Jump to content

Aydınlatma: Ahlak bir İnançtır. Evrimsel süreçte yeri yoktur.


Recommended Posts

Diğer konuyu kirlettik

Buradan devam etmek daha iyi bence

Ahlakla ilgili yanlış bir kanı var Ateistlerde

Ahlakın olmazsa olmaz kurallar olduğunu düşünüyorlar

Bu doğru değil.

Ahlak seçeceğiniz sonuç ne olursa olsun tamamen bir inançtır

Mesela bir insanı kurtarmak veya kurtarmamak seçeneğiyle baş başa kaldınız diyelim.

Bu baş başa kaldığınız durumda yapacağınız şeyin (kurtarmak veya kurtarmamak) genetiğinizle, biyolojinizle bir alakası yok

Tamamen inançtır.

Siz size öğretileni yaparsınız, ya da öğretilenlerden, inandıklarınızdan bir sonuç üretip o sonucu seçersiniz.

Mevcut toplumsal sistemlerde birini kurtarmak zorla dayatıldığından dolayı da o kişiyi büyük ihtimalle kurtarmayı seçersiniz

Bu bir inançtır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 306
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Diğer konuyu kirlettik

Buradan devam etmek daha iyi bence

Ahlakla ilgili yanlış bir kanı var Ateistlerde

Ahlakın olmazsa olmaz kurallar olduğunu düşünüyorlar

Bu doğru değil.

Ahlak seçeceğiniz sonuç ne olursa olsun tamamen bir inançtır

Mesela bir insanı kurtarmak veya kurtarmamak seçeneğiyle baş başa kaldınız diyelim.

Bu baş başa kaldığınız durumda yapacağınız şeyin (kurtarmak veya kurtarmamak) genetiğinizle, biyolojinizle bir alakası yok

Tamamen inançtır.

Siz size öğretileni yaparsınız, ya da öğretilenlerden, inandıklarınızdan bir sonuç üretip o sonucu seçersiniz.

Mevcut toplumsal sistemlerde birini kurtarmak zorla dayatıldığından dolayı da o kişiyi büyük ihtimalle kurtarmayı seçersiniz

Bu bir inançtır.

sen müslümansın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu bir inançtır.

Birini kurtarıp kurtarmayacağımıza karar verirken tamamen çıkarımıza göre hareket etsek bu da mı inançtır?

Bence insan çıkarına göre hareket eder ve etmeli de. Diğer türlü sadece inanç olur.

Ama herkesin kafasına göre hareket etmesi toplumda düzensizliğe hatta savaşa neden olabileceği için toplumsal kurallar ve ahlak değerleri oluşturulmuştur.

Bu kurallara/değerlere azınlık bir kesimin uymaması toplumda çok ciddi sıkıntılar yaratmaz, ancak toplumun tamamının bu ahlak değerlerinden bağımsız hareket etmesi insanlık için sorun teşkil eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğada iyi veya kötü yoktur. İnsan bunu anlamlandırır bunu anlamlandırırken ya duygusal ya da objektif ölçütler çerçevesinde yani rasyonel gerekçelerle yapar.

Bireysel kabullerimiz, diğer bireysel kabullerle tez-antitez olarak çatışır ve senteziyle birlikte genel kabul görür ve daha sonra bu durum yasalara yansır.

Ahlak yani belirli olguların değer yargılarına göre kalıpsal kabulü için;

Genel geçer, bütün dünyada tüm zamanlarda uygulanabilecek Ahlak kuralları, normları yoktur. (Universal Ahlak yoktur, kalıp kurallar bölgeseldir)

Örn. Eskimo gelen misafire karısını ikram eder, asker millet spartalılar askeri casusluğu geliştirmek için çocuklarını hırsızlığa teşvik eder.

Aslında, Ahlak ve Hukuk kuralları insanlığın ürünüdür ve dinamik bir özellik gösterir.

En azından biz onları bu aşamaya ulaştırdık, Ahlakı ve yasaları dinlerden kurtararak insan beynine ve aklına endeksledik.

Tarihsel evrensel olduğunu düşünmemiz dinlerin zorlamasıydı. Yazılı veya tipik,tipleşmiş Ahlak Kuralları dinler tarafından pompalansa da bugüne kadar, Ahlak dinlerden önce de var olan ondan bağımısız bir olgudur ve dinler yok olduktan sonrada devam edecektir.

