Jump to content

Hz Aişe'nin altı yaşında evlenmesi


Recommended Posts

hz-ay%C5%9Fe_397638.jpg

Fasil : İSRÂ` VE Mİ`RÂC HADÎSİ

Konu : Hz. Peygamber`in Hz. Âişe ile evlenmesi

Ravi : Ümmü`l-mü`minîn Âişe

Baslik : PEYGAMBERİMİZİN HAZRET-İ ÂİŞE İLE NİŞANLANMASI

Hadis : Rivâyete göre şöyle demiştir: Ben altı yaşında bir kız iken Nebî salla`llahu aleyhi ve sellem beni akd ve nikâh eylemişti. (Üç sene sonra) biz Medîne`ye hicret ettik. Hâris İbn-i Hazrec oğullarının menziline indik. Müteâkıben ben, sıtmaya tutuldum. Bu cihetle saçım döküldü. (Hastalıktan kurtulduktan sonra) saçım gürleşti, uzayıp omuzlarıma döküldü. Bir kere ben, arkadaşlarımla berâber salıncakta oynarken annem Ümmü Rumân bana doğru geldi ve beni çağırdı. Ben de annemin yanına geldim. Beni ne edeceğini bilmiyordum. Annem elimi tuttu. Tâ evin kapısı önün (e geldiğimizde ora) da beni durdurdu. Ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum. Nihâyet soluğum biraz yatıştı. Sonra annem biraz su aldı. Onunla yüzümü, başımı sıvazladı. Sonra beni eve koydu. Evde Ensâr`dan birtakım kadınlar hazır bulunyordu. Bunlar bana: - Hayır ve bereket üzere geldin, hayırlı kısmet getirdin! di(ye alkışla) dılar. Annem beni bu kadınlara teslîm etti. Bunlar da benim kılığımı, kıyâfetimi düzlediler ve Resûlullah`a teslîm ettiler. Beni hiçbir şey sıkmadı. Ancak Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem`i habersiz görünce sıkıldım. (Resûlullah bir sedir üzerine oturmuştu. Yanında Ensâr erkeklerinden, kadınlarından oturanlar vardı. Beni Resûlullah yanına oturttu). Ensâr kadınları beni Resûlullah`a takdîm ettiklerinde ben dokuz yaşında bir kızdım.

HadisNo : 1553

Buhari, e’s-Sahih, Kitabu Menakıbi’l-Ensar/44; Tecrid, hadis no. 1553

Fasil : NİKAH BÖLÜMÜ

Konu : Resulullah (sav)`ın Zevceleri

Ravi : Aişe

Hadis : Resulullah (sav), ben altı yaşında iken benimle evlendi. Medine`ye geldik. Beni`l-Haris İbnu`l-Hazrec kabilesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (İyileşince) saçım yine uzadı. Annem Ümmü Ruman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensardan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mübarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık-kıyafetime çeki düzen verdiler. Beni, [kuşluk vakti aniden] Resulullah (sav)(`ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O`na teslim etti. O gün ben dokuz yaşında idim.

HadisNo : 5611

hz-ai%C5%9Fe-ile-evlenmek-yerine-evlat-edinmeliydi.jpg

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadına değer veren bir kitap olsa bir kadını iki erkeğe eşit tutamazdı. (bkz. Bakara 282.)

Söz konusu ayetti isterseniz yazayım ve üzerine düşünelim çünkü Kur'an-ı Kerim de yanlış anlaşılırsa düşünülerek okunduğunda çözümlenebilir.

