Jump to content

Zariyat 47 ayetinin bilimsel keşiften sonra değiştirildiği yalanı


Recommended Posts

Gelin gök sözcüğüne kafamıza göre anlam verelim.

 

Göklerde ve yerde bulunan her canlı ve melekler, büyüklük taslamaksızın Allah'a secde ederler.Nahl 49

 

Evrenlerde ve yerde bulunan her canlı ve melekler, büyüklük taslamaksızın Allah'a secde ederler.Nahl 49

 

Göklerde ve yerde ne varsa, O'nundur, din de yalnız O'nundur. O halde Allah'tan başkasından mı korkuyorsunuz?Nahl 52

 

Evrenlerde ve yerde ne varsa, O'nundur, din de yalnız O'nundur. O halde Allah'tan başkasından mı korkuyorsunuz?Nahl 52

 

Allah gökten bir su indirdi ve onunla yeryüzüne ölümünden sonra hayat verdi. Şüphesiz ki bunda dinleyen bir millet için büyük bir ibret vardır.Nahl 65

 

Allah evrenden bir su indirdi ve onunla yeryüzüne ölümünden sonra hayat verdi. Şüphesiz ki bunda dinleyen bir millet için büyük bir ibret vardır.Nahl 65

 

Rabbin, göklerde ve yerde olan herkesi en iyi bilendir. Gerçekten biz, peygamberlerin kimini kiminden üstün kıldık; Davud'a da Zebur'u verdik.İsra 55

 

Rabbin, evrenlerde ve yerde olan herkesi en iyi bilendir. Gerçekten biz, peygamberlerin kimini kiminden üstün kıldık; Davud'a da Zebur'u verdik.İsra 55

 

Bundan dolayı, neredeyse gökler çatlayacak, yer yarılacak, dağlar yıkılıp düşecektir!Meryem  90

 

Bundan dolayı, neredeyse evrenler çatlayacak, yer yarılacak, dağlar yıkılıp düşecektir!Meryem 90

 

Bu örnekler daha çoğaltılabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 90
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

On 09.01.2016 at 19:33, anibal yazdı:

Sorun o değil, sorun, o fiilin mastarının olmayışıdır. Yani, O cümle "biz genişletiriz" gibi tek başınadır, göğü genişletiyoruz vs gibi, gökle alakalı bir illet yok.

 

Peki  ayette‘’Biz semayı kudretimizle kurduk ve sürekli genişletmekteyiz.’’deniliyorsa, genişletilen nesne semadan başkası olabilir mi? Yani ayetin ilk cümlesi semanın yaratılmasından söz edecek,ama sonraki cümle başka bir şeye vurgu yapacak? Öyle mi? Bunun mantıklı bir izahı var mı? Demek ki ismi fail olan ( موسعون) ‘’MUSİUN’’un etkilediği nesne semadan başkası olamazzzzzzzzz!

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.01.2016 at 19:38, Türk Torunu yazdı:

İyi de benim anlamadığım bu adamlar tefsirlerini türkçe mi yazmışlar? Benim evde de elmalılının sadeleştirilmiş meali var mesela onda da genişletiyoruz diye yazıyor. Halbuki orjinal elmalılı meali "biz çok vüs'a malikiz" şeklinde.

Kuranın geneline bakarsan durağan bir evren modelinin anlatıldığını görürsün. Kuranda dünya 7 katlı düz bir zemin ve gök de onun üzerine kurulu 7 katlı bir kubbe olarak anlatılır. Bigbang teorisi ile ne alakası var bunun?

Ayrıca Kuran cennetin genişliği için göklerle yer arası kadardır diyor. Bu da durağan bir evrende mümkün olabilir. Cennetin de sürekli genişleyecek hali yok ya.

 

--------------------------------------------------------------------------

 

’ Halbuki orjinal elmalılı meali "biz çok vüs'a malikiz" şeklindedir. (diyorsunuz)

 

Peki  Elmalılı ‘’…..MALİKİZ’’ ifadesini ayetin neresinden çıkarıyor?  Böyle bir ifade bu ayetin Arapçasında var mı? Varsa siz gösterin! Demek ki, orjinal elmalılı’nin ilgili meali yanlıştır, sadeleştirilen ise doğrudur.

 

İşte Ayetin Arapçasını yazıyorum,bir bakın ‘’….malikiz…’’ ifadesinin karşılığı var mıdır?

 

وَالسَّمَاء بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ ﴿٤٧﴾

 

1-والسماء   ‘’ves semai ‘’ ve semayı,

2-بنيناها     ‘’beneynaha’’onu kurduk,

3-بأيد        ‘’ bi eydin’’ kudretle,

4-وانا        ‘’ve inna ‘’ ve biz,

5-لموسعون’’ le musiun’’ sürekli genişletmekteyiz.  ‘’şeklindedir.

 

Hani (لمالكون ) ‘’le malikün’’ biz malikiz ‘’nerede bulunuyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
33 minutes ago, araştırmacı21 said:

 

Peki  ayette‘’Biz semayı kudretimizle kurduk ve sürekli genişletmekteyiz.’’deniliyorsa, genişletilen nesne semadan başkası olabilir mi? Yani ayetin ilk cümlesi semanın yaratılmasından söz edecek,ama sonraki cümle başka bir şeye vurgu yapacak? Öyle mi? Bunun mantıklı bir izahı var mı? Demek ki ismi fail olan ( موسعون) ‘’MUSİUN’’un etkilediği nesne semadan başkası olamazzzzzzzzz!

 

Öyle bir şey denmiyor öncelikle... Öyle vurgu yapmak falan yok burada.

 

Musi gücü yeten anlamındadır ve o haliyle darlığı kaldırmaya, yani zenginlikle rızkta çokluk verip "genişletmeye" denk gelir. Sen hiç dara düşen kimse gördün mü? Dara düşmekte arapçadan gelme bir deyim ve dara düşen adama mesela para verirsen "genişletmiş" olursun haliyle. 

 

Kelimenin bir mastarının olmayışının sebebi bu. Mastarsız olursa da, anlaşılması gereken bu. Dara düşmenin karşıtı, genişlemek. 

 

Ha, sübyancı bir bedevinin sayıklamalarında keramet arayıp, amanda edna edna diyor, ahanda DNA'dan bahsediyor diyen dangalak ve şabalaklarda var gerçi, bunu da gidip kainatın genişlemesi diyecek moronlar da her durumda olacaktır, şaşacak bir mesele değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 08.06.2017 at 20:49, democrossian yazdı:

"Bizim yaratma gücümüz çok geniş ve kapsayıcıdır" anlamında son derece dandik sıradan bir ifade. Sinekten yağ çıkarmaya uğraşırken hiç mi mideniz bulanmıyor yahu! Ha sahi! Yemeğe sinek düşünce iyice batırıp yemek sünnetti, pardon! :lol:

 

 

Yemeğe düşen sineğin batırılmasıyla ilgili rivayet uydurma olup aslı yoktur.Ayrıca ilgili rivayetlerin metinleri de birbiriyle tutarsız olduğundan söz konusu rivayetlerin doğru olmadığını göstermektedir.

Bi de Ebû Hüreyre’nin hangi rivayeti doğrudur ki,sinekle ilgili rivayeti de doğru olsun,Ebu Hureyre’yi bi araştırın bakalım!

فلا صحة لما دسُّوه على رسول الهدى صلى الله عليه وسلم بأن جناحاً فيه داء وآخر فيه دواء، بل في كليهما جراثيم وأوساخ.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.01.2016 at 19:41, anibal yazdı:

Bu kadar düşünene kadar...

Güneşi çamura batıran bir bedevinin yazdıkları bu laflar, değmez bu kadar tartışmaya.

Halanın kızı, falanın kızı vs. vs. diye ne kadar bilumum kız varsa peşkeş çeken bir tanrı bu sözde tanrı, o kadar ki hızını alamayıp evlatlığının karısını da boşatıp altına atan bir tanrı.. Bunun mu laflarını ciddiye alıyorsunuz da tartışıyorsunuz burada?

 

ACABA AYET, GÜNEŞ ÇAMURA BATIYOR MU DİYOR ?

İşte ilgili ayetin meal ve açıklamasını aşağıya alıyorum.

KEHF-86.AYET :

Kehf-86.ayette okyanus sahilinden Zülkarneyn’ın göneşin batışını (gözden kayıp oluşunu) seyrettiği esnadaki ortamın tasviri yapılmıştır..

 

KEHF-86-Nihayet batı tarafına (okyanus kıyısına) varınca güneşi adeta kopkoyu, bulanık bir suya batıyormuş (gibi) buldu.Ve orada (kötülüğün her çeşidini işleyen) bir kavme rastladı.Ona: “Ey Zülkarneyn! Ya (hakka karşı direnip kötülükler yaptıkları için onları) cezalandırırsın ya da haklarında iyilik yolunu tutarsın” dedik. ‘’şeklindedir.   Hani nerede Güneş çamura batıyor diyor?

“Güneşi, adeta kopkoyu, bulanık bir suya batıyormuş (gibi) buldu.”demek Güneş’in Zülkarneyn perspektifinden nasıl göründüğünün mecazi bir anlatımıdır.Yani Zülkarneyn’in güneşi gördüğü esnadaki ortamın tasviri yapılmıştır.Güneşin o anki adeta kopkoyu, bulanık bir suya batıyor (gibi)  oluşundan dolayı böyle bir mecaz anlatım vardır....... 

Mesela: Okyanus sahilinden güneşın batışını izleyen biri,onu suda batıyormuş gibi görür,işte Zülkarneyn ‘de okyanus sahilinde bu doğa manzeresini seyrederken,ona sanki güneş bu koca okyanusta batıyormuş gibi görünüyor. İşte bu ayet-i kerimede de böyle bir ân anlatılmıştır. Olayı “demek Kur’an dünyaya düz diyor”a çekmek über zorlama bir düşüncedir. Mantıkla, akılla ve tefsir ilmiyle bağdaşmaz.

Burada dünyanın düz olduğuna dair bir anlatım olmadığı gibi,ayeten hareketle doğu ve batıyı iki uc olarak algılamak da mümkün değildir.Zira doğu batı ifadeleri bilimsel makalelerde de aynen geçiyor. Peki Kur’an da bu ifadeler geçiyorsa yanlış,bilimsel mekalelerde geçiyorsa doğru mu olur? Bu ifadeleri kullanmazsak coğrafi yönlerimizi nasıl tarif edeceğiz? Haydi bize,doğu batı, kuzey güney ifadelerini kullanmadan coğrafı yönlerimizi anlatın bakalım.anlatabilecek misiniz?

Ayrıca bu olay bir mücize gibi anlatılmış değildir,zira 83.ayete geçtiği gibi bunlar hz. peygamberden Zülkarneyn hakkında bilgi edinmek iistiyorlar,bunun üzerine Zülkarneyn kısasını anlatan söz konusu ayetler indiriliyor.

Yani ayet güneşin balçığa battığını söylemiyor. Zülkarneyn’e yansıyanı anlatıyor.

Eğer ben ''ahmet 2+2=5'' dedi dersem. Benim bunu söylediğim için ben mi hatalı olurum yoksa ahmet mi? Tabi ki ahmet,çünkü ben ahmetin sandığını söylüyorum.Aynı şekilde Allah zülkarneyn’e yansıyanı aktarıyor. Zülkarneyn öyle gördü ... bu kadar basit.

Saygılar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, araştırmacı21 said:

 

ACABA AYET, GÜNEŞ ÇAMURA BATIYOR MU DİYOR ?

İşte ilgili ayetin meal ve açıklamasını aşağıya alıyorum.

KEHF-86.AYET :

Kehf-86.ayette okyanus sahilinden Zülkarneyn’ın göneşin batışını (gözden kayıp oluşunu) seyrettiği esnadaki ortamın tasviri yapılmıştır..

 

KEHF-86-Nihayet batı tarafına (okyanus kıyısına) varınca güneşi adeta kopkoyu, bulanık bir suya batıyormuş (gibi) buldu.Ve orada (kötülüğün her çeşidini işleyen) bir kavme rastladı.Ona: “Ey Zülkarneyn! Ya (hakka karşı direnip kötülükler yaptıkları için onları) cezalandırırsın ya da haklarında iyilik yolunu tutarsın” dedik. ‘’şeklindedir.   Hani nerede Güneş çamura batıyor diyor?

“Güneşi, adeta kopkoyu, bulanık bir suya batıyormuş (gibi) buldu.”demek Güneş’in Zülkarneyn perspektifinden nasıl göründüğünün mecazi bir anlatımıdır.Yani Zülkarneyn’in güneşi gördüğü esnadaki ortamın tasviri yapılmıştır.Güneşin o anki adeta kopkoyu, bulanık bir suya batıyor (gibi)  oluşundan dolayı böyle bir mecaz anlatım vardır....... 

Mesela: Okyanus sahilinden güneşın batışını izleyen biri,onu suda batıyormuş gibi görür,işte Zülkarneyn ‘de okyanus sahilinde bu doğa manzeresini seyrederken,ona sanki güneş bu koca okyanusta batıyormuş gibi görünüyor. İşte bu ayet-i kerimede de böyle bir ân anlatılmıştır. Olayı “demek Kur’an dünyaya düz diyor”a çekmek über zorlama bir düşüncedir. Mantıkla, akılla ve tefsir ilmiyle bağdaşmaz.

Burada dünyanın düz olduğuna dair bir anlatım olmadığı gibi,ayeten hareketle doğu ve batıyı iki uc olarak algılamak da mümkün değildir.Zira doğu batı ifadeleri bilimsel makalelerde de aynen geçiyor. Peki Kur’an da bu ifadeler geçiyorsa yanlış,bilimsel mekalelerde geçiyorsa doğru mu olur? Bu ifadeleri kullanmazsak coğrafi yönlerimizi nasıl tarif edeceğiz? Haydi bize,doğu batı, kuzey güney ifadelerini kullanmadan coğrafı yönlerimizi anlatın bakalım.anlatabilecek misiniz?

Ayrıca bu olay bir mücize gibi anlatılmış değildir,zira 83.ayete geçtiği gibi bunlar hz. peygamberden Zülkarneyn hakkında bilgi edinmek iistiyorlar,bunun üzerine Zülkarneyn kısasını anlatan söz konusu ayetler indiriliyor.

Yani ayet güneşin balçığa battığını söylemiyor. Zülkarneyn’e yansıyanı anlatıyor.

Eğer ben ''ahmet 2+2=5'' dedi dersem. Benim bunu söylediğim için ben mi hatalı olurum yoksa ahmet mi? Tabi ki ahmet,çünkü ben ahmetin sandığını söylüyorum.Aynı şekilde Allah zülkarneyn’e yansıyanı aktarıyor. Zülkarneyn öyle gördü ... bu kadar basit.

Saygılar.

 

Eğer sen bir göt lalesi değilsen, aha şu ayette nerde, "okyanus, adeta, su, bulanık, kopkoyu, gibi" varmış, gösterirsin:

حَتَّى إِذَا بَلَغَ مَغْرِبَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَغْرُبُ فِي عَيْنٍ حَمِئَةٍ وَوَجَدَ عِندَهَا قَوْمًا قُلْنَا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِمَّا أَن تُعَذِّبَ وَإِمَّا أَن تَتَّخِذَ فِيهِمْ حُسْنًا

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 saat önce, araştırmacı21 yazdı:

Yemeğe düşen sineğin batırılmasıyla ilgili rivayet uydurma

 

Hüreyre müreyre değil ben müslümken bile hiç bir hadisi kaale almazdım zaten. Ben ondan bahsetmedim ve hadisi filan eleştirmedim. Hiç hadis eleştirmem. Çünkü umursamam. Sadece Kuran eleştiririm.

 

Hadisten espri olarak bahsettim, Müslümlerin böyle saçma sapan bir inancı olduğu için mideleri bulanmıyor anlaşılan demek istedim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 years later...
On 10.10.2017 at 01:35, anibal yazdı:

 

Eğer sen bir göt lalesi değilsen, aha şu ayette nerde, "okyanus, adeta, su, bulanık, kopkoyu, gibi" varmış, gösterirsin:

حَتَّى إِذَا بَلَغَ مَغْرِبَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَغْرُبُ فِي عَيْنٍ حَمِئَةٍ وَوَجَدَ عِندَهَا قَوْمًا قُلْنَا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِمَّا أَن تُعَذِّبَ وَإِمَّا أَن تَتَّخِذَ فِيهِمْ حُسْنًا

 

 

 

 

LPFMQWPOGWQGOPWQNIOGWQ iyi güldüm

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 7 months later...

Bu konuda görüş belirten arkadaşlara tavsiyem arapça bilen sıradan bir kişiye sormaları çünkü ifade çok açık. benim 30 senelik arapça bilgime dayarak diyebilirimki ilahiyat bitiren ve biraz arapça bilen bir kişi bile kolayca anlar 

İfade şu

انا şüphesiz biz,

خلقنا السماء gökyüzünü yarattık

باید kudret elimizle

وانا ve şüphesiz biz 

لموسعون kesinlikle genişletmekteyiz 

Neyi genişletmekteyiz, neyden bahsediliyor? Tabiki gökyüzü 

Hangi gökyüzü? Tüm gökyüzü çünkü dünya seması denmiyor oysaki başka ayetlerde yakın gökyüzünden bahsederken dünya seması (سماء الدنیا) tabiri kullanılır. İnsafla düşünün lütfen. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...