Jump to content

Kelime i tevhidin manası


Recommended Posts

Fetva,nete şöyle bir soru sordum;

Kelime i tevhidin manası ile ilgili bir sorum olacak..Kelime i tevhidin ilk bölümünde önce ilah yoktur(la ilahe) denilip açıklama yapılıyor,sonra Allah'tan başka(illallah) denilerek neyin açıklaması olduğu belirtiliyor..İkinci bölümde ise tam tersi bir ifade var..Önce Muhammed veya Muhammed'dir(Muhammeddür) deniliyor,sonra ise bu ifadenin açıklaması Allah'ın resuludur(resulullah) denilerek yapılıyor..İkinci ifade,birinci ifadeye uygun olarak ''Allah'ın resulu Muhammed'dir'' diyerek,neden böyle tercüme edilmemiştir?

Bana şöyle bir cevap verildi;

Birinci ifade ile ikinci ifade aynı yapıda olmadığı için belirttiğiniz şekilde tercüme edilmesi mümkün değildir.

Arapça'yı iyi bilen bir arkadaş,bana bunu izah edebilir mi?

(Bu arada ben okuma ve yazma biliyorum sadece..Okuyup yazalı da uzun zaman oldu aslında..)

DİPNOT:Kelime i tevhidin manası şöyle;

Allah’tan başka ilah yoktur. Muhammed aleyhisselam da Onun Resulüdür

http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=3595

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 55
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

lnsan vicdandan başka hiç bir otoriteye boyun eymemelidir...

İnsan olabildiğince özgürdür...

Onu sınırlayan tek şey içindeki adalet duygusu olmalıdır...

Allahın insanın içindeki tecellisi vicdandır...

Vicdanı doğru olarak anlayıp ifade edebilenlerden biride muhammeddir...

Demektir kelimei tevhid...

Link to post
Sitelerde Paylaş

lnsan vicdandan başka hiç bir otoriteye boyun eymemelidir...

İnsan olabildiğince özgürdür...

Onu sınırlayan tek şey içindeki adalet duygusu olmalıdır...

Allahın insanın içindeki tecellisi vicdandır...

Vicdanı doğru olarak anlayıp ifade edebilenlerden biride muhammeddir...

Demektir kelimei tevhid...

Bu ayrı konu,ben işin teknik kısmıyla ilgileniyorum..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani tercümesi su oluyor:İlah yoktur .Allahtan gayrı.

O zaman Kuranın yazıcılarına göre İlah ve Allah farklı kavramlar. Müslümanlar İlahlar Tanrılardır diyorlar. Yani İlahların çok olduğunu ileri sürüyorlar. Ama Kelimei tevhit İlah diyor yani ister tekil ister çoğul farketmiyor. İlahla Allah arasında ne fark görmüşler onu bilmek gerekir? El ilahmı? Al Lah mı? nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani tercümesi su oluyor:İlah yoktur .Allahtan gayrı.

O zaman Kuranın yazıcılarına göre İlah ve Allah farklı kavramlar. Müslümanlar İlahlar Tanrılardır diyorlar. Yani İlahların çok olduğunu ileri sürüyorlar. Ama Kelimei tevhit İlah diyor yani ister tekil ister çoğul farketmiyor. İlahla Allah arasında ne fark görmüşler onu bilmek gerekir? El ilahmı? Al Lah mı? nedir?

Kuran'da yaratıcıların en güzeli Allah'tır denir..Bu ifade,diğer yaratıcıları tanımak manasına gelir..Saçmasapan bir din bu..Net olan hiçbir şey yok bu dinde..

Ben buraya takılmadım..Benim takıldığım yer ikinci ifade..

Genel kabul gören söylem şu;

Muhammed Allah'ın resuludur..

Ben diyorum ki,bu ifade şöyle olmalıydı;

Allah'ın resulu Muhammed'dir..

İki ifade arasında fark var mı?

Evet,var..

Muhammed'in değerli-sevgili-övülmüş-seçilmiş manalarına geldiğini düşünürsek,kelime i tevhidin içinde bir peygamber filan yok olur..Allah'ın resulu değerlidir veya Allah'ın resulu sevgilidir veya Allah'ın resulu övülmüştür veya Allah'ın resulu seçilmiştir manası ortaya çıkar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da yaratıcıların en güzeli Allah'tır denir..Bu ifade,diğer yaratıcıları tanımak manasına gelir..Saçmasapan bir din bu..Net olan hiçbir şey yok bu dinde..

Ben buraya takılmadım..Benim takıldığım yer ikinci ifade..

Genel kabul gören söylem şu;

Muhammed Allah'ın resuludur..

Ben diyorum ki,bu ifade şöyle olmalıydı;

Allah'ın resulu Muhammed'dir..

İki ifade arasında fark var mı?

Evet,var..

Muhammed'in değerli-sevgili-övülmüş-seçilmiş manalarına geldiğini düşünürsek,kelime i tevhidin içinde bir peygamber filan yok olur..Allah'ın resulu değerlidir veya Allah'ın resulu sevgilidir veya Allah'ın resulu övülmüştür veya Allah'ın resulu seçilmiştir manası ortaya çıkar..

Allahtan kasıt ne olabir? Şayet Allahtan kasıt insansa :o zaman İnsanın Resulü Övülendir. ortaya çıkıyor.Övülenden kasıt sevgi yada aşksa . İnsanın Resulü sevgidir aşktır olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahtan kasıtın İnsan olduğunu nereden çıkarıyorum. İncilde bunu gösteren bariz pasuklar var. Bunun en göze çarpıcı olanı şu:

Bağ sahibi bağını kiraya verir.Daha sonra Kiracıdan kira parasını istemek için tahsildarını oraya gönderir. Kiracı tahsildara Kirayı ödemek yerine onu döver. Bağ sahibi bu sefer başka tahsildarlar yollar. Kiracıda o yollanan tahsildarları öldürür. Bunun üzerine bağ sahibi oraya tahsil için evladını yollar. Tabi ne olacağı malum o bağda kan gövdeyi götürecektir.İncilde İsa ben bu Dünyaya Barış için gelmedim .Babayı evlada ,Gelini kaynanaya karıyı kocaya düşürmek için geldim der.

Diğer taraftan Mushaf Ademi Kan dökücü ve bozguncu olarak belirtir.Bütün bu anlatımlar insanın psikolojisinde olan olaylardır.Kendi iç çelişkileri ve iç mücadeleleri anlatılmaktadır.Keza Yakubun Allahla güreşmesindede aynı espiri vardır.Sonuç hep Düşüncenin gelişimine gelir. İnsandaki düşünce yada Bilincin gelişi için dinginlik olmaması aksine orada mücadelelerin olması gerektiği belirtiliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Genel kabul gören söylem şu;

Muhammed Allah'ın resuludur..

Ben diyorum ki,bu ifade şöyle olmalıydı;

Allah'ın resulu Muhammed'dir..

İki ifade arasında fark var mı?

Ya bu ayete ne dersiniz...

''And olsun Allah,meryemoğlu mesihin kendisidir.''maide 72

burada şu karşılaştırmayı yapabiliriz...Allah mı mesihin kendisidir.....yoksa mesih mi Allahın kendisidir.....fark varmı???...bence var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahtan kasıt ne olabir? Şayet Allahtan kasıt insansa :o zaman İnsanın Resulü Övülendir. ortaya çıkıyor.Övülenden kasıt sevgi yada aşksa . İnsanın Resulü sevgidir aşktır olur.

Allah'ı boşverin sn.yeniçeri53..O konu farklı..Ben burada Muhammed'in bir peygamber değil de,bir sıfat olduğunu söylemeye çalışıyorum..Tabi beni destekleyecek arapça bilen objektif bir kişi çıkarsa..

Allah'ın resulu değerlidir demek,Muhammed karakterini otomatikman ilga eder..Bu da İslam'ın komple yok olması,yok sayılması anlamına gelir..

Sanırım oradaki ifade İsa için kullanılıyor..Yani kelime i tevhid,İsa'yı yüceltmek/övmek/anmak adına yaratılmıştır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya bu ayete ne dersiniz...

''And olsun Allah,meryemoğlu mesihin kendisidir.''maide 72

burada şu karşılaştırmayı yapabiliriz...Allah mı mesihin kendisidir.....yoksa mesih mi Allahın kendisidir.....fark varmı???...bence var.

Hristiyanlara göre Tanrı ruhtur..İsa ise,Tanrı'nın vücut bulmuş halidir..Yani İsa,Tanrıdır ama Tanrı İsa değildir..

Allah'ın ne olduğu belli değil..Allah'ın çözümlemesini yapan yok henüz..Ben o kadar okudum bu konuda ama net bir şey söyleyemiyorum..

Mesela Allah'ın en fazla zikredilen sıfatı Hayy'dır..Hristiyanların Tanrı'sı(toma incilinde) ve hatta İbrahim'in Tanrı'sı da(muazzez ilmiye çığ'ın kitabında) Hayy diye zikredilir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

yalnış anlaşılmasın Allah böyle bir iddiada bulunmadığını biliyorum...hatta ayetin devamında bu iddiayı ilerisürenleri kafirlikle itham ediyor....ancak benim meselem kullandığı bu cümle onun için cımbızla çekip yazdım:))

Kelime i tevhidde cımbızlama yapılacak bir şey yok..Zaten kısa bir söylem bu..Arapça'da bildiğiniz gibi cümleler tersten okunur ama kelime i tevhidin ikinci ifadesi düz olarak açıklanıyor..Ben bunun nedenini öğrenmek istiyorum..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'ı boşverin sn.yeniçeri53..O konu farklı..Ben burada Muhammed'in bir peygamber değil de,bir sıfat olduğunu söylemeye çalışıyorum..Tabi beni destekleyecek arapça bilen objektif bir kişi çıkarsa..

Allah'ın resulu değerlidir demek,Muhammed karakterini otomatikman ilga eder..Bu da İslam'ın komple yok olması,yok sayılması anlamına gelir..

Sanırım oradaki ifade İsa için kullanılıyor..Yani kelime i tevhid,İsa'yı yüceltmek/övmek/anmak adına yaratılmıştır..

Benimde kanatım Muhammed bir sıfattır. Bütün peygamberler buna dahildir. tarihte yaşamış kişi değil bunlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde kanatım Muhammed bir sıfattır. Bütün peygamberler buna dahildir. tarihte yaşamış kişi değil bunlar.

Bende böyle düşünüyorum ama kuru bir söz olarak söylemek yerine,teknik olarak bunu anlamak/anlatmak lazım biraz..

Muhammed'in bir hayali kavram olduğunu uzakta aramaya gerek yok..Kelime i tevhidin kendisi,Muhammed'in bir hayalet olduğunu kanıtlıyor gibi..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu şekilde açıklama yaparsam belki faydalı olur.

1. Öncelikle kelime-i tevhid 2 parçalı değil, iki ifade içeren tek cümledir. Yani arada virgül olduğunu düşünebilirsin.

2. Arapça gramer yapısı olarak genellikle devrik cümle kullanır.

- Örneğin; İngilizce'de "I have no idea" dediğinde cümlenin başında "I Have" dediğin için bir şeye sahipsin gibi bir anlam çıkarken, beraberinde "No idea" dediğinde bir fikrim yok anlamı çıkar. Yani Kelime-i tevhid'de bir açıklama yok, söz öbeğini bütün düşünmen gerekiyor. Yani Allah'tan başka ilah yok diyor.

- Örneği devam ettirelim; Tevhidin sonunda muhammed elçisidir dediği yerde diğer söz öbeğinin devamı şeklinde (tekrardan tümleç ya da yüklem gerekmez) yorumlanması gerekir. Yani "I have no idea and any suggestion" dediğinde bir fikrim ve tavsiyem yok dersin. Cümleyi iki kez başına "I have" ekleme gereği duymazsın. Burda da öyle bir durum söz konusu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranda geçen Muhammed isminin özel isim olması demek,tanrının isa dan sonra gelecek peygamberin ismini tutturamaması anlamına gelir....çünkü saff suresinin 6. ayetinde gelecek olan peygamberin isminin AHMED olacağını ileri sürmüştü..özel isim olarak bunları baz alırsak aralarında bi kaç harf dışında bir benzerlik yok...sıfat olarak ele alırsak ikisi aynı anlama gelen ''övülmüş kişi'' olarak karşımıza gelir.....

Demek ki gelen peygamber muhammed tir...ahmed tir...çok övülmüş kişidir....ismi mi???..belli değil

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu şekilde açıklama yaparsam belki faydalı olur.

1. Öncelikle kelime-i tevhid 2 parçalı değil, iki ifade içeren tek cümledir. Yani arada virgül olduğunu düşünebilirsin.

2. Arapça gramer yapısı olarak genellikle devrik cümle kullanır.

- Örneğin; İngilizce'de "I have no idea" dediğinde cümlenin başında "I Have" dediğin için bir şeye sahipsin gibi bir anlam çıkarken, beraberinde "No idea" dediğinde bir fikrim yok anlamı çıkar. Yani Kelime-i tevhid'de bir açıklama yok, söz öbeğini bütün düşünmen gerekiyor. Yani Allah'tan başka ilah yok diyor.

- Örneği devam ettirelim; Tevhidin sonunda muhammed elçisidir dediği yerde diğer söz öbeğinin devamı şeklinde (tekrardan tümleç ya da yüklem gerekmez) yorumlanması gerekir. Yani "I have no idea and any suggestion" dediğinde bir fikrim ve tavsiyem yok dersin. Cümleyi iki kez başına "I have" ekleme gereği duymazsın. Burda da öyle bir durum söz konusu.

Kelime i tevhidin özü,Allah'ın tek tanrı olduğunu vurgulamaksa;neden Muhammed aynı cümle içerisinde kullanılmıştır?

İlk ifade de dediğin gibi ''La ilahe'' ile bir olumsuzluk yaratılıyor,sonra bu olumsuzluğun neden yaratıldığı ''İllallah'' ile sonlandırılıyor..Eğer dediğin gibi arada virgül varsa ve ''La ilahe'' ifadesi tekrar edilmeden cümle tamamlanıyorsa,o zaman ikinci ifade de demek istenen şu olur;''Allah yoktur,Allah'ın resulu Muhammed'dir..''

Bu arada doğru çeviri hangisidir?

-Muhammed Allah'ın resuludur..

-Allah'ın resulu Muhammed'dir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'ı boşverin sn.yeniçeri53..O konu farklı..Ben burada Muhammed'in bir peygamber değil de,bir sıfat olduğunu söylemeye çalışıyorum..Tabi beni destekleyecek arapça bilen objektif bir kişi çıkarsa..

Allah'ın resulu değerlidir demek,Muhammed karakterini otomatikman ilga eder..Bu da İslam'ın komple yok olması,yok sayılması anlamına gelir..

Sanırım oradaki ifade İsa için kullanılıyor..Yani kelime i tevhid,İsa'yı yüceltmek/övmek/anmak adına yaratılmıştır..

Bu çok olası olmakla beraber, bunu ispatlayacak olan, Muhamed'in sözde yaşamı başlamadan önceki bir tarihe ait yazıtlarda, buna benzer ifadelerin bulunması olacaktır. Sanıyorum ki, o coğrafyada buna benzer araştırmalar -belki de özellikle- yapılmadığı için, kanıt bulmak epey zor olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da yaratıcıların en güzeli Allah'tır denir..Bu ifade,diğer yaratıcıları tanımak manasına gelir..Saçmasapan bir din bu..Net olan hiçbir şey yok bu dinde..

tek o da değil. bir de: "siz ve allahtan başka taptıklarınız cehennem odunusunuz, orada ebedi kalacak olanlarsınız"

diye bi ayet de var. süper mantıklı-olağan üstü tutarlı kuran kendi: "yok" varsaydığı tanrıları burada tanımaya kalkıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...