Jump to content

Kur'an'da Teslis Yanlışı


Recommended Posts

Hayır, Kiliselerde farkındaysan Tanrıya direkt dua edilmez;

Ya Hz İsa'dan ya da Hz Meryem'den yardım istenir ya da dua edilir, tıpkı islamdaki türbe olayı gibi...

Hz İsa ya da Hz Meryem'in tek başlarına hiçbir kutsallığı yoktur..

hayır hristiyanlıkta isa tamamen tanrıdır.bu yüzden isaya dua edilebilir.meryeme katolikler ve ortodokslar çok dua eder ama tanrı olarak görmez.aracı gibi.açıklamaları şöyle.bir çocuk bişey istediğinde hemen gidip babasından istemez,önce annesine söyler,annesi gider babasına söyler.bunun gibi bişey

Link to post
Sitelerde Paylaş
Demek Kuran'da olayı aynı biz ateistler gibi değerlendiriyor,

Kitapta yazan hristiyanlığı değil, yaşanan dini ele almış,

Tıpkı bizim 1400 yıldır yaşanan İslam'ı ele aldığımız gibi,

Müslümanlara duyurulur, Kuran ateistlerle aynı fikirde..

Bunun yanında Muhammed'in mübağalacı, abartıcı özelliği de vardır.

Örneğin, Hristiyan ve Yahudileri Rahip ve hahamları ilah edinmekle suçlar, onlara taptıklarını söyler. Bunu Kur'an'da da yazar.

Hristiyanlar da, Yahudiler de bu suçlamaya itiraz ederler.

- Biz rahipleri ilah edinmedik!

- Biz hahamları ilah edinmedik! derler.

Muhammed'in yanıtı ilginçtir:

- Ama siz onların söylediğini yaptınız. Onlara uydunuz. Onların yolundan gittiniz.

O yüzden onlara tapıyor sayılırsınız.

Muhammed'in mantığıyla, nurcular Said Nursi'ye, Fetullah'a tapıyorlar demek ki.

Tarikat muritleri şeyhlerini, 19.lar Edip'i, AKP sempatizanları RTE'yi ilah edinmiş demek..

Ben küçük bir guruptan bahsetmiyorum, Hırıstiyanların tamamı İsa Tanrıdır demiyormu?İsa Tanrı dır dedikleri anda Meryem de otomatikman Tanrı nın annesi olmuyormu?Baba, hakiki Tanrı- oğul İsa ise Ruhulkudus kim?Meryem değilmi demek istiyorsunuz?Öyleyse kutsalruh kim?

Hristiyanlar'ın Meryem'e yaklaşımları neyse,

müslümanların Muhammed'e yaklaşımları da odur.

Hatta Muhammed için fazlası bile vardır. (Kainatın efendisi gibi)

Link to post
Sitelerde Paylaş

5:116 'da teslis eleştirilmiyor..Ve Teslis'in bir ayağı Meryem'dir demiyor..Pante'nin herzamanki gibi kendi hayal ürünü yazılarından biri..

Teslis 5:73'te eleştiriliyor..Ve Allah bu üçlüden biridir derlermiş ve hala da öyle derler..

Kuran'da Meryem'in Teslis'in bir parçası olduğuna dair bir veri yok.Meryem'e tapınıldığına dair bir veri var sadece..

Katolik kiliselerde Madonna denen resimler bulunur ve Meryem heykelleri önünde dualar edilir..

Kuran'ın yaptığı tesbit doğrudur..

1400 yıl önceki hristiyanlık amentüsünün tam olarak ne olduğunu bilmekte zor..

Hristiyanlık teslisi gitgide tevhide doğru tanımlanmaktadır..

tarihinde sokrates tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakalım Hristiyanlar nasıl bakıyor bu meseleye:

http://www.incilturk.com/kutuphane/yanlisa...r_inanirlar.htm

5:116 'da teslis eleştirilmiyor..Ve Teslis'in bir ayağı Meryem'dir demiyor..Pante'nin herzamanki gibi kendi hayal ürünü yazılarından biri..

Teslis 5:73'te eleştiriliyor..Ve Allah bu üçlüden biridir derlermiş ve hala da öyle derler..

Kuran'da Meryem'in Teslis'in bir parçası olduğuna dair bir veri yok.Meryem'e tapınıldığına dair bir veri var sadece..

Katolik kiliselerde Madonna denen resimler bulunur ve Meryem heykelleri önünde dualar edilir..

Kuran'ın yaptığı tesbit doğrudur..

1400 yıl önceki hristiyanlık amentüsünün tam olarak ne olduğunu bilmekte zor..

Hristiyanlık teslisi gitgide tevhide doğru tanımlanmaktadır..

Sokrates, önceki sayfada müslüman arkadaşlara sorduğum soruyu sana da sorayım.

Ruhülkudüs'ün ilah yapıldığına dair bir ayet getirebilir misin Kur'an'dan?

Ama Allah'ın var, İsa'nın var, Meryem'in var.

Sense kalkmış üçlemenin bahsedildiği ayette geçmiyor, başka ayette geçiyor diyorsun.

Birleştir 2 ayeti öyle oku bakalım ne anlıyorsun:

"Allah, üçün üçüncüsüdür" diyenler elbette kâfir olmuşlardır. Oysa tek ilâhtan başka ilâh yoktur. Allah, Ey Meryemoğlu İsa, “Beni ve annemi Allah’tan başka iki ilah olarak benimseyin.” diye insanlara sen mi söyledin?

dediği zaman, İsa şöyle cevap verir:

- Seni tenzih ederim, hakkım olmayan bir şeyi söylemek bana yakışmaz. Eğer deseydim, elbette sen bunu bilirdin. Sen, benim içimde olanı bilirsin, ben ise senin içinde olanı bilmem. Elbette sen, gaybları en iyi bilensin.

Yukarıdaki ayetleri okuyan biri senin gibi anlıyor ve Kur'an'ın yazdığı doğrudur diyorsa eğer, teslis'in ne olduğunu bilmiyordur.

Pante'nin hayal ürünü dediğin konu, daha ayet iner inmez Hristiyanların itirazına ve tepkisine neden olmuş, bugüne dek de ayetin çelişkisi sürmüştür. Çünkü İslamcılar "Meryem'i ilah olarak gören" bir Hristiyan cemaati bulamamışlardır örnekleyecek.

Meryem'e dua edilmesi şefaat içindir. Müslümanların da Muhammed'e dua etmeleri, hatta ölülerden, evliyalardan medet ummaları gibi.

Evrensel diye pazarlanan bir kitapta böyle hata olmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama illa da teslis'in geçtiği ayet içinde Allah'ı, Meryem'i ve İsa'yı birlikte görmek istiyorsan o da var.

Nisa/ 171. Ey kitab ehli! Dininizde taşkınlık etmeyin ve Allah hakkında ancak doğru olanı söyleyin! Meryem oğlu İsa Mesih, sadece Allah'ın elçisi, Meryem'e atmış olduğu kelimesi ve O'ndan bir ruhtur. Allah'a ve peygamberlerine inanın (Allah) üçtür demeyin. Kendi yararınız için buna son verin. Muhakkak ki Allah tek bir ilâhtır. O, çocuk sahibi olmaktan yüce (münezzeh)dir. Göklerdeki ve yerdekilerin hepsi O'nundur. Vekil olarak Allah yeter.

Tabi bu defa da "Ama bu ayette Meryem'in ilah edilişinden bahsetmiyor" diyebilirsin.

Burada bahsetmiyorsa, diğer ayette bahsediyor.

İçkiyi de kaç ayrı ayette ele alıyor. Sadece birini okursan doğruyu göremezsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ruhülkudüs'ün ilah yapıldığına dair bir ayet getirebilir misin Kur'an'dan?

Böyle bir ayet yok Sevgili Pante,

4:171 'i kendi düşüncene ispat diye sunman seni komik duruma düşürür beni değil...

4:171'den teslisin bir ayağı meryem'dir anlamı çıkmaz..

Meryem'e dua edilmesi şefaat içindir. Müslümanların da Muhammed'e dua etmeleri, hatta ölülerden, evliyalardan medet ummaları gibi.

Evet meryem'e dua ederler hatta katolik kiliselerine uğramanı tavsiye ederim Meryem heykellerini görmen için..Hatta daha bağnaz hristiyan kesimlerde kutsal bakire meryem çok önemlidir evlerinde de meryem heykelcikleri bulunur..

Teslis dışında Meryem'de hristiyanlar için çok ayrı bir şahsiyettir ve önünde tapınılır dua edilir kiliselerde..

Kuran'ın yaptığı tesbit heranlamda doğru...

tarihinde sokrates tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
.....Konsil ise taa 451'de Meryem'in Tanrı'nın anası inancını reddetmiş, sadece bir insan olarak kabul etmiştir.....

...daha ayet iner inmez Hristiyanların itirazına ve tepkisine neden olmuş, bugüne dek de ayetin çelişkisi sürmüştür.....

Amacım kişisel çelişkileri deklare etmek değil ama durumu anlayabilmek için bunu yapamak zorundayım..Demekki İsa döneminde Meryem insan olarak görülmüyormuş..Bu sizin tespitiniz Pante..İlgili ayette İsa ya soruyor zaten, yani 325 veya 451 den (konsilden) önce soruluyor.Konsilden sonra teslis inancı da kaldırılmıştır mı diyorsunuz yani?Ben yine anlayamadım kusura bakmayın..Ayrıca daha evvel söyledikleriminde makul bir şekilde açıklamasını göremedim..

Bu arada yahudiler zekeriyayı öldürmedilermi...Müşriklere Allah bir beşeri mi Peygamber göndermiş deyip Resul u kabul etmeyen Yahudilerin Musa ya ne şekilde inandıkları sorguladık sonra, bir peygamberi öldürüp-öldüremeyeceklerini hırıstiyanlara sormak lazım..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Amacım kişisel çelişkileri deklare etmek değil ama durumu anlayabilmek için bunu yapamak zorundayım..Demekki İsa döneminde Meryem insan olarak görülmüyormuş..Bu sizin tespitiniz Pante..İlgili ayette İsa ya soruyor zaten, yani 325 veya 451 den (konsilden) önce soruluyor.Konsilden sonra teslis inancı da kaldırılmıştır mı diyorsunuz yani?Ben yine anlayamadım kusura bakmayın..Ayrıca daha evvel söyledikleriminde makul bir şekilde açıklamasını göremedim..

"İsa döneminde Meryem insan olarak görülmüyormuş" diye birşey yok.

451'de yapılan Kadıköy Konsilinden önce Hristiyanların bir kısmı Meryem'i insan olan İsa'nın annesi, bir kısmı ise Tanrı olan İsa'nın annesi olarak görüyordu. Meryem'e tapınma diye birşey yoktu ama aşırı bir saygı vardı.

451'deki Konsil'de Meryem'in Tanrının annesi inancı kati olarak reddedildi. Bazı kiliseler, Ermeni Kilisesi, Mısır Kıpti Kilisesi, Süryani Kilisesi gibi birkaç tanesi eski inançlarında kaldılar. Ama dediğim gibi hiçbiri Meryem'i bir ilah olarak görmüyordu, görmüyor.

Tellibaba neyse Meryemana da odur neticede.

İsa'ya ise yaşadığı dönemde sorulmuyor. Kıyametten sonra sorulacağı ima ediliyor.

Muhammed sadece Teslis'i yanlış bilmiyor. Daha bir yığın yanlışları var.

Meryem'i Musa'nın kızkardeşi Meryem sanıyor mesela.

İbrahim'in babasının ismini Azer'le karıştırıyor.

İbrahim'in kurban etmek istediği oğlunu İsmail olarak yazıyor.

Kuran'ın yaptığı tesbit heranlamda doğru...

Elmalılı'nın tefsirinde dahi "o dönemde belki teslis inancı baba, ana, oğul olabilir, onun için ayette Meryem'in ilahlığından bahsetmiş olabilir" diyerek savunurken;

Senin Kur'anın tespiti her anlamda doğru demen çok düşündürücü. :rolleyes:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elmalılı'nında senin yaptığın gibi teslisle meryem'i bağdaştırması trajikomik gerçekten..

Hem Elmalılı bir Arap değil Türk(bunu neden vurguladığımı ileride açıklayacağım) oda o zamanki bilgisi dahilince kendince yorum yapmış.Ben Kuran'da teslis içinde meryem'de var anlamına denk gelen bir ayet görmedim..

Elmalılı'yı neden bir referans kabul edeyim ki?

tarihinde sokrates tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
e. Tanrı’yla yeniden barışmak için İsa Mesih’i Rabbimiz ve Kurtarıcımız olarak kabul etmeliyiz:

İsa Mesih ölümde kalmayarak dirildi; bugün de yaşamakta, kendisini kurtarıcı olarak kabul edenlerin günahını kaldırarak Tanrı’yla barıştırmakta, onlara sonsuz yaşam vermektedir.

“Ancak kendisini kabul edip adına iman edenlerin hepsine Tanrı’nın çocukları olma hakkını verdi.” Yu. 1:12

Rom.5:8-10 ayetlerinde insanın kurtuluşu şöyle açıklanır:

“Tanrı bize olan sevgisini şununla kanıtlıyor: biz daha günahkarken Mesih bizim için öldü. Böylece şimdi O’nun kanıyla aklandığımız göre, O’nun aracılığıyla Tanrı’nın gazabından kurtulacağımız çok daha kesindir. Çünkü eğer biz Tanrı’nın düşmanlarıyken Oğlunun ölümü sayesinde O’nunla barıştıksa, barışmış olarak Oğlunun yaşamıyla kurtulacağımız çok daha kesindir.”

http://www.bursakilisesi.com/?id=5

Hıristiyanların dediklerine ve kitaplarına bakalım.

Türkiye'de ki bazı misyonerlerin teslisi yok sayıyormuş gibi görünmelerine aldanmayın.:)

Onlar İsa'yı tanrının oğlu olarak kabul ediyorlar.

tarihinde cebbar2006 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım konuyu daha detaylandırmam gerekecek..İsa dönemini İsadan Muhammed e kadar olan dönem algılamanızı söylemem gerekirdi..Bu durumda İsa ya daha sonra sorulacağı ima edilen soruda aslında bu dönemi kapsar..

Şimdi size 325 İznik Konsülü yemininden bir parça aktarıyorum;

İnanıyoruz ki... Rab İsa Mesih, Tanrı'nın Oğlu'dur, Baba Tanrı'dan südur etmiştir, Baba Tanrı ile aynı özdendir. Tanrı'dan Tanrı'dır, Işık'tan Işık'tır. Tanrı'yla aynı özden olup Tanrı'dan südur etmiştir, yaratılmamıştır. Onun (Hz. İsa'nın) aracılığıyla göklerde ve yerde var olan herşey yaratılmıştır. O ki biz insanlar için ve kurtuluşumuz için aşağı inmiş ve beden bulmuş ve insana dönüşmüştür. Acı çekmiş, üçüncü günde dirilmiş ve göğe yükselmiştir. Ve ölüleri ve dirileri yargılamak için yeniden gelecektir. Ve inanıyoruz ki Kutsal Ruh (da Tanrı'dandır.)

Ve eğer kim "Tanrı'nın Oğlu'nun var olmadığı bir zaman vardı" diyecek olursa, ya da "südur etmeden önce yoktu" diyecek olursa, ya da "önceden var olmayan şeylerden yapıldı" diyecek olursa, ya da "Baba'dan farklı bir özdendir" diyecek olursa, ya da onun bir yaratılmış olduğunu ya da dönüşüme açık olduğunu diyecek olursa, Katolik Kilisesi tüm bu sözleri söyleyenleri lanetler..

Kaynak:The First Council of Nicaea , The Catholic Encyclopedia

Bu konsile göre İsa İlah kabul edilmiş, fakat buna rağmen 451 de İsa yı insan olarak kabul edenler olduğu gibi Tanrı olarak kabul edenler de var.Yani uzatmadan demek istediğim konsillerde İsa nın ve Meryem in ne olduğunun söylenmesi ve kabul edilmesi insanların inançlarını değiştirmiyor..Bunlar benim değil sizin tespitleriniz.Yani şunu mu demek istiyorsunuz; 451 Kadıköy konsilinden sonra, İsa tanrı değildir, insandır ve Meryem de onun annesidir..inancını çok az Hırıstiyan dışında herkes benimsedi..600 lü yıllara gelindiğinde ise bütün Hırıstiyanlar İsa tanrı değil bir insan ve Meryem de tanrı doğuran bir kadın değil, peygamber doğuran bir insan olduğuna inanıyorlardı..Bunun çok düşük neredeyse imkansız olduğunu sizin tespitlerinizle konsiller ve bugün kü durum söylüyor..

Belkide itirazı yapanlar İsa ve Meryem insan gözüyle inanan çok küçük bir gurup Hırıstiyandı..Zaten Kuran da bu şekilde Hırıstiyanların varlığını red etmez..Ancak o dönemdeki Hırıstiyan ların hepsinin birden İsa yı sadece peygamber, Meryem inde insan olarak kabul ettiğini söylemek sadece bir zandır..Konu hakkında açıkçası çok fazla yazı yazmayı istemediğimden katıldığım bir alıntıyla noktalamak istiyorum:

Bu aşamada vurgulanması gereken bir diğer önemli konu ise üçleme inancının insanlara sunuluş şeklidir. Hıristiyanlar arasında üçleme inancı genelde "anlaşılması zor, kavranması mümkün olmayan, ancak mutlaka kabul edilmesi gereken" bir inanç olarak görülür. Bunun nedeni üçlemeyi savunanların bir yandan da tevhid inancını kabul ettiklerini söylemeleridir. Oysa üçleme inancı ile tevhid inancının birlikte var olamayacakları açıktır. İnsanlarda oluşan soru işaretleri hiçbir zaman makul ve anlaşılır bir şekilde cevaplanamamıştır. Bunu yapabilmeleri de mümkün değildir. Bu nedenle de üçlemenin bir iman konusu olduğunu, üzerinde düşünmek ya da anlamak gerekmediğini, sadece olduğu gibi inanılması gereken bir inanış olduğunu savunmaktadırlar. Bu durum yüzyıllardır üçleme inanışının yanlışlığı ve çelişkileri üzerinde konuşulmasını engellemektedir. Özetlemek gerekirse üçleme inancı; üzerinde konuşmanın ve tartışmanın yasaklandığı bir inanıştır.
tarihinde Matrix tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hristiyanlık pagan kökenli bir dindir.

O nedenle de çok tanrıcılıkla tek tanrıcılık arasında çelişkiler içeren inançlar taşır.

İsa, Hristiyanların neredeyse tamamı tarafından yaşadığı dönemde Tanrının oğlu, yani Tanrının dünyadaki insan bedenli hali olarak görülür.

Göğe yükselince ne olmuştur? Tanrı olmuştur, Tanrıyla birleşmiştir.

Ruhülkudüs de Tanrıdan bir ruhtur, Tanrının bir parçasıdır.

Bu üçleme ile tek Tanrı savunulur ama ne hikmetse resimlemelerde Yaşlı insan görünümlü Tanrının sağında İsa ve solunda ise bir kuş görünümlü Ruhülkudüs vardır.

Sonuç olarak İsa Tanrının oğlu ve de aynı zamanda Tanrıdır Hristiyanların gözünde.

Meryem ise, Tanrının oğluna anne olarak seçilmiş bir insandır sadece.

Kutsallığı yalnızca bu seçilmişliğinde ve günahsız olarak görülmesindedir.

Yani Meryem'in Tanrı katında bir yeri yoktur.

Kilise inancı böyledir ama insanlar bu kutsallığı abartır ve ona da tapınma düzeyinde yaklaşırlar. Bu bir istisnai durumdur.

Ali'yi tanrılaştıranlar, Muhammed'i Allah'ın ilk nuru ve kainatın efendisi olarak görenler gibi.

Teslis inancı belirttiğiniz gibi insanların kavraması zor ve çelişkili bir inançtır.

Sonuçta bir insanı, İsa'yı almış ve Tanrı yapmıştır.

İsa çarmıha gerildiğinde ve yavaş yavaş ölmeye bırakıldığında, çektiği acıdan kurtulmak isteyen İsa Tanrıya şöyle sitem ederek seslenmişti;

"Elî, Elî, lema şevaktani?" yani;

«Tanrım, Tanrım, Neden terkettin beni?»

İsa, tanrıdan bir an önce canını almasını istemişti..

Daha sonra havarilerin işleri sırasında, Kudüs'te havarilerin talebelerinden ve yardımcılarından İstefan tutuklanır. Hakkında Tanrıya ve Musa'ya dil uzattığı iddiasıyla idam kararı alınır ve taşlanarak öldürülür.

Ölmeden önce İstefan'ın yakarması ise şöyledir;

stefan taş yağmuru altında, «Rab İsa, ruhumu al!» diye yakarıyordu.

Sonra diz çökerek yüksek sesle şöyle dedi: «Ya Rab, bu günahı onlara yükleme!» Elçilerin İşleri/ 7/59-60

İsa ile İstefan arası gelişmeler Tek tanrıdan çok tanrıya geçiş aşamasıdır.

İsa Tanrısından canını almasını isterken, İstefan İsa'dan canını almasını istemiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:)

Bütün tartışma aslında, 1400 sene evvel Mekke de İsa nın Tanrı olduğuna inananların (dolayısı ile Meryem in) inanmayanların sayısından daha az olduğunu, aslında İsa ve Meryem in o dönemde İlah olarak benimsenmediği varsayımından yola çıkılarak Kuran a çelişki atfetme çabasıdır.Bugün veya o gün biz Meryem i İlah edinmiyoruz, tapmıyoruz diyen Hırıstiyanların İsa yı Rab edinmeleri asıl çelişkidir ve içinden çıkılamaz.Bakın forumlarında nasıl tartışıyorlar..Meryem tanrı değildir diyen taraf kesinlikle İsa da sadece bir insan ve peygamberdir diyemiyor..Dediği sadece Meryem tanrı doğuran bir insandır..Tanrı doğurmuştur ama hiçbir kutsallığı yoktur.. :)

http://www.hristiyanforum.com/forum/showth...2272&page=6

Öte yandan, Ali yi İlah edinenler ile Meryem i İlah edinenleri sayısı bir değildir..Zira tektük hırıstiyan hariç, hiçbir Hırıstiyan İsa tanrı değildir demez..Ancak Resulullah hakkındaki fikirlerinize galiba katılmak zorundayım..Kainatın efendisi sıfatındaki "efendi" kelimesinin bilinçli olarak kullanılıdığını düşünüyorum..Kesin olmamakla beraber efendi nin arapçadaki karşılığı Rab diye biliyorum.Yani gizli şirkin milyonlarca müridi var..Rivayet dininin bilinçsiz müritleri..Ahmed den mim perdesini kaldırıp, O nu Ahad yapanlarda aynı müridlerin şeyhleridir..Evet katolik müslümanların sayıları oldukça fazladır..Size katılıyorum...

tarihinde Matrix tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

teslisde meryem yoktur.

eğer böyle inanan bir grup olmuşsa bile

istisna olduğu için

önem teşkil etmezler.

eğer ikonalara saygı gösterip,

tanzimde bulunmaksa tapmak

bununla birlikte hristiyanlar sadece meryeme değil

bir kısım azizlerine de taparlar.

bunların ikonaları önünde bizce

tuhaf hareketler yaparlar.

bu bilhassa ortodokslarda yaygındır. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...