sağduyu 0 Aralık 19, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2014 gönderildi Macht 20. yy.'ın başında atom diye birşey yoktur diyerek öldü; bazıları da öyle. Öyleyse atomu evrensel kabul etmemeli miyiz? Yukardan tüm insanlığa ve tüm zamanlara gönderildiğini iddia ettiğin dinini bir bilimsel buluş ile mi kıyaslıyorsun? Yahu senin tüm insanlığa gönderildi dediğin kitabı tam bin küsur yıldır insanığın %99, 999999...'u okumamış, %80-90'ı hiç duymamış, hala evrensellikten bahsediyorsun? 632 yılında sadece bir avuç arabın haberi olduğu bir din nasıl evrensel oluyor, bir anlatsana. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Aralık 19, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2014 gönderildi kuranda bazı evrensel mesajlar olabilir... Ama bu onun evrensel bir sorumluluk nesnesi olduğu anlamına gelmez... Herkesin kurandan sorumlu olması için o herkese aynı açıklıkla ve kolaylıkla ulaşmış anlaşılmış olması gerek ki böyle değiL... Bu yüzden herkesin kurandan sorumlu tutulması adaletsiz olur... Link to post Sitelerde Paylaş
Latte 0 Aralık 19, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2014 gönderildi (düzenlendi) Yahu senin tüm insanlığa gönderildi dediğin kitabı tam bin küsur yıldır insanığın %99, 999999...'u okumamış, %80-90'ı hiç duymamış, hala evrensellikten bahsediyorsun? Kuran'ın içerisinde tüm insanlığın tereddütsüz kabul edebileceği, yazıldığı çağı aşan metinler olsaydı, dünyanın 4/3'ü okumamış, hiç duymamış olsa da o kitap yine evrensel olurdu. Kıstas bu olmamalı... Aralık 19, 2014 tarihinde Mırnaw tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Aralık 19, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2014 gönderildi Kuran'ın içerisinde tüm insanlığın tereddütsüz kabul edebileceği, yazıldığı çağı aşan metinler olsaydı, dünyanın 4/3'ü okumamış, hiç duymamış olsa da o kitap yine evrensel olurdu. Kıstas bu olmamalı... Kitabın kendi içinde evrensel olup olmaması değil mesele, tüm insanlığa ulaşamadıktan sonra evrensel olsa ne olur, olmasa ne olur? İslam'ın iddiası bu kitabın tüm insanlara gönderildiğidir. Tüm insanlığa gönderildiği iddia edilen kitap tam 1000 küsür yıldır insanlığın %99, 999..'u tarafından okunmamışsa nerede kalır evrenselliği? Buradaki evrenselliğe kitabın içeriği açısından değil, insanlığın tümüne ulaşıp ulaşmadığı açısından bakılması lazım. Kitabın içeriği mükemmel bile olsa tüm insanlığa ulaşmadıktan sonra ne işe yarar o kitap? Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Aralık 19, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2014 gönderildi Kitabın kendi içinde evrensel olup olmaması değil mesele, tüm insanlığa ulaşamadıktan sonra evrensel olsa ne olur, olmasa ne olur? İslam'ın iddiası bu kitabın tüm insanlara gönderildiğidir. Tüm insanlığa gönderildiği iddia edilen kitap tam 1000 küsür yıldır insanlığın %99, 999..'u tarafından okunmamışsa nerede kalır evrenselliği? Buradaki evrenselliğe kitabın içeriği açısından değil, insanlığın tümüne ulaşıp ulaşmadığı açısından bakılması lazım. Kitabın içeriği mükemmel bile olsa tüm insanlığa ulaşmadıktan sonra ne işe yarar o kitap? sorumlu tutulmak bakımından evrensel olamaz zaten... Yani onu hiç duymayan birini kurandan sorumlu tutmanın saçmalığı ortada... Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Aralık 19, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2014 gönderildi sorumlu tutulmak bakımından evrensel olamaz zaten... Yani onu hiç duymayan birini kurandan sorumlu tutmanın saçmalığı ortada... Ee, adalet ne olacak o zaman? Ama zaten Allah için adalet falan önemli değil ki, onun amacı insan yakmak. Link to post Sitelerde Paylaş
ilkeli 0 Aralık 19, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2014 gönderildi Kuran evrensel değil, gökseldir. Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Aralık 19, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2014 gönderildi Soru yanlış. Evrensel olmak bir meziyet değildir. Kuran'ın evrensel geçerliliği var mıdır diye sorulması gerekir, yanıtı da hayır, kesinlikle yoktur şeklindedir. Değil evrensel, hiç bir geçerliliği yoktur. Pinokyo masalı evrenseldir. Çok yaygın bilinir çünkü. Ama pinokyo diye bir perinin canlandırdığı bir canlı kuklanın yaşamış olduğu iddia edilebilir mi, hayır. Bu iddianın hiç bir geçerliliği yoktur, bu bir masaldır. Link to post Sitelerde Paylaş
multiplayer1 0 Aralık 19, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2014 gönderildi (düzenlendi) Tevbe 5 ne kadar ahlaki? Bir insanı senin gibi düşünmüyor diye öldürmek? Aralık 19, 2014 tarihinde multiplayer1 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Pahis 0 Aralık 20, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2014 gönderildi Hiç ilgisi yok. LİBAS (GİYECEKLER) BÖLÜMÜ|İpek Hakkında|ebu davudnesai|Ali|Resulullah (sav) bir miktar ipek alıp sağ avucuna koydu, bir miktar da altın alıp sol eline koydu sonra da: "Şu iki şey ümmetimin erkek kısmına haramdır" buyurdu. [Tirmizi, ve Nesai'de Ebu Musa'dan gelen diğer bir rivayette; "Ümmetimin erkeklerine, ipek elbise ve altın haram kılındı, kadınlarına helal kılındı" buyrulmuştur.] |Ebu Davud, Libas 14, (4057); Nesai, Zinet 40, (8, 160)|5286 Mesele açlık olsaydı, kadınlara helal olmazdı. Kendilerince mantıklı bir sebebe dayandırılabilecek, sıradan bir manyaklık sadece. KAPLARLA İLGİLİ BÖLÜM|Kaplar|buharimüslimtirmiziebu davudnesaiibnu mace|Huzeyfe|Resulullah (sav)'ın şöyle dediğim işittim: "İpek ve ibrişim elbise giymeyin. Altın ve gümüş kaplardan su içmeyin, onlarda yemek yemeyin. Zira bu iki şey dünyada onlar (kafirler), ahirette de sizin içindir." |Buhari, Et'ime 28, Eşribe 28, Libas 25; Müslim, Libas 4, (2067); Tirmizi, Eşribe 10 (1879); Ebu Davud, Eşribe 17 (3723); Nesai, Zinet 87, (8, 198, 199); İbnu Mace, Eşribe 17, (3414)|143 Yahu iyi ki hükümete, diyanete biraz giydirelim dedik..Bu saçma sapan hadisleri tartışmak zorunda kalmak, asıl konudan uzaklaşmak demek olacak ama..Göya altını,zineti yasaklayan Muhammede Allahının cevabını yapıştarayım da konu uzamasın.. De ki: "Allah'ın, kulları için yarattığı zîneti ve temiz rızkı kim haram kılmış?" De ki: "Bunlar, dünya hayatında mü'minler içindir. Kıyamet gününde ise yalnız onlara özgüdür." Ha aynı kaynaklarda geçen Muhammedin altın yüzüğüne, ipek giyen sahabelere vs.. hiç girmeyeyim..Ha işte bütün bunların varlığı bir takım müslümanların, bu olsa olsa o dönem içindir şeklinde demesine sebep olmuş ve yukarıda bahsettiğim şekilde dillendirilir olmuştur. Yanlıştır doğrudur pek bilmem..İşime geldiği için kullandım..Bağlayayım, işte İslam da böyledir..Her şarta ve devre göre uyarlanabilir..Yerseniz evrenseldir yemezseniz lokaldir.. Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Aralık 20, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2014 gönderildi Hadi bu "evrensel" kitaba göre kutuplarda namaz kıl, oruç tut tutabilirsen! Link to post Sitelerde Paylaş
mmmrkl 0 Aralık 20, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 20, 2014 gönderildi Yukardan tüm insanlığa ve tüm zamanlara gönderildiğini iddia ettiğin dinini bir bilimsel buluş ile mi kıyaslıyorsun? Yahu senin tüm insanlığa gönderildi dediğin kitabı tam bin küsur yıldır insanığın %99, 999999...'u okumamış, %80-90'ı hiç duymamış, hala evrensellikten bahsediyorsun? 632 yılında sadece bir avuç arabın haberi olduğu bir din nasıl evrensel oluyor, bir anlatsana. İyi de hiçbirşey pat diye olmazki! bir süreç lazım; bugün, o bir avuç mekkeliden 1-2 milyara ulaşmış. kuranda bazı evrensel mesajlar olabilir... Ama bu onun evrensel bir sorumluluk nesnesi olduğu anlamına gelmez... Herkesin kurandan sorumlu olması için o herkese aynı açıklıkla ve kolaylıkla ulaşmış anlaşılmış olması gerek ki böyle değiL... Bu yüzden herkesin kurandan sorumlu tutulması adaletsiz olur... Hayır, Kur'an daki mesajlar, zaten insan fıtratında var, yani her insan yaratılıştan hazır alıyor zaten, Kitap sadece bir öğüt, bir hatırlatma. Kitabın kendi içinde evrensel olup olmaması değil mesele, tüm insanlığa ulaşamadıktan sonra evrensel olsa ne olur, olmasa ne olur? İslam'ın iddiası bu kitabın tüm insanlara gönderildiğidir. Tüm insanlığa gönderildiği iddia edilen kitap tam 1000 küsür yıldır insanlığın %99, 999..'u tarafından okunmamışsa nerede kalır evrenselliği? Buradaki evrenselliğe kitabın içeriği açısından değil, insanlığın tümüne ulaşıp ulaşmadığı açısından bakılması lazım. Kitabın içeriği mükemmel bile olsa tüm insanlığa ulaşmadıktan sonra ne işe yarar o kitap? Sevgili kardeşim, Kur'an,zaten yaratılışında insanın içine konulan şeyleri hatırlatıyor. sorumlu tutulmak bakımından evrensel olamaz zaten... Yani onu hiç duymayan birini kurandan sorumlu tutmanın saçmalığı ortada... Evet. Zaten şöyle bir kural var: Kur'an'dan haberi olmayan kimsenin Allah'a inanması yeterlidir. Tevbe 5 ne kadar ahlaki? Bir insanı senin gibi düşünmüyor diye öldürmek? Yine aynı soru! İyi okursan orada belirlilik takısı var('...Fektulul müşrikiyne...).yani bütün insanları değil, sadece -kendilerine mühletin verildiği- bir grup müşriki kasdediyor. Hadi bu "evrensel" kitaba göre kutuplarda namaz kıl, oruç tut tutabilirsen! Bu konuda Abdülaziz Bayındır'ın Kur'an'dan açıklamaları var, dinlemeni tavsiye ederim -tabii gerçekten merak ediyorsan-. Link to post Sitelerde Paylaş
ateistdusunce 0 Aralık 20, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2014 gönderildi Nasıl bir kitap din allahın oluncaya kadar savaşın ...elleriyle kuculup Cizye verinceye kadar savaşın ganimet edinin ganimetlerin 1/5 allaha ve peygambere atttir...ki bu ganimetler başkasının kazancıdir sürekli batıyorsunuz farkında değilsiniz Link to post Sitelerde Paylaş
