Jump to content

Ayşe'nin Küçük Yaşta Evliliği Hakkında Son Nokta


Recommended Posts

Şimdi yakın gelenekler aynı çağlar birbirine benzer. Bunlar aynıdırlar aynı adetlere sahip olmaları muhtemeldir.

İşte ben de bu açıdan yola çıkarak Ayşe'nin yaşına çok farklı açıdan yaklaşıp Müslümanlar'ın kıvırmalarına cevap versin istiyorum.

Ayşe küçük yaşta evlenmiş olabilir ve muhtemeldir çünkü bu Ortadoğu'nun bitmek bilmeyen bir geleneğidir.

Kanıtı: ''Isaac as a sacrifice when he had attained to full manhood, at the age of 37 and Isaac was ready to give up his life. Ishmael's jibes were thus robbed of their sting, and Isaac was permitted to marry. But another delay occurred before his marriage could take place. Directly after the sacrifice on Mount Moriah, his mother died, and he mourned her for 3 years. Finally he married Rebekah, who was then a maiden of fourteen'' Kaynak: http://sacred-texts.com/jud/loj/index.htm

Bu alıntıladığım yer yine Araplar'ın kuzeni Yahudiler'e dayanıyor. Onların Talmudic,Hagadahic,Midraşik ikincil öykülerinden. Aslında bu öykülerden bazılarında Rebekah İshak'la 3 yaşında evlendi deniyor ama ben bunu baz alarak yapıp en yüksek yaşları almak istedim.

Şimdi bu alıntıladığım yere göre İshak 37 yaşındayken Annesi Sarah ölmüş İshak 3 yıl yas tutmuş. En sonunda Rebekah 14 yaşında bir genç kızken İshak 40'ında onunla evlenmiş.

Şimdi İshak 40 Rebeka 14 yaşında

26 yaş fark. Rebekka küçücük.Coğrafi şartlarda farklı erişkinlikler de olsa (ne alakaysa) İshak'la evlenirkenki aradaki fark tartışılmaz. Ayşe'den farkı yok.

Bir başka gördüğüm gelenek ise tam hatırlayamasam da Marangoz Yusuf'un ,Meryem'le nişanlanma veya evlilik yaşıydı.

Zaten Yusuf'un çok yaşlı Meryem'in ondan çok küçük olduğu da güçlü bir gelenektir Bakire Meyem'le evlendiğinde.

Benim gördüğüm kaynak Yusuf'a 90 Meryem'e 15 diyordu sanırım. (90 olması zor gerçekte ama burda vurgulanmak istenen belli Yusuf Meryem'le nişanlandığında ve evlendiğinde yaş farkı uçuk derecede fazlaydı bu çok muhtemel)

75 yaş fark. diyelim. Ya da diyelim ki 90 abartıdır Yusuf 50 diyelim Meryem de 15 olsun ne farkeder.? 35 yaş fark.Üstelik Meryem 15.

Rebekah 14'tü veya diğer uçuk rivayete göre zor bir ihtimal de olsa 3'tü.(3'ü Yahudi forumunda görmüştüm çok ciddiye almıyorum.Çünkü bunu yazan arkadaş Yahudi literatürünün bazı zamanlar uçtuğunu söylüyordu ve bunu kabul ediyordu.)

Varacağım nokta şu Ortadoğu geleneğinde geçmişten gelen ve hala da devam eden bu büyük yaş farkları ve çocuk gelin geleneği zaten varken Müslüman arkadaşların buna itiraz etmesi ''benim Peygamberim yapmaz öyle şey'' demesi güldürüyor beni.

Ayrıca Hristiyan arkadaşların da Muhammed'e kızması güldürüyor tabii çünkü Yahudi Tanrı(yok öyle bir şey) adamlarının çoğu Ortadoğu'lu onlar da böyle şeyler yaptılar çünkü gelenek bunu gösteriyor.

Son söyleceğim ise ''o zamanın geleneğiydi'' diyenlere. Uygulanan bir saçmalık belli bir zaman normalse, bu bizi hiç ilgilendirmez.

