Jump to content

Kuran'da evlilik ve olgunluk / Nisa 6


Recommended Posts

Yetimleri, nikaha erişecekleri çağa kadar deneyin; şayet kendilerinde bir (rüşd) olgunlaşma gördünüz mü, hemen onlara mallarını verin. -Nisa/6

Bu ayete yüzeysel bakınca her şey normal gibi görünüyor fakat biraz düşününce ayetin yazımındaki niyet kafada soru işareti bırakıyor.

Aynı zamanda ayeti müslümanlar savunma amaçlı kullanıyor.

Düşünün, bir insan evlenecek yaşa gelmiş ve siz ona "sen evlenecek olgunlukta değilsin" diyorsunuz.

Bu çok nadir bir durum olurdu.

Evlenecek yaşta olan bir insan reşittir zaten. Bir birey olarak kendi malları olabilir.

Küçük bir kız çocuğunu evlenecek yaşta görüp de kendi mallarına sahip çıkacak olgunlukta göremiyorlar sanırım bundan dolayı böyle bir ayet var.

Dikkat edersek, ayette "zihinsel olgunluğa eriştiklerinde evlenebilirler veya mallarını verin" yazmıyor. Evlenecek yaşa geldiklerinde olgunlaşma varsa mallarını verin yazıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 230
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Yetimleri, nikaha erişecekleri çağa kadar deneyin; şayet kendilerinde bir (rüşd) olgunlaşma gördünüz mü, hemen onlara mallarını verin. -Nisa/6

Bu ayete yüzeysel bakınca her şey normal gibi görünüyor fakat biraz düşününce ayetin yazımındaki niyet kafada soru işareti bırakıyor.

Aynı zamanda ayeti müslümanlar savunma amaçlı kullanıyor.

Düşünün, bir insan evlenecek yaşa gelmiş ve siz ona "sen evlenecek olgunlukta değilsin" diyorsunuz.

Bu çok nadir bir durum olurdu.

Evlenecek yaşta olan bir insan reşittir zaten. Bir birey olarak kendi malları olabilir.

Küçük bir kız çocuğunu evlenecek yaşta görüp de kendi mallarına sahip çıkacak olgunlukta göremiyorlar sanırım bundan dolayı böyle bir ayet var.

Dikkat edersek, ayette "zihinsel olgunluğa eriştiklerinde evlenebilirler veya mallarını verin" yazmıyor. Evlenecek yaşa geldiklerinde olgunlaşma varsa mallarını verin yazıyor.

Aaaaaaaaaaaa... Ciddi olamassın, şaka yapıyor olmalısın sen... :ph34r:^_^:wub::wub:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamberinde yetim olduğu söylenir, buna göre yetimlere karşı bir ayrıcalık var. Ne kadar ayrıcalık burası tartışmalı.

Küçük kızlarla evlenme konusunda ise kuranda bir yasak getirilmemiş.

Nisa 6 yine saçma sapan bir ayet.

Zihinsel olgunluğa eriştiklerinde mallarını verin yazsa tamamdır, sorun yok.

Ama sen git evlenecek duruma geldiklerinde olgunluk varsa mallarını ver yaz.

Evliliği de mi yasaklıyor, sadece nikaha eriştikleri çağa kadar mı deniyorsun, ne demek istediği belli değil.

Nikaha erişecek yaşa gelmiş, evleniyorlar fakat mallarını verme konusunda tereddüt var?

Evli olan bir insan zaten bireydir. Bu kadar salakça şeyler yazılmaz ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yetimleri, nikaha erişecekleri çağa kadar deneyin; şayet kendilerinde bir (rüşd) olgunlaşma gördünüz mü, hemen onlara mallarını verin. -Nisa/6

Bu ayete yüzeysel bakınca her şey normal gibi görünüyor fakat biraz düşününce ayetin yazımındaki niyet kafada soru işareti bırakıyor.

Aynı zamanda ayeti müslümanlar savunma amaçlı kullanıyor.

Düşünün, bir insan evlenecek yaşa gelmiş ve siz ona "sen evlenecek olgunlukta değilsin" diyorsunuz.

Bu çok nadir bir durum olurdu.

Evlenecek yaşta olan bir insan reşittir zaten. Bir birey olarak kendi malları olabilir.

Küçük bir kız çocuğunu evlenecek yaşta görüp de kendi mallarına sahip çıkacak olgunlukta göremiyorlar sanırım bundan dolayı böyle bir ayet var.

Dikkat edersek, ayette "zihinsel olgunluğa eriştiklerinde evlenebilirler veya mallarını verin" yazmıyor. Evlenecek yaşa geldiklerinde olgunlaşma varsa mallarını verin yazıyor.

Bence bu ayette sorun yok, hatta gayet de güzel.

1400 yıl önce kişinin olgunlaşmasını "zihinsel-mental olgunluk" diye tanımlamalarını veya "18 yaşına geldin ve reşit oldun, sen artık yetişkin bir bireysin" demelerini beklemiyorduk sanırım. Evlenebilecek yaşa gelmiş olmak, bir ölçü birimi olarak kabul edilebilir, gayet de akla yatkın olur bu. Oradaki yaş şu ana göre zaten çok küçük ama bu o zaman bütün kültürlerde böyleydi, örneğin Hristiyanlar da çocuk yaşta evlendiriliyordu ve sosyal görevlerini üstlenmeye zorlanıyordu.

Hatta ayet, evlenecek yaşa geldi diye olgunlaşmıştır demeyin, onları deneyin ve emin olun diyerek bir de uyarıyor. Esas güzel olan bu. Malını mülkünü har vurup harman savurabilir, başkalarına kaptırabilir vs vs diyor ve onlara hami olan kişiyi bu yönde dikkatli olması için uyarıyor.

Keşke her konuda böyle titiz davransalardı... Kur'an'daki ender güzel ayetlerden biridir bu.

Tabii kötü niyetli insan her çağda var ve "Sen evlenecek yaşa geldin ama malına sahip çıkacak olgunlukta değilsin, o yüzden mallarını henüz alamayacaksın" diyerek bu ayeti kötüye kullananlar da mutlaka olmuştur. Ama ben bu ayetin bu kötüleri korumak için yazıldığını hiç sanmıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence bu ayette sorun yok, hatta gayet de güzel.

1400 yıl önce kişinin olgunlaşmasını "zihinsel-mental olgunluk" diye tanımlamalarını veya "18 yaşına geldin ve reşit oldun, sen artık yetişkin bir bireysin" demelerini beklemiyorduk sanırım. Evlenebilecek yaşa gelmiş olmak, bir ölçü birimi olarak kabul edilebilir, gayet de akla yatkın olur bu. Oradaki yaş şu ana göre zaten çok küçük ama bu o zaman bütün kültürlerde böyleydi, örneğin Hristiyanlar da çocuk yaşta evlendiriliyordu ve sosyal görevlerini üstlenmeye zorlanıyordu.

Hatta ayet, evlenecek yaşa geldi diye olgunlaşmıştır demeyin, onları deneyin ve emin olun diyerek bir de uyarıyor. Esas güzel olan bu. Malını mülkünü har vurup harman savurabilir, başkalarına kaptırabilir vs vs diyor ve onlara hami olan kişiyi bu yönde dikkatli olması için uyarıyor.

Keşke her konuda böyle titiz davransalardı... Kur'an'daki ender güzel ayetlerden biridir bu.

Tabii kötü niyetli insan her çağda var ve "Sen evlenecek yaşa geldin ama malına sahip çıkacak olgunlukta değilsin, o yüzden mallarını henüz alamayacaksın" diyerek bu ayeti kötüye kullananlar da mutlaka olmuştur. Ama ben bu ayetin bu kötüleri korumak için yazıldığını hiç sanmıyorum.

Bu ayeti müslümanlar İslam evlilik için olgunluğu şart koşuyor diye lanse ediyorlar halbuki ayet evlilik için olgunluk şartı aramıyor sadece malları vermek için arıyor.

Burada asıl sorulması gereken soru şu: İslam malları vermek için olgunluk ararken evlilik için neden aramıyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ayeti müslümanlar İslam evlilik için olgunluğu şart koşuyor diye lanse ediyorlar halbuki ayet evlilik için olgunluk şartı aramıyor sadece malları vermek için arıyor.

Burada asıl sorulması gereken soru şu: İslam malları vermek için olgunluk ararken evlilik için neden aramıyor?

olur ya - kız belki islama tam yahut hiç inanmıyordur.....kalkar malları kafirlerle yer içer dağıtır ?

:D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence bu ayette sorun yok, hatta gayet de güzel.

1400 yıl önce kişinin olgunlaşmasını "zihinsel-mental olgunluk" diye tanımlamalarını veya "18 yaşına geldin ve reşit oldun, sen artık yetişkin bir bireysin" demelerini beklemiyorduk sanırım. Evlenebilecek yaşa gelmiş olmak, bir ölçü birimi olarak kabul edilebilir, gayet de akla yatkın olur bu. Oradaki yaş şu ana göre zaten çok küçük ama bu o zaman bütün kültürlerde böyleydi, örneğin Hristiyanlar da çocuk yaşta evlendiriliyordu ve sosyal görevlerini üstlenmeye zorlanıyordu.

Hatta ayet, evlenecek yaşa geldi diye olgunlaşmıştır demeyin, onları deneyin ve emin olun diyerek bir de uyarıyor. Esas güzel olan bu. Malını mülkünü har vurup harman savurabilir, başkalarına kaptırabilir vs vs diyor ve onlara hami olan kişiyi bu yönde dikkatli olması için uyarıyor.

Keşke her konuda böyle titiz davransalardı... Kur'an'daki ender güzel ayetlerden biridir bu.

Tabii kötü niyetli insan her çağda var ve "Sen evlenecek yaşa geldin ama malına sahip çıkacak olgunlukta değilsin, o yüzden mallarını henüz alamayacaksın" diyerek bu ayeti kötüye kullananlar da mutlaka olmuştur. Ama ben bu ayetin bu kötüleri korumak için yazıldığını hiç sanmıyorum.

Bana nedense saçma geliyor.

Evlenen kişi neden belli bir olgunluğa kavuşmamış? Evlenecek yaşta olmak belli bir olgunluk göstergesi olarak kullanılır. Evlilik çocuk işi mi?

Bazı İslam alimleri ise evlilik yaşını 15 olarak hesaplamışlar bu ayetteki duruma göre.

Eğer belli bir olgunluğa geldiklerinde mallarını verin ve bu durumda evlenebilirler yazsaydı daha iyi olmaz mıydı? Bu açıdan bakınca bu ayet iyi niyetli olarak yazılmamış oluyor. Az bir iyi niyet görüntüsü var.

Ayette anlatılmak istenen biraz büyüdüklerinde olgunluklarına bakın gibi bir şey geliyor bana göre.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ayeti müslümanlar İslam evlilik için olgunluğu şart koşuyor diye lanse ediyorlar halbuki ayet evlilik için olgunluk şartı aramıyor sadece malları vermek için arıyor.

Burada asıl sorulması gereken soru şu: İslam malları vermek için olgunluk ararken evlilik için neden aramıyor?

Aynen öyle, mal mülk için ille de olgunluk arıyor hatta evlenecek olgunluğa geldiyse bile iyice bi ölçüp biçin, deneyin ve tamamen emin olun diyor. Aslında evlenmek için regl olmak genel olarak yetiyor ya (bazen onu bile beklemeye gerek görmememekte beis olmadığını biliyoruz), bu şart yerine gelse bile olgunlaşmış olmadıklarını kendileri de biliyor.

Yani evlilik için yeterince büyümüş oldukları halde mal mülk teslim etmek için olgunlaşmamış olabileceklerini önemle vurguluyor bu ayet.

Mal sahibi olmak eş sahibi olmaktan çok daha önemli ve değerli demek ki... Gerçi kızlar için olgunlaşmaya ihtiyaç yok ki. Kadına irade-inisiyatif tanınmadığı ve tümüyle kocanın hizmetine sunulan bir tür mal olduğu için olgun veya ham olması farketmiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana nedense saçma geliyor.

Evlenen kişi neden belli bir olgunluğa kavuşmamış? Evlenecek yaşta olmak belli bir olgunluk göstergesi olarak kullanılır. Evlilik çocuk işi mi?

Bazı İslam alimleri ise evlilik yaşını 15 olarak hesaplamışlar bu ayetteki duruma göre.

Eğer belli bir olgunluğa geldiklerinde mallarını verin ve bu durumda evlenebilirler yazsaydı daha iyi olmaz mıydı? Bu açıdan bakınca bu ayet iyi niyetli olarak yazılmamış oluyor. Az bir iyi niyet görüntüsü var.

Ayette anlatılmak istenen biraz büyüdüklerinde olgunluklarına bakın gibi bir şey geliyor bana göre.

Evet, evlilik elbette çocuk işi de. Bu insanlar çocuklarla çatır çatır evleniyor ve gayet iyi biliyorlar ki bu çocuklar mental olgunluğa falan erişmiş değil. Onlarla evlenilebilir, seks yapılabilir, evin işi gücü üstüne yıkılabilir, çocuk doğurabilir ama sahip olunan malı yönetmek için bu özellikler yeterli olmaz. Çocuk ne anlar ekonomiden, parayı yönetmekten?

Ama bunlar bu toplumlar için zaten sorun değil, çocukla evlilik kültürün önemli bir parçası. İyi olansa bu yetim çocukların hiç değilse mallarını teslim etmek için olgunlaşmalarını bekleyip çar çur etmelerini, kandırılmalarını engellemek. O kadarını düşünmüşler neyse ki...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet, evlilik elbette çocuk işi de. Bu insanlar çocuklarla çatır çatır evleniyor ve gayet iyi biliyorlar ki bu çocuklar mental olgunluğa falan erişmiş değil. Onlarla evlenilebilir, seks yapılabilir, evin işi gücü üstüne yıkılabilir, çocuk doğurabilir ama sahip olunan malı yönetmek için bu özellikler yeterli olmaz. Çocuk ne anlar ekonomiden, parayı yönetmekten?

Ama bunlar bu toplumlar için zaten sorun değil, çocukla evlilik kültürün önemli bir parçası. İyi olansa bu yetim çocukların hiç değilse mallarını teslim etmek için olgunlaşmalarını bekleyip çar çur etmelerini, kandırılmalarını engellemek. O kadarını düşünmüşler neyse ki...

İslam'da iyilik insanları manipüle ediyor. İyilik kavramı kuranı ruhani yapıyor, bundan dolayı insanlarda inanma isteği uyandırıyor.

İslamdaki iyiliğin cennet, cehennem, allah rızası ve allah korkusu gibi koşula bağlanması, zaten bu iyiliklerin saf iyilik olmadığını gösteriyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran küçük yaşta cocuklarla evlenin diyor mu. Net bir sekilde böyle bir ifade kullanmiyor kuran. Ama muamma bicimde yani üzeri kapali bicimde evet diyor böyle bisey. Amma buraya dikkat edin arkadaslar nisa 6. ayet burada cok kikit bir görev üstleniyor. Diyor ki evlilik cagina gelinceye kadar. Evlilik çağı ne ayet bunada cevap veriyo. Evlilik çağı olgunlasmadır rüsd dür diyor. Yani ergenliktir hatta ergenliğin bir had safhasi diyor yani ergenlige girince hemen evlenmeyin bir müddet daha bekleyin. Peki ergenlik cografyadan cografyaya kıtadan kıtaya değişen bisey degilmidir? Arap yarımadasında ergenlige giris yasi 6 yasina kadar düşüyor ya düsünebiliyomusunuz. Ama Türkiye de bu rakam 9a çıkıyor. Hatta erkekde 12 ye çıkıyor. E o zaman biz neyi konuşuyoruz? He arkadaşlar

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran küçük yaşta cocuklarla evlenin diyor mu. Net bir sekilde böyle bir ifade kullanmiyor kuran. Ama muamma bicimde yani üzeri kapali bicimde evet diyor böyle bisey. Amma buraya dikkat edin arkadaslar nisa 6. ayet burada cok kikit bir görev üstleniyor. Diyor ki evlilik cagina gelinceye kadar. Evlilik çağı ne ayet bunada cevap veriyo. Evlilik çağı olgunlasmadır rüsd dür diyor. Yani ergenliktir hatta ergenliğin bir had safhasi diyor yani ergenlige girince hemen evlenmeyin bir müddet daha bekleyin. Peki ergenlik cografyadan cografyaya kıtadan kıtaya değişen bisey degilmidir? Arap yarımadasında ergenlige giris yasi 6 yasina kadar düşüyor ya düsünebiliyomusunuz. Ama Türkiye de bu rakam 9a çıkıyor. Hatta erkekde 12 ye çıkıyor. E o zaman biz neyi konuşuyoruz? He arkadaşlar

Kurana göre, kuranın açıkca yasaklamadığı şeyi, hiç kimse yasaklayamaz. Yani, kuran "küçük çocuklarla evlenmeyin" demediği sürece, kundaktaki bebekle dahi evlenmek caizdir. Eh, ne olacak, kadınları amsatan olmaya mecbur tutan bir din, bu dine kanacak kadar sapık biri de elbette bebeğe de tecavüz eder, bir de nikahlım benim diye gerine gerine gezer.

Bu husus gereğince, islam dininde ergenliğe giriş yaşı vs. bakılmaksızın, bebek, çocuk falan filan tüm kızlarla evlenilip, sorunsuzca düzmekte hiç mahsur yoktur. Velakin, tek bir şartla, islam dininde her kadın, ama bebek, ama çocuk ama genç, ama yaşlı farketmez, parasıyla amını satmak zorundadır. Adam parasını verip satın aldığı amı da dilediği gibi kullanır elbette, islam dinince bunda hiç bir beis yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam'da iyilik insanları manipüle ediyor. İyilik kavramı kuranı ruhani yapıyor, bundan dolayı insanlarda inanma isteği uyandırıyor.

İslamdaki iyiliğin cennet, cehennem, allah rızası ve allah korkusu gibi koşula bağlanması, zaten bu iyiliklerin saf iyilik olmadığını gösteriyor.

Bütün dini metinlerde iyi ve güzel şeylerden de bahseder. Ama sayıları o kadar azdır ki, geneli oluşturan kötü ayetlerin arasında kaybolur gider. Ayrıca bu ayette olduğu gibi detaylı olarak incelendiklerinde başka arızaları bulunur. Biz bu ayetin güzel yanından sözettik ama çocuklarla evliliği açıkça referans aldığını da görmezden gelemedik mesela... Buna rağmen (iyi şeyler görmekte zorlandığımız için) güzel ayet diyebildik. Ben diyorum yani.

Dinlerde iyi emirler ve temenniler olmasa insanlar bu kadar bağlanıp kalmaz ve savunmazdı ki. Bu durum, yani Tanrı'nın, insanın iyiliğini istemesi ve bununla ilgili olarak çabaladığına inanması durumu, kötü ayetlerde bile ulvi bir iyi neden aramaya itiyor insanları. Hiç bulamadıklarında da "Biz bilmeyiz, Allah bilir, bizim aklımız ona ermez" deyip çıkarlar.

Cennet vb ödüller motivasyon için. Hayal güçlerini çalıştırıp öfori yaşamalarına neden oluyor. Evet, dinler "öfori etkisi" dediğimiz etkiye de neden oluyor.

Bu arada evet, iyilik yapma nedenleri çıkar ilişkisi öyle gerektirdiğinden. O yüzden inanırlar habire "Ben ateist olsam çalarım, canımı sıkanı öldürürüm, annemle seks yaparım, güzel kadınlara tecavüz ederim, uyuşturucu kullanırım" falan der, ateistlerin neden iyi olduğunu anlayamaz ya?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bütün dini metinlerde iyi ve güzel şeylerden de bahseder. Ama sayıları o kadar azdır ki, geneli oluşturan kötü ayetlerin arasında kaybolur gider. Ayrıca bu ayette olduğu gibi detaylı olarak incelendiklerinde başka arızaları bulunur. Biz bu ayetin güzel yanından sözettik ama çocuklarla evliliği açıkça referans aldığını da görmezden gelemedik mesela... Buna rağmen (iyi şeyler görmekte zorlandığımız için) güzel ayet diyebildik. Ben diyorum yani.

Dinlerde iyi emirler ve temenniler olmasa insanlar bu kadar bağlanıp kalmaz ve savunmazdı ki. Bu durum, yani Tanrı'nın, insanın iyiliğini istemesi ve bununla ilgili olarak çabaladığına inanması durumu, kötü ayetlerde bile ulvi bir iyi neden aramaya itiyor insanları. Hiç bulamadıklarında da "Biz bilmeyiz, Allah bilir, bizim aklımız ona ermez" deyip çıkarlar.

Cennet vb ödüller motivasyon için. Hayal güçlerini çalıştırıp öfori yaşamalarına neden oluyor. Evet, dinler "öfori etkisi" dediğimiz etkiye de neden oluyor.

Bu arada evet, iyilik yapma nedenleri çıkar ilişkisi öyle gerektirdiğinden. O yüzden inanırlar habire "Ben ateist olsam çalarım, canımı sıkanı öldürürüm, annemle seks yaparım, güzel kadınlara tecavüz ederim, uyuşturucu kullanırım" falan der, ateistlerin neden iyi olduğunu anlayamaz ya?

Mevzuyu anlamak için, Hank'ın götünü öpmek mevzusunun sırrına vakıf olmak lazımdır:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bütün dini metinlerde iyi ve güzel şeylerden de bahseder. Ama sayıları o kadar azdır ki, geneli oluşturan kötü ayetlerin arasında kaybolur gider. Ayrıca bu ayette olduğu gibi detaylı olarak incelendiklerinde başka arızaları bulunur. Biz bu ayetin güzel yanından sözettik ama çocuklarla evliliği açıkça referans aldığını da görmezden gelemedik mesela... Buna rağmen (iyi şeyler görmekte zorlandığımız için) güzel ayet diyebildik. Ben diyorum yani.

Dinlerde iyi emirler ve temenniler olmasa insanlar bu kadar bağlanıp kalmaz ve savunmazdı ki. Bu durum, yani Tanrı'nın, insanın iyiliğini istemesi ve bununla ilgili olarak çabaladığına inanması durumu, kötü ayetlerde bile ulvi bir iyi neden aramaya itiyor insanları. Hiç bulamadıklarında da "Biz bilmeyiz, Allah bilir, bizim aklımız ona ermez" deyip çıkarlar.

Cennet vb ödüller motivasyon için. Hayal güçlerini çalıştırıp öfori yaşamalarına neden oluyor. Evet, dinler "öfori etkisi" dediğimiz etkiye de neden oluyor.

Bu arada evet, iyilik yapma nedenleri çıkar ilişkisi öyle gerektirdiğinden. O yüzden inanırlar habire "Ben ateist olsam çalarım, canımı sıkanı öldürürüm, annemle seks yaparım, güzel kadınlara tecavüz ederim, uyuşturucu kullanırım" falan der, ateistlerin neden iyi olduğunu anlayamaz ya?

Dediğin gibi; inançsız olduklarını düşündüklerinde, her türlü pisliği yapmaya yatkın olduklarını da düşünüyorlar.

"İnançsız olsaydım her türlü pisliği yapmaya da yatkın olurdum." Öyleyse nerede kaldı senin içindeki iyilik?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nikah

= cinsel güç , menarche (bkz Nûr 60)

= ilk ihtilam (Bkz Nûr 58)

Arastirmalarin ortaya koyduguna göre Türkiye'de kizlar ilk ihtilamlarini ortalama 13'ünde görüyor (12. 7).

Rüşd: ehliyet

Bir kizin rüsdüne ermesi (kendi mallarini kullanip annelik yapabilecek ehliyeti kazanmasi) için ilk adetten sonra ortalama 4 yil gerekiyor.

Nisâ 6:

Yetimleri, cinsel güç edinmelerine kadar, deneyin. Sonra kendilerini ehil görürseniz mallarina kavusturun; büyüyüverirle diye hizla tüketmeyin...

Vebtelûl yetâmâ hattâ izâ belagûn nikâh, fe in ânestum minhum ruşden fedfeû ileyhim emvâlehum, ve lâ te’kulûhâ isrâfen ve bidâren en yekberû...

Bu ayet kizlarin evlenme yaşini dile getiriyor, ki Türkiye için 17'dir (13 + 4).

Ayette 17, 13 gibi bir rakam verilmiyor. Benim anladigim, dogrusu da bu. Çünkü menarche yaşi ülkeden ülkeye degisir. Örnegin Türkiye'de 13, Arabistan'da 9. Arti, sözü edilen ehliyet için gereken yillarin sayisi da kisiden kisiye degisebilir. Önemli olan biyolojik göstetrgedir yani menarche. O, hangi yaşta ortaya çikarsa şart olan yaş odur.

Ayetteki "deneyin"den benim anladigim ilk adeti "gözetin"dir, bekleyin. Korumaniz altindaki yetim kiziniza gerçek bir anne ya da baba kadar yakin olmaniz gerekir bunun için. Eger "menarche"de gecikme olursa koltuk alti killarinin çikmasi ve memelerin kabarmasi ihtilam islevini görürler.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nikah

= cinsel güç , menarche (bkz Nûr 60)

= ilk ihtilam (Bkz Nûr 58)

Arastirmalarin ortaya koyduguna göre Türkiye'de kizlar ilk ihtilamlarini ortalama 13'ünde görüyor (12. 7).

Rüşd: ehliyet

Bir kizin rüsdüne ermesi (kendi mallarini kullanip annelik yapabilecek ehliyeti kazanmasi) için ilk adetten sonra ortalama 4 yil gerekiyor.

Nisâ 6:

Yetimleri, cinsel güç edinmelerine kadar, deneyin. Sonra kendilerini ehil görürseniz mallarina kavusturun; büyüyüverirle diye hizla tüketmeyin...

Vebtelûl yetâmâ hattâ izâ belagûn nikâh, fe in ânestum minhum ruşden fedfeû ileyhim emvâlehum, ve lâ te’kulûhâ isrâfen ve bidâren en yekberû...

Bu ayet kizlarin evlenme yaşini dile getiriyor, ki Türkiye için 17'dir (13 + 4).

Ayette 17, 13 gibi bir rakam verilmiyor. Benim anladigim, dogrusu da bu. Çünkü menarche yaşi ülkeden ülkeye degisir. Örnegin Türkiye'de 13, Arabistan'da 9. Arti, sözü edilen ehliyet için gereken yillarin sayisi da kisiden kisiye degisebilir. Önemli olan biyolojik göstetrgedir yani menarche. O, hangi yaşta ortaya çikarsa şart olan yaş odur.

Ayetteki "deneyin"den benim anladigim ilk adeti "gözetin"dir, bekleyin. Korumaniz altindaki yetim kiziniza gerçek bir anne ya da baba kadar yakin olmaniz gerekir bunun için. Eger "menarche"de gecikme olursa koltuk alti killarinin çikmasi ve memelerin kabarmasi ihtilam islevini görürler.

Keşke biraz büyük yazsaydınız. Bilgisayarı televizyona bağladınız sanırım...

Size göre kızlar ergenliğe girdiklerinde, zihinsel olgunluğa henüz erişmemiş ve evlenilecek birer cinsel obje mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Keşke biraz büyük yazsaydınız. Bilgisayarı televizyona bağladınız sanırım...

Size göre kızlar ergenliğe girdiklerinde, zihinsel olgunluğa henüz erişmemiş ve evlenilecek birer cinsel obje mi?

"Zihinsel olgunluk"tan kastiniz, eger dolgru anliyorsam, "rüşd"e ermektir. "Rüşd"ü iletimde açiklamistim. Cinsel objelige gelince, rüşde ermemis kizlar henüz evlenme yaşinda degildir, evlenilecek yaşta degildir; dolayisiyla birer cinse obje degildir,

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...