Jump to content

Kuranin psikolojik tahlili..


Recommended Posts

Zihin karıştırıcı bir kitaptir, özgün betimlemeler, seviyeli bir üslûp, farklı teknik,anlaşılır tema yoktur..Otistik bir cocugun ic dunyasindan farksızdır.

Yıkıcı kehanetler, yaşama karşı olumsuz yaklaşımlar, ikna krizleri, karşı kültüre karşı bunalım izleri, tedirginliklerin dışavurumları bir şizofren ya da sosyopatın ve ya obsesif kompulsifin dışa vurumu olabilir..

Katkida bulunmak isteyen olursa sevinirim..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok kindar ve nefret kusan yerler var ayrıca.Hristiyanlığın sapık mezheplerindeki görüşleri de yansıtıyor.

İsalm bir Hristiyanlık mezhebi olamaz .Kuran yazarları Tevrat'tan bi haberdir. Çoğuyeri tevrat'tan hatalı aktarmışlar hatta gidip İmran kzı Meryem ile Bakire Meryemi karıştıracak kadar kulaktan dolma bilgiler mevcuttur Kuranda.Dolayısıyla Kuran ne bir Yahudi ne Tevrat'ı bilmek zorunda olan Hristiyan mezhebi olamaz.Hristiyanlar sapık görüşlüler de dahil en azından Tevrat karakterlerini bilir gidip de Meryemleri karıştırmaz onları tek Meryem sanmaz.

tarihinde aykırıteolog tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İsalm bir Hristiyanlık mezhebi olamaz .Kuran yazarları Tevrat'tan bi haberdir. Çoğuyeri tevrat'tan hatalı aktarmışlar hatta gidip İmran kzı Meryem ile Bakire Meryemi karıştıracak kadar kulaktan dolma bilgiler mevcuttur Kuranda.Dolayısıyla Kuran ne bir Yahudi ne Tevrat'ı bilmek zorunda olan Hristiyan mezhebi olamaz.Hristiyanlar sapık görüşlüler de dahil en azından Tevrat karakterlerini bilir gidip de Meryemleri karıştırmaz onları tek Meryem sanmaz.

Zamanın hatalı çevirileri/tefsirleri,sapkın mezheplerinin etkileri var bayağı.Mesela Tevrat'ta İbrahi ateşe atılmaz Ur şehrine sürülür fakat orada korunur gibi bir şeydi herhalde.Ama çevirmen Ur şehrini bilmediğinden Aramice ateş anlamına gelen ''or''sandı.

(http://dinsizdeist.blogspot.com.tr/2012/04/ibrahimin-atese-atlmas-ve-kokenleri.html?m=1)

Ve İslam neden Hristiyanlık'ın sapkın bir mezhebi olarak çıkmasın ki ?

Bu konuda pek çok araştırma var hatta bu forumda bile bayağı var.

The Syro-Aramaic Reading of the Koran kitabını okuyorum şu sıralar.Değiştirilmiş kutsal kitap Kuran belgeselinde adını saklayan yazarın kitabı.O da bizim gibi düşünüyor,mesela kitapta Kadir suresinde aslında Noel'den bahseldiği anlatılıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zamanın hatalı çevirileri/tefsirleri,sapkın mezheplerinin etkileri var bayağı.Mesela Tevrat'ta İbrahi ateşe atılmaz Ur şehrine sürülür fakat orada korunur gibi bir şeydi herhalde.Ama çevirmen Ur şehrini bilmediğinden Aramice ateş anlamına gelen ''or''sandı.

(http://dinsizdeist.blogspot.com.tr/2012/04/ibrahimin-atese-atlmas-ve-kokenleri.html?m=1)

Ve İslam neden Hristiyanlık'ın sapkın bir mezhebi olarak çıkmasın ki ?

Bu konuda pek çok araştırma var hatta bu forumda bile bayağı var.

The Syro-Aramaic Reading of the Koran kitabını okuyorum şu sıralar.Değiştirilmiş kutsal kitap Kuran belgeselinde adını saklayan yazarın kitabı.O da bizim gibi düşünüyor,mesela kitapta Kadir suresinde aslında Noel'den bahseldiği anlatılıyor.

Kadir Süresi'nin Noel'den bahsettiği açık zaten .Fakat hiçbir Hristiyan mezhebi Meryemleri karıştırmaz.Musa İsa'nın dayısı oluyor Kuran'a göre. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadir Süresi'nin Noel'den bahsettiği açık zaten .Fakat hiçbir Hristiyan mezhebi Meryemleri karıştırmaz.Musa İsa'nın dayısı oluyor Kuran'a göre. :)

Orada çok daha bariz bir hata yapmışlardır belki olamaz mı ?Tıpkı uyduruk Barnabas İncili'ndeki Muhammed'i Mesih olarak yazdıkları gibi.Oysa Kuran'a şöyle bakan birisi Mesih'in sadece ve sadece İsa olduğunu bilir.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada çok daha bariz bir hata yapmışlardır belki olamaz mı ?Tıpkı uyduruk Barnabas İncili'ndeki Muhammed'i Mesih olarak yazdıkları gibi.Oysa Kuran'a şöyle bakan birisi Mesih'in sadece ve sadece İsa olduğunu bilir.

Bana yardımcı olursan olayı çözebiliriz Arapçada kız kardeş:

شقيقة (shaqeeqa)

İbranice'de: אחות (ahot)

Aramice :ܚܬܐ(ahwat)

Tınısı veya yazılışları benzer olan iki kelime bulmamız lazım.Ordan Kuran yazarlarının karıştırdığı noktayı bulabiliriz.Bunu orjinal İncil metnine bakarak mı tevrat metnine bakarak mı bulucaz bilemiyorum.Çünkü 2 Meryem var ikisi de ayrı kitapta.

Bir de Grekçesine mi bakmalıydım acaba sonuçta İncil grekçe de yazıldı.Fakat Muhammedin yaşadığı yerde sanırım hristiyanlar Aramice ve Yahudiler de aynı şekilde sanırım konuşuyorlardı.Muhammed de sadece Arapça bildiğinden okuma yazma bilmeyen sayıldı.

Şimdi aslında Arapça şakika diye okunan kızkardeş kelimesine tınısı veya yazılışı benzeyen fakat o anlama gelmeyen , incilde Meryem ve Yahudiler arasında geçen diyalogta geçen bir konuşmada bir kelime bulmalıyız ama bu yetmez.

Bunun nasıl harun ,İmran ve tevrattki Miryamle aynı Meryem olarak anlaşıldığını bilmemiz gerek.

tarihinde aykırıteolog tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada çok daha bariz bir hata yapmışlardır belki olamaz mı ?Tıpkı uyduruk Barnabas İncili'ndeki Muhammed'i Mesih olarak yazdıkları gibi.Oysa Kuran'a şöyle bakan birisi Mesih'in sadece ve sadece İsa olduğunu bilir.

Bu arada Barnabas İncil sonradan Müslüman olan biri tarafından yazılmıştır sanırım 16. Yüzyıldaydı.

Gerçi sonradan müslüman olan biri tarafından yazıldığıysa içindeki Coğrafi hataları ne yapıcaz ya orası ayrış.

tarihinde aykırıteolog tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 9 months later...
3 hours ago, _Force-Awakens_ said:

Kuran, Tevrat ve İncilin kaynağı birdir. O halde psikolojinin temeli olması gereken bir cümle aktarayım Tevrattan: "Doğru olanı yapsan, seni kabul etmez miyim? Ancak doğru olanı yapmazsan, günah kapıda pusuya yatmış, seni bekliyor. Ona egemen olmalısın"

hacı, doğru nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 27.07.2016 at 16:41, _Force-Awakens_ said:

Sen bir iş yaparken doğru ya da yanlış olamayacağına mı inanıyorsun? Yolun ortasında bir çocuk varsa, onu arabayla ezmek mi doğrudur ezmemek mi?

İşte beklenen cevap. Ne kadar da naif. Naifliğinin altında, bel atı vurma çabası gizli.

Mutlak, genel-geçer doğru nedir. Var mıdır? Kuranın doğrusu, alabildiğine öznel doğrusu değil. Doğru olanı yapmazsan ne demek? Kime, neye göre doğru?

Bir psikopata göre o çocuğu ezmek doğru da olabilir. Aksini sittin sene izah edemzsin. Bahsetiiğin şey sadece toplumsal bir genel kabüldür. Bu onu genel geçer doğru yapmaz. Kuran zaten toplumsal kabullerin üzerinden işlemez. Doğruları, değişmez dayanakları ile birlikte bizzat ortaya koyar. Varolanı. Eğer varsa. Kendi icadını değil..

Kuranın kendi belirlediği doğruyu emtemesi ve bunu dayatması düpedüz dikatörlüktür. Başka bir şey değil. Kuran bizi doğruya davet ediyor, hangi doğruya? Kendi doğrusuna. Çünkü genel geçer doğru mevzusunu bizzat kuranın kendisi de becerememiş, ortaya koyamamış. O yüzdendir ki, zamanlar üzeri de olamamamış.

İnsanlık tarafından genel kabul görmüş kabulleri (ki bu bile onları mutlak yapmaz) sahiplenerek, ya da onları kullanarak bu savunuyu yapamazsın.

Birini arabyla ezmek ya da ezememek dahi doğruluk ya da yanlışık kavramlarıyla temellendirilemez. Zamanda yolculuk yapabilesydin mesela, hitşer'in çocukluğunu araba ile ezmek konusundaki doğru ve yanlış tanımların nasıl olurdu? Önce ben cevap vereyim: yapacağın şey sadece bir "tercih" olurdu. ancak geri kalanların bir bölümü açısından yanlış, bir bölümü açısından doğru..

Daha özgür irade ve genel-geçer ahlak konularından bi haber olduğunuz üzere bu konuları size açıklamak zahmet gerektiriyor. Ama bu forumda yeteri kadar kalırsanız ve yeterli seviyede de aklınız varsa hepsini öğreneceksiniz.

 

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

 

31 dakika önce, teflon yazdı:

İşte beklenen cevap. Ne kadar da naif. Naifliğinin altında, bel atı vurma çabası gizli.

Mutlak, genel-geçer doğru nedir. Var mıdır? Kuranın doğrusu, alabildiğine öznel doğrusu değil. Doğru olanı yapmazsan ne demek? Kime, neye göre doğru?

Bir psikopata göre o çocuğu ezmek doğru da olabilir. Aksini sittin sene izah edemzsin. Bahsetiiğin şey sadece toplumsal bir genel kabüldür. Bu onu genel geçer doğru yapmaz. Kuran zaten toplumsal kabullerin üzerinden işlemez. Doğruları, değişmez dayanakları ile birlikte bizzat ortaya koyar. Varolanı. Eğer varsa. Kendi icadını değil..

Kuranın kendi belirlediği doğruyu emtemesi ve bunu dayatması düpedüz dikatörlüktür. Başka bir şey değil. Kuran bizi doğruya davet ediyor, hangi doğruya? Kendi doğrusuna. Çünkü genel geçer doğru mevzusunu bizzat kuranın kendisi de becerememiş, ortaya koyamamış. O yüzdendir ki, zamanlar üzeri de olamamamış.

İnsanlık tarafından genel kabul görmüş kabulleri (ki bu bile onları mutlak yapmaz) sahiplenerek, ya da onları kullanarak bu savunuyu yapamazsın.

Birini arabyla ezmek ya da ezememek dahi doğruluk ya da yanlışık kavramlarıyla temellendirilemez. Zamanda yolculuk yapabilesydin mesela, hitşer'in çocukluğunu araba ile ezmek konusundaki doğru ve yanlış tanımların nasıl olurdu? Önce ben cevap vereyim: yapacağın şey sadece bir "tercih" olurdu. ancak geri kalanların bir bölümü açısından yanlış, bir bölümü açısından doğru..

Daha özgür irade ve genel-geçer ahlak konularından bi haber olduğunuz üzere bu konuları size açıklamak zahmet gerektiriyor. Ama bu forumda yeteri kadar kalırsanız ve yeterli seviyede de aklınız varsa hepsini öğreneceksiniz.

 

Satan İncilinde kendisine tabii olanlara "Canınızı sıkan kişileri ortadan kaldırın" tavsiyesi verir. "Özgürsünüz" der. İki özgür insanın karşılaşmasının nasıl sonuçlanacağına dair bir fikrin var mı? Sana kimin kazanacağını söyleyemem, ama en az birinin kanı akacaktır. En fazla ölürler... Söylesene, bu barıştan uzak emrin dünya nüfusuna, huzuruna etkisi nedir?

Doğru mu sence?

Birden fazla doğru olamaz. Üç heceyle: O-LA-MAZ!

Hitleri arabayla ezmemeyi tercih ederdim. Niyetim amacımı aşar anlatabiliyor muyum? Doğru olan bu. Öldürdüğü onlarca kişi, o onları öldürmese de ölecekti. Öldürmek Hitlerin tercihiydi. Benim tercihim ise öldürmemek. Savaş karşıtı olabilirim. Ama sizin gibi değil. Biri elinde silahla kapıma dayanırsa, ya da bir savunmasızı öldürürse müdahale ederim. Ama masum bir insanı ileride katil olacak diye öldürmek... Dediğim gibi, bu niyetin amacı aşması olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, _Force-Awakens_ said:

 

Satan İncilinde kendisine tabii olanlara "Canınızı sıkan kişileri ortadan kaldırın" tavsiyesi verir. "Özgürsünüz" der. İki özgür insanın karşılaşmasının nasıl sonuçlanacağına dair bir fikrin var mı? Sana kimin kazanacağını söyleyemem, ama en az birinin kanı akacaktır. En fazla ölürler... Söylesene, bu barıştan uzak emrin dünya nüfusuna, huzuruna etkisi nedir?

Doğru mu sence?

Birden fazla doğru olamaz. Üç heceyle: O-LA-MAZ!

Hitleri arabayla ezmemeyi tercih ederdim. Niyetim amacımı aşar anlatabiliyor muyum? Doğru olan bu. Öldürdüğü onlarca kişi, o onları öldürmese de ölecekti. Öldürmek Hitlerin tercihiydi. Benim tercihim ise öldürmemek. Savaş karşıtı olabilirim. Ama sizin gibi değil. Biri elinde silahla kapıma dayanırsa, ya da bir savunmasızı öldürürse müdahale ederim. Ama masum bir insanı ileride katil olacak diye öldürmek... Dediğim gibi, bu niyetin amacı aşması olur.

Sata incili örneği önemsiz. Bana ne orda ne dediğinden. Kötü örnek, örnek olmaz demişler. Biz kuranı tartışıyoruz.

yanıtına cevabı önceden vermiştim:

Önce ben cevap vereyim: yapacağın şey sadece bir "tercih" olurdu. ancak geri kalanların bir bölümü açısından yanlış, bir bölümü açısından doğru.."

Quote

Ama masum bir insanı ileride katil olacak diye öldürmek... Dediğim gibi, bu niyetin amacı aşması olur.

Dediğim gibi, her durumda yaptığın şey sadece bir "tercih" oldu. Ama bir çoğuna göre de "yanlış"

Mevzuyu tam burada anlamış olman lazım.

Şimdi tekrar söyle bakalım: mutlak/genel-geçer doğru yanlış nedir? Var mıdır?

Doğru yanlış konusunda ahkam kesip, kendi doğru yanlış kabullerine göre emirlerini veren ve allah lafzı olduğunu iddia eden kuran -ı kerim dahi bunu becerebilmiş midir? Aslen yapması gereken şeyi..Genel geçer ahlakı.

Eğer genel geçer ahlak, doğru yanlış kavramları yok ise; biz kuranın içeriği, önerdiği doğru yanlış kavramları hakkında nasıl oluyor da karar veriyoruz? Neye dayanarak? Yine kurandan yola çıkarak mı? Yani döngüsel mantık? İnşallah öyle değildir :)

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
4 minutes ago, Hiçkimse... said:

İslamiyet dişil bi din sanki...

İslamiyetin tanrisinin kokeni dişi.Sonradan erkeğe çevrilmiş. Ama islamiyet erkil bir dindir. Kadınlar ikinci sınıftır ve aşagılıktır.Bir muslim kadın ,bir erkegin karşısında konuşamaz,işin aslında.islama gore Kadınlar hizmetci ikinci sinif ve aptaldirlar.Ama en cok da kadinlar savunur bu dini.Kafalarini hem dışarıdan hemde içeriden kapattıkları için, no^brain durumu yani. Kafandaki iman zincirinden kurtulursan normal bir insan olabilirsin, yoksa islam insanı fanatikleştirir,  mal olup piyasada dolanırsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş
30 dakika önce, KokTurk yazdı:

İslamiyetin tanrisinin kokeni dişi.Sonradan erkeğe çevrilmiş. Ama islamiyet erkil bir dindir. Kadınlar ikinci sınıftır ve aşagılıktır.Bir muslim kadın ,bir erkegin karşısında konuşamaz,işin aslında.islama gore Kadınlar hizmetci ikinci sinif ve aptaldirlar.Ama en cok da kadinlar savunur bu dini.Kafalarini hem dışarıdan hemde içeriden kapattıkları için, no^brain durumu yani. Kafandaki iman zincirinden kurtulursan normal bir insan olabilirsin, yoksa islam insanı fanatikleştirir,  mal olup piyasada dolanırsın.

 

10 dakika önce, Hiçkimse... yazdı:

Ataerkil zaten. O konuda şüphe yok. Ama sosyal cinsiyet açısından baktığında daha duygusal bi yapısı var. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, KokTurk said:

İslamiyetin tanrisinin kokeni dişi.Sonradan erkeğe çevrilmiş. Ama islamiyet erkil bir dindir. Kadınlar ikinci sınıftır ve aşagılıktır.Bir muslim kadın ,bir erkegin karşısında konuşamaz,işin aslında.islama gore Kadınlar hizmetci ikinci sinif ve aptaldirlar.Ama en cok da kadinlar savunur bu dini.Kafalarini hem dışarıdan hemde içeriden kapattıkları için, no^brain durumu yani. Kafandaki iman zincirinden kurtulursan normal bir insan olabilirsin, yoksa islam insanı fanatikleştirir,  mal olup piyasada dolanırsın.

Erkeğe neden iki hisse verilir çünkü erkek Evlendikten sonra Bütün yük erkeğe yükletilir istesen de istemese de, Kanunen Erkek karısının bütün ihtiyaçlarını karşılamak zorunda bırakılır 

Kadınlar hizmetci mi? Teessüf ederim artık aptal kafalı dindarlar bile biliyorlar ki.

İslamda kadın doğurduğu Çocuğunu Emzirmek zorunda bile değildir. nerde yemek pişirmek evi süpürmek çamaşır yıkamak zorunda olsun.

Hatta ve hatta emzirdikleri için teşekkür edin emzirme parasıda verin diyor islam

yani İslamın kadını koruduğu kadar kimse korumamıştır..

kadınlar neden İslam Savunuyor bak bunun için aşağıdaki hadisleri okuda gel canım !

Hanımı ile iyi geçinip şakalaşanı Allahü teâlâ sever, rızklarını artırır [İLâl]
En üstün mümin!!, hanımına, en iyi, en lütufkâr davranan güzel ahlaklı kimsedir [Tirmizi]
En iyi Müslüman, hanımına en iyi davranandır İçinizde, hanımına en iyi davranan benim [Nesai]
Hanımına güler yüzle bakan erkeğin defterine, bir köle azat etmiş sevabı yazılır [RNasıhin]
Hanımının haklarını ifa etmeyenin; namazları, oruçları kabul olmaz)[Mürşid-ün-nisa]
Hanımını döven, Allah’a ve Resûlüne asi olur Kıyamette onun hasmı ben olurum[RNasıhin]
Kadınlara ancak asalet ve şeref sahibi kimse değer verir Onları ancak kötü ve aşağılık kimseler hor görür [İAsakir]
Kızlarınızı altın ve gümüş ile süsleyin! Elbiseleri güzel olsun! İtibar kazanmaları için en güzel hediyelerle ihsanda bulunun! [Hakim]
Kız çocuğunu güzelce terbiye edip, Allahü teâlânın verdiği nimetlerle bolluk içinde yedirir giydirirse, o kız çocuğu onun için bir bereket olur, Cehennemden kurtulup kolayca Cennete girmesine vesile olur[Taberani]
İki kız evladına güzel muamele eden, mutlaka Cennete girer [İbni Mace]
İki kızı veya iki kız kardeşi olup da, maişetlerini (geçimlerini) güzelce sağlayanla Cennette beraber oluruz!![Tirmizi]
Cennet Annelerin ayağı altındadır (Anne ise Kadındır)

Bu hadisleri peygamberden işiten kadınlar göbek attılar En adi bir varlıkken Hazreti Muhammed sayesinde En üstün varlık oldular

Bu sözleri Bizzat Peygamberden işiten Kadınlar Yavaş yavaş Erkekleri adi bir mahluk gibi görmeye başladılar

bunun üzerine peygamberimiz dedi ki:

Ey kadınlar Eğer Allahtan başka yere secde caiz olsaydı

Kadınların Eşlerine Secde etmeyi emrederdim 
 

Ve Cenab-ı Hak'da ayet indirdi :  manası : (peygamberin sözleriyle Havalanan, size karşı adi mahluk gibi bakan bakışlar tavırlara, triplere giren,) üste çıkan eşlerinize nasihat edin evet Müebbed istikbal senin ayağın altındadır. en üstün mümin hanımına karsı en iyi en lütufkar davran kimsedir evet haklısın ama beni adi bir mahluk gibi görme benim üstüme çıkma diyin ve yataklarınızı ayırın, (kavgalıyken dargınken hamile kalmasın) yine devam ediyorsa, tedib edin iyi ve lütüfkar davranmayın azarlayın (şak bir tokat) kendine gel aaaa aaa diyin   kamoon anlatabiliyem mi :D

Umarım seni aydınlatabilimişimsişimsimsimiyemsşimsimdir KOKTURK 

imza : kamooon :D (Come on)

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 7/30/2016 at 18:54, teflon said:

Sata incili örneği önemsiz. Bana ne orda ne dediğinden. Kötü örnek, örnek olmaz demişler. Biz kuranı tartışıyoruz.

yanıtına cevabı önceden vermiştim:

Önce ben cevap vereyim: yapacağın şey sadece bir "tercih" olurdu. ancak geri kalanların bir bölümü açısından yanlış, bir bölümü açısından doğru.."

Dediğim gibi, her durumda yaptığın şey sadece bir "tercih" oldu. Ama bir çoğuna göre de "yanlış"

Mevzuyu tam burada anlamış olman lazım.

Şimdi tekrar söyle bakalım: mutlak/genel-geçer doğru yanlış nedir? Var mıdır?

Doğru yanlış konusunda ahkam kesip, kendi doğru yanlış kabullerine göre emirlerini veren ve allah lafzı olduğunu iddia eden kuran -ı kerim dahi bunu becerebilmiş midir? Aslen yapması gereken şeyi..Genel geçer ahlakı.

Eğer genel geçer ahlak, doğru yanlış kavramları yok ise; biz kuranın içeriği, önerdiği doğru yanlış kavramları hakkında nasıl oluyor da karar veriyoruz? Neye dayanarak? Yine kurandan yola çıkarak mı? Yani döngüsel mantık? İnşallah öyle değildir :)

Teflon basın göğe etmesin ama kuran genel geçer doğru değil tıpkı evrim gibi. Zaten kuranin böyle amacıda yok.  Henüz gerçekleşmemis gerçeklerin tartışılması ayrı bi salatalık olur.

Genel geçer ahlak olmasada doğruya en yakın olan evrensel ahlak vardır yalan mı

Doğru yanlış yani iyi kötü yani yararlı zararli .. Buna tabi ki kimsenin munasip tarafları karar veremez.

Bu arada ben Müslümanım aradaki farkı anlamaya çalışıyorum inşallah. .☺

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...