Jump to content
Discover

Oruç neden var?

Recommended Posts

Oruçla ilgili ayetler neden var amaç neydi?

Ramazan ayının çok sıcak aylara geleceği biliniyor muydu?

İlk oruç farz kılındığında

Bakara Sûresinin 183
Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakınmanız için oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, size de farz kılındı.

Daha öncede oruç farz kılınmış bunu biliyoruz.

Bakara suresi inişi Medine döneminde

623 ramazan1 9 mart

624 ramazan1 26 şubat

625 ramazan1 15 şubat

626 ramazan1 4şubat

627

628

629

630

631 ramazan1 12aralık

Muhtemelen 630-632 yıllarındaki ayet. Yani aralık ayı.

demekki o dönemde ramazan kış aylarına tekabul etmekteydi. En soğuk ve en kısa gün. Yine de arabistanda sıcaklık vardır.

Ama amaç neydi orucla.

Yorumlarınızı bekliyorum...

tarihinde Discover tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5kutuplar-2.jpg

2/BAKARA-187: (Diyanet İşleri) Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helâl kılındı. Onlar, size örtüdürler, siz de onlara örtüsünüz. Allah, (Ramazan gecelerinde hanımlarınıza yaklaşarak) kendinize zulmetmekte olduğunuzu bildi de tövbenizi kabul edip sizi affetti. Artık eşlerinize yaklaşın ve Allah’ın sizin için yazıp takdir etmiş olduğu şeyi arayın. Şafağın aydınlığı gecenin karanlığından ayırt edilinceye (tan yeri ağarıncaya) kadar yiyin, için. Sonra da akşama kadar orucu tam tutun. Bununla birlikte siz mescitlerde itikâfta iken eşlerinize yaklaşmayın. Bunlar, Allah’ın koyduğu sınırlardır. Bu sınırlara yaklaşmayın. Allah, kendine karşı gelmekten sakınsınlar diye, âyetlerini insanlara böylece açıklar.

Yani tan ağırınca oruç başlıyormuş güneş batıncaya kadar akşama kadar sürüyormuş.

Bunu akıl edemeyenin orucu hangi kafayla neden istediğini anlamaya çalışmak gereksiz bence. Koskoca yaratıcı yarattığı dünyanın şeklini ve buna bağlı olarak gece ve gündüz uzunluğunun değişken olacağını bilemeyecek kadar salak olamaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Temelde kendine eziyet ile tanrıya yaltaklanma düşüncesi var sanıyorum. Bunun farklı şekillerde ortaya çıktığı durumlara örnek olarak sünnet, namaz, bazı tarikatlardaki vücuda şiş sokma, kesme, yaralama ritüelleri verilebilir. Başka dinlerde de benzer davranışlar mevcuttur.

Yukardaki ayette, allaha karşı gelmekten sakınmanız için deniyor. Oruç vakti, hele ki güneşin altında yaşayan insanlar için yatış zamanıdır, diğer yandan da bir anlamsız yük olarak insanları itaate zorlar. İlginçtir, insan normal işler ile değil, akla zarar işler ile itaate alışır, askerlik yapanlar bunu anlayacaktır. Orucun bu tür bir amacı da olabilir. Çünkü oruç, ibadetten daha çok bir cezalandırma ve eziyet aracıdır. Adam öldürdün, oruç tut; günah işledin, ourç tut vb.

Dinler onbinlerce yılın saçmalıklarının birikerek oluşturduğu mekanizmalar olduğu, her olası durum ve etki, davranış ya da inanışın şekillenmesini sağladığı için, son durumuna bakarak, bu şu yüzden olmuştur, bu şuradan gelir demek mümkün değil.

Diğer yandan, bazı sebepleri de bilebilmek mümkün. Örneğin sizden öncekilere sözcükleri anahtar görevi görüyor. Muhammed figürü, olm ben sizin de peygamberinizim, bak allah bana sizin kitaplarınızdan bildiriyor , yoksa ben okuma bilmem ki, diyerek kendini yahudi ve hıristiyanlara pazarlamaya çalışırken, bu tür sözcükleri çok kullanmış. Yani asılnda, yahudilik ve hıristiyanlıkta olan bir ritüeli devam ettirmekten başka bir şey de olmayabilir. Hıristiyanların 49 günlük et orucu var, yahudilerin yine 25 saatlik bir oruçları var. Kureyş kabilesine özgü olarak recep ayında tutulan bir oruçları olduğu biliniyor. Bunların karışımı bir şeyler de olabilir.

Muhammed yahudilere kıl gittiği zaman, onlara muhalefet olsun diye onların tam tersi olarak bıyıkları kesmeyi, sakalları sermeyi emretmiş müslümanlara. Bu kafada olan bir adam, elbette orucu da bunlardan alıp, sonra yine bir şeylere muhalefet olsun diye kırpıp biçmiş, ekleyip çıkartmış da olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oruçun varlık sebebi bireyin kendisine ve başkasına işkence yapmaktır. Din bu dünyada insanların zevk almaması için elinden geleni yapar. Oruç, kadın ve erkek sünnetleri, hayvan ve insan kurban etmek, aşure günlerinde kendisini ve başklarını bıçaklamak, namaz, örtünme gibi sapık ritüel ve geleneklerin amacı bireye bu dünya için mutsuz yapma ve insanları olmayan cennete yönlendirme amacı güder.

İnsanlar ne kadar mutsuz olursa olmayan sapkın cennete daha çok yönlenecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oruç tutmanin mideye ve özelliklede böbreklere zarari cok büyük. Bir ay sürmeside ayri iskence zaten. Yalan yok, ben ramazan aylarini severdim aileyle hep birlikte toplanip iftari bekleme heyrcani baska olurdu ama neden bir hafta değilde bir ay? Fakirin halinden anlamaya bir gün bile yeter gerisi saçmalik, işkence. Tutmayana saygida gostermez bu mùslümanlar. Babamin, babaannemden gizli sakli yemek yediğini izlerdim ben. Yazik çok yazik. Kurmaca bir hikayenin biraktigi işkence asirlar sonra bile devam ediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Süryani ortodokslarda oruç;

-Sıhhatin anasıdır..

-Namazla birlikte iki kanat oluşturur ve müminler bu kanatlarla göğe(melekut)uçarlar..

-Oruç tutulurken,gözler günahtan korunur..Yalan söylenmez..Eller ve ayaklar ile günaha koşulmaz..Merhametli olunur..

-Görünsün diye riyakarlıkla oruç tutulmaz..

-Oruç,güneşin doğuşu ile başlar,akşam namazı için çanın çalınması ile son bulur..

-Yılda,beş farklı oruç tutulur..

Tesadüf değil mi bunlar?

Tesadüf/şans gibi kelimeler kullanarak,ateistlere pislik atan namussuzlar,ne bunlar?

Sizi gidi hırsız arapların yalakaları/takipçileri sizi.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Süryani ortodokslarda oruç;

-Sıhhatin anasıdır..

-Namazla birlikte iki kanat oluşturur ve müminler bu kanatlarla göğe(melekut)uçarlar..

-Oruç tutulurken,gözler günahtan korunur..Yalan söylenmez..Eller ve ayaklar ile günaha koşulmaz..Merhametli olunur..

-Görünsün diye riyakarlıkla oruç tutulmaz..

-Oruç,güneşin doğuşu ile başlar,akşam namazı için çanın çalınması ile son bulur..

-Yılda,beş farklı oruç tutulur..

Tesadüf değil mi bunlar?

Normaldir, hepsi aynı kaynaktan geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oruçla ilgili ayetler neden var amaç neydi?

Ramazan ayının çok sıcak aylara geleceği biliniyor muydu?

İlk oruç farz kılındığında

Bakara Sûresinin 183

Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakınmanız için oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, size de farz kılındı.

Daha öncede oruç farz kılınmış bunu biliyoruz.

Bakara suresi inişi Medine döneminde

623 ramazan1 9 mart

624 ramazan1 26 şubat

625 ramazan1 15 şubat

626 ramazan1 4şubat

627

628

629

630

631 ramazan1 12aralık

Muhtemelen 630-632 yıllarındaki ayet. Yani aralık ayı.

demekki o dönemde ramazan kış aylarına tekabul etmekteydi. En soğuk ve en kısa gün. Yine de arabistanda sıcaklık vardır.

Ama amaç neydi orucla.

Yorumlarınızı bekliyorum...

Nefs disiplini, sabır, yokluğu anlamak, nimetlerin kıymetini bilmek...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5kutuplar-2.jpg

Yani tan ağırınca oruç başlıyormuş güneş batıncaya kadar akşama kadar sürüyormuş.

N'apsın, 22 yılda Araplara zor anlatırken birden rotayı kutuplara mı çevirsin? Noter tebligatı mı bu?

21. yüzyılda Ankara Ayrancı Camiinde at üzerinde nasıl namaz kılındığını anlatmak gibi, kutuplarda imsakiye nasıl olur onu mu anlatsın Mekke'de Ebu Cehil'e?

Kuran ve hadiste işaret edilmeyen, boş bırakılan tek konu bu değildir. Bunun gibi yüzlerce, binlercedir. Fıkıh denen şey de buradan sonra söz konusu olmuştur.

Müslümanlar, Kuran ve hadiste hüküm bulunmayan konuları fıkıh usulünce geliştirirler. Bir konu hakkında hüküm bulunmaması, öyle bir konunun olmadığı anlamına gelmez.

Hüküm geliştirme denen şey de Kuran ve hadisle başlayıp bitmez. Tam tersine ondan sonra başlar. İslam fıkhının bir hukuk disiplini şeklinde gelişmesi de bundan sonradır.

Mesela Kuran ve hadiste Hıristiyanlar ve Yahudiler için zikredilen "zimmet" statüsü, İslam fetihleri genişledikçe karşılaşılan diğer dinler için de genişletilmiştir: Budistler, Mecusiler gibi. Ama daha fetihler başlamadan o bölgede bu dinden insanların yaşadığı biliniyordu. Bu konudaki içtihat sonradan oluşturulmuştur.

Bunun gibi bir şey.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

21. yüzyılda Ankara Ayrancı Camiinde at üzerinde nasıl namaz kılındığını anlatmak gibi, kutuplarda imsakiye nasıl olur onu mu anlatsın Mekke'de Ebu Cehil'e?

Kuran'da, heeeeeer şey var! :lol:

Kuran ve hadiste işaret edilmeyen, boş bırakılan tek konu bu değildir. Bunun gibi yüzlerce, binlercedir. Fıkıh denen şey de buradan sonra söz konusu olmuştur.

Kuran'da, heeeeeer şey var! :lol:

Vs...! Vs...!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

N'apsın, 22 yılda Araplara zor anlatırken birden rotayı kutuplara mı çevirsin? Noter tebligatı mı bu?

21. yüzyılda Ankara Ayrancı Camiinde at üzerinde nasıl namaz kılındığını anlatmak gibi, kutuplarda imsakiye nasıl olur onu mu anlatsın Mekke'de Ebu Cehil'e?

Kuran ve hadiste işaret edilmeyen, boş bırakılan tek konu bu değildir. Bunun gibi yüzlerce, binlercedir. Fıkıh denen şey de buradan sonra söz konusu olmuştur.

Müslümanlar, Kuran ve hadiste hüküm bulunmayan konuları fıkıh usulünce geliştirirler. Bir konu hakkında hüküm bulunmaması, öyle bir konunun olmadığı anlamına gelmez.

Hüküm geliştirme denen şey de Kuran ve hadisle başlayıp bitmez. Tam tersine ondan sonra başlar. İslam fıkhının bir hukuk disiplini şeklinde gelişmesi de bundan sonradır.

Mesela Kuran ve hadiste Hıristiyanlar ve Yahudiler için zikredilen "zimmet" statüsü, İslam fetihleri genişledikçe karşılaşılan diğer dinler için de genişletilmiştir: Budistler, Mecusiler gibi. Ama daha fetihler başlamadan o bölgede bu dinden insanların yaşadığı biliniyordu. Bu konudaki içtihat sonradan oluşturulmuştur.

Bunun gibi bir şey.

Yani islam alimi olmadan insan islamı yaşayamayacak demekki.Kuran apaçık indirildi ayetini çürütmeniz bi yana söylediğin fıkıh Kuran ayetlerine ters olacsk ister istemez.Çünkü Kuranda açıklanmayan şeyi Kurana ters açıklıyorsunuz.Kutuplarda oruç meselesini Kuran a ters düşmeden nasıl çözeceksiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5kutuplar-2.jpg

Yani tan ağırınca oruç başlıyormuş güneş batıncaya kadar akşama kadar sürüyormuş.

Bunu akıl edemeyenin orucu hangi kafayla neden istediğini anlamaya çalışmak gereksiz bence. Koskoca yaratıcı yarattığı dünyanın şeklini ve buna bağlı olarak gece ve gündüz uzunluğunun değişken olacağını bilemeyecek kadar salak olamaz.

Allah o kadar nazik ki peygamber göndermediğim yere azap etmiycem diyor..

Kutupta peygamberin işi ne hahah :D insanların işi ne hahah...dünyanın en güzel yerleri ve yaşanacak yerleri sıcak muhitlerdir, nehirlerdir oranın denizleridir.. insanlar kutuplar da toplanmaz, kamon sorusu olan

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah o kadar nazik ki peygamber göndermediğim yere azap etmiycem diyor..

Kutupta peygamberin işi ne hahah :D insanların işi ne hahah...dünyanın en güzel yerleri ve yaşanacak yerleri sıcak muhitlerdir, nehirlerdir oranın denizleridir.. insanlar kutuplar da toplanmaz, kamon sorusu olan

oh beleş peygamber yok bedava cennet git tecavüz et cennet git adam öldür cennet neden bilmiyordu, biz biliyorduk suçumuz ne her yere göndermemesi adaletsizlik. Halbuki sonsuz adalet ????? :huh:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani islam alimi olmadan insan islamı yaşayamayacak demekki.Kuran apaçık indirildi ayetini çürütmeniz bi yana söylediğin fıkıh Kuran ayetlerine ters olacsk ister istemez.Çünkü Kuranda açıklanmayan şeyi Kurana ters açıklıyorsunuz.Kutuplarda oruç meselesini Kuran a ters düşmeden nasıl çözeceksiniz.

Bir yerde öyledir. Bunun Kuran'ın açıklığıyla ilgisi yok.

Alimler, scholarlar, ilmihaller olmazsa din soyutluktan çıkamaz. Abdesti bozan şeyler Kuran'da yazmaz, sefer halinde namazın cem edilmesi de.

Fıkıh kaçınılmazdır: karşılaşılan her yeni durum, ortaya çıkan her yeni şey, dinen tasnif edilmeyi gerektirir. İslam, sürekli yeni soru ürettirir. Her dinamik sistemin önünde bulunması gereken bir zorunluluktur bu. Ne kadar çok sorularınız varsa o kadar önünüz açıktır. Sorularınız bittiği zaman sizin de varlık sebebiniz ortadan kalkar.

Fıkıh Kuran ayetleriyle ters olamaz, hadislerle de ters olamaz. Bunlara aykırı bir fıkıh yoktur, bunlar fıkhın temel kaynaklarıdır. (Takip eden kaynaklar: icma, kıyas, akıl yürütme, örf, maslahat....)

Bir şeyin Kuran'da açıklanmaması, sonra yapılacak bir açıklamanın Kuran'a ters olmasını gerektirmez.

Genele hitap kapsamında bir beldenin insanlarına şafaktan gün batımına kadar oruç tutun demek, her beldede şafak veya gün batımı olmasını gerektirmez. Böyle bir hitap mantığı yok ve bu durum sadece oruç ayetleriyle sınırlı da değil, örnekler verdim.

Tekrar tekrar başa dönüp bin yıllık şeyleri açıklattırıyorsunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah o kadar nazik ki peygamber göndermediğim yere azap etmiycem diyor..

Kutupta peygamberin işi ne hahah :D insanların işi ne hahah...dünyanın en güzel yerleri ve yaşanacak yerleri sıcak muhitlerdir, nehirlerdir oranın denizleridir.. insanlar kutuplar da toplanmaz, kamon sorusu olan

Deli dindar hadisleri reddettikten sonra, şimdi de eskimoları, izlandalıları, finlandiyalıları, sibiryalıları vs reddediyor :D

Tabii, onlar insan değil, penguen, soğukta başka ne yaşar ki zaten?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir yerde öyledir. Bunun Kuran'ın açıklığıyla ilgisi yok.

Alimler, scholarlar, ilmihaller olmazsa din soyutluktan çıkamaz. Abdesti bozan şeyler Kuran'da yazmaz, sefer halinde namazın cem edilmesi de.

Fıkıh kaçınılmazdır: karşılaşılan her yeni durum, ortaya çıkan her yeni şey, dinen tasnif edilmeyi gerektirir. İslam, sürekli yeni soru ürettirir. Her dinamik sistemin önünde bulunması gereken bir zorunluluktur bu. Ne kadar çok sorularınız varsa o kadar önünüz açıktır. Sorularınız bittiği zaman sizin de varlık sebebiniz ortadan kalkar.

Fıkıh Kuran ayetleriyle ters olamaz, hadislerle de ters olamaz. Bunlara aykırı bir fıkıh yoktur, bunlar fıkhın temel kaynaklarıdır. (Takip eden kaynaklar: icma, kıyas, akıl yürütme, örf, maslahat....)

Bir şeyin Kuran'da açıklanmaması, sonra yapılacak bir açıklamanın Kuran'a ters olmasını gerektirmez.

Genele hitap kapsamında bir beldenin insanlarına şafaktan gün batımına kadar oruç tutun demek, her beldede şafak veya gün batımı olmasını gerektirmez. Böyle bir hitap mantığı yok ve bu durum sadece oruç ayetleriyle sınırlı da değil, örnekler verdim.

Tekrar tekrar başa dönüp bin yıllık şeyleri açıklattırıyorsunuz.

Peki diğer beldelerde ne olmasını gerektirir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oruç doğal bir insanlık mefhumudur.Yememe ve içme değildir.Ama İsmaili yahudiler bunu ritüellerle Antipatik hale getirmişler Müslümanlarda bu antipatiyi devam ettirmişlerdir.Oruç İnsanın herhangi bir bela karşısında ruhen cayır cayır yandığını beyninde hissettiği andır. Sayılı günlerdir. Erkek yada kadın Beyin aybaşısına uğradığımız anlardır.İşte bu anlarda tekrar toparlanabilmek için yaptığımız her şey bizim orucumuzdur. Gıdadan kasıtsa ruhi gıdadır. Ruhi gıdalar ise ruhumuzu besleyen sıkıntılar ve dertlerdir.E zaten en büyük zokayı Şabanlığımızın sonucu yemişsek diğerlerine gerek kalmaz!:))Bu hallerimizde mecbur kalmadıkça yeni dertler edinip onlara karşı Düşünce ve fikir üretmemeliyiz.Çünkü sağlam bir kafanın mahsülü olamazlar.Onun içinde Geceleri yeyip cima yapın denmiştir.Kuran aslında sofilerin yazdığı bir yaşam bilmece kitabıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...