Jump to content

Oruç neden var?


Recommended Posts

Kör olmayan herkesin görmesi gereken bir gerçek var: 13ncü ay.

 

Gökteki güneş nasıl Allah'ın gerçeği ise

gökteki 13ncü ay da "Allah'ın gerçeği"dir.

 

Israrla bunu anlatıyorum. 

Çünkü islam adına 1400 yıl önce konuşan sözüm ona ulema yarasalar gibi kör idi, bunu görememiştir; 

islam adına günümüzde konuşup fetvalar verenler de göremiyor ya da görmüyormuş GiBi YAPIYORLAR.

 

Ben bunu söyledikçe, mümini ateisti, "Sen şeriattan anlamaz mısın!" diye bana çemkirenler önce bu gerçeği görsünler;

orucun amacı nedir, kum saatine göre mi ya da gökteki aya ve güneşe göre mi tutulur... ancak o zaman konuşabilirler.

 

13ncü ay gökteki ayları mevsim olarak sabitleyen aydır,

12 aylı kamerî yıl icad olsun diye o ay ötelendiği için

uyduruk kamerî yılın ayları o mevsim senin bu mevsim benim gezerler.

 

Gerçekte yok öyle bir ay, sanal, nâmevcut.

 

Göklerin ve yerin oluştuğu gün şekillenen aylar mevsim olarak sabittir,

Şehru Ramazan, Zilhicce, Zilkâde, Receb... sabittir

ve eğer "haram aylar"ın adları bunlar ise

haram aylar Ramazan, Zilhicce, Zilkâde, Receb'dir

ve bu aylarda haram olan şey "ramazanlamak"tır yani av hayvanı öldürmek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 117
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

6 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Kör olmayan herkesin görmesi gereken bir gerçek var: 13ncü ay.

 

Gökteki güneş nasıl Allah'ın gerçeği ise

gökteki 13ncü ay da "Allah'ın gerçeği"dir.

 

Israrla bunu anlatıyorum. 

Çünkü islam adına 1400 yıl önce konuşan sözüm ona ulema yarasalar gibi kör idi, bunu görememiştir; 

islam adına günümüzde konuşup fetvalar verenler de göremiyor ya da görmüyormuş GiBi YAPIYORLAR.

 

Ben bunu söyledikçe, mümini ateisti, "Sen şeriattan anlamaz mısın!" diye bana çemkirenler önce bu gerçeği görsünler;

orucun amacı nedir, kum saatine göre mi ya da gökteki aya ve güneşe göre mi tutulur... ancak o zaman konuşabilirler.

 

13ncü ay gökteki ayları mevsim olarak sabitleyen aydır,

12 aylı kamerî yıl icad olsun diye o ay ötelendiği için

uyduruk kamerî yılın ayları o mevsim senin bu mevsim benim gezerler.

 

Gerçekte yok öyle bir ay, sanal, nâmevcut.

 

Göklerin ve yerin oluştuğu gün şekillenen aylar mevsim olarak sabittir,

Şehru Ramazan, Zilhicce, Zilkâde, Receb... sabittir

ve eğer "haram aylar"ın adları bunlar ise

haram aylar Ramazan, Zilhicce, Zilkâde, Receb'dir

ve bu aylarda haram olan şey "ramazanlamak"tır yani av hayvanı öldürmek.

 

Ne bu şimdi?

Sen kimsin ki pabucumun safkan müslümanı?

Sen mi bizlere ne zaman konuşup konuşmayacağımızı dayatıyorsun, hadi oradan!

Yok aklımızı kullanmalımışız, şimdi de konuşmayacakmışız, yok bilmem ne!

Senelerden beri aynı tantana, ki hălen aynı noktada sayıp duruyorsun!
Ne gerçeği, neyin gerçeği; şu hergün uğruna kıçınızı havaya ve kellenizi yere konduğunuz Arap tanrısı´da dibine kadar uydurma!

 

Hasılı başlarım sizin ayınıza mayınıza...sabah sabah asabımı bozdunuz!

Sen evvela ateist nedir, onu öğren tamam mı?!

Ve şuna da kafa yor:

Sen neden sadece kitap demeye mecbur kaldığını da iyice bir düşün tamam mı?!

 

Bir nokta daha:

Sen kaç defa küsüp gitmiştin ve kaç defa buraya geri geldin?

Ben sayısını unuttum!

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 14.05.2019 at 03:44, Hasan Akçay yazdı:

Orucun gerekçesi

 

Hasan Bey öncelikle selam. Tabii bu arada tüm dostlara selam.. Hasan Bey, yine getirdiğiniz izahların hiçbir karşılığı yok maatteessüf. Bir şey gerekçesiz olur mu? Gerekçesi olmalı elbette. Fakat neden-sonuç ilişkisi rasyonel durumlar için kurulabilir. Yani ancak bu durumların mantıklı bir temellendirmesi yapılabilir. Oruç neden tutulur sorusuna mantıklı bir cevap verdiniz diyelim; neden 30 gün (eğer 30 günse), neden akşama kadar, neden... Neden namaz 5 vakit, neden akşam namazının farzı 2 rekat, neden... Bu sorular uzar gider. Bu soruların toplam bir cevabı vardır: Allah böyle istediği için! İstediği de demeyelim "emrettiği" için. Rasyonel bir izah getirmeye çalışmak beyhudedir. Örneğin kurban neden kesilir?.. Bu durum yasaklarda da geçerlidir: Domuz eti yemek neden haramdır? Sahi neden?

@anibal “sebep” ile “gerekçe” arasında nasıl bir fark var, doğrusu bunun üzerine hiç düşünmemiştim. Eskiler gerekçe yerine “esbabımucibe” derlerdi. Sözlüklerde de bu iki sözcük açıklanırken birbirlerinin yerine kullanılır. Ama sizin verdiğiniz örnekler yine de düşündürücü. “Turuncu mercimeğe neden kırmızı mercimek deriz?" diye bir soru okumuştum bir zaman önce. “Neden kırmızı deriz” ile “kırmızı dememizin gerekçesi nedir” sorularının cevabı farklı mıdır?  @haci senin “dil”e merakını bildiğim için bu soruyu sana da sormak isterim: Turuncu mercimeğe neden kırmızı mercimek deriz, neden bu şekilde adlandırmış olabiliriz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, Geta yazdı:

 

Hasan Bey öncelikle selam. Tabii bu arada tüm dostlara selam.. Hasan Bey, yine getirdiğiniz izahların hiçbir karşılığı yok maatteessüf. Bir şey gerekçesiz olur mu? Gerekçesi olmalı elbette. Fakat neden-sonuç ilişkisi rasyonel durumlar için kurulabilir. Yani ancak bu durumların mantıklı bir temellendirmesi yapılabilir. Oruç neden tutulur sorusuna mantıklı bir cevap verdiniz diyelim; neden 30 gün (eğer 30 günse), neden akşama kadar, neden... Neden namaz 5 vakit, neden akşam namazının farzı 2 rekat, neden... Bu sorular uzar gider. Bu soruların toplam bir cevabı vardır: Allah böyle istediği için! İstediği de demeyelim "emrettiği" için. Rasyonel bir izah getirmeye çalışmak beyhudedir. Örneğin kurban neden kesilir?.. Bu durum yasaklarda da geçerlidir: Domuz eti yemek neden haramdır? Sahi neden?

@anibal “sebep” ile “gerekçe” arasında nasıl bir fark var, doğrusu bunun üzerine hiç düşünmemiştim. Eskiler gerekçe yerine “esbabımucibe” derlerdi. Sözlüklerde de bu iki sözcük açıklanırken birbirlerinin yerine kullanılır. Ama sizin verdiğiniz örnekler yine de düşündürücü. “Turuncu mercimeğe neden kırmızı mercimek deriz?" diye bir soru okumuştum bir zaman önce. “Neden kırmızı deriz” ile “kırmızı dememizin gerekçesi nedir” sorularının cevabı farklı mıdır?  @haci senin “dil”e merakını bildiğim için bu soruyu sana da sormak isterim: Turuncu mercimeğe neden kırmızı mercimek deriz, neden bu şekilde adlandırmış olabiliriz?

 

 

Neden cevabı zor olan sorulardan biridir.

Her olguda mutlaka bir neden vardır ama, çoğu kere o neden geçmişin karanlık sayfalarında kalmış ve unutulmuştur.

Turuncu mercimeğe kırmızı mercimek denmesinin nedeninde olduğu gibi....

Link to post
Sitelerde Paylaş
47 minutes ago, Geta said:

... neden-sonuç ilişkisi rasyonel durumlar için kurulabilir. Yani ancak bu durumların mantıklı bir temellendirmesi yapılabilir. Oruç neden tutulur sorusuna mantıklı bir cevap verdiniz diyelim; neden 30 gün (eğer 30 günse), neden akşama kadar, neden... 

 

 

Ramazan orucunun süresi "eyyâmen ma'dûdât"tır (2:184);

eyyâm "yevm"in çoğulu olup "en az 3 gün"dür,

ma'dûtât ise Arapçanın kadîm sözlüklerinde el parmaklarıyla sayılabilen diye tanımlanıyor.

Buradan hareketle sürenin 10 gün olduğuna hükmedilebilir 

ama ilahî hüküm değildir bu, beşerî yorumdur. 

 

Kesin olana gelince, 

orucun süresi 

en az 3 gün olmak üzere 

Ramazan dolunayından ayın sonuna kadardır, son gün dahil

yani herkes oruç tutacağı günlerin sayısını kendisi belirler.

 

İfade olarak 10 gün ayetlerde  sıkça geçiyor;

"10 gün"ü onlara bakarak karşılaşitırmalı olarak incelemek mümkün.

 

Öteki sorularınız ve itirazlarınız üzerinde

ısrarlı iseniz 

ayrıca durmak üzere

şimdilik bu kadar. Sevgi ile. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 hours ago, Geta said:

 

Hasan Bey öncelikle selam. Tabii bu arada tüm dostlara selam.. Hasan Bey, yine getirdiğiniz izahların hiçbir karşılığı yok maatteessüf. Bir şey gerekçesiz olur mu? Gerekçesi olmalı elbette. Fakat neden-sonuç ilişkisi rasyonel durumlar için kurulabilir. Yani ancak bu durumların mantıklı bir temellendirmesi yapılabilir. Oruç neden tutulur sorusuna mantıklı bir cevap verdiniz diyelim; neden 30 gün (eğer 30 günse), neden akşama kadar, neden... Neden namaz 5 vakit, neden akşam namazının farzı 2 rekat, neden... Bu sorular uzar gider. Bu soruların toplam bir cevabı vardır: Allah böyle istediği için! İstediği de demeyelim "emrettiği" için. Rasyonel bir izah getirmeye çalışmak beyhudedir. Örneğin kurban neden kesilir?.. Bu durum yasaklarda da geçerlidir: Domuz eti yemek neden haramdır? Sahi neden?

@anibal “sebep” ile “gerekçe” arasında nasıl bir fark var, doğrusu bunun üzerine hiç düşünmemiştim. Eskiler gerekçe yerine “esbabımucibe” derlerdi. Sözlüklerde de bu iki sözcük açıklanırken birbirlerinin yerine kullanılır. Ama sizin verdiğiniz örnekler yine de düşündürücü. “Turuncu mercimeğe neden kırmızı mercimek deriz?" diye bir soru okumuştum bir zaman önce. “Neden kırmızı deriz” ile “kırmızı dememizin gerekçesi nedir” sorularının cevabı farklı mıdır?  @haci senin “dil”e merakını bildiğim için bu soruyu sana da sormak isterim: Turuncu mercimeğe neden kırmızı mercimek deriz, neden bu şekilde adlandırmış olabiliriz?

 

 

Sebep, bir şeyin olmasına yol açan şey. Bugün evde yoksun, sebep, balığa gitmiş olmandır. Evde olmamanın sebebi, sıkıldığın için balığa gitmen olmaz, sadece, balığa gitmiş olmadır. Gerekçe, olsa olsa o sebebe neden gerek duyulduğu olabilir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 07.03.2020 at 20:35, Hasan Akçay said:

Kör olmayan herkesin görmesi gereken bir gerçek var: 13ncü ay.

 

Gökteki güneş nasıl Allah'ın gerçeği ise

gökteki 13ncü ay da "Allah'ın gerçeği"dir.

 

Israrla bunu anlatıyorum. 

Çünkü islam adına 1400 yıl önce konuşan sözüm ona ulema yarasalar gibi kör idi, bunu görememiştir; 

islam adına günümüzde konuşup fetvalar verenler de göremiyor ya da görmüyormuş GiBi YAPIYORLAR.

 

Ben bunu söyledikçe, mümini ateisti, "Sen şeriattan anlamaz mısın!" diye bana çemkirenler önce bu gerçeği görsünler;

orucun amacı nedir, kum saatine göre mi ya da gökteki aya ve güneşe göre mi tutulur... ancak o zaman konuşabilirler.

 

13ncü ay gökteki ayları mevsim olarak sabitleyen aydır,

12 aylı kamerî yıl icad olsun diye o ay ötelendiği için

uyduruk kamerî yılın ayları o mevsim senin bu mevsim benim gezerler.

 

Gerçekte yok öyle bir ay, sanal, nâmevcut.

 

Göklerin ve yerin oluştuğu gün şekillenen aylar mevsim olarak sabittir,

Şehru Ramazan, Zilhicce, Zilkâde, Receb... sabittir

ve eğer "haram aylar"ın adları bunlar ise

haram aylar Ramazan, Zilhicce, Zilkâde, Receb'dir

ve bu aylarda haram olan şey "ramazanlamak"tır yani av hayvanı öldürmek.

 

1400 yıl boyunca görülmeyecke, anlaşılamyacak bir laf edecek bir zavallı ve sünepe tanrıdan ne meymenet, ne hayır bekliyorsun ki?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 hours ago, Geta said:

Oruç neden tutulur sorusuna mantıklı bir cevap verdiniz diyelim;

neden akşama kadar?

 

 

Çünkü madem "rasyonel durumlar"dan yanayız

şunu da akletmeliyiz:

 

En az 3 gün süren oruca

insanın gücü yetmez;

onun için Ramazan orucu 

yalnızca gündüz tutuluyor, akşama kadar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Geta said:

 

Yatsıya kadar olsaydı tutmayacak mıydınız?

 

 

 

Rasyonel durumlar dediniz, kardeş;

rasyonel durum "zaman birimi"dir, ki Ramazan orucu bağlamında "gündüz"dür;

gündüz ise güneşin doğmasından batmasına kadar sürer yani akşama kadar, 

yatsıya kadar sürmez. 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
40 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

rasyonel durum "zaman birimi"dir

 

Son soruma cevap vermediniz ama ben şunu anladım:

Rasyonel bir zaman dilimi belirlendiği için oruç tutuyorum, yatsıya kadar tutulması emredilseydi tutmazdım!

 

Domuz etinin yasaklanmasında hangi “rasyonel birim” baz alınmıştır?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 minutes ago, Geta said:

 

Son soruma cevap vermediniz ama ben şunu anladım:

Rasyonel bir zaman dilimi belirlendiği için oruç tutuyorum, yatsıya kadar tutulması emredilseydi tutmazdım!

 

Domuz etinin yasaklanmasında hangi “rasyonel birim” baz alınmıştır?

 

 

Zaman dilimi demedim,

zaman birimi dedim.

 

Zaman birimi

gündüzdür (nehar),

gecedir (leyl),

gündür (yevm)

aydır (şehr),

yıldır (sene, âm).

 

Lütfen

benim adıma anlamayın,

benim dediğimi anlayın.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Zaman dilimi demedim,

zaman birimi dedim.

 

Hasan Bey k.çınızdan birim uydurup sonra da “dilim demedim birim dedim”e getiriyorsunuz. Sizin “dilim” demediğinizi biliyorum. Gündüz diye bir birim de yoktur zaten! Gündüz de gece de bir birim değildir. Dilim eşit olmak zorunda değildir. Birim değişmez, sabittir! Bir gün 24 saattir, bu bir birimdir. Saniye birimdir, dakika birimdir, saat birimdir. Bir ay 30 gün olarak hesaplanır. Ama “gündüz” birim değildir, çünkü 12 saat olarak hesaplanmaz. Bu yüzden oruç vaktinin tam olarak ne zaman başladığı her zaman ilahiyatçılar arasında tartışma konusu olmuştur. Fakat şimdi konumuz bu değil. Ben yukarıdaki sorularıma rasyonel cevaplar verilemeyeceğini söyledim, siz verilebileceğine hükmettiniz; ben de peki süre “rasyonel” olmasaydı, mesela akşam değil yatsı vaktinde iftar edilecek denseydi oruç tutmayacak mıydınız diye sordum. Diyorsunuz ki, şarta bağlı tavır sorgulaması rasyonel olamaz. Hasan Bey, çocuğunuz olmasa ve ben de ‘çocuğunuz olsaydı baleye gönderir miydiniz’ diye sorsam, bu sorunun pekâlâ rasyonel bir cevabı vardır. Çocuğumuzun olmaması, sizin veya benim fikrimin de olmayacağı anlamına gelmez. Bu sorulara cevap vermeye engel değildir. Müctehitler hiç olmadık sorulara da cevap aramışlardır. Eşcinsel bir oğlunuz olsa ne yapardınız sorusunun cevabı, iyi ama benim eşcinsel oğlum yok ki değildir! Bu, ‘deprem başınıza gelirse ne yaparsınız’ sorusuna ‘iyi ama hiç başıma deprem gelmedi ki’ demek gibidir. Fakat iletinizden de anlaşıldığı üzere Allah’ın her emrine razısınız. “Domuz etinin yasaklanmasında hangi ‘rasyonel birim’ baz alınmıştır?” soruma da arzu ederseniz cevap verebilirsiniz…

tarihinde Geta tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 hours ago, Geta said:

 

Hasan Bey k.çınızdan birim uydurup sonra da “dilim demedim birim dedim”e getiriyorsunuz. Sizin “dilim” demediğinizi biliyorum. Gündüz diye bir birim de yoktur zaten! Gündüz de gece de bir birim değildir. Dilim eşit olmak zorunda değildir. Birim değişmez, sabittir! Bir gün 24 saattir, bu bir birimdir. Saniye birimdir, dakika birimdir, saat birimdir. Bir ay 30 gün olarak hesaplanır. Ama “gündüz” birim değildir, çünkü 12 saat olarak hesaplanmaz. Bu yüzden oruç vaktinin tam olarak ne zaman başladığı her zaman ilahiyatçılar arasında tartışma konusu olmuştur. Fakat şimdi konumuz bu değil. Ben yukarıdaki sorularıma rasyonel cevaplar verilemeyeceğini söyledim, siz verilebileceğine hükmettiniz; ben de peki süre “rasyonel” olmasaydı, mesela akşam değil yatsı vaktinde iftar edilecek denseydi oruç tutmayacak mıydınız diye sordum. Diyorsunuz ki, şarta bağlı tavır sorgulaması rasyonel olamaz. Hasan Bey, çocuğunuz olmasa ve ben de ‘çocuğunuz olsaydı baleye gönderir miydiniz’ diye sorsam, bu sorunun pekâlâ rasyonel bir cevabı vardır. Çocuğumuzun olmaması, sizin veya benim fikrimin de olmayacağı anlamına gelmez. Bu sorulara cevap vermeye engel değildir. Müctehitler hiç olmadık sorulara da cevap aramışlardır. Eşcinsel bir oğlunuz olsa ne yapardınız sorusunun cevabı, iyi ama benim eşcinsel oğlum yok ki değildir! Bu, ‘deprem başınıza gelirse ne yaparsınız’ sorusuna ‘iyi ama hiç başıma deprem gelmedi ki’ demek gibidir. Fakat iletinizden de anlaşıldığı üzere Allah’ın her emrine razısınız. “Domuz etinin yasaklanmasında hangi ‘rasyonel birim’ baz alınmıştır?” soruma da arzu ederseniz cevap verebilirsiniz…

 

 

Zaman birimi ve zaman dilimi aynı şeylerMiŞ GiBi yapmanız 

ve buna dayanarak "gündüz zaman birimi değildir" demeniz 

konu oruç olduğunda yanlıştır

ve bu başlığın konusu oruç olduğuna göre önemlidir

ama bu noktadan sonra sorun etmiyeceğim, uzatmıyacağım. 

 

Çünkü konuda kalmaktan yanayım.

 

Sizin söyledikleriniziden edindiğim izlenim ise şudur:

konuda kalınmasa da olur

ama kurgulanan şartlara göre tavır sorulmazsa olmaz.

 

Niçin? Ne yapıp edip "iman"ı başa kakmak için?

 

Oysa bana göre

kişilerin seçtiği 

renkler ve zevkler nasıl tartışılmazsa

inançlar da tartışılmamalı.

 

Herkesin inancı kendine derim; takılmam

ve insanları rahat bırakırım.

 

Sizi insan olduğunuz için severim.

Hoşçakalın.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Oruç neden var?

 

Müminlerin

özelde avlanma yasağının,

genelde ise Allah'ın bütün yasalarının

farkında olmaları için var.

 

Mâide 95:

 

Müminler!

Haram aylarda olduğunuz vakit av hayvanı öldürmeyin,

hanginiz onu bile bile öldürürse onun cezası... oruçtur.

 

Bakara 185:

 

Sıcak dolunay o farkettiren okumanın indirildiği andır;

o dolunayı görenleriniz o dolunayı oruçla karşılasınlar.   

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...