Jump to content

Allah'in 1 günü 1.000 yil mi, 50.000 yil mi?


Recommended Posts

Parantezleri kaldırarak, dikkat edilmesi gereken yerleri kalınlaştırarak alıntıladım..Konuyla ilgili sayfalarca kritik yapılabilir, yapabilirim ancak şimdilik bunları ısınma hareketleri olarak kabul edin..

Hacc 47. Onlar senden azabin çabuk gelmesini istiyorlar. Allah vâdinden asla dönmez. Muhakkak ki, Rabbinin nezdinde bir gün sizin saymakta olduklarinizdan bin yil gibidir.

"sizin saymakta olduklarinizdan" anahtar kelimelerdir..Siz, yani biz kimiz?Kameri olarak sayanlarmı,miladi olarak sayanlarmı,rumi olarak sayanlarmı, sümerlermi, çinlilermi vs..?Mantıken kameri olarak yıl hesabı tutanlara söyleniyor..Bu durumda diğer takvimlere göre bakarsak hiçbir zaman bin yıl tam olarak tutmayacak..Yani aslında bu 1000 yıl da göreceli..Asıl görülmesi gereken cümledeki kinaye..Örneğin biz binlerce dediğimiz zaman, ifade edilenin çok olduğunu anlarız.Sanırım herkes bu şekilde anlar.Oysa binlerden milyonlara, milyonlardan milyarlara... ulaşılabilir.Ama kimse "binlerce" kelimesi ne kadar diye hesaplamaya kalkmaz..Çünkü hesaplanamaz, hesaplanamadığı için binlerce denir zaten..Hac-47 nin sonundaki -gibidir- kelimesi kinayenin tanımıdır.Veya müteşahbih te diyebiliriz.

Sanırım yeterince açık oldu fakat yinede yeterli görmeyenlere şöyle bir örnek vermekte faydalı olacaktır:"..1000 aydan hayırlıdır" cümlesi ile karşılaştığımız zaman, ayete eleştiri getiren bakış açısıyla baktğımızda 1 ayın hayrının ne olduğundan hareketle 1000 ayın hayrını hesaplamayı düşünürüz..Oysa anlatılmak istenen ilgili ayın, iyilik ve güzelliklerinin çok olduğudur..Adet ifade eden rakamların, miktarı değilde çokluğu ifade etmesidir..

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Secde 5. Allah, gökten yere kadar her işi düzenleyip yönetir.Sonra sizin sayageldiklerinize göre bin yil tutan bir günde O'nun nezdine çikar.

Burada da "bir gün" ifadesinin sayısal değil, özel olarak kullanıldığını söylemeliyim.Sayageldikleriniz ifadesinden, eğer Kuran ı evrensel kabul ediyorsak, 1000 yılında değişken olduğunu, yani aşağı-yukarı 1000 yıl demek istediğini anlayabiliriz.Kuran kendisinin düşünerek ve aklederek okunması ister.Şİmdi buradan hareketle aslında biraz düşünmeden önce, yapılan işin Allah katına çıkmasının ne demek olduğunu düşünmek lazım.Gerçi uzun uzun yazmadan önce Kurandaki orjinal ifadeye göre burada okuduğunuz "bir gün" kelimesinin 2 nin yarısı olan 1 olmadığını söylemem lazım.Çünkü ayetin orjinalinde/arapçasında bana göre sayı ifadesi ile 1 yok.Ne demek istediğimi alıntılayarak anlatayım:

İbrahim/18-Meselüllezine keferu bi rabbihim a'malühüm keramadinişteddet bihir rihu "fi yevmin" asif le yakdirune mimma kesebu ala şey' zalike hüved dalalül beiyd

Meali:Rablerine nankörlük edenlerin amelleri, fırtınalı "bir günde" rüzgârın tarumar ettiği küle benzer. Kazandıklarından hiçbir şey elde edemezler. İşte bu, dönüşü olmayan sapıklığı ta kendisidir.

Secde/5-Yüdebbirul emra mines semai ilel erdi sümme ya'rucü ileyhi "fi yevmin" kane mikdaruhu elfe senetim mimma teuddun

Katıldığım secde/5 ayetinin açıklaması M.Esed in mealindedir:

Göklerden yere kadar bütün mevcudatı O düzenleyip yönetir; ve sonunda tümü, sizin hesabınızla bin yıl (kadar) süren bir Gün'de (yargılanmak üzere) O'na yükselir.

Yani bize göre uzun sayılacak bir günde yargılanacağız.O, günlerden "bir gün" hesap günüdür.Yani burada sayısal olarak bir ifade yok bana göre..Kuran da başka ayetlere bakarak ta teyid edebilirsiniz.Ama önemli olan düşünerek okumak..Kuran neden bize yapılan işlerin ne kadar zamanda Allah katına ulaştığını söylesin ki?İş fiziki bir aktivitedir, yapılan işin görüntüsümü Allah katına çıkacak?O zaman Allah her an herşeyi görmüyor ve bilmiyor demektir.Bunun için belli bir süre geçmesi gereklidir..Vs vs..Eğer bu anlayışla bir açıklama getirlirse içinden çıkılamayacak sorularla karşılırız..

------------------------------------------------------------------------

Mearic 4. Melekler ve Rûh , oraya/ona , miktari ellibin yil olan bir günde yükselip çikar.

Bu ayetteki İleyhi= ona zamiri dil bilim ve gramer kurallarına göre bir önceki kelimeye atfetmek gerekir ki oda,önceki ayetteki son kelime olan meariç,tir.Dolayısıyla burdaki "ona" zamirini kalkıpta Allaha atfetmenin ona mekan isnadı anlamına gelirki,böyle bir düşünce tevhide aykırıdır.Meariç; miraç kelimesinin çoğuludur.Miraç hakkında tartışlabilir tabii..Fakat şimdilik konudan kopmayalım

Yani bir önceki ayeti orjinali ile yazıp bakmak lazım:

3-Minallahi ziylme'arici

4-Ta'ruculmelaiketu verruhu ileyhi "fiy yevmin" kane mikdaruhu hamsiyne elfe senetin.

Anlatmak istediğimi tam söylebilmek için Y.N.Ö ten meali;

3-Yükselme boyutlarının/derecelerinin sahibi Allah'tandır o.

4-Melekler ve Rûh, miktarı ellibin yıl olan bir günde yükselirler O'na.

Bu noktada sayısal hesap yapan arkadaşlara dönmem gerekir.Biraz lise fiziğini hatırlamakta yarar var.

Hız=mesafe/zaman değilmiydi?Melekler ve ruhun kat ettiği mesafeyi biliyormuyuz?Yani Cibril nereden yola çıktı nereye vardı, bu belli değil..Meleğin yahut Cibrilin hızı belli değil..Sadece zaman aşşağı yukarı belli..Çift bilinmeyenli, bir denklem..Yani bir meleğin saniyede 300 bin km hız yapabileceğini nereden çıkarıyorsunuz?Bu hız yürüyerekmi koşarakmı?Sabitmi?Melekte Burak kullanamazmı?Cibril diğer meleklerden hızlımıdır yavaşmıdır?Vs vs..

Kritiğe devam edicem ancak bulunduğum yerde, zaman, bana göre geç oldu..Size göre erken olabilir :)

tarihinde Matrix tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 6 years later...
  • İleti 70
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Zamandan ve mekandan nezih denen yaratıcının "yanına" "bir süre içinde" çıkmak kadar saçma bir şey olamaz,

Allah'ın yanı daki gün ne demek? Zamandan bağımsızsa, yanında gün veya süre diye bir kavram olmaması gerekir.

Cebrail vs bir süre sonunda ona ulaşabiliyorsa bu da yaratıcının mekana sahip olduğunu gösterir, Olmayan mekana veya mekandan bağımsız bir şeye ulaşılması da gerekmez.

Tüm bunlar kuranın, muhallebici muhoşun fikri olduğunu defalarca kez kanıtlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zamandan ve mekandan nezih denen yaratıcının "yanına" "bir süre içinde" çıkmak kadar saçma bir şey olamaz,

Allah'ın yanı daki gün ne demek? Zamandan bağımsızsa, yanında gün veya süre diye bir kavram olmaması gerekir.

Cebrail vs bir süre sonunda ona ulaşabiliyorsa bu da yaratıcının mekana sahip olduğunu gösterir, Olmayan mekana veya mekandan bağımsız bir şeye ulaşılması da gerekmez.

Tüm bunlar kuranın, muhallebici muhoşun fikri olduğunu defalarca kez kanıtlar.

bence Matrix arkadaş yukarı da gayet tefekkürlü güzel açıklamış!!

bende ona ilaveten derim ki tevratta dünyanın ömrü yedi bin yıldır. Meraic suresinde o büyük azabın zamanından (yani Kıyametten) bahsedilmektedir.. ve ahiret gününün 1 günüde 50000 bin yıldır denilmektedir. bunu da 7000 yıla Çarparsan Dünyanın Ömrü. 127 küsür milyar yapar bununda ne kadari geçmiş ne kadarı kalmış Allah bilir.

Dikkat!

Allah İçin ZAMAN YOTUR! Onun için her zaman Geniş Muhlet ve zamanlar verir

O kadar geniş bir zamanda kainatı yapar ki! Çünkü Allah için zaman olmadığından acele etmez!!

Milyonlar milyarlar tirilyonlar benim için senin için vardır Ama Allah için olmadığından milyarca zaman içinde kainatı DOKUR! Yapar! ve gayet geniş muhlet verir

Allahıh hukukun temeli İmhal ile istinadır!!!

Allah kendisine küfredene gayet geniş zaman ve muhlet verir.!!

Sen birisine ceza vereceğin zaman acele edersin

Allah hiç acele etmez 1000 sene sonra tepeler... Allah için zaman yoktur Muhakak tepeliycektir!!!

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

bence Matrix arkadaş yukarı da gayet tefekkürlü güzel açıklamış!!

bende ona ilaveten derim ki tevratta dünyanın ömrü yedi bin yıldır. Meraic suresinde o büyük azabın zamanından (yani Kıyametten) bahsedilmektedir.. ve ahiret gününün 1 günüde 50000 bin yıldır denilmektedir. bunu da 7000 yıla Çarparsan Dünyanın Ömrü. 127 küsür milyar yapar bununda ne kadari geçmiş ne kadarı kalmış Allah bilir.

Dikkat!

Allah İçin ZAMAN YOTUR! Onun için her zaman Geniş Muhlet ve zamanlar verir

O kadar geniş bir zamanda kainatı yapar ki! Çünkü Allah için zaman olmadığından acele etmez!!

Milyonlar milyarlar tirilyonlar benim için senin için vardır Ama Allah için olmadığından milyarca zaman içinde kainatı DOKUR! Yapar! ve gayet geniş muhlet verir

Allahıh hukukun temeli İmhal ile istinadır!!!

Allah kendisine küfredene gayet geniş zaman ve muhlet verir.!!

Sen birisine ceza vereceğin zaman acele edersin

Allah hiç acele etmez 1000 sene sonra tepeler... Allah için zaman yoktur Muhakak tepeliycektir!!!

allah için zaman yoksa nasıl oluyorda katında 1 dünya günü 1000 yıla eşit oluyor ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah için zaman yoksa nasıl oluyorda katında 1 dünya günü 1000 yıla eşit oluyor ?

Yukarıda matrix ardaşımız gayet güzel bir şekilde anlatmış!

yine bende ona ilaveten derim ki : Bizim için zaman olduğundan dolayı (yani aslımıza!!!! Allaha!!!! kavuşucağımız güne kadar ki zaman!!!!!!! anlatabiliyor muyum!!! Bizim için zaman) olduğundan dolayı Allahta diyor ki Firak yılları !!! ayları!! Günleri sayılıdır!!!1 bana kavuştuktan sonra ise bitmez sayısızsıdr zamansız günsüz aysız hep benle oluckasınız!!!!!!!!

İşte o zamana kadar!!! Allahın katında ayların sayısı 12dir!!! deniliyor ve azabi acele isteyenlerede Allah benim sayacağım bi gün de sizin saymakta olduğunuz bin yıl gibidir diyor

Anlatabildik mi acaba!?

anlaşılan odur ki evli kadınları muhammede peşkeş çeken allah matematik hesabıda bilmiyor..

Yok herhangi bir yanlışlık yok varmış gibi görüyorsanız Aklınız başka yerde

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarıda matrix ardaşımız gayet güzel bir şekilde anlatmış!

yine bende ona ilaveten derim ki : Bizim için zaman olduğundan dolayı (yani aslımıza!!!! Allaha!!!! kavuşucağımız güne kadar ki zaman!!!!!!! anlatabiliyor muyum!!! Bizim için zaman) olduğundan dolayı Allahta diyor ki Firak yılları !!! ayları!! Günleri sayılıdır!!!1 bana kavuştuktan sonra ise bitmez sayısızsıdr zamansız günsüz aysız hep benle oluckasınız!!!!!!!!

İşte o zamana kadar!!! Allahın katında ayların sayısı 12dir!!! deniliyor ve azabi acele isteyenlerede Allah benim sayacağım bi gün de sizin saymakta olduğunuz bin yıl gibidir diyor

Anlatabildik mi acaba!?

Yok herhangi bir yanlışlık yok varmış gibi görüyorsanız Aklınız başka yerde

allah kendi katından örnek veriyor 1 gün = 1000 YIL diyor...

kendi katında da zaman var ki - kıyaslayıp örnek veriyor....

demekki allah zamandan MÜNEZZEH falan DEĞİL !!!!

münezzeh olsaydı KIYAS yapamazdı - örnek de VEREMEZDİ......VERMEMESİ gerekirdi. !!!

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah kendi katından örnek veriyor 1 gün = 1000 YIL diyor...

kendi katında da zaman var ki - kıyaslayıp örnek veriyor....

demekki allah zamandan MÜNEZZEH falan DEĞİL !!!!

münezzeh olsaydı KIYAS yapamazdı - örnek de VEREMEZDİ......VERMEMESİ gerekirdi. !!!

iyi anlatamadım mı bir daha anlatayım (bir daha da anlatmam bak :D :D)

Bizim için zaman vardır! neden vardır... Biz bir başlangıçımız ve sonumuz vardır bizim Allah kavuşucağımız güne kadar bizim günlerimiz sayıldır!!! onun bize göre zaman vardır

Allahta nicin der Allah katında ayların sayısı 12 aydır diye

Yani Allah diyor ki Ayrılık günleri Firak ateşinin Ayları günleri 12dir yani (sayıldır yani 12)

12 ay geçtikten sonra günsüz aysız yılsız sayısız hep benmle olucaksınız :)

işte Allahta azabı ecele isteyenlere beni sayacağım bir gün sizin saymakta olduğunuz bin yıl gibidir diyor anladın mı

Bak evvel Ahire zahir Batın Allahtır Ayeti var!!!

yani zaman yoktur Allah vardır..!!

Evvelki gün dersin bir an Evvel halledelim dersin.. yani zamanın bir an evvelinden bahseden sensin!!1

Allah diyor Evvel benim Ahir de benim Zahirde benim Batında benim!

yani Evvel yok!! ahir yok!! zahir yok!! batın yok! BEN VARIM demektir bu!! yani zaman yok demektir!!

kim di ya başka bir rumuzlu bir arkadaş kendi kafasına uydurmak için söyle demişti

Evvel : ilk demek: ahir: son demek.. yani Allah ilk benm sonda benim diyor demişti..

E peki O zaman ilk ve son Allahsa ilk yok! Allah var!! son yok! Allah var! yine zaman yok!! hep allah var! her zamanda Allah var! zaman yok demek ki

zaten Sonsuzluk kavramında zamanın olması mümkün değildir!

zaman yoktur!

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

http://panteidar.fil...4/04/arc59f.png

ALLAH’IN ARŞI ÖNCE SU ÜZERİNDEYDİ

Hud 7. O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı konusunda sizi imtihan için, henüz Arş’ı su üstünde iken gökleri ve yeri altı gün içinde (altı evrede) yaratandır. Böyle iken “Ölümden sonra şüphesiz diriltileceksiniz” desen, inkârcılar “Mutlaka bu, apaçık bir büyüdür” derler.

ALLAH’IN ARŞA İSTİVA ETMESİ

Ra’d 2. Allah O’dur ki görüyorsunuz gökleri direksiz yükseltti, sonra Arş üzerine hükümranlığını kurdu, güneşi ve ayı emrine boyun eğdirdi; herbiri belirli bir vakte kadar akıp gidiyor; herşeyi yönetiyor ve ayetleri açıklıyor ki, Rabbinizin huzuruna çıkacağınıza kesin olarak inanasınız.

ALLAH’IN KATI VE ARŞ

Tekvir 19-20. O (Kur’an), şüphesiz değerli, güçlü ve Arş’ın sahibi katında itibarlı, orada (meleklerce) itaat edilen, güvenilir bir elçinin (Cebrail’in) getirdiği sözdür.

Arşın taht demek olduğunu yine Kur’an’dan görelim:

SEBE MELİKESİ’NİN ARŞI

Neml 23. Çünkü ben, orada onlara hükümdarlık eden, kendisine herşey verilmiş, yüce bir arşı (tahtı) olan bir kadın buldum.

YUSUF’UN ARŞI

Yusuf 100. Ana ve babasını arş (taht) üzerine çıkardı, hepsi Yusuf için secdeye kapandılar. ALLAH’IN ARŞI (TAHTI) GÖKTEDİR

Mülk 16. Göktekinin sizi yere geçirivermeyeceğinden emin mi oldunuz? (O zaman) bir de bakarsınız yeryüzü şiddetle çalkalanıyor.

KIYAMET GÜNÜ ALLAH’IN ARŞINI 8 MELEK TAŞIR

Hakka 17. Melekler de onun etrafındadır, O gün Rabbinin Arşını bunların da üstünde sekiz melek yüklenir.

Demek ki Gökte Allah’ın katı varmış ve bu kattaki tahtından hükmedermiş.

Şimdi de Allah katında zaman olup olmadığını görelim:

ALLAH KATINDA ZAMAN

Hac 47. Bir de senden acele azab istiyorlar. Elbette Allah sözünden caymaz. Bununla beraber Rabbinin katında birgün, sizin sayacaklarınızdan bin sene gibidir.

Bu kadar açık ayetler varken “Allah arştadır ama her yeri kuşatmıştır” diyerek Allah’ın mekanının “Allah’ın katında zaman vardır ama Allah’ı kuşatmamıştır” diyerek Allah’ın zamanının olmadığını ileri sürmek hiç de ikna edici değil…

http://panteidar.wor...kani-ve-zamani/

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak evvel Ahire zahir Batın Allahtır Ayeti var!!!

yani zaman yoktur Allah vardır..!!

Evvelki gün dersin bir an Evvel halledelim dersin.. yani zamanın bir an evvelinden bahseden sensin!!1

Allah diyor Evvel benim Ahir de benim Zahirde benim Batında benim!

yani Evvel yok!! ahir yok!! zahir yok!! batın yok! BEN VARIM demektir bu!! yani zaman yok demektir!!

Sen daha zamanın ne olduğunu anlamamışsın. Zaman yaratılan bir varlık değildir, ortada bir hareket, bir bilinç varsa zaman kavramının olmaması imkansızdır. Zaman yok demek hiç bir şey yok demektir.

Sen Allah için zaman yok demekle put olduğunu kabul etmiş oluyorsun, hareket edemeyen, düşünemeyen, öylece put gibi duran bir şey için tabii ki zaman yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen daha zamanın ne olduğunu anlamamışsın. Zaman yaratılan bir varlık değildir, ortada bir hareket, bir bilinç varsa zaman kavramının olmaması imkansızdır. Zaman yok demek hiç bir şey yok demektir.

Sen Allah için zaman yok demekle put olduğunu kabul etmiş oluyorsun, hareket edemeyen, düşünemeyen, öylece put gibi duran bir şey için tabii ki zaman yoktur.

ben çok iyi anlıyorum sen hiç anlamıyorsun!! (bitmemezlik Sonsuzluk Namütenahi) anlaşılmaz bir kavramdır ve sonsuzluk kavramında ZAMAN denilen bir şeyin olması da Mümkün değildir.. :)

....

yine anlamıyorsun zamanda geriye doğru gittiğinde Geride bir başlaçngıc bulamıycaksın

zamanda ileriye doğru gitttiğinde de zamanın sonunu bulamıycaksın çünkü zaman yok ki :D

işte gördüğüm nesneler var zaman yok

Allahtan aşikar nesne yok gözszülere pünhan imiş demiş Nırsı Niyazi

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ben çok iyi anlıyorum sen hiç anlamıyorsun!! (bitmemezlik Sonsuzluk Namütenahi) anlaşılmaz bir kavramdır ve sonsuzluk kavramında ZAMAN denilen bir şeyin olması da Mümkün değildir.. :)

....

yine anlamıyorsun zamanda geriye doğru gittiğinde Geride bir başlaçngıc bulamıycaksın

zamanda ileriye doğru gitttiğinde de zamanın sonunu bulamıycaksın çünkü zaman yok ki :D

işte gördüğüm nesneler var zaman yok

Allahtan aşikar nesne yok gözszülere pünhan imiş demiş Nırsı Niyazi

Madem Allah için zaman yok, peki bu Allah neyi önce neyi sonra yaptığını birbirine karıştırmıyor mu? Allah Adem'i mi önce yarattı, yoksa İblis'i mi? Sence Allah hangisini önce yarattığını biliyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Madem Allah için zaman yok, peki bu Allah neyi önce neyi sonra yaptığını birbirine karıştırmıyor mu? Allah Adem'i mi önce yarattı, yoksa İblis'i mi? Sence Allah hangisini önce yarattığını biliyor mu?

Bütün herşey Kün Emrinin dairesinin merkezine tabidir!!

bu dairenin dışında kimse yoktur

geçmiş gelecek Bütün herşey KÜN emriyle ÇOOOOOOK tan var olmuştur kün emride bir kıyas emridir bu da anlatmak bildirmek içindir sakın gözünüze bir zaman ve müddet getirmeyiniz....

herşey Çooktan var olmuştur

herşey küm emrinin dairei merkezine tabidir.. luzum oldukca SEvkiyata tabi olur bu aleme gelir

mesela müştak baba 80 sene önce ankaranın başkent olacağını görmüştür

muhyiddini arabi yanılmıyorsa 600 sene önceden osmanlının kurulacağını söylemiştir

yani her var olan şeyin ruhununda bir sureti vardır görmüş ki söylüyor.

muhyiddini arabi der ki

Allahın bir ismi muhyidir : hayat verir

bir ismide mumit: hayat alır öldürür

Allah muhyi ismine tecelli ettiği zaman Mumit ismine tecelli etmiyor mu?

mümit ismi tatilde midir?

boş işte olmayan isimla Allah Allah olmaz!!

o halde Allah bütün esma-i ilahiye birden tecelli eder. diyor

fakat varlık ölüme nur zulmete galib geldiğinden biz hep kendimizi hayatta görüyoruz diyor

misal! bir Ampül saniyede 80 küsür açılır kapanır!

onun açıklığı kadar kapanıklığı da vardır ama biz etrafımız hep aydınlık görürüz karanlık görmeyiz!!!

işte Allah bütün ismlere bir den teccelli ediyor sürekli

yani biz şu anda namütanehi yok olduk!! ve namütanehi var olduk!!!!

fakat Allahın nur ismi Zulmette bırakan ismine galip eldiğinde

Allahın camel ismi Celal ismine galip geldiğinden biz kainatı ve kendimiz var görüyoruz diyor muhyiddi, arabi!!

yani Allah için sonra ondan sonra ondan öncesi yok!

süreklü tecellide hep yaratıyor hem yok ediyor!! ama nur zulmete galip geldiğinden cemal celale gaip gelddiğinden

hayat- ademe galip geldiğinde biz kendimizi hep var görüyoruz

halbuki biz gözümüzü açığ kağayıncaya kadar namünatahi yok olduk ve namütanehi var olduk

hep var olarak görüyoroz

aynı Ampül saniyede 8 kez yanıp söndüğü halde onun sadece aydınlığını gördüğümüz gibi

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kün ne la_?

OL kelimesinin DAİRESİ mi var bi de ?

nasıl bi DAİRE o ??

O harfimi yoksa kasteddiğiniz ?

ama KÜN kalimesinde O harfide geçmez ki ?

KÜLLİ BOŞ LAF kalabalığı yapıyorsun...

yazdıkların içinde en ufak bir BİLİMSEL kırıntı YOK...

HAYAL ürününü GERÇEK gibi yazmış geçmişsin...

yazılanlar anlaşılmasın diye de BOL bOL ARAPÇA kelimeler ve bol süslü CÜMLELER...

he öle yapınca İNANILIO hemen...

CAMİDE vaaz mı verion la ?...karşında cami CEMAATİ mi var sandın ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bütün herşey Kün Emrinin dairesinin merkezine tabidir!!

bu dairenin dışında kimse yoktur

geçmiş gelecek Bütün herşey KÜN emriyle ÇOOOOOOK tan var olmuştur kün emride bir kıyas emridir bunda anlatmak bildirmek içindir sakın gözünüze bir zaman ve müddet getirmeyiniz....

herşey Çooktan var olmuştur

Yani "kün" emrinden önce hiç bir şey yoktu. Peki bu Allah kün demeden önce ne yapıyordu? Canı sıkılmıyor muydu tek başına?

Link to post
Sitelerde Paylaş

kün ne la_?

OL kelimesinin DAİRESİ mi var bi de ?

nasıl bi DAİRE o ??

O harfimi yoksa kasteddiğiniz ?

ama KÜN kalimesinde O harfide geçmez ki ?

KÜLLİ BOŞ LAF kalabalığı yapıyorsun...

yazdıkların içinde en ufak bir BİLİMSEL kırıntı YOK...

HAYAL ürününü GERÇEK gibi yazmış geçmişsin...

yazılanlar anlaşılmasın diye de BOL bOL ARAPÇA kelimeler ve bol süslü CÜMLELER...

he öle yapınca İNANILIO hemen...

CAMİDE vaaz mı verion la ?...karşında cami CEMAATİ mi var sandın ?

hehe

Yani "kün" emrinden önce hiç bir şey yoktu. Peki bu Allah kün demeden önce ne yapıyordu? Canı sıkılmıyor muydu tek başına?

kün Emri bir kıyas emridir yani kıyas etmen içindir anlatmak bildirmek makamından söylenmiştir

sakın gözünüze bir zaman ve müddet getirmeyiniz demiştim :)

Ayet: Allah bir şeye dilediği zaman OL der oda oluverir sakın süphe edenlerde olma !!

sonra içtiğin ilaçın (maddenin) sana faydası olmaz (bak plasebo) ok !!! bu incelikte benden olsun

Şuurun hayalle hayalinde cisimle ne kadar çok alakası vardır oku işte (plasebo'yu)

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kün Emri bir kıyas emridir yani kıyas etmen içindir anlatmak bildirmek makamından söylenmiştir

sakın gözünüze bir zaman ve müddet getirmeyiniz demiştim :)

Ne kıyası? "Kün" emriyle neyi neyle kıyaslayacağız?

Bu "kün" emrinin öncesi ve sonrası yok mu? Ortada bir emir olduğuna göre öncesi ve sonrası da olması lazım.

Allah İblisi mi önce yarattı, yoksa Adem'i mi? Allah için zaman yoksa Allah hangisini daha önce yarattığını birbirine karıştırmıyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

hehe

kün Emri bir kıyas emridir yani kıyas etmen içindir anlatmak bildirmek makamından söylenmiştir

sakın gözünüze bir zaman ve müddet getirmeyiniz demiştim :)

Ayet: Allah bir şeye dilediği zaman OL der oda oluverir sakın süphe edenlerde olma !!

sonra içtiğin ilaçın (maddenin) sana faydası olmaz (bak plasebo) ok !!! bu incelikte benden olsun

Şuurun hayalle hayalinde cisimle ne kadar çok alakası vardır oku işte (plasebo'yu)

Bakara 187."Oruçlu olduğunuz günün gecesinde kadınlarınızla buluşmanız, size helâl edilmiştir. Onlar sizin için elbisedir, siz onlar için elbisesiniz. Allah bildi -anladı ki nefsinizi yenemeyecek, sabredemeyecek, bir iştir, işleyeceksiniz, bu yüzden tövbenizi kabul etti, sizi bağışladı. Gayri onlarla buluşun ve Allah’ın size yazdığını dileyin. Fecir doğup da aydınlığıyla kara iplik, sizce beyaz iplikten ayırt edilinceye dek yiyin, için. Sonra orucu ertesi geceye kadar tamam olarak tutun. Fakat mescitlerde ibadet için niyetlendiniz, oturdunuz kaldınız mı kadınlarınıza dokunmayın. İşte bunlar, Allah sınırlarıdır, yaklaşmayın o sınırlara. İnsanlar, sakınıp korunsunlar diye Allah, delillerini bu sûretle apaçık bildirir.

Ayette geçen alime'llahu ifadesi, tanrı bildi-anladı ki anlamına gelmektedir."

demekki biraz zaman geçiyor....sonra allah bilip anlıyor...

ALLAHIN ZAMANDAN münezzeh olmadığının en güzel KANITIDIR BU !!!

he bi de herşeyi önceden BİLEMEMESİNE de KANITTIR tabi :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

kün Emri bir kıyas emridir yani kıyas etmen içindir anlatmak bildirmek makamından söylenmiştir

sakın gözünüze bir zaman ve müddet getirmeyiniz demiştim :)

Ne kıyası? "Kün" emriyle neyi neyle kıyaslayacağız?

Bu "kün" emrinin öncesi ve sonrası yok mu? Ortada bir emir olduğuna göre öncesi ve sonrası da olması lazım.

