Jump to content

YEMEK KİMLERİN EVİNDE YENERKEN HARAM SAYILMAZ.


Recommended Posts

Araplar yine pot kırmışlar,ya başatan tek tek sayma sayıyorsanda adam gibi say unutma. zaten kuran Allah tarfından gönderilmediyi kesindir. bize göre ufak tanrıya göre çok büyük gaftır aslında. şahsen bana görede gaftır.ama müslümana göre ne var bunda mecazdır vs. derler elinin körü var daha ne olsun. gelelim bu ayeteki hükme kişi kendi çocuğunun evinde yemek yerse hükmü nedir?

NUR Suresi 61. ayet Köre güçlük yoktur, topala güçlük yoktur, hastaya da güçlük yoktur. Kendi evlerinizde veya babalarınızın evlerinde veya annelerinizin evlerinde veya erkek kardeşlerinizin evlerinde veya kız kardeşlerinizin evlerinde veya amcalarınızın evlerinde veya halalarınızın evlerinde veya dayılarınızın evlerinde veya teyzelerinizin evlerinde veya anahtarlarına sahip olduğunuz evlerde ya da dostlarınızın evlerinde yemek yemenizde de bir sakınca yoktur. Bir arada veya ayrı ayrı olarak yemek yemenizde de bir sakınca yoktur. Evlere girdiğiniz zaman birbirinize, Allah katından mübarek ve hoş bir esenlik dileği olarak, selâm verin. İşte Allah, düşünesiniz diye âyetleri size böyle açıklar.

Buna benzer bir hatayıda aşağıdaki ayete yapıyor sayıyor sıaryla ama burda babaanne geride kalıyor. şimdi müslümanlar babaannyle evlenmek size göre caizmidir?

Nisa-23:ayet: Sizlere, analarınız, kızlarınız, kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeşlerinizin kızları, kızkardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz kadınlarınızin yanınızda kalan üvey kızlarınız ki onlarla gerdeğe girmemişseniz size bir engel yoktur, öz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almak suretiyle evlenmek, -geçmişte olanlar artık geçmiştir- size haram kılındı. Doğrusu Allah bağışlar ve merhamet eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha da vahim sorunlar var. mesela bu ayetlere göre sokakta kalmış bir kadını, yardımcı olmak için bile olsa evine alamazsın.

"Şunların evine girebilirsin" diye liste çıkarmasından, zaten kadın ve erkeğin cinselliğinden ibaret görüldüğü anlaşılıyor.

Bir insanın eşi veya ciddi bir beraberliği varsa, onunla cinsel birşey düşünemezsin zaten... ve bunun için dine gerek yoktur. Adil düşünebilen, vicdanlı ve karakterli bir insan olman yeterli.

Onun dışında iki insan birbirini sevip güveniyorsa, üçüncü kişiye laf düşmez.

İsteyen birbirlerinin haklarına karşı saygılı ve dürüst olduktan sonra istediği kadar sevişebilir. Bunda bir kötülük yok. Tersine birçok mutlu yuvanın başlangıcı böyle olur. Ailenin temeli aşktır, sevgidir, sevişmedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 month later...

Arap örfünün katılığı ve a-sosyalliği, evrensel\dünyasal quran kitabına dikey açıdan girmiş. Araplar mutsuz gerçekliklerinden mutlu yarınlar için tek ölçek quran kitabına dayandıkları için onlara çelişik gelmiyor böyle ayetler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...
On 19.04.2016 at 18:13, güven said:

Buna benzer bir hatayıda aşağıdaki ayete yapıyor sayıyor sıaryla ama burda babaanne geride kalıyor. şimdi müslümanlar babaannyle evlenmek size göre caizmidir?

Nisa-23:ayet: Sizlere, analarınız, kızlarınız, kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeşlerinizin kızları, kızkardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz kadınlarınızin yanınızda kalan üvey kızlarınız ki onlarla gerdeğe girmemişseniz size bir engel yoktur, öz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almak suretiyle evlenmek, -geçmişte olanlar artık geçmiştir- size haram kılındı. Doğrusu Allah bağışlar ve merhamet eder.

 müslümanlar bunun için şöyle bir savunma yapıyor; 

Nisâ suresinin 22. ayetinde de “Babalarınızın nikahladığı kadınları nikahlamayın” buyurulmuştur. Bu, kişinin kendi babasının nikahladığı kadınları kapsadığı gibi dedesinin nikahladığı kadınları da kapsar. Buna göre dedesinin nikahladığı babaannesi de kendisiyle evlenilmesi haram olan kadınlar sınıfına girmektedir. Nitekim bu husus fıkıh kitaplarında da bu şekilde izah edilmektedir. Mesela Hanefi mezhebinin temel kitaplarından el-İhtiyâr‘da konuyla ilgili olarak şu bilgiler yer almaktadır:

“Ne kadar yukarıya çıksalar da (anne ve baba tarafından) babanın ve dedenin boşadığı kadınlar, oğul ve toruna haramdırlar. Çünkü Allah Teala şöyle buyurmuştur:  “Geçmişte olanlar bir tarafa babalarınızın nikahladığı kadınları nikahlamayın.”(Mevsılî, el-İhtiyâr li Ta’lîli’l-Muhtâr, c: 3, s: 85)

Ancak; burada anneanne de yok!

Demek ki babaanne ve anneanne, muhammed için pek çekici gelmediğinden olsa gerek, bahsetme gereği duymuyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 19.04.2016 at 18:13, güven said:

Araplar yine pot kırmışlar,ya başatan tek tek sayma sayıyorsanda adam gibi say unutma. zaten kuran Allah tarfından gönderilmediyi kesindir. bize göre ufak tanrıya göre çok büyük gaftır aslında. şahsen bana görede gaftır.ama müslümana göre ne var bunda mecazdır vs. derler elinin körü var daha ne olsun. gelelim bu ayeteki hükme kişi kendi çocuğunun evinde yemek yerse hükmü nedir?

NUR Suresi 61. ayet Köre güçlük yoktur, topala güçlük yoktur, hastaya da güçlük yoktur. Kendi evlerinizde veya babalarınızın evlerinde veya annelerinizin evlerinde veya erkek kardeşlerinizin evlerinde veya kız kardeşlerinizin evlerinde veya amcalarınızın evlerinde veya halalarınızın evlerinde veya dayılarınızın evlerinde veya teyzelerinizin evlerinde veya anahtarlarına sahip olduğunuz evlerde ya da dostlarınızın evlerinde yemek yemenizde de bir sakınca yoktur. Bir arada veya ayrı ayrı olarak yemek yemenizde de bir sakınca yoktur. Evlere girdiğiniz zaman birbirinize, Allah katından mübarek ve hoş bir esenlik dileği olarak, selâm verin. İşte Allah, düşünesiniz diye âyetleri size böyle açıklar.

Buna benzer bir hatayıda aşağıdaki ayete yapıyor sayıyor sıaryla ama burda babaanne geride kalıyor. şimdi müslümanlar babaannyle evlenmek size göre caizmidir?

Nisa-23:ayet: Sizlere, analarınız, kızlarınız, kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeşlerinizin kızları, kızkardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz kadınlarınızin yanınızda kalan üvey kızlarınız ki onlarla gerdeğe girmemişseniz size bir engel yoktur, öz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almak suretiyle evlenmek, -geçmişte olanlar artık geçmiştir- size haram kılındı. Doğrusu Allah bağışlar ve merhamet eder.

şimdi şu mana ya geliyor insanın anası babası halası teyzesi amcası kafir olabilir ki O zamanlarda çok vardı 

bunlar evine girip haram kazançla elde ettikleri yemekleri yemek kişiye ağır gelebilir.

o yüzden allah diyor ki yok size haram değil, onlar nede olsa sizin amcanız halanız teyzenizdir yiyebilirsiniz ferah ferah, ben o yemekleri sizin vucudunuzda nur yaparım o yemekler sizin vucudunuza zararı olmaz hasta olmazsınız diyor

anladın mı

ayrıca bu ayette onların evine girerseniz kelimesi dehaltum ile beyan ediliyor

Allah dehaltum kelimesiyle eve girmeyi kast ediyor

başka bir ayette anansına evine dehaltum ederseniz kız size haramdır diyor Koca islam 

 


Çocuk sana aittir senin meteryallerinde olmuştur.  Onun haram kazançla elde ettiği yiyceği yemesende sana günahtır çünkü çocuktsan sen sorumlusun o yüzden burada zikredilmemiştir anladın mı hah ha 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...