Jump to content

Hüre hür, Kadına kadın, Köleye köle


Recommended Posts

Bu ayete göre diyelim ki ben sizin kölenizi öldürdüm; siz de benim kölemi öldürebilirsiniz. Ancak bu ayetin adaleti sağlamadığı fark edilmiş ve ustaca İslam filozofları tarafından tıraşlanmıştır.

Bu ayete göre;

* Kadın hür değildir, ayrı bir sınıftır. (2. sınıf insan)

* Katilin cezalandırılması önemli değildir. Önemli olan kabileler arası anlaşmanın sağlanmasıdır.

* Bu ayetin bir problem doğurduğu aşikardır ve etkisiz hale getirilmesi gerekmiştir. Kuranın sözü resmen çarpıtılarak etkisizleştirilmiştir.

Avliye ve reddiye'de olduğu gibi, burada da madem Kuran'ı birebir uygulayamıyorsunuz, neden hala bu kitapta ısrar ediyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranın orjinal metninde "Abdi ve bi abdi" der

Bu kelime hem köleye köle demektir hemde kula kul demektir. Ister hür olsun ister köle olsun ister kadın olsun hür hür ile köle köle ile kadın kadın ile kıstas olur diyerek kendilerini avamdan üstün görenlere imtiyaz vermemiştir. Sadece "Abdi bi abdi" çdenseydi zenginlet kendilerini avamdan üstün görenler burada bizden değil köleden bahsediliyor derlerdi

Link to post
Sitelerde Paylaş

Denmez manasız bir söz olur. Çünkü İnsan kelimesi her bir şahısta sereyan eden bir mefhumdur. Şahısların çoğalmasıyla çoğalmaz. Hepimiz insanız. O yüzden Insanın hakîkatini anlatmak çok güçtür imkansızdır.

İnsana insan denmez, insan zaten hepimisiz

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hür, abd ve ünsa sınıfları dile getirildiği zaman hür başka köle başka, dişiyse yine başka anlamına gelir. Burada insanlar üç sınıfa ayrılıyor ve üç sınıfın statülerinin denk olmadığı, sınıflar arası kısas yapılamayacağı, denkler arasında kısas yapılabileceği şeklinde korkunç bir insanlık ayıbı ortaya konuyor.

Rezalet yani, skandal, kepazelik... Bu cümleyi eklemese, sadece kısas size yazıldı diye bıraksa, başka bir ayette de göze göz, dişe diş, cana can yazdığı için kısasın sınıf ayrımı yapılmaksızın uygulanacağı anlamı çıkardı.

Bir çok müslümana bunu söylediğim zaman kıvrandılar, ıkındılar, sıkındılar, bir çıkış bulamayıp bunu allah göndermemiş, bunu Emeviler ilave etmiş kuran'a dediler.

Zıttıyla, yani hür ile birlikte anması, abd ile kul demek istemiş olma olasılığını tümüyle yok eder. Öyle bir olasılık yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsana insan mı denmez!!!! Ömrümde böyle zırva duymadım desem başım ağrımaz! Bu ne yahu! Zırvanın daniskası mı feriştahı mı neyi!

Bu müslümlerin şu cahil çöl yağmacısı yazması ilkel cep ajandasını savunmak için atmayacakları bir takla kaldıysa onu da yakında atarlar. Atmadıkları göbek sanırsam kalmadı...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka ayette "cana can" demez. Kuran'ın orijinal metninde "nefse nefs" der. Nefs ise yaşam değildir. Zira "uykuda ve ölümde iken nefislerinizi Allah alır" ayeti bize bildirir ki Nefs yaşam değildir. Öyle olsaydı uykurlen nefsimiz alındığında ölü gibi olurduk. Halbuki canlıyızdır.

Ölüm ruhun bedenle tamamen ilişkisini kesmesi demektir nefsin alınması demek değildir.

Bundan sonrasını ehli Merak için söylüyorum: Uykuda iken nefsimiz alınırken Allah ruhumuza dokunmaz alemi misale yollar bir rüya görürüz. :)

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka ayette "cana can" demez. Kuran'ın orijinal metninde "nefse nefs" der. Nefs ise yaşam değildir. Zira "uykuda ve ölümde iken nefislerinizi Allah alır" ayeti bize bildirir ki Nefs yaşam değildir. Öyle olsaydı uykurlen nefsimiz alındığında ölü gibi olurduk. Halbuki canlıyızdır.

Ölüm ruhun bedenle tamamen ilişkisini kesmesi demektir nefsin alınması demek değildir.

Bundan sonrasını ehli Merak için söylüyorum: Uykuda iken nefsimiz alınırken Allah ruhumuza dokunmaz alemi misale yollar bir rüya görürüz. :)

Celal Şengör burda NEFS'ten bahsediyor al izle:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara/178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

Şu ayet nereden bakarsanız bakın, tam bir insanlık ayıbı.

Adaletsizlik var, kölelik var, cinsiyet ayrımı var, kan davasına teşvik var, zengine ayrı fakire ayrı adalet var.

Bu da ayetin yazıma sebebi:

1- Şa'bî dedi ki:
"Arab Kabileleri'nden iki kabile arasında bir savaş vardı. Bu iki kabi­lenin birisinin diğerine üstünlüğü vardı. Bu sebeple dedi ki: "Bizim kölemize karşılık si­zin hür olanınızı, kadınımıza karşılık da erkeğinizi kısas edeceğiz. Bu sebeple Allah Teala bu âyeti indirdi."
2- Katade'den şöyle rivayet edilmiştir:
Câhiliye devri insanlarında zu­lüm ve şeytana itaat hüküm sürüyordu. Onlardan, güçlü olan bir kabilenin kölesini başka bir kabilenin kölesi öldürdüğünde, "buna karşılık kesinlikle hür bir adamdan başkasını öldürmeyi kabul etmeyiz" derlerdi. Diğer kabile­lerden bir kadın bunlardan bir kadını öldürdüğünde de "bunun yerine bir er­kekten başkasını öldürmeyi kabul etmeyiz" derlerdi. Yüce Allah, bu haksızlığı ortadan kaldırmak için "Hüre hür, köleye köle, kadına kadın öldürü­lür" mealindeki âyeti indirdi.
2- Saîd İbni Cübeyr'den (r. a.) İbnu Ebî Hatim anlattı:
-İslamdan biraz önce, Araplardan iki kabîle câhiliyet döneminde savaştılar. Aralarında öldürme ve yaralama vardı. Ta Müslüman oluncaya kadar, köleyi ve kadınları öldürürler, bâzısı bâzısından bir şey almazdı. İki kabileden biri diğerinden mal ve adet bakımından çoktu. Onlar bizden bir köle ölünce, onlardan bir hür, bizden bir kadın ölünce, onlardan bir erkek ölmedikçe razı olmayız diye yemin ettiler.
Onlar hakkında, Bakara: 2/178 ayeti indirildi.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka ayette "cana can" demez. Kuran'ın orijinal metninde "nefse nefs" der. Nefs ise yaşam değildir. Zira "uykuda ve ölümde iken nefislerinizi Allah alır" ayeti bize bildirir ki Nefs yaşam değildir. Öyle olsaydı uykurlen nefsimiz alındığında ölü gibi olurduk. Halbuki canlıyızdır.

Ölüm ruhun bedenle tamamen ilişkisini kesmesi demektir nefsin alınması demek değildir.

Bundan sonrasını ehli Merak için söylüyorum: Uykuda iken nefsimiz alınırken Allah ruhumuza dokunmaz alemi misale yollar bir rüya görürüz. :)

Bu muslumanlar kadar laf salatasi yapip, bisey soylemeyen insan yoktur.

Hadi diyelim dedigin dogru, nefse nefs desin... Ne demek bu yahu? Anlat bakalim bize, biri senin nefsini nasil alacak? Bunun karsigilindada sen onun nefsini nasil alacaksin? LAf salatasi yapmadan, A kisisi B'ye sunu yaparsa nefsini almis olur, bunun karsiliginda B'ninde nefse nefs prensibi geregi ne yapmasi gerektiginide yaz ogrenelim. Uyku muyku, olum vs diye zirvalamisin, gercek hayattan nefsin nasil alindigina dair ornek ver.

tarihinde skander tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Gecen gun bi yerde okudum, araplar toplanip kadin insan midir diye konferans yapmislardi. Bende bunlar iyice siyirdi diyordum. Simdi bunu okuyunca olayi anladim, musluman birinin perspektifinden bakinca, bu ayete gore kadin insan olamaz. Olsa hure hur, koleye kole derdi, kadinlarda duruma gore hur yada kole sinifina kategorize edilirdi. Ama hure hur, kadina kadin, koleye kole dediginde, 3 tane sinif cikiyor ortaya hur, kadin, ve kole. Tam psikopatlik.

tarihinde skander tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Gecen gun bi yerde okudum, araplar toplanip kadin insan midir diye konferans yapmislardi. Bende bunlar iyice siyirdi diyordum. Simdi bunu okuyunca olayi anladim, musluman birinin perspektifinden bakinca, bu ayete gore kadin insan olamaz. Olsa hure hur, koleye kole derdi, kadinlarda duruma gore hur yada kole sinifina kategorize edilirdi. Ama hure hur, kadina kadin, koleye kole dediginde, 3 tane sinif cikiyor ortaya hur, kadin, ve kole. Tam psikopatlik.

Ali İmran/14. Kadınlar, oğullar, yük yük altın ve gümüş, salma atlar, davarlar ve ekinler gibi nefsin şiddetle arzuladığı şeyler insana süslü gösterildi. Bunlar dünya hayatının geçimliğidir. Oysa asıl varılacak güzel yer ancak Allah’ın katındadır.

Bu ayete göre kadın insan sayılmıyor, insan olarak görülen sadece erkekler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ali İmran/14. Kadınlar, oğullar, yük yük altın ve gümüş, salma atlar, davarlar ve ekinler gibi nefsin şiddetle arzuladığı şeyler insana süslü gösterildi. Bunlar dünya hayatının geçimliğidir. Oysa asıl varılacak güzel yer ancak Allahın katındadır.

Bu ayete göre kadın insan sayılmıyor, insan olarak görülen sadece erkekler.

Oğullar da bir mal yerine koyulmuş. Garip bir bakış açısı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sanki toplumda çok özgürmüşsünüz gibi...köle sistemi şu anda da mevcut. Çalışan işçiler, bir nevi modern köle konumunda...

Öyle haklısın ama çalışmak zorunda değil. İstediği işi seçmekte özgür yani biraz da karşılıklı bir seçim durumu söz konusu.

Şimdi buna din açısından bakarsak, allah yüce ve adaletli bir iyilik ilahı olduğu için köleliğin olduğu bir kitap göndermesi yanlış olur öyle değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öyle haklısın ama çalışmak zorunda değil. İstediği işi seçmekte özgür yani biraz da karşılıklı bir seçim durumu söz konusu.

Şimdi buna din açısından bakarsak, allah yüce ve adaletli bir iyilik ilahı olduğu için köleliğin olduğu bir kitap göndermesi yanlış olur öyle değil mi?

İstediğin işi seçmekte özgür müsün? Dostum, kafan iyi mi ? Çoğu kişi özgür değil. Mecburi olarak beşpara etmez işlerde karın tokluğuna asgari ücrete çalışıyorlar. Gel bizim pazar yerini göstereyim sana. Pazar toplanırken, akşam, biçok kişi yerdeki artıkları topluyorlar ve Bu insanlar bu artıkları evlerine götürüp çocuklarına yediriyorlar... İstersen buna da seçim de.. Evet toplamamayı seçebilirler ( aç kalmaları şartıyla)...

Din açısından bakmak istiyorsun.Sen diyorsun ki, kuranın gönderildiği zaman kölelik vardı.Kuranda kölelik var. Evet var.

Sanki şimdi yok mu ? İşyerine kölelik yapıyorsun, xike xike mesaiyi doldurmak zorundasın.Bu zaten kölelik, başka açıklama yapmak hikaye okumak demektir. Senin mantığına göre herkesin eşit yaratılmış olması gerekir ,bir nevi... Hayır, bu doğru olmazdı...

Link to post
Sitelerde Paylaş

İstediğin işi seçmekte özgür müsün? Dostum, kafan iyi mi ? Çoğu kişi özgür değil. Mecburi olarak beşpara etmez işlerde karın tokluğuna asgari ücrete çalışıyorlar. Gel bizim pazar yerini göstereyim sana. Pazar toplanırken, akşam, biçok kişi yerdeki artıkları topluyorlar ve Bu insanlar bu artıkları evlerine götürüp çocuklarına yediriyorlar... İstersen buna da seçim de.. Evet toplamamayı seçebilirler ( aç kalmaları şartıyla)...

Din açısından bakmak istiyorsun.Sen diyorsun ki, kuranın gönderildiği zaman kölelik vardı.Kuranda kölelik var. Evet var.

Sanki şimdi yok mu ? İşyerine kölelik yapıyorsun, xike xike mesaiyi doldurmak zorundasın.Bu zaten kölelik, başka açıklama yapmak hikaye okumak demektir. Senin mantığına göre herkesin eşit yaratılmış olması gerekir ,bir nevi... Hayır, bu doğru olmazdı...

Başkası kişiye ilkel çağlarda olduğu gibi zorla kölelik yaptırmıyor ama kişi "özgürce gidip çalışmak -zor-unda" durum bu. Zorla köleliği de çalışma hayatını da savunmuyorum ama bunu onaylayan bir ilah fikri ne kadar saçma onu söylüyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...