ateistdusunce 0 Aralık 20, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2014 gönderildi http://www.milliyet.com.tr/kutuplarda-namaz-saatleri-sorununa-yanit-bulundu/gundem/gundemdetay/16.06.2011/1403243/default.htm Hadi buyur sallamaya bak abdülaziz bayındırmis....al paylaştim gerçekten sacmaliyorsunuz Link to post Sitelerde Paylaş
multiplayer1 0 Aralık 20, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2014 gönderildi Bir grup müşriki kastetmiyor orda. Arapçada da öyle bir takı yok bildiğm kadarıyla. İlk defa senden duydum bu savunmayı da. Özrün kabahatinden büyük. Bir grup müşriki öldürmek allah tarafından emredilince ahlaklı mı oluyor? Beyefendi özür dileyerek söylüyorum ama siz aptal mısınız? Herhangi bir insanın elindeki yaşama hakkını almak nasıl bir ahlaka sığar? Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Aralık 20, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2014 gönderildi (düzenlendi) Evet. Zaten şöyle bir kural var: Kur'an'dan haberi olmayan kimsenin Allah'a inanması yeterlidir. demişsiniz mmmrkl... bu kuralı kim koyuyor ... Aralık 20, 2014 tarihinde kirec tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Aralık 20, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2014 gönderildi İyi de hiçbirşey pat diye olmazki! bir süreç lazım; bugün, o bir avuç mekkeliden 1-2 milyara ulaşmış. İnsan açısından düşünürsen tabii ki olmaz ama her şeye gücü yeten bir tanrının ben insanı imtihan için yarattım dedikten sonra 1000 küsur yıl insanlığın %99'999..'una ulaşamadım demesi kabul edilemez. Sevgili kardeşim, Kur'an,zaten yaratılışında insanın içine konulan şeyleri hatırlatıyor. Sadece bu açıdan bakıyorsan, aşağı yukarı her kitap insanın içindeki bir şeyleri anlatır. Link to post Sitelerde Paylaş
Deniz06 0 Aralık 20, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2014 gönderildi Kur'an evrensel midir? Bu indirdiğimiz, kendinden öncekileri doğrulayan, Mekkelileri ve etrafındakileri uyaran mübarek Kitap'dır. EN'ÂM-92 Biz seni bütün insanlara ancak müjdeci ve uyarıcı olarak göndermişizdir; SEBE-28 Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik. ENBİYÂ-107 Kuranin nasil degistigini gösteriyor. Kücük hedeflerin nasil büyüdügünü gösteriyor. RTEyle benzerlikleri yok mu? Birden fazla yazarı olduğunu ve/veya ordan burdan derlenmiş olduğunu ispatlamış bence.Müslümanlar bu çelişkiyi göremiyor mu? Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Aralık 21, 2014 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2014 gönderildi (düzenlendi) Bu konuda Abdülaziz Bayındır'ın Kur'an'dan açıklamaları var, dinlemeni tavsiye ederim -tabii gerçekten merak ediyorsan-. "Geceyi, gündüzü ve ayı yaratan O’dur" Kuran "Güneş ışınlarını aydınlığa çeviren gündüz dediğimiz varlıktır", "Karanlığın oluşması, Güneş’in batmasından değil, gece denilen varlığın ortaya çıkmasıdır." Bayindir Gündüz: Günün sabahtan akşama kadar süren aydınlık bölümü, gece karşıtı. Gece: Güneş battıktan, gün ağarmaya başlayıncaya dek geçen süre "Evrensel" Kurana göre sabah namazi “Namazı, Güneşin batıya kaymasından gecenin kararmasına kadar; bir de fecirdeki yoğunlaşma sırasında kıl. Fecirdeki yoğunlaşma gözle görülür.” (İsrâ 17/78) Ayette geçen fecr = الْفَجْرِ , güneşten gelen ışınların, doğu ufkunda gök ile yeri ayırmaya başladığı zaman yani tan yerinin ağarma zamanı demektir. Sabah namazı vakti, sabahleyin güneşten yansıyan ışınların, doğu ufkunda yoğunlaşmasıyla yani bu bölgede gökle yerin çıplak gözle açık olarak görülecek şekilde ağarmasıyla başlayan ve güneşin doğmasına kadar süren vakittir. İşte sabah namazı bu vakitte kılınır. Bir başka ayette bu vakit, “Güneş doğmadan önceki vakit = قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ” (Taha 20/130) diye nitelendirilmiştir. Bayindira göre 5 vakit namaz şu gözlemlere göre kılınıyor: SABAH: Kuzey ışıkları batı ucuna kadar belirir. ÖĞLE: Güneşin halesi ve ışık dairesinin, meridyenin sağına doğru kaymaya başladığı an İKİNDİ: Güneşin halesinin orta noktasının bulunduğu yerle, batı noktasının tam ortasına güneş kaydığı an AKŞAM: Doğu tarafında, diğer yönlere göre göreceli olarak karanlık belirdiğinde YATSI: Yatsı batı tarafında beliren aydınlığın yok olmasıyla birlikte. Kutuplarda namaz vakti, Kuranda yazdigi gibi Güneş esas alınarak değil, gözlem yöntemiyle belirleniyor. Bayindir sacmalamis Aralık 21, 2014 tarihinde poiuz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
mmmrkl 0 Aralık 21, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 21, 2014 gönderildi Nasıl bir kitap din allahın oluncaya kadar savaşın ...elleriyle kuculup Cizye verinceye kadar savaşın ganimet edinin ganimetlerin 1/5 allaha ve peygambere atttir...ki bu ganimetler başkasının kazancıdir sürekli batıyorsunuz farkında değilsiniz Bir devletin topraklarında, koruması altında yaşamak isteyenlerin vergi vermesi normal değil mi? O 1/5'lik kısım fakire, acz içinde olanlara, ilim faaliyetlerine...gibi kamu yararı için harcanıyordu, keyfî harcamalara değil. Bir grup müşriki kastetmiyor orda. Arapçada da öyle bir takı yok bildiğm kadarıyla. İlk defa senden duydum bu savunmayı da. Özrün kabahatinden büyük. Bir grup müşriki öldürmek allah tarafından emredilince ahlaklı mı oluyor? Beyefendi özür dileyerek söylüyorum ama siz aptal mısınız? Herhangi bir insanın elindeki yaşama hakkını almak nasıl bir ahlaka sığar? Sen doğru-dürüst bilmiyorsan ben ne yapayım! Müşrik: Herhangi bir müşrik, El Müşrik: Belirli bir müşrik (İngilizcedeki 'the' gibi) Evet. Zaten şöyle bir kural var: Kur'an'dan haberi olmayan kimsenin Allah'a inanması yeterlidir. demişsiniz mmmrkl... bu kuralı kim koyuyor ... Kur'an bir öğüt ve hatırlatmadır sadece; bunu kendisi söylüyor zaten. İnanmak için yeterli donanımla doğuyor insan. İnsan açısından düşünürsen tabii ki olmaz ama her şeye gücü yeten bir tanrının ben insanı imtihan için yarattım dedikten sonra 1000 küsur yıl insanlığın %99'999..'una ulaşamadım demesi kabul edilemez. Sadece bu açıdan bakıyorsan, aşağı yukarı her kitap insanın içindeki bir şeyleri anlatır. Tanrı kendisi yapmıyor, sadece kolaylık veriyor duana göre. Her kitap diye birşey dememek lazım, mesaj bir tane olmalı değil mi: İyilik, doğruluk, merhamet, gayret, tefekkür, takva... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts