queenofhearts 0 Haziran 5, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 5, 2009 gönderildi senin dediğin cilbab. onun dışında başörtüsü de var (himar) ikisi de kur'anda geçiyor. eski türklerde himar ve cilbab var mıydı?? Link to post Sitelerde Paylaş
Synthesizer 0 Haziran 5, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 5, 2009 gönderildi Yoktu. Ne olacak ? Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Haziran 5, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 5, 2009 gönderildi Yoktu. Ne olacak ? peki bizde olmayan giysinin kullanılış hükmünden nasıl sorumlu oluruz? Link to post Sitelerde Paylaş
Synthesizer 0 Haziran 5, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 5, 2009 gönderildi Hüküm giysi değil örtünme. İstersen astronot elbisesiyle örtün. Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Haziran 5, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 5, 2009 gönderildi Hüküm giysi değil örtünme. İstersen astronot elbisesiyle örtün. peki neden türbanla örtünüyorlar araplara ait komik kıyafete benzeyen şeylerle örtünmek şart mı?? diğerleri çıplak mı dolaşmakta? astronot değilimki ben işte demek istediğim de o zaten!! afrikalı kabileler üstsüz dolaşıyor onlara ahlaksız demeye hakkın var mı sence?? araba ait herşeyi üzerinize almışsınız Link to post Sitelerde Paylaş
Satsuma54 0 Haziran 5, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 5, 2009 gönderildi gelenekçi müslümanlara karşı reformcu müslümanları desteklemek beyhude bir tutumdur. bir yerde okudum: reformcular (yalnızca kurancılar) allah diyor, gelenekçiler (sünnet taraftarları) peygamber diyor diye... ama bunlar birbirine karşıt şeyler değil ki: allah da sonuçta muhammed'in uydurması. yani her iki durumda da muhammed'in dediğini yapmış oluyorsunuz. saygılarımla. Link to post Sitelerde Paylaş
Synthesizer 0 Haziran 5, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 5, 2009 gönderildi Goddes. Kadının eli ve yüzü dışındaki yerlerini namahrem kişilere göstermesi caiz değildir. Bunun kıyafet isimleri ve şekilleriyle bi alakası yok. Üstsüz gezmek elbette ahlaksızlıktır. İster Afrika'lı yerli olsun ister danimarka'da oğluyla evlenen kadın olsun. Link to post Sitelerde Paylaş
Pinokio 0 Haziran 5, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 5, 2009 gönderildi (düzenlendi) Synthesizer, bu sana göre ahlaksizdir, bana göre ahlaksizdir. Fakat bir afrikaliya göre ahlaksizlik degildir. Onlarda'da illa ki bir ahlak sinirlamasi vardir, fakat bunun bizimkilerle farkli olmasi olagandir. Eger, bunun tersini savunacak olursaniz'da, ön yargidan bir farki olmaz. Bu uzak doguda birisinin severek böcek yerken, bizlerin igrenmesi gibi birsey. Bizler onlarin yediklerinden igrenirken, onlar bizlere kimbilir aptallar, bu tatlari nasilda denemezsinizgibi seyler diyorlardir. Veya ayni sekilde, hristiyanlarin cogul evliligi ahlaksiz bulmasi, fakat sizlerin yani müslümanlarin bulmamasi gibi birsey bu. Veya, sübyanciligi ben ahlaksiz bulurken, sizlerde bunu akla yatkin birsekilde, ve bizlerin ahlak anlayisina bir sekilde uydurma cabasiicine girmeniz gibi birsey.. Haziran 5, 2009 tarihinde Pinokio tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
UluCuvcuv 0 Haziran 6, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 6, 2009 gönderildi Goddes. Kadının eli ve yüzü dışındaki yerlerini namahrem kişilere göstermesi caiz değildir. Bunun kıyafet isimleri ve şekilleriyle bi alakası yok. Üstsüz gezmek elbette ahlaksızlıktır. İster Afrika'lı yerli olsun ister danimarka'da oğluyla evlenen kadın olsun. Vay şeriatçımız bu seferde Evrensel Ahlak kurallarına el atmış. Yok böyle bir şey kardeşim. Sana göre küçük yaşta bir kızla evlenmek yada bir oğlanla birlikte olmak ahlaksızlık olabilir ama arap ülkelerinde böyle değil. Hatta Osmanlı da ki "oğlancılık" Acemlerden geldiği söylenir.Ve gayet doğal birşeydi bu.Padişahların, vezirlerin "oğlanlara" şiir yazdığı bile olmuştur. Yani o zaman bu normal iken şuanda ahlaksızlıktır. Şu anda Türkiyede gögüsleri açık dolaşmak ahlaksızlık olarak görülür fakat "ilkel kabileler" de böyle değildir. Yani Evrenin her noktasında geçerli bir ahlak kurallar bütünü yoktur. Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Haziran 6, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 6, 2009 gönderildi Goddes. Kadının eli ve yüzü dışındaki yerlerini namahrem kişilere göstermesi caiz değildir. Bunun kıyafet isimleri ve şekilleriyle bi alakası yok. Üstsüz gezmek elbette ahlaksızlıktır. İster Afrika'lı yerli olsun ister danimarka'da oğluyla evlenen kadın olsun. sana inanmakta zorlanıyorum afrikadaki kendi halinde bir kadına nasıl ahlaksız dersin ya sen de o bölgede doğsaydın?? birinci derece akrabalarla evlenmek suçdur ayrıca batıda işte sizlerin bu abuk namus anlayışı insanları uzaklaştırıyor biraz da Link to post Sitelerde Paylaş
Lucretius 0 Mart 13, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 13, 2010 gönderildi Güncelleme... Link to post Sitelerde Paylaş
anti-christ 0 Mart 13, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 13, 2010 gönderildi bu başliğin açildiği günü hatirlarim, hey gidi günler hey... nereden nereye....! şimdi bu başliği açan deicide bile yok ortada, her şey bitti dostlar her şey... hiç bir şeyin tadi tuzu anlami kalmadi. Link to post Sitelerde Paylaş
kafir 0 Mart 13, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 13, 2010 gönderildi bu başliğin açildiği günü hatirlarim, hey gidi günler hey... nereden nereye....! şimdi bu başliği açan deicide bile yok ortada, her şey bitti dostlar her şey... hiç bir şeyin tadi tuzu anlami kalmadi. Ne oldu? İntihar mı edecen? Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Mart 13, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 13, 2010 gönderildi başka nikle yazıyor bence kendisi Link to post Sitelerde Paylaş
eskidunya 0 Mart 14, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2010 gönderildi Bu konu hakkında isabetli bir yorum yapabilmek için tahrif edilmekle pratiğe geçirilememe konusunu ayırt etmek gerekiyor. Çünkü tahrif, Kuran'ın değiştirilmesi ve iddia ettiği hükümlerin kaybolmasına denir zannımca. Pratiğe geçirlememe durumu ise ayrı, çünkü yanlış anlaşılmalar her zaman olur ve tersini iddia eden kaynak bundan sorumlu olmaz. Allah birçok kez Müslümanların bu durumunu kitapta belirtmiştir. Gönderilen kitaplardan Kuran hariç hepsinin tahrif edildiğine inanılır, sanki Kuran'ın gönderildiği toplum çok ulu ve hümanistti de kitabın uygulanışında sorun olmayacaktı. Gönderilen insanlık aynı olduğundan hiçbir şey değişmedi, bir şey dışında. O da Allah'ın bu sefer doğrunun yok olmasına izin vermediği gerçeği. Yani özetlersek Kuran'ın diğer kitaplardan farkı sadece pratiğe geçirilişinde sorun yaşanması. Özü değişmiş olsaydı tahrif konusunda söylenenler haklı olurdu. Link to post Sitelerde Paylaş
kenzo 0 Mart 14, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2010 gönderildi Gönderilen insanlık aynı olduğundan hiçbir şey değişmedi, bir şey dışında. O da Allah'ın bu sefer doğrunun yok olmasına izin vermediği gerçeği. Yani özetlersek Kuran'ın diğer kitaplardan farkı sadece pratiğe geçirilişinde sorun yaşanması. Yahu hiç düşünmüyor musunuz, "Allah neden önceki kitaplarını korumadı, onların değiştirilmesine, doğrunun yokolmasına izin verdi" diye? Bu Allah denen zamazingo deneme yanılma ile mi öğreniyor? En sonunda mı jeton düştü? Link to post Sitelerde Paylaş
kenzo 0 Mart 14, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2010 gönderildi Birde kur'andan, tavratın ve incilin bozuldugunu (pratiğin değil bu kitapların lafzının bozuldugunu)ifade eden ayetleri verebilir misiniz? Link to post Sitelerde Paylaş
eskidunya 0 Mart 14, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2010 gönderildi Yahu hiç düşünmüyor musunuz, "Allah neden önceki kitaplarını korumadı, onların değiştirilmesine, doğrunun yokolmasına izin verdi" diye? Bu Allah denen zamazingo deneme yanılma ile mi öğreniyor? En sonunda mı jeton düştü? Düşünmüyor muyum sanıyorsunuz sevgili kenzo... Aklımdan çıkmıyor, üreteceğim her düşünce bu iddianın aksine oluyor. İstediğiniz ayetleri malesef bilmiyorum fakat İsa'nın İncil'deki konumu ile Kuran'daki konumunun açık farklılığı buna kanıt olarak görülebilir. Yani sadece Kuran'daki iddia inancına, tüm kitapların Allah'tan geldiği ve sadece Kuran'ın bozulmadığı iddiasına. Link to post Sitelerde Paylaş
kenzo 0 Mart 14, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2010 gönderildi İstediğiniz ayetleri malesef bilmiyorum fakat İsa'nın İncil'deki konumu ile Kuran'daki konumunun açık farklılığı buna kanıt olarak görülebilir Hristiyanlar zaten tanrı tarafından gönderilmiş bir incile inanmaz ki. Onlara göre incil zaten azizlerin yazdıgı ve özellikle isa'nın hayatını anlatadan bir kitaptır. İncilin Allah'tan geldiği ama daha sonra bozuldugu iddiası müslümanlara ait. Adamlara dinlerini öğretiyoruz anlayacağın. Adam isa'yı peygamber olarak görmüyor, adamlar incili vahiy kitabı olarak görmüyor bizim müslümanlar "hayır siz yanlış biliyorsunuz" diye itiraz ediyorlar ) Ama ben kur'anda önceki kitapların lafzının bozulduğuna dair bir ayet göremedim. kur'anda da sürekli pratikten kaynaklanan sorunlara vurgu yapılmış. Ve hatta kur'anın özellikle tevratı doğrulamak için gönderildiği ifade edilmiş. Bozulmuş bir kitabın nesini doğrulayacaksın? Allah'ın adeta deneme yanılma ile öğrenmesi, onlarca kitap, peygamber gönderip en sonunda Muhammedde dini korumaya alması çok komik geliyor bana. Link to post Sitelerde Paylaş
eskidunya 0 Mart 14, 2010 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2010 gönderildi (düzenlendi) O yüzden sadece Kuran inancına göre doğruluğu olduğunu belirttim. Anlattığım her şey sadece Kuran'ın iddialarına göre doğru sayılabilir. Hristiyanlıkla İslamın farklarının anlatılandan çok daha fazla olduğunu biliyorum. Doğrulamadan anlatılmak istenen yine Kuran inancına göre Tevrat, Zebur ve İncil'in de Allah'ın kitapları olduğu ve değiştirildiği fakat bunların oluşumunun Allah'tan başka kimsenin isteğiyle olmadığı yönünde olmalı. Deneme-yanılma yolu ise dindar bakış açısından bakılmadığı zaman inanılmaz bir koz. Dindar bakış açısı zaten bakış açısı bile değil, körü körüne iman, yani cehennem korkusuyla inanmak. Diğeri ise akla ve felsefeye dayanıyor. Mart 14, 2010 tarihinde eskidunya tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts