Jump to content

Kuranda miras hatası var Yalanları Öyle bir şey yok ki


Recommended Posts

Al bir yalan daha... Yahu siz bu inandığınız kitabınızı nasıl oluyor da okumuyorsunuz be? İnanıyor, savunuyor ama okumuyorsunuz! Bu nasıl bir kepazelik? Kuran'da "eğer kızlar ikiden fazla iseler..." ifadesinin bulunduğunu da okumamışsan bu artık kepazeliği de aşıyor. Sen bu cahillikle ne savunuyorsun? İkiden fazla iseler dedikten sonra nasıl dil ve anlatım özelliğinden dolayı içine miçine alır yahu? Saçmalamanın da bir sınırı var.

Yahu savunamıyorsanız savunamıyorsunuzdur, savunulacak yanı yoktur. Yalan söylemek ahlaksızlığına ne gerek var? Ebenizin dedenizin yazdığı bir kitap mı bu da bu kadar canınızı dişinize takıp yalanlar uydurarak savunmaya çırpınıyorsunuz? Allahın cahilleri çiziktirmişler. Saçma sapan bir kitap. Bunun nesini savunacağız diye yırtınıyorsunuz?

Aşağıdakileri bir oku da durduk yerde ve araştırmadan ve de cahilliğinden kimseyi yalancılıkla suçlama..

http://m.sorularlaislamiyet.com/index.php?oku=181557

11. âyette tek kızın ve ikiden fazla kızın payları belirlenmiş, ancak iki kızın payı ifade edilmemiştir; müctehidler ve müfessirler iki kızın payının da -ikiden fazlası gibi- üçte iki olduğu sonucuna varmışlardır. Çünkü âyetin başında "Erkeğe iki kadınınki kadar pay vardır" buyurulmuştur, erkeğin bu payı (ölenin bir kızı ve bir oğlu olsa oğlunun alacağı pay) üçte iki olduğuna göre -erkek bulunmadığında da- iki kadının payının üçte iki olduğu buradan anlaşılmaktadır, öteden beri uygulama da böyle olmuştur.

Aynı surenin başka bir ayetinde iki kız kardeşin payı açıklanmıştır. "...Eğer iki kızkardeş kalmışsa, bıraktığının üçte ikisi onlaradır..."(Nisa, 4/176) Cenab-ı Hak bu âyette, «iki kızkardeş için terekenin üçte ikisi» ne hükmetmiştir. Madem ki, iki kızkardeş tereke­nin üçte ikisini alırlar, ölünün öz iki kızı terekenin üçte ikisini alma­ya daha uygun ve daha elverişlidir.

Elmalılı tefsirinde de şöyle bir bölüm vardır.

http://www.kuranikerim.com/telmalili/nisa.htm

Bu açıklamayı, miras âyetinin iniş sebebinde de Ata, şöyle rivâyet etmiştir: "Sâd b. Rabi' (r.a.) şehid olmuş, iki kızı, bir hanımı, bir de kardeşi kalmıştı. Kardeşi, malın hepsini alıverdi. Kadın da Hz. Peygambere gelip, "Ey Allah'ın Resulü! İşte Sâd'ın kızları, Sâd öldürüldü, bunların amcası da mallarını aldı." diye durumu arz etti. Peygamber (s.a.v.) de, "Haydi şimdilik git, umarım ki, Allah bu konuda hükmünü yakında verecektir." buyurmuştu. Bir süre sonra kadın yine geldi ve ağladı ve bunun üzerine bu âyet indi. Bundan dolayı Peygamberimiz kızın amcasını çağırdı, "Sâd'ın iki kızına üçte iki ve bunların annesine sekizde bir ver! Kalanı da senin." buyurdu. Ve işte bu âyet gereğince İslâm'da ilk paylaşılan miras bu oldu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 385
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

:lol:Sen sadece yalancı bir yobaz olsan yine iyi... Sen kafayı da yemişsin. Bi de kudursaydın bari! :D

:D Nesem yerine geldi. Bülent Arinc günü kurtardi, bide secimlerden evvel su Gökcek itinin yaptiklarini anlatsa hic fena olmayacak...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aşağıdakileri bir oku da durduk yerde ve araştırmadan ve de cahilliğinden kimseyi yalancılıkla suçlama..

http://m.sorularlaislamiyet.com/index.php?oku=181557

11. âyette tek kızın ve ikiden fazla kızın payları belirlenmiş, ancak iki kızın payı ifade edilmemiştir; müctehidler ve müfessirler iki kızın payının da -ikiden fazlası gibi- üçte iki olduğu sonucuna varmışlardır. Çünkü âyetin başında "Erkeğe iki kadınınki kadar pay vardır" buyurulmuştur, erkeğin bu payı (ölenin bir kızı ve bir oğlu olsa oğlunun alacağı pay) üçte iki olduğuna göre -erkek bulunmadığında da- iki kadının payının üçte iki olduğu buradan anlaşılmaktadır, öteden beri uygulama da böyle olmuştur.

Aynı surenin başka bir ayetinde iki kız kardeşin payı açıklanmıştır. "...Eğer iki kızkardeş kalmışsa, bıraktığının üçte ikisi onlaradır..."(Nisa, 4/176) Cenab-ı Hak bu âyette, «iki kızkardeş için terekenin üçte ikisi» ne hükmetmiştir. Madem ki, iki kızkardeş tereke­nin üçte ikisini alırlar, ölünün öz iki kızı terekenin üçte ikisini alma­ya daha uygun ve daha elverişlidir.

Elmalılı tefsirinde de şöyle bir bölüm vardır.

http://www.kuranikerim.com/telmalili/nisa.htm

Bu açıklamayı, miras âyetinin iniş sebebinde de Ata, şöyle rivâyet etmiştir: "Sâd b. Rabi' (r.a.) şehid olmuş, iki kızı, bir hanımı, bir de kardeşi kalmıştı. Kardeşi, malın hepsini alıverdi. Kadın da Hz. Peygambere gelip, "Ey Allah'ın Resulü! İşte Sâd'ın kızları, Sâd öldürüldü, bunların amcası da mallarını aldı." diye durumu arz etti. Peygamber (s.a.v.) de, "Haydi şimdilik git, umarım ki, Allah bu konuda hükmünü yakında verecektir." buyurmuştu. Bir süre sonra kadın yine geldi ve ağladı ve bunun üzerine bu âyet indi. Bundan dolayı Peygamberimiz kızın amcasını çağırdı, "Sâd'ın iki kızına üçte iki ve bunların annesine sekizde bir ver! Kalanı da senin." buyurdu. Ve işte bu âyet gereğince İslâm'da ilk paylaşılan miras bu oldu.

Ayaküstü miras dağıtımı olursa böyle çıkmazların olması normaldir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğrusu ilginç... Bu yağmacı cahillerin iki lafı bir araya getirip bir lafın belini doğrultamadıklarına bir örnek daha ortaya çıktı. Bunu es geçmişim. Yani laf edilir de bu kadar bozuk anlatım, bu kadar berbat bir ifade biçimi olabilir. Bu kuran denen şeye kitap demek de olanaksız. Bu kitabımsı, berbat bir kitap müsveddesi ancak olabilir.

İnceledim de gerçekten iki kız üç gibi mi, bir gibi mi belli değil! İnanılmaz! Kafası yerinde bir insan böyle saçma sapan laf edemez! İkiden fazla iseler şöyleymiş, tek kız ise şöyleymiş! Yahu bu ne kepazelik? Böyle kitap mı olur? E babam peki tam da iki olursa ne olacak gerçekten?

Bu kuran denen şeyin bu kadar da tutarsız olacağını beklememiştim! Bu ne yahu böyle? Yani insan bu kadar da aptalca yazmamışlardır bunu diyor ama, o kadar aptalca yazılmış ki bu, inanılmaz! Yahu insan denen insan bir şeyin üç olması durumunda şöyle, tek olması durumunda şöyle deyip bırakır mı be?

Tamam taşpınar, bu kez haklısın. Ama ben bu aptal yağmacıların bu kadar aptal olacaklarını doğrusu tahmin edemedim. Bana kuran'daki bir ahmaklığı daha gösterdiğin için teşekkür ederim. Bunların bu kadar ahmak ötesi cahiller olacaklarını doğrusu tahmin edemedim.

Alıyorum ifadeyi, eviriyorum, çeviriyorum, kaçarı yok, bu ahmaklık! Üç böyle tek böyle ama iki nasıl belli değil! Bunun dili, anlatımı olamaz bilader! Bu bir dil özelliği ise böyle saçma sapan dilin de köküne kibrit...

Daha neler göreceğiz bu yağmacı cahil kitabında yahu! Bu kadarını gerçekten ummuyordum! Lan bunların dini de dili de çöplük be! Gerçekten kurcaladıkça bu cahil yazmasının altından daha neler çıkar! Bunca yıllık ateistim, hâla kuran'da yeni yeni tutarsızlıklar buluyorum. Bu saçmalığın dibi yok anlaşılan.

Yani bu matematik hatasını filan önemsiz duruma getirdi, bu kitap matematik hatası ne kelime, bir rezalet. Böyle rezalet olacak şey değil. Matematik hatasını filan geçtim, bu bir anlatım faciası, daha doğrusu anlatamama, iki lafı bir araya getirip bir meram ifade edememe rezaleti!

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu demek, senin Nisa/11'de göremediğin kısım Nisa/12'de, Nisa/12'de göremediğin kısım da Nisa/11'de demek.

Dalga mı geçiyorsun? Adamın mirası ne diye sağa sola dağıtılıyor?

Yazdıkların sahtekarlık yaptığını gösteriyor. Hepsi birarada diye bir ifade falan bulunması gerekmez, biz olası durumlar üzerinde konuşuyoruz.

Bu miras ayetlerini yazanların en büyük hatalarından birisi 2'den fazla kız çocuğu için 2/3 gibi sabit bir oran belirlemeleri. Baştan erkeğin payı kızın payının iki katı demişsiniz, daha ne karıştırıyorsunuz kızlar 2'den fazla ise mirasın 2/3'nü alır diyerek?

"Şu demek, senin Nisa/11'de göremediğin kısım Nisa/12'de, Nisa/12'de göremediğin kısım da Nisa/11'de demek."

Nisa 11 göremediğim şeyi neden Nisa 12 den çeke çeke getirecekmişim ..?Sizler hata iddiası falanlarla insanların zihnini bulandırasınız diyemi?

Şimdi Nisa 11 de çocuklardan ve ana-babadan bahsediliyor..peki "hanım eş veya kardeşler vs.gibi başkaca mirasçı yoksa ana-babadan herbiri için 1/6 pay vardır" denseydi böyle bir iddiada bulunabilecekmiydiniz.?.tabii ki hayır..peki ben sadece ana-baba ve çocukların mirasçılığından ve paylarından bahsederken sadece bunları belirtmekle yetinmeyip şunlar şunlar da yoksa diye açıklama yapmak zorundamıyım..?Örneğin: çocuklarla anam babam şirkete gelirse onlara şuna şu kadar buna bu kar para verin diye talimat versem,yanlarında hanımım ya da kardeşlerim yoksa diye açıkça belirtmek zorundamıyım..?

Sahtekarlıkla suçlayıp ispatlayamayanlar asıl sahtekarlardır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Şu demek, senin Nisa/11'de göremediğin kısım Nisa/12'de, Nisa/12'de göremediğin kısım da Nisa/11'de demek."

Nisa 11 göremediğim şeyi neden Nisa 12 den çeke çeke getirecekmişim ..?Sizler hata iddiası falanlarla insanların zihnini bulandırasınız diyemi?

Şimdi Nisa 11 de çocuklardan ve ana-babadan bahsediliyor..peki "hanım eş veya kardeşler vs.gibi başkaca mirasçı yoksa ana-babadan herbiri için 1/6 pay vardır" denseydi böyle bir iddiada bulunabilecekmiydiniz.?.tabii ki hayır..peki ben sadece ana-baba ve çocukların mirasçılığından ve paylarından bahsederken sadece bunları belirtmekle yetinmeyip şunlar şunlar da yoksa diye açıklama yapmak zorundamıyım..?Örneğin: çocuklarla anam babam şirkete gelirse onlara şuna şu kadar buna bu kar para verin diye talimat versem,yanlarında hanımım ya da kardeşlerim yoksa diye açıkça belirtmek zorundamıyım..?

Sahtekarlıkla suçlayıp ispatlayamayanlar asıl sahtekarlardır..

Çünkü Nisa/12'de yazılmış da onun için. Bizler hata iddiasında bulunmadan önce Ömer zaten keşfetmiş hatayı, avliye ve reddiye yöntemiyle düzeltmiş. Hadi bize inanmıyorsunuz, Ömer'e de mi inanmıyorsunuz? Sünni İslam alemi Ömer'in yöntemini kullanmıyor mu? Daha neyi tartışıyorsun?

Öyle denseydi, böyle denseydi diye varsayımda bulunmana gerek yok, denmemiş çünkü.

Sahtekar olduğun apaçık ortada, sen daha başta İslam'ı savunmakla sahtekar olduğunu kabul etmiş oluyorsun. Yahu sizin sahtekarlığınız besmele ile başlıyor. İnsan görmediği bir şey üzerine şahitlik eder mi? Edenlere ne denir? Allah adında bir tanrıyı ve onun Muhammed'i elçi seçtiğini nerede ne zaman gördünüz de utanmadan biz böyle olduğuna şahidiz diyebiliyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

oralı olmamakta ısrar ettiğiniz noktayı bir kez daha belirteyim o zaman.

siz söz konusu örnekleri verirken kurandaki oranların hatasızlığını gösterir gibi veriyorsunuz. böyle lanse ediyorsunuz, böyle lanse etmek zorundasınız, çünkü konu bu. bu konu başlığı altında tartışılan mesele bu.

ve işte sorun da tam olarak burada, sizin ürettiğiniz işlemde herhangi bir oranın hatalı olup olmadığı zaten sınanamaz. matematiksel olarak bu mümkün değil. ama sorun bu değil, sorun sizin buna hiç değinmeyip, sanki yaptığınız işlemler bir oranı doğrulayabilme yeteneğine sahipmiş gibi lanse etmeniz (bize oyun oynadığınız mesele de burası, kaç mesajdır anlatmaya çalıştığım mesele de bu)

bu konu altında kurandaki oranların hatalılığı tartışılırken, siz söz konusu oranların hatasının sınanamayacağı bie işlem üretip, bu işlem ile söz konusu oranları sözde sınamış ve sözde doğrulamış havası vermeye çalışıyorsunuz.

bununla da kalmıyorsunuz, açıkça da yazıyorsunuz: "işte oranlar gene hata vermedi" gibisinden.

bu yaptığınız matematiksel olarak bir oyundur. bilmemezlikten geliyorsunuz.

matematikten anlamayan kişiler, ya da bu konuyu okumakta olan müslümanlar sizin yaptığınız bu oyuna büyük ihtimal kafa yormayacaklar ve siz de bunu bildiğiniz için konuyu birsürü "kurandaki oranların doğruluğunu sınayan" (yersen) örnekle donatıyorsunuz ki konuya girenler: "vay be, bak kurandaki oranlar hep tam sonuç vermiş" deyip geçsinler.

Yaptığım bu kadar açıklamaya rağmen hala sınanamaz diyorsun ya, pes! Gerçekten merak ediyorum, bu forumda sizlere özel kurs mu veriyorlar? Ne derlerse desinler inkar et, karşındakini yalancılıkla suçla hakaret ederek üste çıkmaya çalış diye metotlar mı öğretiyorlar size. Bu da bir tartışma yöntemdir, sürekli inkar ederek, aynı soruları tekrar tekrar sorarak, anlamazlıktan gelerek, ses tonunu yükselterek, hakaret ederek baskın çıkmaya çalışın diye eğitim mi aldınız?

Bir sistem senin dediğin şekilde sınanmaz. Eğer senin dediğin gibi sistemler sınanacak olsa a + x = y bağıntısında verilen her rasyonel x değeri için bir y değeri elde edilir gerekçesi ile dünyadaki bütün bilimsel olayları bu formül ile açıklamaya kalkarsın, olur mu böyle bir şey? Mümkün mü?

Sistemin, sınanması şöyle olur; sisteme doğru verileri girersin ve sonra sistemin beklenen şekilde tepki verip vermemesine bakarsın. Eğer girilen doğru verilere karşılık sistem beklenen yada doğru tepkiyi yani sonucu verirse sistemin bu amaç için uygun olduğunu, eğer vermez ise uygun olmadığını anlamış olursun...

Bizim burada aradığımız rastgele bir veri karşısında rastgele bir sonuç elde etmek değil. Belli veriler karşısında belli sonuçlar elde etmek. Biz burada a +x =y bağıntısını kullanmıyoruz, Kur'an'da verilen oranlar girildiğinde, Kur'an'da olan açıklamalara ters düşmeyecek dağılımı yapan bir sistemden bahsediyoruz. Sınama böyle olur.

Senin dediğin gibi hangi oranı girersen gir, ne artan var ne eksik var diyerek sınama olmaz. Benim yaptığım bu değil.

Burada iki amaç var, 1- sistemin artan ve eksik bırakmadan dağılım yapması 2-Doğru oranlar girildiğinde dağılımın Kur'an'da olan açıklamalara ters düşmeden yapılabilmesi...

Ve ben size sadece ne artan var, ne eksik var diye değil, Kur'an'da verilen oranları değiştirmek zorunda kalmadan Kur'an'ın açıklamalarına ters düşmeyecek dağılımın yapıldığını da göstermek için örnek çözümleri sundum.

Daha da anlatamadıysam, artık her halde başka türlü anlatamam diye düşünüyorum.

Mesela, doğrusal bir denklem kullanarak miras paylaşımını yapmanın ve avliyye yönteminin Kur'an'a uygun olmadığını matematiksel olarak göstermeye çalıştığım şu yorumu okudun mu? Gerçi Kur'an'da zaten bunların uygun olmadığna dair açıklama var da bu da matematiksel gösterimi. Zira dağılım, Kur'anın açıklamalarına uygun değil.

Bir önceki yorumuma ilave olsun diye yazıyorum;

Mesela; Avliyye yöntemini de bir sistem olarak kabul edersek, bu sistemde de yapılan işlem neticesinde her ne kadar oranlar değişse de sonuç eksik yada artan bırakmadan elde ediliyor. Bu durum, bazıları için sistemin uygulanabilirliğini gösterse de bir kesim de oranların değişmesi sebebiyle karşı çıkıyor. Aslında sistemin yanlış çalıştığını görmek için sadece eksik yada artan bırakmadığına bakmak yerine çıkan sonucun değerlendirmesini yapsanız zaten bu açık olarak ortaya çıkar.

Örneğin; Geriye karısı, ana baba ve üç kız çocuk bırakan biri 7200 TL miras bırakmış olsa;

Karısı: 7200/8 = 900TL

Anası:: 7200/6 = 1200 TL,

Babası; 7200/6= 1200TL,

Üç kız çocuk; 7200x2/3=4800TL...... Alması gerekir diye düşünülürken toplamı 8100 TL çıktığından bu dağıtım yapılamaz. Halbuki bu üç kız çocuk yerine beş tane erkek çocuk olsa, beş erkek çocuk toplamda 3900 TL olacağı düşünülür. Zaten buradan bile bir sıkıntı olduğu belli. Kızlara 4800 TL pay düşer diye hesap yapılır, ancak kızların yerine istersen on tane erkek çocuk koy, kızlar kadar pay alamazlar. Hani erkekler kızlardan fazla alıyordu? Sadece bu bile payların lineer bir denklem üzerinden pay edilmesinin Kur'an'ın açıklamalarına ters düşen bir sistem olduğunu ortaya koyar.

Ama konumuz avliyye olduğu için buraya odaklanalım;

Avliyye yaptığımız zaman paylar belli oranda azaltılacak ve sonuç olarak;

Karısı: 800 TL,

Anası: 1067 TL

Babası: 1067 TL

Üç kız çocuk: 4266 TL... Olarak toplamı 7200 TL olacaktır

Avliyye yaptık ve toplamın 7200 TL olmasını sağladık. Burada da üç kız çocuk 4266 TL aldı. Üç kız çocuk yerine beş erkek çocuk olsa 3900 TL alır durumdayken nasıl oluyor da kız çocukların hisseleri düşürüldüğü halde gene 4266 TL alarak erkek çocuk olması durumuna göre daha fazla alabiliyorlar. Bu, Kur'an'ın açıklamalarına ters bir durum. Ancak eğer sadece 7200 TL yetti mi yetmedi mi diye bakarsak ortada bir sorun yok. Ama paylar nasıl dağıldı, Kur'an'ın açıklamalarına uygun oldu mu diye bakarsak ortada büyük bir sorun olduğu ve sistemin yada uygulamanın Kur'an'a uymadığı ortaya çıkar.

Benim sizlere örneklerle göstermeye çalıştığım sistemde de eğer çıkan sonuçlar Kur'an'daki açıklamalara ters düşerse sistem her ne kadar artan yada eksik bırakmadan dağılım yapsa da bu, Kur'an'a uygun olduğunu göstermez. Bununla birlikte, sistemden elde edilen sonuçların Kur'an'ın açıklamalarına uygun olması için Kur'an'da olan verilerin yani oranların sisteme uygulanması gerekir aksi halde her ne kadar eksik yada artan bırakmadan bir sonuç elde etmiş olsanız da bu sonuç Kur'an'daki açıklamara ters düşeceğinden sistem amacına uygun çalışmış olmaz. Yani boşuna hangi oranları verirsen ver ne eksik kalır ne artan diyip durmayın, sistemin Kur'an'a göre uygun çalıştığını göstermez bu durum. Sistemin doğru çalıştığını da göstermez. Dağılımın Kur'an'a göre olmasını bekliyorsanız, Kur'an'da yer alan oranları sisteme uygularsınız. Farklı farklı oranlar kullanıp da bir değerlendirme yaparak sistem çalışmıyor, uyduruyorsun atıyorsun, yalan söylüyorsun gibi ithamlar saçmalıktır.

tarihinde galip06 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Çünkü Nisa/12'de yazılmış da onun için. Bizler hata iddiasında bulunmadan önce Ömer zaten keşfetmiş hatayı, avliye ve reddiye yöntemiyle düzeltmiş. Hadi bize inanmıyorsunuz, Ömer'e de mi inanmıyorsunuz? Sünni İslam alemi Ömer'in yöntemini kullanmıyor mu? Daha neyi tartışıyorsun?

Öyle denseydi, böyle denseydi diye varsayımda bulunmana gerek yok, denmemiş çünkü.

Sahtekar olduğun apaçık ortada, sen daha başta İslam'ı savunmakla sahtekar olduğunu kabul etmiş oluyorsun. Yahu sizin sahtekarlığınız besmele ile başlıyor. İnsan görmediği bir şey üzerine şahitlik eder mi? Edenlere ne denir? Allah adında bir tanrıyı ve onun Muhammed'i elçi seçtiğini nerede ne zaman gördünüz de utanmadan biz böyle olduğuna şahidiz diyebiliyorsunuz?

"Sahtekar olduğun apaçık ortada, sen daha başta İslam'ı savunmakla sahtekar olduğunu kabul etmiş oluyorsun"

DİYEBİLEN BİRİ HEM KENDİSİ SAHTEKARDIR HEM DE AHMAKTIR..

HADİ ŞU KISMA BİR CEVAP VERSENE:"peki ben sadece ana-baba ve çocukların mirasçılığından ve paylarından bahsederken sadece bunları belirtmekle yetinmeyip şunlar şunlar da yoksa diye açıklama yapmak zorundamıyım..?Örneğin: çocuklarla anam babam şirkete gelirse onlara şuna şu kadar buna bu kar para verin diye talimat versem,yanlarında hanımım ya da kardeşlerim yoksa diye açıkça belirtmek zorundamıyım..?"

DAHA BESMELEYLE KELİMEİ ŞEHADET ARASINDAKİ FARKI BİLMEYEN CAHİLLER İMANIN NE ANLAMA GELDİĞİNİ DE BİLEMEZLER TABİİ Kİ

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kuran'da miras konusunda matematik hata olduğunu zaten biliyordum. Ama kuran'daki ifade bozukluğunun bir örneğini daha göreceğimi doğrusu tahmin etmemiştim. Yani insan bu kadarını beklemediği için göremiyor.

Bu konu için ayrı bir başlık açılsa yeridir. Bu ifade bozukluğu matematik hatayı bile gölgede bıraktı. Şu rezalete bakın yahu:

fevka isneteyni ikiden fazla, ikinin üzerinde demek. Bu tamam. Ve in kanet vahideten, ve oldu ise tek... Bu da tamam, bir tane kız olursa demek istiyor. E iyi de bilader iki kız olursa diye ifade ise yok!!!

Şimdi bu geriler iki ve daha az ya da iki ve daha çok demeyi becerememişler öyle mi? Buna inanamıyorum. Tamam bu adamların hesaba kafası basmıyor da iki lafı bir araya getirmeye de bu kadar da mı basmaz kafa yahu!

Bunu dil özelliği ile filan açıklamanın hiç bir yolunu kabul etmem. Böyle dil özelliği filan olmaz. Nasıl dil özelliği yahu? Böyle saçma sapan dil özelliği kabul edilir bir şey değil. Bu bir kere olmaz!

Bu gerçekten de onca yağma ganimetini paylaşırken "miras mı, ne mirası be, şöyle şöyle dağıtıverin" diye bir iki kural uydurup başından savmaktan başka bir şey olamaz.

Ya da bir hesabı doğrultamayıp kafası beyni sulanıp "aman işte şöyle şöyle yapın deyivereyim" diye savsaklayıp hangi karısı ile yatacağına yoğunlaşmaktan başka bir şey olamaz. Hangisi olursa olsun, bu çok anormal bir durum.

Allahın zır cahili bir takım yağmacılar, ne hesap bildikleri, ne iki lafı bir araya getirebildikleri halde insanlık ile oynamışlar. Daha hâla pisliklerini temizleyemedik!

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Sahtekar olduğun apaçık ortada, sen daha başta İslam'ı savunmakla sahtekar olduğunu kabul etmiş oluyorsun"

DİYEBİLEN BİRİ HEM KENDİSİ SAHTEKARDIR HEM DE AHMAKTIR..

DAHA BESMELEYLE KELİMEİ ŞEHADET ARASINDAKİ FARKI BİLMEYEN CAHİLLER İMANIN NE ANLAMA GELDİĞİNİ DE BİLEMEZLER TABİİ Kİ

Karıştırmışım, ama ne dediğimi anlatmışım ki anlamışsın. Ha bu arada besmele de sahtekarlıktır.

Ben sizin boş laf konuşmuyorum, söylediklerimi tek tek ispat ediyorum. İmanın ne olduğunu senden iyi bilirim, sizler için iman 1400 yıl önce yaşamış bir adamın peşine takılıp sonsuza kadar hurilerle alem yapacağını, takılmazlarsa sonsuza kadar kebap olacağını sanmaktır, düşünmeden, aklını kullanmadan körü körüne inanmaktır, kendini kandırmaktır, bu imanı etrafa gerçek diye lanse etmek de en büyük sahtekarlık ve yalancılıktır.

Görmediği halde "Allah adında bir tanrı var ve Muhammed de onun elçisidir." demek sahtekarlık ve yalancılık değil de nedir?

HADİ ŞU KISMA BİR CEVAP VERSENE:"peki ben sadece ana-baba ve çocukların mirasçılığından ve paylarından bahsederken sadece bunları belirtmekle yetinmeyip şunlar şunlar da yoksa diye açıklama yapmak zorundamıyım..?Örneğin: çocuklarla anam babam şirkete gelirse onlara şuna şu kadar buna bu kar para verin diye talimat versem,yanlarında hanımım ya da kardeşlerim yoksa diye açıkça belirtmek zorundamıyım..?"

Hala bir şeyler anlatmak için debeleniyorsun ama mal meydanda. Ömer bunu taaa 1400 yıl önceden görmüş.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap konusuna gelirsek kuran'da bu konuda yapılmış en büyük hata, değişen durumlara göre değişen oranlar belirlemeye çalışmak olmuştur. Böyle bir sistemin çalışması olanaksızdır. Bir sürü değişken var. Bu kadar çok değişkene göre her durum için yeni oran belirlemeye çalışmak tam bir ahmaklıktır. Yok çocuğu varsa ana babasına altıda bir, yok çocuğu yok ise anasına üçte bir... Böyle saçmalık olmaz.

Her pay sahibinin alacağı tek bir oran belirtilir. 1/3, 1/5, 1/6, 1/7, 1/8, her kaçsa.... Bu oranlar hiç bir durum için yeniden belirlenmeye çalışılmaz. Kuran eğer böyle yazılmış olsa, tamam zaten otomatik olarak avl yani payda eşitleme yapılacağı belli ve zorunlu olurdu.

Bu zır cahiller ne bilsin paydayı payda eşitlemeyi, tutmuşlar her durum için oran değiştirmeye kalkışıp sıvamışlar ağızlarına yüzlerine işi...

Bunların cahil olduğunu, bu değişen durumlara göre yeni pay oranları vermeye çalışmaları gösteriyor. Payda eşitlemeyi bilseler, böyle saçmalamazlardı.

a=1/3, b=1/5, c=1/6, d=1/7, e=1/8 f=1/9, g=1/10 mu kardeşim. Şimdi kim kim var burda mirasçı? a var mı? Var. b var mı? yok. c? Var. d? Var. e? Yok. f? Yok. g? Var.

Gelin bakayım olanlar, a,c,d,g... Dördünüzsünüz. Ne sizin oranlarınız? 1/3, 1/6, 1/7, 1/10 mu, evet. Eşitle paydaları, miras kaç hisseye bölünecek bul. Miras tutarını böl bu sayıya, çıkan parayı kesirlerin payları ile çarp, çıkan tutarları ver ellerine gitsinler.

Olay budur. Öyle aptal aptal anasına yok çocukları varsa üçte bir de, yok efendim kardeşleri varsa altıda bir filan diye her duruma göre oran belirlemeye kalkışırsan çuvallarsın. Ananın oranı belli sabit bir kesir olacak. Öyle yok şöyleyse yok böyleyse diye değişmeyecek. Değişkenlerin hangileri girerse de hangileri girmezse de farketmez, oranlar daima sabit tutulacak ve payda eşitleme yapılacak.

Bu budur yahu! Ama bu geriler bir bunu akıl edemeyecek kadar cahilce bir miras paylaşımı uydurmuş ve sıvamışlar yani, buna resmen sıvamak denir.

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap konusuna gelirsek kuran'da bu konuda yapılmış en büyük hata, değişen durumlara göre değişen oranlar belirlemeye çalışmak olmuştur. Böyle bir sistemin çalışması olanaksızdır. Bir sürü değişken var. Bu kadar çok değişkene göre her durum için yeni oran belirlemeye çalışmak tam bir ahmaklıktır. Yok çocuğu varsa ana babasına altıda bir, yok çocuğu yok ise anasına üçte bir... Böyle saçmalık olmaz.

Her pay sahibinin alacağı tek bir oran belirtilir. 1/3, 1/5, 1/6, 1/7, 1/8, her kaçsa.... Bu oranlar hiç bir durum için yeniden belirlenmeye çalışılmaz. Kuran eğer böyle yazılmış olsa, tamam zaten otomatik olarak avl yani payda eşitleme yapılacağı belli ve zorunlu olurdu.

Bu zır cahiller ne bilsin paydayı payda eşitlemeyi, tutmuşlar her durum için oran değiştirmeye kalkışıp sıvamışlar ağızlarına yüzlerine işi...

Bunların cahil olduğunu, bu değişen durumlara göre yeni pay oranları vermeye çalışmaları gösteriyor. Payda eşitlemeyi bilseler, böyle saçmalamazlardı.

a=1/3, b=1/5, c=1/6, d=1/7, e=1/8 f=1/9, g=1/10 mu kardeşim. Şimdi kim kim var burda mirasçı? a var mı? Var. b var mı? yok. c? Var. d? Var. e? Yok. f? Yok. g? Var.

Gelin bakayım olanlar, a,c,d,g... Dördünüzsünüz. Ne sizin oranlarınız? 1/3, 1/6, 1/7, 1/10 mu, evet. Eşitle paydaları, miras kaç hisseye bölünecek bul. Miras tutarını böl bu sayıya, çıkan parayı kesirlerin payları ile çarp, çıkan tutarları ver ellerine gitsinler.

Olay budur. Öyle aptal aptal anasına yok çocukları varsa üçte bir de, yok efendim kardeşleri varsa altıda bir filan diye her duruma göre oran belirlemeye kalkışırsan çuvallarsın. Ananın oranı belli sabit bir kesir olacak. Öyle yok şöyleyse yok böyleyse diye değişmeyecek. Değişkenlerin hangileri girerse de hangileri girmezse de farketmez, oranlar daima sabit tutulacak ve payda eşitleme yapılacak.

Bu budur yahu! Ama bu geriler bir bunu akıl edemeyecek kadar cahilce bir miras paylaşımı uydurmuş ve sıvamışlar yani, buna resmen sıvamak denir.

Nette miras kalkulatörü var, belki isine yarayabilir :D Anne baba ölmüs, geride 1 cocuk kalmis, baskaca akraba yok. Kalkülatöre hangi rakami verirsen ver, cocuga %75 cikiyor :D Buda modern miras paylasimindan bir örnek. Degisen durumlara göre degisen oranlar gayet dogal. Her mirasin kendine özgü bir hikayesi vardir. Sabit oranlar adaleti saglamazdi. Bir tanidigimin annesi vefat etti. Bunlar iki kardesler, bir erkek ve bir kadin. Anneleri bir daire birakmis, erkek maddi durumu iyi oldugu icin dairedeki hakkini kadina verdi. Vermeyebilirdi. Zengin oldugu halde payimi isterim derdi, ama o durumda kuranin bir baska ayetine karsi cikmis olurdu...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nette miras kalkulatörü var, belki isine yarayabilir :D Anne baba ölmüs, geride 1 cocuk kalmis, baskaca akraba yok. Kalkülatöre hangi rakami verirsen ver, cocuga %75 cikiyor :D Buda modern miras paylasimindan bir örnek. Degisen durumlara göre degisen oranlar gayet dogal. Her mirasin kendine özgü bir hikayesi vardir. Sabit oranlar adaleti saglamazdi. Bir tanidigimin annesi vefat etti. Bunlar iki kardesler, bir erkek ve bir kadin. Anneleri bir daire birakmis, erkek maddi durumu iyi oldugu icin dairedeki hakkini kadina verdi. Vermeyebilirdi. Zengin oldugu halde payimi isterim derdi, ama o durumda kuranin bir baska ayetine karsi cikmis olurdu...

O dediğin hesaplayıcının linki nedir? Bir de biz kontrol edelim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaptığım bu kadar açıklamaya rağmen hala sınanamaz diyorsun ya, pes! Gerçekten merak ediyorum, bu forumda sizlere özel kurs mu veriyorlar? Ne derlerse desinler inkar et, karşındakini yalancılıkla suçla hakaret ederek üste çıkmaya çalış diye metotlar mı öğretiyorlar size. Bu da bir tartışma yöntemdir, sürekli inkar ederek, aynı soruları tekrar tekrar sorarak, anlamazlıktan gelerek, ses tonunu yükselterek, hakaret ederek baskın çıkmaya çalışın diye eğitim mi aldınız?

Bir sistem senin dediğin şekilde sınanmaz. Eğer senin dediğin gibi sistemler sınanacak olsa a + x = y bağıntısında verilen her rasyonel x değeri için bir y değeri elde edilir gerekçesi ile dünyadaki bütün bilimsel olayları bu formül ile açıklamaya kalkarsın, olur mu böyle bir şey? Mümkün mü?

Sistemin, sınanması şöyle olur; sisteme doğru verileri girersin ve sonra sistemin beklenen şekilde tepki verip vermemesine bakarsın. Eğer girilen doğru verilere karşılık sistem beklenen yada doğru tepkiyi yani sonucu verirse sistemin bu amaç için uygun olduğunu, eğer vermez ise uygun olmadığını anlamış olursun...

Bizim burada aradığımız rastgele bir veri karşısında rastgele bir sonuç elde etmek değil. Belli veriler karşısında belli sonuçlar elde etmek. Biz burada a +x =y bağıntısını kullanmıyoruz, Kur'an'da verilen oranlar girildiğinde, Kur'an'da olan açıklamalara ters düşmeyecek dağılımı yapan bir sistemden bahsediyoruz. Sınama böyle olur.

Senin dediğin gibi hangi oranı girersen gir, ne artan var ne eksik var diyerek sınama olmaz. Benim yaptığım bu değil.

Burada iki amaç var, 1- sistemin artan ve eksik bırakmadan dağılım yapması 2-Doğru oranlar girildiğinde dağılımın Kur'an'da olan açıklamalara ters düşmeden yapılabilmesi...

Ve ben size sadece ne artan var, ne eksik var diye değil, Kur'an'da verilen oranları değiştirmek zorunda kalmadan Kur'an'ın açıklamalarına ters düşmeyecek dağılımın yapıldığını da göstermek için örnek çözümleri sundum.

Daha da anlatamadıysam, artık her halde başka türlü anlatamam diye düşünüyorum.

Mesela, doğrusal bir denklem kullanarak miras paylaşımını yapmanın ve avliyye yönteminin Kur'an'a uygun olmadığını matematiksel olarak göstermeye çalıştığım şu yorumu okudun mu? Gerçi Kur'an'da zaten bunların uygun olmadığna dair açıklama var da bu da matematiksel gösterimi. Zira dağılım, Kur'anın açıklamalarına uygun değil.

ben hayatımda böyle saçma bir cevap görmedim. cevabın heryeri yalan dolu, önceki mesajlarla çelişkilerle dolu, kendi içinde bile çelişkilerle dolu.

bu kişi cidden bizimle alay ediyor sanırım. bi insan bu cevabı ciddi ciddi yazabilir mi ya? buna artık ben ne diyim şaşırdım.

hacı abi sen şimdi bırak bu üçkağatçılıklarını, git önce bi tartışmayı öğren tavsiyem. bir görüş belirtirken kendinle çelişmemeyi öğren, dün yazdığınla bugün yalanlamamayı öğren. bu ne arkadaş kendi kendini bitirmişsin. cevap vermeye gerek yok çünkü saçmalamada sınır atladın artık. zaten cevap verecek vaktim de yok işim gücüm var ve sen böyle saçmaladıkça zaten mantıklı bişey konuşulmaz da.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran’nın Bir Ayetinde 2+2=5 Yazsaydı, Bu Ayeti Ateistlerin Hain Saldırılarına Karşı Savunmak İçin Malum Müslümanların Verecekleri Muhtemel Cevaplar

I – Kuran’nın Bir Ayetinde 2+2=5 Yazsaydı, Bu Ayeti Ateistlerin Hain Saldırılarına Karşı Savunmak İçin Malum Müslümanların Verecekleri Muhtemel Cevaplar

I - Kuran’nın Bir Ayetinde 2+2=5 Yazsaydı, Bu Ayeti Ateistlerin Hain Saldırılarına Karşı Savunmak İçin Malum Müslümanların Verecekleri Muhtemel Cevaplar

http://www.hayatinanlaminedir.com/resimler/2014/11/189718_493662557340911_1221944244_n.jpgoh3b4e8b71dad6a3c2f49e03edc06edabcoe54e0b41b__gda__1424140314_02b10bfeea5de34fbfad696928009f95

Kuran’nın bir ayetinde 2+2=5 yazsaydı, bu ayeti ateistlerin hain saldırılarına karşı savunmak için malum müslümanların verecekleri muhtemel cevaplardan bir kuble:

1. Çeviri hatasıdır..

2. Arapcada bir kelimenin birçok manası vardır. 5′in manalarından biri de 4′tür, burada 4 anlamı kastedilmiştir..

3. Peygamber efendimiz 2+2=4 şeklinde uygulamıştı, demek ki burda kastedilen 4′tür..

4. Sen sayıları yaratan Allah’tan daha mi iyi bileceksin?

5. Dönemin şartlarında değerlendir. eskiden araplar 2+2nin 6 olduğuna inanıyordu, ayet o zaman için bir ilerlemedir..

6. Allah katında 5, bizim için 4 gibidir..

7. Orda sembolik..

8. İslam akıl dinidir, kuranda yazmaz öyle bir şey. hani nerde, ayet göster!..

9. Evet, bu ayette anlayamadığın nedir?

10. İncil’de de 1+1+1=1 deniyor, ama seni hiç onu eleştirirken görmedim? nedir bu islam düşmanlığı?

11. Sinerji kavramı bundan 1400 yıl önce kuranı kerimde haber verilmişti. hala mi inanmazsınız?

12. Ayeti cımbızlamışsın. Bir sonraki ayette -1 buyuruluyor..

13. Nüzul sebebi önemli. Hede’a kabilesinden biri hodobe kabilesinden bir kölenin kolunu bükmüştü, bunun üzerine..

14. Katılmayabilirsin ama saygı göstermek zorundasın. Bu kadar insanın inancına yanlış dersen sonuçlarına katlanırsın”

15. Biz sınırlı aklımızla anlayamayız. Sen sivrisinek yaratabilir misin?

http://www.hayatinanlaminedir.com/kurannin-bir-ayetinde-225-yazsaydi-bu-ayeti-ateistlerin-hain-saldirilarina-karsi-savunmak-icin-malum-muslumanlarin-verecekleri-muhtemel-cevaplar/

:):)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran’nın Bir Ayetinde 2+2=5 Yazsaydı, Bu Ayeti Ateistlerin Hain Saldırılarına Karşı Savunmak İçin Malum Müslümanların Verecekleri Muhtemel Cevaplar

I – Kuran’nın Bir Ayetinde 2+2=5 Yazsaydı, Bu Ayeti Ateistlerin Hain Saldırılarına Karşı Savunmak İçin Malum Müslümanların Verecekleri Muhtemel Cevaplar

I - Kuran’nın Bir Ayetinde 2+2=5 Yazsaydı, Bu Ayeti Ateistlerin Hain Saldırılarına Karşı Savunmak İçin Malum Müslümanların Verecekleri Muhtemel Cevaplar

http://www.hayatinanlaminedir.com/resimler/2014/11/189718_493662557340911_1221944244_n.jpgoh3b4e8b71dad6a3c2f49e03edc06edabcoe54e0b41b__gda__1424140314_02b10bfeea5de34fbfad696928009f95

Kuran’nın bir ayetinde 2+2=5 yazsaydı, bu ayeti ateistlerin hain saldırılarına karşı savunmak için malum müslümanların verecekleri muhtemel cevaplardan bir kuble:

1. Çeviri hatasıdır..

2. Arapcada bir kelimenin birçok manası vardır. 5′in manalarından biri de 4′tür, burada 4 anlamı kastedilmiştir..

3. Peygamber efendimiz 2+2=4 şeklinde uygulamıştı, demek ki burda kastedilen 4′tür..

4. Sen sayıları yaratan Allah’tan daha mi iyi bileceksin?

5. Dönemin şartlarında değerlendir. eskiden araplar 2+2nin 6 olduğuna inanıyordu, ayet o zaman için bir ilerlemedir..

6. Allah katında 5, bizim için 4 gibidir..

7. Orda sembolik..

8. İslam akıl dinidir, kuranda yazmaz öyle bir şey. hani nerde, ayet göster!..

9. Evet, bu ayette anlayamadığın nedir?

10. İncil’de de 1+1+1=1 deniyor, ama seni hiç onu eleştirirken görmedim? nedir bu islam düşmanlığı?

11. Sinerji kavramı bundan 1400 yıl önce kuranı kerimde haber verilmişti. hala mi inanmazsınız?

12. Ayeti cımbızlamışsın. Bir sonraki ayette -1 buyuruluyor..

13. Nüzul sebebi önemli. Hede’a kabilesinden biri hodobe kabilesinden bir kölenin kolunu bükmüştü, bunun üzerine..

14. Katılmayabilirsin ama saygı göstermek zorundasın. Bu kadar insanın inancına yanlış dersen sonuçlarına katlanırsın”

15. Biz sınırlı aklımızla anlayamayız. Sen sivrisinek yaratabilir misin?

http://www.hayatinanlaminedir.com/kurannin-bir-ayetinde-225-yazsaydi-bu-ayeti-ateistlerin-hain-saldirilarina-karsi-savunmak-icin-malum-muslumanlarin-verecekleri-muhtemel-cevaplar/

:):)

Olmayan bir şeyi (uyduruk rivayetlerle) var gibi göstermeye çalışanlar. bunun için ne gerekiyorsa.sözler atarlar..

işte yukarıdaki sözlerde ateistlerin yaptığı, zik zaklar. amaç ben haklıyım işte gibi göstermeler

haaaa haaa tabi tabi sen haklısın ateist abi

:D

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Olmayan bir şeyi (uyduruk rivayetlerle) var gibi göstermeye çalışanlar. bunun için ne gerekiyorsa.sözler atarlar..

işte yukarıdaki sözlerde ateistlerin yaptığı, zik zaklar. amaç ben haklıyım işte gibi göstermeler

haaaa haaa tabi tabi sen haklısın ateist abi

:D

boşver onu bunu da - neen kurandaki oranlara uymuonuz la miras dağıtırken ? :D hani kuranın tek harfini inkar eden kafir oluodu ?....eee kafir oldun gittin sen şimdi ? :):D

aramıza hoşgeldin mi desek ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

boşver onu bunu da - neen kurandaki oranlara uymuonuz la miras dağıtırken ? :D hani kuranın tek harfini inkar eden kafir oluodu ?....eee kafir oldun gittin sen şimdi ?

aramıza hoşgeldin mi desek ?

bu başlığı ben açtım biliyor musun? neden mi Ateistlere şunu göstermek için meğer Kuranda miras hatası yokmuş

Rivayetlerde hata varmış hah haaaaayy :D

bak Kuran'da miras bütün mirascılara pay edilmiyor... hahay kamon işte bu! :D

ilk önce en yakına (Çocuk yada Eş'e) en büyük pay oran ediliyor... ondan kalan miktar de diğer oranlar ana babaya ve eşe uygulanıyor. ondan da kalan miktar asabeye veriliyor yani Örnekte 3 kız çocuk varsa.. babaya veriliyor kuranda böyle yazıyor hahay kamon

haydi canım haydi canım sen bunları öğrende gel ha haaayyyyy

Kamon :Dasdfgh

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...