Jump to content

Kuranda miras hatası var Yalanları Öyle bir şey yok ki


Recommended Posts

Kuranda geçen x durumu için oranlar 1 pay etmiyor. Nispi oranı uyduran da osman. Nispi oran hesabına göre hisseleri istediğin kadar değiştir istediğine istediğin oranı ver. Hisse toplamı 1 çıkar.

He canım he..

tarihinde EMC2 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 385
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

hata arayan sensin, ben değilim.

ben sana bu sistemi kullanma demedim ki, okunanı da mı anlamıyosun?

asıl sorulana neden cevap vermiyorsun?

soru çok basit: "hangi değeri verirsen ver sonucu hiçbir zaman hatalı çıkamayak bir işlemi neden özellikle kurandaki oranlarla defalarca örnekleyip, bakın bakın hata çıkmadı diye yutturmaya çalıştın?"

basit bi soru bu.

sen uydurduğun sistemin sonucunun yanlış çıkmayacağından hiç bahsetmiyosun. uydurduğun sistemin sonucunun hatalı çıkma ihtimali olmadığı için, 50 sayfa kitaba da gerek yoktur. kısaca dersin ki:

- sistem bu, hatalı çıkma ihtimali yok. bitti.

sen bunu demiyosun, gidiyon 50 sayfa kitapta 100 tane örnek çözüyon. her örnek sonucunda da hep aynı klasik lafları tekrarlıyon:

- hımm, gene çıkmadı yav. var anasını sayın seyirciler. son derece tarafsız şekilde hata aramamıza rağmen bulamıyoruz :(

sen karşında aptal mı var zanediyon? birsürü hakaret etmişsin, söylemediğim bir şeyi söylediğimi iddia etmişsin, hakaret edene kadar şuna bi cevap yazsana sen.

Aklınıza gelecek örneklerin çoğu için çözüm çizelgesini yazmış olmam belki senin açından abartı, ''bir iki tane de yazsan anlaşılırdı'' diyebilirsin de bu kadar tepki vererek ve sadece bu gerekçeyle suçlamak akıllıca bir iş değil. Bu şekilde yazmış olmam gerçeği değiştirmez. İki tane örnek yazmış olsaydım, kabul edecektin de örnekleri çoğalttığım için mi kabul etmiyorsun?

Kaldı ki, bu örneklere dikkat edersen sizin henüz konuyu bilmediğiniz için çıkaramayacağınız çözümler var. Ben sadece bana sorulan iki örneği yapmış olsam bu sefer de peki şunu da yap, böyle olunca nasıl olacak, şöyle olunca nasıl olacak diye zaten siz soracaksınız. Ben de böyle bir çizelgeyi paylaşırsam hem daha açık olur hem de ''şu örneği neden böyle yaptın'' diye bir kaçınız soru sorarsa benim de bir şeyleri izah etmem için önüm açılır diye düşündüm. Ne var bunda?

Ve siz, Kur'an'da hata olduğunu göstermek için döne döne örnekler yapıyorsunuz da neden benim örnekleri çoğaltmam seni bu derece rahatsız ediyor anlamadım.

Soru sordum cevap versene, diye dayatıp duruyorsun, saçma bir soru sormuşsun neyin cevabını vereyim ki bu sorunun. Sistemin çalıştığını görmek sadece sonucun eksik yada fazla çıkmadığı gerekçesiyle test edilmez. Elde edilen sonuçların da amaca uygun olması gerekir. Mesela, mirasta ölenin çocuklarının diğer varislerden daha fazla pay alacağı bir gerçektir, kullandığın sistem eğer bunu sağlamıyorsa yada kız çocuğun payını erkek çocuktan fazla çıkartıyorsa yada babanın payını anneden fazla çıkartıyorsa yada Kur'an'da akrabalar arasındaki ilişkiye göre belirtilen açıklamalara ters düşen sonuçlar veriyorsa sistem ne kadar eksiz yada kalan bırakmasa da sistem hatalı demektir.

Sistemin tanımı, Kur'an'da belirtilen açıklamalara göre ise ve sistem bu amaca uygun çalışıyorsa Kur'an'da verilen oranlara göre sistem uygun çalışır. Nasıl anlatayım, şöyle düşün; f(x)=y fonksiyonun değişkeni olan x değerlerinin (0-20) arasındaki değerler için çalışması gibi... Eğer 0 yada negatif bir değer verirsen bir sonuç elde edersin ama bu fonksiyondan beklediğin sonuç olmaz. Yada 20 yada daha büyük bir değerde gene sonuç elde edersin ama fonksiyonun kullanım amacına uygun bir sonuç olmaz. Tanımlanan bu bu fonksiyon x'in 0 ile 20 değerleri arasında çalışır, demektir bu. Mesela Kur'an'da verilen oranlar var, biz bu oranları değil de farklı oranlar kullanalım; diyelim kişinin ana babadan her birine 1/2 oran verip geriye kalanı erkek ve kız çocuklara dağıtalım, burada her birine ifadesi olduğuna göre ana ve babanın alacağı pay eşit ve her biri 1/2 şer alacağında tamamını almış olacaklar çocuklara bir şey kalmayacak. Sistemde artan var mı, hayır. Eksik var mı, hayır. Bu sistemin çalıştığını gösterir mi, hayır.

Bundan dolayı, sistemi Kur'an'da verilen oranlara göre uygularken elde ettiğin sonuçların değerlendirmesini yapmak zorundasın. Örneklemeleri neden çoğaltın diye bu kadar tepki vereceğine eğer şu örnekte bu oranları uygularsak Kur'an'ın açıklamalarına ters düşen bir sonuç ortaya çıkıyor diye karşı çıksan bir anlamı olur.

Sonra 50 sayfa, deyip durduğun şey. Okumadın, içeriğini bilmiyorsun, 50 sayfanın sadece mirasın bu kısmıyla alakalı olduğunu mu düşündüm. Miras konusu geniş bir alandır, şu tartıştığınız şeyler miras konusunun sadece bir kısmı. Bunun gibi daha bir çok konu var. Ben bu 50 sayfada sadece bu kısmı değil miras konusunu olabildiğince geniş aldım. Bunları ortaya koymanın izahı uzun olduğu gibi tarihsel süreci, geçmiş dönem uygulamaları ve zaman içerisinde meydana gelen değişikliklerle Kur'an'dan nasıl sapıldığı, günümüzdeki İslam miras hukukun yanlışlıklarını ortaya koyarak izahı elbette daha uzun bir yazım gerektiriyor. Zira bunları ortaya koymam gerekir ki inceleyen kişi için birer delil niteliğinde olsun. Siz gereksiz görebilirsiniz ancak bu konu için yazılan 200-300 sayfalık dokümanlar var. Emek harcayan bu insanlar için saygı göstermek yerine sırf sizin gibi düşünmedikleri için ''neden bu kadar yazmışlar ne gerek var'' deyip dalga mı geçeceksiniz.

Ayrıca, hem diyorsun ki; ''ben sana bu sistemi uygulama demedim.'' Sonra diyorsun ki, uydurduğun sistem.''Uyduruyorsun, Uyduruyorsun'' deyip durdun. Şundan dolayı böyle yapıyorum diye açıklıyorum. Bu sefer de ''uygulama demedim ki'' diyorsun, sonra gene ''uyduruyorsun'' diyorsun. Ben seni gerçekten çözemedim. Nasıl anlatayım bilemiyorum ki...

haşırttı blackbord .. :)))

Ben masumum noktayı gediğine oturtumuş..

Şimdi dağılabilirsiniz.

Haydi buyur buradan yak. Kimseye dönüp bakma o ses senden çıktı, kıvırtma. :)

Gülersiniz ağlanacak halinize!

tarihinde galip06 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranda geçen x durumu için oranlar 1 pay etmiyor. Nispi oranı uyduran da osman. Nispi oran hesabına göre hisseleri istediğin kadar değiştir istediğine istediğin oranı ver. Hisse toplamı 1 çıkar.

He canım he..

Çöl meyveleri de var.. yersen..

2 yönü var kuzeyi yok güneyi yok, yağmuru var karı yok.. yersen..

Peygamberleri var çoğu filistinden, tümü 600km çaplı daire içinden.. yersen..

Tomurcuk memeli kızları var ... istersen :) Tazeleer..

Bırak köleliği kaldırmayı köleleri aşağılayan ayetleri var..

tarihinde EMC2 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa 11 de eşten bahsedilmiyor,Nisa 12 de de ana-babadan bahsedilmiyor..Örneğin hanım eşe 1/8 pay verilmesinin şartı tek başına değil de çocuklarla birlikte mirasçı olmasıdır..yani sadece hanım eş+çocuklar olacak...aynı şekilde ana-baba için de bu durum geçerli..sadece çocuklar + ana-baba olacak..bakın dikkat ederseniz 3 kız çocuk ve ana-baba olduğunda miras tam olarak 2/3+1/6+16=1/1 şeklinde dağıtılabiliyor..eğer bu dağıtım tam olarak yapılamasaydı o zaman haklı olurdunuz.çünkü aynı ifadede sadece çocuklar ve ana-baba var..matematik bilmeyen,cahil bedevi diye tanımladığınız kişi bunda da hata yapabilirdi değil mi?

3 kız 2 kız meselesine gelince :Arapçanın dil ve anlatım özelliklerinden dolayı 2 kızı da içine aldığını duymuştum..

Tam terslerinde bahsediliyor da ondan.

3 kız, ana ve ana baba durumunda oranlar tuttuğu için hemen hesap kitap yapmaya başladın, aynı tutumu neden karı + 3 kız çocuk durumunda neden göstermedin?

3 kız + karı ---> 2/3 + 1/8 = 19/24 Burada da oranlar tutmadı, ne olacak şimdi?

Asıl anlamadığım, neden sahtekarlık yapmaya kalktığın. Amacın doğruyu mu öğrenmek yoksa bizi mi kandırmak? Bizi kandırmaya çalışmakla eline ne geçecek ki?

Sen güdük kalirsin. Ziya Umur gelsin, de bana Romaya ait belgelerle ispat etsin. Kimin hangi konuda sahtekarlik yaptigini görelim. Kitabligimin bir bölümü Roma üzerine olmasa yedireceksin. Kadinlar 1. derece varis oluyormus. Yuh be pes artik. Müslümandan evrilen ateistten baska ne beklenir... Haysiyet, onur, edeb bunlar neye inanirsan inan tarihi gercekleri degistirmez! Hosuna gitsede gitmesede Islama alternatif sectiginiz Roma hukuku veraset hukukunda Islamin cok gerisindedir. Bana buraya belge getir, kisilere ait yorumlar degil... Ben bizim dallamalari cok cok iyi tanirim. Neyi nasil millete gecirdiklerini de iyi bilirim. Sümerden anlamayan sümerolog sifatiyla o ülkede manset olur, edebiyatinin %80 calintidir, bilimsel makale düzeyinde nerelerde oldugunuza hic girmeyelim... Ganimet toplumu diyorsun, dünya tarihi bugünde dahil ganimet toplumudur. Cagdaslik, egitim seviyesi diyorsun, egitimin en yaygin oldugu ülkeler savas silahi üretiminde 1. sirada, dünyayi düdükleme konusuna hic girmeyecegim, asil siz kimin reklamini yapiyorsunuz, kime hizmet bunlar? Sosyal demokrasinin savunucusu, kapitalizmin 1. nolu düsmanlarindan Muhammed tabiki isinize gelmeyecek, faiz ayaklarimin altindadir diyen adami kim sever... Veraset hukukundan anlamadiginizi iddia ediyorum. Paylasim hatasi yapan kuran degil, sizlersiniz! Hic birsey bilmiyorsaniz yokmu bir avukat arkadasiniz, size veraset paylasimi nasil yapilir, hangi yüzdelerden ne pay cikar anlatsin diyecegimde sizin asil sorununuz baska... Bilgisi olmayan cahil hakarete sarar, sizin özetiniz bu!

Çok biliyorsun herhalde. O zaman boş lafları bırak da al, şu örneklerdeki mirası dağıt. Bakalım hata yapanlar bizler miyiz yoksa kuran mı?

Örnek 1: Kardeşleri olmayan bir adam (borç ve vasiyet bırakmadan) ölür. Geriye üç kız çocuğu, annesi, babası ve karısı kalır.

Örnek 2: Çocuğu ve babası olmayan bir kadın ölür ve geriye annesini, kocasını ve bir öz kız kardeşini bırakır.

İkincisi, Ziya Umur gibiler neden Roma hukuku hakkında yalan söylesin ki? Kazancı ne olabilir yalan söylemekle? Sizlerin yalan söylemesini anlarım, çünkü sizler İslam gibi ilkel dini pazarlayarak bir tanrının size sonsuz hayat ve bol miktarda huri vereceği beklentisi içindesiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam terslerinde bahsediliyor da ondan.

3 kız, ana ve ana baba durumunda oranlar tuttuğu için hemen hesap kitap yapmaya başladın, aynı tutumu neden karı + 3 kız çocuk durumunda neden göstermedin?

3 kız + karı ---> 2/3 + 1/8 = 19/24 Burada da oranlar tutmadı, ne olacak şimdi?

Asıl anlamadığım, neden sahtekarlık yapmaya kalktığın. Amacın doğruyu mu öğrenmek yoksa bizi mi kandırmak? Bizi kandırmaya çalışmakla eline ne geçecek ki?

Çok biliyorsun herhalde. O zaman boş lafları bırak da al, şu örneklerdeki mirası dağıt. Bakalım hata yapanlar bizler miyiz yoksa kuran mı?

Örnek 1: Kardeşleri olmayan bir adam (borç ve vasiyet bırakmadan) ölür. Geriye üç kız çocuğu, annesi, babası ve karısı kalır.

Örnek 2: Çocuğu ve babası olmayan bir kadın ölür ve geriye annesini, kocasını ve bir öz kız kardeşini bırakır.

İkincisi, Ziya Umur gibiler neden Roma hukuku hakkında yalan söylesin ki? Kazancı ne olabilir yalan söylemekle? Sizlerin yalan söylemesini anlarım, çünkü sizler İslam gibi ilkel dini pazarlayarak bir tanrının size sonsuz hayat ve bol miktarda huri vereceği beklentisi içindesiniz.

okadar karmaşaya girmesibe gerek yok standart bir aile için mirası kurana göre bolsun bana yeter ..

Ailemiz ...anne, baba ,bir erkek ve bir kız çocuk....

Anne ve babanın ...büyükleri ( anne ve babası) ölmüş olsun.. İkiside tek çocuk ayrıca...

Baba ölüyor....

mirasçıları .. Hanımı ,bir kız ve bir erkek çocuğu ....

Miras paylaşımı nasıl olur ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir önceki yorumuma ilave olsun diye yazıyorum;

Mesela; Avliyye yöntemini de bir sistem olarak kabul edersek, bu sistemde de yapılan işlem neticesinde her ne kadar oranlar değişse de sonuç eksik yada artan bırakmadan elde ediliyor. Bu durum, bazıları için sistemin uygulanabilirliğini gösterse de bir kesim de oranların değişmesi sebebiyle karşı çıkıyor. Aslında sistemin yanlış çalıştığını görmek için sadece eksik yada artan bırakmadığına bakmak yerine çıkan sonucun değerlendirmesini yapsanız zaten bu açık olarak ortaya çıkar.

Örneğin; Geriye karısı, ana baba ve üç kız çocuk bırakan biri 7200 TL miras bırakmış olsa;

Karısı: 7200/8 = 900TL

Anası:: 7200/6 = 1200 TL,

Babası; 7200/6= 1200TL,

Üç kız çocuk; 7200x2/3=4800TL...... Alması gerekir diye düşünülürken toplamı 8100 TL çıktığından bu dağıtım yapılamaz. Halbuki bu üç kız çocuk yerine beş tane erkek çocuk olsa, beş erkek çocuk toplamda 3900 TL olacağı düşünülür. Zaten buradan bile bir sıkıntı olduğu belli. Kızlara 4800 TL pay düşer diye hesap yapılır, ancak kızların yerine istersen on tane erkek çocuk koy, kızlar kadar pay alamazlar. Hani erkekler kızlardan fazla alıyordu? Sadece bu bile payların lineer bir denklem üzerinden pay edilmesinin Kur'an'ın açıklamalarına ters düşen bir sistem olduğunu ortaya koyar.

Ama konumuz avliyye olduğu için buraya odaklanalım;

Avliyye yaptığımız zaman paylar belli oranda azaltılacak ve sonuç olarak;

Karısı: 800 TL,

Anası: 1067 TL

Babası: 1067 TL

Üç kız çocuk: 4266 TL... Olarak toplamı 7200 TL olacaktır

Avliyye yaptık ve toplamın 7200 TL olmasını sağladık. Burada da üç kız çocuk 4266 TL aldı. Üç kız çocuk yerine beş erkek çocuk olsa 3900 TL alır durumdayken nasıl oluyor da kız çocukların hisseleri düşürüldüğü halde gene 4266 TL alarak erkek çocuk olması durumuna göre daha fazla alabiliyorlar. Bu, Kur'an'ın açıklamalarına ters bir durum. Ancak eğer sadece 7200 TL yetti mi yetmedi mi diye bakarsak ortada bir sorun yok. Ama paylar nasıl dağıldı, Kur'an'ın açıklamalarına uygun oldu mu diye bakarsak ortada büyük bir sorun olduğu ve sistemin yada uygulamanın Kur'an'a uymadığı ortaya çıkar.

Benim sizlere örneklerle göstermeye çalıştığım sistemde de eğer çıkan sonuçlar Kur'an'daki açıklamalara ters düşerse sistem her ne kadar artan yada eksik bırakmadan dağılım yapsa da bu, Kur'an'a uygun olduğunu göstermez. Bununla birlikte, sistemden elde edilen sonuçların Kur'an'ın açıklamalarına uygun olması için Kur'an'da olan verilerin yani oranların sisteme uygulanması gerekir aksi halde her ne kadar eksik yada artan bırakmadan bir sonuç elde etmiş olsanız da bu sonuç Kur'an'daki açıklamara ters düşeceğinden sistem amacına uygun çalışmış olmaz. Yani boşuna hangi oranları verirsen ver ne eksik kalır ne artan diyip durmayın, sistemin Kur'an'a göre uygun çalıştığını göstermez bu durum. Sistemin doğru çalıştığını da göstermez. Dağılımın Kur'an'a göre olmasını bekliyorsanız, Kur'an'da yer alan oranları sisteme uygularsınız. Farklı farklı oranlar kullanıp da bir değerlendirme yaparak sistem çalışmıyor, uyduruyorsun atıyorsun, yalan söylüyorsun gibi ithamlar saçmalıktır.

tarihinde galip06 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam terslerinde bahsediliyor da ondan.

3 kız, ana ve ana baba durumunda oranlar tuttuğu için hemen hesap kitap yapmaya başladın, aynı tutumu neden karı + 3 kız çocuk durumunda neden göstermedin?

3 kız + karı ---> 2/3 + 1/8 = 19/24 Burada da oranlar tutmadı, ne olacak şimdi?

Asıl anlamadığım, neden sahtekarlık yapmaya kalktığın. Amacın doğruyu mu öğrenmek yoksa bizi mi kandırmak? Bizi kandırmaya çalışmakla eline ne geçecek ki?

Çok biliyorsun herhalde. O zaman boş lafları bırak da al, şu örneklerdeki mirası dağıt. Bakalım hata yapanlar bizler miyiz yoksa kuran mı?

Örnek 1: Kardeşleri olmayan bir adam (borç ve vasiyet bırakmadan) ölür. Geriye üç kız çocuğu, annesi, babası ve karısı kalır.

Örnek 2: Çocuğu ve babası olmayan bir kadın ölür ve geriye annesini, kocasını ve bir öz kız kardeşini bırakır.

İkincisi, Ziya Umur gibiler neden Roma hukuku hakkında yalan söylesin ki? Kazancı ne olabilir yalan söylemekle? Sizlerin yalan söylemesini anlarım, çünkü sizler İslam gibi ilkel dini pazarlayarak bir tanrının size sonsuz hayat ve bol miktarda huri vereceği beklentisi içindesiniz.

"Tam terslerinde bahsediliyor da ondan." ne demek....???Düz ve doğru halleri dururken niye tam terslerine göre çıkarım yapacakmışız..Kuran aleyhine ancak böyle terslikler yaparak bir şeyler uydurabilirsiniz..

3 kız + karı ---> 2/3 + 1/8 = 19/24 Burada da oranlar tutmadı, ne olacak şimdi? demişsiniz

eğer oranlar 24/24 ü geçseydi sorun vardı..çünkü aynı ifadenin içinde çocuklar ve hanım eş var..(bunlara ana-baba vs. gibi mirasçılar eklenseydi durum değişirdi)geriye kalan kısım yine 3 kız ve hanım eşin payları oranında dağıtılabilir..ya da geriye kalan kısmın devlete veya yetimlere kalacağını belirten uygulamalar ve yasal düzenlemeler yapılabilir ve bunlar Kuran a aykırı olmaz

SAHTEKARLIK YAPMADIĞIMI BAŞINDAN BERİ YAZDIKLARIMI TAKİP EDENLER ANLARLAR DİYE TAHMİN EDİYORUM..

O VERDİĞİN ÖRNEKLER DEKİ MİRASÇI BİLEŞİMLERİ "HEPSİ BİRARADA" HİÇBİR AYETTE VE BİR AYETİN İFADESİNDE BULUNMAZ..DOLAYISIYLA FARZ OLARAK BELİRTİLEN ORANLAR BU BİLEŞİMLERDE MUTLAK ORANLAR OLMAZ..BUNLARI TEKRAR TEKRAR YAZMAKTAN BIKTIM AMA BİR KEZ DAHA TEKRAR ETMEK GEREKİYOR DEME Kİ

HATA İDDİASININ GEÇERSİZLİĞİ VE KANITLARI

Yukarıda bahsedilen iddianın temel noktası,ayetlerde sözü geçen oranların her halükarda ve hangi mirasçılarla beraber olurlarsa olsunlar mirasçılara verilmesi gereken minimum miras payları olarak kabul edilmesidir. Peki, Kuran-ı Kerim’in lafzından ve biraz derinlemesine incelemeyle çıkarılan anlamından bu kabulü destekleyen veriler çıkarılabilir mi? Yoksa tam tersi bir durum mu söz konusudur?

Ayetlerde geçen bir oranın, o mirasçıya verilmesi gereken minimum miktar olarak kabul edilebilmesi için, sadece, o oranın geçtiği ifadedeki mirasçıların bulunması ve bunlar dışında başka bir mirasçının bulunmaması gerekir. Örneğin; Nisa:12 deki sağ kalan hanım eşin mirasçılığıyla ilgili olarak, “Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır” ifadesinde belirtilen mirasçılar, miras bırakan erkek eşin çocukları ve hanım eştir. Bunlar dışında başka bir mirasçı ya da mirasçıların da bunlarla birlikte bulunması halinde, verilen oranlar artık o mirasçılara verilmesi gereken minimum miktar olmayacaktır ve doğal olarak mirastan daha düşük bir oranın sahibi olabileceklerdir. Dolayısıyla da örnekte verilen 1/8 den daha düşük bir oranın hanım eşin payı olması mümkündür. Diğer,anne- baba ve kız çocuklar gibi mirasçılarla birlikte mirasçı olunan durumlarda her birinin miras payı oranı, oranlama hesabıyla hisseleri oranında azaltılacaktır.

Peki , iddia ettiğimiz bu kriterin Kuran-ı Kerim’deki dayanağı nedir?

Nisa 176:

Diyanet İşleri Meali : Senden fetva istiyorlar. De ki: “Allah, size “kelâle” (babasız ve çocuksuz kimse)nin mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa, bıraktığı malın yarısı onundur. Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur. Eğer kız kardeşler iki iseler, (erkek kardeşin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır. Sapmayasınız diye Allah size (hükmünü) açıklıyor. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.

Bu konuda gösterilebilecek en önemli delil Nisa:176 ayetindeki “Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur (yani mirasın tamamı ona kalır)” ifadesidir. Bu ayette “kelale” olanların mirasçılarının alacakları paylar açıklanmaktadır. Kelale kelimesi “anne-babası ve çocukları olmayan” ya da “babası ve çocukları olmayan” şeklinde açıklanmaktadır. Yukarıda bahsettiğimiz ifade de sadece ölen kız kardeşin “erkek kardeşi” mirasçı olarak sayılmıştır. Hem de mirasın tamamına yani 1/1 ine sahip olacağı bildirilmiştir. Kelale kavramı ana-baba ve çocukların bulunmadığı bir durumu kapsar. Ancak, ölen kız kardeşin “eşinin” mirasçı olarak bulunamayacağı anlamına gelmez. Eşinin ya da başka herhangi bir mirasçının bulunmadığı da ayrıca belirtilmez. Burada eğer ki, erkek kardeşin mirasçılığıyla ilgili ifadeden, sadece erkek kardeşin mirasçılığından bahsedildiği için, “bir tek, erkek kardeşin bulunduğu durumda” mirasın tamamını alabileceğini kabul etmezsek, sağ kalan erkek eşin (kocanın)de miras hakkının bulunduğu bir durumda mirasın tamamının erkek kardeşe verileceğini kabul etmek zorunda kalırız. Oysa ki Nisa:12 ayetindeki “Eğer çocukları yoksa , karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir” hükmü gereği, bulunması olası bir mirasçı olan kocanın da mirastan ½ oranında pay alma hakkı olabilecektir. . Yani, 176.ayetteki ilgili hükümden, “sadece erkek kardeşin bulunduğu ve başka mirasçının bulunmadığı bir durumda” mirastan 1/1 pay alacağını kabul etmez isek, açık bir şekilde kendi içerisinde çelişen bir durumun ifade edilmiş olduğunu kabul etmemiz gerekecektir. Kız kardeşin miras bırakan olduğu ve erkek kardeşin mirasçı olduğu “her durumda”, erkek kardeşin mirasın tamamını alacağını kabullenirsek, sağ kalan kocasının miras hakkını çok açık bir şekilde ihlal eden bir hükmün varlığını kabul etmemiz gerekir. Bu da mantıklı düşünceye uygun değildir. Kuran’a inananların bakış açısından bakarsak da, Kuran-ı Kerim’in böyle çelişkili bir düzenleme getirdiği sonucuna gideriz, bu da inanan kişiler için kabul edilebilir değildir…

Aynı şekilde yine 176.ayette geçen “Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır.” İfadesinden anlaşılacağı üzere erkek ve kız kardeşlerin bir arada mirasçı oldukları bir durumda, “mirasın tamamını”, erkeklere kızların iki katı pay verilmesi suretiyle dağıtmak gerekecektir. Burada da bulunması mümkün olan (kelale kavramına dahil olmadığı için) bir mirasçı yani sağ kalan eş söz konusudur. Ölen kardeşin cinsiyetine göre bu mirasçı koca veya hanım eş olacak ,bu duruma göre de ½ ya da ¼ pay hakkı olabilecektir. Ancak yukarıda da açıkladığımız gibi sadece ilgili hükümde ifade edilen mirasçıların var olduğu bir durumda geçerli olan oranlar olduğunu kabul edersek böyle bir sorun da kalmayacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

okadar karmaşaya girmesibe gerek yok standart bir aile için mirası kurana göre bolsun bana yeter ..

Ailemiz ...anne, baba ,bir erkek ve bir kız çocuk....

Anne ve babanın ...büyükleri ( anne ve babası) ölmüş olsun.. İkiside tek çocuk ayrıca...

Baba ölüyor....

mirasçıları .. Hanımı ,bir kız ve bir erkek çocuğu ....

Miras paylaşımı nasıl olur ?

"Ailemiz ...anne, baba ,bir erkek ve bir kız çocuk...."

DURUMUNDA ANA=9/54 BABA=9/54 KIZ ÇOCUK=12/54 ERKEK ÇOCUK=24/54

"Baba ölüyor....

mirasçıları .. Hanımı ,bir kız ve bir erkek çocuğu ...."

DURUMUNDA İSE HANIM EŞ=3/24 KIZ ÇOCUK=7/24 ERKEK ÇOCUK=14/24

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Tam terslerinde bahsediliyor da ondan." ne demek....???Düz ve doğru halleri dururken niye tam terslerine göre çıkarım yapacakmışız..Kuran aleyhine ancak böyle terslikler yaparak bir şeyler uydurabilirsiniz..

Şu demek, senin Nisa/11'de göremediğin kısım Nisa/12'de, Nisa/12'de göremediğin kısım da Nisa/11'de demek.

3 kız + karı ---> 2/3 + 1/8 = 19/24 Burada da oranlar tutmadı, ne olacak şimdi? demişsiniz
eğer oranlar 24/24 ü geçseydi sorun vardı..çünkü aynı ifadenin içinde çocuklar ve hanım eş var..(bunlara ana-baba vs. gibi mirasçılar eklenseydi durum değişirdi)geriye kalan kısım yine 3 kız ve hanım eşin payları oranında dağıtılabilir..ya da geriye kalan kısmın devlete veya yetimlere kalacağını belirten uygulamalar ve yasal düzenlemeler yapılabilir ve bunlar Kuran a aykırı olmaz

Dalga mı geçiyorsun? Adamın mirası ne diye sağa sola dağıtılıyor?

SAHTEKARLIK YAPMADIĞIMI BAŞINDAN BERİ YAZDIKLARIMI TAKİP EDENLER ANLARLAR DİYE TAHMİN EDİYORUM..
O VERDİĞİN ÖRNEKLER DEKİ MİRASÇI BİLEŞİMLERİ "HEPSİ BİRARADA" HİÇBİR AYETTE VE BİR AYETİN İFADESİNDE BULUNMAZ..DOLAYISIYLA FARZ OLARAK BELİRTİLEN ORANLAR BU BİLEŞİMLERDE MUTLAK ORANLAR OLMAZ..BUNLARI TEKRAR TEKRAR YAZMAKTAN BIKTIM AMA BİR KEZ DAHA TEKRAR ETMEK GEREKİYOR DEME Kİ

Yazdıkların sahtekarlık yaptığını gösteriyor. Hepsi birarada diye bir ifade falan bulunması gerekmez, biz olası durumlar üzerinde konuşuyoruz.

Bu miras ayetlerini yazanların en büyük hatalarından birisi 2'den fazla kız çocuğu için 2/3 gibi sabit bir oran belirlemeleri. Baştan erkeğin payı kızın payının iki katı demişsiniz, daha ne karıştırıyorsunuz kızlar 2'den fazla ise mirasın 2/3'nü alır diyerek?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Ailemiz ...anne, baba ,bir erkek ve bir kız çocuk...."

DURUMUNDA ANA=9/54 BABA=9/54 KIZ ÇOCUK=12/54 ERKEK ÇOCUK=24/54

"Baba ölüyor....

mirasçıları .. Hanımı ,bir kız ve bir erkek çocuğu ...."

DURUMUNDA İSE HANIM EŞ=3/24 KIZ ÇOCUK=7/24 ERKEK ÇOCUK=14/24

Zaten sorun kızlar 2'den fazla ise mirasın 2/3'ünü alır ifadesinden çıkıyor. 3 kız durumunda işler karmakarışık oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayin taşpınar....hesabınız yanlıştir ....

bir kız ,bir erkek ve bir anne için miras şöyle olur kurana göre ...

Erkeğe kızın iki katı miras yani 2/3

Kızada 1/3 düşer ...

Anneye çocukları olduğu için 1/8 miras düşer buda toplamda ....

2/3+1/3+1/8=9/8 yapar saygılar

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayin taşpınar....hesabınız yanlıştir ....

bir kız ,bir erkek ve bir anne için miras şöyle olur kurana göre ...

Erkeğe kızın iki katı miras yani 2/3

Kızada 1/3 düşer ...

Anneye çocukları olduğu için 1/8 miras düşer buda toplamda ....

2/3+1/3+1/8=9/8 yapar saygılar

Yanlış, anne payını aldıktan sonra çocuklar erkek 2 pay, kız da 1 pay olarak kalanı paylaşırlar. Sorun kızlar 2'den fazla olduğu durumlarda ortaya çıkıyor, sebebi de 2'den fazla kıza sabit oranda pay verilmesi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kitabligimin bir bölümü Roma üzerine olmasa yedireceksin.

Sen açıkça bir yalancısın. Öyle bir kitaplığın olduğunu hiç sanmıyorum. Varsa da açıp okumamışsın. Ben kontrol etmeden hiç bir bilgiyi yazmam. Kontrol ettim, Yrd. Doçent Dr. A. Nadi Günal da Roma Hukukuna Genel bir Bakış kitabında aynısını yazıyor.

Sadece yalancı değil, kitaplık diyeceğine kitablık diyecek kadar yobaz da bir softasın. Senden bir çöp olmaz. Boş ve cahil bir yobazsın.

Roma hukuku çağdaş laik hukuk kadar iyi mi, tabii ki hayır. Öyle bir şey tabii ki olası değil. Ama islam şeriatından çok çok iyi. Kıyaslanmaz bile, Roma hukuku bazdır, temeldir, geliştirilmiştir. İslam şeriatında ise işe yarayacak tek bir hüküm, çağdaş hukuka baz yapılabilecek tek kelime tek satır insanlığa uygun bir veri yoktur. Baştan aşağı fasarya, fiyasko.

Link to post
Sitelerde Paylaş

3 kız 2 kız meselesine gelince :Arapçanın dil ve anlatım özelliklerinden dolayı 2 kızı da içine aldığını duymuştum..

Al bir yalan daha... Yahu siz bu inandığınız kitabınızı nasıl oluyor da okumuyorsunuz be? İnanıyor, savunuyor ama okumuyorsunuz! Bu nasıl bir kepazelik? Kuran'da "eğer kızlar ikiden fazla iseler..." ifadesinin bulunduğunu da okumamışsan bu artık kepazeliği de aşıyor. Sen bu cahillikle ne savunuyorsun? İkiden fazla iseler dedikten sonra nasıl dil ve anlatım özelliğinden dolayı içine miçine alır yahu? Saçmalamanın da bir sınırı var.

Yahu savunamıyorsanız savunamıyorsunuzdur, savunulacak yanı yoktur. Yalan söylemek ahlaksızlığına ne gerek var? Ebenizin dedenizin yazdığı bir kitap mı bu da bu kadar canınızı dişinize takıp yalanlar uydurarak savunmaya çırpınıyorsunuz? Allahın cahilleri çiziktirmişler. Saçma sapan bir kitap. Bunun nesini savunacağız diye yırtınıyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Buraya kadar okudum hep Allhlarının ya ayetini çarpıtıyorlar yada hile ile gidiyor müslümanlar ben matamtikten pek fazla anlama ama hesap makinesi var günümüzde ve internet üzerinden bir arştırma yaptınmı bakıyoprsun gerçeten arabın putunun adına konuşan kimse yani muhammet fena halde cahil olduğunu ortaya koymuş. Neyse benim akılıma takılan bir soru oldu şimdi bilmediyimden soruyorum ya bu ölen kişi hep borç bıraktıysa hep zengin ölcek diye bir kural yok adam öldü borcu çok kız az erkek çokmu ödeyecek diyer annesi babsı her neyse yaşlılar para kazanamıyorlar onlar bu borcu ödemkle yükmlü olacaklar merkımdan sordum

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen açıkça bir yalancısın. Öyle bir kitaplığın olduğunu hiç sanmıyorum. Varsa da açıp okumamışsın. Ben kontrol etmeden hiç bir bilgiyi yazmam. Kontrol ettim, Yrd. Doçent Dr. A. Nadi Günal da Roma Hukukuna Genel bir Bakış kitabında aynısını yazıyor.

Sadece yalancı değil, kitaplık diyeceğine kitablık diyecek kadar yobaz da bir softasın. Senden bir çöp olmaz. Boş ve cahil bir yobazsın.

Roma hukuku çağdaş laik hukuk kadar iyi mi, tabii ki hayır. Öyle bir şey tabii ki olası değil. Ama islam şeriatından çok çok iyi. Kıyaslanmaz bile, Roma hukuku bazdır, temeldir, geliştirilmiştir. İslam şeriatında ise işe yarayacak tek bir hüküm, çağdaş hukuka baz yapılabilecek tek kelime tek satır insanlığa uygun bir veri yoktur. Baştan aşağı fasarya, fiyasko.

Yalanci sensin Demirkafa. Determinizm cöplügünde kalmis beyinden baska ne beklenir! Isim vermekten baska yedigin halt yok. Al sana bir isimde ben vereyim. Dr. Eduard Gans. Veraset Hukukunun Dünya Tarihinde Gelisimi adli kitabini oku ahmak herif. Sarlatanliklariniz ancak bu forumda kalir, sahtekar seni. Ateistin sahtekarisin sen. Macan yiyorsa al Roma hukukunu, bende Islam hukukunu alayim hodri meydana gel. Senin gibileri üst üste koyarim ben...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış, anne payını aldıktan sonra çocuklar erkek 2 pay, kız da 1 pay olarak kalanı paylaşırlar. Sorun kızlar 2'den fazla olduğu durumlarda ortaya çıkıyor, sebebi de 2'den fazla kıza sabit oranda pay verilmesi.

hesaplıyorum sayın sağduyu....

Şâyet çocuklarınız varsa o zaman bıraktığınız mirasın sekizde biri hanımlarınızındır. Bu paylar, yaptığınız vasiyetler yerine getirilip ve varsa borcunuz ...

80.000 tl miras ...

80.000 x1/8=10.000

80.000-10.000=70.000

Kalan kız ve erkek çocuğa

70.000 x 2/3= tanimsiz bölünemez...

70.000 x 1/3 = tanimsiz bölünemez ...

Saygılar

Link to post
Sitelerde Paylaş

hesaplıyorum sayın sağduyu....

Şâyet çocuklarınız varsa o zaman bıraktığınız mirasın sekizde biri hanımlarınızındır. Bu paylar, yaptığınız vasiyetler yerine getirilip ve varsa borcunuz ...

80.000 tl miras ...

80.000 x1/8=10.000

80.000-10.000=70.000

Kalan kız ve erkek çocuğa

70.000 x 2/3= tanimsiz bölünemez...

70.000 x 1/3 = tanimsiz bölünemez ...

Saygılar

İlle de tam olarak bölünmesi şart değil, aynı durum çağdaş miras hukukunda da var. Sen bana güven, bu durumda sorun yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

oralı olmamakta ısrar ettiğiniz noktayı bir kez daha belirteyim o zaman.

siz söz konusu örnekleri verirken kurandaki oranların hatasızlığını gösterir gibi veriyorsunuz. böyle lanse ediyorsunuz, böyle lanse etmek zorundasınız, çünkü konu bu. bu konu başlığı altında tartışılan mesele bu.

ve işte sorun da tam olarak burada, sizin ürettiğiniz işlemde herhangi bir oranın hatalı olup olmadığı zaten sınanamaz. matematiksel olarak bu mümkün değil. ama sorun bu değil, sorun sizin buna hiç değinmeyip, sanki yaptığınız işlemler bir oranı doğrulayabilme yeteneğine sahipmiş gibi lanse etmeniz (bize oyun oynadığınız mesele de burası, kaç mesajdır anlatmaya çalıştığım mesele de bu)

bu konu altında kurandaki oranların hatalılığı tartışılırken, siz söz konusu oranların hatasının sınanamayacağı bie işlem üretip, bu işlem ile söz konusu oranları sözde sınamış ve sözde doğrulamış havası vermeye çalışıyorsunuz.

bununla da kalmıyorsunuz, açıkça da yazıyorsunuz: "işte oranlar gene hata vermedi" gibisinden.

bu yaptığınız matematiksel olarak bir oyundur. bilmemezlikten geliyorsunuz.

matematikten anlamayan kişiler, ya da bu konuyu okumakta olan müslümanlar sizin yaptığınız bu oyuna büyük ihtimal kafa yormayacaklar ve siz de bunu bildiğiniz için konuyu birsürü "kurandaki oranların doğruluğunu sınayan" (yersen) örnekle donatıyorsunuz ki konuya girenler: "vay be, bak kurandaki oranlar hep tam sonuç vermiş" deyip geçsinler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...