Jump to content

Ürdün'den Gelen Hz Muhammed


Recommended Posts

İslam a yönelik revizyonist calismalar son yillarda ortaya cikti ve yoluna devam etti.Kuran metninin analizi,İslam tarihini diş kaynaklar araciligiyla rekonstrüksiyon etmek kisacasi İslam i ortaya ciktigi coğrafya ve zaman baglaminda anlamaya calismak.Bu konuda Patricia Crone,Fred Donner,Robert G.Hoyland,Tom Holland,Ohlig gibi tarihçilerin calismalari mevcut ve ben başka birisini ve eserini tanitmak istedim ilgimi de çektiği için.Kendisinin adi Dan gibson ve Qur'anic Geography isimli bir eseri mevcut:

http://searchformecca.com/forum/public/style_images/master/logo_transparent.png

Dan Gibson Arap yarimadasinin tarihi üzerinde calisirken (nabataea.net sitesinin de sahibi) bazi eski camilerin(Erken İslam dönemini kastediyor)Mekke ye bakmadigini fark etmiş.Bunun üzerine bu camilerin kible yönünü belirlemiş ve antik şehir Petraya baktigini keşfetmiş,sasirmis ve kible yönlerini saptayarak ve yapildiklari tarihi de dikkate alarak daha fazla camiyi kontrol etmiş.Söylenecek şey su ki İslam in ilk yuzyilindaki camiler Petraya bakiyormus,Mekke ya da Kudüs e değil!

Asagidaki resimde Kible yönünün tarihi seyri görülüyor:

http://nabataea.net/Photos/QiblaChange1.jpg

İlk camilerin hem de 725 yilina kadar Petra ya bakmasi nasil aciklanabilir?Bu camilerin bir kismi da Sam,Bağdat gibi medeni gibi bilimden,olcumden uzak olmayan yerlerde de bulunuyor,kible yönü nasil olur da doğru tayin edilmez?

Dan Gibson ayrica İslam in geleneksel tarihinde Kabe nin 2.Sivil Savaş sirasinda bir mancinik tarafindan yok edildiğini ve daha sonra tekrar inşa edildiğine de dikkat çekiyor,bunu hatirlatiyor.Gibson gerçek Kabe'nin Petra bölgesinde olduğunu ve isyancilarin Hacerul esvedi Emevilerden korumak için Arap çölüne goturduklerine inaniyor,daha sonra bu Emevi dusmanlarin gittikleri yerde yeni bir Kabe ve Emevi karsiti iki şehir(Mekke,Küfe)kurduklarini düşünüyor.Bunlar uçuk iddialar gibi gelebilir okudukça ama 400 sayfadan fazla bu eser İslam in Petrada oluştuğuna dair tarihi,arkeolojik ve literatür delilleri sunuyor.

Bu kitap sadece Mekke sorusturmasi değil,Araplarin tarihte 4 kez biraraya gelerek diğer uluslari fethettigini belirtiyor,4. su de İslam egemenliği altinda İsmailogullarinin zaferiymis.

Kitabin tanitimi,özeti kisacasi boyle,ben bu kitabin içerdiği basliklari şöyle sunuyorum:

Table of Contents

Abbreviations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ix

Acknowledgements . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . xi

Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1

PART I

Geographical Background to Arabia

Chapter 1 Geographical Locations in the Qur'ān . . . . . . . . . . . . . . . . 7

Chapter 2 The Founding of the Nations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17

PART II

The People of Ad

Chapter 3 The People of Ad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30

Chapter 4 Ad in the Bible . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40

Chapter 5 The Kings of Ad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .55

Chapter 6 Ad and the Book of Job . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61

Chapter 7 Ad and the Pharaohs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73

Chapter 8 Ad, Edom and the Hyksos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .97

PART III

The People of Midian

Chapter 9 The People of Midian . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118

PART IV

The People of Thamud

Chapter 10 The Kingdom of Thamud . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131

Chapter 11 Thamudic Trade Routes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .146

Chapter 12 The Thamudic Golden Age . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .166

Chapter 13 The Thamudic Kingdom Crumbles . . . . . . . . . . . . . . . . .173

Part V

Pre-Islamic Arabia

Chapter 14 The Tribes of Arabia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187

Chapter 15 The City of Medina . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .213

Part VI

Islams Holy City

Chapter 16 The Holy City . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221

Chapter 17 The Qibla . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .238

Chapter 18 Archeological Evidence . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .251

Chapter 19 Literary Evidence . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .275

Chapter 20 Historical Evidence . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .302

Chapter 21 Navigation and Pre-Islamic Poetry . . . . . . . . . . . . . . . . 333

Chapter 22 The Abbāsid Writers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 346

Chapter 23 The Case for Aqaba and Al-Aqṣa . . . . . . . . . . . . . . . . 357

Chapter 24 Qur'ānic Geography . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .370

Part VII

Appendices

A Timeline of Early Islamic History . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .382

B Annotated Bibliography of Early Islamic Sources . . . . . . . . . . . . . 414

C Early Qur'āns . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .435

D Bibliography of Secondary Source . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 442

E Index . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 460

Boylece kitabi tanitmis oldum,asil noktaya yani kitabin savunduğu tezi özet olarak sunmak istiyorum,yazana sadik kalmak amaciyla bu ozetlerin yazarin bizzat kendi sitesindeki ozetlerin çevirisi olduğunu belirtiyorum ama öncelikle bu sava gore Petra nin;İslam in Mekke hakkindaki aktarilarina,Kurandaki coğrafya izlerine dayanarak neden gerçek Mekke olabilecegiyle ilgili bir interaktif harita var

:

http://searchformecca.com/PetraProofs.html#

Ben haritayı buraya bekliyorum:

Bu haritada kutucuklarin üzerine tiklayarak o nesnelerle İslam geleneği ve aktarilari arazi ndaki eslestirmeleri görebilirsiniz,bilgi edinebilirsiniz.

Yukaridaki haritada öncelikle Ka'ba olarak belirtilmiş yer dikkat cekiyor,Petra vadisinde Dushara Tapinagi olarak geçiyor bu tapinak ve fotografini ekliyorum:

http://www.worldphotosonline.com/AfricaMiddleEast/Jordan/Petra-1/i-MsX4T6H/0/M/Petra%20-%20Qasr%20Al-Bint%20(Temple%20to%20Dushara)-M.jpg

Bu kup seklinde yapinin içine baktigimizda uc-dort tane sütun görülüyor,aynisi bugünkü Mekkedeki Kabe de var,aslinda bu Petra yapisi Kabe nin ilk ve tek olmadigini kanitliyor.Bu beni Nebati inancina goturdu ve Al Lat,Al Uzza,Manat gibi tanrilara tapinimin Nebatilerde de olduğunu da öğrendim,Dushara Nebatilerde bas tanriymis,Yunan mitolojisinde Zeus ile eşdeğer.Bunun dişinda Qutbay isimli yazi,ticaret(commerce?),kehanet tanrisiymis,yani Misirdaki Thoth,Yunandaki Hermes gibi.Benim ilgimi de bu Qutbay çekti,Kuranin ilk inen suresinde şunlar yazilidir:

O Rab ki kalemle yazmayı öğretti.

http://nabataea.net/gods.htmladresinde bunlar hakkinda bilgi edinebilirsiniz.Benim kisaca demek istediğim yukaridaki haritadan da faydalanarak Kuran in ve İslam in aktardigi Lat,Uzza,Menat tapinimlarinin birebir Petrada da bulunmasi,hatta Uzza tapinagi bile var gördüğümüz gibi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 59
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ama birşey unuttugumu düşünüp sunu bekliyorum,tüyler ürperten bir saptama,Nebatilerin Al Qaum isimli bir tanrilari daha var,onun hakkinda su yazili:

This god was known as the warrior god who guards the caravans. He was also known as the “Protector of the Clan.”

Burda Al Qaum un karavanlara rehberlik eden bir Tanri olarak bilindiğinden ve "Klanin/Kabilenin koruyucusu olduğundan bahsediyor,burada karsimiza Kureyş Suresi cikiyor,bakin neler var burada:

1-Kureyş'e kolaylaştırıldığı,

2. Evet, kış ve yaz seyahatleri onlara kolaylaştırıldığı için ,

3.Onlar, şu evin Rabbine kulluk etsinler,ki,

4.Kendilerini açlıktan doyuran ve her çeşit korkudan emin kıldı.

Simdi karsimiza Hacerul Esved konusu cikiyor,yaptigim arastirmada Nebati tapinaklarinin sabit bir tasi olduğunu öğrendim,buna 'betyl'diyormus bazi bilim adamlari,ayrica bu tasa sadece Nebatilerde degil,Kenaniler devrinde Hazor ve Gezer adli yerleşmelerde,İsrail devrinde Dan,Arad ve Shechem isimli yerleşim yerlerinde bulunuyormuş,Shechem ilgimi çekti,su yönden,Samarilerin ogretilerinde Shechem in Hz İbrahim in ilk bastigi yer vurgusu var,burda Mekke-Shechem ile Hacerul Esved-Betyl baglantisi göz önüne geliyor.

http://imgim.com/baetylus_(sacred_stone).jpg

Bu resim Vikipediden alinti,Vikipedi kaynagina gore Betyl şöyle tanimlaniyor:

Baetylus (also Bethel, or Betyl) is a word denoting a sacred stone, which was supposedly endowed with life. According to ancient sources, these objects of worship were meteorites, which were dedicated to the gods or revered as symbols of the gods themselves.[1] An example is also mentioned at Bethel in Genesis 28:11-19.[2]

Yani Betyl,yasam kaynagi olarak varsayilan kutsal taslari ifade etmek için kullanilan bir kelime.Antik kaynaklara gore bu tapinim nesnesi tanrilara adanmis veya tanrilarin kendilerinin simgesi olarak görülen meteorlar.Tevrat in yaratilis kitabinda Bethel olarak geçiyor.Tevrat ve Kuran da gecen Beytel(Tanri nin evi??)ile bir ilgisinin olup olmadigini,ne tur bir ilişkin kurulacagini bilmiyorum.

Diğer bir husus ise İslami kaynaklarda Mekke nin şehir duvarlarina sahip olmasi,ama günümüzde Mekkede bu duvarlar yoktur,Petrada var mis,

Dan Gibson sunlari yaziyor:

Ancient writers describe the Holy City of Islam as being in a valley, having temples, and walls. Ibn Isḥāq records (Isḥāq, 823,Pg 554) “…they surrounded him as he was at the side of one of the walls of Mecca…” There is no archeological evidence that the city of Mecca in Saudi Arabia ever had city walls, yet in this passage the Holy City is specifically described as having walls. On the other hand the city of Petra had walls which crossed the valley protecting the city from the north and the south.

Antik yazarlar İslam in kutsal şehrini bir vadinin içinde,tapinaklari ve surlari/seti'olan bir yer olarak tanimliyor.Dan Gibson İBN i İshak in su alintisini ekliyor:"Onlar, Mekke surlarinin birinin kenarindayken onun etrafini cevirdiler" ve Suudi Arabistan daki Mekke nin surlari olduğuna dair arkeolojik veri olmadigini belirtiyor.Petra nin vadiyi(Mekke gibi bir vadi içinde Petra)kuzeyden ve güneyden gelebilecek tehlikelere karsi koruyan bir suru oldugunu yine yaziyor:

http://nabataea.net/Photos/pwall4.jpg

http://nabataea.net/Photos/pwall3.jpg

http://nabataea.net/Photos/pwall2.jpg

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağmur sularini savina destek olarak kullanan Gibson,bu konuda Buhari nin bir hadisine başvuruyor:

The ḥadīths tell us: When the Prophet performed the ṭawāf of the Ka’ba, he did ramal during the first three rounds and in the last four rounds he used to walk, and while doing ṭawāf between Ṣafa and Marwa, he used to run in the midst of the rain water passage. (Ṣaḥīḥ Al Bukhārī Ḥadīth 2:685) This is a very unique feature found only in Petra. Usually streams run down valleys between mountains, but Bukhari tells us that a stream ran from Safa mountain to Marwa mountain! How unusual for a stream to run across a valley from one mountain to another! There is nothing like this in Mecca, but it fits Petra perfectly where water enters from the right thanyia and flows out the left into Wadi Araba. It is joined by rainwater comming from the high side of the city as well.