Pislik pisliktir. Yamyamlık o zamanın koşullarında normal diye o adamların yaptığının yanlış olmadığını söyleyip onları iyi insan diye nitelendirebiliyorsanız siz bilirsiniz. Ya da Tanrı ile konuştuğunu iddia eden bir adamın halkının içindeki kötü gelenekleri yok etmediğini.

Ayrıca bu pisliği Tanrısal Vahiy düzeltememişse orda sorun var demektir. Yani ''o zamanın koşulları'' kıvırmanız pek tutmuyor.

tarihinde Tanah-Gospel Theologist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 57
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hadis: "Allah Rasulu (s.a.v.), benimle ben 6 yaşımdayken evlendi (nişanlandı). Medine'ye geldik. Haris bin el-Hazrecoğullarında konakladık. Sıtmaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (iyileşince) yine uzadı. Ben salıncakta arkadaşlarımla sallanıp oynarken annem Ummu Rûmân bana geldi. Benden ne istediğini bilmeden yanma vardım. Elimden tutup beni evin kapısında durdurdu. Ben soluk soluğa idim. Nerdeyse kalbim duracaktı. Biraz su alıp yüzüme ve başıma sürdüm. Beni eve soktu. Evde bir takım Ensâr hanımları vardı.«Hayırlı, uğurlu ve bereketli olsun!» dediler.
Annem beni onlara teslim etti. Üstümü başımı düzelttiler. Çok geçmeden Allah Rasulu (s.a.v.)'i orada görünce irkildim. Beni hemen ona teslim ettiler. Ben o zaman 9 yaşındaydım."
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/226-227.)

Hadis:Urve dedi ki:

"Hatice, Peygamber (s.a.v.), Medine'ye gitmeden 3 yıl önce vefat etti. Ondan sonra 2 veya 2 seneye yakın bir müddet bekledikten sonra Âişe ile 6 yaşındayken evlendi, 9 yaşına bastığında onunla zifafa girdi."
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani,Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/227)

Diğer rivayet: "Benimle, 7 yaşımdayken evlendi."
[buhârî, Muslim, Ebû Dâvud ve Nesâî.]
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/227)

Rasûlullah vefat ettiği zaman Aişe 18 yaşında idi.
İbnu İshak'a göre, Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm) Hatice'nin vefatından sonra Sevde (r.anha) ile evlenmiş, Sevde'den sonra Aişe ile evlenmiştir. Ancak bazı rivayetlere göre, Hatice'den sonra Aişe (r.anha) ile evlenmiştir. Yapılan tahkikler, İbn-i İshak'ın kaydını haklı çıkarmıştır. Rasûlullah, henüz hicret etmezden önce Sevde ile evlenmiştir. Aişe'nin evliliği hicretten sonra Medine'de vukûa gelmiştir...

Aişe (r. anhâ) anlatıyor:
"Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), ben 6 yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Beni'l-Hâris İbnu'l-Hazrec kabîlesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü. (İyileşince)saçım yine uzadı.
Annem Ummu Rûman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensârdan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mubarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık kıyafetime çeki düzen verdiler.
Beni, [kuşluk vakti aniden] Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)(ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben 9 yaşında idim."
(Buhârî, Nikâh 38, 39, 57, 59, 61; Muslim, Nikâh 69, (1422); Ebu Dâvud, Nikâh 34, (2121); Edeb 63, (4933,4934,4935, 4936, 4937); Nesâî, Nikâh 29, (6, 82). Ayrıca Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayın: 15/486.)

İlgili ayetler :

“Kadınlarınızdan âdetten kesilenlerin iddetinde tereddut ederseniz, onların iddet süreleri 3 aydır. Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir.” (Talak, 4)

“Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir.”
ifadesi, âdet görmemiş kız çocuklarının da evlendirilebileceğini göstermektedir.

“İçinizden evli olmayanları evlendiriniz.” (Nur, 32)
Ayette ergenlik çağı veya yaş sınırı konulmamıştır.....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada burada her şey maddedir insan sadece maddedir iddialarında bulunup diğer taraftan ahlak temelli tartışmalar açıyorsunuz. Komik!

Hayvanlar aleminde yaş hesabı mı var? Hepimiz hayvan değil miyiz? Hangi referans noktasına göre neyin doğru neyin yanlış olduğunu iddia edeceğiz?

Hem özgür irademiz de yoksa nasıl suçlu olabiliriz?

Asya toplumlarında da genç hatun ve ensest ilişki yaygındır. Asya pornolarında hep okula giden mini etekli, tecrübesiz, masum görünümlü kızlar kullanılır, aynı şekilde filmlerinde ensest ilişki de yer alır ki sırf bu nedenle Asya filmlerine antipatim vardır.

Tüm dünyaya Arap ve Asya kültürleri hakim olsaydı bu eleştirdiğiniz durum çok normal kabul edilmeyecek miydi? Nerede o zaman objektivite?

O kültürlerde yaşıyor olsaydınız sizin de onlardan biri olmayacağınızın garantisi nedir? Sınırı nasıl çizecektiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada burada her şey maddedir insan sadece maddedir iddialarında bulunup diğer taraftan ahlak temelli tartışmalar açıyorsunuz. Komik!

Hayvanlar aleminde yaş hesabı mı var? Hepimiz hayvan değil miyiz? Hangi referans noktasına göre neyin doğru neyin yanlış olduğunu iddia edeceğiz?

Hem özgür irademiz de yoksa nasıl suçlu olabiliriz?

Asya toplumlarında da genç hatun ve ensest ilişki yaygındır. Asya pornolarında hep okula giden mini etekli, tecrübesiz, masum görünümlü kızlar kullanılır, aynı şekilde filmlerinde ensest ilişki de yer alır ki sırf bu nedenle Asya filmlerine antipatim vardır.

Tüm dünyaya Arap ve Asya kültürleri hakim olsaydı bu eleştirdiğiniz durum çok normal kabul edilmeyecek miydi? Nerede o zaman objektivite?

O kültürlerde yaşıyor olsaydınız sizin de onlardan biri olmayacağınızın garantisi nedir? Sınırı nasıl çizecektiniz?

Al işte başladı yine ben ahlakı yok mu sayıyorum? Bu forumda senin gibi 2-3 tane Taslaman'cı ateist var holigan bu tür konuların hepsine ''ateistseniz ahlak yok'' yazıyor.Bu tartışmaya girmeyeceğim konuyu sabote ediyorsunuz ama kısaca ''sanane ulan.''

Etik diye bir şeyden haberi olmaz ahlakın sadece Tanrıyla temellendirebileceğini sanırsın .Çünkü ne felsefe bilirsin ne ahlak felsefesi.

Ayrıca sübyancılığı bizim koşullarımızda suç sayıyoruz Muhammedin veya ortadoğu Gelenekleri'nin bunu yapması ona pislik dememiz için yeterli.Eğer bir Tanrı olsaydı bu o çağda bile pislik sayılması gereken bu geleneği bitirirdi sonuçta adam ''diri diri kızları gömme'' geleneğini bitirdim diye ortaya çıkıyor(bu da abartı ya neyse)

Velhasıl yanlış yerden girdiniz ahlakın göreceli olması pedofili geleneğini haklı çıkarmıyor.

tarihinde Tanah-Gospel Theologist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada burada her şey maddedir insan sadece maddedir iddialarında bulunup diğer taraftan ahlak temelli tartışmalar açıyorsunuz. Komik!

Hayvanlar aleminde yaş hesabı mı var? Hepimiz hayvan değil miyiz? Hangi referans noktasına göre neyin doğru neyin yanlış olduğunu iddia edeceğiz?

Hem özgür irademiz de yoksa nasıl suçlu olabiliriz?

Asya toplumlarında da genç hatun ve ensest ilişki yaygındır. Asya pornolarında hep okula giden mini etekli, tecrübesiz, masum görünümlü kızlar kullanılır, aynı şekilde filmlerinde ensest ilişki de yer alır ki sırf bu nedenle Asya filmlerine antipatim vardır.

Tüm dünyaya Arap ve Asya kültürleri hakim olsaydı bu eleştirdiğiniz durum çok normal kabul edilmeyecek miydi? Nerede o zaman objektivite?

O kültürlerde yaşıyor olsaydınız sizin de onlardan biri olmayacağınızın garantisi nedir? Sınırı nasıl çizecektiniz?

Her şey maddedir diyenler neden ahlaktan bahsedemezmiş? Ahlaktan bahsetmek için ille cinlere, meleklere, tanrılara, doğaüstü hayali varlıklara mı inanmak gerekiyor?

Sen bu aklınla, bu bilincinle, bu bilginle gidip bir hayvanı mı kendine örnek alacaksın?

Bu saçmalamalarını bir kenara bırakırsak, bir insanın 9 yaşındaki bir çocukla yatağa girmesi ahlaksızlıktır, yanlıştır denmesi sana neden batıyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Velhasıl yanlış yerden girdiniz ahlakın göreceli olması pedofili geleneğini haklı çıkarmıyor.

Bu mesele sosyolojik bir mesele. Siz de o toplumların bir üyesi olsaydınız siz de onların yaptıklarını yapabilirdiniz.

Potnasiyel pedofil ve ensestçi olabilirdiniz hepiniz.

Bu herifler olduklarına göre demek ki insanın doğasında olan bir şey bu. Ha, bizler bunu sosyal yapıyla baskılarken bazı toplumlar da o kadar baskılamıyor.

Bir Arab'ın veya Asyalı'nın seni ciddiye alması için objektif bir neden gösterebilir misin? Gösteremezsin, sadece kendi sosyal yapının bakış açısını dayatabilirsin. Seni ipleme garantisi yok.

Hem özgür iradesi de yok adamın :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada burada her şey maddedir insan sadece maddedir iddialarında bulunup diğer taraftan ahlak temelli tartışmalar açıyorsunuz. Komik!

Hayvanlar aleminde yaş hesabı mı var? Hepimiz hayvan değil miyiz? Hangi referans noktasına göre neyin doğru neyin yanlış olduğunu iddia edeceğiz?

Hem özgür irademiz de yoksa nasıl suçlu olabiliriz?

Asya toplumlarında da genç hatun ve ensest ilişki yaygındır. Asya pornolarında hep okula giden mini etekli, tecrübesiz, masum görünümlü kızlar kullanılır, aynı şekilde filmlerinde ensest ilişki de yer alır ki sırf bu nedenle Asya filmlerine antipatim vardır.

Tüm dünyaya Arap ve Asya kültürleri hakim olsaydı bu eleştirdiğiniz durum çok normal kabul edilmeyecek miydi? Nerede o zaman objektivite?

O kültürlerde yaşıyor olsaydınız sizin de onlardan biri olmayacağınızın garantisi nedir? Sınırı nasıl çizecektiniz?

Müslüman bozması arkadaş, İslamı haklı çıkarmak için ateistlere saldırmış. Ortada örtülemeyecek bir pislik varsa, yapılacak şey sağa sola pislik atmaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu mesele sosyolojik bir mesele. Siz de o toplumların bir üyesi olsaydınız siz de onların yaptıklarını yapabilirdiniz.

Potnasiyel pedofil ve ensestçi olabilirdiniz hepiniz.

Bu herifler olduklarına göre demek ki insanın doğasında olan bir şey bu. Ha, bizler bunu sosyal yapıyla baskılarken bazı toplumlar da o kadar baskılamıyor.

Bir Arab'ın veya Asyalı'nın seni ciddiye alması için objektif bir neden gösterebilir misin? Gösteremezsin, sadece kendi sosyal yapının bakış açısını dayatabilirsin. Seni ipleme garantisi yok.

Hem özgür iradesi de yok adamın :)

Ortada bir Tanrısallık ve evrensellik iddiası var eğer önüme getirilen benim toplumuma uymuyorsa ve pislik görünüyorsa bu yine Kuran'ın sorunu.Sizle ahlak evrensel midir tartışmasına girmeyeceğim çünkü yeri değil NOLAN'la didişdiğimiz tartışmalar var,bir de Strong Materyalist diye bir üye vardı onla didiştik.

Aslında onlar da bizle aynı şeyi söylüyor.Ahlak doğada yoktur doğrudur abicim yoktur,sonuçta doğada sistemli bilim de yoktur.Biz insanız her tür gibi bizim de farklı ihtiyaçlarımız var ahlak da bunun gibi.Dinle ahlak bir değil bunu zaten konuyu uzatmaması için tartışmayacağım.

Özgür irade konusuyla da konunun alakası yok dediğim gibi Kuran evrensellik iddiası taşıyor ve cahiliye devrini iyileştirdiğini iddia ediyor ve hiç de öyle değil. İkisi de yanlış iddialar dolayısıyla yine boş.

tarihinde Tanah-Gospel Theologist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Her şey maddedir diyenler neden ahlaktan bahsedemezmiş? Ahlaktan bahsetmek için ille cinlere, meleklere, tanrılara, doğaüstü hayali varlıklara mı inanmak gerekiyor?

Her şey maddedir deyip ahlak savunmak garip bir çelişkiyi barındırır kendi içinde.

Ahlak bir arada yaşamayla ortaya çıkan, beliren bir şey. Sınırları madde gibi belirgin değil. O nedenle farklı sosyolojik grupların ahlak sınırları birbiriyle örtüşmeyebilir.

Yani senin ahlakını Arab'ın veya Asyalı'nın ahlakından üstün kılan sadece senin içinde bulunduğun sosyolojik grubun oluşturduğu ahlaki bakış açısı, o kadar. Sen sadece kendi grubundayken haklısın. Arap ve Asya kültürlerinin egemen olduğu yerlerde topluma aykırı olduğun için ahlaksız bile kabul edilebilirsin. Herkesin hırsız olduğu bir toplumda hırsızlık yapmıyorsan o ahlaka sahip değilsindir ve dışlanırsın.

Ahlakı savunmak için bir şeye inanman gerekmiyor, sadece onu maddeleştirmemen gerekiyor, kesin sınırlar dayatmaman gerekiyor. Bu kadar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüman bozması arkadaş, İslamı haklı çıkarmak için ateistlere saldırmış. Ortada örtülemeyecek bir pislik varsa, yapılacak şey sağa sola pislik atmaktır.

Ad hominem yapacağına fikir koy ortaya. Tipik Müslüman kurnazlığı yapan da sensin bunu yaparak.

Ad hominem: Bir reaksiyonun, belirli bir kişinin herhangi bir konudaki duruşu yerine şahsına yöneltilmesidir. -wiki-

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her şey maddedir deyip ahlak savunmak garip bir çelişkiyi barındırır kendi içinde.

Ahlak bir arada yaşamayla ortaya çıkan, beliren bir şey. Sınırları madde gibi belirgin değil. O nedenle farklı sosyolojik grupların ahlak sınırları birbiriyle örtüşmeyebilir.

Yani senin ahlakını Arab'ın veya Asyalı'nın ahlakından üstün kılan sadece senin içinde bulunduğun sosyolojik grubun oluşturduğu ahlaki bakış açısı, o kadar. Sen sadece kendi grubundayken haklısın. Arap ve Asya kültürlerinin egemen olduğu yerlerde topluma aykırı olduğun için ahlaksız bile kabul edilebilirsin. Herkesin hırsız olduğu bir toplumda hırsızlık yapmıyorsan o ahlaka sahip değilsindir ve dışlanırsın.

Ahlakı savunmak için bir şeye inanman gerekmiyor, sadece onu maddeleştirmemen gerekiyor, kesin sınırlar dayatmaman gerekiyor. Bu kadar.

Son cümlenden çıkarabildiğim şu : Sen idealizm üfürüğünün doğru olmasını o kadar çok istiyorsun ki ''bu materyaistleri nerden vursam'' diye forumda dolaşıp yakaladığın yerde konuyu oraya getiriyorsun.Konularına bakıyorum her konun imateryalizm yanlış ben doğruyum temalı.

Son cümlen de içler acısı zaten dediğim gibi yeri değil .Burda bir insanlık suçunu tartışıyoruz günümüz değerleriyle dolayısıyla bunun geçmişte yapılması pislik olduğu gerçeğini değiştirmiyor.Şu saçma sapan idealizm holiganlığını bırak artık.

tarihinde Tanah-Gospel Theologist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Her şey maddedir deyip ahlak savunmak garip bir çelişkiyi barındırır kendi içinde.

Ahlak bir arada yaşamayla ortaya çıkan, beliren bir şey. Sınırları madde gibi belirgin değil. O nedenle farklı sosyolojik grupların ahlak sınırları birbiriyle örtüşmeyebilir.

Yani senin ahlakını Arab'ın veya Asyalı'nın ahlakından üstün kılan sadece senin içinde bulunduğun sosyolojik grubun oluşturduğu ahlaki bakış açısı, o kadar. Sen sadece kendi grubundayken haklısın. Arap ve Asya kültürlerinin egemen olduğu yerlerde topluma aykırı olduğun için ahlaksız bile kabul edilebilirsin. Herkesin hırsız olduğu bir toplumda hırsızlık yapmıyorsan o ahlaka sahip değilsindir ve dışlanırsın.

Ahlakı savunmak için bir şeye inanman gerekmiyor, sadece onu maddeleştirmemen gerekiyor, kesin sınırlar dayatmaman gerekiyor. Bu kadar.

Her şey maddedir deyip ahlak savunmak nasıl çelişki barındırıyor? Be gerizekalı, ahlak kuralları bir maddeden oluşan insan beyninden çıkmıyor mu? İddian ne? İnsanda ruh falan mı var? İnsanın madde olmayan bir kısmı mı var? Yukardan bir tanrı falan mı gönderiyor?

Lafı dolandırmayı bırak, 9 yaşındaki bir çocukla yatağa girmek ahlaksızlıktır denmesi sana neden batıyor, bunun cevabını ver. Bana ne falan toplumun falan geleneğinden, zihniyetinden? Bunlar beni bağlamıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Asya toplumlarında da genç hatun ve ensest ilişki yaygındır. Asya pornolarında hep okula giden mini etekli, tecrübesiz, masum görünümlü kızlar kullanılır, aynı şekilde filmlerinde ensest ilişki de yer alır ki sırf bu nedenle Asya filmlerine antipatim vardır.

Senin kistasin zaten porno filmler. Asya ulkeleri, ahlak ilkelerini porno filmlere gore mi duzenliyorlar? Bizim ulkemizde porno filme de gerek yok; direkt gerceklestiriyorlar.Toplumun normal bireylerine sorarsan; asyali da olsa, sana kucuk kizlarla cinsel iliskiyi pedofili olarak tanimlicaktir.Toplumdaki sapiklar ve pornocular mi belirliyor ahlak kurallarini? Hukukun temel kavramlari diye bir ders vardir. Dokuz on yaslarinda kizlarla evlenip sex yapmak,sadece arablarda var,gelenek olarak; zaten kuran temelli. Asyalilar da boyle bir durum yok.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ad hominem yapacağına fikir koy ortaya. Tipik Müslüman kurnazlığı yapan da sensin bunu yaparak.

Ad hominem: Bir reaksiyonun, belirli bir kişinin herhangi bir konudaki duruşu yerine şahsına yöneltilmesidir. -wiki-

Bunu yapan sensin. Sen "ateistler sizde ahlak var mı ki" diyerek, fikir mi sergiliyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Son cümlenden çıkarabildiğim şu : Sen idealizm üfürüğünün doğru olmasını o kadar çok istiyorsun ki ''bu materyaistleri nerden vursam'' diye forumda dolaşıp yakaladığın yerde konuyu oraya getiriyorsun.Konularına bakıyorum her konun imateryalizm yanlış ben doğruyum temalı.

Son cümlen de içler acısı zaten dediğim gibi yeri değil .Burda bir insanlık suçunu tartışıyoruz günümüz değerleriyle dolayısıyla bunun geçmişte yapılması pislik olduğu gerçeğini değiştirmiyor.Şu saçma sapan idealizm holiganlığını bırak artık.

Benim neyi savunduğum ve ne zaman ortaya koyduğumun o şeyin doğru olmasıyla ne gibi bir sorunu olabilir.

Yazdığımın doğru olduğunu biliyorsun. Mantık kurgusu doğru. O yüzden başka yerden sataşıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim neyi savunduğum ve ne zaman ortaya koyduğumun o şeyin doğru olmasıyla ne gibi bir sorunu olabilir.

Yazdığımın doğru olduğunu biliyorsun. Mantık kurgusu doğru. O yüzden başka yerden sataşıyorsun.

Ulan yeri değil diye dediğini eleştirmiyorum .Git ahlak konusuna yaz konuyu mahvettin amacından saptı.

Konu ''Materyalizm ve ahlak'' değil ki. Git bu yazdığını ahlak konularına yaz cevap veririz.En başından beri ''yeri değil'' demekten gına geldi.

Burda Ayşe'nin küçük yaşta evlendiği düşüncesinin makul ve kanıtlanabilir olduğunu gösteriyorum.

tarihinde Tanah-Gospel Theologist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim neyi savunduğum ve ne zaman ortaya koyduğumun o şeyin doğru olmasıyla ne gibi bir sorunu olabilir.

Yazdığımın doğru olduğunu biliyorsun. Mantık kurgusu doğru. O yüzden başka yerden sataşıyorsun.

Bende ahlak var. Bence de pedofili ahlak dışı bir suçtur. Bunu sen yapacak olursan ve ben de buna şahitlik edersem seni anında ihbar eder, yargılanman için elimden geleni yaparım.

Ancak peygamberlerini örnek alan, ensar vakfının bazı üyeleri için bu tip işler bir ahlak sorunu değildir. Biz ateistler için ise sorundur. Ne oldu şimdi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her şey maddedir deyip ahlak savunmak nasıl çelişki barındırıyor? Be gerizekalı, ahlak kuralları bir maddeden oluşan insan beyninden çıkmıyor mu? İddian ne? İnsanda ruh falan mı var? İnsanın madde olmayan bir kısmı mı var? Yukardan bir tanrı falan mı gönderiyor?

Lafı dolandırmayı bırak, 9 yaşındaki bir çocukla yatağa girmek ahlaksızlıktır denmesi sana neden batıyor, bunun cevabını ver. Bana ne falan toplumun falan geleneğinden, zihniyetinden? Bunlar beni bağlamıyor.

Anlattım ya nasıl bir çelişki barındırdığını...

Ebleh ben zaten benim için sorun olduğunu söylüyorum, bulunduğum sosyolojik grubun ahlaki kurallarını benimsediğim için.

Ama bunun sınırlarının diğer sosyolojik gruplarla örtüşmemesi nedeniyle universal bir doğrunun olmadığını, senin de o toplumlardan birinde yaşıyor olman durumunda senin de pedofil ve ensestçi olmama garantin olmadığını söylüyorum çünkü bu toplumsal bir olay.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Burda Ayşe'nin küçük yaşta evlendiği düşüncesinin makul ve kanıtlanabilir olduğunu gösteriyorum.

Ben de sana diyorum ki evet bize göre sorunlu, ahlaksızca ama bize göre.

Biz de o kültürün egemenliğinin tam olduğu bir yerde yaşasaydık (1000 yıl önce) o zaman ahlaksızca gelmeyecekti.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...