Ebu Kafir 0 Aralık 5, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 5, 2018 gönderildi 2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: secde : boyun eğme manasında yoksa ayaklarına kapanma değil insanın ihtiyaçlarını giderici veya düşük mertebede melekler hem de Allah'ın emri olduğu için boyun eğerken şeytan inat edip kibirlenmiş.Bu manada kullanılıyor . Daha sonra, aralarında İblisin de bulunduğu meleklere, Âdeme secde edin! diye emretti. O âna kadar dünya semasındaki meleklerin lideri olan İblis hariç diğer bütün melekler bu emrin gereğini icra etti. İblis ise, Ben onun önünde eğilmem; Yalnız bu hikayede basbayağı ayaklarına kapanma anlamı var. Yahu ne aciz bir tanrı bu iki lafı bir araya getirip meramını anlatamıyor. Müslümlere de yazık yani, bu beceriksiz tanrının kıçını toplamaktan helak oldular artık.. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Aralık 5, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 5, 2018 gönderildi Bir saat önce, Ebu Kafir yazdı: Daha sonra, aralarında İblisin de bulunduğu meleklere, Âdeme secde edin! diye emretti. O âna kadar dünya semasındaki meleklerin lideri olan İblis hariç diğer bütün melekler bu emrin gereğini icra etti. İblis ise, Ben onun önünde eğilmem; Yalnız bu hikayede basbayağı ayaklarına kapanma anlamı var. Yahu ne aciz bir tanrı bu iki lafı bir araya getirip meramını anlatamıyor. Müslümlere de yazık yani, bu beceriksiz tanrının kıçını toplamaktan helak oldular artık.. secde etmek boyun egmektir zaten tapinmak tapmak değil ki yoksa şeytan ben ondan üstünüm ona tapmam hem sadece sen sana tapilmasini isterdin derdi.Halbuki orada şeytan senden başkasına tapmam falan dememiş sadece yeni yaratılan bir fortmattaki canlıya boyun eğmem demis Link to post Sitelerde Paylaş
Ebu Kafir 0 Aralık 5, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 5, 2018 gönderildi 15 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: secde etmek boyun egmektir zaten tapinmak tapmak değil ki yoksa şeytan ben ondan üstünüm ona tapmam hem sadece sen sana tapilmasini isterdin derdi.Halbuki orada şeytan senden başkasına tapmam falan dememiş sadece yeni yaratılan bir fortmattaki canlıya boyun eğmem demis Kelime hazinesinin zenginliğiyle övünen arapça'da başka hiç mi eş anlamlı kelime kalmadı da "secde" kelimesi kullanılmış? allah secde emri veriyor ve şeytan önünde eğilmem diyor, buradan ilk çıkan anlam belli lakin sizin yorumunuz her zamanki gibi zorlama ikinci, üçüncü anlamlarını baz alıyor.. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Aralık 5, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 5, 2018 gönderildi 14 dakika önce, Ebu Kafir yazdı: Kelime hazinesinin zenginliğiyle övünen arapça'da başka hiç mi eş anlamlı kelime kalmadı da "secde" kelimesi kullanılmış? allah secde emri veriyor ve şeytan önünde eğilmem diyor, buradan ilk çıkan anlam belli lakin sizin yorumunuz her zamanki gibi zorlama ikinci, üçüncü anlamlarını baz alıyor.. birde olayın emre itaatsizlik boyutuda var. Melek zaten itaat etmek zorunda ama şeytan iradeli olduğu için itaat etmiyor ve cezayı hak ediyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Getaf 0 Aralık 5, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 5, 2018 gönderildi Eğer bir şeytan olsaydı olayı bi de şeytandan dinlemek isterdim! Sallayın da sallayın!.. Link to post Sitelerde Paylaş
Phocas 0 Aralık 5, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 5, 2018 gönderildi 55 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: birde olayın emre itaatsizlik boyutuda var. Melek zaten itaat etmek zorunda ama şeytan iradeli olduğu için itaat etmiyor ve cezayı hak ediyor. Şeytan, Allah’tan başka kimseye secde etmeyerek doğrusunu yapmıştır. Bağımsız mahkemelerde yargılanıp,ifadeler esas tutulursa beraat eder. Haydi yallah. Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Aralık 5, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 5, 2018 gönderildi (düzenlendi) 3 saat önce, Phocas yazdı: Şeytan, Allah’tan başka kimseye secde etmeyerek doğrusunu yapmıştır. Bağımsız mahkemelerde yargılanıp,ifadeler esas tutulursa beraat eder. Haydi yallah. Şeytanın “neden secde etmediği” sorulsaydı Ve Şeytan “Allahtan başkasına secde etmem” diye ifade vermiş olsaydı haklıydın “ben Adem’den hayırlıyım” diye cevap vermiş Bağımsız mahkemelerde yargılansa Allaha kafa tutmaktan müebbed yer hadi kallah Şeytan niye öyle demiş çünkü ifadesi alınırken “Ademe secde etmekten seni men eden şey neydi?” Diye sorulmuş. Bu merak edilmiş Onda soruya göre ”ben ondan hayırlıyım ateş topraktan güçlüdür” cevabı vermiştir müebbed bin nar hapis yemiştir hadi yallah Aralık 5, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Aralık 5, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 5, 2018 gönderildi 2 saat önce, Hurma yazdı: Şeytanın “neden secde etmediği” sorulsaydı Ve Şeytan “Allahtan başkasına secde etmem” diye ifade vermiş olsaydı haklıydın “ben Adem’den hayırlıyım” diye cevap vermiş Bağımsız mahkemelerde yargılansa Allaha kafa tutmaktan müebbed yer hadi kallah Şeytan niye öyle demiş çünkü ifadesi alınırken “Ademe secde etmekten seni men eden şey neydi?” Diye sorulmuş. Bu merak edilmiş Onda soruya göre ”ben ondan hayırlıyım ateş topraktan güçlüdür” cevabı vermiştir müebbed bin nar hapis yemiştir hadi yallah şeytanında özgür iradesi gitmiş elinden resmen Allahı tanıyor biliyor ama tevbe edemiyor .Hala kibrinden dönemiyor.Allahın rahmetinden ümidini kesmiş halbuki yıllarca onu ve melekleri bilen birisi için ve daha önce belirgin bir günahı olmamasına rağmen aniden kibirleniveriyor.Bari şu an anlamışssındır bazı şeyleri diyeceğim şeytana daha kıyamet kopmamışken tevbe ediver af dile ama onuda yapamıyor.Nasıl bir şey konmuşsa içine . Şimdi onu Allah koymadı o kendisi öyle davrandı içindeki kötü duyguları dışarıya çıkardı ve buna bu olay vesile oldu demeyin rica ediyorum . Link to post Sitelerde Paylaş
Phocas 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi 10 saat önce, Hurma yazdı: Şeytanın “neden secde etmediği” sorulsaydı Ve Şeytan “Allahtan başkasına secde etmem” diye ifade vermiş olsaydı haklıydın “ben Adem’den hayırlıyım” diye cevap vermiş Bağımsız mahkemelerde yargılansa Allaha kafa tutmaktan müebbed yer hadi kallah Şeytan niye öyle demiş çünkü ifadesi alınırken “Ademe secde etmekten seni men eden şey neydi?” Diye sorulmuş. Bu merak edilmiş Onda soruya göre ”ben ondan hayırlıyım ateş topraktan güçlüdür” cevabı vermiştir müebbed bin nar hapis yemiştir hadi yallah 7:206- Şüphesiz Rabbin katındaki (melek)ler O’na ibadet etmekten büyüklenmezler. O’nu tespih ederler ve yalnız O’na secde ederler. Allahın ifadesi bu, şeytan bunun neresinde? Şeytan kibirli de değil, insanların kan dökeceğini, aciz bir yaratık olacağını önceden biliyor, yukarıdaki ifadeye istinadende eğilmekten çekiniyor. Masalda ki en rasyonel figür şeytandır. Link to post Sitelerde Paylaş
Yeni Üye 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi (düzenlendi) Burada benim de dikkatimi çeken bir kaç husus var. Belki bu söyleyeceklerim külli irade, cüz-i irade karşıtlığı ve ikisinin nasıl olup beraber var olabileceğine yönelik bir çelişkiyi de anlamaya yardımcı olabilir. Her şeyden münezzeh olan Allah'ın mülkünde kendisini temsilen bir halife yaratacağını olaydaki bütün aktörler biliyor. Bu halifenin bir yüzü yaratılmışlara bakıyor, bir yüzü yaratana bakıyor. Maddesiyle yaratılmışlardan, ruhuyla Yaratandan. Herkes bu şerefin ve devletin kendisine verileceğini ümit ediyor. Hele şeytan, yerde ve gökte secde etmediği bir karış yer kalmamış mübarek bir zat olarak bu işe en çok kendini layık görüyor. Ama O(c.c) hikmetiyle bu iş için insanı seçiyor. Böylece insanı şeytana bir ayna ve bir imtihan yapıyor. Şeytan insan aynasında kendini görüyor. Yani bütün o ibadetlerinin, kulluğunun ve hizmetinin ona hiç bir şey kazandırmadığı, başka bir mahluka verileni kıskanmaktan ve kendini üstün görmekten onu alıkoyamadığı ortaya çıkıyor. Burada şeytan olmaya en yakın kişilerin kendisini en imanlı, en zahit gören kişiler olduğu da anlaşılıyor. Bunlar işin bilinen kısımları ama aklıma gelen asıl konu şuydu. Şeytan nasıl oldu da, Tanrının emrine karşı gelebildi? Nasıl oldu da her şeyin sahibi ve yöneticisi olan Tanrı'nın iradesine rağmen kendi iradesini öne sürebildi? Bu resme nereden baktığımızla alakalı bir konu. Resme bizim seviyemizden bakarsak, şeytan bir tercihte bulundu ve Tanrıya karşı geldi. Bunda da inat etti. Resme yukarıdan bakınca ise başka bir şey görüyoruz. Tanrının muradı ve sözü elbette havada kalmadı. Neydi Tanrı'nın muradı? Bu halifeye bütün meleklerin ve cinlerin secde(hizmet) etmesiydi. Peki şeytan isyan ederek, kıskançlık göstererek ve kibirlenerek bu iradenin dışına mı çıkmış oldu? Tabii ki Hayır. Şeytan insana hizmetini onun düşmanı olarak yapmayı seçmiş oldu. Ama secdesi(himzeti) yine insanadır. İnsanın kemal bulabilmesi için çalışmaktadır ve hizmet etmektedir. Şeytan olmasa insan kendi hakikatine erişemez. Kendi makamına ve rütbesine yetişemez. Benliğimiz de böyledir. Önce kötülüğü emreden ve kötülüğümüze çalışan içerden bir düşmanken, onu terbiye edip iplerini elimize alabildiğimizde bizi göklerin melekutuna taşıyan bir Burak haline geliverir. Aralık 6, 2018 tarihinde Yeni Üye tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Yeni Üye 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi (düzenlendi) Siz de boşu boşuna "Şeytan haklı. Aferin lan sana şeytan" havalarına girmeyin. İnanmadığınızı iddia etseniz de ademoğlu olmaktan başka tercihiniz yok. Günün sonunda şeytanın değil, atanız Ademin tıynetini ve özelliklerini taşıyorsunuz. Şeytana ne kadar özenirseniz özenin şeytan olmazsınız. Neydi Ademin özelliği? Koskaca yedi gökte ve uçsuz bucaksız cennetlerde, her şeyi yap ama şunu yapma denen şeyi gidip yapmaktı. Sonra da başına iş açtığını fark edince pişman olmak, kendi nefsini kötülemek ve hatasını itiraf etmek, af dilemekti. İşte belki de meleklerin bilmeyip, Allah'ın bildiği de bu huyunuz ve özelliğinizdi ve belki de sizi bunu için halifesi yaptı. Aralık 6, 2018 tarihinde Yeni Üye tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi (düzenlendi) 3 saat önce, Phocas yazdı: 7:206- Şüphesiz Rabbin katındaki (melek)ler O’na ibadet etmekten büyüklenmezler. O’nu tespih ederler ve yalnız O’na secde ederler. Allahın ifadesi bu, şeytan bunun neresinde? Şeytan kibirli de değil, insanların kan dökeceğini, aciz bir yaratık olacağını önceden biliyor, yukarıdaki ifadeye istinadende eğilmekten çekiniyor. Masalda ki en rasyonel figür şeytandır. 7/206 “le hu yescüdune” “Yalnız O’na secde ederler” demek değildir “Bahusus O’na secde ederler” demektir İblisin bağımsız mahkemelerde avukatlığını yapsaydın, bu ifadeye dikkat etmediğinden sıçardın hahahhaha ve 2/34 “iblis büyüklendi” ifadesinde İblisin allah yakın olan meleklerden olmadığı anlaşılıyor Sen ise 7/206 da iblisi allaha yakın meleklerden olduğunu söleyip mahkeme heyetini aldatmaya çalışıyorsun bağımsız mahkemelerde oldaydık Ayetlerde belgelerde sahtecilik yapmaktan dolayı avukatlığın elinden alınıp mahkeme salonundan şutlanırdın hadi yallah görevliler adama kapıyı gösterin A hahaha A hahaha Aralık 6, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi (düzenlendi) Allah secde emrini böyle kendi zatıyla secde et deseydi. İmkan var mıydı ki Şeytan etmesin Ona karşı çıksın? Allah secde emrini Ademin lisanından verdi. Şeytan iltibasa düştü (hakkın emrimidir Adem’in emrimdir diye karıştırdı) secde etmedi Allahda “ey iblis” diye hitap edince şeytan İltibasa düştüğünü (iblis kelimesi iltibastan gelir) anladı ama ok yaydan çıkmıştı. Kibrinden dolayı etmediğini cenabı hak biliyordu. Bunu meydana çıkarmak için Ey iblis yani “ey birbirine karıştıran” Seni secde etmekten ne men etti?” Diye sordu. Ben ademdem hayırlıym ateş topraktan üstündür benim ona secde caiz olmazdı diye cevap verdi bundada hata yaptı. Toprak Allah rahmetinin mazharıdır ateş Allahın gadabının mazharıdır rahmetim gadabını geçmiştir emri vardır @Yeni Üye Aralık 6, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Phocas 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi 26 dakika önce, Hurma yazdı: 7/206 “le hu yescüdune” “Yalnız O’na secde ederler” demek değildir “Bahusus O’na secde ederler” demektir İblisin bağımsız mahkemelerde avukatlığını yapsaydın, bu ifadeye dikkat etmediğinden sıçardın hahahhaha ve 2/34 “iblis büyüklendi” ifadesinde İblisin allah yakın olan meleklerden olmadığı anlaşılıyor Sen ise 7/206 da iblisi allaha yakın meleklerden olduğunu söleyip mahkeme heyetini aldatmaya çalışıyorsun bağımsız mahkemelerde oldaydık Ayetlerde belgelerde sahtecilik yapmaktan dolayı avukatlığın elinden alınıp mahkeme salonundan şutlanırdın hadi yallah görevliler adama kapıyı gösterin A hahaha A hahaha Adem’e secde etmek islama göre şirk olmalıdır, ama inandığın din bu masalda çuvallamış, kendisiyle çelişmiş, zaten kendisiyle çelişik ve saçma bir din. Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi (düzenlendi) 14 dakika önce, Phocas yazdı: Adem’e secde etmek islama göre şirk olmalıdır, ama inandığın din bu masalda çuvallamış, kendisiyle çelişmiş, zaten kendisiyle çelişik ve saçma bir din. “Ademe Ruhumdan üflediğim zaman secde edin” diyor Bu ifadede secde, ademe değil ademe üflenen Allahın ruhundan dolayı olduğundan, gene tökezledin Ahıııııı hıhıhıhı Ahıııııııı hıhıhıhıhı diyorum Aralık 6, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi 28 minutes ago, Hurma said: “Ademe Ruhumdan üflediğim zaman secde edin” diyor Bu ifadede secde, ademe değil ademe üflenen Allahın ruhundan dolayı olduğundan, gene tökezledin Ahıııııı hıhıhıhı Ahıııııııı hıhıhıhıhı diyorum Secde Adem'e. Kehf 50: Ve meleklere, “Âdem'e secde edin.” demiştik. İblis hariç, hemen secde ettiler. Allah Adem'e ruhundan üflüyor, yani Adem Allah'ın minik bir kopyası, dolayısıyla tüm insanlar Allah'ın minik bir kopyası. Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi (düzenlendi) Bir saat önce, sağduyu yazdı: Secde Adem'e. Kehf 50: Ve meleklere, “Âdem'e secde edin.” demiştik. İblis hariç, hemen secde ettiler. Allah Adem'e ruhundan üflüyor, yani Adem Allah'ın minik bir kopyası, dolayısıyla tüm insanlar Allah'ın minik bir kopyası. Hicre 28-31 Senin Rabbin meleklere “ruhumdan üflediğim zaman hemen ona secde” demişti. Bu ayette demişti diyerek Allahın bizzat meleklere “ilerde ruhumdan üflediğim zaman” diyerek secdenin Allahın ruhuna olduğu bilgilendiriliyor Secde Allahın ruhunadır Kehf 50 de ise “ Biz Adem’e secde edin demiştik.” Diyerek Allahın secde emrini verdiği anda ademle birlikte secde emrini verdiğini melekelerin de bunu anlayıp allahı ruhunun üflendiğini anlayıp secde ettiklerini anlatılıyor. Anladın mı? Aralık 6, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Phocas 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi 2 saat önce, Hurma yazdı: “Ademe Ruhumdan üflediğim zaman secde edin” diyor Bu ifadede secde, ademe değil ademe üflenen Allahın ruhundan dolayı olduğundan, gene tökezledin Ahıııııı hıhıhıhı Ahıııııııı hıhıhıhıhı diyorum Sen hristiyanmısın ? kutsal ruhdan mı bahsediyorsun? Hristiyanlar kutsal ruha secde eder. Allahın ruhu cisimlerde, insanlarda yoğunlaşmaz, bu islamiyete ters bir durum, putperestler bunu iddia eder. Yoksa putperestmisin? Nesin la sen? Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi (düzenlendi) 46 dakika önce, Phocas yazdı: Sen hristiyanmısın ? kutsal ruhdan mı bahsediyorsun? Hristiyanlar kutsal ruha secde eder. Allahın ruhu cisimlerde, insanlarda yoğunlaşmaz, bu islamiyete ters bir durum, putperestler bunu iddia eder. Yoksa putperestmisin? Nesin la sen? Yok işte tam tersi Bu ayetler de Hıristiyanlığınızda olsaydı. Hıristiyanlık ulemanızla beraber İsa’ya tanrı diye secde etmeyecektiniz. Adem diyince hepimiz ademiz Allah hepimizden zuhur ettiğini haber veriyor kimse kimseye Allah diye tapmasın diyecektiniz ayetlere bak “Attığın vakit sen atmadın Allah attı” “o biadde ellerin üstündeki el allahın elidir” İşte bu ayetler hıristiyanlıkta olsaydı Hıristiyanlığınız sitttttiiiiiiin sene sitttttiiiiiiiinnnnn İsaya allah diye secde etmeyecektiniz A hıııııııııı rııııı Aaaa hıııııııı rıııı asdfghjk asubulukulute hahahahahahhaha Üfledim diyor bunun manası Ademin ruhunun nurunu üfleyerek alevlendirsim Aşk (aslına bulmak aşkı aslonı bulmak heyecanı Aşkı) verdim manasıdır. İşte bu Aşk Allahın bir ismi Hazreti Muhammedde Onun cisimidir melekler buna secdeye emronulmuştur. Yeaaaaaaaaaa Aralık 6, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Yeni Üye 0 Aralık 6, 2018 gönderildi Raporla Share Aralık 6, 2018 gönderildi 3 saat önce, Hurma yazdı: Allah secde emrini böyle kendi zatıyla secde et deseydi. İmkan var mıydı ki Şeytan etmesin Ona karşı çıksın? Allah secde emrini Ademin lisanından verdi. Şeytan iltibasa düştü (hakkın emrimidir Adem’in emrimdir diye karıştırdı) secde etmedi Allahda “ey iblis” diye hitap edince şeytan İltibasa düştüğünü (iblis kelimesi iltibastan gelir) anladı ama ok yaydan çıkmıştı. Kibrinden dolayı etmediğini cenabı hak biliyordu. Bunu meydana çıkarmak için Ey iblis yani “ey birbirine karıştıran” Seni secde etmekten ne men etti?” Diye sordu. Ben ademdem hayırlıym ateş topraktan üstündür benim ona secde caiz olmazdı diye cevap verdi bundada hata yaptı. Toprak Allah rahmetinin mazharıdır ateş Allahın gadabının mazharıdır rahmetim gadabını geçmiştir emri vardır @Yeni Üye Eyvallah. "ve fevka kulli zî ilmin alîm" Her bilenin üstünde bir bilgi seviyesi ve bilen vardır. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts