Discover 0 Oluşturuldu: Haziran 20, 2015 Raporla Share Oluşturuldu: Haziran 20, 2015 (düzenlendi) Oruçla ilgili ayetler neden var amaç neydi? Ramazan ayının çok sıcak aylara geleceği biliniyor muydu? İlk oruç farz kılındığında Bakara Sûresinin 183 Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakınmanız için oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, size de farz kılındı. Daha öncede oruç farz kılınmış bunu biliyoruz. Bakara suresi inişi Medine döneminde 623 ramazan1 9 mart 624 ramazan1 26 şubat 625 ramazan1 15 şubat 626 ramazan1 4şubat 627 628 629 630 631 ramazan1 12aralık Muhtemelen 630-632 yıllarındaki ayet. Yani aralık ayı. demekki o dönemde ramazan kış aylarına tekabul etmekteydi. En soğuk ve en kısa gün. Yine de arabistanda sıcaklık vardır. Ama amaç neydi orucla. Yorumlarınızı bekliyorum... Haziran 20, 2015 tarihinde Discover tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hizip 0 Haziran 20, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 20, 2015 gönderildi 2/BAKARA-187: (Diyanet İşleri) Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helâl kılındı. Onlar, size örtüdürler, siz de onlara örtüsünüz. Allah, (Ramazan gecelerinde hanımlarınıza yaklaşarak) kendinize zulmetmekte olduğunuzu bildi de tövbenizi kabul edip sizi affetti. Artık eşlerinize yaklaşın ve Allah’ın sizin için yazıp takdir etmiş olduğu şeyi arayın. Şafağın aydınlığı gecenin karanlığından ayırt edilinceye (tan yeri ağarıncaya) kadar yiyin, için. Sonra da akşama kadar orucu tam tutun. Bununla birlikte siz mescitlerde itikâfta iken eşlerinize yaklaşmayın. Bunlar, Allah’ın koyduğu sınırlardır. Bu sınırlara yaklaşmayın. Allah, kendine karşı gelmekten sakınsınlar diye, âyetlerini insanlara böylece açıklar. Yani tan ağırınca oruç başlıyormuş güneş batıncaya kadar akşama kadar sürüyormuş. Bunu akıl edemeyenin orucu hangi kafayla neden istediğini anlamaya çalışmak gereksiz bence. Koskoca yaratıcı yarattığı dünyanın şeklini ve buna bağlı olarak gece ve gündüz uzunluğunun değişken olacağını bilemeyecek kadar salak olamaz. Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Haziran 21, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2015 gönderildi Temelde kendine eziyet ile tanrıya yaltaklanma düşüncesi var sanıyorum. Bunun farklı şekillerde ortaya çıktığı durumlara örnek olarak sünnet, namaz, bazı tarikatlardaki vücuda şiş sokma, kesme, yaralama ritüelleri verilebilir. Başka dinlerde de benzer davranışlar mevcuttur. Yukardaki ayette, allaha karşı gelmekten sakınmanız için deniyor. Oruç vakti, hele ki güneşin altında yaşayan insanlar için yatış zamanıdır, diğer yandan da bir anlamsız yük olarak insanları itaate zorlar. İlginçtir, insan normal işler ile değil, akla zarar işler ile itaate alışır, askerlik yapanlar bunu anlayacaktır. Orucun bu tür bir amacı da olabilir. Çünkü oruç, ibadetten daha çok bir cezalandırma ve eziyet aracıdır. Adam öldürdün, oruç tut; günah işledin, ourç tut vb. Dinler onbinlerce yılın saçmalıklarının birikerek oluşturduğu mekanizmalar olduğu, her olası durum ve etki, davranış ya da inanışın şekillenmesini sağladığı için, son durumuna bakarak, bu şu yüzden olmuştur, bu şuradan gelir demek mümkün değil. Diğer yandan, bazı sebepleri de bilebilmek mümkün. Örneğin sizden öncekilere sözcükleri anahtar görevi görüyor. Muhammed figürü, olm ben sizin de peygamberinizim, bak allah bana sizin kitaplarınızdan bildiriyor , yoksa ben okuma bilmem ki, diyerek kendini yahudi ve hıristiyanlara pazarlamaya çalışırken, bu tür sözcükleri çok kullanmış. Yani asılnda, yahudilik ve hıristiyanlıkta olan bir ritüeli devam ettirmekten başka bir şey de olmayabilir. Hıristiyanların 49 günlük et orucu var, yahudilerin yine 25 saatlik bir oruçları var. Kureyş kabilesine özgü olarak recep ayında tutulan bir oruçları olduğu biliniyor. Bunların karışımı bir şeyler de olabilir. Muhammed yahudilere kıl gittiği zaman, onlara muhalefet olsun diye onların tam tersi olarak bıyıkları kesmeyi, sakalları sermeyi emretmiş müslümanlara. Bu kafada olan bir adam, elbette orucu da bunlardan alıp, sonra yine bir şeylere muhalefet olsun diye kırpıp biçmiş, ekleyip çıkartmış da olabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
zeus- 0 Haziran 21, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2015 gönderildi Oruçun varlık sebebi bireyin kendisine ve başkasına işkence yapmaktır. Din bu dünyada insanların zevk almaması için elinden geleni yapar. Oruç, kadın ve erkek sünnetleri, hayvan ve insan kurban etmek, aşure günlerinde kendisini ve başklarını bıçaklamak, namaz, örtünme gibi sapık ritüel ve geleneklerin amacı bireye bu dünya için mutsuz yapma ve insanları olmayan cennete yönlendirme amacı güder. İnsanlar ne kadar mutsuz olursa olmayan sapkın cennete daha çok yönlenecektir. Link to post Sitelerde Paylaş
NotImportant 0 Haziran 21, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2015 gönderildi Oruç bir saçmalıktır. Ne coğrafik olarak nede mantıksal olarak -mantıklı- hiç bir anlamı yoktur. Link to post Sitelerde Paylaş
Genç_deist 0 Haziran 21, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2015 gönderildi Oruç tutmanin mideye ve özelliklede böbreklere zarari cok büyük. Bir ay sürmeside ayri iskence zaten. Yalan yok, ben ramazan aylarini severdim aileyle hep birlikte toplanip iftari bekleme heyrcani baska olurdu ama neden bir hafta değilde bir ay? Fakirin halinden anlamaya bir gün bile yeter gerisi saçmalik, işkence. Tutmayana saygida gostermez bu mùslümanlar. Babamin, babaannemden gizli sakli yemek yediğini izlerdim ben. Yazik çok yazik. Kurmaca bir hikayenin biraktigi işkence asirlar sonra bile devam ediyor. Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Haziran 21, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2015 gönderildi Süryani ortodokslarda oruç; -Sıhhatin anasıdır.. -Namazla birlikte iki kanat oluşturur ve müminler bu kanatlarla göğe(melekut)uçarlar.. -Oruç tutulurken,gözler günahtan korunur..Yalan söylenmez..Eller ve ayaklar ile günaha koşulmaz..Merhametli olunur.. -Görünsün diye riyakarlıkla oruç tutulmaz.. -Oruç,güneşin doğuşu ile başlar,akşam namazı için çanın çalınması ile son bulur.. -Yılda,beş farklı oruç tutulur.. Tesadüf değil mi bunlar? Tesadüf/şans gibi kelimeler kullanarak,ateistlere pislik atan namussuzlar,ne bunlar? Sizi gidi hırsız arapların yalakaları/takipçileri sizi.. Link to post Sitelerde Paylaş
momentum 0 Haziran 21, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2015 gönderildi Süryani ortodokslarda oruç; -Sıhhatin anasıdır.. -Namazla birlikte iki kanat oluşturur ve müminler bu kanatlarla göğe(melekut)uçarlar.. -Oruç tutulurken,gözler günahtan korunur..Yalan söylenmez..Eller ve ayaklar ile günaha koşulmaz..Merhametli olunur.. -Görünsün diye riyakarlıkla oruç tutulmaz.. -Oruç,güneşin doğuşu ile başlar,akşam namazı için çanın çalınması ile son bulur.. -Yılda,beş farklı oruç tutulur.. Tesadüf değil mi bunlar? Normaldir, hepsi aynı kaynaktan geliyor. Link to post Sitelerde Paylaş
momentum 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi Oruçla ilgili ayetler neden var amaç neydi? Ramazan ayının çok sıcak aylara geleceği biliniyor muydu? İlk oruç farz kılındığında Bakara Sûresinin 183 Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakınmanız için oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, size de farz kılındı. Daha öncede oruç farz kılınmış bunu biliyoruz. Bakara suresi inişi Medine döneminde 623 ramazan1 9 mart 624 ramazan1 26 şubat 625 ramazan1 15 şubat 626 ramazan1 4şubat 627 628 629 630 631 ramazan1 12aralık Muhtemelen 630-632 yıllarındaki ayet. Yani aralık ayı. demekki o dönemde ramazan kış aylarına tekabul etmekteydi. En soğuk ve en kısa gün. Yine de arabistanda sıcaklık vardır. Ama amaç neydi orucla. Yorumlarınızı bekliyorum... Nefs disiplini, sabır, yokluğu anlamak, nimetlerin kıymetini bilmek... Link to post Sitelerde Paylaş
momentum 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi Yani tan ağırınca oruç başlıyormuş güneş batıncaya kadar akşama kadar sürüyormuş. N'apsın, 22 yılda Araplara zor anlatırken birden rotayı kutuplara mı çevirsin? Noter tebligatı mı bu? 21. yüzyılda Ankara Ayrancı Camiinde at üzerinde nasıl namaz kılındığını anlatmak gibi, kutuplarda imsakiye nasıl olur onu mu anlatsın Mekke'de Ebu Cehil'e? Kuran ve hadiste işaret edilmeyen, boş bırakılan tek konu bu değildir. Bunun gibi yüzlerce, binlercedir. Fıkıh denen şey de buradan sonra söz konusu olmuştur. Müslümanlar, Kuran ve hadiste hüküm bulunmayan konuları fıkıh usulünce geliştirirler. Bir konu hakkında hüküm bulunmaması, öyle bir konunun olmadığı anlamına gelmez. Hüküm geliştirme denen şey de Kuran ve hadisle başlayıp bitmez. Tam tersine ondan sonra başlar. İslam fıkhının bir hukuk disiplini şeklinde gelişmesi de bundan sonradır. Mesela Kuran ve hadiste Hıristiyanlar ve Yahudiler için zikredilen "zimmet" statüsü, İslam fetihleri genişledikçe karşılaşılan diğer dinler için de genişletilmiştir: Budistler, Mecusiler gibi. Ama daha fetihler başlamadan o bölgede bu dinden insanların yaşadığı biliniyordu. Bu konudaki içtihat sonradan oluşturulmuştur. Bunun gibi bir şey. Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi Normaldir, hepsi aynı kaynaktan geliyor. Neymiş o kaynak? Link to post Sitelerde Paylaş
Yâdellerdeki Yurtdaş 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi 21. yüzyılda Ankara Ayrancı Camiinde at üzerinde nasıl namaz kılındığını anlatmak gibi, kutuplarda imsakiye nasıl olur onu mu anlatsın Mekke'de Ebu Cehil'e? Kuran'da, heeeeeer şey var! Kuran ve hadiste işaret edilmeyen, boş bırakılan tek konu bu değildir. Bunun gibi yüzlerce, binlercedir. Fıkıh denen şey de buradan sonra söz konusu olmuştur. Kuran'da, heeeeeer şey var! Vs...! Vs...! Link to post Sitelerde Paylaş
Ateş seni çağırıyor 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi N'apsın, 22 yılda Araplara zor anlatırken birden rotayı kutuplara mı çevirsin? Noter tebligatı mı bu? 21. yüzyılda Ankara Ayrancı Camiinde at üzerinde nasıl namaz kılındığını anlatmak gibi, kutuplarda imsakiye nasıl olur onu mu anlatsın Mekke'de Ebu Cehil'e? Kuran ve hadiste işaret edilmeyen, boş bırakılan tek konu bu değildir. Bunun gibi yüzlerce, binlercedir. Fıkıh denen şey de buradan sonra söz konusu olmuştur. Müslümanlar, Kuran ve hadiste hüküm bulunmayan konuları fıkıh usulünce geliştirirler. Bir konu hakkında hüküm bulunmaması, öyle bir konunun olmadığı anlamına gelmez. Hüküm geliştirme denen şey de Kuran ve hadisle başlayıp bitmez. Tam tersine ondan sonra başlar. İslam fıkhının bir hukuk disiplini şeklinde gelişmesi de bundan sonradır. Mesela Kuran ve hadiste Hıristiyanlar ve Yahudiler için zikredilen "zimmet" statüsü, İslam fetihleri genişledikçe karşılaşılan diğer dinler için de genişletilmiştir: Budistler, Mecusiler gibi. Ama daha fetihler başlamadan o bölgede bu dinden insanların yaşadığı biliniyordu. Bu konudaki içtihat sonradan oluşturulmuştur. Bunun gibi bir şey. Yani islam alimi olmadan insan islamı yaşayamayacak demekki.Kuran apaçık indirildi ayetini çürütmeniz bi yana söylediğin fıkıh Kuran ayetlerine ters olacsk ister istemez.Çünkü Kuranda açıklanmayan şeyi Kurana ters açıklıyorsunuz.Kutuplarda oruç meselesini Kuran a ters düşmeden nasıl çözeceksiniz. Link to post Sitelerde Paylaş
Dindarr 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi (düzenlendi) Yani tan ağırınca oruç başlıyormuş güneş batıncaya kadar akşama kadar sürüyormuş. Bunu akıl edemeyenin orucu hangi kafayla neden istediğini anlamaya çalışmak gereksiz bence. Koskoca yaratıcı yarattığı dünyanın şeklini ve buna bağlı olarak gece ve gündüz uzunluğunun değişken olacağını bilemeyecek kadar salak olamaz. Allah o kadar nazik ki peygamber göndermediğim yere azap etmiycem diyor.. Kutupta peygamberin işi ne hahah insanların işi ne hahah...dünyanın en güzel yerleri ve yaşanacak yerleri sıcak muhitlerdir, nehirlerdir oranın denizleridir.. insanlar kutuplar da toplanmaz, kamon sorusu olan Haziran 22, 2015 tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
NotImportant 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi Allah o kadar nazik ki peygamber göndermediğim yere azap etmiycem diyor.. Kutupta peygamberin işi ne hahah insanların işi ne hahah...dünyanın en güzel yerleri ve yaşanacak yerleri sıcak muhitlerdir, nehirlerdir oranın denizleridir.. insanlar kutuplar da toplanmaz, kamon sorusu olan oh beleş peygamber yok bedava cennet git tecavüz et cennet git adam öldür cennet neden bilmiyordu, biz biliyorduk suçumuz ne her yere göndermemesi adaletsizlik. Halbuki sonsuz adalet ????? Link to post Sitelerde Paylaş
momentum 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi Yani islam alimi olmadan insan islamı yaşayamayacak demekki.Kuran apaçık indirildi ayetini çürütmeniz bi yana söylediğin fıkıh Kuran ayetlerine ters olacsk ister istemez.Çünkü Kuranda açıklanmayan şeyi Kurana ters açıklıyorsunuz.Kutuplarda oruç meselesini Kuran a ters düşmeden nasıl çözeceksiniz. Bir yerde öyledir. Bunun Kuran'ın açıklığıyla ilgisi yok. Alimler, scholarlar, ilmihaller olmazsa din soyutluktan çıkamaz. Abdesti bozan şeyler Kuran'da yazmaz, sefer halinde namazın cem edilmesi de. Fıkıh kaçınılmazdır: karşılaşılan her yeni durum, ortaya çıkan her yeni şey, dinen tasnif edilmeyi gerektirir. İslam, sürekli yeni soru ürettirir. Her dinamik sistemin önünde bulunması gereken bir zorunluluktur bu. Ne kadar çok sorularınız varsa o kadar önünüz açıktır. Sorularınız bittiği zaman sizin de varlık sebebiniz ortadan kalkar. Fıkıh Kuran ayetleriyle ters olamaz, hadislerle de ters olamaz. Bunlara aykırı bir fıkıh yoktur, bunlar fıkhın temel kaynaklarıdır. (Takip eden kaynaklar: icma, kıyas, akıl yürütme, örf, maslahat....) Bir şeyin Kuran'da açıklanmaması, sonra yapılacak bir açıklamanın Kuran'a ters olmasını gerektirmez. Genele hitap kapsamında bir beldenin insanlarına şafaktan gün batımına kadar oruç tutun demek, her beldede şafak veya gün batımı olmasını gerektirmez. Böyle bir hitap mantığı yok ve bu durum sadece oruç ayetleriyle sınırlı da değil, örnekler verdim. Tekrar tekrar başa dönüp bin yıllık şeyleri açıklattırıyorsunuz. Link to post Sitelerde Paylaş
momentum 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi Neymiş o kaynak? Adını zikredip sana küfrettirmek istemiyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi Allah o kadar nazik ki peygamber göndermediğim yere azap etmiycem diyor.. Kutupta peygamberin işi ne hahah insanların işi ne hahah...dünyanın en güzel yerleri ve yaşanacak yerleri sıcak muhitlerdir, nehirlerdir oranın denizleridir.. insanlar kutuplar da toplanmaz, kamon sorusu olan Deli dindar hadisleri reddettikten sonra, şimdi de eskimoları, izlandalıları, finlandiyalıları, sibiryalıları vs reddediyor Tabii, onlar insan değil, penguen, soğukta başka ne yaşar ki zaten? Link to post Sitelerde Paylaş
Ateş seni çağırıyor 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi Bir yerde öyledir. Bunun Kuran'ın açıklığıyla ilgisi yok. Alimler, scholarlar, ilmihaller olmazsa din soyutluktan çıkamaz. Abdesti bozan şeyler Kuran'da yazmaz, sefer halinde namazın cem edilmesi de. Fıkıh kaçınılmazdır: karşılaşılan her yeni durum, ortaya çıkan her yeni şey, dinen tasnif edilmeyi gerektirir. İslam, sürekli yeni soru ürettirir. Her dinamik sistemin önünde bulunması gereken bir zorunluluktur bu. Ne kadar çok sorularınız varsa o kadar önünüz açıktır. Sorularınız bittiği zaman sizin de varlık sebebiniz ortadan kalkar. Fıkıh Kuran ayetleriyle ters olamaz, hadislerle de ters olamaz. Bunlara aykırı bir fıkıh yoktur, bunlar fıkhın temel kaynaklarıdır. (Takip eden kaynaklar: icma, kıyas, akıl yürütme, örf, maslahat....) Bir şeyin Kuran'da açıklanmaması, sonra yapılacak bir açıklamanın Kuran'a ters olmasını gerektirmez. Genele hitap kapsamında bir beldenin insanlarına şafaktan gün batımına kadar oruç tutun demek, her beldede şafak veya gün batımı olmasını gerektirmez. Böyle bir hitap mantığı yok ve bu durum sadece oruç ayetleriyle sınırlı da değil, örnekler verdim. Tekrar tekrar başa dönüp bin yıllık şeyleri açıklattırıyorsunuz. Peki diğer beldelerde ne olmasını gerektirir? Link to post Sitelerde Paylaş
yeniçeri53 0 Haziran 22, 2015 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2015 gönderildi Oruç doğal bir insanlık mefhumudur.Yememe ve içme değildir.Ama İsmaili yahudiler bunu ritüellerle Antipatik hale getirmişler Müslümanlarda bu antipatiyi devam ettirmişlerdir.Oruç İnsanın herhangi bir bela karşısında ruhen cayır cayır yandığını beyninde hissettiği andır. Sayılı günlerdir. Erkek yada kadın Beyin aybaşısına uğradığımız anlardır.İşte bu anlarda tekrar toparlanabilmek için yaptığımız her şey bizim orucumuzdur. Gıdadan kasıtsa ruhi gıdadır. Ruhi gıdalar ise ruhumuzu besleyen sıkıntılar ve dertlerdir.E zaten en büyük zokayı Şabanlığımızın sonucu yemişsek diğerlerine gerek kalmaz!)Bu hallerimizde mecbur kalmadıkça yeni dertler edinip onlara karşı Düşünce ve fikir üretmemeliyiz.Çünkü sağlam bir kafanın mahsülü olamazlar.Onun içinde Geceleri yeyip cima yapın denmiştir.Kuran aslında sofilerin yazdığı bir yaşam bilmece kitabıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts