Jump to content

Kur'an'da Teslis Yanlışı


Recommended Posts

Muhammed, teslisi bilir ama karıştırır ve Kur'an'a yanlış yazar.

Eğer vahiy gerçek olsaydı bu yanlış olmazdı.

Kur'an'daki birtakım bilgilerin İncil ve Tevrat'la olan çelişkileri, İncil ve Tevrat'ın tahrif edildiği iddiasıyla geçiştirilir.

Ama bu yanlış, tahrifat denilerek geçiştirilemez.

Çünkü teslis, Tevrat ve İncil'de geçen bir inanç değil.

Kilisenin uygulaması, inancı böyle.

İncil'de Tanrı birdir diye yazar.

Tanrı'mız Rab birdir...(Markos 12:29).

İsa'nın ya da Meryem'in ilah olduğu yazmaz.

Bakalım Kur'an ne diyor:

Maide/ 73. "Allah, üçün üçüncüsüdür" diyenler elbette kâfir olmuşlardır. Oysa tek ilâhtan başka ilâh yoktur. Eğer söylediklerinden vazgeçmezlerse, elbette onlardan inkâr edenlere acı bir azap dokunacaktır.

Bu ayette Hristiyanlar eleştirilmektedir. Halbuki hiçbir Hristiyan "Allah, üçün üçüncüsüdür" demez. Üç ilah ileri sürmez. Üçlü birliği savunur.

Bu durumda İslamcılar "İncil tahrif edilmiştir. Üç tanrı yazıları kaldırılmış yerine tek tanrı getirilmiştir" mi diyecekler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır, Kiliselerde farkındaysan Tanrıya direkt dua edilmez;

Ya Hz İsa'dan ya da Hz Meryem'den yardım istenir ya da dua edilir, tıpkı islamdaki türbe olayı gibi...

Hz İsa ya da Hz Meryem'in tek başlarına hiçbir kutsallığı yoktur..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hayır, Kiliselerde farkındaysan Tanrıya direkt dua edilmez;

Ya Hz İsa'dan ya da Hz Meryem'den yardım istenir ya da dua edilir, tıpkı islamdaki türbe olayı gibi...

Hz İsa ya da Hz Meryem'in tek başlarına hiçbir kutsallığı yoktur..

Aracı kullanmak ayrı, tapmak ayrı konu.

Hristiyanlar Meryem'e tapmaz.

Ama Kur'an aksini söylüyor:

Maide/ 116. Allah:

-Ey Meryemoğlu İsa, “Beni ve annemi Allah’tan başka iki ilah olarak benimseyin.” diye insanlara sen mi söyledin?

dediği zaman, İsa şöyle cevap verir:

- Seni tenzih ederim, hakkım olmayan bir şeyi söylemek bana yakışmaz. Eğer deseydim, elbette sen bunu bilirdin. Sen, benim içimde olanı bilirsin, ben ise senin içinde olanı bilmem. Elbette sen, gaybları en iyi bilensin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Amerikan filmlerinde de mi hiç görmedin, aracı olarak dua edilmiyor, direkt Hz İsa'dan ya da Meryem'den yardım istenir. Dua edeceksen bu üç birlik tanrıya dua etmelisin ve ondan yardım istemelisin. Kur'an aksini söylemiyor senin aksine bunu doğruluyor.

Ayrıca; http://tr.wikipedia.org/wiki/Hristiyan#.C4.B0sa

tarihinde akrep tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Muhammed, teslisi bilir ama karıştırır ve Kur'an'a yanlış yazar.

Eğer vahiy gerçek olsaydı bu yanlış olmazdı.

Kur'an'daki birtakım bilgilerin İncil ve Tevrat'la olan çelişkileri, İncil ve Tevrat'ın tahrif edildiği iddiasıyla geçiştirilir.

Ama bu yanlış, tahrifat denilerek geçiştirilemez.

Çünkü teslis, Tevrat ve İncil'de geçen bir inanç değil.

Kilisenin uygulaması, inancı böyle.

İncil'de Tanrı birdir diye yazar.

Tanrı'mız Rab birdir...(Markos 12:29).

İsa'nın ya da Meryem'in ilah olduğu yazmaz.

Bakalım Kur'an ne diyor:

Maide/ 73. "Allah, üçün üçüncüsüdür" diyenler elbette kâfir olmuşlardır. Oysa tek ilâhtan başka ilâh yoktur. Eğer söylediklerinden vazgeçmezlerse, elbette onlardan inkâr edenlere acı bir azap dokunacaktır.

Bu ayette Hristiyanlar eleştirilmektedir. Halbuki hiçbir Hristiyan "Allah, üçün üçüncüsüdür" demez. Üç ilah ileri sürmez. Üçlü birliği savunur.

Bu durumda İslamcılar "İncil tahrif edilmiştir. Üç tanrı yazıları kaldırılmış yerine tek tanrı getirilmiştir" mi diyecekler.

Bu konuda aşağıdaki İngilizce kaynağa bakmanızı tavsiye ediyorum.

http://www.gotquestions.org/Trinity-Bible.html

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hristiyanlıkta Teslis, baba Tanrı, oğul İsa ve Ruhülkudüs'ün üçlü birliğidir.

Kur'an'da Muhammed üçlemeyi baba, ana ve oğul olarak yani Allah, Meryem ve İsa olarak belirtir.

Farzedelim ki o dönemde küçük bir Hristiyan cemaati bu şekilde inanıyordu ve Kur'an'da bunlar kastedildi.

Bu durumda da Kur'an'ın evrenselliğinden sözedilemez. Çünkü bugün dünyada Baba, ana, oğul olarak teslise inanan küçük de olsa herhangi bir grup yoktur.

Muhammed'in, yaşadığı dönemin şartlarında, yetersiz iletişim olanaklarıyla bu hatası normal karşılanabilir.

Fakat bu iletişim ve bilgi çağında koca Nurcu cemaatinin başı Fethullah Gülen'in hem Kur'an'a hem de mevcut Hristiyan uygulamasına ters hatalı teslis açıklaması kabul edilemez.

Fethullah Gülen, teslisi baba, ana ve Ruhülkudüs olarak biliyor. Buyrun:

"Mesela kilise dayatmıştır; Eb (baba) İmm (anne) ve Ruh'ül Kudüs... Eb'i anladık; akıl, mantık, kitap kabul etse de, etmese İmm'ü de anladık Onların itikadına göre ilah, (Ruh'ül Kudüs) diyelim ki bu Hz. Mesih'tir, onun gerçek formuna ulaşması için, bir anaya girmesi gerekiyordu. Yani bir hulul ve ardından Mesih halinde zuhuru... Pekâla bunu nasıl anlayacağız?"

Eyilp Can, Fethullah Gülen Hocaefendi Ile Ufuk Turu, 38. s., Milliyet yay., 1. baskı, İstanbul-1996.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Prof.Hayrettin Karaman nasıl ki İslam ın içinde şu an bilinmeyen bir çok tarikat ve akım varsa, o zamanın Arap Hırıstiyanları içinde Meryem e direkt Rab diyerek tapan bir tarikat/mezhepten bahseder.İlgili ayetin onları kastettiğini söyler.Böyle bir mezhep varmı yokmu bilinmez ama aslolan şudur;

Hırıstiyanlık ta İsa Tanrının oğluysa, oğul annesine İlah lıktan başka ne atfedilebilir?İşte Hırıstiyan lar Meryem i de İlah olarak benimserler.ilah olarak benimsediklerine tapmıyorlarsa ne yapıyorlardı?Neden İlah olarak benimsediler?

tarihinde Matrix tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Hristiyanlıkta Teslis, baba Tanrı, oğul İsa ve Ruhülkudüs'ün üçlü birliğidir.

Kur'an'da Muhammed üçlemeyi baba, ana ve oğul olarak yani Allah, Meryem ve İsa olarak belirtir.

Farzedelim ki o dönemde küçük bir Hristiyan cemaati bu şekilde inanıyordu ve Kur'an'da bunlar kastedildi.

Bu durumda da Kur'an'ın evrenselliğinden sözedilemez. Çünkü bugün dünyada Baba, ana, oğul olarak teslise inanan küçük de olsa herhangi bir grup yoktur.

Muhammed'in, yaşadığı dönemin şartlarında, yetersiz iletişim olanaklarıyla bu hatası normal karşılanabilir.

Fakat bu iletişim ve bilgi çağında koca Nurcu cemaatinin başı Fethullah Gülen'in hem Kur'an'a hem de mevcut Hristiyan uygulamasına ters hatalı teslis açıklaması kabul edilemez.

Fethullah Gülen, teslisi baba, ana ve Ruhülkudüs olarak biliyor. Buyrun:

"Mesela kilise dayatmıştır; Eb (baba) İmm (anne) ve Ruh'ül Kudüs... Eb'i anladık; akıl, mantık, kitap kabul etse de, etmese İmm'ü de anladık Onların itikadına göre ilah, (Ruh'ül Kudüs) diyelim ki bu Hz. Mesih'tir, onun gerçek formuna ulaşması için, bir anaya girmesi gerekiyordu. Yani bir hulul ve ardından Mesih halinde zuhuru... Pekâla bunu nasıl anlayacağız?"

Eyilp Can, Fethullah Gülen Hocaefendi Ile Ufuk Turu, 38. s., Milliyet yay., 1. baskı, İstanbul-1996.

Kuran'da Hz İsa'ya Allah'ın oğlu dendiğine dair ayetler var,

Kutsal Ruhun cebrail olduğuna dair ayetlerde var,

Ayrıca Hz Meryem'i de ilahlaştırdıklarına dair ayetlerde var.

Getirtmek için uğraştırma beni, merak eden araştırsın..

tarihinde akrep tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran'da Hz İsa'ya Allah'ın oğlu dendiğine dair ayetler var,

Kutsal Ruhun cebrail olduğuna dair kanıtlar da var,

Ayrıca Hz Meryem'i de ilahlaştırdıklarına dair ayetler var.

Getirtmek için uğraştırma beni, merak eden araştırsın..

Kur'an'da "Allah üçün üçüncüsüdür" der.

Teslis'in 3. sü yani.

Kur'an, İsa'ya ve Meryem'e ilah olarak inanılmasından bahseder.

Yani Teslis'in 1. ve 2.si

Kur'an, Ruhülkudüs'ün ilahlığından bahsediyorsa bul, getir ayeti. Yok öyle bir ayet.

Yani Kur'an teslis'i yanlış ifade ediyor.

Hırıstiyanlık ta İsa Tanrının oğluysa, oğul annesine İlah lıktan başka ne atfedilebilir?İşte Hırıstiyan lar Meryem i de İlah olarak benimserler.ilah olarak benimsediklerine tapmıyorlarsa ne yapıyorlardı?Neden İlah olarak benimsediler?

Meryem'i ilah olarak benimseyen Hristiyan yok.

Sadece birkaç kilise, Meryem'in Tanrı'nın anası olarak inanır ama Tanrıça olarak nitelemez. Konsil ise taa 451'de Meryem'in Tanrı'nın anası inancını reddetmiş, sadece bir insan olarak kabul etmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kur'an'da "Allah üçün üçüncüsüdür" der.

Teslis'in 3. sü yani.

Kur'an, İsa'ya ve Meryem'e ilah olarak inanılmasından bahseder.

Yani Teslis'in 1. ve 2.si

Kur'an, Ruhülkudüs'ün ilahlığından bahsediyorsa bul, getir ayeti. Yok öyle bir ayet.

Yani Kur'an teslis'i yanlış ifade ediyor.

Kuran onun ilahllığından neden bahsetsin ki, hristiyanlar kutsal ruhu üçbirlikten biri olarak görüyorlar, ama ilah olarak görüp ona dua etmiyorlarki, tanrıyla insanlar ararsı iletişim için aracı olarak görüyorlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Meryem'i ilah olarak benimseyen Hristiyan yok.

Sadece birkaç kilise, Meryem'in Tanrı'nın anası olarak inanır ama Tanrıça olarak nitelemez. Konsil ise taa 451'de Meryem'in Tanrı'nın anası inancını reddetmiş, sadece bir insan olarak kabul etmiştir.

Bu nasıl mantık anlamadım?Tanrı olarak kabul edilen İsa nın anası, ama Tanrıça veya İlah değil?Konsilce Tanrı doğurtturulan bir insan?Üstelik Söz ün de yani hakiki Tanrının gıyaben karısı..Yani şu mu demek oluyor:Meryem Tanrı(İsa) yı doğuran sadece bir insan..Bu durumda Ruhulkudüs kim?3 lünün 2 si baba-oğul 3. ruhulkudüs olmayan Meryem?

Konsil olayına,tarihe, tarihsel yoruma pek girmek istemiyorum ama konsilden önce bu şekilde inanan var ise konsilden sonrada vardır diyorum..Ama asıl söylemek istediğim ilk satırlarımdadır..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran onun ilahllığından neden bahsetsin ki, hristiyanlar kutsal ruhu üçbirlikten biri olarak görüyorlar, ama ilah olarak görüp ona dua etmiyorlarki, tanrıyla insanlar ararsı iletişim için aracı olarak görüyorlar...

Senin bu mantığına göre Hristiyanlar baba Tanrı'ya da tapmıyorlar.

Çünkü onun da kiliselerde resmi yok ve karşısında el açmıyorlar.

Müslümanlar da Muhammed'e salat ve salavat ediyor, ondan şefaat diliyorlar.

Hristiyanların Meryem'e el açması tapınmaksa, müslümanların ki ne?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu nasıl mantık anlamadım?Tanrı olarak kabul edilen İsa nın anası, ama Tanrıça veya İlah değil?Konsilce Tanrı doğurtturulan bir insan?Üstelik Söz ün de yani hakiki Tanrının gıyaben karısı..Yani şu mu demek oluyor:Meryem Tanrı(İsa) yı doğuran sadece bir insan..Bu durumda Ruhulkudüs kim?3 lünün 2 si baba-oğul 3. ruhulkudüs olmayan Meryem?

Konsil olayına,tarihe, tarihsel yoruma pek girmek istemiyorum ama konsilden önce bu şekilde inanan var ise konsilden sonrada vardır diyorum..Ama asıl söylemek istediğim ilk satırlarımdadır..

Bakın anlamanız için bir örnek vereyim:

Aleviler içinde küçük bir kesim herhalde tahtacılardı, Ali'nin tanrı olduğunu iddia eder.

Şimdi Hristiyanlar çıkıp da "müslümanlar Ali'yi Tanrı olarak görüyor" deseler bu doğru olur mu?

Aleviler müslüman olarak kabul edilmezken, Aleviler içindeki küçük bir grubun inancının İslam'la eşleştirilmesi mantıklı mıdır?

Hristiyan alemi içinde de "Ruhülkudüs değil, Meryem ilahtır" diyen bir grup olsa dahi (ki yoktur) bu Koca Hristiyan alemini bağlar mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam'ın kendi sorunları var..

Hristiyanlığın kendi sorunları var..

Al birini vur diğerine....

Yahudilik her ikisinin de temelinde yer alıyor..

21'nci yüzyılda insanlık utancı bu dinler..

Ama ben şahsen dindar oldukları için kimsenin utandığını görmedim..

Demek ki dindarlar utanmazlar..

HACI

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an'daki Yahudi ve Hristiyanlıkla ilgili başka bir yanlışı belirtelim şimdi:

Nisa suresi 153'den başlayarak Yahudilerin kalplerinin mühürlenme sebebi anlatılır.

Nisa-157'de bu sebeplere şu ilave yapılır:

Bir de Allah'ın elçisi İsa Mesih'i öldürdük demeleri nedeniyle (kalpleri mühürlenmiştir)

Nisa/ 157. ve "Biz, Allah'ın resulü Meryem oğlu İsa Mesih'i öldürdük" demeleri yüzünden.

Hristiyanların bu ayete itirazları:

"Yahudilerin İsa'yı hem Allah'ın resulü olarak görüp, üstelik de Mesih diyerek öldürdüklerini söylemesi mümkün değildir. Mesih olduğunu kabullenenler onu öldürmezlerdi. Bu Kur'an'daki bariz hatalardan biridir."

Yahudiler "Meryem oğlu İsa'yı öldürdük" diyebilir.

"Allah'ın resulü Meryem oğlu İsa Mesih'i öldürdük" derler mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben küçük bir guruptan bahsetmiyorum, Hırıstiyanların tamamı İsa Tanrıdır demiyormu?İsa Tanrı dır dedikleri anda Meryem de otomatikman Tanrı nın annesi olmuyormu?Baba, hakiki Tanrı- oğul İsa ise Ruhulkudus kim?Meryem değilmi demek istiyorsunuz?Öyleyse kutsalruh kim?

Bırakın Meryem i rab edinmelerini, din adamlarını bile ilah edinmişlerdir.Haçlı seferleri din adamlarının verdiği cennet tapuları sayesinde yapılabilmiştir.Şimdi burada sırf onlar biz meryem i rab edinmedik dedikleri için rab edinmiyor olmadıklarını kanıtlayacak durumda değilim..Ama genel görüntü İslamiyet penceresinden böyle.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Senin bu mantığına göre Hristiyanlar baba Tanrı'ya da tapmıyorlar.

Çünkü onun da kiliselerde resmi yok ve karşısında el açmıyorlar.

Sabahtan beri onu anlatmaya çalışıyorum. Fakat çoğu kiliselerde Kutsal Ruh, İsa, Baba ve Hz Meryem figürleri vardır.

tarihinde akrep tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Pante git dünyada herhangi bir Hristiyan' a sor bakalım bir tanesi çıkıp da sana şu üçlü Tanrı inancının dışında senin gibi bir şey iddia edecekler mi?

İsa hem Tanrı' dır, hem O' nun oğludur. Kutsal Ruh ayrı bir Tanrı gücü inancı.

Tanrı+İsa+Kutsal Ruh.

Senin verdiğin ayette Tanrımız Rab birdir ayeti hangisine geldi yazdın mı?

Baba' ya mı oğluna mı Rab demişler. İsa bir tanede o yüzden.

Üçü bir arada üçlü birlik ayrı ayrı hakimiyet nedir?

Peki affedeci olan kim Hristiyanlık' ta İsa olmasın sakın.

Bir Hristiyana İsa Tanrı deme de görün bakalım neler duyacaksınız kulaklarınızı tıkamadan.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...