Bugün Universal Ahlak-yasalar yolunda adımlar da atılmaktadır.

İnsanlık son 200-300 yıldır dinden fazlasıyla kopmuştur. Özellikle laik batı dünyası, rasyonel akılcı yollarla yasalarını hazırlamış ve bu çeşitli devletlerce de kabul edilmiştir.

bugün Uluslararası Anlaşmalar dinlerin getirdiği ilkel ahlakın ötesine geçmiştir ve bunlar İç hukukta Kanun hükmündedir.

Devletler tarafından kabul gördüğü için adeta dünya çapında kabul edilen ahlak normlarına dönüşme yolundadır.

Örn. Eziyet ve İşkence Yasağı, Kölelelik Yasağı, Çocukların Cinsel İstismarının Önlenmesi, Düşünce ve Vicdan Hürriyetleri, Basın Hürriyeti.... gibi Temel Hak ve Özgürlükler.

Dinlerin ötesinde İnsanlık Kazanımlarıdır bunlar. Düşünce ve duygu dünyamızın evrimidir.

Rasyonalitenin-Aklın izin verdiği ölçüde sınırlarını biz çiziyoruz, değiştiriyoruz.

Bugün insanlığın ihtiyaçları ve olaylara bakış açısı farklıdır.

Eğer dini çerçeveden bakmaya baksaydık yani ''Ahlak'' dinin tekelinde olsaydı normal karşılamamız gerekirdi bazı şeyleri, ama karşılamıyoruz.

Bugün ahlak kurallarından yasalarımıza giren olguları kabul etmişiz ve bunlar dininen serbest ama bizler kötü olduğuna kanaat getirmişiz, bütün insanlık olarak ortak kabullerimiz şekilenmektedir;

---Çocukların cinsel istismarı. ( 6-9 yaşında çocuklarla evlenilmesini eleştiriyoruz)

---Kadının miras dahil olmak üzere ikinci sınıf insan muamelesi görmesini eleştiriyoruz

---Şiddeti inanç bazında desteklemek ve terrörü devlet eliyle yaymayı eleştiriyoruz

---Kölelilik sistemini devam ettirdiği göz yummak, köleliği teşvik eleştiriyoruz

---Fikir hürriyetini savunuyoruz

...

Bugün dinden bağımsız bakarak iğrendiğimiz Çocukların Cinsel İstismarı konusu inceleyelim, Neden kötü ? -Dinleri eleştirmek de niye haklılık payımız var.

--Çocuk'un bir yetişkin gibi seçim hakkı yoktur, cinsel arzuları henüz olgunlaşmamıştır. Bedenen güçsüz ve zayıftır, kendini savunması ve koruması imkanı yoktur.

Bu çocuğa kötülük yapılması vicdanımızı yaralar. Objektif ölçütlere de aykırıdır, duygusal veya empati yaptığımızda çocuk gibi hissetiğimizde de bir şeye zorlanmamız ve karşı koyamamız bizi rahatsız eder. İnsan robot gibi salt mantıksal objektif hareket edeceğini düşünmek idealistik bir yaklaşımdır.

Bunun zararlı oldğunu gözlemlemek için uzman olmaya da gerek yok, Belirli bir yaşa gelene kadar fizyolojisi ve psikolojisi hazır değildir çocugun.

aksi halde psikolojik sorunları olacağı, ona zararlı olduğu bilimsel bir tarafı da vardır. Çocugun Akıl sağlığının korunması da önemlidir.bireyi ve toplumu koruma düşüncesi gibi sosyolojik gerekçeler de ileri sürebiliriz.

Çok uzun uzun konuşulabilir...

Kısacası hem duygusal hem rasyonel açıdan bizi rahatsız etmektedir.

Kölelilik ve Angarya Neden Kötüdür ? - Dinleri eleştirmek de niye haklılık payımız var.

Angarya bir insanın parasız çalıştırılmasıdır ve Anayasal bakımdan yasaktır. Kölelilik de öyle.

Kölelilik, tarım toplumlarındaki ucuz-bedava iş gücüdür,

bu dünyadaki en değerli ve en pahalı şey insan emeği ve onun üzerine kurulan sömürü düzenidir.

Sanayi olmayan toplumda ne kadar çok toprağın varsa o kadar çok gücün var demektir.

Ve o toprağı ekip, işleyecek insan gücü olması gerekir.

Kölelilik sosyal tarihsel-kurumsal zorunluluk olarak ortaya çıkmıştır.

Köleliliğe duyulan ihtiyacın sanayi toplumuna geçişte azalması ve dönüşüme uğraması, bu kurumu zayıflatmıştır. İnsanlığı rahatsız eden bu olgu, aklın ve vicdanımızın sesleri karşında parçalanmıştır.

Bugün insan emeği üzerindeki sömürü devam etmektedir, işçiler modern kölelerdir. sadece form değiştirmiştir. Bunu da eleştiriyoruz, bu da bizi rahatsız ediyor büyük ölçüde ve bunu da sorguluyoruz, gelecekte düzelmesini tasarlıyor, umut ediyoruz.

Tarihte gördüğümüz mantıklı ve aptalca herşey bizim ürünümüz insanlığın ürünü, yanlışlıklar varsa düzeltilebilir, çöpe atmamız veya aklını kullanmayanlara terk etmemiz gerekmiyor.Kölelilik ahlakı, ilkellik dincilerin olsun, rasyonel akıl çerçevesinde şekillenen kurallarımız ve onların dinamik, evrimsel yapısı bizim zaferimiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaşa Kara Murat

Ahlakın Fedaisi :D

Sen neredesin ben neredeyim

Öyleymiş de böyleymiş de şöyleymiş de varmış.

Yazın böyle.

Konunun özü şu

Mekanik olarak buna var diyorsan karşılığına denk gelen düzeneği göster.

İşlem yapan insan beynini Ahlakın evi deme.

Ahlak bir inançtır

Şu anda tüm insanlar çocukların cinsel olarak tacizinin kendileri için daha avantajlı olduğuna inanırsa tüm insanlar bunu yapar

Bunu da durdurabilecke biyolojik bir engel yoktur

Evrim tür için tehlikeli şeyler için zaten biyolojik engel koymuştur.

Türü sona erdirecek şeyler için

Kafanın içinde kurduğun bir kurallar imparatorluğunun evrimsel karşılığı yoktur

Biyolojik engeli yoktur

Bir insan gelir seni, senin çocuğunu ve torununu köle olarak zincirli şekilde kullanabilir

Ağır işler yaptırabilir

Bunu engelleyecek biyolojik bir düzenek mevcut değil.

Kapiş?

Eğer biyolojik düzenek yoksa

Maddi temeli yoksa

O zaman sen kimin ekmeğine yağ sürüyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer konuyu kirlettik

Buradan devam etmek daha iyi bence

Ahlakla ilgili yanlış bir kanı var Ateistlerde

Ahlakın olmazsa olmaz kurallar olduğunu düşünüyorlar

Bu doğru değil.

Ahlak seçeceğiniz sonuç ne olursa olsun tamamen bir inançtır

Mesela bir insanı kurtarmak veya kurtarmamak seçeneğiyle baş başa kaldınız diyelim.

Bu baş başa kaldığınız durumda yapacağınız şeyin (kurtarmak veya kurtarmamak) genetiğinizle, biyolojinizle bir alakası yok

Tamamen inançtır.

Siz size öğretileni yaparsınız, ya da öğretilenlerden, inandıklarınızdan bir sonuç üretip o sonucu seçersiniz.

Mevcut toplumsal sistemlerde birini kurtarmak zorla dayatıldığından dolayı da o kişiyi büyük ihtimalle kurtarmayı seçersiniz

Bu bir inançtır.

Diğer konuyu kirlettik

Buradan devam etmek daha iyi bence

Ahlakla ilgili yanlış bir kanı var Ateistlerde

Ahlakın olmazsa olmaz kurallar olduğunu düşünüyorlar

Bu doğru değil.

Ahlak seçeceğiniz sonuç ne olursa olsun tamamen bir inançtır

Mesela bir insanı kurtarmak veya kurtarmamak seçeneğiyle baş başa kaldınız diyelim.

Bu baş başa kaldığınız durumda yapacağınız şeyin (kurtarmak veya kurtarmamak) genetiğinizle, biyolojinizle bir alakası yok

Tamamen inançtır.

Siz size öğretileni yaparsınız, ya da öğretilenlerden, inandıklarınızdan bir sonuç üretip o sonucu seçersiniz.

Mevcut toplumsal sistemlerde birini kurtarmak zorla dayatıldığından dolayı da o kişiyi büyük ihtimalle kurtarmayı seçersiniz

Bu bir inançtır.

Mato, yuvadan düşen karga yavrusunu gidip eline almayı denesene. Diğer kargalar o boş kafanı teneke peynir kutusu gibi öttürsünler.

Ahlak doğal bir olgudur. Dolayısı ile bütün gelişmiş beyne sahip bütün varlıkların beyninin bir fonksiyonudur. Öğrenilen kısmı çok azdır. Beynin tekamülü ile ortaya çıkar. Sevgi, kıskançlık, nefret, şiddet, bencillik neyse ahlak da odur. Beynin doğal bir fonksiyonudur. Topluluk halinde yaşamanın kurallarını ifade eder.

Din düşmanlığ ergen benliğini aşırı uçlara savuruyor. Savurmasın. Sakin ol. İçinde bir insan sevgisi varsa, bu normaldir. Lanet olsun içimdeki insan sevgisine diye inleme.

Ahlak konusunda ilginç şeyler duymak istiyorsan Anarşist filozof Kropotkin'in kitaplarını oku.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ahlakın tanrıdan geldiğini iddia etmek tanrıyı kabul etmektir.

Tanrıyı da Dinleri de sanrılı insanlar yaratmıştır

Ahlak tanrı diye bir varlıktan gelmez

Ahlak tanrı sanrısına tutulmuş insanların tanrı otoritesiyle inşa ettiği görünmez kurallar bütünüdür. Bir inançtır

Üreticisi tanrıcılardır

Eğer zekan dediklerimi anlamaya yetmiyorsa yazdıklarımı bozma

Tanrı diye varlık mı var lan?

İnsan üretimi herşey

Tanrıcıların üretimi diyorum

Sen de o aptal kafayla başka şey söylüyorsun

Ahlak diye ortada dolaşan tüm kurallar tanrıcıların ürünüdür

Bunu da bir sürü din, tanrı, mitolojik figür belirleyerek yapmışlardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ahlakın tanrıdan geldiğini iddia etmek tanrıyı kabul etmektir.

Ben buna kıl oldum şimdi

Sen bu yazıyı niye yazdın ki lan?

Yazdıklarımı anlayamadığından tüm yazılanları "ahlak kuralları tanrıdan gelir" diyerek mi özetliyorsun?

Tanrı ne ulan?

İnsan üretimi bir saçmalık işte

Hayır senin amacın ne?

Yazıya sabotaj mı yapıyorsun?

Yavşakça müdahaleyi niye yatın açıkla.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaşa Kara Murat

Ahlakın Fedaisi :D

Sen neredesin ben neredeyim

Öyleymiş de böyleymiş de şöyleymiş de varmış.

Yazın böyle.

Konunun özü şu

Mekanik olarak buna var diyorsan karşılığına denk gelen düzeneği göster.

İşlem yapan insan beynini Ahlakın evi deme.

Ahlak bir inançtır

Şu anda tüm insanlar çocukların cinsel olarak tacizinin kendileri için daha avantajlı olduğuna inanırsa tüm insanlar bunu yapar

Bunu da durdurabilecke biyolojik bir engel yoktur

Evrim tür için tehlikeli şeyler için zaten biyolojik engel koymuştur.

Türü sona erdirecek şeyler için

Kafanın içinde kurduğun bir kurallar imparatorluğunun evrimsel karşılığı yoktur

Biyolojik engeli yoktur

Bir insan gelir seni, senin çocuğunu ve torununu köle olarak zincirli şekilde kullanabilir

Ağır işler yaptırabilir

Bunu engelleyecek biyolojik bir düzenek mevcut değil.

Kapiş?

Eğer biyolojik düzenek yoksa

Maddi temeli yoksa

O zaman sen kimin ekmeğine yağ sürüyorsun?

Akilli ve bilgili bir adamsin, dusuncelerinin tutarligini savundugun farkindayim. Tarzini takdir etmekle beraber dusuncelerine tam katilmiyorum.

Biyolojik engel beyinimiz, anlamlandirma bicilerimiz. Homo sapiens olmanin canli olmamizin birarada yasamizin zorunlugu.

Kurallar olusturmamiz beynin aklin bir sonucu, bir arada yasama zorunlugumuzun avantajinin survivalin zorunlugu. Bunu rasyonel cerceveye oturtmamizdan ziyade dinci tekeline statik mantiksizliga terk etmek, goz yummak beynime ihanet.

Ahlakin ve toplumsal kurallarimizin statik dusunulmesine karsiyim. Orn. Tarihsel Eskimolar yeni dogan cocuklarin bir kismini ve yaslilari oldurmek zorunda kalmistir. Cunku yasadiklari ortam fazla gereksiz populasyonu kaldirmamaktadir. Dogal kaynaklar sinirli ve yetersizdir. Yaptiklari hareket dogru mudur ? Rasyonel bir zemini oldugu acik. Acimasizca belki ama vucudu kurtarmak icin kangerenli kolu kesen doktorun tutumuna benziyor.

Ahlaki biz uydurdugumuza gore degistirmek de elimizde. Kurallara ihtiyac duymayacagimiz utopik bir toplum ise uzakta.

Ben de dusuncelerinin pratik sonucunun, insan dogasinin pratik gercekligi karsinda yadsidinmasi gercekligi karsinda dinci argumanlarin ekmegine dolyli pratik bakimdan yag surdugunu dusunuyorum kahpe bizans :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

...............

Bu bir inançtır.

Dindarlarla olan tartışmalarımızda,bu ahlak söylemini dindarların kafasına vurmak için kullanıyoruz..''Dindarım,dindar olup dinden çıkanların ölmesini onaylarım'' diyenlere, ''ahlaklı olmak böyle mi olur?'' deyip dalgamızı geçiyoruz..Biz dindarlardan çok çok daha ahlaklıyız diyoruz ama ahlak diye birşeyin de var olmadığını biliyoruz..

Dindarlara ahlak kavramından bahsetmemiz,ahlak kavramını kabul ettiğimiz manasına gelmez..Ahlak,tıpkı tanrı veya aşk gibi bir zırvadır..Ahlak diye birşey olamaz..Kimse bu ahlakı tanımlayamaz..

Muhammed şöyledir veya böyledir diyoruz ama bu söylemimiz Muhammed'in yaşadığını kabul ediyoruz manasına gelmez..

Bir ateist şunu yapar veya yapmaz diye birşeyden kimse söz edemez..Ateizm bireysel bir olgudur..Benim yaşantım ile bir başka ateistin yaşantısı çok farklıdır..Haliyle hareketlerimizde farklı olacaktır..Ben gerektiğinde birinin ağzının burnunun kırılmasını onaylayabilirim ama bir başka ateist bunu kabul etmez..Hangimizin daha ahlaklı olduğuna da kimse karar veremez..

Diyeceğim,ateistlerin ahlaktan bahsetmesi gereksiz..Bu kavramı sadece müslümanlara karşı bir silah olarak kullanabiliriz..

''Ahlak anlayışınız yoksa,neden şunu şunu yapmıyorsunuz?'' diyenler olabilir..Polis var..Gelecek kaygılarımız var..Yaşanmışlıklar,korkular var..

Zihin hallediyor bunu.. :)

''Polis olmazsa,Nolan demek ki cinayette işleyebilir,komşusuna tecavüz de edebilir..'' diyebilirsiniz..

Yapabilirim de,yapmayabilirim de..Özgürüm babacığım,bana kim dur diyecek?

Mesela bir imama tecavüz edebilirim belki..Sen bana yıllarca tecavüz ettin,sıra bende diyebilirim.. :D

Bolca dua edin de,Türkiye iyice karışmasın.. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

ahlak; herhangi bir tanrıya inanan ya da inanmayan için bir zorunluluktur, yıllar boyu gelişen görülmez yasadır. ahlakı sadece insan öldürmeye dayandırmanız anlamsız. insan öldürmek nefretin sonucu bir suçtur. inanan da öldürebilir inanmayan da. bunun cezası tarih boyunca yasalarla çizilmiştir.

örneğin, yakın mesafeden bağırarak konuşamazsınız, satın aldığın malın ücretini satıcıya doğru atamazsınız, ya da giyinmeyi tercih etmiş topluluk içinde çırılçıplak dolaşamazsınız. aksini yaptığınız taktirde dışlanırsınız.


Dindarlarla olan tartışmalarımızda,bu ahlak söylemini dindarların kafasına vurmak için kullanıyoruz..''Dindarım,dindar olup dinden çıkanların ölmesini onaylarım'' diyenlere, ''ahlaklı olmak böyle mi olur?'' deyip dalgamızı geçiyoruz..Biz dindarlardan çok çok daha ahlaklıyız diyoruz ama ahlak diye birşeyin de var olmadığını biliyoruz..

Dindarlara ahlak kavramından bahsetmemiz,ahlak kavramını kabul ettiğimiz manasına gelmez..Ahlak,tıpkı tanrı veya aşk gibi bir zırvadır..Ahlak diye birşey olamaz..Kimse bu ahlakı tanımlayamaz..

Muhammed şöyledir veya böyledir diyoruz ama bu söylemimiz Muhammed'in yaşadığını kabul ediyoruz manasına gelmez..

Bir ateist şunu yapar veya yapmaz diye birşeyden kimse söz edemez..Ateizm bireysel bir olgudur..Benim yaşantım ile bir başka ateistin yaşantısı çok farklıdır..Haliyle hareketlerimizde farklı olacaktır..Ben gerektiğinde birinin ağzının burnunun kırılmasını onaylayabilirim ama bir başka ateist bunu kabul etmez..Hangimizin daha ahlaklı olduğuna da kimse karar veremez..

Diyeceğim,ateistlerin ahlaktan bahsetmesi gereksiz..Bu kavramı sadece müslümanlara karşı bir silah olarak kullanabiliriz..

''Ahlak anlayışınız yoksa,neden şunu şunu yapmıyorsunuz?'' diyenler olabilir..Polis var..Gelecek kaygılarımız var..Yaşanmışlıklar,korkular var..

Zihin hallediyor bunu.. :)

''Polis olmazsa,Nolan demek ki cinayette işleyebilir,komşusuna tecavüz de edebilir..'' diyebilirsiniz..

Yapabilirim de,yapmayabilirim de..Özgürüm babacığım,bana kim dur diyecek?

Mesela bir imama tecavüz edebilirim belki..Sen bana yıllarca tecavüz ettin,sıra bende diyebilirim.. :D

Bolca dua edin de,Türkiye iyice karışmasın.. :D

tarihinde kekeme tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu daha anlaşılır anlatmak isterim .

Evrimin sebebi,nedenleri nedir/nelerdir ?

Hayatta kalmak ve soy devamı. Bukadar aslında .herşey Bukadar basit. bu ikisi canlınin kendi çıkarlarıdir.

Canlının yemek yemesinin ,acı hissinin,görme,duyma dokunma ...vb herşeyim sebebi canlınin hayatta kalmasıni sağlamak için evrilmistir. Bu durumda öncelik hayatta kalmak .

Evrim için sadece hayatta kalmak yeterli değildir. Entropi kaçınılmazdir. Ölüm/yıkım kaçınılmazdir. Evrimde diğer büyük adım soy devamıdir. Soy devamıni sağlayan türler yaşar/hayatta kalır .

Hayatta kalan soyunu devam ettirir .

Ve evrim güçlüleri çıkarlarını en iyi koruyanlari on plana çıkarır .

Annelik içgüdüsu çıkar üzerine evrilmistir.

Şimdi şunu diyebilirsiniz .

çıtanin büyüyüp terk ettiği yavrularından ne çıkarı vardır ?

Bu soy devamıni korumaktir.

Tıpkı çıta yavrusunda olduğu gibi familia ahlaki soy devamı üzerine mecburi evrimin sonucudur. Soy devamı için belirli bir sürede olsa karşı cinsin çıkarlarıni korumak gerekir.yavrular korunmalidir.

Soy devamı üzerine evrilen familia ahlaki türlere çıkarlarıni daha fazla güçle savunma hakkı vermiş ve bu türler ön plana çıkmıştir.bu sebeple familia türleri birbirlerinin yaşam hakkıni kendi çıkarları doğrultusunda korur.

Umarım anlatabilmisimdir .

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yerini gösterirsiniz.

Ben size beslenmenin yerini gösterebilirim.

Ya da yiyeceği parçalamanın, yiyeceği sindirmenin.

Bu kadar gevezelik yapmayın

Bana ahlakın mekaniğini gösterin.

Dangalak herifler.

hala akıllanmadın mı sen ? başka bir başlık altında sana mantık çerçevesinde basamaklar , olaylar , örnekler verildi ; sen ise tüm yazılanlara '' bunlar saçma , saçmalıyorsun , saçmalama işte tmm mı .s '' demekten başka cümle üretemedin. zihnin dışarı tamamiyle kapanmış ve kendi zorlama kurgularınla mastürbasyon yapıyor. kurgularına daha iyi yada kötü alternatif sunulduğunda ise ereksiyonun bozuluyor ve ne dediğini bilmeksizin etrafa saldırıyorsun. yanılabileceğini ve eksiklerin olabileceğini kabullen , büyü artık dostum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ahlak nedir ? Nasıl ortaya çıkmıştir?

Ahlak neyin doğru neyin yanlış olduğunu bilmektir...

net olarak bakarsak canlının kendi yaşamıni uremesini gibi etmenlerin yani kendi çıkarlarini koruması olayıdir..

Canlılarda ahlak; yaşama ,üreme ,sosyalleşme gibi etkenlerle evrimlesmistir...

Bireysel ahlak canlı öncelikle kendi çıkarlarıni koruma içgüdüsundedir..

yaşamını tek başına sürdürebiliyorsa tek başına yaşamak daha karlı gelecektir..fakat turun devamı için çiftleşme gereklidir..buda bazı durumlarda içgüdüsel olarak ,turun devamı için ödün verme durumu ortaya çıkar...karşı tarafında belirli süre çıkarlarıni gözetir...

bireysel ahlaka örnek ;

peygamberdevesi , ayı ,kaplan,leopar,çıta vb.

familia ( aile ) tek başına yaşamını sürdürecek gücü olmayan canlıların ,yaşamlarını sürdürme ve soy devamıni sağlamak için ortaya çıkmış kurumdur..erkler ayrılığı ilk kez burda başlar ...toplumsal ahlakin temelleri burda atılmıştir...canlı yaşamının devamı ve turun devamı için ,grubun yada ailenin çıkarlarını korumalıdir...örnekle açıklamak gerekirse ...bir felis leo(aslan) ailesini düşünelim ..lider erkek aileyi dışardan gelecek tehlikelerden korur ve uremeyi sağlar,genç ve güçlü dışı aslanlar avlanma ,çoğalma ,yaşlı dişiler geride yavru aslanlara bakar...

dışardan gelecek bir erkek aslan grup lideri erkeği yenerse o grubun lideri olur...eski liderin erkek yavruları öldürülür ..disileri uremek için sağ bırakılır...aslan popilasyonunda ahlak kuralları.....

familia örnekleri; kurt,aslan,zebra,fil vb.

Kolonilesme ve toplumsal ahlak ..

yasamin devamı için bireysel olarak yada küçük aile grupları olarak yaşama şansı az olan canlılarda görülür .bireysel olarak kendi çıkarlarıni düşünen canlılar koloniden atılır yada dislanir ..kolonide erkler ayrılığı artık yerini sosyalleşme ve görev dağılımı olarak almıştır...koloniler üreme konusunda aile ve tek yaşayan canlılara kıyasla daha başarılıdir..

Kolonilesme örnekleri; arı,karınca ve insan

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki soruyu cevaplamanızı isteyeceğim.

Yuvadan düşen yavru kargayı, diğer kargalar niçin korur?

a- Bu davranışı evrimin doğal bir sonucudur.

b-Bu davranışı tanrı kargalara öğretmiştir.

c- Kargalar öyle birşey yapmaz.

Başka bir ihtimal var mı?

Karga ait olduğu sosyal gruba bağlılık hissediyorsa, dayanışma duygusuna sahipse, kargadan daha gelişmiş bir beyne sahip olan insan da sosyal kurallara ve dayanışma duygusuna, evriminin doğal sonucu olarak sahiptir.

Ahlak doğal bir duygudur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...