Jump to content

Kurandaki müşrik kavramı


Recommended Posts

Yıllardır kurandaki bu ayrımı hala anlayabilmiş değilim. Kuranda en çok hakarete uğrayan, kabeye yaklaşması bile yasaklanan müşrikler sizce tam olarak kim? Hristiyan ve yahudilere yaşam hakkı tanınıyor. Hatta Hristiyanların içinde bazı bilge din adamları var diyor. Kurana göre teslis inancı da şirk. Ama her nedense hristiyanlardan sanki müşriklerden ayrı bir grupmuş gibi bahsediliyor. Hatta kendi kitabınızla hükmedin diyor.

Ben hala çözemedim bu meseleyi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yıllardır kurandaki bu ayrımı hala anlayabilmiş değilim. Kuranda en çok hakarete uğrayan, kabeye yaklaşması bile yasaklanan müşrikler sizce tam olarak kim? Hristiyan ve yahudilere yaşam hakkı tanınıyor. Hatta Hristiyanların içinde bazı bilge din adamları var diyor. Kurana göre teslis inancı da şirk. Ama her nedense hristiyanlardan sanki müşriklerden ayrı bir grupmuş gibi bahsediliyor. Hatta kendi kitabınızla hükmedin diyor.

Ben hala çözemedim bu meseleyi.

Müşrik tam olarak: "Benim".

Ne o!? Hala çözemedin mi? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'a ortak koşanlara müşrik deniliyor.

Bu müslümanda olabilir hristiyanda olabilir.

Allah'a inanıyor ama O'nun birliği altına giremiyor. İsaperestler, Muhammedperestler ve benzerleri.

Bunların ortak özelliği ise Kuran'da belirtildiği gibi müşrik olduklarından habersiz olmaları.

nananlar, Yahudiler, diğer dinlerden olanlar ve Hıristiyanlardan kim () ALLAH'a ve () ahiret gününe inanır ve () erdemli bir yaşam sürerse onlar için bir korku yoktur ve onlar üzülmeyecekler de... *

bu ne peki?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'a ortak koşanlara müşrik deniliyor.

Bu müslümanda olabilir hristiyanda olabilir.

Allah'a inanıyor ama O'nun birliği altına giremiyor. İsaperestler, Muhammedperestler ve benzerleri.

Bunların ortak özelliği ise Kuran'da belirtildiği gibi müşrik olduklarından habersiz olmaları.

Size göre dahası doğruus Kuran'a göre Allah'a ortak koşmayan ve teslise inanan birisi olamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakış açısı doğru gibime geliyor. Musevi ve Hıristiyanların ayrı tutulması "kitap ehli" sözünden de anlaşılabilir. Kendisine peygamber yollananlar vs. vs.

Tanrı paylaşmayı sevmez. Ortak koşulmasından pek hoşlandığını söyleyemeyiz. Buradaki ayrım şöyle olabilir; kendisine kitap yollananlara "sizin tapınmış gibi yapıp tapınamadığınız Tanrı benim. Yeter artık saçmalamayın" yani bir ümit yola gelirler belki...

Diğer kitap verilmeyenlerden ise tamamen ümit kesilmiş olabilir. Çünkü onlar çok farklı tanrı motiflerine ibadet ediyorlar sanırım. Yani birisi "deforme edilmiş Tanrı imajı" diğeri ise "tamamen uyduruk Tanrı" olarak değerlendiriliyor olabilir.

Tabi sonuç olarak Tanrı paylaşmayı sevmez :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

2:64 te islamdan önceki tevhid ehli hristiyan ve yahudiler kastediliyor. doğu hristiyanları bir müddet roma hristiyanlarından farklı olarak isa a.s ın dinine inanmış ve romalılarla çatışmalar yaşamışlardır.

israiloğulları da zaten uzun dönem inanan bir ümmet olarak varlığını sürdürmüştü

bugünki hristiyanlar ve yahudiler de şirk ehlidir yani müşriktir.lakin kitap verildiği için onlara ehli kitap denir.Münafık fetocular buradan insanları kandırmaya çalışır.Yoksa hristiyan ve yahudiler de kafirin hasıdır.

Müşrik Allah'a ortak koşmak demektir.

Şirkin Karşıtı Tevhid dir

Tevhid

Rubuviyet Tevhidi:Allah ı yaratma rızık vermede tek olduğuna inanmaktır.

Uluhiyyet Tevhidi:Yaptığın İbadetleri yalnız Allah a has kılmaktır.Mesela duayı türbeye yaparsan şirk işlersin.Dua ibadettir. (Fatiha 5: -Sade Sana ederiz kulluğu, ibadeti; sade Senden dileriz yardımı, inayeti Yarab!)

İsim Sıfat Tevhidi:Allah ı isim ve sıfatlarında birlemektir.(Her şeye şahit olan yalnız Allahtır(Cübbesiz Ahmet gibi vallahi zina yapmadım Allah PEYGAMBER şahit dersen şirke girersin.Çünkü Allahın sıfatını kula verirsin)

Uluhhiyet Tevhidinin içinde bir de çağımızda çok önemli bir hal aldığı için ayrı başlıkta işlenen Hakimiyet Tevhidi vardır.O da yasa koyma yetkisini Allah tan başkasına mesela demokrasiye parlamentoya diktatörlere vermemektir.Uluhiyet ibadetlerinde Allah ı birlemek olduğu için sen Allah tan başkasının yaptığı yasaya töre ye itaat edersen Allah tan başkasına ibadet etmiş olursun.(“Bunun gibi, ortakları, müşriklerden çoğuna ço­cuklarını öldürmeyi iyi bir şey gibi gösterdi ki, hem kendilerini mahvetsinler hem de dinlerini karıştırıp bozsunlar! Allah dileseydi bunu yapamazlardı. Öyleyse onları uydurduklarıyla baş başa bırak!” (Enam, 6/137)

Burda müşriklerin Allah a ortak koştukları putlar ve türbeler değil töre koyucu şahıslardır.Ölüler heykeller töre koyamaz.Kız çocuklarının öldürülmesini hoş gösteren kişiler koydukları töre ve yasayla ilahlık taslamış ve buna itaat eden insanlar da müşrik olmuştur)

Link to post
Sitelerde Paylaş

2:64 te islamdan önceki tevhid ehli hristiyan ve yahudiler kastediliyor.

Hayır, öyle olsaydı sadece inananlar derdi. Çünkü kuranda muhammedden önceki peygamberler ve ona uyanlar da müslüman kabul edilir.

Ama ayette inananlar, hristiyanlar ve yahudiler diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Teist zımbırtılarını bir tarafa bırakalım hakikatimize bakalım Nedir onlar? Yok Allah varmışta onun birliğine inanmakmış.! Heee İnandum:)Yok efendim bu Allahun kanunlarından başka kanunlar getirmeye kalkmak imiş! Eyide kardeş bak Dünyada yaşayan onca insan ve din var.Hepsindede Allahın kanunları farklı?!neydi kelime anlamı şirkin?Şirket yani bir işin birden çok kişi tarafından yapılması .Yani çokluk!İyide bu Allah bile sözde kanunlarını ortaya çıkarırken bunu tek başına yapmıyor.Önce Meleklerine bildiriyor sonrada Peygamberine daha sonrada Peygamber vasıtasıyla insanlara !:YUani kurmuş olduğu üçlü şirket vasıtasıyla.İşin içine birde Evliyaları katarsak dörtlü olur.Ha bide Enbiyaları katalım Eder beşli.Allahın lisanıda seninkinden faklıysa O zaman Tercümanlarıda katmak gerekir eder Altı!Ya din adamları ?Onlarıda atlamayalım yani eder Yedi!

Neyse işin gırgırını bir yana bırakırsak şayet bakın bir Bektaşi( Kerimi) şairi ne diyor:

Sen Allah ben Kul olsam ikilik girer araya!Oda şirkin ta kendisi olur.Allahum bana bu işimde yardım et! desen bu durumda şirket kurarsın.BEN BENUM ! SEN KİMSUNDUR ? Şirkin karşısındaki vahdet.yada TEVHİT.Herhangi bir işinizde şuuraltı ve şuurüstü Tereddütlerinizi(Pisliklerinizi)yenip o işe konsantre olabilmenizdir.Misal karetici o kiremitleri pazuları yani kas gücüyle değil beynindeki o konsantrasyonla kırar!Onun için Kareteye Boş El demişlerdir .Çünkü oratada sadece el olması gerekir.İşte O şuuraltı birliğinizi toplayamadığınızda eliniz kırılır!Neden çünkü Şirke girmişsinizdir.Şuuraltı birliğinide sağlamak bazı insanlarda çok kolay bazı insanlardada çok zordur!Bu Ruhi notürünüzle ilgilidir.Uzak doğulular Meditasyon yaparlar ama oda çoğu zaman işe yaramaz!Onun içinde çoğu insan bu metinleri anlayamaz.Çünkü onların Ruhi notürlerinde Şirk olmaz! Şirki en iyi Şirke düşenler bilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

2:64 te islamdan önceki tevhid ehli hristiyan ve yahudiler kastediliyor. doğu hristiyanları bir müddet roma hristiyanlarından farklı olarak isa a.s ın dinine inanmış ve romalılarla çatışmalar yaşamışlardır.

Diğer yerler de sallama da bu ilk dediğin tamamen yalan.Doğu Hristiyanları Gnostik gibi akımlarla bölündü.İsa'nın getirdiği din falan yok .İsa'nın hayatı dışında İncillerde birşey bulamazsınız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...