leon69 0 Oluşturuldu: Mart 14, 2015 Raporla Share Oluşturuldu: Mart 14, 2015 (düzenlendi) Rahman kelimesi kuranda birçok ayette geçmektedir...Tanrının isim-sıfatlarından biridir...Acıyan esirgeyen anlamındadır....İsra suresinde Allah,bana ister Allah değin ister Rahman değin.... diyerek fark olmadığını ileri sürmektedir. İmdi benim anlatmak istediğim:İnsanlar Rahman diyerek yakardıklarında ayrıca Allah değip yakarmaktadırlar.Bunu bir yere not ettikten sonra aşağıdaki ayeti okuyalım bakalım: ''senden önce göndermiş resullerimize sor: Biz,RAHMAN'DAN başka kulluk edilecek ilahlar YAPMIŞMIYIZ.''ZUHRUF 45 Bu ayette açık bir şekilde 'biz' diye adlandırılan bir takım varlıklar RAHMAN veya ALLAH adında bir ilahtan başka bir ilah yapmamışlar.. Vay be...görüldüğü gibi tükenmezkalemin bile ustası varken Rahmanında ustası varmış demek... Mart 14, 2015 tarihinde leon69 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi Böyle birşey yok ya.. Bir müslüman şu ayetin neresini toparlayabilir?! Ayetin baş tarafı da çok garip..Muhammed'e sor diyor Allah..Muhammed nasıl soracak bunu?Muhammed'in zaman makinesi mi var yoksa Link to post Sitelerde Paylaş
ateistfikir 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi Söz konusu ifade olanRahmandan başka tapılacak ilahlar var etmiş miyiz? ifadesinde kesinlikle Rahmanın yaratılmış olduğu ima edilmemektedir. Tam tersine, Rahmandan başka herhangi bir varlığın ilah olamayacağı, ilah kabul edilmek istenenlerin bile ancak Onun yaratacağı varlıklar olabileceği dolayısıyla hakiki mabud olamayacağına dikkat çekilmek istenmiş ve tek mutlak ilahın Rahman olan Allah olduğu ilan edilmiştir. Link to post Sitelerde Paylaş
fikri firar 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi Böyle birşey yok ya.. Bir müslüman şu ayetin neresini toparlayabilir?! Ayetin baş tarafı da çok garip..Muhammed'e sor diyor Allah..Muhammed nasıl soracak bunu?Muhammed'in zaman makinesi mi var yoksa tek bir kelimeyle heryerini toparlayabilir üstad. o kelimede mecazdır yani mecazi anlamda derler,mesela yani derler: Link to post Sitelerde Paylaş
fikri firar 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi Söz konusu ifade olanRahmandan başka tapılacak ilahlar var etmiş miyiz? ifadesinde kesinlikle Rahmanın yaratılmış olduğu ima edilmemektedir. Tam tersine, Rahmandan başka herhangi bir varlığın ilah olamayacağı, ilah kabul edilmek istenenlerin bile ancak Onun yaratacağı varlıklar olabileceği dolayısıyla hakiki mabud olamayacağına dikkat çekilmek istenmiş ve tek mutlak ilahın Rahman olan Allah olduğu ilan edilmiştir. ayeti olduğu gibi kabul ederseniz dinden çıkarsınız zaten yok şu ima,yok bu mecaz. yandan yavrum ,yandan Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi (düzenlendi) Söz konusu ifade olanRahmandan başka tapılacak ilahlar var etmiş miyiz? ifadesinde kesinlikle Rahmanın yaratılmış olduğu ima edilmemektedir. Tam tersine, Rahmandan başka herhangi bir varlığın ilah olamayacağı, ilah kabul edilmek istenenlerin bile ancak Onun yaratacağı varlıklar olabileceği dolayısıyla hakiki mabud olamayacağına dikkat çekilmek istenmiş ve tek mutlak ilahın Rahman olan Allah olduğu ilan edilmiştir. Rahmandan başka tapılacak ilahlar var etmiş miyiz? Evet,var etmişsiniz..! Madem tüm (sahte)Tanrıları Rahman yarattı,neden böyle birşey yaptı Rahman? Rahman hem sahte tanrılar yapıp,insanların kendisi haricinde sahte tanrılara tapmasını sağlamış;hem de siz sapıttınız deyip peygamberler yollamış..Görün artık şu paradoksları..! tek bir kelimeyle heryerini toparlayabilir üstad. o kelimede mecazdır yani mecazi anlamda derler,mesela yani derler: Kıvırmaktan başka birşey yapamazlar zaten.. Mart 14, 2015 tarihinde NOLAN tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi Söz konusu ifade olanRahmandan başka tapılacak ilahlar var etmiş miyiz? ifadesinde kesinlikle Rahmanın yaratılmış olduğu ima edilmemektedir. Tam tersine, Rahmandan başka herhangi bir varlığın ilah olamayacağı, ilah kabul edilmek istenenlerin bile ancak Onun yaratacağı varlıklar olabileceği dolayısıyla hakiki mabud olamayacağına dikkat çekilmek istenmiş ve tek mutlak ilahın Rahman olan Allah olduğu ilan edilmiştir. Yaratıldığı ima edilmese bile birilerinin onu tanrı atadığını gösterir. "cealna" fiili yapmak, etmek anlamına gelir. Link to post Sitelerde Paylaş
leon69 0 Mart 14, 2015 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi Rahmandan başka herhangi bir varlığın ilah olamayacağı, ilah kabul edilmek istenenlerin bile ancak Onun yaratacağı varlıklar olabileceği dolayısıyla hakiki mabud olamayacağına dikkat çekilmek istenmiş ve tek mutlak ilahın Rahman olan Allah olduğu ilan edilmiştir. Böyle bir şey ilan etmek istersen.ayet yazacaksanız böyle cümle kurulmaz...şu beyninizi kıçınızdan kafanıza ne zaman taşıyacaksınız acaba merak ediyorum...ayette yapmak fiili geçiyor..biz diyor..RAHMAN dışında başka bir ilah yapmadık...orjinali bizimki yani Adı RAHMAN olan....diğerleri sahte..çakma diyooor..sadece buna kulluk edin... Buradan şu sonuç çıkıoır..Adı rahman-Allah her ne ise imalat ürürnüymüş...Birileri yapmış...yani oda yaratılmış... Link to post Sitelerde Paylaş
Mindsurfer 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi (düzenlendi) 43 Zuhrûf 45; Senden önce gönderdiğimiz elçilerimize sor: Rahmân’dan başka kulluk edilecek ilâhlar var etmiş miyiz? Müslüman gözüyle baktığımızda şöyle yorumlanıyor olabilir; yani "elçilere sor, biz elçiler olarak kafamızdan tanrı uydurmuş muyuz?" Ancak burda çok önemli bir nokta var; Ayet Allah'ın hitabıyla geliyor. Yani ayetde "elçilerimize sor" diyen, Allah, "ilahlar var etmiş miyiz?" diyen, Allah Allah, Allah'ı varetmekten bahsedemez, çünkü onu tanrı yapan en önemli özelliği "yaratılmamış" olmaktır. Ve "varetmiş miyiz?" ifadesinde bir varedilme zamanı vardır. Bu durum, aynı zamanda, ezelden beri varolma iddiasıyla da çelişiyor. Ayrıca bu kadar önemli bir konuda "biz" ifadesi de mecaz olarak kabul edilemez. Bu durumda bir tanrılar grubu, Allahı yaratmış oluyor. Bu kitabı yazan, tanrı ise, böyle bir hataya düşmez. bu hataya ancak insan zekası düşer. Sonuçta, evet gerçekten önemli bir çelişki. Mart 14, 2015 tarihinde Mindsurfer tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Tetrahedron 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi Bu formu seviyorum yahu çok enteresan şeyler oluyor. Link to post Sitelerde Paylaş
fikri firar 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi Rahman kelimesi kuranda birçok ayette geçmektedir...Tanrının isim-sıfatlarından biridir...Acıyan esirgeyen anlamındadır....İsra suresinde Allah,bana ister Allah değin ister Rahman değin.... diyerek fark olmadığını ileri sürmektedir. İmdi benim anlatmak istediğim:İnsanlar Rahman diyerek yakardıklarında ayrıca Allah değip yakarmaktadırlar.Bunu bir yere not ettikten sonra aşağıdaki ayeti okuyalım bakalım: ''senden önce göndermiş resullerimize sor: Biz,RAHMAN'DAN başka kulluk edilecek ilahlar YAPMIŞMIYIZ.''ZUHRUF 45 Bu ayette açık bir şekilde 'biz' diye adlandırılan bir takım varlıklar RAHMAN veya ALLAH adında bir ilahtan başka bir ilah yapmamışlar.. Vay be...görüldüğü gibi tükenmezkalemin bile ustası varken Rahmanında ustası varmış demek... bravo üstad turnayı 12 den vurmuşsun ,ayette ne ararsan var çelişki ,anlatım bozukluğu,vs vs .neresinden tutarlarsa tutsunlar ellerinde patlar müslümcüklerin . Link to post Sitelerde Paylaş
dr.Kemal 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi Rahman kelimesi kuranda birçok ayette geçmektedir...Tanrının isim-sıfatlarından biridir...Acıyan esirgeyen anlamındadır....İsra suresinde Allah,bana ister Allah değin ister Rahman değin.... diyerek fark olmadığını ileri sürmektedir. İmdi benim anlatmak istediğim:İnsanlar Rahman diyerek yakardıklarında ayrıca Allah değip yakarmaktadırlar.Bunu bir yere not ettikten sonra aşağıdaki ayeti okuyalım bakalım: ''senden önce göndermiş resullerimize sor: Biz,RAHMAN'DAN başka kulluk edilecek ilahlar YAPMIŞMIYIZ.''ZUHRUF 45 Bu ayette açık bir şekilde 'biz' diye adlandırılan bir takım varlıklar RAHMAN veya ALLAH adında bir ilahtan başka bir ilah yapmamışlar.. Vay be...görüldüğü gibi tükenmezkalemin bile ustası varken Rahmanında ustası varmış demek... okuduğunu anlamakta zorlanıyorsan bir göz dr na veya psikaytirse başvurabilirsin ayet açık anlamı da açık Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Mart 14, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2015 gönderildi okuduğunu anlamakta zorlanıyorsan bir göz dr na veya psikaytirse başvurabilirsin ayet açık anlamı da açık Bence de gayet açık, birileri Allah'ı yapmış. Link to post Sitelerde Paylaş
leon69 0 Mart 15, 2015 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 15, 2015 gönderildi (düzenlendi) okuduğunu anlamakta zorlanıyorsan bir göz dr na veya psikaytirse başvurabilirsin ayet açık anlamı da açık Eskiden doktorT lakaplı bir şarkıcı vardı...tek şarkıyla parlayıp sönenlerden...o zamanda onunla bir röportaj yapılmıştı..gazeteci ne doktorusunuz diye sormuş,bizimki de araba doktoruyum demiş..hasarlı arabaları iyileştiriyorum demiş..anlayacağınız araba tamircisiymiş...eğitim durumuda ilkokul. sizin şu yazdıklarınızı okuduğumda aklıma bu adam geliyor....büyük ihtimalle sizinde eğitim durumunuz ilkokul seviyesinde olmalı...çünkü öznesi..yüklemi apaçık belli olan bu kısacık cümleyi bile anlamakta zorlandığınıza göre durumunuz baya bir vahim...tabi bunda sadi nursinin kitaplarını şuraya buraya kopyalama işini yapmaktan kafayı bozma durumunuzuda hesaba katarsak.... Neyse sizin için ilkokul seviyesine inerek anlatayım...burada öznemiz BİZ....yüklemimiz de YAPMAK fiilidir...imdi burada..biz denilen birtakım şahıslar bir şeyleri yaptıklarını diğer şeyleri de yapmadıklarını iddia ediyorlar...demek ki NEYİ sorusunu sormamız gerekir.. NEYİ yapmışlar:RAHMAN isminde bir ilahı.. NEYİ yapmamışlar:Allahın berisinde yakarıp durdukları diğer ilahları. Bu ayet üzerinde kendine ait fikirlerin varsa buyur..yoksa kopyala yapıştır yapacaksan kusura bakma... Mart 15, 2015 tarihinde leon69 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Mart 15, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2015 gönderildi okuduğunu anlamakta zorlanıyorsan bir göz dr na veya psikaytirse başvurabilirsin ayet açık anlamı da açık Doktor ben şunu anlamıyorum..Elini kafana koy ve öyle cevap ver bana Diyelim ki siz evlenme programına çıktınız..Birine talip oldunuz..Karşınızdaki kişi ''kendinizi biraz tanıtır mısınız?'' dedi..Siz öncelikle isminizi başlıyarak kendinizi anlatmaya başlarsınız..Siz karşınızdaki evlenme niyeti taşıyan gayet ciddi bir bayana ''BANA İSTERSENİZ KEMAL,İSTERSENİZ CEMAL DİYEBİLİRSİNİZ'' diyebilir misin? Böyle bir şey olabilir mi? Senin taptığın tanrının adı bile belli değil,yahu.. Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Mart 15, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2015 gönderildi (düzenlendi) Kuran’da anlatım bozukluğu had safhadadır. Kuranı yazan herifler bırak cümleleri bir anlam bütünlüğü içinde dizmeyi, cümle kurmayı, cümleye doğru özneyi, doğru yüklemi yerleştirmeyi bile beceremiyorlar. Bir meramı anlatacağız derken o meramın içine sıçrıyorlar. İşte bu örnek ayette de bunu yaptıkları apaçık görülüyor. Ucube yani, laf ucubesi, nasıl laf söylenemez, meramın içine nasıl sıçranır tipik örneği. Peki bu herifler bunu neden yapıyorlar? Ya da neden yapamıyorlar? Bu kadar mı söz söylemekten aciz ve bu kadar mı cahiller? Kuran’ı elbette muhammed veya etrafındaki dört baldırı çıplak vahşi yağmacı yazmadı. Bu kişiler yaşadıysa bile bir şey yazmaktan bile aciz cahillerdi. Özellikle muhammed’in oturup bir kağıda iki çizik atacak kapasitesi bile yoktu. O da eğer yaşadıysa… İki olasılık var, ya hiç yaşamadı, ikinci olasılık olarak bir ihtimal yaşadıysa da bir kalemi eline alıp bir kağıda iki çizik bile atamayacak kadar cahildi. Ne biliyorsun diyen olursa islam tarihini baz alarak bunu kanıtlarım. Muhammed’in bize sunulan portresi islam tarihinde böyle çizilmiştir, yalan doğru orasına karışmam. Ben gördüğüm portreyi betimlerim. Görünen köy böyle… Muhakkak ki kuran hristiyanlığın bir mezhebi olarak rahipler tarafından yazıldı. Bunlar önce musevilikte bir düzenleme yapıp recmi, deve ve domuz eti yasağını, şarap haramlığını, resim heykel haramlığını filan kaldırıp hristiyanlık mezhebini yaratmışlardı ve sonra bu bir din haline gelmişti. Aynısı islam için de geçerli. Bu ruhban sınıfı bu sefer oturdular bir mezhep daha yaratmaya karar verip kuran’ı kaleme aldılar. Bu da zamanı gelince yeni bir din haline geldi. Bu ruhbanlar ise bu kadar da cahil değillerdi. Yani en azından olamazlar. Bunlar zamanlarının en zeki kişileriydi. Einstein o zaman yaşasa rahip olurdu. Bu heriflerin bu kadar bozuk cümle kurup bozuk anlatım sergilemelerinin bir kaç nedeni olabilir: Birincisi, insanlar tarafından süslenmiş olduğu besbelli edebiyat dalında ödüle aday, güzel laf etmiş dedirtecek metinler ortaya koymak istemiyorlardı. Amaçları güzel laf etmek değildi. Amaçları geleneksel insan edebiyatından farklı, esrarengiz bir havada, tanrıdan gelmiş intibası uyandıracak ve ne dediği anlaşılmakta zorlanıldığı için kutsal zannedilecek sözler etmekti. İkincisi, insanlar buna anlam yüklemekte zorlandıkça kafalarından elli çeşit anlam yükleyeceklerdi. Bu bir kere kuran’da apaçık görünür. Ne dediği anlaşılamadığı için kafadan elli çeşit anlam yüklenen ayetlere örnekler: Ay yarıldı saat yaklaştı, eşit tepeler vardır, sen atmadın allah attı… vb… Mukattaa harfleri zaten tipik örneği. Zaten kuranı yazan herifler buna bir de müteşabih ismini takarlar ve işlevini de zaten kendileri de belirtirler... Bir olasılık da kabbala’dan, yani miletten bile öncesinden Yahudi tarikatlarından beri gelen metinleri sayısal şifreleme geleneğidir. Metinleri sayısal olarak şifreleyeceğiz diye de botunu çıkarmış olabilirler. Ruhbanlar için bu şifrelemeleri bilmek bir ayrıcalık olduğu için ne tevratı, ne incili, ne kuranı yazarken bu şifrelemeden vazgeçmiş olmaları düşünülemez. Çünkü bu ruhbanların bir imtiyazıydı, ayırıcı özelliğiydi. Ruhban sınıfı bu şifrelemeleri bilmekte ayrıcalık kazanırdı. Hesaptan anlamayan kitaptan da anlamazdı. Hesap kitap bilmek lafı bu ruhbanlardan kalmış bile olabilir… Not: İlginç bir ayrıntı, musevilikte recm olmasına ve hristiyanlıkta kaldırılmasına rağmen recminkuran'a girmediği halde veya girdiyse de silindiği halde uygulanması... Devenin ikisinde de haramlıktan çıkarıldığı halde domuzun islamda tekrar haram yapılması. Mart 15, 2015 tarihinde democrossian tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Mart 15, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2015 gönderildi Bu ayetin Almanca tercümesi de konu sahibini destekliyor. Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Mart 15, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2015 gönderildi (düzenlendi) Tabii ki konu çok yerinde ve üstelik başka bir sürü örneği var. Herifler "de ki" koymaları gereken yere koymayacak, koymamaları gereken yere koyacak kadar saçma sapan laf ediyorlar. Kuran bir zırvalama örneğidir. Ne başı ne sonu olmayan, lafı anlatamamak bir yana, anlam bütünlüğü de kuramayan, karmakarışık bir laf çorbasıdır. Ben de çocukken ne bulursam karıştırıp kendimce kimya deneyleri yapardım. İyi ki zehirlenmedim veya yaralanacağım bir patlamaya sebep olmadım. Çok kez elektriğe çarpıldım ve patlamaya sebep oldum. Neyse hayatta kaldım. Bunlarınki de aynı. Bu kadar saçmalamış olamazlar. İnsan olan bir insan bir düzgün laf etmeyi becerir. Bu beceriksizlikten öte bir şey. Bunlar bunu kasıtlı yapmışlar. Yeni bir şey yaratmak için değişik yöntemler uygulamışlar. Lafın bilerek içine etmişler ki bir bot sanılsın. Benim yorumum bu... Mart 15, 2015 tarihinde democrossian tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Mart 15, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2015 gönderildi (düzenlendi) Neden "tefsir" diye bir şey var? Kuran böyle karmakarışık ve anlam bütünlüğünden yoksun, saçma sapan bir zırva olduğu için. Buna bir anlam yüklemenin tefsir etmekten, eğip büküp bir yerlere uydurup monte etmekten başka yolu olmadığı için. Niye müslümanlar kuran okumayın, tefsir okuyun deyip durur, ben kuran'ı okuyacağım deyince olmaaaaz kafir olursun diye dehşete kapılırlar? Çünkü mallarını, mallarının ne bot olduğunu biliyorlar. Başkaları da bilsin, iç yüzünü anlasın istemiyorlar. Bunlar süsleyecek püsleyecek, şekerleyip soslayıp yutturacaklar, biz de afiyetle yutacağız. Dertleri bu. Lan ben bir ekip oluşturup şu kuranı kendimiz bir düzgünce anlayalım dediğimde müslüm abilerden almadığım tehdit kalmadı! Cehennemde yanacaksından kafir olacaksın dinden çıkacaksına kadar sallamadıkları tehdit kalmadı. Ekip korkudan hep dağıldı bir ben kendim araştırmak zorunda kaldım. Neymiş dizimi kırıp önüme koydukları tefsirleri okuyacakmışım. Kuranı kendim okuyup anlayamazmışım! Bu tehditler yüzünden bu pislik çukurundan çıkmak çok zor. Benim umudum da yok bu halkın bundan çıkabileceğinden. Hepsi tehditlerden kaçacak delik aradı, tek başıma kaldım. Kepazeliğe bakın yahu! Okuduğun zaman dinden çıktığın bir dinin kitabı! Böyle rezalet, böyle skandal olur mu be? Çıkılmasından umudum olmadığı işte böyle bir çukur. Korku belası yüzünden bunların bu çukurdan çıkacağını hiç ümit etmiyorum. Bu halk bundan çıkacak kapasiteye sahip değil! Mart 15, 2015 tarihinde democrossian tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Mart 15, 2015 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2015 gönderildi (düzenlendi) Bence RAHMAN Allahtan ayri bir tanrı. Kuran yazarları Rahmana inanan bir topluluğu zamanla müslüman "yapmışlar/kabuletmisler"-birlesmisler! Ayrıca Bakara süresinin de Kurandan ayrı bir yazım olduğu sonralari biraz değiştirilerek Kurana eklendiği şüphesini uyandırıyor. (Bakara belki de RAHMANA inanlarin kitabı idi) Mart 15, 2015 tarihinde poiuz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts