Jump to content

Kuranda miras hatası var Yalanları Öyle bir şey yok ki


Recommended Posts

İslam aleminde herhangi bir problem sorun yok.

Fakat Turan Dursun ben bunu Ateistlere şu şekilde yediririm diyince :D

ARAMIZDAKİ ANLAŞMAZLIK VE

sizin uyduruk din anlayışınız mezhebiniz ortaya çıktı :D

halbuki kuranda ma tereke ve mimma tereke ile bu işi kökünden halletmiş

en kalın kafalının bile anlayacğı cihetlet duruyor

okuyan görüyor anlıyor

elinde kuranı kerim bulunan bir kimsenin münkiri (ateİsti) ilmen aklen tepelemesi hiçtir hiç bir şeydir.Çok kolaydır yani

ama ben atalarımın dinin terk etmem diyenler olur

ama o ataların bazılar: ya bize mirastan pek az bir şey düşüyor

bütün bir miras çocuklar kalıyor olmaz mirasın tamamını hisselere bölün diyince bunlar olu vermiş

halbuki aç kuranı bak

Aaa öyle değil dersin

Nisa 11 de miras çocuklara ma terake ile çocuklara bölünüyor

nisa 12 çocuklar yoksa miras ma terake ile ilk eşler bölünüyor

ondan sonra (min ma tereke ile) diğer oranlar uygulanıyor Allahca da gerisini bilmem

İslam alemi güllük gülistanlık, öyle mi?. Sizlerin nerede yaşadığını bilmiyorum ama, bizler muhtemelen ayda yaşıyoruz galiba. Ayda yaşayanlar, nereden bilsinler, dünyadaki İslam aleminin birlik ve beraberlik içinde yaşadığını, değil mi ?! :D

Hayal gücünüz o kadar geniş ki, şahsi kariyerinizi film sektöründe devam ettirmenizi öneririm. :D

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 385
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

2/3 3 kıza verildikten sonra başka ayetlerde pay verilmiş başka mirasçı da yoksa

Bu sözcüğü kullanmana dayanak yaptığın ayet ifadesi ne? Nereden çıkarıyorsun kızlara verildikten sonra kalanının başkalarına verileceğini? Bu kadar da anlamıyor olman mümkün değil. Eğer kafa yerine beton yoksa! Sen anlamaz ayaklarına yatıyorsun, çünkü kuran'da olmayan bir ifadeyi var diye yalan söyledin ve yalan olduğu ortaya çıkınca anlamazlığa vuruyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu sözcüğü kullanmana dayanak yaptığın ayet ifadesi ne? Nereden çıkarıyorsun kızlara verildikten sonra kalanının başkalarına verileceğini? Bu kadar da anlamıyor olman mümkün değil. Eğer kafa yerine beton yoksa! Sen anlamaz ayaklarına yatıyorsun, çünkü kuran'da olmayan bir ifadeyi var diye yalan söyledin ve yalan olduğu ortaya çıkınca anlamazlığa vuruyorsun.

şimdi beton kardeş..!!! Nisa 11 de 2/3 payın geçtiği ifadede bahsedilen mirasçılar kimler? cevap: çocuklar

hangi çocuklar: 2 ve daha fazla kız çocuklar...burada başka mirasçılardan bahsediliyor mu? Hayır

İşte o zaman diyorum..başka ayetlerde pay verilmiş ana-baba,eş ,kardeş gibi mirasçılar da yoksa diyorum..

mirasın geriye 1/3 ü devlete kalabilir,amcaya vs.akrabalara verilebilir ya da kalan bu kısım da 3 kıza dağıtılabilmasine bir engel yoktur..SONUÇTA BUNU NASIL YAPABİLİRİM ..AYETTE 2/3 PAY 3 KIZ İÇİN FARZ KILINMIŞSA ÖNCE BUNLARIN PAYI VERİLDİKTEN ''SONRA'' DİĞERLERİNE VEREBİLİRİZ DEĞİL Mİ?AMA SEN YİNE SOR SOR..HANGİ AYETTE VAR SONRA DEDİĞİ DİYE

İNŞAALLAH BETONU DELİP KAFANA SOKABİLMİŞİMDİR BU KADAR BASİT BİR ŞEYİ...BİR DE YALANDAN FALAN BAHSEDİYORSUN...

İŞTE ANLAYAMAYAN BETONLARA KURAN DA ALLAH DA YALAN GELİYOR..OLAY BU..PEKİ 3 KIZ ,ANA- BABA VE HANIM EŞ'' HEPSİ BİRARADA'' OLDUĞUNDA 3KIZA 2/3.ANA-BABAYA 1/6 ŞAR,HANIM EŞE DE 1/8 VERİLECEK DİYE YAZAN AYETİ BANA GÖSTERİN BAKALIM..YOKSA SİZ Mİ YALANCI OLUYORSUNUZ..DİKKAT EDİN, BUNLARIN HEPSİ BİRARADA OLURSA ŞARTI AÇIK BİR ŞEKİLDE OLACAK..

KENDİNİZE ÇOK YAZIK EDİYORSUNUZ...İNANMAMAK İÇİN AKLINIZI DA İNKAR EDECEKSİNİZ YAKINDA..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha soru sorma kapasitesine sahip olmayanlar kalkmış laf çakıp beylik taslıyor. Şimdi şu yazdıklarınızla bana cevap verdiniz öyle mi...

Tek tek yazıyorum, kim ne cevap vermiş diye alın okuyun.

''Bir sayfa bile tutmayan miras ayetleri için tam 50 sayfa yazı mı yazdın? Boş ver ekleme, kalsın. İnsanların zamanını boşa harcama.''

''Ne yazık ki nasıl bir yanılgıda olduğunuzu göremiyorsunuz.

Mealden okunan, anlaşılmıyorsa: kuran ancak arabın şiir kitabıdır.

Bu durumda; iki senenizi, Arabın kültürünün ürünü olan şiir kitabında hikmetler arayarak, boşuna harcamışsınız.''

''çok sağlam kahkaha attım. lütfen yanlış anlamayın, kişisel olarak alay etme amaçlı yazmıyorum kesinlikle. ama sonuç olarak benim de hislerimi açıklayabilme özgürlüğüm, ifade özgürlüğüm varsa şunu söylemeliyim ki ateistforum'da şu ana kadar rastladığım en komik konu budur. ''

''adamın bir de: "o kadar örneğe uyguladım, hep bire bir doğru çıktı, ne eksik ne fazla çıktı" lafları yok mu asıl o kopardı beni''

''Bunlar gibiler yüzünden, başka zırcahiller güvenle çıkıp: bilim kuranda hiç hata bulamadı, diye böbürleniyor. Halbuki okuduklarını anlamadan veya çarpıtarak, bilime dair ne varsa içine edip, sonra bakın doğru çıktı demekten başka yaptıkları bir iş yok.''

''bi kere bu jöntürk ayaklarını bırak. daha ilk mesajında kuranın miras hatasını gösterenlere lafları bir bir geçirerek başladın, yaptığın sözde işlemlerin komikliğini gösteren herkese kökten muhalefet olmaya devam ediyorsun.''

Şu yazdığınız cevaplardan bilgi fışkırıyor, gülecekseniz birbirinize gülün... Tabi bunların dışında bir de yapılan bir ton hakaret var. Ağzınızı gevşeterek sokak bebeleri gibi küfürler ederek, adam mı oldunuz la başımıza.

Şu beyin fırtınasına bak hele! Diyor ki,

''kardeşe 7385634/7385890634, anneye 8,768*pi/e^2 bile olsa zaten bişey fark etmez. hiçbir zaman eksik ya da fazla olması mümkün değil.''

''açık konuş. bana şunun cevabını ver: uydurduğun sisteme göre işleme tabi tuttuğunda hata veren, işlem sonucunda eksik/fazla ortaya çıkmasına neden olan bir oran var mı? yok. Eee?''

''adamın uydurduğu işlemi sağlamayan bir oran yok, durum buyken adamın utanmadan bir sürü örnek verip sözde işlem sonucunda eksik/fazla olmadığını göstererek yazması komik,''

Şu zekaya bak, kim verdiyse gazı sana, iyi ayar vermiş. Afferin lan bir de tespitte bulunmuşsun ''matematik özürlüleri hedef alıyor'' Uyarıyor haa! Dikkat edin.

Arkadaşın gayesi, hata bulmak olunca. Bulamıyor, nerede hata diye aranıyor bu sefer de. Kur'an'da hata olsa yaygarayı koparıyorsunuz, hata olmasa gene yaygarayı koparıyorsunuz.

Miras paylaşımı gibi olasılıkları olan, çok koşullu bir sistemin çalışması, verilen oranlardan bağımsız olmak zorundadır zaten. Aksi halde sadece bir koşul için sistem çalışırken koşullar değiştiğinde sistem çalışmaz. Madem bilmiyorsun, anırma bari de öğrenmeye çalış.

Sabit değerlerde verilen oranları toplayarak sonucun 1 çıkmasını bekleyip, sistemin bu şekilde çalıştığını zannedecek kadar matematik özürlüsünüz. Dünyanın hiçbir yerinde miras paylaşımı gibi çok koşullu bir sistem için kullanılan böyle matematik yok, olamaz böyle bir şey.

Eee, ne yapılacakmış, 1/8 + 2/3 + 1/6 + 1/6 toplayp sonucun 1 çıkmasını bekleyecekmiş. La akılsız, böyle bir mantıkla sadece ''2/3 + 1/6 + 1/6 = 1'' sadece bu durum için sonuç elde edersin. Bu da üç kız çocuk ve ana babanın olduğu durumdur. Sadece bir koşulda yer alan oranlar için çalışan, koşullar değişip oranlar değişince çalışmayan bir sistem olabilir mi? Angut. Böyle bir matematik hesabı anca sizin beyinlerinizde olur. İlk okul matematiğinden bahsediyorsun, sizi okutan hocalara yazıklar olsun.

Verilen her oranlar için sistemin çalışması zaten çok koşullu, olasılıklara cevap veren bir sitemin gereğidir.. Burada önemli olan sisteme doğru verilen girilmesidir. Doğru oranların kullanılması ve sistemin de doğru cevap vermesidir.

2+2, 4 ediyor da, neden 2+3, 4 etmiyor diye saçmalamaktan başka bir şey değil bu; burada en azından bir bilinmeyen mutlaka olması lazım; 3+ x = 5, 4 + x =6, pi+x=e^2 gibi, böylece sistemin çalışması girilen verilenden bağımsız olsun ve sistem çalışsın. Bak burada girdiğin her değer için aldığın bir sonuç olur. Böyle bir şey olmaz, matematikte böyle bir şey yok diye anıracak mısın..

Miras paylaşımı için ya lineer bir bilinmeyenli denklem üzerinden yada kalanlar üzerinden oranlama ile en son kalanın biri tarafından alınması suretiyle bu işlemler yapılır. Sistemin nasıl tanımladığına bakarsın, sınırlarını belirlersin, girdiğin verilen karşısında aldığın sonuçlara bakarsın değerlendirmeni yaparsın. Bir bilinmeyenli lineer denklem de olsa Kur'an'daki paylaşımı için verilen oranlara ve oranların dağılımının Kur'an'ın istediği şekilde olmamasından dolayı bunun olmayacağı zaten açık. Geriye, hem uygulaması daha kolay olan, matematik bilgisi gerektirmeyen, herkesin yapabileceği kadar basit bir sistem kalıyor; kalanlar üzerinden oranlayarak en son arta kalanı sahibine vermek.

Akıllı olun, Öyle bilmişlik taslayıp hakaret ederek adam olduğunuzu da sanmayın.

Bu kadar tipten anca bir tane soru çıktı, o da şu; ''Kuran'ın neresinde yazıyor, önce şu kişi pay alacak, sonra kalanın şu kadarını şu kişi alacak, daha sonra kalanın şu kadarını şu kişi alacak diye?''

Bunun da cevabını verdiğim halde dönüp dönüp gene sordunuz, gene cevap verdim. Madem sorup sorabileceğiniz bir tane soru var, bir daha veriyorum cevabını;

Alın size cevap;

Sadece Karı-koca da, kan bağı olmayıp akid ile bağ kuranlara verilen oranlarda terake için ''mâ terake ezvâcukum'', ''terakne'', ''teraktum'' olarak kullanım varken bu da Nisa 12. ayette yer alır, kan bağı olanlara verilen oranlarda terake için sadece ''terake'' olarak kullanım vardır, bu da Nisa 11 ve 176. ayetlerde ki kullanımdır.

Neymiş, verilen tüm oranlar mirasın tümüne oranlanırmış, nereden biliyorsun?

Kalanlar üzerinden oranlama yapınca, gene terake üzerinden oran yapılmış olmuyor mu? Bu terake uzaydan mı geliyor. Geriye bırakılan şey, ha tümü üzerinden ha kalanlar üzerinden ne fark eder? Mirasçıların, kan bağı olanlar ile akid yapanlar olarak iki guruba ayrıldığını özellikle ifade ediyorum. Kan bağı olanlar için ayrılan terekenin üçte ikisi, yarısı, altıda biri olunca gene terake olmuyor mu? Diğer taraftan, akid yapanlar için ise sizin terekenizin dötte biri, onların terekesinin yarısı diyerek mirasın tümünü çağrıştıran ifadeler var...

Yetmedi tabi daha anlaşılamadı,

Devam edelim... Diyorum ki, eğer böyle bir durum varsa elbetteki Kur'an'da bu durumu ortaya koyacak başka açıklamalar vardır;

Ana babanın ve yakınların bıraktıklarından, erkeklere hisse vardır. Ana babanın ve yakınların bıraktıklarından kadınlara da hisse vardır. Bunlar, az veya çok, belirli bir hissedir.” (Nisâ, 4/7)

''Herkes için, anne baba ve en yakınlarının bıraktıklarından dolayı mevlâlar oluşturduk. Kendileriyle güçlü sözleşme yaptıklarınıza da paylarını verin'' (Nisâ 4/33)

Bu ayetlerin olmasını ne amacı var? Neden var, bu ayetler? Ayetlerde açıkça belirtiyor ki, kanbağı olanları ayrı, akid ile bağ kuran karı kocayı ayrı tutun diye. Kanbağı olanların paylarını kanbağı olanlar arasındaki ilişkiye göre belirledik, karı kocaya paylarını ayrı verin. Karı kocayı kanbağı olanlar arasına katmayın, ayırın diye.

Nasıl ayıracaksın bunu? Kan bağı olanlar ile akid bağı olanlar için verilen oranların hepsini aynı mirasın tümüne oranlayarak bunları birbirinden nasıl ayırmış olacaksın?

İşinize geldiği için takmışlar kafayı ayette geçen ''terake'' kelimesine, işlerine gelmediği zaman bu iki ayetin tamamını yok sayıyor akıllılar. Sonrada utanmaktan bahsediyor.

Yetmedi değil mi? Bu da yetmedi...

Devam edelim o halde;

Hadi tamam ben küfre saptım, hilebazım, yalanlar atıyorum, utanmıyorum

Peki; Diyorum ki, bunu sadece ben böyle anlamış olsam hadi tamam. Sahabeden Zeyd B. Sabit'in uygulaması da budur. Alın size rivayet diyorum;

''İbn Abbas anne ve babasıyla kocasını bırakarak ölen bir kadının mirasının nasıl taksim edileceğini sormak üzere Zeyd b. Sabit'e birini gönderdi de Zeyd kocaya tüm mirasın yansının verilmesi gerektiğini, kalan malın da üçte birisinin anneye üçte ikisinin de babaya verileceğini söyledi.'' Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 11/107-108

Zeyd B. Sabit de mi, küfre sapmış da yalan atıyor... Neden bu sahabe mirası bu şekilde paylaştırıyor.

Zeyd B. Sabit, miras konusunu sahabe arasında en iyi bilenlerden biri,

Bu da yetmedi tabi;

Peki devam edelim; Hadi Zey b. Sabit de küfre sapmış yalan atıyor,

Senin utanmaz dediğin adam için Muhammed AS diyor ki;

'İçinizde feraizi en iyi bilen Zeyd b. Sabit'tir''[/i] Tirmizî/3794, İbn Mâce/154, İmam Ahmed, Müsned, 111/241

Muhammed AS da, Zeyd B. Sabitin miras konusunda bilgisini övdüğüne göre Muhammed AS da mı küfre sapmış diyeceksiniz. Kur'an'ın Allah'ın kitabı olduğuna inanmıyorsunuz, Muhammed AS yazmıştır diyorsunuz. Ben yapınca utanmaz yalancı diye anırdığınız şeyi Zeyd. B. Sabit yapıyor ve Muhammed AS onun miras konusundaki ilmini övüyor... Kitabı Muhammed AS yazdı diyecen sonra da ben bu kitabı daha iyi biliyorum diyecen öyle mi?

Bununla da kalmıyor; Ali (r.a) dan rivayet paylaşıyorum, bu da yetmiyor.

Ulan, soytarılar, Ben yapıyorum tonla laf söylüyorsunuz, Ali(ra)dan, sahabeden, nebiden örnekler sunuyorum, tonla laf söylüyorsunuz. Ömer avliyye yaptı diyorsunuz, aksine Ömer (ra) için de rivayet gösterip o rivayetteki mirasın çözümlerini yapıyorum ona da laf söylüyorsunuz. Sahabeden başka birinin yaptığı mirası da burada yapıyorum ona da laf söylüyorsunuz. Nebinin hadisinde yaptığı mirası burada yapıyorum ona da laf söylüyorsunuz.

Sonra anlaşılsın, akıllarını kullansınlar da şu hallerinden vazgeçsinler diye iyice açıklamaya çalışıyorum. Böyle yapmamın gerekçesini de sunuyorum;

Mirasta asabe olanlar ve ashabı feraiz olanlar vardır.

Asabe olan: Kalanı olacak olan mirasçı olduğu halde ne kadar alacağı belli olmayan kişi.

Ashabı Feraiz: Hisseleri belli olan kişi,

Asabelik durumunu açıklamaya çalışırsam;

Nisa 11. ayete bakıldığında erkek ve kız çocuklar için aralarında ikiye birli olarak bir paylaşım vardır ancak onlar için açıklanan bir hisse yoktur yani mirasın ne kadarını ikiye birli olarak aralarında paylaşacaklar belli değildir. Bunun böyle olması erkek ve kız çocuklar birlikte olduklarında asabenin onlar olmasından dolayıdır. Erkek ve kız çocuklar birlikte olduklarında onlar asabe olan taraf olur, diğerleri ise hissesi açıklananlar olurlar anne ve babadan her birine altıda bir şeklinde.

Bu durumda hissesi açıklanmış olanlar yani miras terimiyle ''Ashabı Ferâiz'' önce hisseleri kadarını alacaklar sonra kalanı asabe olanlar alacaktır. Mesela erkek ve kız çocuk birlikte olduklarında ana baba Ashabı Ferâiz'dir ve onlar önce altıda birlik hisselerini alırlar kalanı asabe olan erkek ve kız çocuk aralarında ikiye birli olarak paylaşır.

Eğer erkek ve kız çocuk birlikte olmaz, sadece erkek çocuk olursa da gene Nisa 11. ayette erkek çocuk için bir hisse açıklanmadığından bu erkek çocuğun asabe olduğunu gösterir. Hissesi belli olmayan kalanı alacak olan varis. Bu durumda da erkek ve kız çocuk birlikte olduğu durumda nasıl asabe oluyorlarsa aynı şekilde erkek çocuk da onlar gibi asabe olacaktır, erkek ve kız çocuk ne kadar hisse almışlarsa o kadarını sadece erkek çocuk asabe olarak alacaktır.

Ancak sadece kız çocuklar varsa onlar hisseleri açıklanan varislerdir yani asabe değil Ashabı Ferâiz'dirler. Bu durumda da asabe olan ana baba olacak ve kızlar kendileri için açıklanan hisselere göre paylarını aldıktan sonra kalanı ana ve baba arasında ikiye birli olarak paylaşacaktır. Nisa 11. ayette ana baba varis olursa ana üçte bir alır şeklinde yapılan açıklama ile ana ve baba ikiye birli olarak aralarında paylaşırlar ifadesi arasında bir fark olmadığı gibi bu iki ifade birbirinin değişik şekilde söylenmesidir. Bir kişinin birden fazla çocuğu olabilir, üç kız dört oğlu vesaire bu nedenle eğer erkek iki dişi alır şeklinde bir hükme uyulacaksa çocuklar için kızlar üçte bir alsın erkekler kalanı alsın gibi bir açıklama yapılamaz zira böyle bir durumda erkek iki dişi kadar pay almış olmaz. Ancak bir kişinin sadece bir anası ve sadece bir babası olur, kimsesin iki tane anası yada iki tane babası olmaz. Olmayacağı için de anne için üçte bir olarak açıklanan pay ile aynı zamanda ana ve baba arasında ikiye birli paylaşım sağlanmış olur. Ayrıca ayette baba iki anne kadar hisse alır diye bir açıklama yapılmış olsa bu garip karşılanır zira iki anne payı denince sanki iki tane anne olabilir gibi bir düşünceye gider yada ikinci anne acaba büyükanne mi diye düşünülür. Ayette anne için üçte bir olarak yapılan açıklama hem böyle bir düşünceye neden olmaz hem de ana baba arasında ikiye birli paylaşımı sağlamış olur.

Alın size asabe ve ashabı feraiz durumuyla ilgili bir hadis;

İmrân İbnu Husayn radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a bir adam gelerek, "Oğlumun oğlu vefat etti. Ondan miras hakkım nedir?" diye sordu. Aleyhissalatu vesselâm:

"Sana altıda bir var!" buyurdu. Adam dönüp gidince geri çağırdı ve:

"Sana diğer bir altıda bir daha var!" buyurdu. Adam dönüp gidince tekrar çağırdı ve:

"Diğer altıda bir, (hak değil) fazladan bir ikramdır!" buyurdu.


Ebu Davud, Feraiz 6, (2896); Tirmizi, Feraiz 9, (2100).

Şarihler, bu taksim sırasında ölen torunun herkesçe bilinen iki kızı olması gerektiği görüşünde birleşmiştirler. İki kız, üçte iki hisse aldıktan sonra geriye üçte bir hisse kalacaktır. Hadisde de zaten dede üçtebir almıştır ancak iki defa altıda bir şeklinde yapılan bir açıklama vardır. Şarihler bunu ikinci defa açıklanan altıda birlik hissenin asabelikten kaynaklanan ikram olduğunu söylerler. Ben de şöyle yorumluyorum; ölen kişinin bir oğlu olsaydı, asabe olan varis oğul olacaktı ve ölenin ana babası Ashabı Ferâiz'den olup altıda birer hisse alacaklardı. Ana baba ve kardeş olmadığı için dedeye de ana babanın her birine tahakkuk eden altıda birlik hisse düşecekti. Yani dede Ashabı Ferâiz olarak altıda bir hisse alacaktı. Ancak ölenin oğllu olmayıp kızları olduğundan ve kızlar için hisse açıklandığından dolayı kızlar Ashabı Ferâiz'den olacaklar asebelik ana babaya geçmiş olacaktır. Ana baba ikisi birlikte olduğunda ikiye birli olarak, ikisinden biri olduğunda ise hangisi varsa kalanı alarak asabe olacaktı. Dede de ana babanın yerine geçtiğinden asabelik de dedeye geçmiş olacak ve kalanı dede alacaktır. Dede asabe değilken altıda bir hisse alır durumdayken asabelik sebebiyle altıda bir hisse daha alarak üçte bir hisse almış olacaktır. İşte ikinci defa zikredilen altıda bir hisse asabelik sebebiyle bir ikram olarak zikredilmiş olabilir, doğrusunu Allah bilir.

Eğer akid yapanların hisselerini ayrı olarak taksim yapar, sonra da kan bağı olanlar arasındaki paylaşımı Ashabı Ferâiz ve asabe olanlar şeklinde sırayla verirseniz zaten neden benim mirastaki hisseleri bir denklemde toplamayıp farklı şekilde yaptığımı da anlamış olursunuz. Diyorum, aklınız yetmiyor değil mi, almıyor.

Sokak bebeleri gibi küfredip hakaret etmeyi adamlık sanıyorsunuz,

Alın bu da size kapak olsun. ha eşşeğin anırması ha senin kahkahan benim açımdan hiç farkı yok. Açık konuş diyordun, al sana açık açık konuşma, oldu mu la açık...

Bu da yazığım son yorum, sizin gibi üç beşin küfredip hakaret etsinler diye burada kalıp zamanımı boş beyinlerinize meseleyi anlatarak harcayamam. Arkamdan da ağlayıp gene sokak bebeleri gibi küfretmek yerine umarım biz ne yapıyoruz diye düşünür, önce kendinizi sorgularsınız.

tarihinde galip06 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi beton kardeş..!!! Nisa 11 de 2/3 payın geçtiği ifadede bahsedilen mirasçılar kimler? cevap: çocuklar

hangi çocuklar: 2 ve daha fazla kız çocuklar...burada başka mirasçılardan bahsediliyor mu? Hayır

İşte o zaman diyorum..başka ayetlerde pay verilmiş ana-baba,eş ,kardeş gibi mirasçılar da yoksa diyorum..

mirasın geriye 1/3 ü devlete kalabilir,amcaya vs.akrabalara verilebilir ya da kalan bu kısım da 3 kıza dağıtılabilmasine bir engel yoktur..SONUÇTA BUNU NASIL YAPABİLİRİM ..AYETTE 2/3 PAY 3 KIZ İÇİN FARZ KILINMIŞSA ÖNCE BUNLARIN PAYI VERİLDİKTEN ''SONRA'' DİĞERLERİNE VEREBİLİRİZ DEĞİL Mİ?AMA SEN YİNE SOR SOR..HANGİ AYETTE VAR SONRA DEDİĞİ DİYE

İNŞAALLAH BETONU DELİP KAFANA SOKABİLMİŞİMDİR BU KADAR BASİT BİR ŞEYİ...BİR DE YALANDAN FALAN BAHSEDİYORSUN...

İŞTE ANLAYAMAYAN BETONLARA KURAN DA ALLAH DA YALAN GELİYOR..OLAY BU..PEKİ 3 KIZ ,ANA- BABA VE HANIM EŞ'' HEPSİ BİRARADA'' OLDUĞUNDA 3KIZA 2/3.ANA-BABAYA 1/6 ŞAR,HANIM EŞE DE 1/8 VERİLECEK DİYE YAZAN AYETİ BANA GÖSTERİN BAKALIM..YOKSA SİZ Mİ YALANCI OLUYORSUNUZ..DİKKAT EDİN, BUNLARIN HEPSİ BİRARADA OLURSA ŞARTI AÇIK BİR ŞEKİLDE OLACAK..

KENDİNİZE ÇOK YAZIK EDİYORSUNUZ...İNANMAMAK İÇİN AKLINIZI DA İNKAR EDECEKSİNİZ YAKINDA..

Ayette 2 veya daha fazla kız denmiyor, 2'den fazla kız deniyor.

PEKİ 3 KIZ ,ANA- BABA VE HANIM EŞ'' HEPSİ BİRARADA'' OLDUĞUNDA 3KIZA 2/3.ANA-BABAYA 1/6 ŞAR,HANIM EŞE DE 1/8 VERİLECEK DİYE YAZAN AYETİ BANA GÖSTERİN BAKALIM

Gösterelim:

Nisa/11. (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır.

Nisa/12. fakat eğer çocuğunuz varsa o taktirde bıraktığınızın sekizde biri onlarındır (kadınlarındır)

Ne diyor bu iki ayette, "Eğer ölenin çocuğu varsa,(ki var, 3 kız) mirastan ana babası 1/6 alır, karı 1/8 alır.

Nisa/11. Allah size, çocuklarınızın (mirası) hakkında şöyle tavsiye ediyor. Erkeğe, kadının payının iki katı, fakat, eğer kadınlar ikiden fazla iseler, o zaman terekenin (mirasın) üçte ikisi onlarındır ve eğer o (kadın) bir tek ise, o zaman yarısı onundur.

Ayetin kırmızı ile belirttiğim kısmında ilginç bir durum var. Ayete göre çocuklar mirastan şu şekilde pay alıyor, kız 1 pay, erkek 2 pay, eğer kızlar 2'den fazla ise mirasın 2/3'ünü alır.

Şöyle bir durum düşünelim: Bir adam öldü, geride sadece 6 kızı ve 1 oğlu var. Miras da 9 TL olsun. Kızların herbirine düşen pay 2/3 x 1/6 = 1/9 yani her kıza 1 TL düşüyor. Oğula düşen pay da 1 - (2/3) = 1/3 olur yani 3 TL. Hani erkek çocuğun payı kız çocuğunun payının 2 katı olması lazımdı, bu örnekte 3 katı oldu. 6 kız, 3 erkek çocuk olunca da kız ve erkeğe düşen pay eşitlenmiş oluyor. 6 erkek, 6 kız olunca da bu sefer bir kızın payı 2 erkek çocuğunun payı kadar oluyor.

Mavi olan kısım da ilginç. Tek bir kız çocuğu varsa mirasın yarısı onundur deniyor. Diyelim bir adam öldü ve geride tek bir kızı var, başka da hiç bir akrabası yok. Kız neden mirasın tamamını değil de yarısını alıyor? Mirasın geri kalan yarısı ne olacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu da yazığım son yorum, sizin gibi üç beşin küfredip hakaret etsinler diye burada kalıp zamanımı boş beyinlerinize meseleyi anlatarak harcayamam. Arkamdan da ağlayıp gene sokak bebeleri gibi küfretmek yerine umarım biz ne yapıyoruz diye düşünür, önce kendinizi sorgularsınız.

Yahu kim sana neden küfretsin ki? Neler kuruyorsun kafanda? Olsa olsa dalga geçeriz.

Yani sen şimdi ciddi ciddi 1400 yıl önceki arapların saçmalıklarında bir mantık bulabilmek için oturup hiç üşenmeden 50 sayfa yazı mı yazdın?

Gerçekten arapların bu saçmalıkları üzerine bu kadar uğraştığın için gökteki hayali bir varlığın sana sonsuz hayat ve bir dolu huri mi vereceğini sanıyorsun? Sende hiç akıl ve mantık yok mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayette 2 veya daha fazla kız denmiyor, 2'den fazla kız deniyor.

Gösterelim:

Nisa/11. (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır.

Nisa/12. fakat eğer çocuğunuz varsa o taktirde bıraktığınızın sekizde biri onlarındır (kadınlarındır)

Ne diyor bu iki ayette, "Eğer ölenin çocuğu varsa,(ki var, 3 kız) mirastan ana babası 1/6 alır, karı 1/8 alır.

Nisa/11. Allah size, çocuklarınızın (mirası) hakkında şöyle tavsiye ediyor. Erkeğe, kadının payının iki katı, fakat, eğer kadınlar ikiden fazla iseler, o zaman terekenin (mirasın) üçte ikisi onlarındır ve eğer o (kadın) bir tek ise, o zaman yarısı onundur.

Ayetin kırmızı ile belirttiğim kısmında ilginç bir durum var. Ayete göre çocuklar mirastan şu şekilde pay alıyor, kız 1 pay, erkek 2 pay, eğer kızlar 2'den fazla ise mirasın 2/3'ünü alır.

Şöyle bir durum düşünelim: Bir adam öldü, geride sadece 6 kızı ve 1 oğlu var. Miras da 9 TL olsun. Kızların herbirine düşen pay 2/3 x 1/6 = 1/9 yani her kıza 1 TL düşüyor. Oğula düşen pay da 1 - (2/3) = 1/3 olur yani 3 TL. Hani erkek çocuğun payı kız çocuğunun payının 2 katı olması lazımdı, bu örnekte 3 katı oldu. 6 kız, 3 erkek çocuk olunca da kız ve erkeğe düşen pay eşitlenmiş oluyor. 6 erkek, 6 kız olunca da bu sefer bir kızın payı 2 erkek çocuğunun payı kadar oluyor.

Mavi olan kısım da ilginç. Tek bir kız çocuğu varsa mirasın yarısı onundur deniyor. Diyelim bir adam öldü ve geride tek bir kızı var, başka da hiç bir akrabası yok. Kız neden mirasın tamamını değil de yarısını alıyor? Mirasın geri kalan yarısı ne olacak?

Nisa 11 in ilgili bölümünde sadece çocuklar ve ana-babadan bahsedilir,Nisa 12'de sadece çocuklar ve eşten bahsedilir.Dikkat edilirse Nisa 11' de ana-babanın mirasçılığı ,ana-babanın çocuklarla birlikte,kardeşlerle birlikte ve sadece ana-baba olduğu zaman mirasçı kaldığı zamanki payları belirtmektedir.Ana-babanın mirasçılığında eğer gelinleri ya da damatları da varsa yani ölen çocuklarının eşleri de varsa gibi bir anlatımla bir pay belirlenseydi o zaman haklı olabilirdiniz..O yüzden Kuran'da doğrudan belirtilmeyen bir mirasçı bileşimi olduğunda farz olarak belirlenmiş payları esas alarak yeni payları hesaplamak Kuran'a aykırı olmayacaktır.

6 kızı ve bir oğlu varsa zaten kızlara 2/3 pay şartı gerçekleşmemiştir.2/3 ün şartı çocukların sadece 2 ve daha fazla kızdan ibaret olmasıdır..bu arada 2 kız çocuk varsa ne olacak.o yüzden bu 2 kız çocuk da bu hükme dahildir.. ayette geçen "fevka isteneyni" kelimelerinin 2 ve ha fazlasını ifade ettiğini okumuştum..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum, diyorum ki; Sizde kabul edersiniz ki, bunca zaman geçmesine rağmen insanlar bir konuda hălă anlaşamıyorsa, demek ki, bir bit yeniği var. Öyle değil mi ?. Dinsizlerin, Sizlere gıcıklık olsun diye karşı argüman sunduklarını mı zannediyorsunuz ?.

Peki, nedir/kimdir bu kargaşanın ana sorumlusu ?. Bana sorarsanız, kaynağın ta kendisi. Kitabınızdaki veriler dört dörtlük ve anlaşılır olsaydı, şimdi böyle sayfalarca bu konuda kafa ütülemeye gerek kalmazdı!.

Bir ateistin kurandaki veraset hukukunu elestirebilmesi icin veraset hukuk tarihini ve günümüzün veraset hukuk düzenlemesini cok iyi bilmesi gerekmekte. Aksi takdirde cahilligini sergilemis olur.

Dünya veraset hukuk tarihinde elimizdeki en eski „metinsel“ düzenlemeler kuranda bulunmakta. Bir benzerine tüm gecmis medeniyetlerde rastlamak mümkün degil. Bu uzun yüzyillar sonrasi icinde gecerli.Kiz cocuklarina neden daha az pay gibi polemikler üretilmekte. Kardesim oraya kadar kiz cocugunun hicbir medeniyette hicbir hakki yok! Son medeniyet Roma/Bizansta ebeveyinleri ölen kiz cocuklari bu yüzden sayet sansli iseler „fahise“, sanssiz olanlari ise varlikli birilerinin hizmetine girip köle olurlardi…

Dünya tarihinde ilk defa kadindan ve kiz cocuklarindan „hak“ sahibi olarak konusan ve düzenlemeler getiren kurandir. Bu kurani düzenlemeler ne kadar tatbik edilebilmistir, cagin neresindedir, orasi ayrica tartisilir, bana göre bu peygamberin vefatiyla birlikte rafa kaldirilmistir. Kadin yine köledir, kiz cocuklari da zurnanin son deligidir. Bununda baslica ve tek sorumlusu „müslümanlardir“.

Coban, bedevi, sahtekar diye nitelendirdikleri bir adamin kendi kaleminden ciktigi iddia edilen veraset hukuk ile ilgili düzenlemelerini bugün bazi kesimlerinde gecebildik ve daha bir cok ülke, onlarin icinde bir cok batili ülkede mevcut, hala onun hukuki düzenlemelerinin yanina bile yaklasabilmis degil… Muhammedin veraset hukukunda vergi yok! Avrupada ve dünyada hala vergi uygulayan bircok ülke var. 2 bin yildir Romanin veraset vergi sistemi „vicesima hereditatium” unu uyguladilar. Vergi oranlari %30-60 arasi degisiyor. Islami modeli uygulayan ülkelerde var...

Bugün Islami veraset hukukunda Muhammed peygamberi gectigimiz tek husus: Kiz, oglan cocuklarini esitledik. Biraz yüzdelerde oynadik. Hepsi bu! Buda gayet makul. Biri – son peygamber sifatiyla 1400 yil evvel zemini hazirlayip birakip gitmis, ondan geri kalmamak ya da daha kötüsünü uygulamamak sartiyla insanligin ihtiyacina cevap verecek sekilde gelistirebiliriz. Bizlerden de zaten beklenen budur.

Kuranin ¼ i hukuki terimlerden olusur. Ben Avrupada okudum. Hukuk derslerinde hic sevmedigimiz konu veraset hukuku idi. Oranlari bilmek lazim, neyi nasil hesap edeceksin onuda cok iyi bilmek lazim, yetmedi araya ateistler gibi bir sürü mayin sorular yerlestirirler… Birde vergi oranlari var onuda tek tek bilmek lazim… Kisaca veraset hukuku basli basina genis bir alandir…

Kuranin veraset düzenlemesi anlasilmiyor mu yada anlamak birilerinin isinemi gelmiyor? Bence bizim cografyada yasayan bir cogunun isine gelmiyor… Ateistin yine özürü hazir. Bizim müslümanlar ise peygamberin vefatindan beri aynen bakara (öküz) suresindeki yahudiler gibi asil salaga yatan kitle… Öküz suresindeki salaga yatan insan profili muhtesemdir ayrica, bir cok toplumsal soru ve sorunlara ayni anda cevap verir…

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa 11 in ilgili bölümünde sadece çocuklar ve ana-babadan bahsedilir,Nisa 12'de sadece çocuklar ve eşten bahsedilir.Dikkat edilirse Nisa 11' de ana-babanın mirasçılığı ,ana-babanın çocuklarla birlikte,kardeşlerle birlikte ve sadece ana-baba olduğu zaman mirasçı kaldığı zamanki payları belirtmektedir.Ana-babanın mirasçılığında eğer gelinleri ya da damatları da varsa yani ölen çocuklarının eşleri de varsa gibi bir anlatımla bir pay belirlenseydi o zaman haklı olabilirdiniz..O yüzden Kuran'da doğrudan belirtilmeyen bir mirasçı bileşimi olduğunda farz olarak belirlenmiş payları esas alarak yeni payları hesaplamak Kuran'a aykırı olmayacaktır.

6 kızı ve bir oğlu varsa zaten kızlara 2/3 pay şartı gerçekleşmemiştir.2/3 ün şartı çocukların sadece 2 ve daha fazla kızdan ibaret olmasıdır..bu arada 2 kız çocuk varsa ne olacak.o yüzden bu 2 kız çocuk da bu hükme dahildir.. ayette geçen "fevka isteneyni" kelimelerinin 2 ve ha fazlasını ifade ettiğini okumuştum..

Hala 2 veya daha fazla kız diyorsun, ayetin neresinde 2 veya daha fazla kız yazıyor? Ayette kızlar 2'den fazla ise deniyor, 2'den fazla ne demek?

Neyse, sen sen istemiştin?

PEKİ 3 KIZ ,ANA- BABA VE HANIM EŞ'' HEPSİ BİRARADA'' OLDUĞUNDA 3KIZA 2/3.ANA-BABAYA 1/6 ŞAR,HANIM EŞE DE 1/8 VERİLECEK DİYE YAZAN AYETİ BANA GÖSTERİN BAKALIM

Nisa/11. (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır.

Nisa/12. fakat eğer çocuğunuz varsa o taktirde bıraktığınızın sekizde biri onlarındır (kadınlarındır)

Ne diyor bu iki ayette, "Eğer ölenin çocuğu varsa, (ki var, 3 kız) mirastan ana babası 1/6 alır, karı 1/8 alır.

Gördün mü ayetleri?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ateistin kurandaki veraset hukukunu elestirebilmesi icin veraset hukuk tarihini ve günümüzün veraset hukuk düzenlemesini cok iyi bilmesi gerekmekte. Aksi takdirde cahilligini sergilemis olur.

Dünya veraset hukuk tarihinde elimizdeki en eski „metinsel“ düzenlemeler kuranda bulunmakta. Bir benzerine tüm gecmis medeniyetlerde rastlamak mümkün degil. Bu uzun yüzyillar sonrasi icinde gecerli.Kiz cocuklarina neden daha az pay gibi polemikler üretilmekte. Kardesim oraya kadar kiz cocugunun hicbir medeniyette hicbir hakki yok! Son medeniyet Roma/Bizansta ebeveyinleri ölen kiz cocuklari bu yüzden sayet sansli iseler „fahise“, sanssiz olanlari ise varlikli birilerinin hizmetine girip köle olurlardi…

Dünya tarihinde ilk defa kadindan ve kiz cocuklarindan „hak“ sahibi olarak konusan ve düzenlemeler getiren kurandir. Bu kurani düzenlemeler ne kadar tatbik edilebilmistir, cagin neresindedir, orasi ayrica tartisilir, bana göre bu peygamberin vefatiyla birlikte rafa kaldirilmistir. Kadin yine köledir, kiz cocuklari da zurnanin son deligidir. Bununda baslica ve tek sorumlusu „müslümanlardir“.

Coban, bedevi, sahtekar diye nitelendirdikleri bir adamin kendi kaleminden ciktigi iddia edilen veraset hukuk ile ilgili düzenlemelerini bugün bazi kesimlerinde gecebildik ve daha bir cok ülke, onlarin icinde bir cok batili ülkede mevcut, hala onun hukuki düzenlemelerinin yanina bile yaklasabilmis degil… Muhammedin veraset hukukunda vergi yok! Avrupada ve dünyada hala vergi uygulayan bircok ülke var. 2 bin yildir Romanin veraset vergi sistemi „vicesima hereditatium” unu uyguladilar. Vergi oranlari %30-60 arasi degisiyor. Islami modeli uygulayan ülkelerde var...

Bugün Islami veraset hukukunda Muhammed peygamberi gectigimiz tek husus: Kiz, oglan cocuklarini esitledik. Biraz yüzdelerde oynadik. Hepsi bu! Buda gayet makul. Biri – son peygamber sifatiyla 1400 yil evvel zemini hazirlayip birakip gitmis, ondan geri kalmamak ya da daha kötüsünü uygulamamak sartiyla insanligin ihtiyacina cevap verecek sekilde gelistirebiliriz. Bizlerden de zaten beklenen budur.

Kuranin ¼ i hukuki terimlerden olusur. Ben Avrupada okudum. Hukuk derslerinde hic sevmedigimiz konu veraset hukuku idi. Oranlari bilmek lazim, neyi nasil hesap edeceksin onuda cok iyi bilmek lazim, yetmedi araya ateistler gibi bir sürü mayin sorular yerlestirirler… Birde vergi oranlari var onuda tek tek bilmek lazim… Kisaca veraset hukuku basli basina genis bir alandir…

Kuranin veraset düzenlemesi anlasilmiyor mu yada anlamak birilerinin isinemi gelmiyor? Bence bizim cografyada yasayan bir cogunun isine gelmiyor… Ateistin yine özürü hazir. Bizim müslümanlar ise peygamberin vefatindan beri aynen bakara (öküz) suresindeki yahudiler gibi asil salaga yatan kitle… Öküz suresindeki salaga yatan insan profili muhtesemdir ayrica, bir cok toplumsal soru ve sorunlara ayni anda cevap verir…

Sen neyi anlatıyorsun? Bir tanrı tarafından gönderildiği iddia edilen bir kitapta kadına 1 erkeğe 2 pay verilmesi zaten başlı başına bir adaletsizlik. Başkalarının daha adaletsiz olması bu adaletsizliği görmememizi mi gerektirir?

Ayrıca verilen oranlar da bazı durumlarda tutmuyor, yanlış işte.

Senin o çok övdüğün, dilinden düşürmediğin adamın hazırladığı zemin de ortada. Kanla, soygunla yayılan bir din, 2. sınıf sayılan kadınlar, kölelik ve cariyeliği meşrulaştıran bir sistem, geri kalmış toplumlar, insanları inanan-inanmayan diye ayırıp aralarına kin ve nefret tohumları eken bir anlayış.

Zaten insanların birbirleri ile savaşmak için yeteri kadar bahanesi var, bir de bu sahtekarların ortaya attığı bir tanrı adına savaşmak bahanesi ortaya çıkmış, yeteri kadar bahane yokmuş gibi. Ne biçim bir tanrı benim için ölün öldürün, öyle yaparsanız ben size bir sürü huri ve sonsuza alem yapacağınız bir hayat veririm yoksa hepinizi sonsuza kadar kebap yaparım der?

Burada asıl mesele Muhammed ve adamlarının bu yaptıklarını kutsallık zırhına bürüyüp dokunulmaz hale getirmeleri. Takipçileri 1400 yıl sonra bile bu kuralların dışına çıkamıyor, adamlar 7. yy. kurallarına saplanıp kalmışlar, ötekilerinki ise bir şekilde değiştirilip düzeltilebiliyor. Senin gibi bu 7 yy. arap anlayışını mazur göstermeye çalışanlar oldukça bu durum asla değişmez.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ek olarak bizlerin asıl eleştirdiği, bir tanrı tarafından indirildiği ve tüm zamanlara hitap ettiği iddia edilen bir kitapta mirasta adaletsizlik olması, karmakarışık bir anlatım olması, oranların tutmamasıdır. Eğer bu anlayış kutsallık ve evrensellik zırhına büründürülmese, sadece tarihte kalmış bir anlayış olsa neden uğraşalım ki?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çıkmaza saplandıkça kuran’da olmayan ifadeleri kuran’a yamamaya devam ederek işin içinden çıkmaya çalışıyorsun.

İkinci yalanın, kalan mirasın devlete kalacağı. Bu da yalan. Kuran’da böyle bir şey yazmıyor. Bunu da kendi kafandan uyduruyorsun. Bir yalana bir yalan daha ekleyince doğru olmaz. İki yalan olur.

Peki mirasçıların payları toplamı mirası aştığı zaman devlet açığı niye kapatmıyor? Bunu da uydurun bari kafanızdan oldu olacak! Bunu niye uydurmuyorsunuz?

Kuran’ınızı yazan cahil yağmacılar bir mirası bölüştürmeyi becerememişler. Yazdıkları ifadeler tutarsız, matematik cahili olduklarının açık göstergesi. Hoş yağmaladıkları malların ne kadarının “allaha ve resulünün”!!! olduğuna da bir türlü karar verememişler. Bir tamamı demişler bir bilmem kaçı… Heriflerde hesap kitap hak getire… Hesap kitap işini becerememiş bu cahil haydutlar. Bildikleri milleti bizim gibi inanmıyor diye öldürmek, mallarını yağmalamak, kızlarını cariye oğlanlarını köle yapmak. Başka bir bottan anladıkları yok.

Miras paylaştırıldığında artan olduğunda ne olacağı sorusuna biz değil siz yanıt vereceksiniz. Bu bizim sorunumuz değil. Bu da sizin yağmacı cahillerin kuran’a yazmayı unuttukları başka bir eksiklik. Biz payların fazla gelmesi konusunu gündeme getirdik. Evet iyi söyledin eksik gelmesi durumunda da cahil herifler bir çözüm yazmamışlar.

Bunlar bu işi becerememiş, ellerine yüzlerine sıvamışlar. Herifler cahil… Kuran’da doğru dürüst becerilmiş hiçbir mevzu yok zaten. Ne demeye kalkışmışsa ellerine yüzlerine sıvamışlar. Kısas ortaya atarlar, bunu da hüre hür köleye köle dişiye dişi diye zırvalayarak resmen sıçrar sıvarlar. Bunların doğru düzgün hallettiği hiçbir mevzu zaten yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranin veraset düzenlemesi anlasilmiyor mu yada anlamak birilerinin isinemi gelmiyor?

Ziya Umur’un Roma Hukukunda Miras adlı kitabı seni yalanlıyor. Kitapta Roma hukukuna göre birincil mirasçılar arasında kadınlar sayılmakta. Birincil mirasçılar evlatlar, evlatlıklar, torunlar, kadınlar olarak sayılmakta. “Tereke bu mirasçılar arasında eşit olarak bölüşülür” ifadesi yer almakta. Kız oğlan ayrımına işaret eden bir ifade bulunmamakta. Sizin geri cahil İslam hukukunuz evlatlığı evlattan saymazken Roma hukuku evlattan saymış ve eşit pay vermiş.

Kitabı pdf dosyası olarak indirip okuyabilirsin. Ağır hukuki terimlerle dolu ama anlaşılır.

Durmadan ve sürekli olarak yalan söylüyorsunuz. Ne için, yağmacı cahil haydutların icat ettiği bir uydurma dini savunmak için. Derdiniz ne, bu yağmacılar sizi neyle bağladı ilkel vahşi dinlerine, bunu açıklamak zor. Nasıl bu kadar kişiliksiz olabiliyorsunuz?

Savunduğunuz din ilkellik, cehalet, vahşetle dolup taşıyor. Bu vahşi dini neden kendinizi yırtarak, yalanlar uydurarak savunmaya çalışıyorsunuz? Sömürüde çıkarınız mı var? Millet uyusun uyusun yatsın uyusun sömürelim mi istiyorsunuz? Milletin uykuya devam etmesi sömürü çarkınızı mı yağlıyor? Ne sizin derdiniz? Milleti yalanlarla uyutmakta çok mü büyük çıkarınız var? Haysiyetinizi satacak kadar büyük mü bu çıkarlar?

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam alemi güllük gülistanlık, öyle mi?. Sizlerin nerede yaşadığını bilmiyorum ama, bizler muhtemelen ayda yaşıyoruz galiba. Ayda yaşayanlar, nereden bilsinler, dünyadaki İslam aleminin birlik ve beraberlik içinde yaşadığını, değil mi ?! :D

Hayal gücünüz o kadar geniş ki, şahsi kariyerinizi film sektöründe devam ettirmenizi öneririm. :D

Öyle miyorsunuz? Teşekkür ederim bunu dikkate alıcam

benmde size tevsiyem var: Hollywood senaristi olmanızı isterdim çünkü çok güzel sallıyorsunuz:D salladığınız saçmalıklar kadar saçmalık olan başka bir şey olduğunu sanmıyorum :Dassddgh

gerçekten peki iyi para edeceğini düşünüyorum :D burada ki atesitler kitlenizin (müşterilerizin) bir parçası

:lol:

değerlendirin

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala 2 veya daha fazla kız diyorsun, ayetin neresinde 2 veya daha fazla kız yazıyor? Ayette kızlar 2'den fazla ise deniyor, 2'den fazla ne demek?

Neyse, sen sen istemiştin?

Nisa/11. (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır.

Nisa/12. fakat eğer çocuğunuz varsa o taktirde bıraktığınızın sekizde biri onlarındır (kadınlarındır)

Ne diyor bu iki ayette, "Eğer ölenin çocuğu varsa, (ki var, 3 kız) mirastan ana babası 1/6 alır, karı 1/8 alır.

Gördün mü ayetleri?

Nisa 11 de eşten bahsedilmiyor,Nisa 12 de de ana-babadan bahsedilmiyor..Örneğin hanım eşe 1/8 pay verilmesinin şartı tek başına değil de çocuklarla birlikte mirasçı olmasıdır..yani sadece hanım eş+çocuklar olacak...aynı şekilde ana-baba için de bu durum geçerli..sadece çocuklar + ana-baba olacak..bakın dikkat ederseniz 3 kız çocuk ve ana-baba olduğunda miras tam olarak 2/3+1/6+16=1/1 şeklinde dağıtılabiliyor..eğer bu dağıtım tam olarak yapılamasaydı o zaman haklı olurdunuz.çünkü aynı ifadede sadece çocuklar ve ana-baba var..matematik bilmeyen,cahil bedevi diye tanımladığınız kişi bunda da hata yapabilirdi değil mi?

3 kız 2 kız meselesine gelince :Arapçanın dil ve anlatım özelliklerinden dolayı 2 kızı da içine aldığını duymuştum..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu cahil yağmacı vahşilerin mirasta eşi zurnanın son deliği yapmaları dersen ayrı kepazelik. Lütfetmiş adamın hayat arkadaşına sekizde bir bağışlamışlar geriler! Ülen vahşi cahiller, çok karıya da izin veriyorsunuz, herifin dört karısı varsa otuzikide bir miras alabilecek, hayat arkadaşı, ömür boyu kahrını çekmiş kadın be! Yuh, çüş artık adaletinizin içine ne yapsam yeridir?

Böyle kepazelik olmaz. Bu neresinden tutsan rezillik. Bu kitabı tut kapağından, fırlat çöpe. Layığı budur. Zaten biz de öyle yaptık. Birileri çıktı aman ya olur mu cicidir bicidir deyip çöpten getirip tekrar tepemize çıkarmaya çalışıyorlar. Bu kitabı tekrar layık olduğu çöpe atacağız. Geri getirip süsleyip püsleyip tekrar başımıza tebelleş asla edemeyeceksiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

''adamın uydurduğu işlemi sağlamayan bir oran yok, durum buyken adamın utanmadan bir sürü örnek verip sözde işlem sonucunda eksik/fazla olmadığını göstererek yazması komik,''

Şu zekaya bak, kim verdiyse gazı sana, iyi ayar vermiş. Afferin lan bir de tespitte bulunmuşsun ''matematik özürlüleri hedef alıyor'' Uyarıyor haa! Dikkat edin.

Arkadaşın gayesi, hata bulmak olunca. Bulamıyor, nerede hata diye aranıyor bu sefer de. Kur'an'da hata olsa yaygarayı koparıyorsunuz, hata olmasa gene yaygarayı koparıyorsunuz.

hata arayan sensin, ben değilim.

ben sana bu sistemi kullanma demedim ki, okunanı da mı anlamıyosun?

asıl sorulana neden cevap vermiyorsun?

soru çok basit: "hangi değeri verirsen ver sonucu hiçbir zaman hatalı çıkamayak bir işlemi neden özellikle kurandaki oranlarla defalarca örnekleyip, bakın bakın hata çıkmadı diye yutturmaya çalıştın?"

basit bi soru bu.

sen uydurduğun sistemin sonucunun yanlış çıkmayacağından hiç bahsetmiyosun. uydurduğun sistemin sonucunun hatalı çıkma ihtimali olmadığı için, 50 sayfa kitaba da gerek yoktur. kısaca dersin ki:

- sistem bu, hatalı çıkma ihtimali yok. bitti.

sen bunu demiyosun, gidiyon 50 sayfa kitapta 100 tane örnek çözüyon. her örnek sonucunda da hep aynı klasik lafları tekrarlıyon:

- hımm, gene çıkmadı yav. var anasını sayın seyirciler. son derece tarafsız şekilde hata aramamıza rağmen bulamıyoruz :(

sen karşında aptal mı var zanediyon? birsürü hakaret etmişsin, söylemediğim bir şeyi söylediğimi iddia etmişsin, hakaret edene kadar şuna bi cevap yazsana sen.

tarihinde Ben Masumum tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ziya Umur’un Roma Hukukunda Miras adlı kitabı seni yalanlıyor. Kitapta Roma hukukuna göre birincil mirasçılar arasında kadınlar sayılmakta. Birincil mirasçılar evlatlar, evlatlıklar, torunlar, kadınlar olarak sayılmakta. “Tereke bu mirasçılar arasında eşit olarak bölüşülür” ifadesi yer almakta. Kız oğlan ayrımına işaret eden bir ifade bulunmamakta. Sizin geri cahil İslam hukukunuz evlatlığı evlattan saymazken Roma hukuku evlattan saymış ve eşit pay vermiş.

Kitabı pdf dosyası olarak indirip okuyabilirsin. Ağır hukuki terimlerle dolu ama anlaşılır.

Durmadan ve sürekli olarak yalan söylüyorsunuz. Ne için, yağmacı cahil haydutların icat ettiği bir uydurma dini savunmak için. Derdiniz ne, bu yağmacılar sizi neyle bağladı ilkel vahşi dinlerine, bunu açıklamak zor. Nasıl bu kadar kişiliksiz olabiliyorsunuz?

Savunduğunuz din ilkellik, cehalet, vahşetle dolup taşıyor. Bu vahşi dini neden kendinizi yırtarak, yalanlar uydurarak savunmaya çalışıyorsunuz? Sömürüde çıkarınız mı var? Millet uyusun uyusun yatsın uyusun sömürelim mi istiyorsunuz? Milletin uykuya devam etmesi sömürü çarkınızı mı yağlıyor? Ne sizin derdiniz? Milleti yalanlarla uyutmakta çok mü büyük çıkarınız var? Haysiyetinizi satacak kadar büyük mü bu çıkarlar?

Sen güdük kalirsin. Ziya Umur gelsin, de bana Romaya ait belgelerle ispat etsin. Kimin hangi konuda sahtekarlik yaptigini görelim. Kitabligimin bir bölümü Roma üzerine olmasa yedireceksin. Kadinlar 1. derece varis oluyormus. Yuh be pes artik. Müslümandan evrilen ateistten baska ne beklenir... Haysiyet, onur, edeb bunlar neye inanirsan inan tarihi gercekleri degistirmez! Hosuna gitsede gitmesede Islama alternatif sectiginiz Roma hukuku veraset hukukunda Islamin cok gerisindedir. Bana buraya belge getir, kisilere ait yorumlar degil... Ben bizim dallamalari cok cok iyi tanirim. Neyi nasil millete gecirdiklerini de iyi bilirim. Sümerden anlamayan sümerolog sifatiyla o ülkede manset olur, edebiyatinin %80 calintidir, bilimsel makale düzeyinde nerelerde oldugunuza hic girmeyelim... Ganimet toplumu diyorsun, dünya tarihi bugünde dahil ganimet toplumudur. Cagdaslik, egitim seviyesi diyorsun, egitimin en yaygin oldugu ülkeler savas silahi üretiminde 1. sirada, dünyayi düdükleme konusuna hic girmeyecegim, asil siz kimin reklamini yapiyorsunuz, kime hizmet bunlar? Sosyal demokrasinin savunucusu, kapitalizmin 1. nolu düsmanlarindan Muhammed tabiki isinize gelmeyecek, faiz ayaklarimin altindadir diyen adami kim sever... Veraset hukukundan anlamadiginizi iddia ediyorum. Paylasim hatasi yapan kuran degil, sizlersiniz! Hic birsey bilmiyorsaniz yokmu bir avukat arkadasiniz, size veraset paylasimi nasil yapilir, hangi yüzdelerden ne pay cikar anlatsin diyecegimde sizin asil sorununuz baska... Bilgisi olmayan cahil hakarete sarar, sizin özetiniz bu!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anayasal hak ve veraset paylaşımı eşit haklar ve eşit paylaşım üzerine olup birebir kendiniz hesaplayabilirsiniz veraset ilami için buyrun ... Laf kalabalığı yapmaya benzemez kanıtlar ..

http://adaletforumu.org/upload/mirasPayiHesaplamaDetayli.html

tarihinde ateistdusunce tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...