Jump to content

KURANI KİMSE DOĞRU ANLIYAMIYORSA SORUN KURANDADIR


Recommended Posts

  • İleti 75
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Hocam sunla ilgili bir konu acsan cok makbule gecerdi. Araplar'in Yahudiler'in dinine ozenip nasil yeni bir din yumurtladiklarini, ancak bunu yaparken de yuzune gozune bulastirdiklarini gostermis olurdun.

Bunu defalarca yazdık forumda Kuran yazarları yahudi ve Hristiyan Teolojisi bilmiyor ordan burdan kulaktan dolma bilgilere sahip ve bazı Yahudi metinleri az biraz okumuş. Yaratılış,Levililer gibi ,Mısırdan Çıkış gibi,Daniel gibi,Samuel'in çok az bir kısmı gibi.(en azından Davut ve 99 koyun hikayesini biliyor-zina dersi)

Gnostik metinlerden öyküler biliyor.Yahudi mitolojisi biliyor,Arap mitolojisi (Ad-Semud-Ebabil olayı) biliyor.İskender'i duymuş ki onu da Yahudiler sormuş.O da Yahudi mitolojisi olabilir.

tarihinde aykırıteolog tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunu defalarca yazdık forumda Kuran yazarları yahudi ve Hristiyan Teolojisi bilmiyor ordan burdan kulaktan dolma bilgilere sahip ve bazı Yahudi metinleri az biraz okumuş. Yaratılış,Levililer gibi ,Mısırdan Çıkış gibi,Daniel gibi,Samuel'in çok az bir kısmı gibi.(en azından Davut ve 99 koyun hikayesini biliyor-zina dersi)

Gnostik metinlerden öyküler biliyor.Yahudi mitolojisi biliyor,Arap mitolojisi (Ad-Semud-Ebabil olayı) biliyor.İskender'i duymuş ki onu da Yahudiler sormuş.O da Yahudi mitolojisi olabilir.

Dogrudur, yillar once de bununla ilgili bir baslik vardi ama yanlis hatirlamiyorsam sadece aradaki farklari gosterip, Kuranda Incil'in (Eski ve Yeni Ahit) degistigine dair bir ayet olmadigini gosteren arkadaslar vardi ama sanirim hadislerden pek ornek verilmemisti.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dogrudur, yillar once de bununla ilgili bir baslik vardi ama yanlis hatirlamiyorsam sadece aradaki farklari gosterip, Kuranda Incil'in (Eski ve Yeni Ahit) degistigine dair bir ayet olmadigini gosteren arkadaslar vardi ama sanirim hadislerden pek ornek verilmemisti.

Hadisleri salla Kuran yazarı Davut'a atfedilen Mezmurları (ki yazarı sadece Davut değildir) Tanahtan ayrı bir kitap sanıyor daha komiği bu kitabı diğer Samuel,Daniel,Hagay,Malaki,Yeremya,Yeşeya kitaplarından önemli görüyor.Bu kadar komik yanlışlar da var.

tarihinde aykırıteolog tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadisleri salla Kuran yazarı Davut'a atfedilen Mezmurları (ki yazarı sadece Davut değildir) Tanahtan ayrı bir kitap sanıyor daha komiği bu kitabı diğer Samuel,Daniel,Hagay,Malaki,Yeremya,Yeşeya kitaplarından önemli görüyor.Bu kadar komik yanlışlar da var.

Bunlari zaten biliyoruz :) yalniz muslumanlar, Eski ve Yeni Ahit'in degistigine inaniyorlar. O yuzden hadisler diyorum. Yani ortada degistigine dair bir ayet yok ve eger hadis de yoksa diye.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunlari zaten biliyoruz :) yalniz muslumanlar, Eski ve Yeni Ahit'in degistigine inaniyorlar. O yuzden hadisler diyorum. Yani ortada degistigine dair bir ayet yok ve eger hadis de yoksa diye.

Müslümanlar Lut'un kızlarıyla yatmasını(kuranda da var aslında ) Süleymanın cariye almasını,Davutun zinasını(Kuranda da var aslında 99 koyun hikayesi) Muhammedin adının geçmemesini falan filan kabul edemediği için ve teolojik farklardan dolayı ve İncil'i de bekledikleri gibi İsa yazmadığı için falan reddediyorlar.Fakat bilmiyorlar ki Muhammed(yaşadıysa) zamanında İncil ve Tevrat artık kesin kanon kitaplardi Muhammed Kuran'da Yahudi ve Hristiyanlar ellerinin altındaki kitaba baksın diyor yani değiştirilmediğine tanıklık ediyor.

tarihinde aykırıteolog tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanlar Lut'un kızlarıyla yatmasını(kuranda da var aslında ) Süleymanın cariye almasını,Davutun zinasını(Kuranda da var aslında 99 koyun hikayesi) Muhammedin adının geçmemesini falan filan kabul edemediği için ve teolojik farklardan dolayı ve İncil'i de bekledikleri gibi İsa yazmadığı için falan reddediyorlar.Fakat bilmiyorlar ki Muhammed(yaşadıysa) zamanında İncil ve Tevrat artık kesin kanon kitaplardi Muhammed Kuran'da Yahudi ve Hristiyanlar ellerinin altındaki kitaba baksın diyor yani değiştirilmediğine tanıklık ediyor.

Bence bu konu hep guncel kalmali, cunku ozellikle de hoca ve imam takimi bu yuzden dinden cikiyor. Adamlar Eski ve Yeni Ahit'i okuyunca dumur olup, neye ugradiklarini sasiriyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Lutun ve davutun söz konusu işlerine kuran'da rasladığımı hatırlayamadım. Beni arama zahmetinden kurtarırsan sevinirim.

99 koyun 1 koyun hikayesini bilirsin.Şöyle bir yazım vardı TD forumunda...

Cahilliğe gıcık olurum.En çok da kendinden eminlere.Şimdi İslam geleneğinde peygamberler günah işlemez gibi bir olay var biliyorsunuz.O yüzden mesela Davut zina etmemiş,Musa cinayet işlememiş,İbrahim yalan söylememiştir.Normalde ise Tanach'ta peygamber de günahkar olup diğer insanlardan farkı yoktur ayrıca Davut peygamber değil Kraldır mesela Kuran bu konuda da kendisi aşıp Davut'u peygamber ilan etmiştir.Burda Kuran'da da Davut'un Zinası'nın olduğunu kanıtlayacağız birlikte.2.Samuel 11. Bölüm'e gidiyoruz Tanach'tan...

BÖLÜM 11

2.Sa.11: 1 İlkbaharda, kralların savaşa gittiği dönemde, Davut kendisubaylarıyla birlikte Yoav'ı ve bütün İsrail ordusunu savaşagönderdi. Onlar Ammonlular'ı yenilgiye uğratıp Rabba Kenti'nikuşatırken, Davut Yeruşalim'de kalıyordu.

2.Sa.11: 2 Bir akşamüstü Davut yatağından kalktı, sarayın damına çıkıpgezinmeye başladı. Damdan yıkanan bir kadın gördü. Kadın çok güzeldi.

2.Sa.11: 3 Davut onun kim olduğunu öğrenmek için birini gönderdi.Adam, "Kadın Eliam'ın kızı Hititli* Uriya'nın karısı Bat-Şeva'dır" dedi.

2.Sa.11: 4 Davut kadını getirmeleri için ulaklar gönderdi. KadınDavut'un yanına geldi. Davut aybaşı kirliliğinden yeni arınmışolan kadınla yattı. Sonra kadın evine döndü.

2.Sa.11: 5 Gebe kalan kadın Davut'a, "Gebe kaldım" diye haber gönderdi.

2.Sa.11: 6 Bunun üzerine Davut Hititli Uriya'yı kendisine göndermesiiçin Yoav'a haber yolladı. Yoav da Uriya'yı Davut'a gönderdi.

2.Sa.11: 7 Uriya yanına varınca, Davut Yoav'ın, ordunun ve savaşındurumunu sordu.

2.Sa.11: 8 Sonra Uriya'ya, "Evine git, rahatına bak" dedi.Uriya saraydan çıkınca, kral ardından bir armağan gönderdi.

2.Sa.11: 9 Ne var ki, Uriya evine gitmedi, efendisinin bütünadamlarıyla birlikte sarayın kapısında uyudu.

2.Sa.11: 10 Davut Uriya'nın evine gitmediğini öğrenince, ona,"Yolculuktan geldin. Neden evine gitmedin?" diye sordu.

2.Sa.11: 11 Uriya, "Sandık da, İsrailliler'le Yahudalılar daçardaklarda kalıyor" diye karşılık verdi, "Komutanım Yoav'laefendimin adamları kırlarda konaklıyor. Bu durumda nasıl olur daben yiyip içmek, karımla yatmak için evime giderim? Yaşamın hakkıiçin, böyle bir şeyi kesinlikle yapmayacağım."

2.Sa.11: 12 Bunun üzerine Davut, "Bugün de burada kal, yarın senigöndereceğim" dedi. Uriya o gün de, ertesi gün de Yeruşalim'de kaldı.

2.Sa.11: 13 Davut Uriya'yı çağırdı. Onu sarhoş edene dek yediripiçirdi. Akşam olunca Uriya efendisinin adamlarıyla birlikteuyumak üzere yattığı yere gitti. Yine evine gitmedi.

2.Sa.11: 14 Sabahleyin Davut Yoav'a bir mektup yazıp Uriya aracılığıylagönderdi.

2.Sa.11: 15 Mektupta şöyle yazdı: "Uriya'yı savaşın en şiddetli olduğucepheye yerleştir ve yanından çekil ki, vurulup ölsün."

2.Sa.11: 16 Böylece Yoav kenti kuşatırken Uriya'yı yiğit adamlarınbulunduğunu bildiği yere yerleştirdi.

2.Sa.11: 17 Kent halkı çıkıp Yoav'ın askerleriyle savaştı. Davut'unaskerlerinden ölenler oldu. Hititli Uriya da ölenler arasındaydı.

2.Sa.11: 18 Yoav savaşla ilgili ayrıntılı haberleri Davut'a iletmeküzere bir ulak gönderdi.

2.Sa.11: 19 Ulağı şöyle uyardı: "Sen savaşla ilgili ayrıntılı haberlerikrala iletmeyi bitirdikten sonra,

2.Sa.11: 20 kral öfkelenip sana şunu sorabilir: 'Onlarla savaşmak içinkente neden o kadar çok yaklaştınız? Surdan ok atacaklarını bilmiyor muydunuz?

2.Sa.11: 21 Yerubbeşet*ff* oğlu Avimelek'i kim öldürdü? Teves'te surunüstünden bir kadın üzerine bir değirmen üst taşını atıp onu öldürmedi mi? Öyleyse niçin sura o kadar çok yaklaştınız? O zaman, 'Kulun Hititli Uriya da öldü dersin."D Not 11:21 "Yerubbeşet": Yerubbaal ya da Gidyon.

2.Sa.11: 22 Ulak yola koyuldu. Davut'un yanına varınca, Yoav'ınkendisine söylediklerinin tümünü ona iletti.

2.Sa.11: 23 "Adamlar bizden üstün çıktılar" dedi, "Kentten çıkıpbizimle kırda savaştılar. Ama onları kent kapısına kadar geri püskürttük.

2.Sa.11: 24 Bunun üzerine okçular adamlarına surdan ok attılar. Kralınadamlarından bazıları öldü; kulun Hititli Uriya da öldü."

2.Sa.11: 25 Davut ulağa şöyle dedi: "Yoav'a de ki, 'Bu olay seni üzmesin! Savaşta kimin öleceği belli olmaz. Kente karşı saldırınızı güçlendirin ve kenti yerle bir edin! Bu sözlerle onu yüreklendir."

2.Sa.11: 26 Uriya'nın karısı, kocasının öldüğünü duyunca, onun için yas tuttu.

2.Sa.11: 27 Yas süresi geçince, Davut onu sarayına getirtti. Kadın Davut'un karısı oldu ve ona bir oğul doğurdu. Ancak,Davut'un bu yaptığı RAB'bin hoşuna gitmedi.

Davut Kral olmuştur her türlü güce sahiptir.Bir gün sarayın damında yıkanan bir kadın görür onunla oracıkta yatar.Kadının ise evli olup kocasının Davut'un askeri Uriya olduğu Davut'a askerleri tarafından haber verilir.Davut'un umrunda değildir onunla yatacaktır.

Kadın Davut'la yatıp gebe kalır . Davut daha sonra savaşta bulunan Uriya'yı yanına çağırtır evien git dinlen der.Uriya Davut'a olmaz kralım kardeşlerim vatan için mücadele ederken ben evde karımla günümü gün edemem der.Davut'un planı tutmaz.Davut Uriya'yı karısının yanına gönderip karısıyla uriya'nın yatmasını böylece kadının karnındaki çocuğun Davut'tan olduğunun anlaşılmamasını istemektedir.Bu olmamıştır Uriya eve gitmez Davut'un sarayında bulunur. Davut hediyeler de verse Uriya eve gitmez.En sonunda Davut adamlarına emir verip gidin Uriya'yı en ölümcül cepheye koyun koyun ki ölsün der.Askerler bunu yapar .Davut kararlıdır bu sefer Uriya'yı ortadan kaldırıp bu olayı temizleyecektir.

Uriya ölür ölüm haberi Davut'a gider Davut rahatlar.Uriya'nın karısı haberi alınca yas tutar yas bitince Davut'un karısı olur Tanrı ise bu zinadan tiksinmiştir zaten ilerki bölümlerde bunu göreceğiz.Pişmanlık yaşayacak Davut.Uriya'dan olan oğlu da hasta olacak.Bir sonraki bölüme bakıyoruz ve bakın ne görüyoruz.

2.Sa.12: 1 RAB Natan'ı Davut'a gönderdi. Natan Davut'un yanına gelinceona, "Bir kentte biri zengin, öbürü yoksul iki adam vardı" dedi,

2.Sa.12: 2 "Zengin adamın birçok koyunu, sığırı vardı.

2.Sa.12: 3 Ama yoksul adamın satın alıp beslediği küçük bir dişi kuzudan başka bir hayvanı yoktu. Kuzu adamın yanında, çocuklarıyla birlikte büyüdü. Adamın yemeğinden yer, tasından içer, koynunda uyurdu. Yoksulun kızı gibiydi.

2.Sa.12: 4 Derken, zengin adama bir yolcu uğradı. Adam gelen konuğa yemek hazırlamak için kendi koyunlarından, sığırlarından birini almaya kıyamadığından yoksulun kuzusunu alıp yolcuya yemek hazırladı."

2.Sa.12: 5 Zengin adama çok öfkelenen Davut Natan'a, "Yaşayan RAB'binadıyla derim ki, bunu yapan ölümü hak etmiştir!" dedi,

2.Sa.12: 6 "Bunu yaptığı ve acımadığı için kuzuya karşılık dört katını ödemeli."

2.Sa.12: 7 Bunun üzerine Natan Davut'a, "O adam sensin!" dedi, "İsrail'in Tanrısı RAB diyor ki, 'Ben seni İsrail'e kral olarak meshettim* ve Saul'un elinden kurtardım.

2.Sa.12: 8 Sana efendinin evini verdim, karılarını da koynuna verdim. İsrail ve Yahuda halkını da sana verdim. Bu az gelseydi, sana daha neler neler verirdim!

2.Sa.12: 9 Öyleyse neden RAB'bin gözünde kötü olanı yaparak, onun sözünü küçümsedin? Hititli* Uriya'yı kılıçla öldürdün, Ammonlular'ın kılıcıyla canına kıydın. Karısını da kendine eş olarak aldın.

Natan'ın Davut'a ders vermek ve onun suçunu yüzüne vurmak için anlatığı hikayeyi okuyoruz burada ve biri zengin biri fakir iki adam ve zenginin bir sürü kuzusu olmasına rağmen fakirin kuzusuna göz dikiyor.

Bu hikayeyi aklınızda tutun ama önce Davut'un bu hikayeyi duyduktan sonra Natan'ın Kral Davut'a dediğini biz de diyelim ''Bu sensin Davut ''. Elinde herşey vardı ama sen gidip fakir bir askerin karısına göz diktin.Evet Davut'u eleştirdikten sonra Davut'un bu olaydan sonra oruç tutup Tanrı'ya bu çocuk yüzünden bela gelmemesi için tövbe dua ettiğini Samuel bölümünde görüyoruz. Şimdi Kuran'da Sad Suresi'ne bakalım:

20. Biz Davud'un mülkünü güçlendirdik, ona hikmet ve hakla batılı ayıran söz (hüküm verme) yeteneği verdik.

21. Sana davacıların haberi geldi mi? Hani onlar duvarı aşarak mabede girmişlerdi.

22. Hani Dâvûd'un yanına girmişlerdi de Dâvûd onlardan korkmuştu. Onlar, "Korkma! Biz, iki davacı grubuz. Birimiz diğerine haksızlık etmiştir. Aramızda adaletle hükmet. Zulmetme ve bizi hak yola ilet" dediler.

23. İçlerinden biri şöyle dedi: "Bu benim kardeşimdir. Onun doksan dokuz koyunu var. Benim ise bir tek koyunum var. Böyle iken "Onu da bana ver" dedi ve tartışmada beni bastırdı."

24. Davud dedi ki: "Andolsun, senin koyununu kendi koyunlarına katmak istemek suretiyle sana zulmetmiştir. Esasen ortakların pek çoğu birbirine haksızlık eder. Ancak iman edip salih ameller işleyenler başka. Onlar da pek azdır." Dâvûd bizim kendisini imtihan ettiğimizi anladı. Derken Rabbinden bağışlama diledi, eğilerek secdeye kapandı ve Allah'a yöneldi.

25. Biz de bunu ona bağışladık. Şüphesiz katımızda onun için bir yakınlık ve dönüp geleceği güzel bir yer vardır.

Aaaa Kuran'da da bu koyun-kuzu hikayesi var.Şimdi diyeceksiniz ki neden farklı anlatılmış?Muhammed'in Bakire Meryem'i İmran'ın kızı,Harun'un kızkardeşi sanmasıyla aynı nedenden.Ordan burdan duyduklarınızı aldığınızda bazen bu tür sorunlar çıkabiliyor.

Dikkat edin Davut Kuran'da da davacıları görünce Rabbin'den bağış diliyor.Bu af dilemenin bir nedeni olmalı değil mi?İşte bu neden aynı hikayenin ana kaynağı olan 2. Samuel'de anlatılmış.bu hikaye Davut'a ders verme hikayesi.Kuran'da davacılar, Samuel bölümünde ise Natan bu hikayeyi Davut'a aktarıyor.Davut Kuran'da da Allah'a yakarıp tövbe ve af diliyor.Allah da onu bağışlıyor demek ki Davut bir günah işlemiş.99 koyunu olup 1 koyuna göz diken adamın günahına benzer bir günah.Peki bu günah nedir diye sorduğumuzda tek bir seçenek kalıyor aynı hikayenin anlatıldığı 2.Samuel.Burdan da Kuran'a göre Peygamber olan kitabı olan KralDavut'un zina işlediğini Sad Suresi'nden de teyit ediyoruz.Umarım zekası çalışanlar bu İslam geleneğinde olan saçmalığı görürler...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Davutu sen söylemeden buldum google sağolsun 99 koyun deyince geldi hemen de, lut için ipucu vermemişsin...

Lut için şöyle bakabilirsin:

Hud Suresi:

Kavmi, (konuklarıyla çirkin ilişkide bulunmak üzere) ona doğru koşa koşa geldiler. Zaten onlar önceden de bu tür çirkin işleri yapıyorlardı. Lût dedi ki: "Ey Kavmim! İşte kızlarım. Onlar(la nikahlanmanız) sizin için daha temizdir. Allah'a karşı gelmekten sakının ve konuklarıma karşı beni rezil etmeyin. İçinizde hiç aklı başında bir adam yok mu?" 79. Onlar, "İyi biliyorsun ki kızlarında bizim gözümüz yok. Sen bizim ne istediğimizi çok iyi biliyorsun" dediler.

Burda Kuran ya bilerek ya da bilmeyerek kulaktan dolma olduğu için (parantezi okumazsak daha vahim) Lut'un kızlarını kapasına gelen adamlara tecavüz etmesi için sunmasını evlenme olarak yorumlamış aynı hikaye tevrattkiyle.

Lut'un kızlarıyla yatması yok pardon ama Lut'un kızlarıyla yatması Muhammed zamanında da Tevrat içindeydi ama Muhammed bunları büyük ihtimal görmedi eğer görmüşse daha vahim tek bir kez bile Tevrat'a bu olay hakkında eleştiri yöneltmedi.

tarihinde aykırıteolog tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam şimdi oldu. Yalnız kuran'da lutun iki kızı ile musanın medyenli iki kız ile hikayesi karışmış gibi. Bu sahtekarlar çok imalı ifadeler yazmışlar. Gerçekte ne demek istediklerini tam açıklamamak için kasmışlar. Şimdi bakıyorum tevratın rahat, akıcı bir dili ve anlatımı var. Kasmadan ne düşünüyorlarsa yazmışlar. Ama bu kuranı yazanlar çok kasmışlar. Ikına sıkına kerpetenle laf çıkarır gibi bir türlü baklayı ağzından çıkarmayan çok kasıntılı zorlamalı ıkınmalı bir tarzları var.

Tevratta ne okuduğunu anlıyorsun. Bunların ise bu ıkınma sıkınmaları bayıyor yani, lan ne diyor bu salaklar, ne demeye çalışıyor diyorsun. Ben ömrümde kuran kadar bozuk anlatımlı, berbat yani, rezalet bir şey görmedim. Bakıyorum incil bu kadar değil, tevrat bu kadar değil. Bu çok berbat yani, böyle bir metin olmaz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam şimdi oldu. Yalnız kuran'da lutun iki kızı ile musanın medyenli iki kız ile hikayesi karışmış gibi. Bu sahtekarlar çok imalı ifadeler yazmışlar. Gerçekte ne demek istediklerini tam açıklamamak için kasmışlar. Şimdi bakıyorum tevratın rahat, akıcı bir dili ve anlatımı var. Kasmadan ne düşünüyorlarsa yazmışlar. Ama bu kuranı yazanlar çok kasmışlar. Ikına sıkına kerpetenle laf çıkarır gibi bir türlü baklayı ağzından çıkarmayan çok kasıntılı zorlamalı ıkınmalı bir tarzları var.

Tevratta ne okuduğunu anlıyorsun. Bunların ise bu ıkınma sıkınmaları bayıyor yani, lan ne diyor bu salaklar, ne demeye çalışıyor diyorsun. Ben ömrümde kuran kadar bozuk anlatımlı, berbat yani, rezalet bir şey görmedim. Bakıyorum incil bu kadar değil, tevrat bu kadar değil. Bu çok berbat yani, böyle bir metin olmaz...

Kuranda zaman kaymaları anlatım düşmeleri de var haklısın.

Kuran'da Haman da Tevrat'taki Haman'la karışmıştır ilk sayfada belirttim:

Oysa ki azcık muhakeme edilse iki Meryem'in bir arada yaşamayacağı açık ve kulaktan dolma olduğu büyük ihtimal olduğu için alınmış direk metne.Konteks bütünlüğü içinde, Haman gibi Tevrat'ta Babil Kralı'nın yardımcısı olan Haman ,Kuran'da Mısır Firavunu- Musa'nın muhalefeti olan- firavunun veziri olarak alınmıştır.

Bu öyküde ilginç bir nokta daha karıştırılmış. Şimdi Kuran'da Haman'ın ve Musa'nın döneminde yaşayan Firavun ben de Musa'nın Tanrısına çıkcam diyerek Haman'a yüksek bir kule yapmasını istiyor alay ederek.

Şimdi bu olay Tevrat'taki Babil kulesi olayına tekabül ediyo bence.Çünkü Kuran'da Haman Tevrat'ta Babil hükümdarının yardımcısıykenn karıştırılıp Mısır firavunun veziri yapılmasıyla, Babil kulesinin hikayesi Kuran'a Mısır firavunun yaşadığı olay olarak ,çaprazlama bir karışmışlık yaşayarak geçmiş olabilir.

Haman>Mısır -Karıştırılan Tevratta geçen Babil kıralının yardımcısı

Yüksek Kule Tanrıya ulaşma fikri> Mısır>Karıştırılan Tevrat'ta Babil Kulesi yapan insanlar

tarihinde aykırıteolog tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tevrat a dair Tevrattan ve Kuran dan bir açıklama gereği duydum..Sümer e meraklıyım..İbrahim-Musa-Sümer ilişkisi ararken Yahudilerin sürgünlerinde Asurlularla ilişkilerine dair bir tez çalışması okumuştum..Kutsal metinlerin yani Tevrat ın nasıl ve neden değiştiğinin detayına girilmişti..

Ama ben kısaca vereyim;

“8 “‘Nasıl, biz bilge kişileriz, RAB’bin Yasası bizdedir, diyebiliyorsunuz? İşte, bilginlerin yalancı kalemi Yasayı yalana çevirmiş.

9 Bilgeler utandırıldı, Yıldırılıp ele geçirildi. RAB’bin sözünü reddettiler. Nasıl bir bilgelikmiş onlarınki? (Tevrat-Yeremya-8)

“16 Her Şeye Egemen RAB diyor ki, “Size peygamberlik eden peygamberlerin Dediklerine kulak asmayın, Onlar sizi aldatıyor. RAB’bin ağzından çıkanları değil, Kendi hayal ettikleri görümleri anlatıyorlar

30 “İşte bunun için sözlerimi birbirlerinden çalan peygamberlere karşıyım” diyor RAB.

31 “Evet, kendi sözlerini söyleyip, ‘RAB böyle diyor’ diyen peygamberlere karşıyım” diyor RAB.

32 “Uydurma düşler gören peygamberlere karşıyım” diyor RAB. “Bu düşleri anlatıyor, yalanlarla, boş övünmelerle halkımı baştan çıkarıyorlar. Ben onları ne gönderdim, ne de atadım. Bu halka hiç mi hiç yararları yok” diyor RAB.

36 Bundan böyle, ‘RAB’bin bildirisi’ lafını ağzınıza almayacaksınız. Herkesin sözü kendi bildirisi olacak. Yaşayan Tanrı’nın, Her Şeye Egemen RAB’bin, Tanrımız’ın sözlerini çarpıtıyorsunuz siz.”(Tevrat-Yeremya-23)

Aynı şeyleri Kuran’da da görmekteyiz;

“91….De ki: Öyle ise Musa’nın insanlara bir nur ve hidayet olarak getirdiği Kitab’ı kim indirdi ? Siz onu kağıtlara yazıp (istediğinizi) açıklıyor, çoğunu da gizliyorsunuz.”(Kur’an-Enam-6)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikkat edin Davut Kuran'da da davacıları görünce Rabbin'den bağış diliyor.Bu af dilemenin bir nedeni olmalı değil mi?İşte bu neden aynı hikayenin ana kaynağı olan 2. Samuel'de anlatılmış...

Allah da onu bağışlıyor demek ki Davut bir günah işlemiş.99 koyunu olup 1 koyuna göz diken adamın günahına benzer bir günah.
Peki bu günah nedir diye sorduğumuzda tek bir seçenek kalıyor aynı hikayenin anlatıldığı 2.Samuel.
Burdan da Kuran'a göre Peygamber olan kitabı olan KralDavut'un zina işlediğini Sad Suresi'nden de teyit ediyoruz.Umarım zekası çalışanlar bu İslam geleneğinde olan saçmalığı görürler...

Elinde çekiç olan, her şeyi çivi gibi görürmüş.

Geriye "tek bir seçenek" kalıyormuş, o da aynı hikayenin anlatıldığı 2.Samuel'miş.

Sen 2.Samuel'i okuduğun için her halde. Öyle olması gerekiyor.

Ulan seçenek mi tükendi ortamda? Kendi başka bir haksızlık etmiş olamaz mı, mesela "Davut, Bizim kendisini imtihan ettiğimizi anladı" deniyor, hemen Rabbi'nden bağışlanma dilemiş.

Buradan tutup da, "askerinin karısını baştan çıkarmıştı, onun için" sonucunu çıkarmak... Alakaya çay koy... Ne ilgi ama...

Davut, Rabbinin kendisini denediğini anlayıp secdeye kapanmış, bizimki de "ben buldum, askerinin karısıyla zina ettiği için pişman olmuş" diyor, "çünkü

Samuel'de öyle yazıyor".

Ulan ne Samuel'miş bu be, bütün seçenekleri tüketen.

Ferasete bak, mantığa bak, ilgiye bak, nedenselliğe bak. Hamallar hahvesinde kursan şu alakayı mabadıyla güler millet.

Ve bunu da zeka çalışırlığı göstergesi olarak sunuyor. Umarım insanların işi sizin elinize kalmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinde çekiç olan, her şeyi çivi gibi görürmüş.

Geriye "tek bir seçenek" kalıyormuş, o da aynı hikayenin anlatıldığı 2.Samuel'miş.

Sen 2.Samuel'i okuduğun için her halde. Öyle olması gerekiyor.

Ulan seçenek mi tükendi ortamda? Kendi başka bir haksızlık etmiş olamaz mı, mesela "Davut, Bizim kendisini imtihan ettiğimizi anladı" deniyor, hemen Rabbi'nden bağışlanma dilemiş.

Buradan tutup da, "askerinin karısını baştan çıkarmıştı, onun için" sonucunu çıkarmak... Alakaya çay koy... Ne ilgi ama...

Davut, Rabbinin kendisini denediğini anlayıp secdeye kapanmış, bizimki de "ben buldum, askerinin karısıyla zina ettiği için pişman olmuş" diyor, "çünkü

Samuel'de öyle yazıyor".

Ulan ne Samuel'miş bu be, bütün seçenekleri tüketen.

Ferasete bak, mantığa bak, ilgiye bak, nedenselliğe bak. Hamallar hahvesinde kursan şu alakayı mabadıyla güler millet.

Ve bunu da zeka çalışırlığı göstergesi olarak sunuyor. Umarım insanların işi sizin elinize kalmaz.

Yahu Kuran Tevrat'ın kötü bir taklidi değil mi? Taklitteki hataları ve eksiklikleri anlamak için nereye bakılır? Aslına tabii.

Hem sizlere göre Tevrat da bu putun kitabı değil mi? Neden dışlıyorsun kitabını?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinde çekiç olan, her şeyi çivi gibi görürmüş.

Geriye "tek bir seçenek" kalıyormuş, o da aynı hikayenin anlatıldığı 2.Samuel'miş.

Sen 2.Samuel'i okuduğun için her halde. Öyle olması gerekiyor.

Ulan seçenek mi tükendi ortamda? Kendi başka bir haksızlık etmiş olamaz mı, mesela "Davut, Bizim kendisini imtihan ettiğimizi anladı" deniyor, hemen Rabbi'nden bağışlanma dilemiş.

Buradan tutup da, "askerinin karısını baştan çıkarmıştı, onun için" sonucunu çıkarmak... Alakaya çay koy... Ne ilgi ama...

Davut, Rabbinin kendisini denediğini anlayıp secdeye kapanmış, bizimki de "ben buldum, askerinin karısıyla zina ettiği için pişman olmuş" diyor, "çünkü

Samuel'de öyle yazıyor".

Ulan ne Samuel'miş bu be, bütün seçenekleri tüketen.

Ferasete bak, mantığa bak, ilgiye bak, nedenselliğe bak. Hamallar hahvesinde kursan şu alakayı mabadıyla güler millet.

Ve bunu da zeka çalışırlığı göstergesi olarak sunuyor. Umarım insanların işi sizin elinize kalmaz.

Kurana Göre İncil ve Tevrat Değişmemiştir:

Müslümanların iddiasına göreTevrat ve İncil insanlar tarafından bozulup değiştirilmiştir.Bir zamanlar Allah ın yolladıgı ama bozulmaktan koruyamadıgı bir Tevrat ve birİncil söz konusudur diyorlar.

Oysa pek çok konu da oldugu gibi bu konuda da Kuran a tamamen aykırı ve ters istikamette düşünüyorlar.Kuran İncil ve Tevrat ın da değişmediğini ve korundugunu söylüyor.

1- “Allah ın SÖZLERİNİ HİÇ KİMSE DEĞİŞTİREMEZ.Öncekilerin mesajları sana da ulaştı=ENAM SURESİ:34.AYET-KURAN”

Muhammed e önceki elçilerin mesajı nın ulaşma nedeni olarak Allah ın sözlerinin hiç birinin değiştirilememesi gösteriliyor.Tevrat ve İncil de Allah ın sözleri olarak indirildiyse o zaman onları da kimse değiştiremez.

2-“Onların ELLERİNDE BULUNAN TEVRAT I ve İNCİL İ tasdik eden bir kitap indirdik sana=ALİ İMRAN SURESİ:3.AYET-KURAN”

Dikkat edilirse bu ayet,bozulup gitmiş olan bir Tevratı ya da bozulup gitmiş olan bir İncil i anlatmıyor.Şu an ELLERİNDE BULUNAN bir Tevrat tan veİncilden bahsediyor.Kuran ın Tasdik ettiği Tevrat ve İncil ŞU AN ELLERİNDE OLAN Tevratve İncildir.

3-“Bize indirilen ile,İbrahim,İshak,Musa,Elyase(Tevratta ki Elişa) ve İsa ya inenler arasında ayrım yoktur=BAKARA SURESİ:136.AYET-KURAN”

Yani Allah Kuran ı koruyorsa onları da koruyor.Ayrım yapmıyor.Biz de Ayrım yapmıyoruz.Ama Allah Kuran ı koruyup diğer indirilenleri korumuyorsa AYRIMI KENDİSİ YAPIYOR demektir.Bu durumda nasıl insanlardan bu inenler arasında ayrım yapmamalarını isteyebilir ki?

4-Musa nın Kavmi içindeki bir gurup DOGRU YOLDADIR=ARAF SURESİ:159.AYET-KURAN’’

Ortada Saglam bir Tevrat yoksa Musa nın toplulugundan bir gurup asla dogru bir yolda olamaz.Hala o kavimden birileri dogru yoldaysa uydukları Tevrat bozulmamış bir Tevrat olmalıdır.

5-“Musa ya Tevrat ı indirdik.İnsanlar için bir nur vehidayet var Tevrat ta=ENAM SURESİ:91.AYET-KURAN”

Tevratta bir zamanlar nur vehidayet vardı demiyor.Halen daha var diyor.

6-“Zikri biz indirdik.Zikirden sonra da Zeburu indirdik=ENBİYA SURESİ:105.AYET-KURAN”

Görüldüğü gibi ayet Zeburdan önce inen Tevrat için ZİKİR kelimesini kullanıyor.Şimdi bu ayeti başka bir ayetle karşılaştıralım:

“Zikri biz indirdik.Onun için Zikri biz koruyacagız=HİCR SURESİ:9.AYET-KURAN”

Zikir i İndirdiği için koruyor.Tevratta İNDİRDİĞİ BİR ZİKİR olduguna göre Tevrat ı da koruyor.

7-“İçinde Allah ın HÜKMÜ BULUNAN TEVRAT ELLERİNDE varken,gelip senden hüküm vermeni istemesinler=MAİDE SURESİ:43.AYET-KURAN”

Görüldüğü gibi Tevrat halen geçerli bir Allah Hükmü olarak kabul ediliyor.Yani ayet gitsinlerve bozulmuş sahte tevrat a uysunlar demediğine göre,demek ki o an ellerin de bulunan Tevrat ı geçerli ve güvenilir buluyor.

Hatta Tevrat ve İncil i elinde bulunduranlar Kuran ı veMuhammed i onaylamalıdırlar.Muhammed in şüphesini gidermesi için bile bu toplulukların Muhammed i onaylamasına ihtiyaç var.

“Eğer sana indirdiğimizden şüphen varsa,git senden önce Kitap İndirdiğimiz Toplumlara sor=YUNUS SURESİ:94.AYET-KURAN”

8-“Deki eğer dogru sözlüler ideniz Tevrat ı getirip okuyun=ALİ İMRAN SURESİ:93.AYET-KURAN”

Yani Tevrat ı dogru bir söz kabul ediyor.Hatta dogru sözleri onaylayıcı olarak Tevrat ı getirin okuyun diyor.

9-“İsrailoğullarına da Musa nın Kitabını MİRAS BIRAKTIK=MÜMİN SURESİ:53.AYET-KURAN”

Allah Tevrat ı koruyamamışça İsrailoğullarına bozulan ve tahrif olan çürük bir miras bırakmış olur.Yani Tanrı Tevrat ı miras olarak koruyamamış olur.

“Bu ikisinden(Tevrat veKuran)daha doğru bir kitap yoktur=KASAS SURESİ:49.AYET-KURAN”

Yani Tevratta en az Kuran kadar doğru kabul ediliyor.

tumblr_inline_nklff7OJrp1qgvbry.jpg

http://dinaldatmacasi.tumblr.com/page/18

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinde çekiç olan, her şeyi çivi gibi görürmüş.

Geriye "tek bir seçenek" kalıyormuş, o da aynı hikayenin anlatıldığı 2.Samuel'miş.

Sen 2.Samuel'i okuduğun için her halde. Öyle olması gerekiyor.

Ulan seçenek mi tükendi ortamda? Kendi başka bir haksızlık etmiş olamaz mı, mesela "Davut, Bizim kendisini imtihan ettiğimizi anladı" deniyor, hemen Rabbi'nden bağışlanma dilemiş.

Buradan tutup da, "askerinin karısını baştan çıkarmıştı, onun için" sonucunu çıkarmak... Alakaya çay koy... Ne ilgi ama...

Davut, Rabbinin kendisini denediğini anlayıp secdeye kapanmış, bizimki de "ben buldum, askerinin karısıyla zina ettiği için pişman olmuş" diyor, "çünkü

Samuel'de öyle yazıyor".

Ulan ne Samuel'miş bu be, bütün seçenekleri tüketen.

Ferasete bak, mantığa bak, ilgiye bak, nedenselliğe bak. Hamallar hahvesinde kursan şu alakayı mabadıyla güler millet.

Ve bunu da zeka çalışırlığı göstergesi olarak sunuyor. Umarım insanların işi sizin elinize kalmaz.

Salak en ayağı yere basan seçenek bu tarih senin hüsnü kuruntunla işlemez olay aynı sen kime laf anlatıyorsun mk.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...