Kisacasi aktarilan hadiste Hz Muhammed in Kabe yi tavaf ettiginde,üçüncü dönüşte ...yaptigindan(?Ramal),dördüncü dönüşte yürüdüğünden ve Say yaparken akan yağmur sularinin ortasinda kostugundan bahsediliyor.Dan Gibson bunun Petraya ait ayirt edici bir özellik olduğunu vurgulayarak yağmur sularinin dağlar arasinda vadilerde aktigini söylüyor."Fakat Buhari bize yağmur suyunun Safa dağ insan Merve Dagina aktigini söylüyor,bir dagdan başka bir dağa akan yağmur suyuyla karsilasmak ne kadar garip!"diyor."Mekkede boyle birşey yok fakat bu özellikler su akisinin sağ thanyia(dar dağ geciti anlamina geliyor)dan baslayip Wadi Araba ya doğru aktigi Petra ya muhteşem bir şekilde uyuyor!"

Thaniyas,dar dağ geçidi meselesine geldiğimizde Hadisler bize sunu aktariyor:

Allāh’s Apostle used to enter Mecca from the high thaniya and used to leave Mecca from the low thaniya. (Ṣaḥīḥ Al-Bukhārī Ḥadīth 2:645) The thaniya is a narrow mountain pass. The Prophet went on advancing till he reached the thaniya (i.e. a mountainous way) through which one would go to them (i.e. people of Quraish). (Ṣaḥīḥ al-Bukhārī Ḥadīth 3:891) Ibn ’Umar used to spend the night at Dhū-Tuwa in between the two thaniyas and then he would enter Mecca through the thaniya which is at the higher region of Mecca, and whenever he came to Mecca for ḥajj or ’umra, he never made his she-camel kneel down except near the gate of the Masjid (Sacred Mosque) and then he would enter (it) and go to the Black (stone) Corner and start from there circumambulating the Ka’ba seven times: hastening in the first three rounds (Ramal) and walking in the last four. On finishing, he would offer two Rakat prayer and set out to perform ṭawāf between Ṣafa and Marwa before returning to his dwelling place. On returning (to Medina) from ḥajj or ’umra, he used to make his camel kneel down at Al-Batha which is at Dhū-al-Ḥulīfa, the place where the Prophet used to make his camel kneel down. (Ṣaḥīḥ Al- Bukhārī Ḥadīth 2:820)

Resullah Mekke ye yuksek bir dağ geçidinden gelir,alçak bir dağ gecidini kullanarak ayrilirmis bir hadise gore.İBN Ömer de geceyi iki Thaniya arasinda Dhū-Tuwa da geçirir,Mekke nin daha yuksek bir yerinde bulunan Thaniyayi kullanarak Mekke ye girermis.....

Petradaki dar dağ geçitleri:

http://raingod.com/angus/Gallery/Photos/MiddleEast/Jordan/Petra/images/SiqKhazneh.jpg

http://www.liv.ac.uk/~sdb/Egypt/Temples/Images/13-12CD01-Petra-Siq.jpg

Kuran ayetlerinden Kuran in indiği cografyanin zeytini,inciri,uzumu,nari bilen hatta bunlari üretip satan bir coğrafya olduğunu biliyoruz.Ama günümüzde birakin Mekke yi Arabistan in en kuzeyinde Sakaka da bile yetiştirilmesi zordur bunlarin.

Nebatilerin ticarette ilerledikleri,birinci geldikleri biliniyor,hic şüphesiz inciri,zeytini,üzümü de bilip ticaretini yapiyorlardi.

Kurandaki ifadelerden,coğrafya izlerinden Kuran in indirildiği cografyanin daha Kuzeyde olmasi,belirtilen helak olmus kavimlerin bulundugu cografyaya yakin olmasi daha makul duruyor.

Ben burda birkaç konu ile ilgili özet sundum,isteyen yukaridaki siteden bilgi edinebilir.Buraya çevirip koysaniz ve yeni bulgularinizi da eklerseniz çok çok iyi olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuya binaen Ürdün e biraz bakayım dedim..

Ürdün, resmi olarak Ürdün Haşimi Krallığı olarak geçiyor..

Haşimi ise bildiğimiz Haşimoğulları, yani Kureyş..

İlginç..

Ayrıca Hac sırasında su/deniz avı ile ilgili bir düzenleme vardır Kuran da..

Ama bildiğimiz kadarı ile Mekkede/Bekkede(Hac süresinde bir ayette böyle geçer) av yapılabilecek bir su yoktur..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuya binaen Ürdün e biraz bakayım dedim..

Ürdün, resmi olarak Ürdün Haşimi Krallığı olarak geçiyor..

Haşimi ise bildiğimiz Haşimoğulları, yani Kureyş..

İlginç..

Ayrıca Hac sırasında su/deniz avı ile ilgili bir düzenleme vardır Kuran da..

Ama bildiğimiz kadarı ile Mekkede/Bekkede(Hac süresinde bir ayette böyle geçer) av yapılabilecek bir su yoktur..

Son tespit ilginç.Kuran Cografyasi Mekke ye uymuyor,su Petra meselesi bir arastirilmali.Kuran bu helak olmuş kavimlerden bahsederken hitap ettiği kitleye "Sabah aksam yanindan geçersiniz" deniyor,Mekke neresi bu kavimler neresi?

Dan Gibson un kitabinda literatürlere dayandigi da muhakkaktir ama kitap elimde değil,kendi sitesinde searchformecca.com sitesinde özet özet var.

Araplarin yasadigi yer daha kuzeyde olsa gerek,Faran denilen yer de ayni şekilde.

tarihinde Deep tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Fikir verebilir diye düşündüm:

Peygamberimiz aslen Mekkeli miydi ?

Bize anlatilan tarihsel hikayeler gore Hz Muhammed Kureys kabilesindendir ve Vahiyi ilk olarak bu bolgedeki Hira magarasinda almaya baslamistir. Peygamberimiz Medine Sehrine hicret edinceye kadar insanlara islami Mekkede anlatmistir. Peygamberimiz icin anlatilan bu hikayede inkar edilmeyecek temel bir catlak vardir.

Kurana gore Peygamberimiz Sedum (Sodom & Gomorrah) Hz Lutun kasabasi) yakinindadir.

SÂFFÂT suresi 133-138 Lût da elbette peygamberlerdendi. Geridekiler arasında kalan yaşlı bir kadın dışında, Lût'u ve ailesinin hepsini kurtardık. Sonra diğerlerini yok ettik. Elbette siz de sabah ve akşam onlara uğruyorsunuz. Hâla akıllanmayacak mısınız?

Furkan 40 Andolsun belâ ve felâket yağmuruna tutulmuş olan o beldeye uğramışlardır. Peki onu görmüyorlar mıydı? Hayır, onlar öldükten sonra dirilmeyi ummamaktadırlar.

Hem arkelojik hemde tarihi deliller SEDUM (Hz Lutun Kasabisinin) olu deniz bir basla ismimle Lut denizinin orda oldugunu gostermekdedir. Bugunki Filistin/Urdun bolgesinde olan bu kasaba, Mekke ve Medineye yuzlerce kilmetre uzaklikdadir. Yukaridaki ayetden cikan anlam sudur ki, Peygamber efendimizin bulundugu yerden Hz Lutun kasabisina seyahet bir gunden dah az olmali ki, Insanlar sabahdan aksam kadar kasabaya gidip gorup felakete sahitlik yapip gelebilmelidirler. (Bu yerler Peygamber efendimizin bulundugu yere 100 KM mesafededir. Normal hayvanla gidip gelinebilir...

Alıntısı: http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=1145

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fikir verebilir diye düşündüm:

Peygamberimiz aslen Mekkeli miydi ?

Bize anlatilan tarihsel hikayeler gore Hz Muhammed Kureys kabilesindendir ve Vahiyi ilk olarak bu bolgedeki Hira magarasinda almaya baslamistir. Peygamberimiz Medine Sehrine hicret edinceye kadar insanlara islami Mekkede anlatmistir. Peygamberimiz icin anlatilan bu hikayede inkar edilmeyecek temel bir catlak vardir.

Kurana gore Peygamberimiz Sedum (Sodom & Gomorrah) Hz Lutun kasabasi) yakinindadir.

SÂFFÂT suresi 133-138 Lût da elbette peygamberlerdendi. Geridekiler arasında kalan yaşlı bir kadın dışında, Lût'u ve ailesinin hepsini kurtardık. Sonra diğerlerini yok ettik. Elbette siz de sabah ve akşam onlara uğruyorsunuz. Hâla akıllanmayacak mısınız?

Furkan 40 Andolsun belâ ve felâket yağmuruna tutulmuş olan o beldeye uğramışlardır. Peki onu görmüyorlar mıydı? Hayır, onlar öldükten sonra dirilmeyi ummamaktadırlar.

Hem arkelojik hemde tarihi deliller SEDUM (Hz Lutun Kasabisinin) olu deniz bir basla ismimle Lut denizinin orda oldugunu gostermekdedir. Bugunki Filistin/Urdun bolgesinde olan bu kasaba, Mekke ve Medineye yuzlerce kilmetre uzaklikdadir. Yukaridaki ayetden cikan anlam sudur ki, Peygamber efendimizin bulundugu yerden Hz Lutun kasabisina seyahet bir gunden dah az olmali ki, Insanlar sabahdan aksam kadar kasabaya gidip gorup felakete sahitlik yapip gelebilmelidirler. (Bu yerler Peygamber efendimizin bulundugu yere 100 KM mesafededir. Normal hayvanla gidip gelinebilir...

Alıntısı: http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=1145

Boyle bir soru dinden cikartir ve İslam in bütün tarihini,Kuran i reddeder.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk camilerin hepsi doğuya bakıyor,çünkü bunlar cami değil kiliseler..

Kabe'de bir kilise ve Kabe Kudüs'e bakıyor..

Muhammed diye birisi hiç yaşamadı..Muhammed İsa'nın ta kendisi..

Allah ise hristiyanların Tanrı'sının adı..Mesela ortodokslar Aloha derler Tanrı'larına..Bu Aloha,zamanla olmuş Allah..

Duşara meselesi,hristiyanlıkla ilgilidir;İslam'la ilgili değil..

tarihinde NOLAN tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Mekke bu kadar önemli bir şehir idiyse Mekke de ve diğer kutsal bir şehir olan Medine de Emevi,Abbasi kalintilarina rastlamamiz gerekir,elimizde boyle kalintilar var midir?Örneğin Mekke de bir Emevi izi?Arabistan yarimadasinda var midir?

Hic sanmiyorum olacagini,bir zamanlar var olmuş olsalar bile Selefiler yok etmişlerdir ama Selefilerin bir kaleyi,sara yi yikma amaci ne olabilir?

Elimizde bahsettiklerim var midir?Okuduğum makalede Mekke nin varligina dair 9.yy dan öncesine dair kesin bir kanit olmadigi söyleniyordu.Bölgedeki Arap kralliklari böylesine ticaretle bilinen bir şehri bilirlerdi elbet ama yok,kaydeden kimse yok.

Nebatiler ticaretle biliniyorlar,Kuran in bahsettiği helak olmuş kavimlere coğrafi yakinlik soz konusu,Vadi ve Kup seklinde yapi İslami aktarilarla uyum gösteriyor.

Tabi kesin değil hicbir şey,arastirdikca ortaya cikar.

_-----------------------------------------------------

bu petra fil suresi ile ilgili olarak da bir ara gündeme gelmiş idi...

burada fil başlı sütünlar var mış ve fil kayası adı verilen bir kaya varmış ve muhtemelen file tapınma durumuda var mış...

_-----------------------------------------------------

Bunu da yeni keşfettim,bilgi için teşekkürler:

http://images.travelpod.com/tw_slides/ta00/c17/156/petra-great-temple-elephant-column-detail-wadi-musa.jpg

http://www.triptojordan.com/sites/all/files/Images/cities/petra/Petra-Elephant_rock.jpg

tarihinde Deep tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Su maddede Fillerle ilgili bilgi var,Nebati filleri ile ilgili:

http://nabataea.net/elephants.html

Bu tarihten birşeyler cikarabiliriz bence,elimizde filler var,Nebatilerin kup seklinde Kabe benzeri bir yapisi var,Fil suresinde gecen olaylar Petrada olmuş olabilir,herhangi bir ordu bunu kullanmis olur,mesela Roma ordusu,su verdiğim makaleyi bir okuyayim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam tarihi bu kitapla biraz daha çarpıtılmış.

Zaten içinden çıkılmaz bir yumak.. İyice batmış..

Okuduklarımın hepsi palavra...

Oneriniz nedir haci?

Elimizde doğru düzgün birşey yok,bence Hz Muhammed in Hz İsa olduğu savi sorunlari daha da büyütüyor,isin içinden cikilmaz duruma getiriyor ve bunu kabul ediyorsunuz,aksi belgeler(Muslumanlarin haclari kirmasini,rahipleri katletmesini anlatan belgeler)olsa bile.

Dan Gibson un savi daha tutarli en azindan(bana gore),İslam in ayri bir din olduğunu savunuyor..

tarihinde Deep tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Oneriniz nedir haci?

Elimizde doğru düzgün birşey yok,bence Hz Muhammed in Hz İsa olduğu savi sorunlari daha da büyütüyor,isin içinden cikilmaz duruma getiriyor ve bunu kabul ediyorsunuz,aksi belgeler(Muslumanlarin haclari kirmasini,rahipleri katletmesini anlatan belgeler)olsa bile.

Dan Gibson un savi daha tutarli en azindan(bana gore),İslam in ayri bir din olduğunu savunuyor..

Dan Gibson'a söyle,daha çok okusun/araştırsın :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Boyle bir soru dinden cikartir ve İslam in bütün tarihini,Kuran i reddeder.

Neden dinden çıkarsın ki?

Gerçek insanı özgür kılar sadece..

Bakınız, bugün İsrail sınırları içinde kala. Eilat adında küçük bir şehir var..

İsmi sanırım dikkat çekici, Ei Lat..Lat putunun doğum yeri olduğunu söyleyenler var..

Lat bilindiği üzere müşrik Arapların büyük putlarından biri..

Ya bu put Mekkeye ithal edildi ya da İslamın içinde yeşerip büyüdüğü coğrafya bugün bize söylenildiği gibi değil..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslinda bu Kuran in bir efsaneyi içerdiğini kanitlamaz,bu Fil olayi ile ilgili ayetlerde zaten bu olayin Kabe,Mekke ile ilgili oldugu cikartilamaz,başka bir olaydir ve tefsircilerin yanlisidir.

Soz konusu ayetlerde pişmiş taslardan bahsedilir,Petrada bu taslardan vardir mancinik için,yukarida gorebilirsiniz bunlari.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Oneriniz nedir haci?

Elimizde doğru düzgün birşey yok,bence Hz Muhammed in Hz İsa olduğu savi sorunlari daha da büyütüyor,isin içinden cikilmaz duruma getiriyor ve bunu kabul ediyorsunuz,aksi belgeler(Muslumanlarin haclari kirmasini,rahipleri katletmesini anlatan belgeler)olsa bile.

Dan Gibson un savi daha tutarli en azindan(bana gore),İslam in ayri bir din olduğunu savunuyor..

Önerim delillere dayanan bir tarihi kabul etmenizdir. Ne kadar mantıklı olursa olsun delilsiz kuramlarla tarihi yazılmaz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Neden dinden çıkarsın ki?

Gerçek insanı özgür kılar sadece..

Bakınız, bugün İsrail sınırları içinde kala. Eilat adında küçük bir şehir var..

İsmi sanırım dikkat çekici, Ei Lat..Lat putunun doğum yeri olduğunu söyleyenler var..

Lat bilindiği üzere müşrik Arapların büyük putlarından biri..

Ya bu put Mekkeye ithal edildi ya da İslamın içinde yeşerip büyüdüğü coğrafya bugün bize söylenildiği gibi değil..

Bu put konusu baştan sona yalan..7.yüzyılda araplar putperest filan değildi..Her yerde insanlar puta filan tapmıyordu..Bu yalanı özellikle yarattılar,çünkü başka türlü İslam'ı yaratmaları mümkün değildi..

Herodot arapların sadece iki tanrıya taptığını söylüyor..Yaklaşık 1100 yıl içinde bu iki put 360 puta filan çıkamaz..Yok böyle büyük bir yalan..Tarih boyunca tanrılar zamanla azalmışlardır..Tanrılar zamanla bir yörede artmaz..İslam'ın bu put argümanı,yahudilerin ve hristiyanların karşı çıktıkları put argümanından geliyor..Yani yazılanlar tamamen palavra..Öyle lat-uzza-menat filan yok ortada..Bu 3 putun varlığında dair en ufak bir iz yok..Ne arkeolojik,ne de tarihi bir belge..!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...