Jump to content

İslamda Cariyeler ( Kadın Köleler )


Recommended Posts

İslam'da Cariyelik savaşta esir edilen ve alıkonunan kadınların ''efendilerine'' her konuda hizmet eden kölelerdir. islam'dan önce varolduğu gibi islam geldiğinde de bu uygulama devam etmiştir. İslamın Kadın-erkek eşitliğini getirdiği söylenen yalancı müslüman din adamları bu konudan hiç bahsetmez. İslam cariyeliği;köleliği yasaklamamış, ayrıca onaylamıştır. kuranda'da ''cariye'' kelimesi sık sık geçmektedir.

Ek olarak 6 yaşında kızların elinin yüzünün görünmesine ''zina günah haram'' diyen islam, kadın kölelerle nihahsız cinsel ilişkiyi de onaylıyor. Bknz :

Muminin suresi 5-6-7:
''Onlar ki, ırzlarını korurlar. ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar. Kim bunun ötesine geçmek isterse, işte onlar haddi aşanlardır. ''

Mearic suresi 27-28-28-29-30-31:
"Onlar, rablerinin azabından korkan kimselerdir.Çünkü, rablerinin azabından emin olunamaz. Onlar, mahrem yerlerini koruyan kimselerdir. Ancak eşleri, yahut sahip oldukları cariyeleri başka. çünkü onlar (eşleri ve cariyeleri ile olan ilişkileri konusunda) kınanmazlar. Kim bunun ötesini isterse, işte onlar sınırı aşan kimselerdir."

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 342
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

İslam'da Cariyelik savaşta esir edilen ve alıkonunan kadınların ''efendilerine'' her konuda hizmet eden kölelerdir. islam'dan önce varolduğu gibi islam geldiğinde de bu uygulama devam etmiştir. İslamın Kadın-erkek eşitliğini getirdiği söylenen yalancı müslüman din adamları bu konudan hiç bahsetmez. İslam cariyeliği;köleliği yasaklamamış, ayrıca onaylamıştır. kuranda'da ''cariye'' kelimesi sık sık geçmektedir.

Ek olarak 6 yaşında kızların elinin yüzünün görünmesine ''zina günah haram'' diyen islam, kadın kölelerle nihahsız cinsel ilişkiyi de onaylıyor. Bknz :

Muminin suresi 5-6-7:

''Onlar ki, ırzlarını korurlar. ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar. Kim bunun ötesine geçmek isterse, işte onlar haddi aşanlardır. ''

Mearic suresi 27-28-28-29-30-31:

"Onlar, rablerinin azabından korkan kimselerdir.Çünkü, rablerinin azabından emin olunamaz. Onlar, mahrem yerlerini koruyan kimselerdir. Ancak eşleri, yahut sahip oldukları cariyeleri başka. çünkü onlar (eşleri ve cariyeleri ile olan ilişkileri konusunda) kınanmazlar. Kim bunun ötesini isterse, işte onlar sınırı aşan kimselerdir."

Tamam güzel.

Şimdi cariye olarak çevrilen kelimeyi getir buraya.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam güzel.

Şimdi cariye olarak çevrilen kelimeyi getir buraya.

:lol: :lol: :lol:

Muhammed'den daha iyi mi islamı biliyorsun ?

Muhammed'in cariyeleri:

