Jump to content

Kuranda miras hatası var Yalanları Öyle bir şey yok ki


Recommended Posts

Bunlar da sizin gibi yalan söylüyor. Çünkü zaten bariz biçimde hatalı olan bir sistemi savunmaktasınız. Avliye ve reddiye varsa, ki var, sizler yalan söylüyorsunuz. Avliye ve reddiyenin olma sebebi de kuranda açık ve net biçimde daima -borçlar ödenip, vasiyet yerine getirildikten sonra kalan- ana mirasın üzerinden pay verilmesidir.

Kuranınızın ayetlerini çarpıtıyorsunuz. Allahınız çok üzülür ve sizi yakar, yapmayın böyle.

Kuranda yazan:

mâ terake : bıraktığı şey (Yani: Borçları vasiyeti yerine getirmiş.. Bölünmemiş Miras) çocuklara pay edilecek

ondan sonra

Mimma (min ma) terake: Bıraktığı Şeyler(den)..(den) demek bir kısmı oluyor. bundan diğer oranlar söyleniyor

Kuranda yazan bu napıyım. Git Sil değiştir kabul edicem

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 385
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

dermoson

Geç şimdi kuruyu ayşe kadını filan, mevzu mu bu şimdi yahu? Hiç başka mevzu bulamadın şimdi, kuruydu yaştı bunu mu konuşacağız? Dükkan alacaksan köşe, turşu kuracaksan ayşe... Kornişon turşusu da iyi olur ama mevzu değil ki bunlar!

Sen lafa düzgün gir, velvele yaparsak o zaman... Velveleyi görmeden lahavle çekmeyeceksin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranda yazan:

mâ terake : bıraktığı şey (Yani: Borçları vasiyeti yerine getirmiş.. Bölünmemiş Miras) çocuklara pay edilecek

ondan sonra

Mimma (min ma) terake: Bıraktığı Şeyler(den)..(den) demek bir kısmı oluyor. bundan diğer oranlar söyleniyor

Kuranda yazan bu napıyım. Git Sil değiştir kabul edicem

Kuranda yazan budur ama çevirisi sizin uydurduğunuz gibi değildir. Melacilerin tamamı, yukarda bütün mealleri bulabilirsiniz, sizin söylediğinizin tam tersini söyler. Bu durumda siz yalan söylemektesiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranda yazan: mâ terake mimma vs...

İki arapça parçaladın diye konu halloldu öyle mi? Ben sana arapça dersi veririm. Bilmediğimiz bir bot değil arapça. Boşuna kıvırtma. Aç 4/11 i oku. Ama gözünü dört aç. Gözüne teleskop mu takacaksın bilmem, yazanı yamuk görüyorsun. Yanıt vermeye kalkışmaya bile cesaret edemediğin iletimde ayetteki ifadeleme sırasını belirttim. Verdiği oranlar ile borç ve vasiyetlerin çıkarılmasının bir ilgisi yok. Bu siz müslümlerin kaçmaya çalıştığı ve sıkıştığınız bir delik. Sana da bi müslüm bunu üfürmüş. Buradan kaçamazsınız. Üstelik o mimma dediğin şey borçlar ve vasiyet çıktıktan sonra kalan miras için kullanılıyor. Çocuklara verildikten kalan diye bir ifade yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kere hep kullandığınız şu örnekte bile tamamen temelsizsiniz:3 kız çocuk,ana-baba ve hanım eş birlikte mirasçı olduğunda paylar 1/1 i geçer diyorsunuz ve bunu Kuran'ın matematik hatasına yorumluyorsunuz.Eğer ki Kuran'ın bir ayetinde bu şekilde "3 kız çocuk,ana-baba ve hanım eş birlikte mirasçı olduğunda" denilerek verilen oranlar 1/1 i geçseydi haklı olabilecektiniz..Ama hiçbir ayet veya ayetlerin içerdiği hiçbir ifade böyle mantıksız ve matematiğe aykırı bir anlam içermez.. ama siz başka ayet ve ifadelerle işinize geldiği şekilde bağ kurup Kuran aleyhine kullanıp zihinleri bulandırabilirmiyiz diye uğraşıyorsunuz...ama boşuna çabalamaktasınız..

http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html

adresinde gerekçeleriyle ayrıntılı bir şekilde açıkladım,isteyen açıp okur ,eğer varsa bir konudaki itirazı gerekçesiyle birlikte açıklar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kere hep kullandığınız şu örnekte bile tamamen temelsizsiniz:3 kız çocuk,ana-baba ve hanım eş birlikte mirasçı olduğunda paylar 1/1 i geçer diyorsunuz ve bunu Kuran'ın matematik hatasına yorumluyorsunuz.Eğer ki Kuran'ın bir ayetinde bu şekilde "3 kız çocuk,ana-baba ve hanım eş birlikte mirasçı olduğunda" denilerek verilen oranlar 1/1 i geçseydi haklı olabilecektiniz..Ama hiçbir ayet veya ayetlerin içerdiği hiçbir ifade böyle mantıksız ve matematiğe aykırı bir anlam içermez.. ama siz başka ayet ve ifadelerle işinize geldiği şekilde bağ kurup Kuran aleyhine kullanıp zihinleri bulandırabilirmiyiz diye uğraşıyorsunuz...ama boşuna çabalamaktasınız..

http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html

adresinde gerekçeleriyle ayrıntılı bir şekilde açıkladım,isteyen açıp okur ,eğer varsa bir konudaki itirazı gerekçesiyle birlikte açıklar.

Yahu Kuran'ın miras için verdiği formül "3 kız çocuk, ana-baba ve hanım eş birlikte mirasçı olduğunda" durumunda çuvallamış işte. 1400 yıl önceki cahilin miras paylaştırmasında hata beklememek hata zaten. Neyse ki Ömer durumun farkına varmış da düzeltmiş biraz, yoksa bu miras paylaşımına göre çok yuva sönerdi, çok aile ferdi birbirine girerdi.

Bu çöl bedevileri bile taa 1400 yıl önce yapılan hatanın farkına varmış, sizler bu devirde farkedemiyorsunuz, yuh artık.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu Kuran'ın miras için verdiği formül "3 kız çocuk, ana-baba ve hanım eş birlikte mirasçı olduğunda" durumunda çuvallamış işte. 1400 yıl önceki cahilin miras paylaştırmasında hata beklememek hata zaten. Neyse ki Ömer durumun farkına varmış da düzeltmiş biraz, yoksa bu miras paylaşımına göre çok yuva sönerdi, çok aile ferdi birbirine girerdi.

Bu çöl bedevileri bile taa 1400 yıl önce yapılan hatanın farkına varmış, sizler bu devirde farkedemiyorsunuz, yuh artık.

Çuvallayan sadece sizin gibi Kuran aleyhine bir şeye tutunup acaba inananların zihnini bulandırabilir miyiz diye boşuna çabalayanlardır..

http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html

okuyun öğrenin ..hepsinin ayrıntılı ve gerekçeli açıklaması var..bu açıklamaları yanlışlayamadan hep papağan gibi aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çuvallayan sadece sizin gibi Kuran aleyhine bir şeye tutunup acaba inananların zihnini bulandırabilir miyiz diye boşuna çabalayanlardır..

http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html

okuyun öğrenin ..hepsinin ayrıntılı ve gerekçeli açıklaması var..bu açıklamaları yanlışlayamadan hep papağan gibi aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz..

O açıklamaların sizin uydurmanız olduğunu, allahınızın yani Muhammed'in: bunlar açık emirlerdir dediği emirleri uygulamadığınızı size gösterdik.

Ömer meselesi ne oldu? Ömer'i pek takmıyorsunuz ne işse? Ömer yalan mı söylüyor? Ömer islamı bilmiyor mu? İslamı bilmediği, arapçayı anlamadığı için mi avliyelere sapmış?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çuvallayan sadece sizin gibi Kuran aleyhine bir şeye tutunup acaba inananların zihnini bulandırabilir miyiz diye boşuna çabalayanlardır..

http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html

okuyun öğrenin ..hepsinin ayrıntılı ve gerekçeli açıklaması var..bu açıklamaları yanlışlayamadan hep papağan gibi aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz..

