Jump to content

Arapça Sure ve Dua Ezberlemenin ve Arapça Kuran Okumanın Anlamsızlığı


Recommended Posts

gerçekten tanrı sözü mü? yoksa insan sözü olabilir mi? varolan temeller üzerine fazla eklemeden makyajlanarak sunulan...

sana birşey söyliyeyimmi,, insan çürük ve ve kaliteli malı bir birinden ayıracak mahiyettedir,, bir ansanı, insanlığı safsatalarla, hikayelerle, saçmasapan şeylerle binlerce yıl kandıramazsınız,, hz. ibrahimin davası neyse hz. isanında musanında hz muhammedinde davası aynı şey.. ne görüşler, ne düşünürler zamanında popüler ne kuramlar tarihin sayfalarına gömülüp gittiler,, çürük mal tarihe karışır gider..

Link to post
Sitelerde Paylaş

sana birşey söyliyeyimmi,, insan çürük ve ve kaliteli malı bir birinden ayıracak mahiyettedir,, bir ansanı, insanlığı safsatalarla, hikayelerle, saçmasapan şeylerle binlerce yıl kandıramazsınız,, hz. ibrahimin davası neyse hz. isanında musanında hz muhammedinde davası aynı şey.. ne görüşler, ne düşünürler zamanında popüler ne kuramlar tarihin sayfalarına gömülüp gittiler,, çürük mal tarihe karışır gider..

Tevrat ve İncil Kuranla tarihin sayfalarınamı gömüldüler?

Link to post
Sitelerde Paylaş

her hangi bir amaca hizmet etmeyen cümleler,, yani bu cümlelerle ne anlamam lazım.. maksat laf olsun..

Onlarda baştan aşağı doğma ama bugün Ortadalar.Yani anla veya anlama Din kurumsal olduğu zaman kolay kolay yok olmuyor.İnsanlar Hadi canım böyle saçmalıklar olmaz diyip atamıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Onlarda baştan aşağı doğma ama bugün Ortadalar.Yani anla veya anlama Din kurumsal olduğu zaman kolay kolay yok olmuyor.İnsanlar Hadi canım böyle saçmalıklar olmaz diyip atamıyor.

din insanın bir gereksinimi Allah onu ihtiyaç olarak insanın fıtratına koymuş.. nasıl ki insan yeyek yeme ihtiyacı duyuyor o şekildede insanın inanma ihtiyacı var.. en eski zamanlara kadar git insanlar hep bir yaratıcıya inanmışlar çünkü Allah bunu onların ruhuna koymuş haa arasıra yollarını şaşırıp bu fıtratlarındaki inanma ihtiyacını farklı yerlerde ve şeylere sarfetmişler ama buda Allahın insanın fıtratına koyduğu inanma ihtiyacını değiştirmez,, yani Allah işimizi kolaylaştırmış insanın fıtratına inanma ihtiyacı yerleştirmiş,,

yani insanlar hadi canım deyip atamamaları kurumsallaşmasından değil insanın ihtiyacından dolayı..

Link to post
Sitelerde Paylaş

sana birşey söyliyeyimmi,, insan çürük ve ve kaliteli malı bir birinden ayıracak mahiyettedir,, bir ansanı, insanlığı safsatalarla, hikayelerle, saçmasapan şeylerle binlerce yıl kandıramazsınız,, hz. ibrahimin davası neyse hz. isanında musanında hz muhammedinde davası aynı şey.. ne görüşler, ne düşünürler zamanında popüler ne kuramlar tarihin sayfalarına gömülüp gittiler,, çürük mal tarihe karışır gider..

hd insanlıktan kastın nedir? tüm dünyadaki insanlar mı? örneğin brezilya ve amerikada'ki insanlar da buna dahil mi?

dönem içinde binlerce yıldır kandırılan insanların hangi durumda olduklarını az çok bildiğini varsayıyorum. şu anki teknolojiyle bile hala islamın ulaşmadığı, birçok toplumdan habersiz kabileler mevcut.

peki sence forumda yazanlar çizenler insan değil mi? eminim ki forumda çürük elmayı ayırabilme oranı %100'dür. gördüğümde anlayamadığım matematik değerler giriliyor hayranlıkla izliyorum, herkesten deha fışkırıyor. senin özelliğin nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

hd insanlıktan kastın nedir? tüm dünyadaki insanlar mı? örneğin brezilya ve amerikada'ki insanlar da buna dahil mi?

dönem içinde binlerce yıldır kandırılan insanların hangi durumda olduklarını az çok bildiğini varsayıyorum. şu anki teknolojiyle bile hala islamın ulaşmadığı, birçok toplumdan habersiz kabileler mevcut.

peki sence forumda yazanlar çizenler insan değil mi? eminim ki forumda çürük elmayı ayırabilme oranı %100'dür. gördüğümde anlayamadığım matematik değerler giriliyor hayranlıkla izliyorum, herkesten deha fışkırıyor. senin özelliğin nedir?

benim özelliğim bir kul olmam o kadar:) Allah tebliğinin ulaşmadığı insanlara ceza vermez..

Amerika ve brezilyaya gelinceAllah insanı diğer alemde yargılarken enfüsi (içsel) afaki (dışsal) özelliklerini göz önünde bulundurup hesaba çeker.. enfüsi yani kişinin olayları kavrama becerisi, zekası, algısı vb. afaki(dışsal) özellikler yani bulunduğu ortam, hakikatlere ulaşma olanakları, ailesi, gibi dış etkenler. burdan insanın bir sorumluluk seviyesi çıkar, yani birinin sorumlulk seviyesi %80 ken diğerinin%3 çıkabilir %80=%3 ve eğer hakikatlere hiç ulaşmamışsa hiç sorumlu değildir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer insan sadece akıldan ve cesetten yani bedenden oluşsaydı söylediğin doğru olurdu. Madem aklıma yatmıyor veya bedenime bir faydası yok o halde fuzulidir, anlamsızdır şeklindeki bir yorum mantıklı olurdu... ama insan sadece akıl ve bedenden oluşmuyor ki, insanda ruh, vicdan, hissiyat gibi manevi latifeler var.. onlarında paylarını unutmamak lazım.. mesela anlamadın yabancı bir parçayı defalarca zevkle dinliyebiliyoruz.. niye çünkü akla hitabı 1 ise ruha, zevke, manaya hitabı 10 dur, insanı dinlendirir, mutlu eder, huzur verir.. bunlar gibi kuran Allah kelamı olduğu için Allah o sözlerin içine ruha hitap eden, insanı dinlendiren, mutlu eden sıkmayan bir özellik koymuştur.. bu yüzden insan 1 ömür boyu kuranı dinlemekten sıkılmaz aksine zevk alır (en sevdiğin, bayıldığın bir müzik parçasını dahi 3 ay dinledikten sonra sıkılıyorsun artık insanı rahatsız etmeye başlıyor).. çok söyleyecek şey var şu an için bu kadarı kafi..

hd yukarıda; ruh, vicdan, hissiyat gibi manevi olduğunu söylediğin kavramlar var. vicdan ve hissiyat sence manevi bir olgu mudur? manevi olduğunu söylediğin ruh insan vücudunun neresindedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

hd yukarıda; ruh, vicdan, hissiyat gibi manevi olduğunu söylediğin kavramlar var. vicdan ve hissiyat sence manevi bir olgu mudur? manevi olduğunu söylediğin ruh insan vücudunun neresindedir?

insan bildiklerini ancak vahidi kıyasiyle bilebilir,, vahidi kıyasiyle bilmedikleri şeyleri ilmen bilir,, insan görür Allahın nasıl herşeyi gördüğünü bu kıyasla bilir, insan işitir, Allahın her şeyi nasıl işittiğini bu kıyasla bilir, insan bir eve sahiptir Allahın evrene nasıl sahip olduğunu bu kıyasla bilir. kıyas yapamadıklarını ilmen bilir mesela bir kör adam renklerin varlığını bilir, ama nasıl birşey olduğunu mahiyetini bilemez çünkü kıyas edebilieceği birşey yoktur.. ruhta öyle birşey varlığını ilmen biliriz ama mahiyetini kıyas edebileceğimiz birşey olmadığı için bilemeyiz..

Link to post
Sitelerde Paylaş

benim özelliğim bir kul olmam o kadar:) Allah tebliğinin ulaşmadığı insanlara ceza vermez..

Amerika ve brezilyaya gelinceAllah insanı diğer alemde yargılarken enfüsi (içsel) afaki (dışsal) özelliklerini göz önünde bulundurup hesaba çeker.. enfüsi yani kişinin olayları kavrama becerisi, zekası, algısı vb. afaki(dışsal) özellikler yani bulunduğu ortam, hakikatlere ulaşma olanakları, ailesi, gibi dış etkenler. burdan insanın bir sorumluluk seviyesi çıkar, yani birinin sorumlulk seviyesi %80 ken diğerinin%3 çıkabilir %80=%3 ve eğer hakikatlere hiç ulaşmamışsa hiç sorumlu değildir..

insan bildiklerini ancak vahidi kıyasiyle bilebilir,, vahidi kıyasiyle bilmedikleri şeyleri ilmen bilir,, insan görür Allahın nasıl herşeyi gördüğünü bu kıyasla bilir, insan işitir, Allahın her şeyi nasıl işittiğini bu kıyasla bilir, insan bir eve sahiptir Allahın evrene nasıl sahip olduğunu bu kıyasla bilir. kıyas yapamadıklarını ilmen bilir mesela bir kör adam renklerin varlığını bilir, ama nasıl birşey olduğunu mahiyetini bilemez çünkü kıyas edebilieceği birşey yoktur.. ruhta öyle birşey varlığını ilmen biliriz ama mahiyetini kıyas edebileceğimiz birşey olmadığı için bilemeyiz..

peki kaza ya da fizyolojik nedenlerden ötürü ölen bir insanın 15 dk sonra tıbbi müdahalelerle tekrar hayata döndürülmesi sırasında, sence ruhun bu aşamadaki pozisyonunu açıklayabilir misin?

hd bence şu noktayla ilerlemeliyiz

senin kul olmanı ve söylediklerinden çıkmaman gerektiğini, eğer çıkarsan seni cezalandıracağını söyleyen; peygamber olduğunu iddia eden bir insan.

sana söylediği sözlerin tanrısal olduğunu söyleyen insan, hayatının bir bölümünde çocukluk eğitiminle birlikte seni etkilemeyi başarmış bunu görüyorum. sorum şu neden beni etkileyemiyor? sana soruyorum inançlarına değil.

tarihinde kekeme tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

din insanın bir gereksinimi Allah onu ihtiyaç olarak insanın fıtratına koymuş.. nasıl ki insan yeyek yeme ihtiyacı duyuyor o şekildede insanın inanma ihtiyacı var.. en eski zamanlara kadar git insanlar hep bir yaratıcıya inanmışlar çünkü Allah bunu onların ruhuna koymuş haa arasıra yollarını şaşırıp bu fıtratlarındaki inanma ihtiyacını farklı yerlerde ve şeylere sarfetmişler ama buda Allahın insanın fıtratına koyduğu inanma ihtiyacını değiştirmez,, yani Allah işimizi kolaylaştırmış insanın fıtratına inanma ihtiyacı yerleştirmiş,,

yani insanlar hadi canım deyip atamamaları kurumsallaşmasından değil insanın ihtiyacından dolayı..

İnsanlar nasıl insanlığın var olduğunu ,İnsanlığın sonunun olup olmayacağını ,Doğmadan önce ne olduklarını doğduktan sonra ne olacaklarını düşünebilirler.Fıtrata gelince fıtrat Yaradılıştır. Ama bu maddi bir yaradılış değildir.Manevidir. Din Fıtrat dinidir dediğimizde Fıtratı anatomi olarak göremeyiz.Maneviyatsa özdür Yani Şuurunda özü olan ŞUURALTIDIR.Şuuraltının inanmaya ihiyacı vardır ama bu İnanç Fıtratın yine bizzat fıtrata olan inancıdırki onun adıda ÖZGÜVENDİR.Yoksa insanın maneviyatının (Şuuraltının) kendi dışında bir Tanrıya inanmağa ihtiyacı yoktur. Misalleri ise çoktur:Kuzey Avrupa Ülkeleri insanlarının fıtratlarında din ihtiyacı yoktur.Keza Budist ülkelerin insanlarının fıtratlarına bakın? Yok Böyle bir Tanrıya inanma ihtiyacı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

peki kaza ya da fizyolojik nedenlerden ötürü ölen bir insanın 15 dk sonra tıbbi müdahalelerle tekrar hayata döndürülmesi sırasında, sence ruhun bu aşamadaki pozisyonunu açıklayabilir misin?

hd bence şu noktayla ilerlemeliyiz

senin kul olmanı ve söylediklerinden çıkmaman gerektiğini, eğer çıkarsan seni cezalandıracağını söyleyen; peygamber olduğunu iddia eden bir insan.

sana söylediği sözlerin tanrısal olduğunu söyleyen insan, hayatının bir bölümünde çocukluk eğitiminle birlikte seni etkilemeyi başarmış bunu görüyorum. sorum şu neden beni etkileyemiyor? sana soruyorum inançlarına değil.

neden beni etkiliyor ve neden seni etkilemiyor?

sana imanın bir tanımını yapayım iman kişi cüzi iradesini kullandıktan sonra Allahın ona inancı nasip etmesidir. demek ben cüzi irademi inanmaktan yana kullanmışım Allah bana imanı nasip etmiş ve sen şimdiye kadar cüzi iradeni inanmamaktan yana kullanmışsın bunun için de Allah sana nasip etmemiş,, ama şimdiden sonra gayret edersen, çabalarsan Allah sana da nasip eder.. insan kendini eğer güneşe karşı tutarsa ısınır, güneşe karşı tutmayıp niye ısınmıyorum demek hata olur..

Link to post
Sitelerde Paylaş

neden beni etkiliyor ve neden seni etkilemiyor?

sana imanın bir tanımını yapayım iman kişi cüzi iradesini kullandıktan sonra Allahın ona inancı nasip etmesidir. demek ben cüzi irademi inanmaktan yana kullanmışım Allah bana imanı nasip etmiş ve sen şimdiye kadar cüzi iradeni inanmamaktan yana kullanmışsın bunun için de Allah sana nasip etmemiş,, ama şimdiden sonra gayret edersen, çabalarsan Allah sana da nasip eder.. insan kendini eğer güneşe karşı tutarsa ısınır, güneşe karşı tutmayıp niye ısınmıyorum demek hata olur..

hd senin inancını, tüm dünya görüşünü şekillendiren "bir" kişinin söyledikleri, yazdıkları bile değil. bu inancının temelini görmediğin tanımadığın bir insan oluşturuyor.

ruh konusunda cevap vermedin?

eminim ki konuları, bilgileri biraz olsun araştırıyorsun. sence aklına takılan, acaba dedirten sorular var mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arapça sure ve dua ezberlemenin ve arapça Kuran okumanın anlamsızlığı. Ortaokuldan beri bana en saçma gelen şeylerden biri buydu. Hiç anlamını bilmediğimiz duaları sureleri insanlara ezberletilmesi çok saçma ve insanlar bunu neden sorgulamazlar.

Arapça Kuran okumakta çok anlamsız. insanlar anlamını bilmediği şeyleri tekrarlıyıp duruyorlar. İnsanlar bu saçmalığı neden hiç sorgulamazlar? Allah arapçadan başka bir dil bilmezler mi?

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bence anlamını bilmemek daha iyi.

Mesela biz imam hatipte ezber yaparken anlamını da öğreniyorduk. Sonra bu sureleri namazda okuyorduk.

Surede "Ebu lehebin ellerin kurusun, kurudu da" dediğini anladığımız zaman gülüyorduk sonra hoca cetvelle dövüyordu.

Arapçasını ezberle geç en güzel :)

her türlü saçma zaten

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence anlamını bilmemek daha iyi.

Mesela biz imam hatipte ezber yaparken anlamını da öğreniyorduk. Sonra bu sureleri namazda okuyorduk.

Surede "Ebu lehebin ellerin kurusun, kurudu da" dediğini anladığımız zaman gülüyorduk sonra hoca cetvelle dövüyordu.

Arapçasını ezberle geç en güzel :)

her türlü saçma zaten

Yazık ki gönülden inanıyorlar.

İnançlı bir insanın zararı olmaya bilir ama inanç düşüncede durduğu gibi durmuyor.

İnsanı insana kardeşi kardeşe vurduruyor.

Ebu lehebin kızlarını aldı amcasını da lanetledi müslümanlar o adama ve karısına düşmandır ki şaşılacak durum Allahtan da bu iki insana kan kusmuş nefret etmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

benim özelliğim bir kul olmam o kadar:) Allah tebliğinin ulaşmadığı insanlara ceza vermez..

Amerika ve brezilyaya gelinceAllah insanı diğer alemde yargılarken enfüsi (içsel) afaki (dışsal) özelliklerini göz önünde bulundurup hesaba çeker.. enfüsi yani kişinin olayları kavrama becerisi, zekası, algısı vb. afaki(dışsal) özellikler yani bulunduğu ortam, hakikatlere ulaşma olanakları, ailesi, gibi dış etkenler. burdan insanın bir sorumluluk seviyesi çıkar, yani birinin sorumlulk seviyesi %80 ken diğerinin%3 çıkabilir %80=%3 ve eğer hakikatlere hiç ulaşmamışsa hiç sorumlu değildir..

Ben Türkiye'de doğduğum için daha çok soru?

Sorguladığım ve zekamı kullandığım için daha çok soru?

Ama brezilya'da amerika'da doğana sen geç sana imtihan yok???

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...