1. Bereke (Ümmü Eymen)

2. Emetullah binti Ruzeyme

3. Hudre

4. Redva

5. Sad kızı Meymune

6. Ruzeyne

7. Selma (Ümmü Rafi)

8. Marya (Ümmü Rebab)

9. Marya (Ceddetu'l Müsenna)

10. Ümmü İyas

11. Havle (Ceddetu Hafs)

12. Meymune binti Ebi Abis

13. Ümmü Dümeyre

14. Ümmü Ayas

15. Rebiha

16. Saibe

5o9ZJR.jpg

Kur’an’ın çeşitli ayetlerinde köle'den (ya da cariye'den) söz edilirken

çoğu kez "mal", "eşya", "alınıp satılabilen şey" anlamlarına gelen deyimler

kullanılmıştır; köle sahibi kimseler ise "mal/eşya sahibi kimseler" olarak

gösterilmişlerdir. Örneğin Rum Suresinde "Milku'l-yemin" yani “sağ elin satın

aldığı, sahip olduğu köleler" diye yazılıdır (Bkz. . Rum 28; Ayrıca bkz. Nur 31,

33, 58; Ahzab 55; Nahl 71). Nahl Suresi’nde "memlûk" yani "Birinin malı olan

köle" deyimi yer alır (K. Nahl 75). Nisâ Suresinde "Rakabe" yani "sahibi

bulunduğu köle" diye yazılıdır (Nisa 92; Ayrıca bkz. Maide 89; Mücadele 3;

Beled 13). Bakara Suresinde "Rikâb" yani "sahip bulunduğu köleler" diye

geçer.

Bundan anlaşılan şu: köle (cariye), öyle bir yaratıktır ki efendisinin

mutlak tasarrufu altındadır. Efendisi onu dilerse ömrü boyunca köle olarak

hizmetinde kullanır, dilerse bir mal gibi satar, ya da dilerse ömrü boyunca

kendisine hizmette bulunmak üzere azat eder.

Öte yandan Muhammed, iman sahibi erkeklere, köle kadınları "cariye"

(odalık) olarak şehvet aracı şeklinde kullanma olasılığını sağlamıştır.

İlhan Arsel

İslam da böyle. ’’Köle , cariye”, nasıl alınıp satılan bir mal durumundaysa, "kadın” da öyledir. Temel bu. Sonradan biraz anlayış gelişmeleri olmuşsa da, dinlerdeki anlayışlar, bu temel üstüne kurulmuştur.

Kur’an’da ”koca”ya 6 kez ”BA’L” denir. (Bkz. Bakara: 228; Nisâ: 128; Nûr: 31.) Bir başka yerde de bir ”put”a, ’’Tanrıya ”Ba’l” dendiği görülür. (Bkz. Saffât: 125.) ”Ba’l”, söz konusu dinlerin kaynağının biçimlendiği dönemlerin Fenikelilerinde "en büyük Tanrı”dır. Ve ’’efendi” anlamındadır. Tıpkı "Rabb" gibi, tıpkı Yunanlıların "Adonis"i gibi. Çünkü ikisi de "Ba’l" den kopya. (Bilgi için bkz. Prof. Dr. Philip Hitti, Tarihu Suriye ve Lübnan ve Filistin, s. 125-126.)

"Efendi" anlamlı bir "put", bir "tanrı" olan "Bal" adı, Kur’an ayetlerinde neden "koca’’ya da verilmiştir?

Bu, ”koca”ya ve "karisma nasıl bakıldığını da ortaya koymakta. "Koca", Kur’an’da "karisinin "efendisidir. Aynı zamanda da bir tür "tanrı” durumundadır "karisi için. "Bal” denmesi bundan.

Koca "efendi" olunca, "karisi da, ne denli "özgür (hurre)" sayılırsa sayılsın; "dişi köle (cariye)" sayılır. "Dişi köle" gibi "alınıp satılması" yoktur. Ama kocaya verilen yetki, karı için uygun görülen konum, kadının "alınıp satılmaya" yakın bir durum sergiler. Sonuçta "kadın", bir tür "mal” sayılır.

Böyle olduğu içindir ki, Kur an’da, Sâd suresinin 23. ve 24. ayetlerinde ”kadın”a ’’dişi koyun anlamına gelen ”Na’ce” denmiştir. (Bkz. Tefsirler, örneğin Taberî, Camiu’l-Beyân, 23/92-97.)

Hadislerdeki açıklamaya da uygundur bu. Muhammed’in anlatmasına göre, koca ”râî”, yani ’’çoban”, onun karısıysa ”raiyye”den, yani ”sürü”dendir. (Buhârî, e’s-Sahih, Kitabu'l-Cum'a/11; Müslim, e'-s-Sahitı, Kitabu’l-Imare/20, hadis no: 1829.) Kocanın "çoban”, karı- nınsa "sürüden biri" olarak görülmesi, İslam'ın başından bu yana süregelmiş, kadının bu konumu, tüm müslümanlarca benimsenmiştir.

