Jump to content
Discover

Oruç neden var?

Recommended Posts

1 hour ago, Duru akıl said:

Kısa ve öz .

 

 

Sevgili Duru akıl,

 

Sizin görüşünüz de hac'inin görüşü de benim görüşüm de... orucun ibadet olduğudur;

orucun ibadet olmadığını öne süren yok, sorun eden yok. Dolayısıyla konumuz o değil.

 

Orucun gerekçesi nedir,

konumuz o;

onu müzakere etmeye çalışıyoruz.

 

Orucun gerekçesi ayetlerde var; örneğin Mâide 95, Bakara 183.

 

Mâide 95: Siz yasaklarda iken av hayvanı öldürmeyin; öldürenin cezası o yaptığının vebâlini tadması için oruçtur,  

Bakara 183: Allah'dan sakının diye oruç size de yazıldı.

 

Bunlardan siz ne anladınız; 

başlıkta da sorulduğu üzere

ORUÇ NEDEN VAR?  

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

 

Sevgili Duru akıl,

 

Sizin görüşünüz de hac'inin görüşü de benim görüşüm de... orucun ibadet olduğudur;

orucun ibadet olmadığını öne süren yok, sorun eden yok. Dolayısıyla konumuz o değil.

 

Orucun gerekçesi nedir,

konumuz o;

onu müzakere etmeye çalışıyoruz.

 

Orucun gerekçesi ayetlerde var; örneğin Mâide 95, Bakara 183.

 

Mâide 95: Siz yasaklarda iken av hayvanı öldürmeyin; öldürenin cezası o yaptığının vebâlini tadması için oruçtur,  

Bakara 183: Allah'dan sakının diye oruç size de yazıldı.

 

Bu söylenenlerden SiZ ne anlıyorsunuz; 

başlıkta sorulduğu üzere oruç neden var?  

.

 

İbadetin gerekçesi mi olur? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, Hasan Akçay said:

 

 

Elbette olur;

olur ki oruç ibadetinin gerekçesi ayetlerde belirtilmiş.

 

 

Orada hiç bir gerekçe görülmüyor. Mesela, dersin ki, oruç tutmazsanız allah ölür yazık, geberip gitsinde allahsız mı kalasınız?

 

Adam açıkca, tutun işte oruç diyor, bu da zaten ibadet tanımıdır. Bunda gerekçe falan aranmaz ki. Ne demiş "Allah'tan sakınasınız diye" . Orucun sebebi budur, gerekçesi değil.

 

Sorun, "sebep" ile "gerekçe" yi karıştırıyor olman. Gerekçe, olmadığı zaman bir şekilde ziyana, eksikliğe sebep olacak, olması zaruri olan şeydir ve bunu, kendi bağlamı dışında tarif etmen gerekir. Mesela, otoyolda 120'nin üzerinde gidemezsin. Bunu "ama karayolları öyle istiyor, kanun koyan öyle istiyor" şeklinde delillendiremezsin, bu gerekçe olmaz, bu sebeptir. Ama dersin ki "Daha yüksek hız yapınca, hava kirliliği yapıyor", hah, bu bir gerekçe olur. Yani, gerekçe, kuralı koyanın beklentisini ifade eder. Burada, allahın her hangi bir beklentisi öngörülmemiştir. Olması da gerekmez zaten. Dinler akılla değil, nakille yaşanır.

 

Eğer denseydi, "Oruç tutun, yoksa kanser olursunuz" veya "Oruç tutun, yoksa allah ölür" işte o bir gerekçe olurdu. İbadet kul ile tanrı arasındaki meseledir ve oruçta açık şekilde bu meseleden ibarettir. Bunun bir gerekçesi düşünülemez. Sebebi düşünülür, o da tanrının istemesidir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oruç neden var?

Hanginiz haramlada iken av hayvanı öldürürse

o yaptığı zulmü kendisi tadsın diye var (5:95)

ey müminler, siz Allah'ı kâle alın diye var (2:183).

 

O zalim herif

oruç tutmaz

ve aşırı sıcakta aç, susuz kalmayı kendisi de tadmazsa

yaptığı zulmün ayırdına varmaz; 

fütursuzca öldürmeye devam eder ve hayvanların sonunu getirir;

Fütursuzca . Çünkü getirdiği... kendi sonudur aslında. 

 

Allah'ı kâle almakla 

kendinizi kâle alırsınız.

Oruç onun için var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Hasan Akçay said:

Oruç neden var?

Hanginiz haramlada iken av hayvanı öldürürse

o yaptığı zulmü kendisi tadsın diye var (5:95)

ey müminler, siz Allah'ı kâle alın diye var (2:183).

 

O zalim herif

oruç tutmaz

ve aşırı sıcakta aç, susuz kalmayı kendisi de tadmazsa

yaptığı zulmün ayırdına varmaz; 

fütursuzca öldürmeye devam eder ve hayvanların sonunu getirir;

Fütursuzca . Çünkü getirdiği... kendi sonudur aslında. 

 

Allah'ı kâle almakla 

kendinizi kâle alırsınız.

Oruç onun için var.

 

Boş laf ediyorsunuz deyince, bozuluyorsunuz...

 

Sen hiç bir şey avladın mı? Hiç hayvanlar nasıl yaşıyor gördün mü? 

 

Dünyadan bihaber, kendi uydurduğun bir martavala kapılmış gidiyor, rezili rüsva ediyorsun kendini. Yakışıyor mu sana bu?

 

Hayvanlar, aşırı sıcakta, soğukta, ılıkta, en bir güzel havada, hemen hepsinde aynı aç ve susuz, aynı tokluk halindedir. Yani, sayıklamışsınız gene. Bir hayvanı avlamak, her hangi bir zamanda, aynı zulmdür, eğer zulm diyorsan. 

 

Sen, bir primatsın, maymundan gelme. Senin yaşadığın yer, evrimini geçirdiğin yer değil. O yüzden, günlük öyle atıştırıp durman, sürekli yiyip içmen gerekiyor. Ama av hayvanı dediğin hayvanlar öyle değil. Anlayacağın örnek vereyim, deve, sen çölde kurursun bir günde, o günlerce gayet rahattır, su derdi olmaz. Zira, çölde evrilmiş, o susuzluğa adapte olmuştur. 

 

Yani, av hayvanı dediklerin için, bu saydığın amanda aç, susuz nasıl kalınıyor teranesi, geçersizdir. Dilersen, bir çöle yada başka yere gidip, öyle mi, değil mi, bizzat görebilirsin. 

 

Ya sen, bu lafları birilerine yedirmek için kanırtarak zorlayan, bizleri de enayi, şapşal falan yerine koyan birisin. Ya da, bu lafları eden, kendi yarattığını iddia ettiği hayvanları zerre bilmeyen, ahmak, dangalak, geri zekalı bir moron. 

 

Hangisi şimdi, burada teranesini ettiğin mevzu?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 11.05.2019 at 12:28, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Türkiye'de av hayvanlarının yavrularını emzirdiği mevsim

avlanmanın resmî olarak yasak edildiği mevsimdir;

av hayvanlarının yavrularını hangi mevsimde emzirdiğini oradan öğrenebiliriz. 

 

Hangi takvimin baz alındığına gelince

miladî takvim de baz alınmıyor hicrî takvim de,

biyolojik takvim baz alınıyor.

 

"Biyolojik takvim"in Kuran'daki karşılığı 

ayetlerde ŞEHR diye geçer... ki "dolunay"dır,

örneğin Şehru Ramazân -Sıcak dolunay. 

 

Şehru Ramazân

en uzun gündüzden sonraki ilk dolunaydır

ve o ayda "ramazan"lamak haramdır.

 

Ramazanlamak nedir, açıkladım. Kaynak ta gösterdim.

 

Eğer bu dediklerimi

anlıyorsanız devam edeyim,

anlamıyorsanız sizi yormayayım.

 

Bunu sormak zorundayım 

çünkü yukardaki iletinizi okudum,

daha önce söylediklerimi

anlamadığınızı gördüm.

.

kum saatine göre, hiçri takvim 1400 yıl önce işlemiyor, sahara kum çölü saatine göre, 

(Av hayvanlarının) kuzularını emzirdiği mevsim hangi mevsim? siz miladi takvime göre belirliyorsunuz .dolunay zamanı miladı takvime göre  her yıl 1 ay arayla oluşuyor 30 gün sürüyor. ben diyorumki siz soruma ne zaman mantıklı cevap vericeksiniz?kuzuları nemzirdiği dönemi miladı takvime göre nasıl belirliyeceksin? hiçri takvim bile işlemiyor sadece kum saati var.... çölde bedeviler .. ku msati kullnıyor hala mekkede ve medinede..hicri  takvim muhammed ölünce başlıyor.. 

ayette 7 ve 3 gün toplam 10 gün birde 2 ay yazıyor 30 gün sayısınız nasıl baz aldınız? size kim dedi?

oruç aç kalınarak yapılan eylemdir.

30 gündür saatleride miladı saate göre şekillenir... şu an tutulan oruç 30 gün ve her yıl 1 ay geri atıyor dolunayda öyle her yıl 1 ay geri atıyor . size kim dedi? nerden buldunuz bunlar kuranda yazmıyor.

kuranda 30 gün yazmıyor.

kuranda  saatler yazmıyor.

kuranda imsak ögle ikindi akşam yatsı ve iftar saatleride yazmıyor. 

kuranda,camide okunarak oruç açılıgınıda yazmıyor.

kandillerde yok... 

kuranı bana anlatmayın komık oluyorsunuz,bana şimdiki fiili eylemi ile 1400 yıl öncekı eylemın neden farklı 

oldugunu anlatmaya çalışın ve çalışırkende sorularımdan kaçmayınız.. 

sorduğum sorulara net bir tanım koyunuz.

farklı ve anlamsız cevaplaer vermeyiniz. 

size fazla yüklenmiyorum, sadece yorulmanızı istemiyorum.

ama mantıklı birşe yazınız.. bekliyorum.. 

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bu forumda orucun ne oldugunu? mantık biçimde kim anlatıcak? yokmu  yani.

neden 30 gün tutuluyor bu kuranda yazmıyor. oruç aç tutularak yapılmıyor bunu çok net anladık.

10 gün ve 2 ay açlara yardım oldugunuda anladık. yardım ayı oldugunu anladık ama  neden  30 gün değilde.. 2 ay rakamı var. 

bu aylara tebabul eder.

neden camide ezan okunarak oruç iftarı açılır. kuranda zerre kadar bagı olmuyan inançlar neden islamda var.

 

islam demek şeriat demek baş örtüsü demek se o zaman  türban takanlar siyonist yahudimi? akp siyonist bir partımı?

 

kuranda  16 yyyıl katolık icadı olan fransada baslıyan türbanın islamla bagı  yoktur.

 

kuranda kandilde yok.

camide yok.

oruçla camının bir bagı yok.

ayetlerden bunu anlıyoruz.

islamda cami neden var? 

bu sorula böyleeee uzayıp gider ama mantıklı cevap verilmez çünkü islamın temelıde bozuk savunucularıda..

 

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
13 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Sevgili Duru akıl,

 

Sizin görüşünüz de hac'inin görüşü de benim görüşüm de... orucun ibadet olduğudur;

orucun ibadet olmadığını öne süren yok, sorun eden yok. Dolayısıyla konumuz o değil.

 

Orucun gerekçesi nedir,

konumuz o;

onu müzakere etmeye çalışıyoruz.

 

Orucun gerekçesi ayetlerde var; örneğin Mâide 95, Bakara 183.

 

Mâide 95: Siz yasaklarda iken av hayvanı öldürmeyin; öldürenin cezası o yaptığının vebâlini tadması için oruçtur,  

Bakara 183: Allah'dan sakının diye oruç size de yazıldı.

 

Bunlardan siz ne anladınız; 

başlıkta da sorulduğu üzere

ORUÇ NEDEN VAR?  

.

 

Oruç hem bir ibadet hemde bir kefaret olmak üzere fıkhen kabahat işlenince eza aracıdır demek istiyor sanırsam forumüyesi şahıs.

 

Evet yurkarıdaki anılan ayetten çıkabilecek mana budur. 

 

Oruç bir ibadettir tanımı eksik- sakattır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 hours ago, karamsarhuman said:

 

(Av hayvanlarının) kuzularını emzirdiği mevsim hangi mevsim? siz miladi takvime göre belirliyorsunuz .dolunay zamanı miladı takvime göre  her yıl 1 ay arayla oluşuyor 30 gün sürüyor. ben diyorumki siz soruma ne zaman mantıklı cevap vericeksiniz? 

 

 

Güzel kardeşim, 

 

Siz ne zaman kavramları yerli yerinde kullanırsanız

benim cevaplarımın mantıklı olduğunu

işte o zaman görebilirsiniz. "Anlama eşiği"ne geldiğiniz aman yani.

 

Örneğin

miladî takvim değil "şemsî yıl"dır doğru kavram 

ki hicrî de olabilir şemsî yıl miladî de.

 

Şemsî yılı esas almak

miladî takvimi kullanan hristiyanların ne kadar hakkıysa

hicrî yılı kullanan müslümanların da o kadar hakkıdır.

 

Dolunay zamanı dolunayın gökte göründüğü zamandır;

dolunay miladî yıla göre de görünmez hicrî yıla da.

 

Anladınız mı?

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
17 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Sevgili Duru akıl,

 

Sizin görüşünüz de hac'inin görüşü de benim görüşüm de... orucun ibadet olduğudur;

orucun ibadet olmadığını öne süren yok, sorun eden yok. Dolayısıyla konumuz o değil.

 

Orucun gerekçesi nedir,

konumuz o;

onu müzakere etmeye çalışıyoruz.

 

Orucun gerekçesi ayetlerde var; örneğin Mâide 95, Bakara 183.

 

Mâide 95: Siz yasaklarda iken av hayvanı öldürmeyin; öldürenin cezası o yaptığının vebâlini tadması için oruçtur,  

Bakara 183: Allah'dan sakının diye oruç size de yazıldı.

 

Bunlardan siz ne anladınız; 

başlıkta da sorulduğu üzere

ORUÇ NEDEN VAR?  

.

Hasan AKÇAY Bey değerli bilgilerinizi paylaştığınız için minnettarlık hissi duyuyorum, tabii kide meselenin bu derece derin olduğunun farkında olduğumu söyleyemem çünkü şahsen oruç ibadetinin açların halinden anlamak için farz kılınmış olduğunu zannediyordum , saygılar , sevgiler ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Güzel kardeşim, 

 

Siz ne zaman kavramları yerli yerinde kullanırsanız

benim cevaplarımın mantıklı olduğunu

işte o zaman görebilirsiniz. "Anlama eşiği"ne geldiğiniz aman yani.

 

Örneğin

miladî takvim değil "şemsî yıl"dır doğru kavram 

ki hicrî de olabilir şemsî yıl miladî de.

 

Şemsî yılı esas almak

miladî takvimi kullanan hristiyanların ne kadar hakkıysa

hicrî yılı kullanan müslümanların da o kadar hakkıdır.

 

Dolunay zamanı dolunayın gökte göründüğü zamandır;

dolunay miladî yıla göre de görünmez hicrî yıla da.

 

Anladınız mı?

.

ya kardeşim sen anlayış özürlümüsün? 1400 yıl önce kum saatine göre salati ve oruç ayı düzenleniyordu diyorum, sen ısrarla

 miladi hicri  takvimi öne sürüyorsun.

senin gerçek islam nedir şeriat hukuku nedir? haberin varmı? imla öğrenmekle gerçek islamı anlıyamazsın.

hiçri yili yoktu o dönemde kum saatine göre belirleniyordu, bu yüzden kuranda hiçi bir ayette saat yazmaz anladıysan devam edicem.

 

anladınmı? yok anlamadıysan hiç tartışmayalım, çünkü anlayan biriyle bu konuları tartışmayı isterim.

 

Hz. Ömer zamanında Hicretin 17. yılında alınan bir kararla Hicretin olduğu seneHicri Takvimin 1. yılı ve o yılın Muharrem ayı da Hicri Kameri takvimin yılbaşısı kabul edilmek suretiyle, o yıl 1 Muharrem'in rastladığı 16 Temmuz 622 tarihi de HicriKameri Takvimin başlangıcı olarak kabul edilmiştir...

hicri takvim kum saatine göre saat ve gü nsayısı ay sayısı yıl sayısı herşey kum satine göre belirleniyordu.

hadi eline kum saati al belırle bakalım..

anlatıyoruz kafanız almıyorsa , o sizin probleminiz.

kum saatine göre takvim ve yıl ay gun belirlersen

ne saati belli olur nede gece ve gündüzün batış ve çıkış anları bellı olur. kum saati  kum biter ters çevirirsin.

ve yeni bir saat  işlemeye başlar. başlangıcı nasıl belirlemişler. 

kum saatine göre başlangıcın kuşluk vaktine denk geldiğini kim belirlilemişte , namazı 5 vakit orucuda

 30 gün tütüyorsunuz kafadan sakatmısınız?

bu sorulara  mantıklı cevap gelmezse bir daha sormam , bu soru herkese gelsin sadece hasan beye değil.

hadi buyrun, kum saatine göre hiçri takvim belirlediniz diyelim. yanlış oldu önemli değil

miladı takvimi neden kulalnıyorsunuz? miladi takvim m.0 baz alır. hicride muhammed döenmi 622 yi baz alır.

 dogrusuda bu hiçri takvime göre yapılmıyorkı miladiye göre belirleniyor.

 

bırak şimdi dolunayı falan, önce bunları açığa kavuşturalım, dolunay işi kolayu çözülür.

kum saatine göre bana hasan akçay bir zaman belirlesin. ben şimdi 50 rekat namaz kılıcam .

eğilip kalkıcam oturucam tesbih çekicem.

dualar edicem.

bu zamanları bana ayarla 

 

1: kum saatine göre 5 vakit namaz nasıl kılınır? 

 

ben kum saatien göre miladi takvimi ve miladı saati belirliyememç

 kum saatine ben günde 50 vakitte namaz kılar ama yine saatleri belirliyemem.

 anladınmı? anlıyacak kadar zekimisin? hiç sanmıyorum zaman  kaybısın.

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

son kez soruyorum arkadaşlar bu forumda kum saatine göre 5 vakit namaz kum saatine göre 30 gün oruç hemde aç kalınarak nasıl tutulur?

bu işin uzmanı olarak  ben size söyliyim kum saati gündüz kullanılmaz.

gece kullanılır. ve dolunay ve ayı doğuşu ve batışı baz alınır.

2: güneş saatine göre sadece gündüz baz alınır gece alınmaz gün dogar ve gün batar aradaki saatler ölçülmez.

 

evetttt beyler şimdi burda çok ciddi 2 sorun var.

 kum saatine ve güneş saatine göre , saatler belli olmaz.

kumm saatine göre gündüz vakti hesaplanmaz.

güneş saatine görede gece vakitleri hesaplanamaz.

şimdi soruyorum

1: 1400 yıl önce güneş saatine göre gece saatleri nasıl belirlenmiş?  (sadece gündüzü gösterir)

2: 1400 yıl önce kum saatine namaz ve oruçta gündüz saatleri nasıl belirlenmiştir)(sadece geceyi gösterir)

 

3 .yaklaşık 6000 yıllık icatlar olan kum ve güneş saatlerini sümerliler icat ettiğine göre sümerlilerin bu icatleri

namaz ve oruç için icat ettiklerini hiç sanmıyorum... haksızmıyım? beylerr.

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kum saatinde rakamsal değerler yoktur..... örnegın ben gece dolunay yok! 

sahura kalktım, saat: 0:4:00  de bu saati nasıl belirlemişler? kim belirlemiş? bu saati ben yalnızca latin alfabesine göre belirlerim. birde ,

 

miladi takvim birde dijital saat haaahh şimdi oldu... iyide gerçekj islamda namaz ve oruç yok diyoruz ısrar ediyoruz. hatta ispatlıyoruz.

 

ama anlıyan teistler ya anlamıyor yada anlamamazlıktan geliyor. yada çok saflar... 

 

.

teistler! kum satinin çalışma prensibini biliyormusunuz? 

kum satinde yörünge meridyen açıları bile çöl ikliminde alınırdı.

tundra iklimde alınmaz veya kuzay kutbunda hiç alınmazç buda zaman ve yer farkı olarak karşımıza çıkar.

sen çöl de kum saatine göre dolunay batar gider iftarını açarsın ama diğer bir kara ikliminde ise 

iftarı açamaz. burada zaman farkıda yoktur kum satine göre. her yer aynıdır. muhammede göre

 kum saatini kullanan biri hiçriyi baz alırsa kuzey kutbundada aynı  saatte oucunu açar.

bunu başka bir açıklaması yoktur. olmaz anlamsız olur.

 

ayrıca. saat farklarını belirleyen miladı takvim ve miladı sattlerdir..bu yüzden ayetleri yazanlar

 zaman farkından doğacak hatalarıda anlıyamamışlardı. bu kadar  basit. 

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim için bunların hiç bir anlamı yok, bana islamda neden 30 gün oruç ve 5 vakit namaz kılındığını mantık biçimde izah edicek

 argümanlarla deteklieycek, yani ispatlıyacak bir teist! yokmu? bu forumda.. yoksa çok yazık olucak..

çünkü haklı olduğumu anlıyacaklar.. 

1 milyar müslüman neden 30 gün oruç tutar, orucun anlamı farklıdır.

neden 5 vakit namaz kılarlar? namaz bildiğin salati yanı ellle yapılan duadır. 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...