Ey âmenû olanlar! Birbirinize belirli bir süreye kadar borç verdiğiniz zaman onu yazın (senet yapın). Aranızda bir kâtip onu adaletle yazsın. Ve kâtip, Allah'ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan çekinmesin, aynı şekilde yazsın. İzerinde hak bulunan (borçlu) da yazdırsın. Ve Rabbi olan Allah'a karşı takva sahibi olsun (ve emirlerinden sakınsın) ve ondan bir şey eksiltmesin. Fakat, eğer üzerinde hak olan (borçlu) olan kişi, sefih (aklı ermeyen) veya zayıf (küçük, güçsüz) ise veya kendisi onu (söyleyip) yazdıramayacak bir durumda ise o taktirde velisi onu adaletle yazdırsın. Ve erkeklerinizden iki kişiyi şahit tutun. Fakat eğer iki erkek bulunamıyorsa, o zaman şahitlerden razı olacağınız bir erkek ve iki kadını (şahit) tutun ki ikisinden biri unutursa o taktirde, diğeri ona hatırlatır. Şahitler çağrıldıkları zaman (şahitlikten) kaçınmasınlar. Borç büyük olsun, küçük olsun vadesine kadar onu yazmaktan usanmayın. İşte bu, Allah'ın katında en adil ve şahitlik için en sağlam, şüphe etmemeniz için en yakın olandır. Ancak aranızda devretmeye hazır olan peşin bir ticaret (alım-satım) ise, o zaman bunu yazmamanızdan dolayı sizin üzerinize bir günah yoktur. alım-satım yaptığınız zaman da şahit tutun. Kâtibe (yazıcıya) ve şahitlere bir zarar verilmesin. eğer bunu yaparsanız (bir zarar verirseniz) bundan sonra o mutlaka sizin için bir fısk olur. Allah'a karşı takva sahibi olun. Allah size öğretiyor. Ve Allah, herşeyi en iyi bilendir."

Şimdi itiraz ettiğiniz noktaya değinmek istiyorum:

Ve erkeklerinizden iki kişiyi şahit tutun. = iki erkek şahit gerektiği söyleniyor

Fakat eğer iki erkek bulunamıyorsa, = eğer iki erkek bulamıyorsan bunu yapacağını söyler

o zaman şahitlerden razı olacağınız bir erkek = eğer diyor ki iki tane yok ise bir erkek te olur şahidin olur diyor

ve iki kadını (şahit) tutun ki ikisinden biri unutursa o taktirde, diğeri ona hatırlatır. = bu konu gerçektir mevzu para olduğunda kadın unutuyor buna şahidim isteyen istediğini desin iki kez bu işin içinde kalmışlığım vardır.Yaşamayan bilmez.

Ancak siz yine de daha çok sağlama alıp daha da çok şahit bulunduramazsınız denemez elbette.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Multiplayer1 sormuş olduğunuz ayetin anlamını düşünerek çözdüm aslında her şey çok mantıklı yarım saat kadar sürdü elde kağıt üzerine çalışarak çözdüm Yüce Allah'ın izni ile. Önceki yanıtımı kendim doğru bulamadım tam bir açıklayamadığımı düşündüm.

Eğer şahit sayısını en çok olacak şekilde düşünürsek 1 erkek yerine iki kadın iki erkek yerine dört kadın şahit gerekiyor diyelim en zoru bu ki bu işi zorlaştırıyoruz gibi gözükebilir sonuç 4 tür. Şimdi neden bunu söylediğimi, saçmaladığımı düşünebilirsiniz ancak işin sonucuna sabrederseniz şaşıracaksınız. Dört unsur vardır; katip;borç veren kişi;borç alan kişi;şahit. Bu dört unsur bulunmalıdır ve bunların her birisi bayan olsa dahi zaten orada dört kişi vardır yani asıl mesele bu unsurları meydana getirmek, işi güzelce yapmaya çalışmaktır sevgi ve saygılarımla düşünmekle kalınız.

tarihinde Gokhanx1 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve Kur'an-ı Kerim kendisinden başkasına uyulmamasını emir verir bu sonu düşünerek varılabilir, okunarak varılabilir. Kur'an-ı Kerim de evliliğe dair bir bilgi yer almıyor o yüzden bu dert bana dokunmuyor eğer sizin kişilere karşılıksız para vermeniz , ana ve babanıza güzel söylemek için, yoksulu doyurmak için gerçekten anlayabilmeyi diliyor iseniz neden yazanları hiç düşünmüyorsunuz . Asıl bu derece kötü yorumları, şahitlik etmediği halde nasıl savunuyorlar mantığı yok diğer kişilerin hiç inancı yok ama yine de kendilerince bir şey yapmak peşindeler onlara bakarak bir yere varamazsınız çünkü İslamiyet kişilere göre değil kitaba göredir. Şimdi ben desem ateisim öyle böyle yok benimki öyle değil derler o gibi düşünelim pekii sizin kurallarınız nedir nerede yazar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve Kur'an-ı Kerim kendisinden başkasına uyulmamasını emir verir bu sonu düşünerek varılabilir, okunarak varılabilir. Kur'an-ı Kerim de evliliğe dair bir bilgi yer almıyor o yüzden bu dert bana dokunmuyor eğer sizin kişilere karşılıksız para vermeniz , ana ve babanıza güzel söylemek için, yoksulu doyurmak için gerçekten anlayabilmeyi diliyor iseniz neden yazanları hiç düşünmüyorsunuz . Asıl bu derece kötü yorumları, şahitlik etmediği halde nasıl savunuyorlar mantığı yok diğer kişilerin hiç inancı yok ama yine de kendilerince bir şey yapmak peşindeler onlara bakarak bir yere varamazsınız çünkü İslamiyet kişilere göre değil kitaba göredir. Şimdi ben desem ateisim öyle böyle yok benimki öyle değil derler o gibi düşünelim pekii sizin kurallarınız nedir nerede yazar..

Ayet net. 1 erkek bulmamız da ısrar ediyor. 4 kadının şahitliğini açıkca kabul etmiyor. Sense madem 1 erkek 2 kadına eşit 4 kadın şahit tutulabilir diyorsun. Birincisi insan eşitliği konusunda hiç bir tavır gözetmiyorsun. İkincisi ayeti kıvırıyorsun. Sen Allah'ın dediğini mi değiştiriyorsun yoksa bize mi uyarlıyorsun Değiştiriyorsan kendini Allah'la bir tutuyorsundur değiştiriyorsan kendini peygamber sanıyorsundur.

Ayrıca bu şahitlik kurallarında unsurların şahit gösterilebileceği konusunda bir bilgi yok. Katip, borç veren ya da borcu alan zaten şahit gösterilemez. Teorin güzel hazırlanmış ama arkasını dolduracak kanıtın yok.

Teşekkür ederim.

tarihinde multiplayer1 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve Kur'an-ı Kerim kendisinden başkasına uyulmamasını emir verir bu sonu düşünerek varılabilir, okunarak varılabilir. Kur'an-ı Kerim de evliliğe dair bir bilgi yer almıyor o yüzden bu dert bana dokunmuyor eğer sizin kişilere karşılıksız para vermeniz , ana ve babanıza güzel söylemek için, yoksulu doyurmak için gerçekten anlayabilmeyi diliyor iseniz neden yazanları hiç düşünmüyorsunuz . Asıl bu derece kötü yorumları, şahitlik etmediği halde nasıl savunuyorlar mantığı yok diğer kişilerin hiç inancı yok ama yine de kendilerince bir şey yapmak peşindeler onlara bakarak bir yere varamazsınız çünkü İslamiyet kişilere göre değil kitaba göredir. Şimdi ben desem ateisim öyle böyle yok benimki öyle değil derler o gibi düşünelim pekii sizin kurallarınız nedir nerede yazar..

Ateizmin herhangi bir toplu organizasyonu ya da yöneticisi fikir babası yoktur. İnsanlar kişisel olarak bu dereceye geliyorlar. Hiç birimizin yönetilmeye ya da biat edeceği kurallara ihtiyacı yok. Hepimiz kendi içinde farklı düşünen ve birbirlerine saygı duyan bireyleriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gokhanx1 neden ayetleri kendi ahlakı kuralına göre esnetmek için bu kadar çok ugraşıyorsun ki?Sanırım zeki olmandan. Zekan seni bu kurala yorum yapmaya itiyor oysaki ayet net eşitlik yok.Allah bunu boyle istemiş olamazmı bence yorum yaparak muslumanlıktan uzaklasıyorsun bir ateist olarak allahın dogrularını savunmanı beklerim yorumlamanı değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...