Sen hiç günümüzdeki miras kanunu ile Kuran'daki miras ayetlerini karşılaştırdın mı? İkisi yanyana koyup bir oku, hangisi daha anlaşılır, sistemli ve adil?

Bu ikisini yanyana koyup okuyan birisi Kuran'daki miras ayetlerini cahil çöl bedevilerinin yazdığını rahatça görür ama ne zaman görür, bilinçaltındaki kendisine inanmayanları sonsuza kadar yakan tanrı korkusundan kurtulduğu zaman. Bilinçaltındaki bu korku oldukça asla düzgün ve sağlıklı düşünemezsin, en rezil, en insanlıkdışı, en mantıksız durumları bile farkedemezsin.

Buradaki sorun bence hata olup olmaması değil. Hata olup olmadığının tartışılacak düzeyde kötü bir anlatımla yazılmış olmasıdır. Ben bir hukukçu olarak aynı metni anlaşılır bir biçimde ve aynı uzunlukta yazabilirim.

syg

İyi bir nokta. Gerçekten de öyle.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çuvallayan sadece sizin gibi Kuran aleyhine bir şeye tutunup acaba inananların zihnini bulandırabilir miyiz diye boşuna çabalayanlardır..

http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html

okuyun öğrenin ..hepsinin ayrıntılı ve gerekçeli açıklaması var..bu açıklamaları yanlışlayamadan hep papağan gibi aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz..

bakalım varmı yokmu basit soru ve cevap ....

Anne babam oldu diyelim...

kardeşimde yok ...

üç kız çocuğum birde eşim(hanım ) var

..

mirasimda 240.000 tl

Kızlara mirasimin 2/3

Eşime 1/8

Bakalım

Kızlara 2/3 u

240.000x2/3=160.000 kızlara

Kalan 80.000 tl

kalanın 1/8 i eşime

80.000x1/8=10.000 eşime

70.000 kime gidecek ?

Bu bariz bir miras paylaşım hatasıdir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu hala Ömer niye böyle yapmış falan diye savunma yapabiliyorsunuz ya gerçekten aklınızdan ve zekanızdan şüphe etmeye başlayacağım..

Sürekli anlatıyorum işte,Hz.Ömer'in yaptığı avliyye Kuran'a aykırı falan değil bilakis Kuran'ın kendi mantığı içinde gerekli ve zorunludur..

Bir kez daha aşağıya alıntılıyorum:

HATA İDDİASININ GEÇERSİZLİĞİ VE KANITLARI
Yukarıda bahsedilen iddianın temel noktası,ayetlerde sözü geçen oranların her halükarda ve hangi mirasçılarla beraber olurlarsa olsunlar mirasçılara verilmesi gereken minimum miras payları olarak kabul edilmesidir. Peki, Kuran-ı Kerim’in lafzından ve biraz derinlemesine incelemeyle çıkarılan anlamından bu kabulü destekleyen veriler çıkarılabilir mi? Yoksa tam tersi bir durum mu söz konusudur?
Ayetlerde geçen bir oranın, o mirasçıya verilmesi gereken minimum miktar olarak kabul edilebilmesi için, sadece, o oranın geçtiği ifadedeki mirasçıların bulunması ve bunlar dışında başka bir mirasçının bulunmaması gerekir. Örneğin; Nisa:12 deki sağ kalan hanım eşin mirasçılığıyla ilgili olarak, “Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır” ifadesinde belirtilen mirasçılar, miras bırakan erkek eşin çocukları ve hanım eştir. Bunlar dışında başka bir mirasçı ya da mirasçıların da bunlarla birlikte bulunması halinde, verilen oranlar artık o mirasçılara verilmesi gereken minimum miktar olmayacaktır ve doğal olarak mirastan daha düşük bir oranın sahibi olabileceklerdir. Dolayısıyla da örnekte verilen 1/8 den daha düşük bir oranın hanım eşin payı olması mümkündür. Diğer,anne- baba ve kız çocuklar gibi mirasçılarla birlikte mirasçı olunan durumlarda her birinin miras payı oranı, oranlama hesabıyla hisseleri oranında azaltılacaktır.
Peki , iddia ettiğimiz bu kriterin Kuran-ı Kerim’deki dayanağı nedir?
Nisa 176:
Diyanet İşleri Meali : Senden fetva istiyorlar. De ki: “Allah, size “kelâle” (babasız ve çocuksuz kimse)nin mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa, bıraktığı malın yarısı onundur. Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur. Eğer kız kardeşler iki iseler, (erkek kardeşin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır. Sapmayasınız diye Allah size (hükmünü) açıklıyor. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.
Bu konuda gösterilebilecek en önemli delil Nisa:176 ayetindeki “Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur (yani mirasın tamamı ona kalır)” ifadesidir. Bu ayette “kelale” olanların mirasçılarının alacakları paylar açıklanmaktadır. Kelale kelimesi “anne-babası ve çocukları olmayan” ya da “babası ve çocukları olmayan” şeklinde açıklanmaktadır. Yukarıda bahsettiğimiz ifade de sadece ölen kız kardeşin “erkek kardeşi” mirasçı olarak sayılmıştır. Hem de mirasın tamamına yani 1/1 ine sahip olacağı bildirilmiştir. Kelale kavramı ana-baba ve çocukların bulunmadığı bir durumu kapsar. Ancak, ölen kız kardeşin “eşinin” mirasçı olarak bulunamayacağı anlamına gelmez. Eşinin ya da başka herhangi bir mirasçının bulunmadığı da ayrıca belirtilmez. Burada eğer ki, erkek kardeşin mirasçılığıyla ilgili ifadeden, sadece erkek kardeşin mirasçılığından bahsedildiği için, “bir tek, erkek kardeşin bulunduğu durumda” mirasın tamamını alabileceğini kabul etmezsek, sağ kalan erkek eşin (kocanın)de miras hakkının bulunduğu bir durumda mirasın tamamının erkek kardeşe verileceğini kabul etmek zorunda kalırız. Oysa ki Nisa:12 ayetindeki “Eğer çocukları yoksa , karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir” hükmü gereği, bulunması olası bir mirasçı olan kocanın da mirastan ½ oranında pay alma hakkı olabilecektir. . Yani, 176.ayetteki ilgili hükümden, “sadece erkek kardeşin bulunduğu ve başka mirasçının bulunmadığı bir durumda” mirastan 1/1 pay alacağını kabul etmez isek, açık bir şekilde kendi içerisinde çelişen bir durumun ifade edilmiş olduğunu kabul etmemiz gerekecektir. Kız kardeşin miras bırakan olduğu ve erkek kardeşin mirasçı olduğu “her durumda”, erkek kardeşin mirasın tamamını alacağını kabullenirsek, sağ kalan kocasının miras hakkını çok açık bir şekilde ihlal eden bir hükmün varlığını kabul etmemiz gerekir. Bu da mantıklı düşünceye uygun değildir. Kuran’a inananların bakış açısından bakarsak da, Kuran-ı Kerim’in böyle çelişkili bir düzenleme getirdiği sonucuna gideriz, bu da inanan kişiler için kabul edilebilir değildir…
Aynı şekilde yine 176.ayette geçen “Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır.” İfadesinden anlaşılacağı üzere erkek ve kız kardeşlerin bir arada mirasçı oldukları bir durumda, “mirasın tamamını”, erkeklere kızların iki katı pay verilmesi suretiyle dağıtmak gerekecektir. Burada da bulunması mümkün olan (kelale kavramına dahil olmadığı için) bir mirasçı yani sağ kalan eş söz konusudur. Ölen kardeşin cinsiyetine göre bu mirasçı koca veya hanım eş olacak ,bu duruma göre de ½ ya da ¼ pay hakkı olabilecektir. Ancak yukarıda da açıkladığımız gibi sadece ilgili hükümde ifade edilen mirasçıların var olduğu bir durumda geçerli olan oranlar olduğunu kabul edersek böyle bir sorun da kalmayacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu hala Ömer niye böyle yapmış falan diye savunma yapabiliyorsunuz ya gerçekten aklınızdan ve zekanızdan şüphe etmeye başlayacağım..

Sürekli anlatıyorum işte,Hz.Ömer'in yaptığı avliyye Kuran'a aykırı falan değil bilakis Kuran'ın kendi mantığı içinde gerekli ve zorunludur..

Bir kez daha aşağıya alıntılıyorum:

HATA İDDİASININ GEÇERSİZLİĞİ VE KANITLARI

Yukarıda bahsedilen iddianın temel noktası,ayetlerde sözü geçen oranların her halükarda ve hangi mirasçılarla beraber olurlarsa olsunlar mirasçılara verilmesi gereken minimum miras payları olarak kabul edilmesidir. Peki, Kuran-ı Kerim’in lafzından ve biraz derinlemesine incelemeyle çıkarılan anlamından bu kabulü destekleyen veriler çıkarılabilir mi? Yoksa tam tersi bir durum mu söz konusudur?

Ayetlerde geçen bir oranın, o mirasçıya verilmesi gereken minimum miktar olarak kabul edilebilmesi için, sadece, o oranın geçtiği ifadedeki mirasçıların bulunması ve bunlar dışında başka bir mirasçının bulunmaması gerekir. Örneğin; Nisa:12 deki sağ kalan hanım eşin mirasçılığıyla ilgili olarak, “Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır” ifadesinde belirtilen mirasçılar, miras bırakan erkek eşin çocukları ve hanım eştir. Bunlar dışında başka bir mirasçı ya da mirasçıların da bunlarla birlikte bulunması halinde, verilen oranlar artık o mirasçılara verilmesi gereken minimum miktar olmayacaktır ve doğal olarak mirastan daha düşük bir oranın sahibi olabileceklerdir. Dolayısıyla da örnekte verilen 1/8 den daha düşük bir oranın hanım eşin payı olması mümkündür. Diğer,anne- baba ve kız çocuklar gibi mirasçılarla birlikte mirasçı olunan durumlarda her birinin miras payı oranı, oranlama hesabıyla hisseleri oranında azaltılacaktır.

Peki , iddia ettiğimiz bu kriterin Kuran-ı Kerim’deki dayanağı nedir?

Nisa 176:

Diyanet İşleri Meali : Senden fetva istiyorlar. De ki: “Allah, size “kelâle” (babasız ve çocuksuz kimse)nin mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa, bıraktığı malın yarısı onundur. Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur. Eğer kız kardeşler iki iseler, (erkek kardeşin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır. Sapmayasınız diye Allah size (hükmünü) açıklıyor. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.

Bu konuda gösterilebilecek en önemli delil Nisa:176 ayetindeki “Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur (yani mirasın tamamı ona kalır)” ifadesidir. Bu ayette “kelale” olanların mirasçılarının alacakları paylar açıklanmaktadır. Kelale kelimesi “anne-babası ve çocukları olmayan” ya da “babası ve çocukları olmayan” şeklinde açıklanmaktadır. Yukarıda bahsettiğimiz ifade de sadece ölen kız kardeşin “erkek kardeşi” mirasçı olarak sayılmıştır. Hem de mirasın tamamına yani 1/1 ine sahip olacağı bildirilmiştir. Kelale kavramı ana-baba ve çocukların bulunmadığı bir durumu kapsar. Ancak, ölen kız kardeşin “eşinin” mirasçı olarak bulunamayacağı anlamına gelmez. Eşinin ya da başka herhangi bir mirasçının bulunmadığı da ayrıca belirtilmez. Burada eğer ki, erkek kardeşin mirasçılığıyla ilgili ifadeden, sadece erkek kardeşin mirasçılığından bahsedildiği için, “bir tek, erkek kardeşin bulunduğu durumda” mirasın tamamını alabileceğini kabul etmezsek, sağ kalan erkek eşin (kocanın)de miras hakkının bulunduğu bir durumda mirasın tamamının erkek kardeşe verileceğini kabul etmek zorunda kalırız. Oysa ki Nisa:12 ayetindeki “Eğer çocukları yoksa , karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir” hükmü gereği, bulunması olası bir mirasçı olan kocanın da mirastan ½ oranında pay alma hakkı olabilecektir. . Yani, 176.ayetteki ilgili hükümden, “sadece erkek kardeşin bulunduğu ve başka mirasçının bulunmadığı bir durumda” mirastan 1/1 pay alacağını kabul etmez isek, açık bir şekilde kendi içerisinde çelişen bir durumun ifade edilmiş olduğunu kabul etmemiz gerekecektir. Kız kardeşin miras bırakan olduğu ve erkek kardeşin mirasçı olduğu “her durumda”, erkek kardeşin mirasın tamamını alacağını kabullenirsek, sağ kalan kocasının miras hakkını çok açık bir şekilde ihlal eden bir hükmün varlığını kabul etmemiz gerekir. Bu da mantıklı düşünceye uygun değildir. Kuran’a inananların bakış açısından bakarsak da, Kuran-ı Kerim’in böyle çelişkili bir düzenleme getirdiği sonucuna gideriz, bu da inanan kişiler için kabul edilebilir değildir…

Aynı şekilde yine 176.ayette geçen “Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır.” İfadesinden anlaşılacağı üzere erkek ve kız kardeşlerin bir arada mirasçı oldukları bir durumda, “mirasın tamamını”, erkeklere kızların iki katı pay verilmesi suretiyle dağıtmak gerekecektir. Burada da bulunması mümkün olan (kelale kavramına dahil olmadığı için) bir mirasçı yani sağ kalan eş söz konusudur. Ölen kardeşin cinsiyetine göre bu mirasçı koca veya hanım eş olacak ,bu duruma göre de ½ ya da ¼ pay hakkı olabilecektir. Ancak yukarıda da açıkladığımız gibi sadece ilgili hükümde ifade edilen mirasçıların var olduğu bir durumda geçerli olan oranlar olduğunu kabul edersek böyle bir sorun da kalmayacaktır.

Nasıl aykırı değil? Aykırı olmasa neden avliye diye bir şey olsun, neden Ömer'in adı geçsin? Miras dağıtımı neden Ömer'in bulduğu sistemle yapılsın?

Sen kanıt falan getirmiyorsun ki, bozacının şahidi olarak yine bozacıyı gösteriyorsun, madem akıl ve zekadan bahsediyorsun, biraz da sen kullanmayı denesene.

Sana uygulamalı sorular soruluyor, sen gidip falan sakallının zırvalarını getiriyorsun, senin aklın yok mu? Al işte yukarda bir soru sorulmuş, buyur işte, ayetin şu kısmına göre şöyle paylaşılmalı desene.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hahahaha hala gülüyorum size ya bakın ben normal bir aile portresi çizdim ama hala erkek çocuk olmalı diye soylereyek güldürüyorsunuz uyanin ordamisiniz :)

Bak ben mutlu bir aile portresi çizdim ;anne ,baba ve üç kız... küçük bir aile:)

Ailede babanın kardeşi yok tek çocuk :)

Anne ve babası yaşlılıktan mefta olmuş :)

adamın kendiside hasta ve ölüyor:)

Mirasçılarıda üç kızı ve hanımı ...

Kurana göre hanımı 1/8 miras alacak

kız çocukları 2/3 miras alacak ....

2/3+1/8=19/24 çıkıyor ama 24/24 çıkması lazımdı standart bir aile için bile miras bölünemez oluyor ...

Ama ortanca kız cirkef çıktı kalan benim diyor ve kalanı cebe atıyor...allah büyük bak ortanca kızı cirkef yaratmasa miras bolunemeyecek allah her şeyi hakkıyla bilir yaratır :D :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

BENİM YUKARIDA YAPTIĞIM AÇIKLAMALARA İTİRAZ OLARAK SOMUT GEREKÇE GÖSTEREMEDİĞİNİZDEN AYNI SAÇMALIKLARA DEVAM EDİYORSUNUZ..GERÇEKTEN PAPAĞAN GİBİSİNİZ AYNI LAFLARA DEVAM..BU KAFAYLA KİMSEYİ KANDIRAMAZSINIZ..KENDİNİZDEN BAŞKA..

Ne açıklaması yaptın? Gittin bir cahilin laflarını kopyalayıp yapıştırdın. Bak, arkadaş bir örnek vermiş, uygulasana Kuran'ın miras paylaşımını bu örneğe. Ama yok, uygulamaya çalışırsan foyan ortaya çıkacak, foyan ortaya çıkmasın diye laf kalabalığı ile idare ediyorsun.

Kendimizi kandırmak isteseydik senin gibi yapardık, bir puta inanıp ölünce sonsuza kadar hurilerle yapacağımız seks alemlerinin hayalini kurardık.

Link to post
Sitelerde Paylaş

derler ki yeni bir bilimsel buluşa imza attınız. buluşunuz göreliliğe, ya da maxwell denklemlerine, ya da başka bilimsel kanunlara aykırı ise de fark etmez. siz bulgunuzu gene açıklayın. bulgunuz gene ele alınır, sizinki daha doğru bulunursa, diğerlerini yanlışlarsa, gerektiğinde diğerleri çöpe atılabilir. ama bulgunuz termodinamiğin ikinci kanununa aykırı ise, o zaman siz o bulgunuzu bir daha gözden geçirin :)

bunlarınki de o hesap. siz bir hesap koydunuz ortaya, hesabınız matematiğe aykırı ise, hesabınızı çöpe atın. ama, bu hesap kuranda yazıyosa, o zaman ne yaparsanız yapın, gerekirse matematiği çöpe atın, ama bu hesaba kesinlikle dokunayım demeyin :excl: aklayabilmek için her şeyi yapın. aman diyim.

tarihinde Ben Masumum tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hahahaha hala gülüyorum size ya bakın ben normal bir aile portresi çizdim ama hala erkek çocuk olmalı diye soylereyek güldürüyorsunuz uyanin ordamisiniz :)

Bak ben mutlu bir aile portresi çizdim ;anne ,baba ve üç kız... küçük bir aile:)

Ailede babanın kardeşi yok tek çocuk :)

Anne ve babası yaşlılıktan mefta olmuş :)

adamın kendiside hasta ve ölüyor:)

Mirasçılarıda üç kızı ve hanımı ...

Kurana göre hanımı 1/8 miras alacak

kız çocukları 2/3 miras alacak ....

2/3+1/8=19/24 çıkıyor ama 24/24 çıkması lazımdı standart bir aile için bile miras bölünemez oluyor ...

Ama ortanca kız cirkef çıktı kalan benim diyor ve kalanı cebe atıyor...allah büyük bak ortanca kızı cirkef yaratmasa miras bolunemeyecek allah her şeyi hakkıyla bilir yaratır :D :D

Bu durumda ,Kuran ifadelerine göre çözümleme yaparsak sorun çıkmaz..3 kızın mirasçılığı (aslında iki ve ikiden fazla kız çocuk) ile ilgili ifadeden MİRASÇILARIN SADECE BU ÜÇ KIZ ÇOCUKTAN İBARET OLDUĞU durum için geçerlidir ve payları 2/3 tür.Fakat yanlış anlaşılmasın,mirasçıların sadece 3 kız çocuktan ibaret olduğu durumlar için verilmesi FARZ olan MİNİMUM pay 2/3 tür.İslamiyetten önce erkek çocuk yoksa kadınlara miras hakkı tanınmıyor ve kız çocukların amcası vs.gibi akrabaları mirasın tamamına el koyuyorlardı.Bunu engellemek için bu hükümler konmuştur..bu hükümlerden sonra 3 kıza 2/3 pay verildikten sonra kalan kısım ,diğer ayetlerde geçen mirasçıların da bulunmaması halinde amcaya vs. geçebilecektir ve amca vs de yoksa devlete geçebilecektir.. ya da geriye kalanın tamamı da 3 kız çocuk arasında dağıtılabilir.Aslında bu hüküm sadece 3 kız mirasçı kaldığında 2/3 ten geriye kalan kısım için getirilebilecek yasal düzenlemelere de bir izin ve bir imkan tanımaktadır.Devlete geçer,amcaya verilir ya da geriye kalan da 3 kıza dağıtılr şeklinde yasal düzenlemeler de Kuran hükümlerine aykırı olmayacaktır..Diğer mirasçılarla birlikte olduklarında da örneğin;ana-baba ile mirasçı olduklarında 2/3+1/6+1/6 şeklinde paylaştırılabilir ve yine 2/3 pay alabilirler.

Şimdi yukarıdaki örneğe gelelim:3 kız çocuk hanım eşle birlikte mirasçı olduğunda da yine 2/3 oranı mutlak (farz olan) pay olmaktan çıkmıştır..

2/3+1/8=19/24 olduğunda buradaki geriye kalan 5/24 lük kısım yine basit bir oranlama hesabıyla hanım eş ve 3 kız çocuk arasında dağıtılır.. bu sefer 2/3 den fazla bir pay alır.

Klasik örnekteki 3 kız çocuk,ana-baba ve hanım eş durumunda ise MİRASÇILAR SADECE BU ÜÇ KIZ ÇOCUKTAN İBARET OLMADIĞI İÇİN artık zaten MİNİMUM miras payları 2/3 değildir..

ÜSTÜNE BASA BASA SÖYLÜYORUM:MİNİMUM MİRAS PAYI OLAN "2/3 " ORANININ GEÇTİĞİ İFADEDE SADECE 3 KIZ ÇOCUĞUN-ASLINDA İKİ VE DAHA FAZLA KIZ ÇOCUK-MİRASÇI OLMASINDAN BAHSEDİLMEKTEDİR..BAŞKA BİR MİRASÇIDAN BAHSEDİLMEMEKTEDİR..EĞER BAHSEDİLSEYDİ DE MİNİMUM ORANLAR VERİLEMESEYDİ HAKLI OLABİLİRDİNİZ..

DAHA NE KADAR AÇIK ANLATILABİLİR BİLEMİYORUM..

AMA BİRİNİZİN BİLE ŞİMDİ ANLADIM DİYECEĞİNİ SANMIYORUM..YUKARIDA ANLATTIKLARIMIN HİÇBİRİNİ GÖRMEMİŞ GİBİ YİNE PAPAĞANLIĞA DÖNECEKSİNİZ..

Link to post
Sitelerde Paylaş

11 - Allah size evlatlarınızın miras taksimini şöyle emrediyor: Çocuklarınızda, erkeğe iki kadın payı kadar, eğer hepsi kadın olmak üzere ikiden de fazla iseler, bunlara mirasın üçte ikisi ve eğer bir tek kadın ise o zaman ona malın yarısı vardır. Eğer ölen, ana ve baba ile birlikte çocuklar da bırakmışsa ana babanın her birine ölenin terekesinden altıda bir; şâyet ölenin çocuğu yok da, mirasçı olarak ana ve babası kalmışsa, ananın payı üçte birdir. Eğer ölenin kardeşleri varsa terekenin altıda biri ananındır. Bu paylar, ölenin borçları ödenip, vasiyeti de yerine getirildikten sonra hak sahiplerine verilir. Baba ve çocuklardan, hangisinin size fayda bakımından daha yakın olduğunu, siz bilmezsiniz. Bütün bunlar Allah tarafından farz kılınmıştır. Şüphesiz Allah alîmdir, hakîmdir.

Bukadar rezillik olamaz hala rezilligi savunuyorsunuz ayetleriniz ibile yalanlıyor sizi ...

Bakalım

eğer hepsi kadın olmak üzere ikiden de fazla iseler, bunlara mirasın üçte ikisi ....

Bütün bunlar Allah tarafından farz kılınmıştır

Neymiş ikiden fazla kız çocuklarına 2/3 eşine 1/8 veriliyormus ...

Toplama zekaniz varsa toplayalım bu kesiri bakalım tam sayı çıkıyormu ...

2/3+1/8=19/24

Neymiş liz çocuklarınin önemi yokmuş

%100 luk için 5/24 eksik kalıyor hadi bunuda orantisal bolelim

240.000 için

50.000x 2/3=100.000/3 demek 100.000 üçe bolunmez ....hadi bolduk diyelim

66 .000 bin yaptı kızlara verilen

kalan

44.000 tl bununda 1/8 i eşine

44.000x1/8= buda bölünmez ama hadi diyelim böldük ...6.000 tl eşine verilir kalan

36.000 tl dir gene kalır gene kalir ..sadece kendinizi kandırıyorsunuz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...