Jump to content

bakara-230


Recommended Posts

فَإِن طَلَّقَهَا فَلاَ تَحِلُّ لَهُ مِن بَعْدُ حَتَّىَ تَنكِحَ زَوْجًا غَيْرَهُ فَإِن طَلَّقَهَا فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْهِمَا أَن يَتَرَاجَعَا إِن ظَنَّا أَن يُقِيمَا حُدُودَ اللّهِ وَتِلْكَ حُدُودُ اللّهِ يُبَيِّنُهَا لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ

Fe in tallakahâ fe lâ tahıllu lehu min ba’du hattâ tenkiha zevcen gayrah(gayrahu), fe in tallakahâ fe lâ cunâha aleyhimâ en yeterâceâ in zannâ en yukîmâ hudûdallâh(hudûdallâhi), ve tilke hudûdullâhi yubeyyinuhâ li kavmin ya’lemûn(ya’lemûne).

1. fe : o zaman, o taktirde, bundan sonra 2. in tallaka-hâ : eğer onu boşarsa 3. fe : artık 4. lâ tahıllu : 5. lehu : ona 6. min ba'du : sonradan 7. hattâ : olmadıkça, oluncaya kadar 8. tenkiha : nikâhlanır 9. zevcen : eş, zevce 10. gayra-hu : ondan başka 11. fe : o zaman, o taktirde 12. in tallaka-hâ : eğer onu boşarsa 13. fe : o zaman, o taktirde 14. lâ cunâha : günah yoktur 15. aley-himâ : onların ikisi üzerine, ikisine 16. en yeterâceâ : dönmeleri 17. in zannâ : eğer zannettiler ise, inanırlarsa 18. en yukîmâ : ikame etmek, ayakta tutmak, yerine getirmek 19. hudûda allâhi : Allah'ın hudutları, sınırları 20. ve tilke : ve işte o, bu (bunlar) 21. hudûdu allâhi : Allah'ın hudutları, sınırları 22. yubeyyinu-hâ : onu açıklıyor 23. li kavmin : bir kavim (toplum) için 24. ya'lemûne : biliyorlar, bilirler

DİYANET : Eğer erkek kadını boşarsa, ondan sonra kadın bir başka erkekle evlenmedikçe onu alması kendisine helâl olmaz. Eğer bu kişi de onu boşarsa, Allah'ın sınırlarını muhafaza edeceklerine inandıkları takdirde, yeniden evlenmelerinde beis yoktur. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Allah bunları bilmek, öğrenmek isteyenler için açıklar.

gelelim tespite....

islamda göya kadını 3. defa boşarsan kadın başkasıyla evlenip boşanmadıkça o kadını alıp tekrar evlenemezsin....

ama ayete bakıyoruz....aslında iş hiç de öyle değil !! ???

açıkça allah diyor ki ; "erkek karıyı boşarsa -- kadın başkasıyla evlenip boşanmadıkça o kadınla tekrar evlenemezsin...

bu durumda bir kere dahi karısını boşamış olan bir erkek - o kadınla asla evlenemez...evlense bile nikahı geçerli sayılmaz..!!! taaki kadın başka bi erkekle evlenip boşanana kadar.

sonuç:

1 kere bile karısını boşamış olan ve sonra da kadın başkası ile evlenip boşanmadan tekrar o kadınla evlenen tüm müslümanların karıları - aslında karıları değildir....nikahları yoktur !!!

ben demiyorum....

allah diyor...kuranda ... bakara 230 da !!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 67
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

NOT: çevirilerde ayet içine (bakara-230) parantez içerisinde "bir daha" veya "tekrar" yahut "3. defa" vs. gibi ifadeler sonradan - çevirmen tarafından uydurularak sokulmuştur...!!!

orijinal kuranda parantezler ve içindeki ifadeler YOKTUR !!

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Boşama iki defadır. Bundan sonrası ya iyilikle tutmak ya da güzellikle salıvermektir.... Bakara-229

Hz Peygamber zamanında boşanma sayı bakımından anlattığımız gibi ayrı ayrı zamanlarda üç defa idi. Bu üç boşanma, Hz Ömer zamanında "üç" sözü ile bir anda boşamayı hemen uygulamaya koydu. (Müslim Şerhi Nevevi, c.10, s.70). Ehli sünnetin mezhepleri bunu Allah'ın sözü gibi kabul edip, bu görüş ve içtihadı desteklemek hususunda bin dereden su getirdiler. Hz Ömer'in bu ictihadında ilk dönemlerde ne derece başarılı olduğunu bilmiyoruz. Ama dördüncü asırdan sonra Müslümanların başına büyük felaketler getirdiği ve gayri ahlaki toplum facialarına sebep olduğunu "el-Hidaye" (Merginani, el-Hidaye, 3/20) gibi fıkıh kitaplarındaki tartışmalardan, çıkış yolları aramalarından ve bunlarla başarı gösterememelerinden anlamak mümkündür. Bunlarda başarının başı, Hz Ömer'in ictihadını hiçe saymak ve onu reddetmektir. (İbn Teymiyye dediğimiz gibi yaptı ama kimse kabul etmedi).

Bunlari buldum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Boşama iki defadır. Bundan sonrası ya iyilikle tutmak ya da güzellikle salıvermektir.... Bakara-229

Hz Peygamber zamanında boşanma sayı bakımından anlattığımız gibi ayrı ayrı zamanlarda üç defa idi. Bu üç boşanma, Hz Ömer zamanında "üç" sözü ile bir anda boşamayı hemen uygulamaya koydu. (Müslim Şerhi Nevevi, c.10, s.70). Ehli sünnetin mezhepleri bunu Allah'ın sözü gibi kabul edip, bu görüş ve içtihadı desteklemek hususunda bin dereden su getirdiler. Hz Ömer'in bu ictihadında ilk dönemlerde ne derece başarılı olduğunu bilmiyoruz. Ama dördüncü asırdan sonra Müslümanların başına büyük felaketler getirdiği ve gayri ahlaki toplum facialarına sebep olduğunu "el-Hidaye" (Merginani, el-Hidaye, 3/20) gibi fıkıh kitaplarındaki tartışmalardan, çıkış yolları aramalarından ve bunlarla başarı gösterememelerinden anlamak mümkündür. Bunlarda başarının başı, Hz Ömer'in ictihadını hiçe saymak ve onu reddetmektir. (İbn Teymiyye dediğimiz gibi yaptı ama kimse kabul etmedi).

Bunlari buldum.

haklısın...

bu da bi başka çelişki yahut kurandaki başka bir karmaşa...

bakara 229 da : Boşama iki defadır. Bundan sonrası ya iyilikle tutmak ya da güzellikle salıvermektir.

derken,

bakara 230 da ise : Eğer erkek kadını boşarsa, ondan sonra kadın bir başka erkekle evlenmedikçe onu alması kendisine helâl olmaz. Eğer bu kişi de onu boşarsa, Allah'ın sınırlarını muhafaza edeceklerine inandıkları takdirde, yeniden evlenmelerinde beis yoktur. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Allah bunları bilmek, öğrenmek isteyenler için açıklar.

demektedir.

229 daki iyilikle tutmak nedir ???? yahut salıvermek ne demektir ??? kuş mu salıyorsun ?? boşa çıkan yaşlı at mı salıyorsun ??

230 da ise 1 kere boşanınca iş bitiyor anlamı var zaten...

ne dediği belli olmayan...karman çorman ayetler....!!!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Talak boşanma demek zaten. 3 talak demek 3 boşanma demek.

Öyleyse, bizim bildiğimiz anlamda değil, üç kez "Boş ol!" demek anlamına geliyor.

Bu durumda, âyette, bir yanlışlık yok.

Tek yanlışlık, tüm Kuran'da olduğu gibi, burada da, akılsızca yöntemleri, insanlara dayatıyor olmaları.

Link to post
Sitelerde Paylaş

DİYANET : Eğer erkek kadını boşarsa, ondan sonra kadın bir başka erkekle evlenmedikçe onu alması kendisine helâl olmaz. Eğer bu kişi de onu boşarsa, Allah'ın sınırlarını muhafaza edeceklerine inandıkları takdirde, yeniden evlenmelerinde beis yoktur. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Allah bunları bilmek, öğrenmek isteyenler için açıklar.

gelelim tespite....

islamda göya kadını 3. defa boşarsan kadın başkasıyla evlenip boşanmadıkça o kadını alıp tekrar evlenemezsin....

ama ayete bakıyoruz....aslında iş hiç de öyle değil !! ???

açıkça allah diyor ki ; "erkek karıyı boşarsa -- kadın başkasıyla evlenip boşanmadıkça o kadınla tekrar evlenemezsin...

bu durumda bir kere dahi karısını boşamış olan bir erkek - o kadınla asla evlenemez...evlense bile nikahı geçerli sayılmaz..!!! taaki kadın başka bi erkekle evlenip boşanana kadar.

sonuç:

1 kere bile karısını boşamış olan ve sonra da kadın başkası ile evlenip boşanmadan tekrar o kadınla evlenen tüm müslümanların karıları - aslında karıları değildir....nikahları yoktur !!!

ben demiyorum....

allah diyor...kuranda ... bakara 230 da !!!

Üç kere boş ol dedikten sonra tekrar evlenebilmesi için kadının hülleciyle evlenmesi gerekli. Hülleciyle gerdeğe girdikten sonra tekrar eski kocasıyla tekrar evlenebilir.

İslam ülkelerinde uygulanan bir uygulama.

tarihinde zeus- tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

فَإِن طَلَّقَهَا فَلاَ تَحِلُّ لَهُ مِن بَعْدُ حَتَّىَ تَنكِحَ زَوْجًا غَيْرَهُ فَإِن طَلَّقَهَا فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْهِمَا أَن يَتَرَاجَعَا إِن ظَنَّا أَن يُقِيمَا حُدُودَ اللّهِ وَتِلْكَ حُدُودُ اللّهِ يُبَيِّنُهَا لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ

Fe in tallakahâ fe lâ tahıllu lehu min ba’du hattâ tenkiha zevcen gayrah(gayrahu), fe in tallakahâ fe lâ cunâha aleyhimâ en yeterâceâ in zannâ en yukîmâ hudûdallâh(hudûdallâhi), ve tilke hudûdullâhi yubeyyinuhâ li kavmin ya’lemûn(ya’lemûne).

1. fe : o zaman, o taktirde, bundan sonra 2. in tallaka-hâ : eğer onu boşarsa 3. fe : artık 4. lâ tahıllu : 5. lehu : ona 6. min ba'du : sonradan 7. hattâ : olmadıkça, oluncaya kadar 8. tenkiha : nikâhlanır 9. zevcen : eş, zevce 10. gayra-hu : ondan başka 11. fe : o zaman, o taktirde 12. in tallaka-hâ : eğer onu boşarsa 13. fe : o zaman, o taktirde 14. lâ cunâha : günah yoktur 15. aley-himâ : onların ikisi üzerine, ikisine 16. en yeterâceâ : dönmeleri 17. in zannâ : eğer zannettiler ise, inanırlarsa 18. en yukîmâ : ikame etmek, ayakta tutmak, yerine getirmek 19. hudûda allâhi : Allah'ın hudutları, sınırları 20. ve tilke : ve işte o, bu (bunlar) 21. hudûdu allâhi : Allah'ın hudutları, sınırları 22. yubeyyinu-hâ : onu açıklıyor 23. li kavmin : bir kavim (toplum) için 24. ya'lemûne : biliyorlar, bilirler

DİYANET : Eğer erkek kadını boşarsa, ondan sonra kadın bir başka erkekle evlenmedikçe onu alması kendisine helâl olmaz. Eğer bu kişi de onu boşarsa, Allah'ın sınırlarını muhafaza edeceklerine inandıkları takdirde, yeniden evlenmelerinde beis yoktur. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Allah bunları bilmek, öğrenmek isteyenler için açıklar.

gelelim tespite....

islamda göya kadını 3. defa boşarsan kadın başkasıyla evlenip boşanmadıkça o kadını alıp tekrar evlenemezsin....

ama ayete bakıyoruz....aslında iş hiç de öyle değil !! ???

açıkça allah diyor ki ; "erkek karıyı boşarsa -- kadın başkasıyla evlenip boşanmadıkça o kadınla tekrar evlenemezsin...

bu durumda bir kere dahi karısını boşamış olan bir erkek - o kadınla asla evlenemez...evlense bile nikahı geçerli sayılmaz..!!! taaki kadın başka bi erkekle evlenip boşanana kadar.

sonuç:

1 kere bile karısını boşamış olan ve sonra da kadın başkası ile evlenip boşanmadan tekrar o kadınla evlenen tüm müslümanların karıları - aslında karıları değildir....nikahları yoktur !!!

ben demiyorum....

allah diyor...kuranda ... bakara 230 da !!!

Olayı incelemedim ama aynı şey KADIN için olsaydı burada kadınlar zulüm görüyor bakın ayetler diye bas bas bağırırdın :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olayı incelemedim ama aynı şey KADIN için olsaydı burada kadınlar zulüm görüyor bakın ayetler diye bas bas bağırırdın :)

Hülle işte..Yaz google'a,öğren..

Kadının boşanma hakkı filan yok..Haliyle aynı şey kadın için olamaz..

İfadelere dikkat et;

Eğer erkek kadını boşarsa,

Eğer bu kişi de onu boşarsa

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olayı incelemedim ama aynı şey KADIN için olsaydı burada kadınlar zulüm görüyor bakın ayetler diye bas bas bağırırdın :)

e zulüm görüyor burada da kadınlar ?

ne sanıyorsun ki ?

karıyı boşuyor erkek......kadın adamı boşamıyor ki ?

ayrıca üstüne başka bir erkeğin altına sürülüyor kadın...sonra tekrar geri alabilirsin deniyor...

hatta salın gitsin deniyor......ne salıyorsunuz ?? KUŞ mu ?? yaşlanmış KATIR - AT mı salıyorsunuz çayıra ?

resmen MALLIĞI ilan ediliyor açıkça kadının...

olan gene KADINA oluyor be okuma ve anlama özürlü !!!

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben şunu merak ettim şimdi; çift kafalı bir (pardon) iki kadın aldık diyelim. Birini boşadık ama öbürünü boşamak istemiyoruz. Ne yapacağız?

Yada diyelim hülle gerek, ben boşanmak istemediğim kadının yanına nasıl sokacağım hülleciyi? Geyik olsun diye yazıyorum. Videoya bakınca sorduğum soruları tekrar okuyacağınıza eminim :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamın hükümlerini ben çok seviyorum arkadaşlar. islamın hükümleri serttir ama insanlığın huzuru içindir bunlar . akil ve mantık çerçevesinde düşündüğümüzde bu ince ayrıntıyı anlarız. Kuran ın en sevdiğim huyudur bu. Hüküm serttir ama sonuç çok güzeldir. insanlığın refahı için önemlidir. akıl ve mantık kullandığımızda anlıyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam'da boşanmanın türlü yolları vardır ama en çok kullanılanı Talâk-ı Bâin'dir. Çok esnek, aynı anda çok da kesin olabilen, ilginç bir boşanma (pardon; 'boşama') biçimidir.

Erkek kadını bir nedenle boşmak isterse ki genellikle öfkeli olduğu anlardır bunlar, onu türlü sözcüklerle boşayabilir, önemli olan bu sözcüklerin net biçimde boşanmayı ilan etmeye yeter olmasıdır. En yaygını "boş ol"dur. Bunun yanında "seni bain talakla boşadım" demek de aynı anlamı taşır.
Fakat önemi yoktur, eğer isterlerse, iddet süresince beklemeye gerek olmaksızın eşler yeniden bir araya gelebilir. Ancak nikah yapmak şarttır. Birinci talaktan sonra böyle bir şansınız mevcuttur, ayetlerle sabittir. (Bakara: 228)

Aynı şey bir süre sonra tekrar edilebilir. Kavga olabilir, erkek çok sinirlenebilir ve ağzından benzer sözcükler tekrar çıkıp karısını boşayabilir. Korkmaya gerek yok, ikinci bain talaktan sonra da nikah tazelemek şartıyla çiftler yeniden birleşebilir. Bu durum da ayetlerle sabittir. (Bakara229)

Aynı şey üçüncü kez olduğunda, yani erkek öfkesine yenik düşüp de karısını üçünce kez boşadığında konu biraz karmaşıklaşır, zorlaşır. Üçüncü talakla boşanmaya "beynûnet-i kübrâ" denir; yani "büyük anlaşmazlık, büyük ihtilaf"..
Fakat İslam kolaylıklar dinidir ve kadın sözkonusu olduğunda erkeğe daima bir çıkar yol sunar.

Burada emredilen, kadının bir başka erkekle nikahlanıp, onunla basbayağı karı-koca olup, daha sonra boşanması zorunluğudur.
Yani erkek karısını üçüncü kez boşamışsa, onu mutlaka yabancı bir erkekle nikahlamak ve resmen koynuna sokmak zorundadır: Hülle. Ondan sonra yeniden kendi nikahına alabilir.

Bakara 230: Eğer erkek kadını (üçüncü defa da) boşarsa, ondan sonra kadın bir başka erkekle evlenmedikçe onunla evlenmesi kendisine helâl olmaz. Eğer bu kişi de onu boşarsa, Allah’ın koyduğu sınırları muhafaza edeceklerine inandıkları takdirde, yeniden evlenmelerine engel yoktur. İşte bunlar, Allah'ın tayin ettiği sınırdır. Bunlar, anlayan (emri yerine getirecek olan) bir kavim için Allah’ın açıkladığı sınırlardır.

Ayeti eğip bükmeye çalışırlar, burada yeni eşle cinsel bir münasebete işaret edilmediğini anlatır durular. Fakat pekâlâ bilirler ki uygulamada o kadın yeni eşiyle mutlak olarak seksüel bir ilişki yaşamak zorundadır, İslam büyükleri öyle buyurmuşlardır çünkü. Aksi, Allah'ı kandırmak olur.
Amaç ise erkek kendine hakim olsun, karısını başkasının yatağına sokmak tehlikesine karşı dilini tutsun ve kontrollü olsun.
Malum; aile kutsaldır, kadın ise çok değerlidir. Yerseniz...

Kur'an'da bir yığın iğrenç ayet vardır fakat bu ayet ve hüllenin uygulanan biçimi (açıkça erkek kiralama), namusunuzu Allah'a emanet etmemeniz için açık bir uyarıdır. Bu ayette ne hikmetler vardır...

İslam yatak odası dinidir ve -sözde- erkeği cezalandırmak için bile kadının bacak arasını kullanır.
Erkeğin namusu yoktur. Çünkü namus kadına emanet edilmiş, ve fakat yine Allah ve erkek işbirliği ile mütemadiyen kirletilmiştir. Kendi namus anlayışını kendisi kirleten ucube bir dindir bu.

Bu dini ve özellikle de bu ayeti eğip bükerek savunan kadınlara ne demeli, işte onu da bilmem....

Selamlar.

Talâk-ı Baîn, Bakara-230 ve Hülle

http://www.ateistforum.org/index.php/topic/37185-talak-y-bain-bakara-230-ve-hulle/

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...