Jump to content
Ateistforum

Tr yi değerlendirelim-kalmalı mı gitmeli mi?


Recommended Posts

sadece siyasi bağlamda değil, ekonomik, kültürel, sosyal, eğitim, sağlık ne varsa işte.. tüm konularda ülkeyi değerlendirdiğimizde, kendi bilgi haznemizle, kalmalı mı burada, gitmeli mi?

 

burada vatansever milliyetçi duygularla yazılmasın, ben tamamen mantıken görüş almak istiyorum. birçok insan gitmek istiyor buradan. doğaldır, gelenlerde var. işte bunu değerlendirelim yani.

 

açıkçası ben sabah panjuru açtığımda türbanlı bir karı görmekten sıkıldım, bıktım yani. enerjim varsa çekip alıyor örtüsüyle. bak harbiden bunaldım. daha dün gece 2 sela ardı ardına okundu hemen arkasından ezan, bundan da sıkıldım. mecbur muyuz ya? bu kdr yaygaracı din olur mu ya müslüman olan olmayan herkes dinlesin, genişliğe bak!

 

ekonomik anlamda belki hafiften bir ilerleme var ama yetersiz. 17. büyük ekonomi fakat kişi bazında 60. sıralarda falan geziyor. bu çok fazla. 

sosyal-kültür olarak zaten bana uygun değil. fakat tabi alışkanlıklar var.

eğitim, sadece teorik bilgide kalıyor gibi. bakıyosun adam yüksek lisansını mastırını falan yapmış ama fetullahçı falan. nası oluyo lan bu? nerenle okudun sen mk?

ezbere dayalı bi eğitim, genel kültürünü geliştirmiyor okuyanlar.

 

sağlıkta ilerleme var. baya atılım yapıldı fakat yetersiz. kalifiye eleman (hemşire doktor ne varsa..) sıkıntısı var bilhassa. hastanelerde bakılmayı ilaçları almayı kolaylaştırdılar ama personelde bir iyileşme yok. gördüğüm bu.

 

şimdi tabi, müslüman ülkeler içinde sanırım en ileri ülke türkiye. en yaşanabilir diyelim ya da. görünen o. fakat kafasını kumdan çıkarmış olanları kesmiyor işte bu da. 

 

bana sorarsanız, ben harbiden sıkılmış durumdayım ve imkan bulabilirsem giderim. net.

ne yazık ki tabi buraya alışmışlıkta var. hani gittiğimde adapte olabilir miyim gibi sorularda var kafamda ama. aşılır ya.

(sanki hemen gidiyormuşum gibi tek derdim bu.)

 

onun haricinde ülkenin genel olarak bir iyileşmeyi, yani kendi belirlediğim standartlara ulaşmasını yakın ve orta vadade bu ışığı görmüyorum. hani bekleyelim düzelecek diye bir izlenim de yok ortada...

daldan dala oluyor ama, ya adam japon başbaknıyla köprü açılışı yapıyor istanbulda, sübhanekeyi fln okuyor yanında, ordan çıkıyor diyanet işleri başkanı geliyor. ne biçim manzara olum bu! (: ya düşünsene dünyanın en büyük 2. ekonomisinin başbakanı geliyor dua larla hocalarla açılış yapıyosun (: şu manzarayı nasıl sindiriyim ben ya?

 

neyse, genel gördüğüm, zaten hayata 1 kere gelmişim. yok fetöcüdür yok sağcıdır yok ak kefenlidir yok badem bıyıktır, okumuş cahildir, ezandır bilmem nedir... bunlarla mı uğraşalım? nette bi haber sitesine yorum yazarken tedirgin oluyorum böyle şey olur mu ya? yıl 2016.

 

dediğim gibi ben uygun şartları bulursam yurtdışında yaşamak istiyorum. bununla ilgili tavsiyeler  var mı ve konuyla ilgili düşünceler neler?

 

tarihinde jumanji35 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

para sorunu var, olmasa nolcak ki oturma iznini parayla mı alıcaz nasıl oluyor bilmiyorum. ya da bir hatun bulunabilir ama netten zor yani. ayrıca bu gönül işi sevmiyim sadece mantıkla hareket ediyim falan olmaz. anlaşmalı evlilikler artık çok zor. o devir de geçti. yurtdışından akrabalar tanışmaya vesile olabilir ne biliyim başka ne olabilir bilmiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

En vatansever kişiler bile imkanıları olsa ülkeyi koşarak terk edecekler zaten.

Buradaki vatan severlik biraz mecburi, tecavüzün tadını çıkarmak gibi.  Avrupaya vizesiz geçiş için en çok sevinen ve isteyenelrin çoğunlukla AKP ci kesimde olması mesela...

İmkan versen kimse dönüp yüzüne bakmaz bu ülkenin, öyle bir vatanseverlik yok -olması saçma olurdu zaten.

Tabi bazı yönlerden burada kalmak ta mantıklı olabilir. Mesela burada pahalılık avrupadaki kadar değil. Özellikle gıda filan ucuz. Eğer gelirin dılarıdna dolar veya euro olarak geliyorsa, avrupada yaşayacağın hayatı burda çok daha ucuza yaşarsın.

Avrupada asgari ücret burada en yüksek memur maaşı oluyor.  -Bu da mantık.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

şehir demiyorum, komple ülke genelinde 3-5 ilçe var yaşanacak. gerisi ıvır zıvır. boşa toprak kaybı. ben izmirliyim, bostanlı-atakent-yalı civarı iyi. seçkin bir kitle ve insanlar tertipli düzenli güzel insanlar. ha yine var öyle sakallı örtülü falan da, nadir. bunlar tavşan gibi ürediği için o kalan 3-5 ilçeyi de doldurmazlar umarım. onun haricinde ben konyada falan otursam evden çıkmam heralde.

 

böyle muhitlerde ev sahipleri adamına göre vermeli evini. kiralık veya satılık her neyse, o cenaha uyacak insanlar seçilmeli ki BARİ kalan 3-5 yer temiz dursun. buna dikkat edilmeli. hurra herkese vermemeliler gayrimenkullerini. bu ciddi manada bir sorumluluk.

 

avrupada plajlarda kara örtüler yasaklanıyor iyice. umarım da daha da gelişir. yani aklım almıyor niye keko müslümleri alıyorlar ülkelerine anlam veremiyorum. ya abicim sen gelişmiş bir yapısın, herşeyin oturmuş, niye alırsın bunları ki? ingiltere iyi yaptı mk diğer ülkelerde daha sıkı olmalı müslümlere karşı. trump umarım kazanır da almaz ülkesine.

 

olurda birgün gidersek buralarda bari görmeyelim örtülü ödenekleri. gitmesekte yinede dünyanın bir yerlerinde bu pislik dini soyutladıklarını bilmek mutlu eder elbette.

 

tarihinde jumanji35 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

- Birincisi Suriye'den kaçan mültecilerin halini düşünün. Bugünün feysbuk jenerasyonu her şeyi Twitter hesabındaki gibi sanıyor. Yani gülücükler sevimli köpüşler falan. Gerçek hayatta denizlerde geberip gidiyorsun İtalyan sahil koruması seni Allah rızası için gelip kurtarıyor. İyice şanslıysan kanalı geçip İngiletere'ye gitmeye çalışıyorsun filan.

2) Yurt dışı koşulları çok zorlaştı. Yeni adam alamayacak hale geldiler. 80'lerde Fransa'da okuyan Türkler iş bulup kalabiliyordu. Şimdi en zeki çocuklar bile eğitimleri bitince Türkiye'ye dönüyorlar. 90'larda ABD'de 5000$'a okuyabiliyordun. Kimisi ilk sene babalarından para alıp ikinci ve sonraki seneler çalışarak okuyorlardı. Şimdi 20000'in üzerine çıktı diye biliyorum. Kanada filan diyorlar ama o da eğitimli/başarılı kişiler için.

3) Oralara gitmeyen orasını bilemez. Kimi insan uyumludur. Hangi kaba dökülse uyum sağlar. Ama oraların salaklığı bir başka oluyor. Türkiye'de "cahil/kıro" deyip geçiyorsun. Orada akıllı başlı görünen adam yapınca iyice şaşırıyorsun. Ayrıca hiçbirimiz oralı da değiliz. Özellikle ABD'de oradaki Türklerin salaklığına filan çok kızabiliyorsun. Dediğim gibi uyumlu insan için iyi. Kolay öfkelenen kişiye ben tavsiye etmiyorum.

4) Bu da çok klişe bir laf. Neymiş Ankara, İstanbul ve İzmir'miş. Halbuki Cumhuriyet hareketi Kars'ta başlamıştır. En milliyetçi halk GDA halkıdır (ben en çok da oranın insanını severim), iklim açısından en iyi yer karadenizdir. Ve muhabet edilecek en iyi adamlar da (bence) kürtlerdir. Hataylıları da unutmamak gerek.

5) Türkiye'nin sosyetesini bilmeyen de bilemez. Dünya'da en çok işin olan sosyete Türk sosyetesidir. ABD'de adam yine Avrupa'dan geri, cahil olduğunu bilip kabul eder. Türkiye'da, tıpkı AKP kesimi gibi, sosyete'de kendini bir şey sanma sorunu vardır. Sebebini bende bilmiyorum. Belki siz açıklarsınız.

6) Bizdeki MHP kesimi savaştan kaçtıkları için Suriyelilere demediğini bırakmaz. Ama en ufak fırsatta (burda yazılanlardan anlaşılacağı gibi) gidebildiği yere hemen gider. BU da tabi üçüncü dünya ülkelerinin ortak sorunu. Bütün gelişmekte olan ülkelerde 3'üncü kez aynı adamın/partinin seçilmesi yasaklanmalıdır. Afrika ülkelerinde de aynı sorun vardır. Bir sürü saçma sapan parti halkı kafalamaktadır 4 kere beş kere seçilip demokrasiyi kuşa çevirmektedir. Hiçbir iş yapılmamaktadır. Baştaki adamlar zenginleşirken millet ana-okulu için bile çocuklarına dolarları Avroları saymaktadır.

Yani başörtüsüne taktınız. Da bizimkilerde para varmış bizi okutmuşlar. Para olmasa neyle okuyup neyle doktora gidecektin? -Hiç, "kişi başına 3 çocuk" karımla beraber altı eder. ben öyle anlıyorum.

7) Böyle bir zibidilik anlayışı yok. Kimse kimseyi habire ve koşulsuz olarak almaz. 7 milyar insanın da zaten Avrupa'da yaşaması, oraya sığması fiziksel olarak mümkün değil. Bir de insanda haysiyet de olması lazım. Bunlar hep emperyalizmin sonuçları. Bir bahçeye her gün bakarsanız, sularsanız, sevgi verirseniz, zararlı bitkileri ayıklarsanız orası zamanla güzelleşir. Kendi haline bırakırsanız da zamanla kendine göre güzel bir hale gelir. Ama bakmazsanız, ilgi/sevgi vermezseniz orası bayatlar. komşunun bahçesinde de komşu izin verirse oturabilirsiniz. Yanlış anlaşılmasın. Ben Komünizm'deki "dünya devleti" olayına inanırım. orası senin, burası benim diye bir şey yok. Ama dünyanın bugünkü gerçeği bu. İngiliz denen kişi bundan 100 sene önce kapımıza geldi. Ruslar desen öyle.

-Yani üçüncü dünya kesimi kendini toplamak zorunda. Çin bunu iyi kötü başarmış. Japonya başarmış. Hindistan, Nijerya filan gibi ülkeler de deniyorlar. Brezilya bunu iyi kötü başarabiliyor. Meksika'da bu yönde çabalar iyi-kötü var. Sadece 20-30 senedir İslam dünyası çok karışık. Ama "suç islam dininindir" demek emperyalist bir laf etmektir. Hindu iyi, Budist iyi, Yahudi iyi, Müslüman kötü mü? - çok saçma.

Bir de rezillik meselesi her yerde vardır. Türkiye'nin rezilliğine katlanamayan, oralarınkine hiç katlanamaz. Rezalet konusu insan olmakla gelen bir şey herhalde.

- Bir de reenkarne olup orda da doğsanız dünyanın geri kalanının insan olduğunu görmek de istersiniz. Yani böyle saçmalık olur mu? parasız eğitim, gelişmişlik, medeniyet, orta karar bir asgari ücret, sağlık sistemi, hukuk devleti, Sosyalist partiler filan Beyaz adamın. Tayyip, siyasal islam, açlık, işsizlik, ülkede kimin ne yaptığının belli olmaması, mantıksızlık, paralı okul, paralı hastane Müslümanların. Böyle saçmalık olur mu? olmaz.

İşin tek anahtarı az ya da hiç çocuk yapmayacaksın. Ve eğitim aldığından emin olacaksın. Ve hiçbir ülkede 2'den fazla seçilen adam olmayacak. Obama istese 4 kere bile seçilir. Adam efendi gibi 2 kere seçildikten sonra, kimse bir şey demeden kendisi gidiyor. Bizde Melih Gökçek neredeyse doğduğumdan beri belediye başkanı.

- Ve dediğim gibi, yurt dışını takip edin. hep söylüyorum. rezillik kepazelik her yerde ortaya çıkmaya meyillidir. ABD'li siyahların, Fransa'da Getho'daki Senegallilerin halini bilmeyen davulun sesi güzel zanneder. Mühendis olup yurt dışına giden adam da tanıyorum. Onun bile öyle kolay/rahat bir şey olmadığını kendimden biliyorum.

Benim dediğim seçim barajı düşmek zorunda, Türkiye'den konuşuyorsak, Kenan Evren ve Tayyip tarafından yapılan işlerin %99 geri alınıp ülke adam olma yoluna sokulmalıdır. Yoksa Libyalılar gibi "Allahu Ekber" diye dolaşırsınız. Millet de youtube'den izler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 month later...

Benim hiç imkanım olmadı imkanım olunca çıkıp bakarım açıkcası, köprüleri yakmadan gidebilmek de önemli sevdiklerinden uzak olunca özleyebilir insan. Milliyetçilik olayına şöyle bakıyorum ülkede bize sahip çıksın kardeşim, bu nasıl ülke lan halk Atatürk'ün bile arkasından küfür ediyor bu ülkeye en büyük faydayı sağlayan kişidir kendisi, ülkenin psikolojisi bozulmuş. Ama hayatta kalmak için grup halinde olmak şart yani milliyetçilik şart yarın savaş çıksa tıpış tıpış gidip vatan uğruna hepimiz ölürüz farklı konular.

tarihinde charm tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Milliyetçilik falan değil de, insan en çok kendi doğup büyüdüğü ülkede rahat ediyor.

Ben 20 yıldır da ABD'de yaşıyorum. Buralarda çoluk çocuk yetiştirmiş olmasam, Türkiye'de beni doğru dürüst bir iş, meslek, vs bekliyor olsa, ülkedeki bu kadar karışıklığa ve politik soruna rağmen çoktan dönerdim.

Benim buraya geldiğim dönemdeki üniversite arkadaşlarımın bazıları Prof. Dr., Doç Dr. oldu Türkiye'de. Bazıları da kendi şirketlerini işletiyor.

Ben ise normal mühendis olarak çalışıyorum hala buralarda. Tamam, gelirim iyi, rahatım yerinde, vs. Ama göçmen olmak zor. Tam potansiyeline de ulaşamıyorsun.

Gerçi Türkiye'deki o bahsettiğim arkadaşlar da bizim buradaki gelirimize, yaşam tarzımıza özeniyor. İnsan için hep elinde olmayan şey değerli. Bizim gözümüz orada, onların gözü burada.

Hayat böyle birşey işte.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

ya tabi buranın alışkanlıkları da var o başka. başka ülkeye gittiğinde belli bir zaman sonra belki ülkeye dönmek istenecek ama, o bence tr de ki rahatlıktan değil de, alışmışlıklardan kaynaklı bir durum. 

 

yani sen şimdi sivrisineği al, kelebekler vadisine koy, e belli bir süre sonra yine bataklığı isteyebilir. bu o bataklığı sevdiğinden değildir de alışmıştır, oraya ayak uyduramıyordur falan. ( uff yalnız felaket örnek oldu )

 

mesela bilen bilir, In to the wıld diye bi film vardı, çocuk doğada yaşamak istiyor gidiyor, sonra zehirli bi patetesimsi bişy yiyor ölmeye yakın ailesini falan düşünüyor pişman oluyor falan. halbuki bence orada bizatihi kendi ailesine duyduğu özlem yok, o alışkanlıklara o anılara karşı bir özlem var. benim anımsadğım ailesiyle anlaşamayan biri. yani anlatabiliyor muyum? burayı istemediğimiz, buranın kültürünü benimsemediğimiz, politikaları benimsemediğimiz açık. buraya ait hiçbirşeyi ya da çoğu şeyi benimsemiyoruz ama elde olmayan sebeplerden de bir alışkanlığımız var. ama bu ikisi ayrı konu tabi.

 

bizim akrabalar var almancı, e özledik diyolar geliyolar, her geldiklerinde de sağda solda kavga ediyorlar. neden çünkü olmuyor tutmuyor vida.

 

her ne olursa olsun ben sahiden sevdiklerimle beraber gitmeyi çok isterim ama açıkçası yanımda biri yokken de o güven duygum da yok. ailecek gitsem tamam güle oynaya da tek başına git, bu kolay değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Batı ülkelerine geçici olarak gelip, iş, ya da eğitim için, tecrübe için, sonra geri dönmek en mantıklı olan.

Mecbur değilsen, başka bir ülkede göçmen olarak yaşayıp yükselmeye çalışmak mantıklı değil. O ülkede edindiğin tecrübe kendi ülkene döndüğünde senin için avantaj olur. Ama maksadın göçmen olarak ömür boyu orada yaşamaksa,  göçmen olmanın dezavantajını sürekli yaşarsın.

Hele de son dönemde Batı'da göçmenlere ve yabancılara karşı aşırı bir antipati başladı. Hem Avrupa'da, hem Amerika'da. Bu koşullar altında hala ille de gideceğim demek iyi fikir değil bence.

Gelin buralara, master, doktora, vs yapın. Belki birkaç yıl çalışın. Ama sonra geri dönün. Onun verdiği tecrübe ile kendi ülkenizde yükselin, bir yerlere gelin.

Benim tavsiyem odur.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...