"Sürü"dekiler, "mallardan oluşur. Bu durumda, İslam düşüncesi, kadını ”sürü”den saymakla da, ona ”mal”, "erkeğin malı" gözüyle baktığını bir kez daha ortaya koyar.

Kadına, İslam’ın "mal" diye baktığını gösteren çok şey vardır. Pek çok "hüküm", pek çok Şeriat kuralı. Bir "boşanma" kurumunu ele alalım. "Boşanma”, İslam'da —bilindiği gibi— ’’erkeğin hakkidir. Erkek, kadını boşayabilir de, kadın erkeği boşayamaz. Neden?

Aynı temelden dolayıdır bu da. Yani İslam, kadını ’’mal-mülk” gördüğü için. Bir malın, mülkün "sahib"i, dilediği zaman bu maldan, mülkten "vazgeçebilir". Kaldırıp atabilir, satabilir. Kimse karışamaz. Ama bir maim, mülkün, kendi sahibini atabileceği, satabileceği düşünülemez. Koca da, karısının "mülk sahibi" türünden sahibidir. Karısını boşaması da bir tür "vazgeçme"dir "mal ve mülk"ten. Sonra bu mal, mülk gidip yeni "sahip” bulamaz. Kadın da koca bulamaz. İslam, "mal" gördüğü kadına böyle bir ’’irade” vermez. O kadına koca olacak biri varsa, o gelip kadını bulur. Malı, mülkü, ’’yeni sahibinin gelip bulması gibi.

Medenî Yasa’yla, böyle bir durumdan, yani ”mal-mülk olma” niteliğinden kurtarılmak istenmiştir. Ne ölçüde kurtanlabilmiştir? Bu, tartışılabilir. "Uğursuz bir mal"

Kadın, İslam Şeriatı’nın gözünde yalnızca bir ”mal” değil; "uğursuzdur” da. Muhammed, çok açık biçimde, "kadın”da da ’’uğursuzluk” bulunduğunu söyler. (Bkz. Buhârî, e’s Sahih, Kjtabu’l-Cidâd/7; Müslim, e’s-Sahih, Kitabu's-Selâm/115-116, hadis no: 2225; Ebu Dâvûd, Sünen, Kitabu't-Tıbb/24, hadis no: 3922; Tirmizî, Sünen, Kitabu’l- Edeb/58, hadis no: 2824; İbn Mace, Sünen, Kitabu’n-Nikâh/55, hadis no: 1995; Neseî, Sünen, Kitabu'l-Hayl/5, hadis no: 3598; Mâlik îbn Enes, Muvatta’, Kitabu'l-îstizan/8, hadis no: 22, s. 972; Ahmed İbn Hanbel, 2/8...)

Bununla birlikte İslam’ı kurtarmaya çalışanlar, ’İslam’da uğursuzluk inancı yoktur" diyorlar. Başta da Diyanet İşleri Başkanlığı. Bilindiği gibi, ülkemizin onur duyacağı nitelikteki bir bilim adamı Prof. Dr. İlhan Arsel’in, her biri yüzakı olan kitapları arasında bir de (son kitabı) "Şeriat ve Kadın" adlı kitabı vardır. Arsel bu kitabı daha çok, Diyanet yayınlarına, en başta da "Sahih-i Buhârî Muhtasarı Tecrîd-i Sarih Tercemesi" adlı kitab ve İslam dünyasında "muteber" olan kitaplara dayanarak yazmış; İslam’ın, İslam Şeriat’ının "kadın”a nasıl baktığım, tüm çıplaklığıyla gözler önüne sermiştir.

Turan Dursun

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam güzel.

Şimdi cariye olarak çevrilen kelimeyi getir buraya.

Getiremedi..

Çünkü kendisi de bilmiyor.

Tek yaptığı başkalarının yazılarını sorgulamadan kabul etmek.

Ve bunları düşünmeyen robotlar gibi foruma c/p yapmak.

tarihinde ANTİATEİST tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Getiremedi..

Çünkü kendisi de bilmiyor.

Tek yaptığı başkalarının yazılarını sorgulamadan kabul etmek.

Ve bunları düşünmeyen robotlar gibi foruma c/p yapmak.

Gerizekalı,

Muhammed de mi islamı yanlış biliyor.Yukarıda yazdım ya. Muhammedin çok sayıda cariyesi ve karısı vardı.

Senin gibi 19 cu ahmaklarla islam bile tartışılmaz.

Siz gidin İşide El Kaideye Boko Harama hizmet edin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sana yönelttiğim soru bir anlık sorgulamana yol açtığı için beynin fatal error hatası verdi.

Bizler Edip Yüksel gibi kan emicilerin peşinden gitmeyiz. Bu tip sahtekarlar müslümanların parasını alıp zengileşen sahtekarlardır. Kuran çevilerini çarpıtıp müslümanları kandırıyorsunuz.

İslam hırsızların ve kan emicilerin dinidir.

Ateizmse insanlara özgürlük verir.

Bizler Turan Dursun gibi dürüst insanların gösterdiği yolda ilerliyoz.

Turan Dursun ve İlhan Arsel gibi aydın insanlar dünya barışı için çalıştı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ANTİATEİST, sen bir denyosun ve istediğin cevapta bunu ispat ediyor zaten.

Aha getirdi kelimeyi ne olacak?
Kuranı Türkçeye çeviren binlerce kişi Arapça cariye kelimesinin ne olduğunu bilmiyor mu?
Cariye özgür kadın mı demek?
Cariye köle kadın demek değil mi lan hırt herif?
Cariye diğer adıyla kadın kölelere Kuran hoş bakmış yasaklamamış hatta erkek kölelerin pazarlarda alınıp satılmasına da müsaade etmiştir. Denyo herif daha bunun ötesi var mı?

Sanki bir bok biliyormuşsun gibi o kelimeyi getir yok bilmem ne?
Hadi bilmiyor getiremedi yazamadı bu onu ahmak mı yapar?
Bu onun köleliğin ne olduğunu bilmediğini mi ortaya koyar?

Cariye yada gerçek adıyla köle kadın. Kuranı Türkçeye çevirenler köle kadın yazamamış ve bu ayıbı örtebilmek için süslü kelime olan cariye kelimesini yazmışlardır.

tarihinde 0x0 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve bunları düşünmeyen robotlar gibi foruma c/p yapmak.

Komediye bak! Bunu yazan da arabın, yahudinin zırvalarına gözü kapalı inanan birisi. Senin gibiler aklını, mantığını kullanmaz, sadece küçüklüğünde ne belletilmişse onu söyler.

Senin bu arabın dinini böyle hararetle savunmanın tek sebebi zamanında bu şekilde kalıba dökülmen.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamın her yerinden seksizm akıyor, hala hangi yüzle savunuyorsunuz anlamıyorum sizi müslüman arkadaşlar. Türban, itaat etmeyen kadının dövülmesi, kadının oyunun yarım oy sayılması, kadının erkekten sonra yaratılmış olması, hafızalarının daha zayıf olduğu iddiası, çok eşlilik, hiç bir tane kadın peyamber yok ibrahimi dinlerde, diğer dinlerde TANRIÇALAR var... gidin hadi. defolun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamın her yerinden seksizm akıyor, hala hangi yüzle savunuyorsunuz anlamıyorum sizi müslüman arkadaşlar. Türban, itaat etmeyen kadının dövülmesi, kadının oyunun yarım oy sayılması, kadının erkekten sonra yaratılmış olması, hafızalarının daha zayıf olduğu iddiası, çok eşlilik, hiç bir tane kadın peyamber yok ibrahimi dinlerde, diğer dinlerde TANRIÇALAR var... gidin hadi. defolun.

Hepsini kabul ediyorum. Beğeniyorum. Laik Batı zırvalarını ise elimin tersiyle itiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hepsini kabul ediyorum. Beğeniyorum. Laik Batı zırvalarını ise elimin tersiyle itiyorum.

Eski nickin antisecular miydi?

Öyle biri vardı forumda. Yobaz.

tarihinde zorlu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...