Allah İblisi mi önce yarattı, yoksa Adem'i mi? Allah için zaman yoksa Allah hangisini daha önce yarattığını birbirine karıştırmıyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu allah evren yokken evreni yarattıysa, insan yokken insanı yarattıysa, insanın ne yaptığına göre tavır alacaksa, bu nasıl zamandan bağımsızlık? Önce iblis meleklerin hocası idiyse, sonra kovulduysa, bu kronolojik bir sıra değil mi? İblis hem meleklerin hocasıydı, hem kovulmuş lanetlenmiş şeytandı. Böyle şey olur mu?

İşin aslı şu: Var etme, yaratma diye bir şey olmamıştır. Her şey zaten hep vardı ve hep var olacak. Var olma da yok olma da olanaksızdır. Bu yüzden tanrı yoktur. Varlık, var olmak için var edici bir şeye muhtaç değil. Zaten var ve yok da olmaz. Zaman sonsuzdur. Başlangıcı bitişi yoktur. Başlatan da yoktur, bitirecek olan da.

Tanrı varsa ona meydan okuyorum. Hadi sıkıysa beni yok et. Işınlayıp buharlaştırsan yine toprağa geri döner, yine can bulurum. Evreni patlatıp yok etsen yeni evrenler oluşur. Hiç kimse hiç bir şeyi yok edemez.

Kaygusuz'un "kıldan ince sırat yapmışsın, mertsen kendin geç a tanrı" dediği gibi... Hadi sıkıysa yok et de endamını görelim tanrı! Öyle becerikliysen bize bir iyilik yap da kendini yok et... O zaman helal lan esaslı tanrıymışsın haaa deriz! :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne kıyası? "Kün" emriyle neyi neyle kıyaslayacağız?

Bu "kün" emrinin öncesi ve sonrası yok mu? Ortada bir emir olduğuna göre öncesi ve sonrası da olması lazım.

Allah İblisi mi önce yarattı, yoksa Adem'i mi? Allah için zaman yoksa Allah hangisini daha önce yarattığını birbirine karıştırmıyor mu?

Neyi kıyaslıycaz diyorsun valla çocuk sorusu gibi soru soruyorsunuz!!

Allahın yaratmasını yapmasını kendi yapmanla kıyaslama işi için söylenmiş bu söz!

ve dediğim gibi Plasebo İnsanın telkih suretiyle İnsanın Şuurunda Ol kelimesi bile geçmeden hayaline hayalininda cismine alan alakalığı ile insan tedavi oluyor

Yani Okuduğun ilimde: "Allah bir şeye dilerse Ona Older"! ayetig üzelçe açıklıyor! Bak Plasebo!! anladın mı kapiş mi?

.......

zaman yok ki kün emrinin öncesi sonrası olsun!!!! 50kere dedim

Allah İblisi mi önce yarattı, yoksa Adem'i mi? Allah için zaman yoksa Allah hangisini daha önce yarattığını birbirine karıştırmıyor mu?

Bak anlamaz kardeşim! Allah yani sonsuz var olan!!! Bütün Esma-i ilahiye birden tecelli ettiğini sana anlatmıştım!! sen anlamak hiç istemediğinden okumadan geçtim :D seni gidi!!!

Allah bütün ismlerine Birden tecelli ettiğin de Namütanehi adem ve namütenaheni iblis var demektir!!!

Adem babamız Allahın bütün ismlerine mazhardır

İblis ise Alalhın yalnız Mudil isminin GÖRÜNDÜĞÜ varlıktır kapiş!!

bir gün musa aleyhisselam bende başka Allah ile konuşan varmıdır diye İÇİNDEN geçirmiş

:) Allah perdeyi kaldırmış! Namütanehi İnsan Musa gibi rabi erini niyazında olduğunu görmüş

(Allah için önce sonra yaratma yoktur bizim için vardır) Allah Bütün Emsa-i ilahiye birden tecelli eder.

Bütün mevcudat Allahın isimlerine mazhadır her mecvudatta Allahın bir ismi gözükür

İnsan da ise Allahın bütün isimleri tecelli eder o yüzden naibi haktır!!!

bak deminde söylemiş olduğum ve seninde anlamamış veya anlamak hiç istememiş olduğun gibi

tekrar ediyorum

ilk sözylediğim sözdür

herşey kün emriyle çoktan var olmuştur.. sevkiyata tabi olur bu aleme gelir!!!!

Kün emride zaman müddet yoktur sakın gözünün önüne zaman ve müddet getirme

Kün emri bize Tefhim makamında!! yani anlatmak bildirmek makamında söylenmiş bir sözdür.. okey!!

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...