Jump to content

İslamda Cariyeler ( Kadın Köleler )


Recommended Posts

On 17.02.2017 at 07:10, Hasan Akçay said:

Neden EVLiLiK? Çünkü, sevgili teflon,  konusu EVLiLiK olan Nûr 32'yi konusuyoruz: EVLENDiRiN... kölelerinizin ve cariyelerinizin salihlerini - Ve enkihû... es salihîne min ibadikum ve imâikum.  Kölelerinizin ve cariyelerinizin evliligi hak eden (olgun, ERDEMLİ) salihleri kimdir? Evlenmenin sartlarini tasiyanlar, örnegin evlenecek yaşa ermis olanlar. 

*

Neden erdem kosullu? Çünkü konu "evlilik"tir ve EVLiLiK denen sey erdem kosulludur, olgunluk... Evlendireceginiz kimseler, ister özgür olsunlar ister köle, evlenecek kadar olgun (örnegin evlenecek yaşa ermis) olmak zorundadir.

*

Neden bir kerede serbest bırakın diyememiş? Bu soruya çala kalem cevap verilemez. Degisik açilardan bakmak zorunlugu var. Örnegin içinde bulunulan ortamin gerçekleri, hukukî gerçekler, duygusal baglar... Kendi adima konusayim, ben cevap veremem.

*

Bi de sözlerinizden benim anladigim, siz "evlilik sartlari"ni köle azad etmenin sartlari imis gibi gösteriyorsunuz. Hayir, Kuran öyle bisey yapmiyor. Özgürlük insan hakkidir. Özgür birakilmanin, sizin deyiminizle, sarti surtu olmaz. En azindan Kuran'da yok.

Sn. Hasan Akçay;

Ben o soruyu neden sordum? Çünkü bağlamı ve akışı içerisinde konu her zaman ve hemen her konuda olduğu gibi canı istediği zaman bıçak keskiliğinde ve kiristal netliğinde buyurabilen kuran'ın yine başka herhangi bir fiili ya da edimi (burada köle edinmek, kölelik) neden direkt olarak yok hükmüne getirmediği kısmına geldi dayandı. Siz de: kuran onu da yaptı, bakın şu, şu..ayetler diyerek bu ayeti de önümüze sürdünüz. Köleliğin kaldırılması, tasfiye edilmesi..

E şimdi neden direkt olarak yapmamış, neden şartlı şutlu erdem koşullu deyince de bu sefer "konu evlilik" diyerek direk dayanak gösterdiğiniz ayeti endirek ve muğlak yan ayet haline indirgeyiveriyorsunuz.Öyle deyince kölelik, böyle deyince evlilik oluyor. Konu kölelik cariyelik olunca kuran ağzındaki baklayı biiiiir türlü çıkaramamış nedense. Hatta ortada bir bakla olduğundan dahi şüpheliyim..

Evliliğin şartlarını köle azad etmenin şartları olarak ben göstermiyorum. Siz gösteriyorsunuz. Bu ayeti siz seçtiniz getirdiniz, ben değil. Hesabını benden değil kendinizden sormanız icap ediyor. Nerde kaldırılmış deyince vurguyu köleliğe, neden böyle yapmış deyince ise vurguyu evliliğe veriyorsunuz.

Erdemin olgunluğun kıstası nedir ayrıca? Kim neye göre karar veriyor, neden o kişinin adına karar veriyor? Erdemli olmazsa köle kalmak zorunda mı? Öyle ya, tersinden okuyunca bu anlam çıkıyor. Yani "mal". Ne demek evlendirin? Hür ve özgür irade nereye gitti? Peki ya evlenmek istemezse?..yine "mal".

E ayrıca bunca itiş kakışın sonunda siz de malumu ilan etmiş, itiraf etmişsiniz ya.."değişik açılardan bakma zorunluluğu var", "çala kalem yazılmaz", ve yine her zamanki gibi "içinde bulunan zaman ve ortamın gereklilikleri.." ve en nihayetinde "ben cevap veremem"....teşekkürler samimiyetiniz için ama, bizleri ne diye bunca uğraştırdınız o zaman?..Size de yazık, bize de..Siz cevap veremezseniz kim verecek? Gerçek şu ki; siz veremezseniz cevabı yoktur. En iyi ihtimalle sizin için yoktur. E peki bu "anlaşılsın diye apaçık indirildiği" söylenen kitabın neresine sığar? Hiçbir yerine.

Ve tam tersine çala kalem yazılır. Tam da çala kalem yazılır. Bal gibi de yazılır. Eğer bu kitap apaçık indirilmişse; nefessizce, duraksamadan yazılır. Bunca kıvranılıp, karın ağrısı çekilmez. Kur'an, kendisine bu derece samimiyetle inanan sadık bir inanırına bu eziyeti reva görmez. Buna mahal dahi vermez. ama heyhat, veriyor işte. Vermiş işte. Yüzünüzü kara çıkarıyor. Ezdiriyor. Burada canınızla kanınızla verdiğiniz mücadelen sonra bu size reva mıdır?

Ayrıca ben bu kuranı anlamak için tarih bilmek zorunda mıyım? Bu kitap tek başına yeterli değil mi? Farzedin ki kuzey kutbunda, kendi halindeki bir eskimoyum. Tarih bilgisi falan hak getire..Nasıl ve neye göre yorumluyacam bu kitabı..Hangi zaman ve koşula göre? Nasıl? ..."Bu ne be" der, çıkarım işin içinden. Öyle değilse "öyle değil" deyin.

Ha bir de bu erdemlilik ve olgunluk meselesinin ayrıca şu meşhur sübyancılık tarafı var ki, bolca konuşuldu. Bu erdemlilik o olmasın sakın? Hani sizin de en sonunda kuran evet böyle demiştir ama bunu ancak sapık pislikler yapar demek zorunda kaldığınız, yine teslim bayrağını çektiğiniz ayet. İşi en sonunda "cinayete ceza yoktur, çünkü cinayeti ancak sapık vahşi alçak kişiler yapar.." mertebesi ve savunusuna getirdiğiniz. Kendinize de, kurana da yazık ettiğiniz....sokullu size bir acaip yazıyor dedi, siz onu en akıllı cahiliniz ilan ettiniz.

Kuran bunları direk diyememiş, dememiş işte. Sübyancılıkta da açık var, kölelik ve cariyelikte de..her ikisindeki sonunuz da belli..

Ve en nihayetinde halen büyük resmi görmüyor, aslen görüyor ama kafanızı kuma gömüp görmezden geliyorsunuz.

Bu kuran 1400 senedir nasıl anlaşıldı? Halen nasıl anlaşılıyor? Baskıdaki kitap ve meallerde ne yazıyor?...Ne yazık ki sizinkiler değil.

O vakit; ya kuran 1400 senedir yanlış anlaşılıyor ve yaşanıyor, ki bu durumda güme gider. Veyahut gerçekten de 1400 senedir anlaşılan yazıyor. O vakit diğer taraftan güme gider. Kuran her iki türlü de kaybetmeye mahkum. Siz, bu oyunu kaybetmeye mahkumsunuz.

Demek istediğim o ki, yapmaya çalıştığınız ve halen yapmakta olduğunuz her bir post-modern çeviri neticesinde, kurana bir darbe de siz vuruyorsunuz. Ben fideistim deyin çekilin kenara. Ama rica ederim, kuranı daha fazla hırpalamayın. Bari siz yapmayın.

Elin arabı işidi gelse bu yazdıklarınız için belki de ve de muhtemeldir ki sizin kelle ile top oynar. Durum bu derece vahim.

Akıl ve laik hukuk bu işleri billur gibi halleder iken, biz bu arap saçını neden yol gösterici olarak seçelim? En sonunda "ben açıklayamam" demek için mi? "Bunu ancak alçak insanlar yapar" demek için mi?

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 months later...
  • İleti 342
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...