Jump to content

Allahın ihtiyacı ve merakı.


Recommended Posts

....
İkinci sebeb ve hikmet:
Nasılki mahlukattaki faaliyet bir iştiha, bir iştiyak, bir lezzetten geliyor.
Ve hattâ herbir faaliyette kat'iyyen lezzet vardır; belki herbir faaliyet, bir nevi lezzettir.
Öyle de Vâcib-ül Vücud'a lâyık bir tarzda ve istiğna-i zâtîsine ve gına-i mutlakına muvafık bir surette
ve kemal-i mutlakına münasib bir şekilde hadsiz bir şefkat-i mukaddese ve hadsiz bir muhabbet-i mukaddese var.
Ve o şefkat-i mukaddese ve o muhabbet-i mukaddeseden gelen hadsiz bir şevk-i mukaddes var.
Ve o şevk-i mukaddesten gelen hadsiz bir sürur-u mukaddes var.
Ve o sürur-u mukaddesten gelen -tabir caiz ise- hadsiz bir lezzet-i mukaddese var.
Hem o lezzet-i mukaddeseden gelen hadsiz terahhumdan, mahlukatın faaliyet-i kudret içinde
ve istidadları kuvveden fiile çıkmasından ve tekemmül etmesinden neş'et eden
memnuniyetlerinden ve kemallerinden gelen ve Zât-ı Rahman-ı Rahîm'e ait -tabir caiz ise- hadsiz memnuniyet-i mukaddese
ve hadsiz iftihar-ı mukaddes vardır ki,
hadsiz bir surette, hadsiz bir faaliyeti iktiza ediyor.
İşte şu hikmet-i dakikayı felsefe ve fen ve hikmet bilmediği içindir ki,
şuursuz tabiatı ve kör tesadüfü ve camid esbabı; şu gayet derecede alîmane, hakîmane,
basîrane faaliyete karıştırmışlar, dalalet zulümatına düşüp nur-u hakikatı bulamamışlar.
Mektubat ( 86 - 87 )

Yüce allahın insanlara tattırdığı azab-ül hadsiz bir hikmettür, alîmane olması kör tesadüfattır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 54
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

saidi nursi diyor ki allah bu alemi ve içlndekileri yaratmaktan zevk alıyor...

Olabilir...

Tabi bu onun bir çıkarımı...

sait nursi risaliyeyi kendisine tanrinin yazdirdiğini düşünecek kadar kaçik ve deli biriydi......

Ey Risale-i Nur! Senin, hakkın dili, hakkın ilhamı olup O’nun izni ile yazıldığına şüphe yok. “Ben, kimsenin malı değilim. Ben hiçbir kitabdan alınmadım, hiçbir eserden çalınmadım. Ben Rabbânî ve Kur’ânîyim. Bir lâyemut’un eserinden fışkıran kerametli bir Nûr’um.” (Müdaafalar 347, Şualar 141)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın olanaksız olduğunun bir kanıtı da bu başlıkta ortaya konan konudur. Şimdi her şeyi allah yarattı deniyor ya… Bu olamaz. Çünkü her şeyi allah yarattıysa, ya da tanrı işte her neyse… Bu durumda başka hiçbir şey yokken bu vardı demektir. Tanrıdan başka hiçbir şeyin olmadığı zamanda ise tanrı, tanrı olamaz. Çünkü tanrı olabilmek için hükmetmek gerekir. Hiçbir şeyi yaratmamış olduğu zamanda bu neyin tanrısıydı? Bir şeyin tanrısı olmadan tanrı olunamaz. Bir şeyin tanrısı olacaksın ki tanrı olabilesin. Tanrısı olacağın hiçbir şey yokken neyin tanrısı olacaksın da tanrı sıfatı alacaksın? O halde sap gibi tek başına tanrı olunmaz. Tanrı, tanrılık yapabileceği varlıklara muhtaç. Hiçbir şeye muhtaç olmayan tanrı iddiası da güme gitti mi… Gitti.

Tanrı saçmalıktır. Olamayacak, boş bir iddiadır. Tanrı yoktur, çünkü olamaz. Olmasının bir yolu yok.

Bunun yanısıra, “başka hiçbir şey yokken bu tanrı nerden vardı” sorunu da var tabii. Onun varlıkları yaratacak güç ve zekasını kim tasarladı? Öyle ya, böyle gelişkin kompleks düzenli bir yapı tasarlanmadan zart diye kendiliğinden oluverir mi? Olamaz.

Demek ki neymiş? Tanrı yokmuş. Neden yokmuş? Olamayacağı için. Tek gerçek vardır, evrimdir. Hiçbir varlık dönüşmeden kalamaz. Her varlık doğar, büyür, ölür ve dönüşür, tekrar ortaya çıkar. Bu döngü sonsuzdur. Bir başlangıcı yoktur. Bir ilk 1 nolu varlık yoktur, olamaz. Böyle bir şeyin olması için zamanın başlangıcı olması gerekirdi. Zamanın başlangıcı olması ise olanaksızdır. Zamanın bir başlangıcı olamaz. Ne gibi? Uzayın sonu olamayacağı gibi. Bunlar olanaksızdır. Zamanın başlangıcı ve uzayın sonu, olamaz. Başlangıcı olmayanın sonu da olmaz. Sonu olmayanın başlangıcı da olmaz. Eksi sonsuz artı sonsuz, ezeli ve ebedi diye bir şeyler yoktur, olamaz. Eksi artı sonsuz olur mu yahu? Zaten sonsuz, eksisi artısı mı olur? Sosuzdan beri vardı, ama artık olmayacak diye ve şimdiye kadar yoktu, ama artık bundan sonra sonsuza kadar olacak diye saçmalıklar olamaz. Var olma ve yok olma diye şeyler, olamaz.

Ha, tanrı diye bir taş gösterip “ahana bu tanrı” diyene söylenecek söz yok. Ona o tanrı diyorsa kendi bileceği iş… İnsan olur tanrısı paradır, insan olur tanrısı sevgilisidir. Böyle tanrılarla bir alıp veremediğimiz yok… Alıp veremediğimiz de olamaz, çünkü o kişi çıkar, “niye tanrı yokmuş, işte ahana bu benim tanrım diye bir ikiyüzlük çıkarır gösterir. Bu anlamda tanrı vardır. Biz heralde felsefi olarak tanımlanmış tanrı kavramından bahsediyoruz.

Daha da olmadıysa tanrı demekle inanırlar ne anladıklarını oturur açıklar, biz de bakarız. Ben ne bileyim bahçedeki kertenkeleye tanrı demediğini? O zaman tabii tanrı var olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın insanlara özgür irade verdiğini, buna rağmen ne yapacaklarını bildiğini sadece bizim kendimizi görmemiz için bizi yarattığını söylemeyen müslüman yoktur sanırım.

Ayrıca senin merak eder demen kurana aykırı, ayıptır.

Kuranda allah insanların cehennemdeki konuşmalarını dahi söylemiyormu?

Yani geleceği biliyor olması gerekir !

Sanırım allah insana eziyet vermektende zevk alıyor.

Altyapilari yetersiz oldugundan ozgur irade verdi ama yinede biliyor ayni zamanda da merak ediyor gibi seyler zirvalayabiliyorlar. Neden bahsettikleri konusunda azicik fikirleri bile yokki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bir merakı mukaddese ile merak eder...

Özgür irade verilen bireylerin ne haltlar karıştıracağı bilinemez...

Özgür irade diye birşey olamaz..Hayata gelmeyi kendimiz istemiyoruz,ismimizi başkaları koyuyor,Türkiye'de erkekseniz penisinizi kesiyorlar,çocukluğunuz boyunca istemediğiniz koşullarda büyümek zorunda kalıyorsunuz,kulağımıza birileri ezan okuyor,birileri nüfus cüzdanımıza dini islam yazıyor,istemediğiniz okullara yollanıyorsunuz,okulda beyninizi siz istemediğiniz halde yıkıyorlar,istemediğiniz semtte yaşıyorsunuz,istemediğiniz üniversiteye gidiyorsunuz ...vb

Bu mu özgür irade?

Bugün bilim,kimin ne haltlar karıştıracağını bilebilir duruma geldi artık..Genetik olarak katil olabilme ihtimali çok yüksek olan bir kişinin,katil olamıyacağını bile söylüyor bilim..Bunu da bu kişini çocukluğuna bağlıyor..Örnek olsun diye yazıyorum bunu..

saidi nursi diyor ki allah bu alemi ve içlndekileri yaratmaktan zevk alıyor...

Olabilir...

Tabi bu onun bir çıkarımı...

Dünya'da hergün açlıktan ölen insanlar var..Buna rağmen,allah veya tanrı gibi şeyleri cümle içerisinde kullananlara boş boş bakıyorum sadece..

Allah zevk alıyormuş..Lafa bak..

Işidden kaçan ezidi çocuklar dağda açlıktan ölürken,allah yukarıda gülümsüyormuş sn.kireçe göre..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın insanlara özgür irade verdiğini, buna rağmen ne yapacaklarını bildiğini sadece bizim kendimizi görmemiz için bizi yarattığını söylemeyen müslüman yoktur sanırım.

Ayrıca senin merak eder demen kurana aykırı, ayıptır.

Kuranda allah insanların cehennemdeki konuşmalarını dahi söylemiyormu?

Yani geleceği biliyor olması gerekir !

Sanırım allah insana eziyet vermektende zevk alıyor.

allah ne yapacağımızı bilmez ...

Ne yapacağımızı bilmek için yaratmış bunları...

Ayrıca bu durum kuran da da açıkça belirtilir...

Hanginiz daha iyi amel edeceğini daha sabırlı olacağını daha çalışkan olacağını Bilelim diye vs ....

İfadeleri kuranda da geçer...

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah ne yapacağımızı bilmez ...

Ne yapacağımızı bilmek için yaratmış bunları...

Ayrıca bu durum kuran da da açıkça belirtilir...

Hanginiz daha iyi amel edeceğini daha sabırlı olacağını daha çalışkan olacağını Bilelim diye vs ....

İfadeleri kuranda da geçer...

Kuran'da aynı zamanda ben her boku bilirim, bu bildiklerimi de bir deftere tek tek yazdım da der. Hala Kuran'da tutarlılık denen şeyin olmadığını öğrenemedin mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah ne yapacağımızı bilmez ...

Ne yapacağımızı bilmek için yaratmış bunları...

Ayrıca bu durum kuran da da açıkça belirtilir...

Hanginiz daha iyi amel edeceğini daha sabırlı olacağını daha çalışkan olacağını Bilelim diye vs ....

İfadeleri kuranda da geçer...

Sana ayetle cevap vereceğim,

Gaybın anahtarları O'nun katındadır, O'ndan başka hiç kimse gaybı bilmez. Karada ve denizde olanların tümünü O bilir, O, bilmeksizin bir yaprak dahi düşmez; yerin karanlıklarındaki bir tane, yaş ve kuru dışta olmamak üzere hepsi (ve her şey) apaçık bir kitapta (yazılı)dır.

En’âm / 59

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sana ayetle cevap vereceğim,

Gaybın anahtarları O'nun katındadır, O'ndan başka hiç kimse gaybı bilmez. Karada ve denizde olanların tümünü O bilir, O, bilmeksizin bir yaprak dahi düşmez; yerin karanlıklarındaki bir tane, yaş ve kuru dışta olmamak üzere hepsi (ve her şey) apaçık bir kitapta (yazılı)dır.

Enâm / 59

Dediğime aykırı bişey yok...

Zaten olsa da orası yanlış olurdu...

Her şeyi bilen yapacağımızı bilemez...

Bak mesela bir örnek vereyim belki daha anlaşılır olur...

Sonsuz derece hassa bir ses algılama cihazımız olsun....

Bu cihaz uzak yakın gizli açık büyük küçük Her şeyi duyabiliyor...

Şimdi bu cihaz benim yarın okuyacağım sesi duyabilir mi...

Bu günden ama....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her şeyi bilen yapacağımızı bilemez...

Eğer bir tanrı mutlak irade olduğunu iddia ediyorsa, her şey onun iradesi altında ise neden geleceği bilemesin?

Bu Allah Kuran'da "Ben cehennemi insanlarla dolduracağım." diye neden yemin etmiş? Çünkü bunu yapabileceğini biliyor. Eğer geleceği sen şekillendiriyorsun geleceği bilmenden daha doğal ne olabilir? İşte Kuran'a göre geleceği şekillendiren de Allah olduğuna göre geleceği bilmesi normal.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah ne yapacağımızı bilmez ...

Ne yapacağımızı bilmek için yaratmış bunları...

Ayrıca bu durum kuran da da açıkça belirtilir...

Hanginiz daha iyi amel edeceğini daha sabırlı olacağını daha çalışkan olacağını Bilelim diye vs ....

İfadeleri kuranda da geçer...

Evet Allah geleceği bilince birsürü açmazla karşılaşıyoruz.Özgür irade,dua,kadirimutlaklık…Ama Kuran’dan anladığım kadarıyla Allah geleceği biliyor.

Geleceği değiştirememesi acizliğini mi gösterir?Bilinse de bilinmese de geleceği değiştirmek gibi bir şey mümkün olabilir mi?Bence olmaz.

Allah kendini değiştirebilir mi,sıfatlarını değiştirebilir mi?Geleceğin değişebilmesi de bunlara benzer bir durum değil mi?

Geleceği hesaplayabildiği için biliyorsa özgür olamayız fakat zamana bağımlı olmadığı için biliyorsa.

Bizim özgür kararlar verebilmemizi sağlayan, Allah’ın insanlara ruhundan üflediği özellikse,onun iradesine benzer küçük,bağımsız, kısıtlı bir irade.O zaman özgür olamaz mıyız?

Bir adam robot yapsa,robota kendinde bulunan özgür iradeden verse (iradenin mitozla bölündüğünü düşünebiliriz)Bu robotu adam yaratmış olur.Aynı zamanda bu adam bi iki dk geleceğe gidip gelse,robotun neler yapacağını öğrense robot hem özgürce karar vermiş olur hem de adam robotun kararlarını biliyor olur.

Salladım biraz olmaz mı böyle :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah ne yapacağımızı bilmez ...

Ne yapacağımızı bilmek için yaratmış bunları...

Ayrıca bu durum kuran da da açıkça belirtilir...

Hanginiz daha iyi amel edeceğini daha sabırlı olacağını daha çalışkan olacağını Bilelim diye vs ....

İfadeleri kuranda da geçer...

Senin kadar sahtekarini gormedim....

Her cumlende gizli bir saptirmaca, yalan ve iftira var...

Allah ne yapacagimizi bilmezmiş ve bu acikca Kuranda belirtilmismis...

Oyle mi?

Sen bir yerde musluman gibi gozuken ama islamiyete en cok zarari veren munafik tiplemelerine benziyorsun...

Cunku en buyuk zarar onlardan gelir ve cezalari da en buyuktur ve bu kuranca sabittir...

Allahin gelecegi bildigine dair o kadar vurgu var ki Kuranda...

Taha 110 gibi: "Allah onların geçmişlerini de, geleceklerini de bilir. Onların hiçbirinin ilmi ise O'nu kuşatamaz."...

Insanlari imtihan icin yarattik der, kimin daha iyi amel isleyecegini sinamak icin...

Burda ki asil amac sinanana "kendi yanlis ve dogrusunu" gostermektir...

Ogretmenin ogrencisini sinamasi gibi...

Oysa ogretmen kimin basarili kimin basarisiz oldugunu pektabiki bilir...

Ama camur ustasi sınayalim, imtihan edelimi " bilelim" ile degistirip, Allahin gelecegini bilmedigine Allahin kitabindan delil sunuyor...

Allah a hamdolsun ki bu tur densizlikleri cesasiz birakmayacagini vaddediyor...

Biz de sabirsizlikla bekliyoruz...

tarihinde Dotttore tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet Allah geleceği bilince birsürü açmazla karşılaşıyoruz.Özgür irade,dua,kadirimutlaklık…Ama Kuran’dan anladığım kadarıyla Allah geleceği biliyor.

Geleceği değiştirememesi acizliğini mi gösterir?Bilinse de bilinmese de geleceği değiştirmek gibi bir şey mümkün olabilir mi?Bence olmaz.

Allah kendini değiştirebilir mi,sıfatlarını değiştirebilir mi?Geleceğin değişebilmesi de bunlara benzer bir durum değil mi?

Geleceği hesaplayabildiği için biliyorsa özgür olamayız fakat zamana bağımlı olmadığı için biliyorsa.

Bizim özgür kararlar verebilmemizi sağlayan, Allah’ın insanlara ruhundan üflediği özellikse,onun iradesine benzer küçük,bağımsız, kısıtlı bir irade.O zaman özgür olamaz mıyız?

Bir adam robot yapsa,robota kendinde bulunan özgür iradeden verse (iradenin mitozla bölündüğünü düşünebiliriz)Bu robotu adam yaratmış olur.Aynı zamanda bu adam bi iki dk geleceğe gidip gelse,robotun neler yapacağını öğrense robot hem özgürce karar vermiş olur hem de adam robotun kararlarını biliyor olur.[/size]

Salladım biraz olmaz mı böyle :)

Allahin gelecegi bilmesinden dolayi bir cok acmazla karsilasiyoruz degil, biz eksik biliyoruz yanlis biliyoruz diye acmaz olarak goruyoruzdur dogrusu...

Madde-zaman-uzay birbirine bagimlidir...

Maddenin uzayin olmadigi yerde zaman olmaz...

Bunlar yaratilmislardir...Yaratiklardir...Zamanin da maddenin de uzayin da 13.7 milyar yillik bir gecmisi vardir...

En temel yanlis da burda yapiliyor...

Yaraticiyi yaratilmislar uzerinden degerlendirmek...

Insan nasil zamana bagimliysa sanki Yaratici da oyle olmak zorunda olmasi yanilgisi...

Insan gelecegi algilama sekliyle yaraticinin algilamasinin ayni olmasi yanilgisi...

Oysa biz maddeye, yemeye icmeye bagimliyiz ama yaratici degil oldugu gibi biz zamana bagimliyiz ama yaratici degil...

Yarattigi seye veya herhangi bir seye bagimli olan yaratici olamaz...

O "bizim anladigimiz sekilde" gecmisi de gelecegi de bilir...

Cunku o Alimdir ve bizim algilayamayacigimiz bir ilimdedir...

Ve bilir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahin gelecegi bilmesinden dolayi bir cok acmazla karsilasiyoruz degil, biz eksik biliyoruz yanlis biliyoruz diye acmaz olarak goruyoruzdur dogrusu...

Madde-zaman-uzay birbirine bagimlidir...

Maddenin uzayin olmadigi yerde zaman olmaz...

Bunlar yaratilmislardir...Yaratiklardir...Zamanin da maddenin de uzayin da 13.7 milyar yillik bir gecmisi vardir...

En temel yanlis da burda yapiliyor...

Yaraticiyi yaratilmislar uzerinden degerlendirmek...

Insan nasil zamana bagimliysa sanki Yaratici da oyle olmak zorunda olmasi yanilgisi...

Insan gelecegi algilama sekliyle yaraticinin algilamasinin ayni olmasi yanilgisi...

Oysa biz maddeye, yemeye icmeye bagimliyiz ama yaratici degil oldugu gibi biz zamana bagimliyiz ama yaratici degil...

Yarattigi seye veya herhangi bir seye bagimli olan yaratici olamaz...

O "bizim anladigimiz sekilde" gecmisi de gelecegi de bilir...

Cunku o Alimdir ve bizim algilayamayacigimiz bir ilimdedir...

Ve bilir...

Sizi enfal 65-66'ya alalım. Zamandan bağımsız ve tüm zaman ve mekana aynı anda ulaşabilen bir tanrının enfal 65-66 ve benzeri nice yerde laf edip, hemen sonra vazgeçmesi durumunu nasıl açıklıyorsunuz? Bu nasıl beceriksiz ve yetersiz bir tanrı ki, bütün zaman ve mekan elinin altındayken, yanlış bir laf edip, hemen sonra değiştirecek?

Unutmayın, tanrınız zamandan ve mekandan bağımsızsa, bu iki ayet de onun katında aynı anda bulunmaktadır. Kurandaki sırası veya sözde indirilmeleri arasındaki süre tanrınız için geçerli değildir. Tanrınız, birbiri ile çelişen ve açıkça zırvaladığını, gaibi vb bilemediğini gösteren bu iki ayeti ve diğer 6bin küsür ayeti zaten aynı anda üretmiştir, çünkü masala göre hayali tanrınız için önce ve sonra yoktur.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahin gelecegi bilmesinden dolayi bir cok acmazla karsilasiyoruz degil, biz eksik biliyoruz yanlis biliyoruz diye acmaz olarak goruyoruzdur dogrusu...

Madde-zaman-uzay birbirine bagimlidir...

Maddenin uzayin olmadigi yerde zaman olmaz...

Bunlar yaratilmislardir...Yaratiklardir...Zamanin da maddenin de uzayin da 13.7 milyar yillik bir gecmisi vardir...

En temel yanlis da burda yapiliyor...

Yaraticiyi yaratilmislar uzerinden degerlendirmek...

Insan nasil zamana bagimliysa sanki Yaratici da oyle olmak zorunda olmasi yanilgisi...

Insan gelecegi algilama sekliyle yaraticinin algilamasinin ayni olmasi yanilgisi...

Oysa biz maddeye, yemeye icmeye bagimliyiz ama yaratici degil oldugu gibi biz zamana bagimliyiz ama yaratici degil...

Yarattigi seye veya herhangi bir seye bagimli olan yaratici olamaz...

O "bizim anladigimiz sekilde" gecmisi de gelecegi de bilir...

Cunku o Alimdir ve bizim algilayamayacigimiz bir ilimdedir...

Ve bilir...

Hadi be, kimi kandırdığını sanıyorsun? Sanki Kuran'ı okumadık. Allah yeri ve gökleri tahtı sular üzerinde yüzerken yaratmadı mı? Benim katımda 1 gün sizin 1000 yılınız gibidir diyen kim? Melekler ve ruh onun yanına bizim zamanımızla 50000 yıl olan bir günde, işler de bizim zamanımızla 1000 yıl olan bir günde çıkmıyor mu? Sana mı inanalım, Allah'ına mı? Hanginiz yalan söylüyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah gelecekte yapacaklarımız hakkında merak eder tahmin yürütür bazen korkar endişe eder...

çocuğun gelecekte anne babasına kötülük yapacağından korktuk...

bu korktuk ifadesi ne enteresandır...

ne oluyorsuz tanrı neden korkuyor...

gelecekte olabilecek bir şeyden...

kesin öyle olacağını bilse korkar mı...

böyle olacağını bildiğimiz için diyebilirdi ki zaten bu da imkansızdır...

allah çocuğun ileirde anne babasına zarar vereceğini tahmin ediyor öngörüyor ve bunun için bir tedbir alıyor...

ileride yapabileceği şeyden dolayı bir ceza mı veriyor...

makul şüpheli gibi bir durum mu var...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...