Jump to content

Muhammed yasakları neden koydu?


Recommended Posts

Şurada borç verdiğiniz 50 ekmekse geri aldığınız da 50 ekmek olmalı. Yani verilen ve geri alınan aynı cinsden olmalı.

Fakat kimse faiz düzenini savunamaz. Ekonomik çalkantılar, gelir dağılımındakı eşitsizlik, sömürgeçilik hepsinin bir dayanağı var faiz. Eğer faiz olmazsa ABD bile çöker. O kadar önemli faiz şu dünya ekonomikk sisteminde.

ben o 50 ekmeği sana vereceğime satarım - KAR elde ederim o zaman....sana neden vereyim 50 ekmeğimi be adam ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 57
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Şurada borç verdiğiniz 50 ekmekse geri aldığınız da 50 ekmek olmalı. Yani verilen ve geri alınan aynı cinsden olmalı.

Fakat kimse faiz düzenini savunamaz. Ekonomik çalkantılar, gelir dağılımındakı eşitsizlik, sömürgeçilik hepsinin bir dayanağı var faiz. Eğer faiz olmazsa ABD bile çöker. O kadar önemli faiz şu dünya ekonomikk sisteminde.

Örnegin krediyle ev alacaksin. Ana parayi neden 10 veya 20 yila bölüp herhangi ek bir kazanc elde etmeyecek sekilde sana böyle bir imkan sunsun? Ayagini yorganina göre uzatacaksin. Kredi cekmem ben parami biriktiririm diyorsan da kolay gelsin diyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Örnegin krediyle ev alacaksin. Ana parayi neden 10 veya 20 yila bölüp herhangi ek bir kazanc elde etmeyecek sekilde sana böyle bir imkan sunsun? Ayagini yorganina göre uzatacaksin. Kredi cekmem ben parami biriktiririm diyorsan da kolay gelsin diyorum.

Şu zaman başka türlü ödeme yapılır vadeli satış kanunuyla. Yine faizsiz satış yapıla bilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu zaman başka türlü ödeme yapılır vadeli satış kanunuyla. Yine faizsiz satış yapıla bilir.

Mümkün degil. Akil var mantik var. Bos keseden atmakla olmaz bu isler. Su islamik banka filan olusturup faizsiz kredi verecem diyenlerde yalan söylüyor misal. Paranin degeri sabit olmadigi icin bu mümkün degil. Bir sekilde faiz isleyecek onlarda.Yoksa banka olamazlar. Sana verdigi paralar ona borc olarak döner. Kaldi ki onca isci, devlete vergi vs var.

Ben size iyisimi az daha bekleyin, göcüp gidince cennette müthis bir ortam sizi bekliyor. Tabi akli olan adamin böyle bir yerin varligina akil edemedigi bir cennetten bahsediyoruz ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mümkün degil. Akil var mantik var. Bos keseden atmakla olmaz bu isler. Su islamik banka filan olusturup faizsiz kredi verecem diyenlerde yalan söylüyor misal. Paranin degeri sabit olmadigi icin bu mümkün degil. Bir sekilde faiz isleyecek onlarda.Yoksa banka olamazlar. Sana verdigi paralar ona borc olarak döner. Kaldi ki onca isci, devlete vergi vs var.

Ben size iyisimi az daha bekleyin, göcüp gidince cennette müthis bir ortam sizi bekliyor. Tabi akli olan adamin böyle bir yerin varligina akil edemedigi bir cennetten bahsediyoruz ;)

İslami banka varmı yokmu nasıl çalışır ben onunla ilgilenmem ama faiz düzeni dünyayı yıkan bir düzendir. Dünyada gelir eşitsizliği, adletsizlik, zorbalık, emeryalizm hepsinin nedeni faizdir. Olur ki bazıları düşüne ki mesela benim 20 dolar aldığım faiz nasıl bu kadar iş yapsın? Fakat mesele 20 dolarda değil. Küçük ölçekde bu bir kandırmaca ve faiz düzeninin var olmasını sağlayan bir kamuoyu yaratmak fakat büyük ölçekde dünyayı ağlatan adaletsizliği geliştiren bir sistem

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslami banka varmı yokmu nasıl çalışır ben onunla ilgilenmem ama faiz düzeni dünyayı yıkan bir düzendir. Dünyada gelir eşitsizliği, adletsizlik, zorbalık, emeryalizm hepsinin nedeni faizdir. Olur ki bazıları düşüne ki mesela benim 20 dolar aldığım faiz nasıl bu kadar iş yapsın? Fakat mesele 20 dolarda değil. Küçük ölçekde bu bir kandırmaca ve faiz düzeninin var olmasını sağlayan bir kamuoyu yaratmak fakat büyük ölçekde dünyayı ağlatan adaletsizliği geliştiren bir sistem

borç alma ? zorla sana borç veren mi var faizle ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslami banka varmı yokmu nasıl çalışır ben onunla ilgilenmem ama faiz düzeni dünyayı yıkan bir düzendir. Dünyada gelir eşitsizliği, adletsizlik, zorbalık, emeryalizm hepsinin nedeni faizdir. Olur ki bazıları düşüne ki mesela benim 20 dolar aldığım faiz nasıl bu kadar iş yapsın? Fakat mesele 20 dolarda değil. Küçük ölçekde bu bir kandırmaca ve faiz düzeninin var olmasını sağlayan bir kamuoyu yaratmak fakat büyük ölçekde dünyayı ağlatan adaletsizliği geliştiren bir sistem

Senin benim ne demek istedigimi anlamamak icin bir caba sarfettigin asikar. Kisacasi söyle söyleyim sana. Faiz hayatin bir parcasi. Sen kime borc verirsen ver bir sekilde faize ihtiyac duyulur. Her ne sekilde olursa olsun. (1-2 günlük verilen kücük miktarlari saymiyorum)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şurada borç verdiğiniz 50 ekmekse geri aldığınız da 50 ekmek olmalı. Yani verilen ve geri alınan aynı cinsden olmalı.

Fakat kimse faiz düzenini savunamaz. Ekonomik çalkantılar, gelir dağılımındakı eşitsizlik, sömürgeçilik hepsinin bir dayanağı var faiz. Eğer faiz olmazsa ABD bile çöker. O kadar önemli faiz şu dünya ekonomikk sisteminde.

Sayın azer mustafayev, faiz denilen olgu, para belkide alış-veriş icat edildiğinden beri var, gerçekçi olmak lazım, faizsiz bir eknomik sistem mümkün değil, çünkü para ve malların değeri hiç bir zaman sabit değil, olması da mümkün değil, böyle olunca enflasyon kaçınılmaz, enflasyonist ekonomilerde de faiz kaçınılmaz, daha önce yazdığım yazı aşağıda oku, daha ayrıntısını merak ediyorsan Prof. Dr. Süleyman Uludağ'ın "İslamda Faiz Meselesine Yeni Bir Bakış" Kitabını al oku, çünkü aşağıda anlattığım hikayeyi Taha Akyol Süleyman Uludağ'dan kaynak olarak almış...

bu konuyla ilgili Taha Akyol'un "Türkiye'nin Hukuk Serüveni" isimli kitabında şöyle bir şey okumuştum, kısaca değineyim.

Osmanlı devleti zamanında para vakıfları varmış, ticaretten anlamayan ama parası olan adamlar paralarını bu para vakıflarına vererek bir çeşit faiz alırmış, kanuni zamanına kadar iş böyle devam etmiş, kanuninin ebu suud'dan önceki şehlül islamı çevredeki diğer din adamlarının baskısıyla kanuniye para vakıflarını kapattıryor, o zamanlar osmanlı devletinin en büyük gelir kaynağı balkanlar, para vakıfları kapatılınca balkanlardaki ticari faaliyetler ağır darbe alıyor, bölgenin bir sorumlusu vali vs. kanuniye para vakıflarının kapatılması sonucunda yaşanan sıkıntıları anlatan uzun bir mektup yazıyor, kanuni hemen bu vakıfları kapattıran şehül islamı görevden alıp, ebu suudu bu işleri incelemek üzere balkanlara gönderiyor, ebu suud gezmiş tozmuş esnafı dinlemiş sıkıntılarını bizzat yerinde görmüş, daha sonra ebu suud, ebu hanifenin talebelerinden (ismini hatırlayamadım) birisinin ictihatına dayanarak %12'ye kadar para vakıflarında faizle işlem yapılabileceğine dair fetva veriyor ve kanuniye "500-600 sene önceki ictihatlardan yola çıkarak günümüz meselelerini çözemeyiz sen devletsin devlet olmanın gereği kanun çıkarmak" diyor, böylece kanuni para vakıflarını yeniden serbest bırakıyor, ben çok kısa anlattım, kitapta bu konu çok güzel bir şekilde anlatılıyor..

aslında islamın yasak ettiği şey tefeciliktir, faiz konusunda süleyman ateş'in yorumu bana göre en doğrusu, o kısaca diyor ki "enflasyonist ekonomilerde paranın değerinin korunması için devletçe belirlenin faiz oranı haram sayılmaz" galiba o da ebu hanifenin talebesinin ictihatına bakıyor

Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında islamın yasak ettiği şey tefeciliktir, faiz konusunda süleyman ateş'in yorumu bana göre en doğrusu, o kısaca diyor ki "enflasyonist ekonomilerde paranın değerinin korunması için devletçe belirlenin faiz oranı haram sayılmaz" galiba o da ebu hanifenin talebesinin ictihatına bakıyor

İslamın yasakladığı: faizdir. Faiz almakla tefecilik yapmak arasında en ufak bir fark bile yoktur.

İslamın yasakladığı tefeciliktir, faiz değil demek; şu yasaktır, bu değildir demekten bile aciz bir sözde tanrı ya da kabile şefinin zırvalarını olumlamaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Enflasyona sığınmak müslümlerin saçmalaması. Ha yani enflasyon faraza sıfır olsa birine on bin lira vereceksin, bir sene sonra sana on bin lira iade edecek! Ülen keriz mi var be! On bin lirayı bir seneliğine aptal lazım ki versin. Niye verecek yahu! Aklını mı kaçırdı?

Sen evini beleşe al otur diye veriyor musun birader? Hayır parayı niye vereceksin, anlamadım!

Nasıl zırvalayacağını şaşıran, kıvranan, moraran, ıkınan, yırtmadık yerini koymayıp bir salakça uydurmayı nasıl savunacağım, nasıl bir botmuş gibi göstereceğim diyen kim var? Müslümler... Var üç beş salaklık daha illa ki de, en kayda değeri müslümler... Tabii hindular filan yok değil. Hinduizm de islamı aratmaz aslında... Bayağı da benzerdir. Bazı benzerlikler şaşılacak kadardır. Kurban, namaz, kölelik, kadını aşağılama... Bir videoda gördüm, hindu kafada sarık, bildiğin namaz kılıyordu. Yalnız güneşe karşı. Güneş batıyor, bu da güneşe dönmüş namaz kılıyordu.

Namaz kılan yahudi ve hristiyan bazı tarikatler de gördüm. Neyse müslümün biri çıkar şimdi "yaaa işte bütün dinler allahtan da, bozulmuş işte" diye... İşin yoksa müslüme laf anlat ondan sonra... Keçiye anlatsam ondan iyi...

Tabi tabi... İslam da bozuldu. Kuran'da kısas hüre hür köleye köle dişiye dişi yazdığı halde kadın ile köleyi bir tutup ikisini de kısas korkusu olmadan serbestçe öldüremiyorsunuz. "Yaah, yah, nasıl da bozuyorlar allahın dinini, vah! Kuran kadını dövün yazıyor, dövünce kadın mahkemeye gidiyor! Kalmadi islaaam, kalmadııı, kalmadı! Ahirzaman kardeş, ahirzaman! Mehdi gelse de kıyamet kopsa! Aaaah şu kafirler cehennemde yansa da biz de hurilere atlasak!"

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Enflyasyon bile faizin sonucu. 20 yüyıl öncesi fuyatları araştırın neredeyse bir kaç yüzyıl içinde fiyatlar değişmez kalmış. Faiz en çok 20 yüzyılda düzenli olarak sisteme girdi ve hep enflyasyon hep sömürü.

Faiz sistemi sıradışı edilirse tüm ABD ekonomisi çöker doların dünya ağalığının sonu geler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Enflyasyon bile faizin sonucu. 20 yüyıl öncesi fuyatları araştırın neredeyse bir kaç yüzyıl içinde fiyatlar değişmez kalmış. Faiz en çok 20 yüzyılda düzenli olarak sisteme girdi ve hep enflyasyon hep sömürü.

Faiz sistemi sıradışı edilirse tüm ABD ekonomisi çöker doların dünya ağalığının sonu geler.

faiz günümüzde icad edildi hayata girdi ise...ne demeye muhammed faizi kaldırdım diyor 1400 yıl önce ?

her şeyiniz yalan dolan HAYAL ÜRÜNÜ .....

ortaya bişi atıyorsunuz sallamasyon işkembeden.......YERSEN !!! misali....

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

arabamı kiraya verebiliyorum....

evimi kiraya verebiliyorum....

neyi istersem kiraya verebiliyorum...

ama paramı kiraya veremiyorum ? öle mi ?...

bunun mantığı nedir ?....

hiç bir mantığı yok..........din kurallarının - yasaklarının - emirlerinin hangisinin bir mantığı var ki zaten ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamın yasakladığı: faizdir. Faiz almakla tefecilik yapmak arasında en ufak bir fark bile yoktur.

İslamın yasakladığı tefeciliktir, faiz değil demek; şu yasaktır, bu değildir demekten bile aciz bir sözde tanrı ya da kabile şefinin zırvalarını olumlamaktır.

ismini verdiğim kitaplardan birini alıp okumanı tavsiye ederim..

Link to post
Sitelerde Paylaş

faiz günümüzde icad edildi hayata girdi ise...ne demeye muhammed faizi kaldırdım diyor 1400 yıl önce ?

her şeyiniz yalan dolan HAYAL ÜRÜNÜ .....

ortaya bişi atıyorsunuz sallamasyon işkembeden.......YERSEN !!! misali....

Herzaman faiz oldu ama yaygın değildi. İngiltere krallığı, Fransız devrimiyle başlayan faizin dünya ekonomisine adımlaması dünya savaşlarıyla kendi doruk noktasına ulaştı.

Yazdıklarım sallamasyon değil. Fakat neden nasıl yazacak kadar vaktim de yok. Kendiniz araştırın.

arabamı kiraya verebiliyorum....

evimi kiraya verebiliyorum....

neyi istersem kiraya verebiliyorum...

ama paramı kiraya veremiyorum ? öle mi ?...

bunun mantığı nedir ?....

hiç bir mantığı yok..........din kurallarının - yasaklarının - emirlerinin hangisinin bir mantığı var ki zaten ?

Ev ve araba kirasıyla faizin aynı olduğunu düşünen bir etrafına baksın hiç olmazsa sonra konuşsun. Her kes kredi kartı mağduru. Yunanıstan bile faiz nedeniyle batıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Enflyasyon bile faizin sonucu. 20 yüyıl öncesi fuyatları araştırın neredeyse bir kaç yüzyıl içinde fiyatlar değişmez kalmış. Faiz en çok 20 yüzyılda düzenli olarak sisteme girdi ve hep enflyasyon hep sömürü.

Faiz sistemi sıradışı edilirse tüm ABD ekonomisi çöker doların dünya ağalığının sonu geler.

Enfasyon faizden kaynaklanmıyor, arz-talep dengesizliğinden kaynaklanıyor, sana da ismini verdiğim kitaplardan birini alıp okumayı tevsiye ederim..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Herzaman faiz oldu ama yaygın değildi. İngiltere krallığı, Fransız devrimiyle başlayan faizin dünya ekonomisine adımlaması dünya savaşlarıyla kendi doruk noktasına ulaştı.

Yazdıklarım sallamasyon değil. Fakat neden nasıl yazacak kadar vaktim de yok. Kendiniz araştırın.

Ev ve araba kirasıyla faizin aynı olduğunu düşünen bir etrafına baksın hiç olmazsa sonra konuşsun. Her kes kredi kartı mağduru. Yunanıstan bile faiz nedeniyle batıyor.

aynı şeydir.....

paramla ev alıp kiraya vermişim....

yada direkt paramı kiraya vermişim....

fark nedir ?

ayrıca ZORLA mı veriyorum ?...

alma ??
kirası yüksek diye evi kiralamıyorsan.....faizi yüksek diye para da alma ?...kafana silah mı dayıyorlar ?
tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı şeydir.....

paramla ev alıp kiraya vermişim....

yada direkt paramı kiraya vermişim....

fark nedir ?

ayrıca ZORLA mı veriyorum ?...

alma ??

kirası yüksek diye evi kiralamıyorsan.....faizi yüksek diye para da alma ?...kafana silah mı dayıyorlar ?

Parası yok konuşuyor işte müslümanların fakir edebiyatı zengin müslümanlar para faizi bırak kadınları bile faize yatırıyor. 4 nikah 40 cariye ????

Link to post
Sitelerde Paylaş

maalesef biz müslümanlarda okuma araştırma kültürü yok, 1000 yıl önce birisi o yasak bu yasak, o günah bu günah dediyse artık onun üzerine bir laf söyleyemezsin, halbuki yıllar yüzyıllar geçiyor, insanlar değişiyor, toplum değişiyor her şey değişiyor, mecellede yazan bir kanun maddesi "Zamanın değişmesi ile hükümlerin değişmesi inkâr edilemez" ama bizimkiler inkar ediyor, yahu gelmişiz 21. yy ekonomi denilen şey tam bir BİLİM DALI olmuş ama nafile bizimkiler "faiz haram işte bak kuranda yazıyor" diyor başka bir şey demiyor... önceden bahsettiğim konuyu kitaptan bire bir aşağıya yazdım, umarım bazı arkadaşlara faydası olur..

Osmanlı’da bilhassa ticaretin geliştiği Batı Anadolu ve Balkanlar’da para vakıfları yaygındı. Hatta Şeyhülislam Sadullah Efendi gibi ulemadan önemli isimler bile paralarını vakfetmişler, para vakıfları yaygın bir örf ve adet haline gelmişti. Fakat padişah fermanı yani devlet kararı şeklinde hukuki bir düzenleme yoktu. Kanuni Sultan Süleyman zamanında Şeyhülislam Çivizade Muhyiddin Efendi mutaassıp bir insandı. Kanuni’yi etkileyerek para vakıfları kapatıldı! Rumeli’de halk ve ekonomi bundan büyük zarar gördü.

Sofya’da Halveti tarikatı şeyhi Bali Efendi uzun bir risale yazarak para vakıflarını savundu. “Para vakıflarının büyük bir halk hizmeti gördüğünü”, yasaklanmasının Rumeli’de ağır ekonomik ve sosyal zararlara yol açtığını, para vakıflarının gelirleriyle ayakta duran cami, medrese ve hayır kurumlarının çökme noktasına geldiğini anlatan uzun bir mektubunu Kanuni’ye gönderdi.

Çivizade’nin başka tavırlarından da rahatsız olan Kanuni Sultan Süleyman 1542’de onu azletti, bir aşağı rütbe olan Rumeli kazaskerliğine, diyelim Rumeli yüksek kadılığına getirdi. Yerine Ebussuud Efendi’yi atadı. Çivizade ile Ebussuud’un arası zaten açıktı. Kanuni Sultan Süleyman para vakıflarını incelettirdi, ulemanın çoğunluğu tarafındı. Yeni Şeyhülislam Ebussuud Efendi, Hanefi fıkıhındaki “istihsan” metodunu uygulayarak para vakıflarını onaylayan ünlü fetvasını verdi.

İstihsan, yani kamu düzenini, kamu yararını, Müslümanların işlerinin kolaylaştırmasını düşünerek hüküm geliştirmek… Bu noktada değerli tarihçi Prof. Ahmet Yaşar Ocak’ın şu sözlerini hatırlamamak mümkün değildir.

“Osmanlı’da devlet, dini de içine alan, kuşatan büyük bir dairedir… Osmanlı’da her şey devlet içindir, din de devlet içindir.”

Ebussuud Efendi fetvasında para vakıflarının yasallaştırmak için Hanefi fıkıhından 9. Yüzyılda yaşamış iki müçtehidin içtihatlarını gerekçe gösterdi: İmam-ı Azam Ebu Hanife’nin talebelerinden İmam Muhammed, örf ve adet haline gelmiş olan menkul (taşınır) malların vakfedilmesini caiz görmüştü… İmam Züfer ise bir adım ileri giderek paranın da vakfedilmesine cevaz vermişti. İmam Züfer’in bu önemli içtihadı fıkıh tarihinde pek taraftar bulmamıştı fakat Ebussuud Efendi bunu öne çıkardı. Osmanlı’da son derece gelişmiş olan ve “muamele-i şer’iye” denilen işlemle faizle kredi veren para vakıflarını onayladı. Bunun yanında, tabii yine “muamele-i şer’iye” işlemi yapılarak, yüzde 12 “ribih” yeni faizle kredi vermesini de onayladı.

Devrin mutaassıp ulemasından İmam Birgivi’ye göre, faizi meşrulaştırmak için yapılan “muamele-i şer’iye”yi Hz. Peygamber ve ulema kötülemiştir, borç verene menfaat sağlayan her kredi işlemi haramdır. Birgivi bu görüşlerden hareketle, Ebussuud Efendi’ye ağır suçlamalar yönelten bir risale yayımladı. Para vakıflarının şeriata aykırı olduğunu ileri sürerek yasaklanmasını savundu.

Halbuki Ebussuud’dan önce, Yavuz Sultan Selim zamanında büyük Osmanlı alimlerinden tarihçi ve şeyhülislam İbni Kemal de para vakıflarını savunan bir risale yazmıştı. Kanuni Sultan Süleyman, kamu yararı gözeterek, Ebussuud’un fetvasını esas aldı ve “hükmü şerif” yayınlayarak kanun haline getirdi.

Kaynak: Taha Akyol “Türkiye’nin Hukuk Serüveni” Syf: 134-135

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...