Jump to content

Laiklik ilkesinin yeni anayasada yer almaması


Recommended Posts

din ve vicdan özgürlüğü ne demek.

laiklik mi şeriat mı?

Din ve vicdan özgürlüğü içi boş ama hoş bir tekerleme.

Din özgürlüğü ne demek? Mesela benim dinim köleliği serbest bırakıyor, ben savaşta köle elde ettim, şu köşecikte bunu satacağım diyen adama ne diyeceksin? Özgürlük işte. Din özgürlüğü hem de.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 89
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Darbe olursa çok kanlı olur.

katılmıyorum.

darbe olursa saray darbesi olur. (osmanlı'daki gibi)

türkiye farklı dünyaların olduğu bir ülkedir.

kanlı büyük iç savaşlar yaşamamıştır.

ermeni ve rumlar bile sessiz sedasız gittiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

laiklik terimi ve ondan doğan siyasi-toplumsal gerilimden kurtuluş yok yani.

o zaman sandıkta tokat yediğinizde tepki duymayın.

çünkü siz bu ülkede azınlıksınız.

Sen Çoğunluğun içindesin yani? Nasıl? Güzel bir duygu mu? Bizon sürüsü gibisiniz değil mi? Şaane.

Laiklik kalkınca ne olacak? Seçimler de mi kalkacak? Yoksa Laiklik kalkınca bize seçim zaferi mi vaat ediyorsun?

Seçimlerde yenildiğimize değil de, senin gibi beyinsizlerin çoğalmasına üzülüyorum. Ske sürülecek kadar akıl yok kafanda ama kelimeleri evirip çevirerek zekice oyunlar yapıyorum sanıyorsun. Buraya yazdığın ilk kelimede senin ne olduğunu anladık. Hiçbir sözünü ciddiye almadık. Kimseyi kandırdığını düşinme sakın.

Laiklik kalkınca gerilim bitecekmiş. Gerilimin kralını yaşayacaksın. Hele biraz sabret.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Lafı fazla uzatmaya gerek yok.

Laikliğe karşı çıkanlar, bana göre, kendi yaşam tarzlarını kendinden olmayanlara dikte etmek isteyenlerdir.

Bir ülkedeki bireylerin tümünü kapsayan bir anayasada, buna benzer alenen tarafgir düzenlemelerin yeri olmamalıdır.

İnancın yeri kişinin özelinde kalmalıdır.

Gerisi hikaye...

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

izle ve anla, Niçin Yaşasın Laiklik, kahrolsun şeriat ?

Türkiye'de şeriat yanlısı pek çok kişi ve kuruluş, İsmail Kahraman’a olan teorik hem de politik düzlemde desteklerini ifade ettiler.

Peki kim bunlar bakınız;

MÜSİAD, Milli Türk Talebe Birliği, Ensar Vakfı, İnsani Yardım Vakfı (İHH), Osmanlı Ocakları, Memur-Sen ve çokça başka adlar...

tarihinde Engse Hohol tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Lafı fazla uzatmaya gerek yok.

Laikliğe karşı çıkanlar, bana göre, kendi yaşam tarzlarını kendinden olmayanlara dikte etmek isteyenlerdir.

Bir ülkedeki bireylerin tümünü kapsayan bir anayasada, buna benzer alenen tarafgir düzenlemelerin yeri olmamalıdır.

İnancın yeri kişinin özelinde kalmalıdır.

Gerisi hikaye...

İslamda kişinin özelinde kalmak diye bir konsept yoktur. Bu fikir dahi laik düşüncenin ürünüdür. (Osmanlı da yoktu emsali batı ülkelerinde de yoktu, gayrimüslümlerin ağır vergileri, belirli tip kıyafetler giymeleri, ikinci sınıf insan kategorisinde değerlendirilmeleri, müslümanları utandıracak hareketlerden kaçınmak zorunda olmaları, ata binememeleri vs.)

İslam herşeye burnunu sokar. Kendi kurallarını dikte ettirir.

Salt Bireysel değil, kollektif olarak zorlayıcıdır. Çünkü dinin esası böyledir.

Belirli davranış kalıplarını tüm topluma dayatır.

Karınla nasıl sevişeceğinden, giyiminden, alacağın cezandan, miras hakkından...hadisler ve fıkıhda devreye girerse her detaya müdahele, bireysel kabuğuna çekilme gibi bir durum söz konusu değildir.

Buna imkan da izin de vermez. Eeee Türkiye , o sui generis bir örnek, emsali yok. Atatürk olmasaydı böyle dahi olmazdı.

Yobazlar bir konuda haklıdır, şeriatı savunmayan biri müslüman olamaz. Müslüman olduğunu iddia edip aksini

savunuyorsa cahildir, üçkağıtcı ya da kendini kandırıyordur. Bu ülkenin tatlı su müslümanları gibi.

Allahın kuralları-emirleri yerine insanların kendi oluşturduğu kuralları kullanmanın başka bir izahatı olamaz.

T.C olarak Allahı sallamadığımızı gösteren anayasal ve kanuni düzenlemelerden bazıları:

-- Tek eşliliğin esas olması

-- Angarya yasağı (Köleliliği de geçtik bedava da çalıştıramazsın)

-- Kanun önünde eşitlik ( Din, Dil, Irk ayrımı yasaktır..)

-- Vahşi cezai yaptırımların uygulanmaması ( recm, uzuv kesme)

-- Yağmanın teşvik edilmediği gibi suç olması

-- Çocukların Cinsel İstismarı ve Reşit olmayanlarla cinsel ilişkinin suç olması

-- Kadın -erkek eşitliği (hukuki olarak eşitlik: eşit miras hakkı, şahitlik, boşanma, toplumda-eğitimde-toplu taşımada eşit imkanlar..)

-- Karını dövemezsin, sövemezsin, tecavüz edemezsin (suçtur)

-- Savaşta esir alınanlarının karısı kızını .... erkeklerinin kafasını kesemezsin.

-- Farklı düşüncedekilere ayrımcılık yasağı, örn mürted öldürülmez, gayri müslümden haraç ve çizye alınmaz.

vatandaşlık bağı ile bağlı herkes eşderdir.

-- TCK insanlığa karşı suçlar düzenlenmiştir; siyasal, felsefi, ırki veya dini saiklerle toplumun bir kesimine karşı bir plan doğrultusunda sistemli olarak eyleme girişilmesi, insanlığa karşı suçtur. ( Kasten öldürme, Kasten yaralama,İşkence, eziyet veya köleleştirme, Kişi hürriyetinden yoksun kılma, Zorla fuhuşa sevketme...)

--borsa, bankacılık, sigortacılık gibi modern kapital sistemin zorunluluk arz eden araçları ve bu uzar gider

... krem peynire tapanları bulduğunuz yerde öldürün, gözetleme kulelerine çıkın, hukuk tayyibin olana kadar mualiflerle savaşın, katledin, karılarını esir alın, mallarını yağmalayın, ganimetin 3/12'si tayyibindir gibi akıl dışı ilkçağdan kalma kurallar bulamazsın.

Laiklik : Bilişim sistemlerine girmenin suç olup olmadığına ilişkin yasayı düzenlerken, 2000 yıl önceki bedeviden emsal-referans almamak demektir. Bunun sana doğru ya da yanlış olduğunu bedevi değil akıl ve vicdanın söyler.

Kanunlarının özünde de teorik olarak kollektif vicdanların kesişim kümesi yer alır. Bu yüzden zamana bağlı olarak değişir, farklılaşır, gelişime ve değişime açıktır. Bu kesişim kümesinin yarattığı güç, bütün kişi ve kurumların üstünde olduğu kabul edilmiştir.

Elbette her zaman uygulaması teorik olarak hedeflendiği gibi değildir, insan aklı da hata yapar ama en kötüsü dahi dini salt ya da kısmi referans alan bir sistemden üstündür. Çünkü 2000 yılda bilgi seviyemiz ve yaşam standartlarımız epeyce değişti, ihtiyaçlarımız değişti ve en önemlisi 2000 yıl öncekilerden daha bilgili ve deneyimliyiz.

Özetle, Laikliğin alternatifi din kurallarını kısmen ya da tamamen savunmaktadır. Din kurallarıyla yönetilmek istemektedir. Akıl dışı olsa bile belli kuralların sabit uygualanması kabul etmektedir.

Laiklik kavramı, başörtüsü ya da siyasi toplumsal kriz konusu, kahvehane muhabbet aracı ya da gerilim aracı değildir. Laikliği böyle bir şey sanmak bilgisizlikten ileri gelmektedir.

Bluğa erse bile akıl olarak erişkinliğe henüz ulaşmamış birini s.kmzsn der referansı din olmayan bir kural, bu ona pskiolojik ve fizyolojik olarak zararlıdır. Bireyi ve toplumun sağlığı gözetilmelidir, o halde yasaklanmalıdır sonucuna ulaşırsın. Bu kuralı benimsediğin anda kendi akıl ve vicdanını dinin önüne koyar ve dini kuralları çiğnersin.

Her vatandaşın hele ateist düşüncelere sahip birinin bunun farkında olması gerekir. Bugün Türkiyedeki tatlı su müslümanlarının gerçeği kabul edememesinin altında da bu yatar. Allahın(bedevilerin) emirlerini her gün çiğner, Allahın emirlerine karşı gelen kuralları savunur ve hala müslüman olduğunu iddia eder.

tarihinde Fellix tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...