyorsunuz ama 1 ay sonra gerçekten de sel oluyor ve kardeşiniz boğuluyor. O okudukça kitabın yazdıkları hep doğru çıkıyor. Ve nihayet okuduğunuz kitabın sonuna geliyorsunuz ve kitabın son cümlesi şu oluyor:“ Bu kitabı seni yaratan Allah yazmıştır“

Şimdi soruyorum size. Sizce önceki yazılanların hepsi doğru çıktıktan sonra Bu son cümle yanlış mıdır?

Eminim ki bazılarınız bana:(benim elime böyle bir kitap geçmedi ki Allahın varlığına emin olayım) diyecek. Şu an dünyada bundan çok daha fazla mucizeleri olan bir kitap var. Ancak acaba bu kitabı kaçımız alıp da okuduk? Bu kitap Kurandır.

Argümanınız sıkıntılı.

Allah kehanet ile kendini isbata kalkışacak kadar aciz midir?

Dünyanın 3/2'si yanlış hatırlamıyorsam sular altında kalmıştı tufanda, ki bu dünyanın sonu demek...

Nuh'un bu selden bir gemi ile kurtulup, hayvan ve insanların türlerinin devamını sağladığına inanmak mümkün bir şey değil.

Tırtılın kelebeğe dönüşmesini mucize olarak gören siz, böyle büyük bir fırtınada Nuh'un gemisiyle kurtulması mucizesine nasıl inanıyorsunuz hayret!

Bu gibi kıssalar Kuran'ın Allah'ını tek başına çürütmeye yeter...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sadece doğaya bakmak ve yorumlamak yeterli.

Kötü görünen şeylerin aslında bir nevi tabiatın devamlılığını sirkülize eden bir şey olduğu açık

Ama o sirkulize sistemi yaratan da Tanri. Bunu da goz onunde bulundur.

Mesela derler ki, aslinda hayvnlarin birbirini yiyerek yasama devam etmesi vahsice gorunuyor. Ama onlar bunu yapmasa dogal denge bozulur ve sahire.

Unutmayin ki eger bir tanriya inaniyorsaniz, o sistemin kendisini tasarlayan da Tanridir. Yani bunlar aslinda kotu seyler degil diyemezsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Unutmayin ki eger bir tanriya inaniyorsaniz, o sistemin kendisini tasarlayan da Tanridir. Yani bunlar aslinda kotu seyler degil diyemezsiniz.

Derim, sen diyemezsin o başka...

Çünkü sen Tanrı'yı kişiselleştirip ona iyilik gibi insani bir anlam, sıfat yüklüyorsun.

Doğayı bir bütün olarak ele alırsan doğanın işleyişle ilgili ufak detaylara takılıp kalmazsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kötü olan olmayan Tanrı değil kötü olan insandır. İnsan iyi olsa dünya üzerinde sapık islam dini olmazdı. İnsanlarda kendisi gibi ahlaksız bir tanrı yarattı. Dinleri insanlar uydurdu insanlar kendileri gibi din uydurdu kendileri gibi kötü dinler.

tarihinde zeus- tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah ne zaman demiş sel olacak yangın olacak fırtına olacak diye yahu? Kuran'da sürekli yanacaksınız yanacaksınız yanacaksınızdan başka ne kehanet var? Yok lav içeceksiniz, yok diken yiyeceksiniz yok kızgın demirle dağlanacaksınız gibi psikopat tehditlerinden başka ne var? Tabii bir de bize köle olursanız bunların hiç bir olmayacak, şarap içip et meyve yeyip hurilerle oynaşacaksınızdan başka? Bunlar mı kehanet?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir tanrı düşünün,çok iyi bir insan var diyelim ve o insan tanrının dininden olmadığı için sonsuza kadar yanacak ve işkence görecek.Sizce tanrının sonsuza kadar yakması ve işkence çektirmesi kadar acımasız olması mantıklı geliyor mu?

Zaten tarının sonsuza kadar yakması vs... cezalar aslında bir "ceza" değildir.

Ceza, toplum düzeninin korunması için verilir.

Ceza ile;

Ya suç işleyen bireyi akıllandırırsınız ve topluma geri yollarsınız (hapis cezası)

Ya suç işleyen bireyi, toplumdaki diğer suç işleme potansiyeli olan bireyler için bir göz korkutma olarak örnek gösterirsiniz,

Birey eğer çok psikopat ise onu ortadan kaldırarak toplumu, o bireyden korursunuz.

vs...

Amaç görüldüğü gibi toplumsal huzurun sağlanmasıdır çünkü toplumun devam etmesi gereklidir. Yani geleceğe yatırım vardır.

Peki sonsuz cehennem "cezası" ile amaçlanan ne olabilir? Geleceğe yatırım yoktur, azap zaten sonsuz sürededir...

Sonsuz işkence sadece "intikam" maksadı ile verilebilir ki bu, aslında insani bir yanılsamadır. İntikam hiçbir şeyi çözmez.

O halde tanrı, yanılgı içerisindedir veya aslında tanrı yoktur.

tarihinde BabyKnightt tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...