Jump to content

Ateizm İçsel Değerlere Sahip Bireysel Bir Olgu mudur, Yoksa Toplumsal mıdır?


Recommended Posts

  • İleti 78
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ne diyon hacı sen?

Bir tanrı falan yok diyorsan, ateistsindir, ötesi ise ayrı, alakasız bir hikayedir.

Ateizm senin değer yargılarını bağlamaz, senin değerlerin, yargıların falanda ateizmi bağlamaz. Ateizm, çok basittir: Tanrı yok, hepsi bu..

Ötesi? Ötesi nevi şahsına mahfuzdur..

Ha, sen, tanrısı olmayan bir din kurmak istiyorsan, hay hay, yolun açık olsun. Ama bu ateizm değildir, bunu bir anlaman lazım önce.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne diyon hacı sen?

Bir tanrı falan yok diyorsan, ateistsindir, ötesi ise ayrı, alakasız bir hikayedir.

Ateizm senin değer yargılarını bağlamaz, senin değerlerin, yargıların falanda ateizmi bağlamaz. Ateizm, çok basittir: Tanrı yok, hepsi bu..

Ötesi? Ötesi nevi şahsına mahfuzdur..

Ha, sen, tanrısı olmayan bir din kurmak istiyorsan, hay hay, yolun açık olsun. Ama bu ateizm değildir, bunu bir anlaman lazım önce.

Ne demek istediğimi senin anlaman biraz zor.. Belki başkaları anlar umuduyla biraz daha bekleyim..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne demek istediğimi senin anlaman biraz zor.. Belki başkaları anlar umuduyla biraz daha bekleyim..

Hacı, herkes sen kadar uçuk kaçık olmaz, bekleme boşuna...

Anlaşılacak bir şey yok. Ateizm belli..

Senin ateizme bir takım kurallar, bir takım doktrinler falan eklemeye çalışman, ancak kendinin bir ateist din kurma gayretinin emaresi olur.

Biz ki tanrıyı kabul etmiyoruz, senin "ateist şöyle olmalı" diretmeni mi kabul edeceğiz? Yaylan hacı, rahvan yürü, ancak gidersin...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Ateizmde içsel değerler var mıdır?

Tabiki vardır..

Ateizm,dinde ki nefret,katliam,insan değersizliği,kutuplaştırma,ayırım,statiklik,cehalete bir tepki olarak doğmuştur..içsel değerleri olmayan bu tepkiyi veremez!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir toplum içinde yaşıyoruz ve içinde yaşadığımız toplumun zihinsel olarak aksi yönünde hareket ediyoruz..Belki de bizim böyle hareket etmemizi,içinde yaşadığımız toplum istiyor olamaz mı?

Yani toplum bizim aracılığımızla,kendi özeleştirisini yapıyor olamaz mı?

Toplum ''Seni biz yarattık ki,senin farklı bakış açın sayesinde daha iyi bir toplum olabilelim'' diyor olamaz mı?

Ateizm,faydalı bir mutasyon olarak kabul edilebilir..Toplumun içinde kendiliğinden veya toplumun baskısı sayesinde oluşan bir farklılık..

Biz ateizmi bireysel gibi görüyoruz ama işin bu boyutu da var..

Link to post
Sitelerde Paylaş

ATEİZM İÇSEL DEĞERLERE SAHİP BİREYSEL BİR OLGU MUDUR YOKSA TOPLUMSAL MIDIR?

Ateist-Teist Arasında Temel Farklar mı Önemlidir, Ortak Paydalar Arasındaki Farklar mı?

İlk bakışta ateist-teist arasındaki en önemli farkın Tanrı inancı olduğu izlenimini alırız. Ateizm ve teizm Tanrı inancı bazında birbirlerinden kesin olarak ayrılırlar. Ama ilginç olarak Tanrı kavramı aradaki ortak payda değildir. Çünkü Tanrı birinde vardır, diğerinde yoktur. Ortak paydaların, eğer varlarsa, her iki görüşde de olması gerekir. Her ikisi arasındaki farkların gerçek doğasını anlamak için ortak paydalar arasındaki farkların doğasını incelememiz gerekir. Ortak payda ile ilgili nitelikler, ikisi arasındaki farkları daha çarpıcı bir şekilde ortaya koyacağından, Tanrı bazında olan farklardan daha önemlidirler. Amerikalıların ilginç bir tümcesi vardır. Şeytan onun ayrıntılarındadır derler. Devil is in its detail. Bunda hem ateistlerin hem de teistlerin ders almaları gereken, çok ilginç bir gerçek payı vardır. Ortak paydaları oluşturan bu ince ayrıntılar nelerdir?

Ateistforum'da şimdiye kadar yapılan tartışmaların özüne bakarsak nasıl bir manzara ile karşılaşırız? Bu tartışmaların yapıldığı ana tema nedir? Tartışmaların çoğunda Kur'an, İslam, Müslümanlar ve ateistler ya eleştirilmekte ya da savunulmaktadırlar. Bu tartışmalar ortak paydalar üzerinde yapılmamaktadırlar. Tam tersine, taraflarda arada ortak bir paydanın olmadığı, hatta olamayacağı görüşü hakimdir. Her ne kadar bazı tartışmalarda ortak paydayı ahlak ana teması oluşturmuşsa da, müphem ve çok plastik bir kavram olan ahlak bazında bir konsensusa ulaşmak mümkün olamamaktadır. Tartışmaların çoğunda ateist-teist argümanları havada kalmakta ve taraflardan birini kesin olarak destekleyen somut bir sonuca ulaşılamamaktadır. Bu bağlamda sonucu taraflardan birinin diğer tarafın görüşünü kabul etmesi, ya da tarafların aynı görüşü paylaşmaları olarak tanımlıyorum. Bu forumda şimdiye kadar böyle bir durumla karşılaşılmamıştır.

Forumun atmosferine kuşku, güvensizlik, huzursuzluk, hoşgörüşsüzlük, toleranssızlık, ve anlayışsızlık hakimdir. Bütün bunların nedeninin Tanrı inancı olması mümkün değildir. Çünkü Tanrı inancı aradaki ortak payda değildir. Sadece farktır. Bu fark o kadar kesindir ki, tartışma ile bir çözüme ulaşılması mümkün değildir. Ve çoğu kere zaten o fark tartışma nedeni de değildir. Ateistforum'da Tanrı vardır-yoktur tartışmaları ender olarak yapılmaktadır.

Ateist ve teistler insan olduklarına göre ikisi arasındaki ortak paydaların insan ana teması üzerine kurulması gerekir. İnsan ana temasının özünde insan psikolojisi ve sosyal davranışları yer alır. İnsanları bu ikisinden soyutlamak mümkün değildir. Onlar aynı zamanda ateist-teist arasındaki ortak paydaları oluştururlar. Ateistforum'da bu ortak paydayı konu edinen çok az tartışma vardır. Çünkü taraflar aralarında bir takım bağlar kurmaktan çekinmekte, hatta bundan utanmaktadırlar. Bir ateist için teizm ne kadar absürd bir inançsa, aynı durum bir teist için de geçerlidir.

Taraflardan hangisi ve neden aradaki ortak paydaları ortaya koyamamaktan sorumludur? Bu harbi bir cesaretle korkmadan, çekinmeden, alçak gönüllülükle ve dürüst olarak yanıtlanması gereken bir sorudur. İnsan psikolojisi ve sosyal davranışları ile ilgili nitelikler her iki tarafı da yakından ilgilendirmektedirler. Bu nitelikler yalnız tarafların birbirlerini suçlamalarında ve karşı tarafın görüşlerini reddetmelerinde kullanılamazlar. O nitelikler her iki tarafın da görüşlerini savunmada kullanılabilecekleri gibi, zayıf ve duyarlı noktaları ortaya koyacağından, tarafların görüşlerindeki kusurları ortaya koymada da kullanılabileceklerdir.

Ben şahsen aradaki ortak paydaların ortaya konulmamasından daha çok ateistleri sorumlu tutuyorum. Neden olarak da onların psikolojisinin buna uygun olmadığını düşünüyorum. Ateistleri suçlamamın temel nedeni onların bu konulara bilimsel yaklaştıkları iddiasıdır. İnsan psikolojisi ve sosyal davranışları bilimsel bir konudur. Türk ateistlerinin bu konulara olan afinitesi, olması gerekenden çok daha azdır. Türk ateistleri bilimsel olduklarını iddia etmelerine rağmen, yeterince bilimsel değillerdir. Zaten Türk ateistlerinin ateizm anlayışı da oldukça farklıdır. Türk ateistlerinin görüşlerine göre teist olmamak ateist olmak için yeterlidir. Türkler ateistlerde başka nitelikler aramazlar. Teistlerle ortak paydaların varlığı ise asla kabul edilmez. Türk ateistlerine göre Müslümanlar ayrı bir insan türüdürler.

Aslında bunun bir çelişki olduğunu bilmezler Türk ateistleri. Eğer ateizm teizmden yalnız tek bir konuda ayrılıyorsa, geride kalan her konuda aralarında ortak paydaların olması gerekir. Bu da ateistlerle teistler arasında çok sayıda ortak paydanın varlığı demektir. Farklar bu ortak paydalar arasında olmalıdır. Türk ateizminin bu çelişkiyi açıklaması imkansızdır. Türk ateistleri için teist olmamak, ateist olmaktan daha önemlidir. Türkler için ateizm teist olmamaktır. O halde bir insan için yeterlidir. Ateizmde başka nitelikler, özellikler aramanın bir anlamı yoktur. Türklere göre ateistle teist arasında ortak paydalar mevcut değildir.

Tabii bu görüş daha yanlış olamaz. Teistlerle bazı temel konularda bağ kurmaktan çekinen bir ateist gerçek bir ateist olmadığı gibi, aradaki sürtüşmelerden de sorumlu bir meczuptur. Bazı ateistlere göre teistlerle arada ortak payda olduğunu düşünmek, teizme taviz vermektir. Teizm yanlıştır. Tehlikelidir. O halde ne pahasına olursa olsun yok edilmelidir. Türk ateistleri teizmin büyük bir gerçek olduğunu düşünmezler. Teizmin büyük bir gerçek olması, doğru olduğunun kanıtı değildir. Ama yanlış da olsa insan yaşamına bu şekilde giren teizmin onun yaşamının önemli bir parçası olduğu gerçeği, bazı ateistlerin o gerçeği görmezden gelmesi ile değiştirilemez. Ateist teizmin doğasını ne kadar iyi bilirse, o kadar başarılı olacaktır. Ateist için başarılı olmak teiste yalnız Tanrı inancının yanlış olduğunu kabul ettirmek değildir. Ateistlerin insanlığın karşı karşıya olduğu her türlü mit ve efsaneyi yıkmak ve onlara karşı insanlığın dirençli olmasını sağlamak gibi bir sorumluluğu da vardır. Ama bunları yaparken absolü bir tavır takınmamalıdır.

Türk ateistleri ateist olmakla, daha doğrusu artık teist olmamakla, kendileri ile ilgili bütün sorunları çözdüklerini sanmaktadırlar. Teizm kötü birşeyse ve değersizse, teist olmamak neden iyi birşey olsun. Bir insan kötü olmamakla iyi olur mu? Zaten kötü olmamak zorunda değil midir? Ateizmin değeri kötü olmamakta olmamalıdır.

Kendine özgü içsel değerleri olmayan bir eğilim neye karşı olursa olsun iyi olamaz. Dolayısıyla teizme karşı olsa da, içsel değerlerden yoksun olan ateizmin de bir değeri olamaz. Bu haliyle ateizm kişiye en ufak bir değer katmaz. Ateizmden değer kazanmak için ateizmin kişiden topluma yansıyarak faik olması (transcend olması) gerekir. Ancak o zaman ateizmin bir yararından bahsedebiliriz.

Teistlein çoğu kendi geleceklerini sağlama almaya çalışan meczuplardır. Din toplumsal bir olgu olsa da, Tanrı inancı bireyseldir. Bir Müslüman Allah'ın emirlerini yerine getirerek cennete gitmeye çalışır. Onun için öncelik kendi yaşamı ve ölümüdür. Bir ateist için bu absürd ve bencil bir yaklaşım olarak değerlendirilmelidir. Teistle ateist arasındaki ortak payda farklarının en önemlisi kendini burada belli eder. Bir insan yalnız kendisi için ateist olamaz. Çünkü ateist olmanın bir ödülü yoktur. Teist olmamak ateist olmak demek değildir. Ateist olmanın bazı ek sorumlulukları da olmalıdır. Yoksa ateizmin teizmden en ufak bir farkı olmayacaktır. Ateistin sorumlulukları, teistin sorumluluklarının aksine kendine değil, topluma yöneliktir. Ateist kendisi için değil, toplumun sağlığı için ateisttir. Ateizm bir ödül değildir. Topluma ödenmesi gereken bir borçdur. Ateist kendisi için kazanmaz. Topluma kazandırır. Teizm bireylere yararlıdır. Onların geleceğini garanti altına alır. Ateizm ise topluma yararlıdır. Toplumun geleceğini garanti altına alır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında teist ateist tartışmalarında ateistlere daha büyük bir sorumluluk düşüyor.

Ben böyle düşünüyorum çünkü ateizm, teizmin bir üst boyutunda yer alıyor.

Ateizm varlığını teizme borçlu. Ondan sonra ortaya çıkan bir eğilim.

Bu nedenden ateistlerin iddialarını kanıtlamada üstlenmeleri gereken sorumluluk daha fazla..

Umarım bu gerçeği anlıyorsunuzdur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkes ateist doğar. Sonra özüne dönebilenler döner. Özüne dönmek "içsel" bir olgudur ama, çok meşakkatlidir. Hele Ortadoğu'da doğmuşsan.

Bir ton kitap okuyacaksın, bir iki dil bileceksin, bir çok kültürün insanıyla tanışacaksın, ufkunu her gün genişleteceksin...

Bir müslümandan daha çok acı çekerek, içselliğin mutluluğunu bir müslümandan daha çok yaşayarak devam edeceksin.

Sonuçta özünü tanımak mutlu eder insanı.

Ateizm tamamen içsel değerlere sahip bir olgudur. Çok büyük bir mücadeledir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Teist ateist arasında başka ne gibi ortak paydalar olabilir?

Aynı toplumda yaşadıkları için kültür ve gelenekler ortak paydaları oluşturur.

Dil hiç kuşkusuz ortak paydadır. Aynı aksana sahip olmak gibi..

Hemşerilik ortak paydası da çok önemlidir, aynı yaş grubunda olmak da.

Deprem, tipi, sel ya da öldürücü bir bulaşıcı hastalık gibi aynı doğal felaketlere maruz kalmak da ortak paydadır.

Bu ortak paydaların hemen hiç birinde karşılaşılan farklar dinler arasında karşılaşılan farklar kadar ayrımcı değildir.

Dinlere ne kadar çok önem ve değer verilirse, bu farklar o kadar derinleşmektedir.

Diğer ortak paydalar arasındaki farkların toplumu bölmemesine, hatta bütünleştirmesine rağmen, önem verildiği zaman din bazındaki farkların toplumu parçalaması mümkündür. Bunun birçok örnekleri ile karşılaşıyoruz.

Bundan çıkan sonuç ne pahasına olursa olsun dini bir yaşam tarzı yapmamaya çalışmaktır.

Her toplum için en büyük sorunlardan biri dini yaşam tarzı yapmaktır. Dine büyük önem veren toplumlarda bütün ortak paydalar önemsenmemekte ve onlar zamanla yozlaşmaktadırlar. Toplumların parçalanmalarının nedeni budur. Bir toplumda dine ne kadar çok önem verilirse, o toplumda huzursuzluk o kadar yaygındır. Bu da gösteriyor ki din ortak paydasında ortaya çıkan farklar toplum için tehlikeli ve zararlıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizm tamamen bireycidir.Birey olarak rahat yaşamak istiyorsak insan olarak insan haklarını savunmak gereklidir. İnsan olan herkesin kendi hakkı insan haklarıdır.

Ateist kişi çıkarcı davranıp islamdan rant elde etmek isteyebilir. Ama unutmamalıdırki kendisi ve kendisinden sonraki kuşaklar islamın tecavüzünden kurtulamaz.

İslamın kurucuları bile islamın tecavüzüne uğramıştır. Muhammedin tüm torunları islam tarafından öldürülmüştür soyu yok edilmiştir. 4 halifeden 3 ü islam tarafından öldürülmştür. İslamın tecavüzünden kurtulamamıştır. Sürekli cami yapan Kaddafi de islamın tecavüzünden kurtulamış islamcılar tarafından tecavüz edilmiştir.

İslama ödenen vergiler yada hizmetler yol su elektirik olarak değil ölüm katliam işkence olarak geri döner. Bugün ortadoğuyu islamlaştıran dedelerin torunları birbirini öldürmekte tecavüz etmektedir. Kültürel evrim islama hizmet eden toplumların bedelini ağır ödetir.

İnsanların önünde iki seçenek var ya ahmaklar gibi ölecekler ya da insan olarak yaşamasını öğrenecekler.

tarihinde zeus- tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizm tamamen bireycidir.Birey olarak rahat yaşamak istiyorsak insan olarak insan haklarını savunmak gereklidir. İnsan olan herkesin kendi hakkı insan haklarıdır.

Ateist kişi çıkarcı davranıp islamdan rant elde etmek isteyebilir. Ama unutmamalıdırki kendisi ve kendisinden sonraki kuşaklar islamın tecavüzünden kurtulamaz.

İslamın kurucuları bile islamın tecavüzüne uğramıştır. Muhammedin tüm torunları islam tarafından öldürülmüştür soyu yok edilmiştir. 4 halifeden 3 ü islam tarafından öldürülmştür. İslamın tecavüzünden kurtulamamıştır. Sürekli cami yapan Kaddafi de islamın tecavüzünden kurtulamış islamcılar tarafından tecavüz edilmiştir.

İslama ödenen vergiler yada hizmetler yol su elektirik olarak değil ölüm katliam işkence olarak geri döner. Bugün ortadoğuyu islamlaştıran dedelerin torunları birbirini öldürmekte tecavüz etmektedir. Kültürel evrim islama hizmet eden toplumların bedelini ağır ödetir.

İnsanların önünde iki seçenek var ya ahmaklar gibi ölecekler ya da insan olarak yaşamasını öğrenecekler.

Zeus, ateizmin bireyci olduğu filan yok. Ateizm, toplum baskısından kurtulabilen bireycilerin kolayca kabul ettikleri bir husus. Ama bu ateizm bireycidir demek olmaz.

Ateizm, bir hayat stili, bir öğreti vs. değil. Önce bunu bir kavramak gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende Ateizm'in tanrı fikrini kabul etmemenin ötesinde bir içeriğe ve anlama sahip olduğunu düşünmüyorum. Sen öyle kabul edersen her zaman şu sorunsal olacaktır, belirlediğin içeriğe uygun olmayan lakin tanrı fikrini reddeden Ateist olmayacak mı? Bir öğreti belirlersen ona uymayan Ateist olmayacak mı? Ateistlikten aforoz ettiğin ne olacak?

Ateizm Teizm'in anti görüşü Teist olmayanlar. Dinsizliğe nasıl öğreti belirleyemiyorsak Ateizm'e de belirleyemeyiz. Teizm olmasa Ateizm diye de bir şey olmaz. Yani tamamen bir kümenin dışında kalanlar Ateistler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanlık kültürü tarafından üretilen hiç bir kültür ürünü yoktur ki içsel, moral, sosyal ve etik değerlerle alakasız olsun. İnsanlık başlıca üç başlıkta toplanacak kültür birikimi gerçekleştirmiştir: Felsefe, din ve bilim. Buna spor ve sanatı da katanlar vardır. Ben bunları bilimin içinde görürüm. Çünkü spor da sanat da artık büyük ölçüde fizyoloji ve malzeme bilimidir.

Bunların hiç biri dağın başında veya ıssız adada tek başına yapılarak çok bir anlam ifade etmediğine göre, (*) insan ancak sosyal olduğunda insan olabildiğine göre, durum belli... Bunun tartışılır bir yanı yok. Ateizm çırçıplak her şeyden soyut ve bağımsız yalın bir şeydir diye iddia etmek delilik olur. Böyle zırvalayan biri kafadan kaçık hasta bir manyaktır. Ateist filan olduğu kendinden menkul bir zırva hezeyandır. Kafadan hastayım demiyor da ateistim diyor manyak...

(*) Ha, manyak kaçığın biri bir dağın başına inzivaya çekilip yatıp kalkıp salak salak olmayan allaha tapınsın, bu olabilir. Bu üçlü içinde din zaten en zayıf ve kopması gereken, bir gün mutlaka kopup ittir olup insanlığın gündeminden çıkacak olan halka, o ayrı.

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende Ateizm'in tanrı fikrini kabul etmemenin ötesinde bir içeriğe ve anlama sahip olduğunu düşünmüyorum. Sen öyle kabul edersen her zaman şu sorunsal olacaktır, belirlediğin içeriğe uygun olmayan lakin tanrı fikrini reddeden Ateist olmayacak mı? Bir öğreti belirlersen ona uymayan Ateist olmayacak mı? Ateistlikten aforoz ettiğin ne olacak?

Ateizm Teizm'in anti görüşü Teist olmayanlar. Dinsizliğe nasıl öğreti belirleyemiyorsak Ateizm'e de belirleyemeyiz. Teizm olmasa Ateizm diye de bir şey olmaz. Yani tamamen bir kümenin dışında kalanlar Ateistler.

Hayır, elbette ateistlikten aforoz etmeyecek. Kimin ne haddine...

Ama etik değerlerden yoksun ve onları tanımamayı ayrıcalık sayan, ne kendine ne topluma yararı olan, bencil, saçma sapan fantezileri fikir adı altında savunarak "Ben ateistim, dogmalardan kurtulmuş özel bir bireyim" kafasında dolaşan insanlara da "E ateistsin de ne haltı yaramış bu?" diyecek. Ben de derim şahsen.

Ateistlerin kendini ayrıcalıklı görme, din ve diğer dogmalardan kurtulmakla övünme durumu var, bunu bir ateist olarak ben de yıllardır görür ve bazen şaşırır bazen de anlarım. Ayrıcalıklı olmak ve kendiyle gurur duymak için ateist olmak yetmez. Ateist olmak hiçbir halt değildir, sanıldığı gibi zor da değildir. Kafası azıcık çalışan ve meraklı biri için oldukça kolaydır hatta. Bir de ateistlerin o cool görüntüsü, toplumda kendine bir yer edinememiş, var olan yerlerde kendini iyi hissetmemiş birtakım sıkıntılı insanları cezbeder. Bu ayrıcalıklı gruba dahil olarak güdülerini tatmin eder bir tür. Alt yapısı yoktur, o yüzden de katılmaya çalıştığı bu grup tarafından muhtemelen taltif edilmeyecek ve belki de dışlanacaktır. Ya da en iyi ihtimalle kimse onu takmayacak, görmeyecektir, o da bundan sıkılıp bir süre sonra Müslüman mahallesine çekip gidecektir.

Hacı bütün bu ateist türlerine birden hitap ediyor sanırım. Yoksa o da bilir ki ateizm bir halt değildir, Tanrı yoktur diyen herkes ateisttir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

içsel değerler vardır tabiki... konaklanan yaşam sahaları dil ve kültürü biçimlendirdiği kadar bireysel insanı da biçimlendirir.

ortalıkta ne mutlu insanım diyene şeklinde slogan atıp "ben hümanist, ben liberalistim" diyen insanlar bile yalnızca insan değillerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmde içsel değerler vardır derken, onlar İslam'da olduğu gibi, bazı spesifik değerlerden oluşmuş demek istemiyoruz elbette.

Bunun anlaşılması lazım.

Ateizmde mevcut içsel değerler ateist sayısı kadar çoktur. Her ateistin kendine göre bir takım özel değer yargıları vardır. Ve onlar temel olarak ateizmin felsefesi ile bağdaşabilmelidir. Ateizmin temel politikası onların toplamıdır ve o toplam ateizm kavramı ile bağdaşmalıdır.

Ateizm bir yerde dinlerden, inançlardan, bağnazlıktan, mit ve efsanelerden, komplo teorilerinden ve şehir efsanelerinde özgürlüktür.

Ateizm temeli özgürlük olan bu ana tema üzerine kurulan bir eğilimdir. Tanrı yoktur demek bu felsefeyi kabul etmek demektir.

Yoksa Tanrı yoktur, o halde hepiniz komünist veya faşist olmalısınız, benim gibi düşünmelisiniz demek değildir..

Düşünce tarzınız özgür olacaktır elbette ama, o özgürlük sonsuz ve rastgele değildir ve bir takım kurallara sahip olmalıdır.

Kişisel görüşleriniz o kurallar çerçevesinde olabilir ama bilimin dışına taşamaz ve sapkın olamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmde içsel değerler vardır derken, onlar İslam'da olduğu gibi, bazı spesifik değerlerden oluşmuş demek istemiyoruz elbette.

Bunun anlaşılması lazım.

Ateizmde mevcut içsel değerler ateist sayısı kadar çoktur. Her ateistin kendine göre bir takım özel değer yargıları vardır. Ve onlar temel olarak ateizmin felsefesi ile bağdaşabilmelidir. Ateizmin temel politikası onların toplamıdır ve o toplam ateizm kavramı ile bağdaşmalıdır.

Ateizm bir yerde dinlerden, inançlardan, bağnazlıktan, mit ve efsanelerden, komplo teorilerinden ve şehir efsanelerinde özgürlüktür.

Ateizm temeli özgürlük olan bu ana tema üzerine kurulan bir eğilimdir. Tanrı yoktur demek bu felsefeyi kabul etmek demektir.

Yoksa Tanrı yoktur, o halde hepiniz komünist veya faşist olmalısınız, benim gibi düşünmelisiniz demek değildir..

Düşünce tarzınız özgür olacaktır elbette ama, o özgürlük sonsuz ve rastgele değildir ve bir takım kurallara sahip olmalıdır.

Kişisel görüşleriniz o kurallar çerçevesinde olabilir ama bilimin dışına taşamaz ve sapkın olamaz.

Ateizmde mevcut hiç bir içsel, dışsal falan değer yoktur hacı.

Ateist bir insandır. Bir insan olarakta bir takım değerlerlere sahiptir. Bahsettiğin değerler, kurallar falan her neyse, insan olmaya dair kurallar, değerlerdir.

İnsani kurallar, değerler, ateizmi de ateisti de bağlamaz. Zira, değer, kural vs. vs. ateizmin kapsamı içinde değildir.

Sen kötü bir iş yapan adamı, ateist olmak, olmamak vs. ile eleştiremez, yargılayamazsın. Kimse ateist şunu yapmalı, yapmamalı diyemezsin. Ancak, onu her eyleminden ötürü insna olarak her tür eleştirebilirsin.

Hem özgürlük falan diyorsun, hemde çıkmış millete kural, değer falan dayatmaya çalışıyorsun hacı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmde mevcut hiç bir içsel, dışsal falan değer yoktur hacı.

Ateist bir insandır. Bir insan olarakta bir takım değerlerlere sahiptir. Bahsettiğin değerler, kurallar falan her neyse, insan olmaya dair kurallar, değerlerdir.

İnsani kurallar, değerler, ateizmi de ateisti de bağlamaz. Zira, değer, kural vs. vs. ateizmin kapsamı içinde değildir.

Sen kötü bir iş yapan adamı, ateist olmak, olmamak vs. ile eleştiremez, yargılayamazsın. Kimse ateist şunu yapmalı, yapmamalı diyemezsin. Ancak, onu her eyleminden ötürü insna olarak her tür eleştirebilirsin.

Hem özgürlük falan diyorsun, hemde çıkmış millete kural, değer falan dayatmaya çalışıyorsun hacı.

Özgürlüğün sonsuz olmadığını vurguluyorum. Sen öyle sanıyorsun ama sonsuz özgürlük özgürsüzlüktür.

Sen yazılanları nerenden okuyorsun bilmiyorum.

Bu itirazlarının benim ileti ile hiç alakası yok. Ben diyorum Çanakkale boğazı.. Sen diyorsun gö...............

Sen ne zaman polemik yapmadan yazabileceksin? Ben hiç sanmıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...